Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kovk

0 bejegyzést írt és 86 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A képlet egyszerű: valaki csekkett hamisított, amivel átíratta az autómat, és én még ezért fizettem is neki ezért. Kár, hogy elévült a bűne. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
kovk 2014.01.12 14:38:40
@Béza Dániel: Hat ha bizonytalan vagy, akkor biztosithatlak, hoy az x^2 az polinomfuggveny a pl. e^x az exponencialis fuggveny. Ahol az alap a valtozo es a kitevo konstans az polinom, ahol meg forditva van az exponencialis.
Az a reggel is elég szarul indult. Elindultam a hűséges 190-es Mercinkkel Tatára, a Totalcar éves naggyűlésére, ahová együtt mentünk volna Drágasiposurral. De késett, ezért megtankoltam, hogy ezzel se teljen az idő. Elindultunk szép nyugodtan, hogy a Totalcarmagazine és a Totalbike…..
kovk 2013.12.29 12:58:09
@streetsta:

Abban igazad van, hogy arra megy ki a jatek, hogy a gyorsulas kevesebb legyen. Mivel F = ma, nem szakadnak le a szerveid.

Viszont nem azert maradsz eletben, mert "a karosszeria deformalodasa felemeszt egy csomo energiat". Ez az energia valtozas ha egy ugyanolyan tomegu ugyanolyen sebesseggel meno gyurodo illetve nem gyurodo zonas kocsirol beszelunk, akkor ugyanannyi. Ebben nincs kulonbseg.

A kulonbseg az utkozes mikentjeben, dinamikajaban rejlik. A lenduletvalozas/utkozesi ido hanyados a lenyeges ebbol a szempontbol. A lemezek tervezett deformalodasa lehetove teszi, hogy az utkozes _hosszabb ido_ alatt menjen vegbe, ezaltal csokkenti a benne ulokre hato erot. Ez a lenyeges kulonbseg a ket fajta auto viselkedese kozott.

A rad hato ero azert kevesebb, mert az _utkozes idejet_ nyujtja meg a gyurodo zona. Mivel F = dI/dt es a lenduletvaltozas (dI) ugyanannyi, az ido meghosszabbitasaval (dt) kevesebb eredo erot kapunk vagyis kisebb ero lassitja a szerveidet.

Ugyanez a sztori a legzsakkal. Hosszabb ideig lassulsz = kevesebb ero hat.

Ugyanez a problema a futocipok talpaba epitett reteg: ott is az a lenyeg, hogy a becsapodas idejet novelik es mivel ugyanaz a lenduletvaltozas (nem energiavaltozas) hosszabb ido alatt megy vegbe, kisebb az izuleteidre hato ero (nem energia) a vegen.

Az energia es ero fogalmak sokszor felcserelodnek a hetkoznapi eletben, egy ilyen utkozeses problemanal erokrol van szo amennyiben azt szeretned megmagyarazni, hogy miert maradsz eletben egy gyurodo zonakkal tervezett autoban es miert kevesebb az eselyed egy nem olyanban.

Raadasul energiakkal nem lehet az utkozesnel fontos _iranyokat_ leirni, ellenben a lendulettel lehet, hiszen az energia az skalar mennyiseg, mig a lendulet vektor, tehat a fentieken tul az energia meg ezert sem jo eszkoz a problema targyalasara.
Belsőség Hazavágtam az autómat 2013.12.14 06:48:39
Még a jogosítvány kézhez kapása előtt, 2008-ban vettünk egy új SX4-et. Tudom, rohadjak meg. Édesanyámmal ketten élünk, ő már nem vezet (azért vagyunk még életben), két hozzá nem értő nő pedig gyilkos kombináció egy autónak. De nagy volt az öröm, csak sajnos nem tartott…..
kovk 2013.12.14 12:02:45
Szerintem a biztosítás befizetésének betartását kellene szigorítani kamerás ellenőrzéssel. Ha pedig nincs rajta, akkor azonnal zúzda. Apelláta nélkül. A rendszám levétel kevés.

Hadd legyen autója, csak legyen biztosítva és a nevén biztosítva - a jelenlegi rendszer rossz. Jobban ketté kellene választani a tulajdonlást és az üzemben tartást. Az apu nevén vidéki címen biztosítást kellene megszüntetni. Ez az élni és élni hagyni megoldás. Tehát személyre kellene biztosítani, nem autóra. Ebből persze következik, ha a sofőr nincs benne legalább egy autó biztosításában, tehát magyarul egyik biztosító sem tud róla semmit, akkor zúzda. Ez megdrágítaná és egyben legalizálná a girl/boyracer jelenséget. És lenne is értelme, mert nyilván ebben nagyobb a kockázat, tehát nagyobb kockázati felárat kellene fizetni és ez a deal szerintem mindenkinek megnyugtató lenne. Nagyobb a kockázat 19 évesen egy veled egy korú kocsit vezetni, mint 30 évesen egy negyed ennyi korút, ezzel nem hinném, hogy bárki is vitatkozna. De ugyanakkor meg mindenki volt fiatal, élni kellene hagyni a következő nemzedéket is. Nem könnyű pályakezdőnek lenni, és ha csak autóval tudja megoldani, vagy az kell neki, akkor egy ilyen társadalmi deallel meg lehetne oldani a dolgot. Ne feledd, ahogy bánsz a fiatalokkal ők is úgy fognak bánni veled és az ő gyerekeikkel, szóval el az agarakkal.

Amúgy önmagára veszélyes leginkább. ha ezzel belecsattan egy újabb masinába, amiben több a nagy szilárdságú elem, akkor vsz. ő húzza a rövidebbet. Ráadásul még rozsdás is itt-ott.

Ha az ember fiatal meg csóró, sok más lehetőség nincs. Miért ne autózzon, ne legyünk már álszentek. Ilyen a rock and roll. Ha majd bejön neki az élet, vesz valami frankó gépet, addig meg ez van. A szegénység nem szégyen, nem is bűn, csak kellemetlen.
kovk 2013.12.14 15:32:28
A biztosítási rendszer megváltoztatása lehetne egy élni és élni hagyni megoldás. Legyen személyre szabott biztosítás és ne autóra. Ekkor a biztosító fel tudja mérni, hogy ki mekkora rizikót hordoz és ez alapján állapítja meg a díjat. Tehát ha 19 vagy és 19 éves valamilyen sport megjelölésű verdát vezetsz/üzemben tartasz, akkor valószínűleg többet fizetsz, mert nagyobb az esély rá, hogy 180-nal mész a nem éppen kifogástalan állapotú géppel, ennyi. Szerintem ez deal.

Nagyobb rizikót hordozol, ezért fizess több biztosítást. Viszont miért ne lenne autód. Az esélyt meg kell adni mindenkinek. Aztán ha idővel bebizonyosodik, hogy minden oké, akkor - ahogy most is - csökkenne az összeg. Ha rossz a kártörténet, akkor meg sokért vagy egyáltalán ne kapj biztosítást. Nem autóra, hanem Te, személy szerint. Ennyi.

Ha pedig valaki biztosítás nélkül megy (tehát nincs biztosítása az adott verdára áz adott napra - nyilván lennének olyan konstrukciók, hogy oké Józsi, te több kocsit vezetsz, és beülsz a Feri gépébe, akkor is biztosítva vagy, vagy akármennyire, a piac hamar kitermelné ezt), akkor zúzzák be az autót, amivel megy, mert az tényleg felelőtlenség. A rendszámlevétel nem elég, az nem tart vissza senkit. Ezt kamerákkal kiválóan lehetne ellenőrizni, nem is lenne szükség ennyi közúti ellenőrzésre, kevesebb rendőr is elég lenne - tehát az átírási illeték befizetésének hiányát itt meg lehetne spórolni - viszont célzottan arra mennének, akinek tényleg nincs biztosítása vagy műszakija. Viszont a többit, a boy/girlracereket beleértve hagyják békén feltéve, hogy a személyre ők beperkálták a biztosítás összegét, meg a verdán van műszaki.

A biztosítási piacnak is jót tenne, sokkal személyre szabottabb konstrukciók lennének és ezzel a jogi helyzet alkalmazkodna a valósághoz, meglenne a kockázatközösség is, de mégis fairebb lenne, mint a mostani. Szerintem ez egy jó deal azoknak is akik aggódnak meg azoknak is, akik girlboyracerkednek. Mint ahogy mondtam élni és élni hagyni, ennyi. Tudjuk, hogy ezt csinálod, biztosan jól vezetsz, nincs ezzel gond, de valahogy a statisztikák mégis azt mondják, hogy ebben a dologban valamivel több a rizikó, így a biztosítási összeg is több lesz először: szerintem ezt érintettek is megértenék. Én is voltam ott, nekem se volt pénzem és én is A0-ban kezdtem. Csak hall az ember olyanról, hogy apu B10-vel megy a boyracer verdával, ami Bivayb*-ra van bejegyezve, mer' úgy óccsó a biztosítás. Ja, csak nem Bp-n és nem úgy, ha te vezeted.
Az 5 perc angol nem más, mint egy szépre tördelt, jól kinéző, informatív, szórakoztató nyelvtanulási segédeszköz, ami olcsó is, 750 forint. Magyar. Itt készül, egy Szalai Nóra nevű, őzikeszemű géniusz találta fel, és vitte nagyon komoly sikerre. Tízezrével fogy havonta.…..
kovk 2013.11.23 16:34:14
@rooklin: Az tuti, hogy sok energiat tolnak bele. Szerintem nem kellene ezen felul mar tul sok, hogy sikeres legyen.

Az angol anyanyelvi kozeg eleresehez szerintem meg keves ez az angol, amit csinalnak. A tartalom jo, de az angolon meg csiszolni kellene.

Nem kell sok, hogy meglegyen, de azert neha docog a dolog. Az a boszanto, hogy egy ideig nagyon szepen megy, de eppen amikor belendulne, akkor belecsuszik egy bena kifejezes, neha nyelvtani hiba is, vagy nagyon nyilvanvalo magyarrol angolra direkt forditas. Kb minden cikkben egy azert van, tenyleg nem tulzok. L. a peldat lejjebb. Kene meg mondjuk egy vagy ketto igazan jo angol nyelvi lektor. Szerintem olyan magyart kene szerezni, aki kint el es kb anyanyelvi szinten beszel es valami ilyesmi helyen dolgozik vagy legalabbis naponta angolokkal erintkezik komolyabb nyelvi szinten. Igy tudja, hogy mi az, ami csunyan nez ki, vagy rigo utcai soha nem hasznalt kifejezes vagy "a google szerint ugy van, de valojaban..." vagy nyelvtani problema vagy Hunglish es mi az, ami tenyleg meno zsargon.

Pl. mai tokioi cikk bevezetoje "I have lots of interesting things to show you...". Van olyan, hogy show "to" nelkul, de az show someone something, de ha forditva van, mint ahogyan a cikkben is, akkor show something TO someone. Szoval igy lenne helyesen: "I have lots of interesting things to show to you..." Ha "to" nelkul lenne, akkor ugy kene, hogy "I'd like to show you something..." Ezek az ilyen apro dolgok szurnak szemet valoszinuleg egy anyanyelvi angolnak. Amugy a szokeszlet tok jo. Erteni is lehet, hogy mit akarnak, de neha nem termeszetes angol, ahogy irnak. Persze, hogy is lehetne az, de ez nem baj, csak kellene meg egy lektor vagy ketto, hogy ez igazan minosegi legyen. Szerintem. Amugy ha nem hiszed, hogy igy van a show-val, akkor itt a link 4. jelentes www.macmillandictionary.com/dictionary/british/show
sosincs ugy, hogy a targy elol van utana a szemely es nincs "to". Es mielott tulzott akademikussaggal vadolnal, en nem vagyok angol tanar, csak tenyleg beszelek angolul. Hidd el, ez tenyleg ordit. Ez olyasmi mintha azt irnad magyarul, hogy "sok erdekes dolog szeretnek neked mutatni". Majdnem jo, de megse. Ha egy ilyen lenne, nem emlitenem, de mondom atlagosan minden cikkben van valami hasonlo.

Viszont en nagyon szurkolok az oldalnak, szeretem ezt a bagazst, jo dolgokat csinalnak es tenyleg nem kellene sok a sikerhez, legalabbis ami az angolt illeti. Talan kevesebb cikk, kevesebb "fancy" szo, tobb termeszetes nyelv, es ennyi. Latszik a cikkeken, hogy feszitett tempoval nyomjak. Talan a kevesebb tobb lenne. Persze lehet, hogy ezek a problemak az angollal nem is annyira lenyegesek a siker szempontjabol. De mindenesetre vannak.
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Ez a poszt nagyjából ennyi. Megvolt az eredetigazolás (nem összetévesztendő az eredetiségvizsgával), a veteránvizsga, a biztosítás, a műszaki vizsga – csak a két fehér plakett maradt hátra és a forgalmi. Most már azok is a mieink. Mind. Kicsit újraélhettem a harnosändi…..
kovk 2013.11.09 18:20:14
@dennisthemenace: +1

Azert nem lehet, mert akkor egyszeruen nem leteznenek ezek a munkahelyek. Amely munkaknak amugy abszolute semmi ertelme es haszna nincsen. Csak koloncok a tarsadalom nyakan. Ettol nem lesz kevesebb roncs, ettol nem lesz kisebb az oratekergetes, nem lesz kevesebb visszaeles, ettol nem lesz jobb semmi, csak rosszabb.

Te voltal hivatalban az ugyeidet intezni Angliaban? Mert en sosem: megis mindig minden el van intezve kb 2 perc alatt a neten. Azt se tudom, hogy hogyan nez ki egy hivatal itt... Felteszem nincs sok. Legrosszabb esetben levelezek, de nekem plusz idom vagy munkanapom soha nem ment el semmire, pedig itt vagyok mar par eve.

Amugy vontattam ki angliai bontoban leadott magyar rendszamos kocsit magyar okmanyirodaban. Az enyem olyan allapotban volt, hogy mar nem volt ertelme itt forgalomba helyezni, viszont eljottunk vele. Na, ez syntax error volt az ugyintezonek eloszor. Ez ugy fejezodott ki, hogy azt mondta, hogy "nem jo a papir". Valamint "hivatalos forditas kell". En meg mondtam, hogy nem volt es nem is lesz masik papir es forditas se lesz. Ellenben ez el lesz intezve itt es most. Itt vegso soron a "szeretnek beszelni a hivatalvezetovel" mondat segitett, valamint az EUs jogszabalyra valo hivatkozas. Persze beszelnem is kellett a hivatalvezetovel, a belengetest onmagaban nem vettek be. Ez a sorszamoszto teljes zarojelbetetelevel valosult meg, mivel engem is varattak az elso, legitim, sorszamos kontakt utan. En ugy dontottem egy ido utan, hogy odaallok az ablak fole amig nem tortenik valami, amig a tobbi ember intezte az ugyeit. Aztan vegul a kiscsaj nem birta cernaval. Kicsit ugyan kiabalni is kellett, de nem sokat.

Amig beletorodes van, addig nem lesz semmi sem jobb. A hivatalnokok azt fogjak erezni, hogy ezt is meg lehet csinalni, hogy elk*rjak egy teljes napodat egy nyomorult c betu miatt. Ez egy vicc. Dehogy kell ehhez turelem, ezt az egesz burokraciat egy tollvonassal meg kellene szuntetni, azt' jol van.
Belsőség Elővettem. A kisautót 2013.09.22 06:49:10
Tanárúrkérem, nem rajtam múlt. Gömbvillám csapott a garázsba és megette a kanyarfúró-készletemet, nem tudtam kitakarítani a dűznit. És kifogyott a benzin, nemcsak az autóból, de a kannából, sőt, a környező kutakból is, becsületszavamra. És leeresztett a gumi is, nem találtam…..
kovk 2013.09.22 15:48:41
Nagyon tuti a video.

A burokracia tenyleg szornyu. Amit az autosokrol lehuznak es amilyen szivatas megy, az egeszen elkepeszto. Kerdezted, hogy mashol hogy van ez a rendszam mizeria.

Nos angliaban a hatosag kiad egy szabvanyt, ha annak megfelel a rendszamod, olyat csinalsz ra, amilyet akarsz. Tobbet is. En lattam olyan rendszamot, ami sarga alapon szigszallaggal megcsinalt fekete betuk voltak. Fenyvisszaveros sarga festek+szigszallag, ennyi. Egy hobbi utanfutora csinaltak. De megfelelt a szabvanynak es kesz.

Nezd meg ezt az oldalt, minden rendszamtabla legalis, amit innen rendelsz.
www.platesforcars.co.uk/designer.php?gclid=CLPJ0vWF37kCFdTItAodih8A-A (felhivnam a figyelmet olyan aprosagokra, hogy no documents required....)

A hatosag nem is foglalkozik rendszamtabla gyartassal, csak kiadjak a szabvanyt, aztan kesz, ennyi. Meg a muszakin ellenorzik, hogy oke-e a rendszamtabla. Ja, hogy itt nem a haverok kezeben van a biznisz...

A binachidra olyat rendelnel es olyan cegtol, amilyet csak akarsz. Annyira gyulolom a magyar burokraciat, el se tudom mondani. Es nem hogy jobb lenne, csak egyre rosszabb. Szerencsere mar nincsen magyar kocsim es nem is ott elek, de a kocsim forgalombol valo kivonasa is total halal volt. Angliaban adtam le bontoban, aztan amikor egyszer otthon jartam, hulyet kaptak az okmanyirodaban, hogy hogy lehet ez. Hat ugy lehet, hogy kb 10 eve megoldott ez jogilag az union belul. Ja, hogy ok nem tudnak rola... Es nem tudjak, hogy az angol bontasi igazolas jo-e. Elkepeszto. Hol elnek ezek? (Hat persze, hogy jo amugy.)

En angliaban nem voltam hivatalban (semmilyenben) az elmult 3 evben. Csak egyszer voltam, amikor eloszor alltam itt munkaba, hogy bejelentkezzek a TBnel, azok automatice tovabbnyomnak minden infot az adohatosagnak meg akinek kell. Mondjuk ezt eleg volt levelben jeleznem a magyaroknak, nem kellett szemelyesen "befaradni", ez a javukra legyen irva. Itt egyszer irtam ala hivatalos helyen az elmult 3 evben. Szamoltam. Kocsit is vettem. Akkor se voltam hivatalban, minden levelben vagy neten megy. Az ugyintezesi koltseg mennyi, na mennyi? 0.00 Muszakiztattam is, elvittem a szervizbe, ahova jarok. Az egyik szerelonek van vizsgabiztosi papirja, megcsinalta, csa. Voltam hivatalban? Nem. Egy telefon, kb. 50 perc a vizsga es kinyomtatnak egy A4-et az eredmenyekrol meg meg egyet az emissziorol, kesz. Az a hivatalos papir. Egyebkent a muszaki szigoru es evente kell. Adatbazis van, hogy melyik kocsinak van muszakija meg kamerak. Ha nincs muszakid, kivesznek a forgalombol, ennyi. Adot is kellett fizetni a kocsira. Neten intezve, kartyaval fizetve, postan jon a "matrica" (a tax disc). Kocsira felraktam. Biztositas ugyanez, annyi kulonbseggel, hogy ott meg postan se kuldenek semmit, csak emailen. Meg van a biztositok szovetsegenek egy weboldala, ahol lecsekkolhatod, hogy nem vernek at. Szoval lehet ezt egyszeruen csinalni, csakhat akkor meg kellene olyan helyet szuntetni, mint az ugynevezett okmanyiroda gepjarmu osztaly. Meg a rengeteg polgarszivato burokratat. Vicc az egesz.
Ha már kétszer fizetem az átírást, igyekszem nehezen adni magamat. Igenis küzdjön meg az adóhatóság a pénzemért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kovk 2013.08.21 13:05:25
@Egy Srác: de van eselyed maganemberkent is. Itt jon az en sztorim.
@svega: +1
@kovi1970: +1
@Tie: +1

Nekem is el lett intezve a kulfoldon bontoban leadott kocsim ugye, ahogy elkezdtem kicsit hangosabban EUs jogszabalyokat idezve balhezni az okmanyirodaban. Persze elobb utananeztem a vonatkozo dolgoknak, mert sejtettem, hogy ez nem lesz egy egyszeru menet. Es tenyleg.

Eloszor persze az ugyintezo kozolte, hogy nekem hiteles forditas kell a kulfoldi bontos papirrol, de megsugja, hogy ez az papir amugy se jo. En ellenkeztem: erre azt mondta, hogy a hivatalvezetot megkerdezi es visszahiv telefonon. Jo. Varok. Nem hiv vissza. Bementem megint. Ekkor mar a hangulat nem volt olyan kedelyes. Mazlim volt: a biztonsagi or ebedelt, igy a sorszamoszto rendszer teljes zarojelbetetelevel kezdodhetett az Ugyintezes 2.0 - az akarat diadala, harmadosztalyu drama.

Kitartottam az allaspontom mellett es mondtam megint, hogy forditas nem lesz, masik papir se lesz, mert nincs masik, az ellenben lesz, hogy ok most ezt elintezik, mert nekem egy napom van ra es az is sok. Hat akkor se jo ez, stb. jott a valasz. Ekkor vettem elo, hogy ez es ez az EC direktiva kotelezi oket, es akarmeddig elmegyek, ha ezt ok evekkel a hatarido lejarta utan se igy csinaljak. Ez betalalt. Elkezdodott a telefonalgatas eloszor a hivatalvezetohoz, aztan valami felsobb "elvtarshoz". Hallottam: az open plan elonyei... Kiderult, hogy tenyleg ugy van. (Ekkor mar tudtam, hogy hiaba minden packazas, itt lesz valami.)

Mar a hivatalvezetore vartam. Majd volt egy kellemes (tenyleg kellemes, nem panaszkodhatom) beszelgetesem a hivatalvezetovel, aztan lett szamitogepbe potyoges, hatarozat, alairas, pecset, meg minden. Nem mintha nekem az hianyozna, dehat ha papir-, nyomtatas- es hatarozatfetis van, akkor az van. Node legalabb ott, helyben meglett. Pedig nincs hatszelem, sot, a kormany B listajan en tuti rajta vagyok. Kulfoldon dolgozo magyar, viccelsz? Most meg meg EUs jogszabalyt is emlegetek? Hajjaj. Ez mar a C lista, szerintem. De amugy mindenkinek javaslom, hogy nezze meg ezeket a teruleten, mert nagy tobbsegeben k. jo dolgok vannak ezekben a magyar jogszabalyokhoz es meginkabb a gyakorlathoz kepest. Nem mindig, de nagy tobbsegeben igen. Mit gondolsz, miert kuzdenek ez ellen annyira? Mert korlatozza a kormanyok hataskoret, amit nem szeretnek a kedves rokonok.

Szoval lehet, hogy egy relevans EUs jogszabaly ad a kezedbe egy fegyvert a szivato magyar adminisztracioval szemben, ahogy nekem is adott. Nezd meg oket, ezektol a magyar burokratak is rettegnek. Es akkor relative civilizaltan (valamint olcson es gyorsan) el lehet intezni a dolgokat. Ne hidd el nekem, nezd meg magadnak. Bar ezzel a felhivassal mar szerintem D listassa valtam.

Ellenallas, polgari engedetlenseg es osszefogas, az kell ide. Nem lehet birkanak lenni, ezek azt hasznaljak ki. A mindenkori kormany+az allamszervek. Eszen kell lenni es kell a civil kontroll, anelkul elkanaszodnak es az lesz, ami most van.

Mi az, hogy ilyen szaros kiskapukkal szorakoznak, mint ez az 5 ev dec31 vs pontosan 5 ev hulyeseg? Moricka elkepzelte.

Hogy komolyan vegyenek, ahhoz az kell, hogy kiallj a sajat igazadert. Inkabb talpon halj meg, mint a terden csuszva elj. Fenyesebb a lancnal a kard, stb. (Z lista.) Szoval hajra Papp Tibi!
kovk 2013.08.21 14:34:58
@Egy Srác: jaja, tok igazad van. Ezekkel csak igy lehet.
Nívó Fidesz vagy Mszp? 2013.08.19 23:34:25
A választások felé közeledve egyre inkább azt tapasztalni, hogy az embereknek itt a blogoszférában mindenről ez a kérdés jut az eszébe. Csúnya magyarsággal írt elmúlt nyolc évezés és elmúlt három évezés. Nőtt, vagy csökkent az államadósság? Nőtt, vagy csökkent a…..
kovk 2013.08.20 20:29:44
@ccactus: ha utalnak, akkor a hitertolesztes osszeget. Ki az az orult, aki a tranzakcios/kamatado/banki kulonado/kaotikusan ingadozo forint/maganyugdijlenyulas es banki kezivezerles mellett mellett barmi egyebet is hazautal. En biztosan nem, nem orultem meg. A toke akkor fog menni, ha stabil lesz a szabalyozas es az uzleti kornyezet. Addig nem. Legalabbis ertelmes, beruhazni akaro, kreativ toke nem. Csak a spekulansok meg a haverok. Aki tenyleg csinalni akar (es tud) valamit, az nem fog menni. Persze lehet, hogy ez volt a cel.
Belsőség Létezik a BMW-varázs? 2013.08.16 16:17:26
Végre egy jó hír! Bizonyíték arra, hogy nincs még veszve minden. Erdélyi Dzsoni, aki annak idején éppen erre járt és beugrott egy napra, jelentkezett a nagyvilágból és őszintén örülünk neki, hiszen annak idején úgy váltunk el, hogy Minden jót! és Dzsoninak be is jött. Most…..
A minap bekövetkezett. Igen, a számláló átlépte a 150 ezret, ami igazából nem sok egy tizennégy éves kocsitól. Ebből úgy 57 ezret nyomtam bele én, mert hát nem vagyunk nagy menőkések. A nagy pillanat: megvan a 150 ezer! Bocs, hogy poros a műszer, spontán fotó, nem…..
kovk 2013.08.15 08:59:04
@visszakettopadlogaz: bocs a szorzotrollkodasert... De legalabb egyszerubb lesz az elet: ha siman 1.6-tal szorzod fejben, akkor se losz nagyon melle.

Az 1-2 eves verda, az sokkal jobb deal, mint az uj. Es amugy honnan tudod, hogy a munkas nem pukizott bele az ujba? Csak mert rajta van a folia? Ugyan... ;) Es ha meg ugy is van, hogy a folia vegig rajta van, a puki a folian keresztul is bediffundalhat az ulesbe. Sose buzlott at a camembert/kolbasz/stb a folian? Na, ugye.

De persze az ujhoz te rendeled meg az extrakat, a szint meg mittudomen. Szoval en biztatok mindenkit, hogy vegyen uj autot. - Mert akkor lesz nekem hasznalt. Es en elhiszem, hogy van, akinek ez szamit, kulonben nem elne meg az autoipar. Live and let live, ennyi.
kovk 2013.08.15 11:25:10
@jobbos: Jaja, ez a kocsi jo deal. Nem eszik sokat, jo aron van szerviz. Nem swift arak persze, dehat azert nem is azt nyujtja. Nekem eddig egy lambda szonda ment el, ami meghibasodasnak mondhato, a tobbi az mind TMK. Hasznald egeszseggel.

Ha mar igy osszefutottuni 1.8 VVTisek. Hatha te is belebotlasz a dologba. Nemreg voltunk Franciaorszagban a kocsival es szembesultem a tennyel, hogy azoknal az E10 az alap, 95os benya alig van. Elvileg az EU-ban az alap benzin specifikacio az E10 mar vagy ket eve. Csak a nemetek elkurtak a bevezetest, szerintem ezert nem masoltuk meg le. ;) Az 1.8 VVTi kompatibilis, de azert itt van a netes csekkolo: vinrecall.toyota-europe.com/e10.aspx erdekes, hogy a 2.0 es a 2.4 VVTi Avensis bizonyos evjaratai nem kompatibilisek.
kovk 2013.08.15 11:34:20
@kovk: Marmint ugy ertsd, hogy az E10 is RON 95, csak a mostani 95 specifikacioval ellentetben a max 5% etanol helyett 10% etanolt is tartalmazhat.
Belsőség Francia fos? Fenéket! 2013.07.20 06:28:13
- Tönkrement a Peugeot. Döbbent csend áll be a szerkesztőségben. Csikós hitetlen, fürkésző tekintettel fordul felém, Tom leveszi fülhallgatóját, Dani arcán együttérző, vespás mosoly jelenik meg, de ő sem elégszik meg ennyivel. Bizony, itt tartunk, hogy váratlan esemény, sőt,…..
TComment Turbót a botmixerre is! 2013.02.13 05:45:37
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
kovk 2013.02.13 22:38:11
Nalam szivo benya a kiraly, pedig vehetnek turbosat, ha akarnek, de nem akarok. Igy most Toyotam van, ok meg ragaszkodnak az 1.8 VVTi vagy dual VVTi konstrukciokhoz. Az en listamon meg van a PSA VTi motorja, a Suzuki szivo benzinese, es olyan nagyon sok mas mar nem.

De el kell ismernem, hogy a szivo benzin valoban unalmas. Az auto mindig indul, mindig megy, sosem fustol, csak TMK van, es ugy altalaban nagyon-nagyon kulturalt, kiszamithato, szeretheto. Turbo D-bol ultem at, ugyhogy tudom, hogy mirol beszelek. Jobban szeretem a szivo benyat, az egesz autozas nyugisabb, kiszamithatobb, es ugy altalaban stresszmentesebb egy jo szivo benzines geppel. En ezt szeretem. Miert kellene a mindennapi autozasnak az izgalomrol szolnia? El fogsz jutni A-bol B-be, akkor, amikor akarsz, es tudod, hogy a verda menni fog es nem lebeg a fejed felett a horribilis szervizszamla, ami nyugaton is sok. Kifizetheto, es ennyiben kicsit mas, mint Mo-n, de miert fizetned ki, ha nem kell?

A regi 71 lovas 1.9es szivo dezsomhoz (5.5) kepest tenyleg tobbet eszik az 1.8 VVTi (7.4). A turbo dezsohoz kepest (6.8) mar nem sokkal tobbet. Amit meg szeretek ebben a szivo benyaban az az, hogy ennek szemet is kinyomhatod, ha akarod, akkor se eszi le a gatyadat. Es nem mellesleg kibirja, meg a viz se megy fel. Persze, nem vag hatba a nyomatek, de en egyetertek a szerzovel: minek az? Ha azt akarom, akkor a palyanapra berelek egy vadallatot, es akkor az majd hatba vag. Kozuton? Minek?

Node majd a szabadkereskedelmi egyezmeny az USAval, aminek a targyalasa ujra erore kapott es amiben en nagyon bizom, talan rabirja az EUt, hogy felejtse mar el ezeket a hulyesegeket. Ez az egyezmegy sok mindenre ki fog terjedni es az egyik nagy fejezet az autoipar. En szeretnek nagy, szivo benzinmotorokat latni Europaban, kevesebb adot a benzinre es az etanolt se banom. Ezt atvehetnenk az USAbol, en nem bannam. Ti?
kovk 2013.02.13 23:38:21
@becseit: Latod, en csak a satnya 1.8-on vegetalok. :) Lehet, hogy csak az USA szurke import marad, mire autocserere kerul a sor es maradnek a technikanal. Majd meglatjuk.

De addig is jo mulatast kivanok az osszes petrolheadnek: www.youtube.com/watch?v=Rsxv0zjwdYA En megertem oket. :)
És a két eset nem függött össze egymással. Sietve igyekszem megnyugtatni az olvasót, senkinek semmi baja nem lett, ahogy a filmek végén szokás mondani, a jelenetek rögzítése közben élő állat nem szenvedett sem maradandó sem bármilyen sérülést. Péter fiam és a feleségem is…..
604 a francia Mercedes, puha, óriási, hívogató, csodaszép. Milyen kár, hogy egy se maradt belőle. Vélemények az azonos című írásunkról...
kovk 2010.05.30 11:54:25
w Onnan szórom én a pénzem 2010.05.03 05:30:00
Van azért előnye is a bukásnak, nem igaz? Az szar ügy, hogy a húsosfazék odalett, és az eddigi lopkodásért is meg kell fizetni. Viszont hurrá, hülyeségeket beszélni mostantól büntetlenül lehet! Elemében lubickolhat végre a baloldal. Juhé, nem kell többet gondolkodni! Csákányt…..
Japán kétségkívül a világ egyik legdrágább országa, mégsem botlunk lépten-nyomon kesergő kis japán emberbe. Ők valahogy megvannak odaát, a glóbusz másik oldalán, saját szigeteiken. Pár napja kaptuk ezt a fotót, melyen lényegében semmi érdekes nincs, fotótechnikai…..
kovk 2010.05.02 18:46:35
Japán nagyon kevés olajat termel, gyakorlatilag az egészet importálja:
www.eia.doe.gov/cabs/Japan/Oil.html

Nálunk azért ennyi az üzemagyag ára mert 3M ember tart el 10M-t, kevesen dolgoznak, kevesen adóznak, és az állam itt szedi be a többletpénzt. (Mi lenne, ha a közösségi közlekedésre menne? Pl. ha nem lenne tumultus, a homik ki lennének zárva és lenne wifi, én BKV-znék, tök hatékony dolog lenne. Kivéve, ha cuccolnom kell a munkahelyre, ami hetente 1x-2x van.)

Azért az vicces, hogy az arabokat kiáltjuk ki übergazdagnak és olajmágnásnak, amikor az állam többet keres az üzemanyagon, mint az előállítók - valami nagyon nem stimmel itt a pénzek elköltésével.
Néhány meteorológus hipotézisei állították le Európa légiközlekedését. Pedig a feltételezések jelentős részére nincs tudományos bizonyíték. (Fotó: AP) Egyre inkább úgy tűnik, hogy elsősorban nem az izlandi vulkán kitörése akadályozta, akadályozza az európai…..