Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MaQen

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
f1 Badoer: Monzában pontot akarok 2009.08.31 17:17:00
A Ferrari-beugró két tök utolsó hely után is bízik benne, az istálló megtartja.”Monzában pontszerzésért indulok, biztos vagyok benne, jó eredményt érek el. Rengeteget teszteltem ott, becsukott szemmel is végig tudnék menni. Szerintem maradhatok, ez a hétvége pozitív volt,…..
MaQen 2009.09.01 08:26:27
@Shirin: egyesek (általában a tehetségesebbek) versenyeznek, máshol (ld. Gené le mans-i 1. helye), mások (pl. Badoer) meg otthon ülnek és tévéznek, azaz "várnak a lehetőségre".
MaQen 2009.09.01 10:36:36
@Unter Bahn: jaj, mennyi butaság egyszerre, a mindenit. akkor nézzük:

- a Ferrari befejezte az autó fejlesztését. ők maguk mondták. Badoer NEM tesztelni ült az autóba, egyébként is nonszensz, marhaság, hogy valaki is komolyan gondolja, hogy ekkora pénzek mellett egy csapat egyszerűen feladja a versenyt egyik autójával.

- Badoer 1997 óta a Ferrari tesztpilótája, ha MS kiválása óta nem volt olyan pilóta, aki tudott volna fejlesztési tanácsokat adni, akkor most sincs.

- diffúzor-ügy: semmivel sem javult kevesebbet a Ferrari, mint a többi 7 csapat, akiknek elég tervezés/fejlesztés/tesztelés nélkül kellett felrakniuk az alkatrészt az autójukra, egyiknek sem ugrott meg ugrásserűen a teljesítménye

- HAHAHAHAHA! tehát Badoer megy ~60-80 kört az edzéseken (mert a versenyen egyből kiütötték, ugye) és rögtön nyerő autót csinál a Ferrariból? mindezt persze úgy, hogy fényévekkel lassabb a mezőny összes autójánál, tehát semmi adatot nem nagyon tud szolgáltatni ilyen tempóval... HAHAHA! ez jó volt. hagyjuk már...

- a mai F1 talán legnagyobb problémája, amiről már szezonok óta szó van, hogy a hátul jövő autó túl sok tapadást veszít szélárnyékban, vagyis ha nem SOKKAL gyorsabb, mint az előtte haladó, akkor nem tudja megelőzni, egyszerűen azért, mert nem tud hozzá elég közel (~6-7 tizednél közelebb) menni. ezt láttuk ezen a versenyen végig, és ezt láttuk volna fordított felállásban, ha KR nem előz közvetlenül a SC kiállása után, és ez nem az én agyszüleményem, ő maga mondta a verseny után, hogy tudta, valószínűleg nem lesz több lehetősége, ha ott nem sikerül előznie. Az, hogy Raikkönen direkt nem ment előrébb, szintén marhaság, az általad leírt jelenség amúgy létezik, de olyan 3-4 másodperc különbséggel szokták előadni. tudod, hogy egy sima elfékezésnél azért ne veszítse már el a pozíciót, mint itt lett volna Raikkönennel, ha egy akármilyen aprót hibázik... úgyhogy maradjunk annyiban, KR azért ment ennyit, mert ennyit tudott.
MaQen 2009.09.01 12:19:21
@Unter Bahn: így van, meg se próbálj esetleg érvekkel válaszolni, sokkal egyszerűbb a sértődöttet játszani, ha valaki nem ért egyet veled
Most, hogy nyugat felől a 35 helyett jött a 15 fok, nem éri meg kinti programot szervezni. Ezért is segítünk most, hogy ne unatkozzatok. Zsuzsanna kalandja a mostanában valahogy kevésbé szidott kétkerekű járművön, kerékpáron ülő lányhoz fűződik, aki sok társához hasonlóan…..
MaQen 2009.08.29 18:12:19
@SilentSound: piroson átmenni szabálytalan ugyan, de néha semmi veszélyt nem hordoz. én nem szoktam, de semmi problémám azokkal, akik teszik, még egyszer: ha normálisan körülnéznek előtte, tényleg biztonságos. a posztban szereplő hölgy körülnézni is elfelejtett, úgy tényleg eléggé szerencsejáték jellegű...
Négyszer gyorshajtott egy edzésen a depóban a Massát, illetve Schumachert helyettesítő tesztpilóta az Európa GP-n, pénteken. Másfélmillió forintnyi bírságot kapott, 18.lett, de elégedett. "A körülményeket tekintve,hogy nyolc hónapja nem vezetettem, ezen a pályán meg…..
MaQen 2009.08.22 23:30:37
@közlekedési bűnöző: legalábbis jóval több köze van hozzá, mint amit a másik kettő vezetett addig...
és kit érdekel, hogy ki hány éves? miért kéne, hogy ez bármit is számítson? tudod, ez a Forma 1, itt a sebesség a lényeg, nem a kor...
MaQen 2009.08.23 09:34:02
@Körömcsiga: tényleg számít valamit, hogy az átlagember mit tudna? mivel, ugye, nem átlagemberek, hanem más autóversenyzők ellen mennek, szerintem nem sokat...
MaQen 2009.08.23 11:45:43
@GGG77: tesztpilótának lehet, hogy remek, autóversenyzőnek viszont lúzer. ennyit állított mindenki, nem többet.
A bajnok menedzsere a BBC-nek arról beszélt, mennyire idegesítő, hogy nyakfájása miatt nem térhet vissza az exferraris. "Teljesen frusztrált, ő és én is, mert annyira örültünk a lehetőségnek. Nagyon szomorú, hogy közbejött valami, itt lenni és nem látni őt az autóban…..
MaQen 2009.08.22 23:54:39
@scuderia ferrari: szerinted más csapatoknak miért nem jutott még eszébe ez a remek ötlet, hogy versenyhétvégéken egy jó versenyző vagy legalább valaki piacképes helyett valami fakezű, senkit sem érdeklő tesztpilótát ültessenek az autóba, ezzel rontva ugyan az eredményeiken és a szponzorok megjelenési idején, de legalább értékes információkat gyűjtve egy, az idény végén nyugdíjba küldendő autó fejlesztéséhez? tényleg csak a scuderiánál dolgoznak ilyen zsenik, akik ilyesmire is gondolnak?
vajon akkor egyébként miért Massa vezeti a 3-as számú Ferrarit, ha a tesztelés fontosabb, mint az azonnali eredmények?
Amit Molab elküldött nekünk, alapvetően egy nyílt levél Dr. Draskovics Tibornak, ami ha nem érdekelhetne másokat is, ki sem tettem volna, de érdekes kérdést vet fel egy autófeltörés utáni helyszínelés és nyomozás kapcsán. Vajon mennyire elfogadható az, hogy ha valami miatt…..
autózz! Közveszélyes mentős 2009.08.16 12:22:00
Kevés olyan bosszantó dolog van, mint amikor azt látjuk, hogy azok, akiknek igazán példamutató magatartást kellene tanúítani, áthágják a szabáylokat, nem törődve semmivel. MD-t egy mentős dühítette fel annyira, hogy meg is örökítette ámokfutását. Sokat (kb 5-6 ezer km-et)…..
MaQen 2009.08.16 13:39:03
@Secnir: hivatalosan a megkülönböztető jelzés fény+hangjelzésből áll, persze az ilyen "a szabály az szabály"-féle barmok ebbe kötnek bele sokszor, ha kötekedni támad kedvük

ez a mentős, ha szabálytalan is volt, de semmi veszélyeset nem csinált, a 110-et meg ne hívjuk már "száguldozásnak" azért!
MaQen 2009.08.16 13:45:24
@-d(-_-)b-: még egyszer mondom, amit a mentős csinált, szabálytalan, nem is kérdés. ha téged ilyenért megbüntetnének a rendőrök, ugyanazt mondanám: jogilag nem lehet belekötni, de miért nem a veszélyeztetőket szedik ki a forgalomból, hanem téged, aki semmi veszélyeset nem csinált?
Pénteken Michael Schumacher 2008 áprilisa után újra F1-autót vezetett, hogy felkészüljön visszatérésére. Az olasz Sky csatorna videóra vette.A 2006-ban visszavonult, 40 éves német 67 kört tett meg az istálló 2007-es autójával a házi tesztpályán Mugellóban. Közben folyamatosan…..
MaQen 2009.07.31 22:47:30
@a petya: mindkét tesztpilótájuk elég béna, nem "különcködés", ha az elérhető legjobbat akarják az autójukban látni. még csak a mostanság dögunalmas futamok nézettségének is bőven jót tesz annyira, hogy akár a többieknek is megérje belemenni...
Belsőség Unom a Formula-1-et 2009.07.28 16:30:00
Ha egy ex-F1-es pilóta, akit ismernek, tisztelnek és tudják róla, pontosan ért mindent, ami a pályán és a pálya körül zajlik, szóval ha egy ilyen ember megy oda hozzájuk, akkor arra számítanak, hogy értelmes kérdést tesz fel nekik, és megpróbálnak normálisan válaszolni, már…..
MaQen 2009.07.29 12:04:05
előre bocsátom, még nem olvastam a kommenteket, csak a cikket.

Palikot divat szidni, ezt tudomásul veszem, azt viszont el kell fogadni, hogy kell a sok szakértő (Wéber meg Czollner, mint szakértő, te jó Isten! felvételről néztem az időmérőt, úgy, hogy tudtam, mi történt, fájdalmas volt) mellé valaki, aki elsősorban kommentátor, akinek az a dolga, amit a cikkben is leírtak, hogy érdekessé tegye az amúgy dögunalmas futamot. Czollner meg Wéber erre alkalmatlanok (más kérdés, hogy a szakértőségre is). Mindegy, Knézyt is szidta mindenki divatból, amíg közvetített, most meg sokan visszasírják azért...

Vallomás következik: elég sokat nézek amerikai autóversenyzést, IndyCart és főként NASCAR-t (megkérek egy random usert, semmiképp se felejtse el az arcomba dörgölni, hogy "ott csak körbe-körbe mennek, mi abban az izgalmas/nézhető?", ez is divat, megszoktam már), úgyhogy onnan tudom tanúsítani, hogy elfogadhatatlan, ha a riporter kérdésére valaki nem vagy unottan válaszol, ha "bármilyen semmit mondanak is éppen, a szemükben csak azt látjuk: hagyjál már békén!". Bármikor, közvetlenül a verseny előtt/közvetlenül a kiesés után odamehet a versenyzőhöz a riporter, magától értetődő, hogy a győztes versenyző az autóból kiszállva először vele beszél és csak utána a csapattal/családjával, sőt, versenyenként egy-egy versenyző az ún. "In-Race Reporter" szerepét is betölti, ami azt jelenti, hogy a felvezető körökben ill. néha sárga zászlós (Safety Car-os) időszakok alatt, a verseny közben (!) is válaszol a vele rádió-kapcsolatban álló tévétársaság kérdéseire, nincs "ilyenkor már a versenyre készülök" üzemmód a rajtrácson, mint itt. Ott persze nem csak mondogatják, hogy "a néző az első", nem mellesleg minden apró interjú plusz egy megjelenési lehetőség a szponzornak, aki igencsak seggberúgná a riporternek kelletlenül válaszoló versenyzőt...

a verseny pedig nem túl hosszú, hanem túl kiszámítható, emiatt persze, hogy a taktikára hagyatkozik mindenki, emellett túl nagyok a különbségek az autók között, nem csak előzés van kevés, de úgy igazán kemény összecsapás is...
Az emberek mintha elszoktak volna a hatósági- és egyéb fegyveresnek látszó személyek terrorjától, a biztonsági rutinellenőrzések meg mintha szaporodnának. (Bezzeg Belgrádban, ahol még fura haj/ruha miatt igazoltatják az embert az utcán.) Első naiv ügyfelünket az óbudai…..
MaQen 2009.07.21 21:48:35
@freeatlantis: pontosabban megalapozott gyanú esetén. ha becsipog a kapu/látott az őr/látott a kamerás, az megalapozott. ha sok zsebed van, az nem.

(mellékes, de talán magyarázatot ad a szövegértési nehézségeidre: a nő magyar, a férje volt norvég)
MaQen 2009.07.21 21:51:13
@ampere: az első kb. 100 kommentben úgy 3-4 alkalommal biztos beidézték a vonatkozó jogszabályt, amit nem írhat felül semmiféle áruház egy kiragasztott kockás papírral, szépen is néznénk ki...
autózz! autózz!kocsma - off topic 2008.10.19 23:27:00
[UPDATE: 2009. 07. 24.]A kocsma renoválás idejére bezár, a felújítás befejeztéig várunk mindenkit a sörsátorban!Jó kis társaság alakult ki itt a blogon, aminek kifejezetten örülünk, ám ezzel együtt sokszor az egyes témák elkanyarodnak nem pont oda illő témába. Létrehoztuk…..
MaQen 2009.07.06 21:55:57
@Bobby Baccala: azért kérdeztem, mert nem tudom, van-e és hol szabad hely a környéken, közben rájöttem, hogy az éjszaka közepén talán igen
(ennek se füle, se farka, de a lényeg érthető gondolom)
A Promontor által jelenséggel én még középiskolás koromban (réges-régen egy messzi-messzi galaxisban) találkoztam, amikor még rákényszerültem a BKV kitűnő szolgáltatásainak igénybevételére és minden nap csúcsforgalomban tötymörögtem az Alacska buszon a gyáli úti…..
MaQen 2009.07.05 14:41:19
@szmeby: "Csak rávilágítottam arra, hogy mások kárára előnyhöz jutni nem etikus"

Tehát ha valaki lassabb/hosszabb útvonalat választ, és én etikusan akarok viselkedni, akkor nekem is a lassabb/hosszabb útvonalon kell mennem? mert ha ez a helyzet, akkor bocs, de etikátlanul továbbra is magam fogom megválasztani, hogy milyen útvonalon akarok eljutni a célomhoz, akkor is, ha ez gyorsabb is lesz, mint másoké.

"A másik útvonal választása más tészta, mert ott nem az a CÉLOD, hogy 3 perc előnyért másokat hátráltass, hanem, hogy elkerüld a dugót."

ha én előrébb kerülök - mindegy, hogy benzinkúton, vagy kisutcákban - az csak úgy lehetséges, ha mások hátrébb kerülnek, lévén a teljes útfelület adott, ugyanakkora mindkét esetben. vagyis nem, nem más tészta a más útvonal sem.
comment:com Szinkron vagy felirat? 2009.06.26 11:00:00
Mivel számos posztnál előjön ez a klasszikus téma, úgy vélem, ideje kitenni egy ilyen posztot - mint ahogy tette azt a sorozatjunkie is - mert valahol idegesítő már, hogy néhol az adott poszt témájára vonatkozó kommenteket úgy kell kihalászni az anyázások közül, amiben a…..
MaQen 2009.06.26 22:22:56
@Vargady: egy Scrubs-részt ötödjére megnézve (eredetiben) dőlök a röhögéstől, ugyanazt magyarul csak fapofával tudom (vagy bosszankodok, hogy "dehát nem is azt mondta!", mert annyira tudom már kívülről, de még egyszer mondom, ez eredetiben nem zavar). ugyanezt (azzal a különbséggel, hogy ennyire azért más sorozatot nem ismerek) bármely szitkomról elmondhatom.
akármilyen dráma (amik többségéhez angol feliratot azért rakok) alatt eredeti nyelven a karfát markolgatom izgalmamban, magyarul feleannyira sem fog meg, és hidd el, semmiféle megerőltetést nem jelent, hogy megértsem a szöveget (szükség szerint angol felirattal, vagy ha nem kell, anélkül).
úgyhogy - részemről - semmiféle sznobizmus nincs ebben, egyszerűen próbáltam magyarul, meg angolul is, és jobban tetszik, élvezetesebb angolul.

(a példád meg ott sántít, hogy egy új hifi/autó vita nélkül jobb, többet tud, mint egy hasonló kategóriájú régi, csak ott a beszerzési költségek közt vannak jelentős különbségek, a filmek/sorozatok meg ugyanannyiba kerülnek magyarul, mint angolul, tényleg csak az egyéni preferencia dönt...)
autózz! Százezer forintos hiba 2009.06.24 16:13:00
A kommentek közt gyakran elhangzik a "rendőr persze sehol" - mára már szállóigévé érett - mondat. Sanya pórul járt, mert amikor átcsusszant a piroson, akkor bizony ott voltak mögötte a kékvillogósok. Nagy kérdés, hogy miből tartott volna megelőzni ezt a helyzetet némi…..
MaQen 2009.06.24 16:49:52
@trixilw: a piros lámpán áthaladás közig. bírság hatáskörébe tartozik, vagyis alkunak helye nincs, rögzített a büntetés mértéke.

ez a felfogás meg, amit a posztoló csinál (meg egyes kommentelők), vagyis hogy "a rendőrök nem tudják bizonyítani, hogy piroson mentem át, tehát nem fizetek", meg a jogrendszer, ami ezt megengedi és támogatja, a fő oka annak, hogy a rendőrök semmi mással nem foglalkoznak, csak a traffizással. az ugyanis könnyen bizonyítható. ha meg elkapnak valakit öv nélkül/telefonnal/kereszteződésbe ragadva, vagy mint valószínűleg itt is történt, piroson, egyből biztatja mindenki, hogy ne fizessen, úgysem bizonyítható a szabálysértés, és ki tudja, elég-e csak annyi, hogy a rendőr látta...
Azok után, hogy pár hete még nem tudtuk eldönteni, hogy a Williams 2010-re történő nevezésével a vég kezdődött el vagy inkább a kezdetnek lett máris vége, majd nem sokkal utána már az sem volt átlátható, hogy melyik pókerjátékos kezében van a pakliban nem is szereplő Jolly…..
Emlékeznek? Éppen a hét végén volt óriási mákja Loeb-nek, nem lett semmi baja, pedig nagyot bukott. Nos, van, akinek nincs ekkora szerencséje, a bukócső nem mindenható. Carlos Pardo mexikói NASCAR-pilóta 33 éves korában elhunyt. Felesége, kislánya hiába várják haza, helyette egy…..
MaQen 2009.06.16 12:57:03
ehhh, azért a posztokból látszik, mennyire kevesen nézik tényleg ezt a sorozatot, persze okosnak mindenki okos

- nincs és valószínűleg soha nem is lesz olyan autó, amiben ilyen balesetet túl lehet élni, itt a szűk keresztmetszet már nem az autó, hanem az emberi szervezet, ami nem bír ilyen lassulást
- az egyenesek mellett általában fal van, még a F1-ben is (legfeljebb nem beton, hanem szalagkorlát), a kanyarokban van bukótér, aki tehát azt követel, az szintén megbukott
-
@Gee Halen: ez talán a legnagyobb sületlenség az összes komment közt
--évtizedek óta épített versenyautók versenyeznek a NASCAR-ban, a "gyártósorról frissen legördült autók" korszakának igen régóta vége van, nem is tudom, ezt honnan vetted
--Dale Earnhardt halála valóban elindított egy folyamatot a versenyzés biztonságosabbá tétele felé, de a halála, meg a CoT bevezetése közt 6 év telt el, vagyis nincs szigorú ok-okozati összefüggés a kettő közt
--a Car of Tomorrow-ban senki nem szenvedett még komolyabb sérülést egy kis sántikálásnál, pedig páran azért megpróbálták
www.youtube.com/watch?v=A3uzTx1KKOQ
www.youtube.com/watch?v=gZyCRaVZx3Q
www.youtube.com/watch?v=EXwpsaHueUk
maradjunk annyiban, hogy sokkal biztonságosabb, mint a régi autó volt
--de ezek nem is CoT-k voltak! ez most hogy jön ide?!
- @Mioporfeszosz: (és mindenki, aki gyilkosságot kiált) nem a hátsó lökte meg Pardot, hanem ő húzta rá az autót a mögötte jövőre, azt meg ezekkel az autókkal nem lehet, ha mindenképp hibást kell választani, szerintem inkább Pardo az... de ebben a versenysorozatban ez teljesen szokványos versenybaleset

A betonfal ettől még persze veszélyes, erről nyilván nincs vita.