Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gcsabi

0 bejegyzést írt és 366 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Új MÁV blog Nem éri meg 2012.09.20 07:05:53
Üdv, az egyik előző beküldő írta ezt: "Összességében elégedett vagyok, főként az ár/érték aránnyal."Hát jó ár/érték arányúnak a Mávot semmiképpen sem nevezhetném, ahogy egyik tömegközlekedési vállalat árait és minőségét sem. Sőt, az utazás körülményeihez,…..
gcsabi 2012.10.02 17:53:57
@lyken:
Változatlanul nem értem hogy jött ez ki?
Ebben az esetben 2db START Klub Bónusz kártya 500.000 ft +
diákbérlet /9 hónap iskola, meg június félhavi/ 40. 000
az nálam 540.000Ft.
231x7 liter benya, 420 körüli áron:680.000Ft.
Ez -140.000 x 10 év:1400.000Ft
Nem térített a munkáltató semmit!
Ez 10 év alatt egy használt jó állapotú kisautók teteje.
Akkor van már 2 autónk?
Ha nem számolunk a vasúti közlekedés helyett semmilyen költséget, akkor tényleg kijön az autó, csak nem utaztunk sehova!
Nyaraláshoz vagy anyóslátogatáshoz tényleg olcsóbb az autó, mint a teljesárú menetjegyek, de akkor autót bérelni sem biztos hogy drágább:)
Pedig itt csak a csupasz benzinköltség játszott.
Leszámítva azt az ideális esetet leszámítva, hogy mindkét szülő abban az iskolában tanít, ahova a gyerek jár, három ember rendszeres együtt utazása is elég sok kompromisszumot és kényelmetlenséget okozhat!
Nem vagyok "autóellenző fetisiszta", de sehogy sem jön ez ki!!!
gcsabi 2012.10.03 17:04:54
@Kopi3.14:
Szombatra 50% egy útitárs. Ez a legolcsóbbra is érvényes.
Új MÁV blog Lift az minek? 2012.08.21 17:44:38
Ma kiutaztunk Zuglóból Ferihegy megállóig, s csináltunk pár képet, ha már arra jártunk. Szomorúan konstatáltuk azt, hogy a kerekesszékesek még mindig nem eléggé fontos emberek ahhoz, hogy az akadálymentesített közlekedés előnyeit élvezhessék. A Nyugati pályaudvarról érkező…..
gcsabi 2012.08.23 10:34:51
@Adani: @Iza Béla:
Szerintem inkább a kereszteződés felőli behajtás miatt szoktak lámpát építeni. Akkor kap zöldet, ha szabad a sorompó jelzése, nehogy egy lendületes kanyarodásnál ne vegye észre a fénysorompót!
Új MÁV blog Utasbiztonság 2012.08.08 08:40:10
Péter Érdről tartott Budapestre, amikor a beérkező vonat elrobogott a várakozók előtt, majd az állomás után kb. 200 méterrel megállt. Itt várakozás után visszatolatott, s felvette az utasokat. Beküldőnk nem érti, hogy hogyan alkalmazhatnak ilyen mozdonyvezetőt, ráadásul a…..
gcsabi 2012.08.09 08:20:45
@Wl:
Miben van 100%-ban igaza az utasnak?
Abban, hogy késve állt meg a vonat, vagy abban, hogy tömegszerencsétlenséget vizionálva súlyos életveszélyt emleget?
Ez egy kellemetlen eset, amiért a vezér valószínűleg megkapja a magáét, de az ég világon semmiféle balesetveszély nem történt. Szerintem ez olyan, mintha azért, mert egy buszsofőr nem áll meg egy megállóban tömegbaleseti helyzetet emlegetnének.
Nem tudom milyen eset volt a nagy botrányt kiváltó németországi "ilyen", de nagyon meglepődnék, ha ehhez hasonló nem fordulna elő minden egyes vasútnál.
Nem kellene ezt összekeverni azzal amikor valós balesethelyzet történik! Pl.: megállj-jelzés meghaladása, ami okozhat súlyos balesetet. Itt nem ez történt!
Nem tudom mit értesz a "vasutaskommandó" bekapcsolódása alatt de én nem látok olyan hsz-t amiből az jönne le, hogy minden nagyon jó és semmi probléma nincsen mert későn állt meg a vonat!
A tévedés lehetőségénél meg nagyon nem kéne összemosni olyan helyzeteket, amikor egy tévedés vagy pillanatnyi figyelemkiesésnél másodpercek állnak rendelkezésedre annak korrigálására azzal a helyzettel, hogy hosszas tesztelések alatt kiderülő hibák folyamatos javításával jutnak el egy megközelítően "tökéletesen" működő rendszerhez, amit majd szépen lehet még inkább tökéletesíteni akkor is amikor már a piacon működik!- "pl. a Stadler/Bombardier/Siemens számítógép előtt ülő szoftverfejlesztő emberkéje csak egyetlen egyszer hibázik, és amikor hátrahúzod a fékkart, akkor nincs fékhatás"
"*: repülő zuhant már le rosszul működő program miatt, volt is kemény felelősségre vonás a rendszer fejlesztőinél. Amúgy tök jogosan"
Ez mintha egy hangyányi aránytévesztés lenne, nem?
Amikor meg ilyen sommás konklúzióval találkozik az ember: " a késést a MÁV munkatársai okozzák szakmai alkalmatlanságukkal és ennek tetejébe életveszélybe sodorják az utasokat is! Ne akarjuk megvárni amíg újabb tömeges szerencsétlenség történik az ilyen figyelmetlen, szabályokat be nem tartó alkalmazottak miatt!"- elég nehéz komolyan hozzáállni és esetleg vitatkozni vagy elmagyarázni egy laikusnak mi-hogyan működik. Lehet ilyen hülyeségeket kinyilatkoztatni alapvetően minden alap és minimális hozzáértés nélkül, csak értelmesen vitázni vagy beszélgetni nem érdemes ilyen emberekkel!
"ha valóban hibás volt a fékrendszer és erre fény is derült, akkor a mozdony vezetője bűncselekményt követett el és a MÁV saját szabályzatát a lehető legsúlyosabban megsértette amiért nem csak azonnali kirúgás jár, hanem törvényi felelősségre vonás is!"
Amikor valaki ekkora baromságot ír le, akkor erre mit lehet reagálni?
Szerinted lenne értelme, hogy elmagyarázzam mit is írnak erről az általa emlegetett MÁV saját szabályzata?
gcsabi 2012.08.09 13:40:46
@Ambiorix:
Itt nem a pirosat nézték el, az balesetnek számít a vasúton
/ebben sokkal szigorúbb mint a közúti közlekedés. Akkor is balesetként kell kezelni és kivizsgálni-és a bünti is sokkal súlyosabb- ha egyébként semmilyen köznapi értelemben vett "baleset" nem történt! Egy sima megállj! jelzés meghaladás vagy akár egy vonat vágányútja felé irányuló mozgás-akár milyen lassan is-balesetnek számít!/
Nagyságrendileg szigorúbbak a szabályok és azok megszegésének következményei, mint mondjuk a közúton!
Az itteni esetnél a különbség olyan, mint a megállón túlfutott busz vs. piros lámpán vagy tilos vasúti átjárón áthajtás a közúti közlekedésnél! Nem kell összekeverni egy ilyen esetet egy balesetveszélyes mulasztással!
Nem a Megállj! jelzés "elnézéséről" van szó, hanem egy nagyságrendileg kisebb súlyú dologról!
gcsabi 2012.08.10 13:04:06
@Wl:
Igaza nem volt, csupán az esetleírása lehetett helytálló, de az abból levont konklúziói enyhén szólva is ....
Nálunk nem nagyon tudok olyan esetről, amikor állomáson "felejtett el" megállni egy vonat/ld.:"akkor adok kijáratot, amikor megállt" szabály./ Egyébként ilyen szabály nincsen, legfeljebb biztonsági rutinból kezelik megállás után a kijáratot!
Ennél a posztnál egyetlen "vasutaskommandós" jellegű hsz.-t sem olvastam, így nem látom miért is kell ezzel előhuzakodni?
"Sajnos van olyan, aki ilyenkor vagy keres valami hibát a "panaszos" viselkedésében (biztos bliccelt), vagy elkezdi minősíteni, annak reményében, hogy akkor nem kell majd foglalkozni a valódi panasszal. "
Az a helyzet, hogy a "panaszok" elég jelentős részében vastagon benne szokott lenni az utas is/NEM mindben, de elég sokban/ Sajnos kialakult az emberek eléggé nagy részében /és itt messze nem csak a MÁV-val kapcsolatos dolgokra gondolok/, hogy úgy gondolja neki semmiféle tájékozódási vagy gondolkozási "kötelezettsége" nincsen, hisz azért fizet mert Ő az akinek ab ovo igaza van és az a dolga a "szolgáltató"-nak, hogy az ő hülyeségét -lehetőleg mosolygós s...g kinyalással kombinálva -korrigálja. Természetesen úgy, hogy ha ő a hülye akkor nehogymááá megbüntessék ...
Ha elolvasod a blogon elővezetett "utaspanaszokat" akkor elég nagy része kikerülhető lehetne kb. 5 perc googlizással. Szerény véleményem szerint aki rendszeresen utazik, pláne ha nem csak x és y között utazgat oda-vissza, az igazán rászánhatna egy bő órát a díjszabás és az üzletszabályzat átfutására. Így az itteni "panaszok" igen nagy része meg sem történt volna!
A visszatolást NEM tiltja az utasítás! Kb. 1-2 perc alatt lehet engedéllyel visszatolást megszervezni, csak akkor már 1-2 emberrel többen tudnak a gikszerről + hangrögzítő, amit nem lehet tudni ki és mikor fog visszahallgatni... :)
A címben szereplő mondat ugyan a kaller száját hagyta el, történetünk főszereplője azonban egyáltalán nem ő, hanem a mozdonyvezető. Átlagos februári csütörtök délutánnak indult. Azon elmélkedve, hogy milyen jó már világosban elhagyni a munkahelyet, negyed órával…..
gcsabi 2012.02.12 07:35:32
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
Azért egy mozdonyvezetőnek nem kellene ilyet leírni!
Engedéllyel az önműködő térközös pályán is visszatolhatsz a vjv meg nyugodtan vezethet tolatást a nyílt vonalon is.
Ötmilliárd forintot csoportosít át a kormány a vasúti dolgozók ösztönzésére. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt nyilatkozta az Origonak, hogy ez a pénz az, ami szerintük a MÁV-Cargoi privatizációja után járnak a dolgozóknak. A VDSZSZ 2008-ban azért sztrájkolt,…..
gcsabi 2011.11.21 13:50:43
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Ez a demagógia csúcs, amikor egy közszolgáltatást végző vállalat alkalmazottján kéred számon a veszteséget!
Biztosan úgy gondolod, hogy a tűzoltó, tanár, orvos, rendőr és az összes olyan ember aki közszolgáltatást végez fizessen, mert haszonnal egyik sem működhet!
gcsabi 2011.11.21 19:51:56
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Az, hogy olyan állapotban került eladásra a CARGO /fuvarozási teljesítmények, fuvarozási határidők,fajlagos kihasználtság stb./ az azért nem magától történt.
Egy olyan állomáson, ahol tehervonatoznak és nem csak a bejárat-kijárat gombokat nyomogatják, elég sokat tettek ezért. A vasúton nem a személyvonati közlekedés lebonyolításában kell "gondolkozni", hanem a tehervonati kiszolgálás, vonat összeállítás, közlekedtetés, teher és személyvonati menetrendek közti "munkán". Azokat a szállítási eredményeket bizony kemény munkával-nem csak ÁFU-s dolgozóéval-kellett produkálni, ami miatt jó áron lehetett eladni!
gcsabi 2011.11.22 20:24:44
@lyken:
Miért is kellene részesedni egy olyan cég veszteségéből a munkavállalójának, amelyik nem piaci, hanem közszolgálati alapon működik? A vasút veszteséget adó része állami megrendelést hajt végre, az állam által meghatározott tarifa szerint, az állam elvileg nem a vasút bevételeiből, hanem a költségvetésből finanszírozza-helyesebben finanszírozná, amennyiben megtérítené az általa kötelezett szolgáltatásokat-a működését és a fenntartását, fejlesztését. De egyiket sem teszi hosszú évtizedek óta!
Ha úgy tetszik a vasutas dolgozó is ugyanúgy "finanszírozza" az adójából a MÁV-ot mint bármely más adófizető. A bérét a munkája után kapja és nem a nyereség után, ahogy pl.: egy tanár, orvos, mentős vagy egy hókotró vezetője, akik szintén nem termelnek forintosítható nyereséget!
Amúgy pont a CARGO volt a nyereséget termelő rész!
Hogy jön ide a személyes használatra felvett deviza hitel? Inkább vegyük egy iskola vagy kórház működésére felvett hitelt. Szerinted a tanároknak vagy a nővéreknek kellene részt vállalni a hitel visszafizetéséből?
Ha elég figyelmesen olvasnád amit írtam, láthatnád, hogy még véletlenül sem foglalkoztam a kifizetés jogos vagy jogtalan voltával, hanem arra reagáltam: miszerint semmivel sincsen több köze egy vasutasnak a sikeres privatizációhoz, mint egy kívülállónak.
Bár részemről nem tartom elvetemült álláspontnak, hogy az is kapjon bónuszt egy cég eladásának hasznából aki napi szinten részt vett a működtetéséből, ne csak a privatizációs management. Érdekes módon itt is kaptak a privatizált cégbe került dolgozók -jóval jelentősebb összeget-csak a MÁV-nál maradtak nem!
PonDrow nevű olvasónk a gyorsbeküldővel küldte el történetét. Cegléden várta a vonatot, amikor kiírták, hogy a vonat fél órát késik. Ekkor ők úgy döntöttek, hogy nem a késő vonattal, hanem a 10 perccel korábban érkező másik vonattal utaznak majd. Ahogy eltelt újabb 20…..
gcsabi 2011.11.08 22:00:11
@gcsabi:
Amúgy a félreértések elkerülése miatt: több dossziényi "eljárási"-"intézkedési"-"rendkívüli helyzet" stb. rendelkezés létezik, mégsem lehet igazán azok alapján megoldani egy valós helyzetet. Elhihetitek, hogy-rutintól függöen, mert egy kezdő máshol sem ugyanolyan gyors mint egy tapasztaltabb nem csak a vasúton, - mindenki tudja a dolgát, csak minden időbe telik a valóságban és kissé bonyodalmasabb mint egy monitor előtt osztani az eszet.
Nem bántásként írom csak néhányan végiggondolhatják a tutti megoldásaikat!
gcsabi 2011.11.09 22:28:23
@vanek ur:
Ilyen számítógépes szimulációs rendszer létezik és használják is./személy szerint nem érzem többnek egy költséges szórakozásnál, aminek legfeljebb az olyan tanulók oktatásában van értelme, akik a középiskolában tanulnak, de közelről nem láttak vasutat/
A fenti forgatókönyvek számát szorozzad be a MÁV-nál létező összes állomással majd még egyszer legalább 6, de inkább 12 idősávval/ az eltérő menetrendi viszonyok miatt+munkanap+hétvégi menetrendekkel újra ugyanezt/
Egy vonalra lebontani nem lehet, csak állomásokra, mert ami karakószörcsökre kidolgoznak az alsólápospusztán nem érvényes. Ezeket bonyolítsad meg egyenként 4 5 6 különböző állomásokra lebontott vágányhelyzettel/ nem mindegy, hogy egy művelet végrehajtásához mennyi szabad vágány áll rendelkezésre/ A nagyobb állomások nem elegek, mert büdöskút-alsón is ugyanúgy kieshet egy kocsi, mint Székesfehérváron.
Ez csak pár apróság ami kapásból az eszembe jutott, és olyasmiket még nem is számoltam, hogy egy adott esetben áll-e rendelkezésre tolató személyzet, segély gép, pótló szerelvény stb. és ha nem mikor mennyi időt vesz igénybe adott esetekre lebontva ezek biztosítása!
Abban igazad van, hogy ez nem kevés pénz lenne, de hátha olvassa valaki "illetékes" és néhány száz milláért egy projekt céggel megcsináltatja/persze szigorúan szabályosan lebonyolított közbeszerzéssel kiválasztott haveri céggel, akik a jól megérdemelt jutalékot a kellő helyekre visszaosztanák/
Ehhez csak néhány egyetemistát kellene szerezni, akik majd jól meginterjúvolják a gyakorlati szakembereket/mir.fszt,blokmester,pályamester,gápész.../
akik ezt mind tudják, sőt képesek az adott szituációhoz alkalmazkodva rugalmasan improvizálni. Aztán meg "hozzáértők" oktatják nekik azt amit ők már régen és sokkal jobban tudnak.
De legalább lenne még 10-20 dosszié, ami meg lehet tölteni papírokkal és lehet ...aszogatni a valódi végrehajtó szolgálatot végzőket izgága íróasztalhuszároknak. Belőlük úgy is nagy hiány van a MÁV-nál!
gcsabi 2011.11.09 22:34:31
@Pretoryan:
Ezzel nagyrészt egyetértek. Nem igazán értem, hogy miért nem képesek egy legalább elfogadhatóan működő tájékoztatást működtetni. Leginkább BP-n és a környékén, mert talán ott van a legtöbb probléma.
Ráadásul ezen- legalább két éve -folyamatosan "tevékenykednek"!
Név nélküli olvasónknak nagyon tele van a hócipője, hiszen a rossz utazásszervezésen kívül az utasok érdekeit figyelmen kívül hagyó menetirányítókból is elege van. Az nem elég, hogy egy gázolás miatt a legutóbb ő és jó néhány utastársa a sötétben botladozott vissza a…..
gcsabi 2011.11.03 22:41:34
@lyken:
A MÁV célja a vasúti közlekedés lebonyolítása, aminek EGY része a személyszállítás. Ennek a résznek a megrendelője a START ezért annak a képviselője jogosult rendelkezni az általuk üzemeltetett vonatokról és ők a felelősök is érte. A többi MÁV szervezettel a szerződések alapján állnak kapcsolatban. A pályavasút a megrendelt menetvonalak alapján a közlekedtetésüket végzi.
Ez nem elősegít vagy hátráltat, csupán így működik.
Az utast ez annyiban érdekelheti, mint a banknál, ha nem a kap hitelt a hitelügyintézőtől nem a pénztárost szidja. Már ha nem mindegy kit, csak szidhasson valakit!
Mivel van akinek ez zavaros, gondoltam leírom, mégis csak jobb azt anyázni akinek köze van hozzá :)
Itt meg nagyjából az történt, hogy az utasoknak a seggükön kellett volna maradni amíg végeznek a helyszineléssel és engedékyezi a rendőrség, hogy továbbmenjen vagy visszatolják. Persze inkább visszaekéztek a sötétben oda ahol nem is lett volna szabad lenniök és megsértődtek, hogy nem állt meg a vonat.
Az tuti, hogy nem a kaller mondta nekik, hogy tessék bátran visszabotorkálni a töltésen és ott megállítják nekik a vonatot.
Tudom szar dolog egy öngyilkos miatt ülni + 1-11/2 órát, de néha előfordul.
gcsabi 2011.11.04 15:02:48
@Adani:
Hadd legyek egy kicsit morbid: lehetőleg addig vonuljatok eagy 120-as pályán tök sötétben falkában amíg nem mentek el a helyszinelők!
gcsabi 2011.11.04 19:20:40
@Adani:
Ezen a nyáron Tatánál egy családot gázolt el egy SZEMBŐL jövő tehervonat. Szegények, ők is úgy gondolhatták mint Te...
Nem azért nem kell a sinek között mászkálni-pláne nem egy 120-as vonalon, sötétben, mert tilos/az/, hanem a józan ész okán!
Találkoztam 3 évtized alatt néhány gázolással. Valószínüleg mindannyian úgy gondolták, hogy nem hülyék és tudnak vigyázni!
"Persze, h lehet a sínen menni pláne, ha csoportosan csinálják nem egy ember. De egyedül is lehet ha néha hátrapillant az ember, meg fülel. A vonat zaját hallani messziről is, a sín is ciripel már 5-6 mp-cel a vonat odaérkezése előtt, ezt bárki megnézheti egy állomáson is, vagy egy vasúti átkelőben. Vagyis ha sínciripelésnél azonnal ugrasz le a vágányról nem csap el a vonat" -ez így , ha mégegyszer végiggondolod, akkor elég nagy marhaság. Főleg olyan valakitől, aki úgy gondol magára, mint akinek van némi fogalma a vasútrol!
Az oldalmenünkben található az a link, mellyel megtekinthetőek egy térképes nézetben az MÁV vonatai, s ezeknek mozgása szerte az országban. Már sok panaszt kaptunk arra, hogy ez az új térkép, szemben az elődjével, nem valós idejű adatokat mutat, hanem pár perces késéssel adja…..
gcsabi 2011.10.26 15:27:43
@Adani:
Nem írja azokat ahol nem áll meg, csak az adott pillanatnyi helyzetét. Időadatot csak a menetrend szerinti megállás helyenél ír. Az intranetes verzió most is ugyanúgy működik mint ezelőtt, csak az nem elérhető nyilvános hálózatrol. Nem tudom milyen oka van, hogy a nyilvánosat "lebutították", szerintem nyugodtan működhetne mind a kettő.
Átadták a villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal legutolsó, Szombathely-Szentgotthárd közötti szakaszát. A teljes beruházás mintegy ötven milliárd forintba került, s ennek köszönhetően az eddigi 60 kilométeres haladási sebesség 120 kilométeresre nőtt. A…..
gcsabi 2011.10.22 10:12:40
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Kérdezzed meg a 65.5% tulajdonrész gazdáját :)
Új MÁV blog Nyári emlék 2011.10.18 08:28:23
Swacsa még nyáron küldte be a levelét, amit így a mostani hidegben is érdekes lehet elolvasni. A beküldőnk ugyanis többedmagával felszállt egy Gárdony felé menő vonatra, amiről az elindulása után kiderült, hogy mégsem áll meg Gárdonyban. Legalább is a kalauz ezt mondta,…..
gcsabi 2011.10.20 08:15:28
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A leszakadt kocsik megállnak, ezért kell az utulsó kocsinak mindig jólműködő légfékkel rendelkeznie, de a mozdony azért tovább tudja vinni az elejét.
@Adani:
Meg kell állni, kivéve, ha a leszakadt rész a vonat után gurul. Én mondjuk még közlekedő személyvonatnál nem találkoztam vonatszakadással. Tehernél egyszer, /közel 30 év alatt/. A térközjelzőnél megállt tehervonatnál akadt le egy helyen, amikor kicsit lendületesebben indult.
@Snake:
Valószínüleg olyan helyen volt, ahol nem volt szükséges fékezni, egy 10km/h sebességkorlátozés mellett. A katasztrófavédelmisek biztosan fel tudják mérni mennyire veszélyes.
Azzal egyetértek, hogy az utas ne huzogassa a vélt-vagy valós menetrendi megállás miatt. Bár meg lehet próbálni és vitatkozni a büntetésről :)
A Véleményvezér bloghoz hasonlóan, mi is szeretnénk bevezetni azt, hogy a hozzászólásokhoz ne kelljen a blog.hu-n regisztrálni, elég csupán egy Facebook-számlával rendelkezni.A Facebookba belépve hozzá lehet szólni minden posztunkhoz, az átmeneti időben még megmarad a…..
T. a levelében arról ír, hogy szülei Budapestről Kaposvárra utaztak a 8006-os számú sebesvonattal, melyet Döbröközön feltartóztattak és az utasokat átszállították a késő IC806-os vonatra. A baj ott kezdődött, hogy az IC egy peron nélküli vágányon állt meg, így az…..
gcsabi 2011.07.24 15:03:29
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Úgy látszik, nem az F.2 vonatfogadás és menesztés pontjai voltak a "szélcsapás" tárgya :)
gcsabi 2011.07.24 17:11:03
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sajna az én első menesztett vonatomon is még jócskán piros csillag volt:)
Az állomási technológia szabályozza a kijelölt vágányokat-ezt látod a menetrendeken és újabban az ELVIRÁN is. Az állomási technológus készíti a menetrend alapján, figyelembe véve, hogy mit enged meg a bizber, lehetőleg az előbb érkező előre a későbbi hátrébb, ha nincsen peron meg aluljáró, de nem lehet mindig ehhez igazodni. Ezért sem lehet általánosságban tiltani! A vonat indításnak, fogadásnak és utasvédelemnek vannak szablyai. Kb. ezeket sértette a döbröközi forgalmász. Alapesetben ez a kijelölt vágány a vonatnak és oda kell fogadni, indítani. Ettől el lehet térni, mert nem lehet mindig alkalmazni(késés, bizber hiba, vágányzár stb.) ASlapesetben nem halasztok át vonatot a személyvonatos vágányok között, de szükség esetén meg lehet tenni, csak be kell tartani a szabályokat, nagyjából ahogy fent leírtam.
@lurkó:
Az ávu-ban az van, melyik a vonatfogadó vágány és melyik a személyvonati. Az állomási technológia vonatonként kijelöli a vágányokat.
gcsabi 2011.07.25 18:09:39
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
" Első hsz-edben azt írod, fikázunk a szabályok ismerete nélkül"
Én ilyesmit még véletlenül sem írtam! Azt hiszem összekeversz " Kimérős szaloncukor (Lédig)" olvtárssal.
Ne várjad tőlem, hogy "forgalmi oktatást" tartsak. Azért ez egy szakma, amit tanulni kell. Pár szóval leírtam nagy vonalakban, hogy lehet megoldani egy ilyen problémát/Bejárati hívó, ha az utasok már fel- és leszálltak,addig legfeljebb megáll. Hangos: az yx vágányon tehervonat közlekedik, kisétál az adott helyre és szükség esetén lassan jelzéssel vagy akár megállj jelzéssel szabályozza a tehervonat sebességét/ ami a hívó miatt max. 15km/h.
Aki ezt nem tudja, az ne tegyen vörös sapkát a fejére!/
Az a szitu megvan, hogy hosszú ideje rákészül az ember valamire, jelen esetben egy vonat-fotóra, s mikor éppen összejönne az ideális beállás, háttérben az állomással, előtérben a vonattal, a vasútvezető elkezd mindenféle obszcén jeleket mutogatni? Egy pillanat alatt ugrik a jó…..
A mai levélírónk két olyan esetről ír, amikor anyáznak az utasok a késés miatt, de mégsem a MÁV a hibás. A második esetnél két vonatnyi munkás várja be a késő IC-t, amiről végül is az egyikre senki sem, míg a másik vonatra egy ember száll át. Az első eset durvább,…..
gcsabi 2011.07.17 11:20:33
@Adani:
Minden vjv-nél van startos mobil és meg is kérdezik van-e átszálló utas.
gcsabi 2011.07.17 18:25:12
@lyken: Mielőtt belemerülnénk a "versenyszféra" vs. állami alkalmazott típusú vitába, elárulom, hogy egyáltalán nem csak a hivatásforgalmi vonatokra jellemző az utolsó pillanat utáni futó utas! Délelőtt 10-kor vagy délután 3-kor ugyanúgy vannak ilyenek. Elég sok ember szokása, hogy 3 percel a vonat előtt esik be és meg van sértve, ha nem tud jegyet venni! Hangsúlyozom nem munkába vagy munkából érkező. A diákvonatoknál szinte állandó, de ők fiatalok és náluk érthető, hogy "fontosabb" dolga volt. Nincs olyan nap, hogy ne futna 4-5 ember a NEM munkába járós vonatokra. Akad olyan aki megnézi az ELVIRA-n pénteken a vasárnapi vonatot, és persze a vasút a hülye, mert ő nem a vasárnapi menetrendet nézte! A jóltájékozott netguru föl van háborodva, hogy direkt megnézte az IEMIG-en, hogy 15 percet késik a vonatja és 8 perccel az indulási idő után meg van sértve, hogy rendesen elment a vonat. Persze itt is a vasút a hülye, nem ő, aki azt már nem nézte meg ugyanott, hogy van 15 perc menetrendi tartózkodása a vonatnak és indulni már pontosan indul.
Elég sok önhibájából lemaradt utast tettem már föl tehervonatra vagy gépmenetre, hogy ne kelljen az állomáson éjszakáznia, néha még olyat is aki meglehetősen bunkón viselkedett, a saját hülyesége dacára!
gcsabi 2011.07.17 19:33:35
@Edömér:
Hidd el meg tudom különböztetni a munkából-ba járót.
Nem róluk beszéltem.A "versenyszférázás" az előttem szólóhoz kapcsolódik,-arra válaszoltam- nem a poszthoz.
Laci még június elején küldött egy levelet, ami valahogyan elkeveredett, hát most íme, olvashatja mindenki. Annál is inkább érdemes elolvasni, mert Laci logikusan végigvezeti az ütemes menetrendből eredő késéseket, vonatokkal példálózva és javaslatot is tesz a…..
gcsabi 2011.07.16 16:03:18
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ritkán sikerül annyira késve menesztenem egy vonatot, hogy valaki ne fusson így is utána :)
Ahol "standart" késések vannak, az a menetrend hibáját jelzi! Be nem kalkulált technológiai idők, szűk kapacitások, nem valós pályasebességgel számolás ...stb.
Az ütemes menetrend-a mi viszonyaink között- legnagyobb hibája, hogy olyan szűk követési rendekkel, gép- és szerelvényfordulókkal számol, ami sokszor messze van a realitásoktól. A késések megszaporodása és állandósulása sokszor ennek a számlájára írható. Elég sok helyen estek áldozatul mellékvonali csatlakozások, keletkeztek túl rövid átszállási idők vagy éppen 10-15 perces tartózkodási idők. Ezzel a pálya és gördülőállományi színvonallal a gazdasági szempontból kellő forduló és kihasználtsági alapokat sokszor lehetetlen hozni. Ráadásul nálunk
"történelmileg" úgy alakult, hogy hihetetlen BP: centrikus a vasúthálózatunk.
gcsabi 2011.07.16 17:25:24
@Janicsár:
Ilyen költséghatékony, egyszerű és logikus megoldás nem szokott az eszünkbe jutni:)
5-6 milliárdot,-szigorúan fejben-viszont bármikor el tudunk költeni:) !
Simán lehetne a hangos szövegkönyvbe azonos vonatszámhoz két szöveget-első-utolsó kocsi a kerékpárszállításra kijelölt-és az előző állomáson, amikor a forgalmász közli az indulást hozzátenni, hogy hol a vezérlőkocsi. Optimális esetben a vonatindító adhat egy fax-ot, ic kocsiszámnál néha szoktak, az aktuális összeállításról.
Ha a START hirdetne állást, nehogy jelentkezz, mert csak összezavarnád a megszokott "rendszert" :)
Barátnőm nemrégiben jött el a Nyugatiból, az összes vonat hatalmasat késik. Előbb a MÁV-Start közleménye, utána meg a valóság. 2011. július 9. 11:30 Hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok a ceglédi és a szegedi vonalon A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Cegléd-Szeged…..
gcsabi 2011.07.10 08:49:14
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Miért kellene 15-el menni a vonatnak?
Menetiránnyal szemben a személyvonat a menetrend szerinti sebességgel közlekedik, miután felszállt a mozdonyra a vjv. Legfeljebb az utolsó kijárati váltóig kell 15-el, onnan teljes sebességgel.
A késéseket inkább az okozza, hogy egy forgalmasabb vonalon a 3-5 perces térközi követés helyett, állomástávolságba, visszajelentésre mehet, ami, vonatonként, +2-3 szoros idő, attól függően hány térköz van.
@pbence:
Persze, hogy "tesztelik". Amikor megjavítják, két három vonatot leközlekedtetnek, mielőtt helyreállítottként kezelnék. Ettől sajnos még újra elromolhat! Sok hiba egymást okozza, és nem mindig találni meg elsőre az alap hibát!
Vonatot meg akkor lehet lemondani, ha a szerelvény- és gépfordulók is átszervezhetőek.
Azt azért lehet látni egy idő után, hogy milyen nagyságrendű késések lesznek, így azért reálisabb várható késéseket lehetne közölni. Ezeket az információkat tényleg lehetne közölni. Így is elég bosszantó, nem tudom miért jó tovább idegesíteni az utasokat?
Ahogy azt már tegnap említettem, Zsuzsanna tegnapi levelének a folytatása következik. A MÁV úgy döntött, hogy a MÁV nyugdíjasok igazolványait lecseréli, s ehhez át kellene venniük az új igazolványokat. Nos, tegye fel a kezét az, aki azt gondolja, hogy ez egy egyszerű…..
gcsabi 2011.07.03 22:05:24
@dany82:
Nem kukacoskodni akarok, de konkrétan honnan származik ez az adat? Nekem eléggé hihetetlennek tűnik! Ha minden vasutasnak 10 gyereke és annyi felesége lenne, mint a mormonoknál, akkor sem jön ki ekkora szám.
gcsabi 2011.07.03 22:48:14
@SvenH.:
Van egy buszsofőr haverom, akivel együtt szoktunk napozni a strandon, mert van 3 órája a visszaúti járatáig :). De nem irigylem tőle, tényleg rendesen alul vannak fizetve! De a mozdonyvezető haveromat sem irigylem, amikor félórákra órákra félreállítjuk a napra, amíg tovább tud menni, és legfeljebb egy kávéra tud beugrani közben. Meg azért sem, mert már három öngyilkost szedegethetett le darabokban a mozdonyáról, és még messze nem nyugdíj előtt áll! Az ilyen esetek utáni éjszakáit sem kell irigyelni!
Szerintem elég gyerekes összehasonlitgatni szakmákat, olyan ez mint a homokozóban: kinek az apukája az erősebb:)
gcsabi 2011.07.04 10:07:05
@SvenH.:
A volán kb. annyira versenyszféra mint a máv.
A mozdonyvezető kollégával együtt,mindketten egyetértettünk azzal, hogy egy buszsofőr méltatlanul keveset keres. Nyugodtan olvass vissza!
100.000-el kevesebbet legfeljebb egy mozdonyvezetőnél keres, de egy -ahogy írtad -vasutasnál nem!
Soha senkitől sem irigyeltem a fizetését, legfeljebb a sajátomat kevesellem.
Tényleg értelmetlennek tartom azt a vitát, ami két jelentősen különböző szakmát rangsorolni!
Mindegyiknek megvannak a nehézségei és nem feltétlenül ugyanazok. Attól egyik sem kevesebb vagy több.
A gyerekeim már nagyok és túl gyakran akkor sem vették igénybe a kedvezményt, amíg jogosultak voltak rá. Én nem használom sem munkába járáshoz, sem másra, mert általában autóval közlekedünk.
Az arcképes leginkább azoknak a családtagoknak jelent komoly segítséget, akik vidékről járnak dolgozni-bár elvileg erre tilos használni-és ezért nagyobb esélyük van, hogy alkalmazzák őket, mert nem kell bejárást téríteni/ már ahol egyáltalán térítenek/.
Hogy a te szavaiddal éljek lehet irigykedni rájuk :)
Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat. Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már…..
gcsabi 2011.07.03 21:47:44
@@kukac@:
Nem komolytalankodok, csak azt próbálom megvilágítani, hogy a vasút műszaki állapota, amiből a vezetékszakadások és a késések legnagyobb része fakad, független a karbantartó munkájának minőségétől. Nagyon bosszantó tud lenni, hogy a lepusztulni hagyott eszközök-amik miatt mi is szopunk rendesen-még minket hibáztatnak!
Persze van beleszarok típusú ember is a vasúton-miért pont ott ne lenne-, de nem hinném, hogy jelentősen több, mint máshol.
Gondolom, ha elromlik a tv amit vettél, ott sem a pénztárost okolod érte!
Nagyon szívesen beengednék néhány embert innen az oldalról egyszer a forgalmiba, hogy lássák mennyi ugrabugrálok három telefonnal a fülemen és mi-mindent kel "elintéznem" amikor "összeburul" valami, úgy hogy ne hibázzak, mert a kórházban vagy a temetőben köt ki pár ember, én meg a börtönben!
gcsabi 2011.07.03 22:00:45
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Hát szívesebben beengednélek Téged, ha megtehetném, mint egy-két" nagytudású ellenörzökőzegünket", határozottan értelmesebbnek tűnsz náluk :)
gcsabi 2011.07.04 09:40:34
@nekemirj:
Ha újra elolvasod amit leírtál-nekemirj 2011.07.03. 09:00:52-talán te is rájössz mekkora hülyeséget sikerült írnod! Erre próbáltam-ironikusan- válaszolni!
Egyszerűen olyasmiért javasolsz szankcionálni embereket,ami rajtuk kívülálló! Hogy lehetne a dolgozót büntetni azért, mert a tulajdonos-állam-nem biztosítja a munka normális elvégzéséhez a minimális feltételeket? Szerinted baromi jogos engem azért büntetni mert hagyták szétrohadni a máv-ot. Késik a vonat, mert szar a pálya és nem csináltak vele semmit, mert a tulajdonos nem ad rá pénzt-ami pedig az állam feladata az érvényben lévő törvények szerint-ezért az én fizetésemet csökkentenéd és ha továbbra sem látja el az állam a feladatait akkor ki is rúgatnál !
Neked kellene felfognod, hogy ami között nincsen ok-okozati összefüggés, azért nem illik felelőssé tenni azt aki nem okozója a problémának!
Tényleg szerencse, hogy nem te vagy a főnököm, mert nekik van annyi eszük, hogy azért amiért valaki más a felelős azért nem engem tesznek felelőssé!
Új MÁV blog Késéscsinálás 2011.06.28 14:06:00
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
gcsabi 2011.06.29 23:26:36
@Circus:
A technika nem igazán az "ellenállás"-tol vacak, hanem a pénz hiány miatt. Az az ütemes menetrend, amelyik nem a reális lehetőségekre, műszaki háttérre és kapacitásokra épül, önmagában az ütemességtől még nem lesz jó. Az a menetrend ami permanens késéseket generál nem lehet jó, akár ütemes akár kínálati.
Diákigazolvány nélkül utazni nem szép dolog, de valljuk be azért, hogy egy gyereknél erősen megállapítható, jogosan veszi -e igénybe a diákkedvezményt. Marietta mostani levelében arról mesél, hogy párjának nagyobbik gyereke egyedül utazott, de elkövette a hibát, hogy otthon…..
Zoli levele ismét ismerős témát érint, a kapacitás hiányát. Vajon miért van az, hogy több vonatot indít a pályaudvar, mint amennyit elbír? Vagy ha kötelező indítani a vonatokat, akkor van valamilyen határ, amin felül semmiképpen sem lehet elvállalni egy-egy vonatot? Zoli…..
gcsabi 2011.06.29 09:54:20
@Giraffa:
Egy v43- nak úgy a 17-18. kocsi után jelentené, hogy 120 helyett 110-el mehetne, egy v63-nál még + kocsi.
Persze azért nyögdécselnének a nagyobbacska emelkedőkön :)
Fel lehetne dobni rá két gigantot és elvileg elég lenne napi három vonat, legfeljebb kicsit kilógna az állomásokról:)
gcsabi 2011.06.29 09:55:03
@gcsabi: Mármint + 10 kocsi...
Régebben már volt arról szó, hogy a magánnyugdíj-pénztárak államosításából származó bevétellel az állam konszolidálni szeretné a MÁV-ot. Most eljött az idő, a tervek szerint az állam július 31-ig átvállalná a MÁV mintegy 300 milliárd forintos adósságát. Ez az összeg…..
gcsabi 2011.06.28 14:35:22
@Iridium:
" Kiadni magáncégeknek a személyt és a cargót "
Ezt hogy érted? Olyan mint cargó, nincsen állami tulajdonban. Az RCH -t a volt MÁVCARGO-t már eladták, mellette van egy tucat kisebb-nagyobb vállalat de mind magán cég.A mindenkori személyszállítás jelentősebb része közszolgáltatás, amit az állam rendel meg és finanszíroz, akkor is ha magán cég végzi. Neki is ugyanúgy-vagy úgyabbul-ki kell fizetnie a jegybevétel és a bekerülés különbözetét. A jegyárrak és a kedvezmények megállapítása is állami jog és a finanszírozása is állami kötelezettség/kivéve a pár üzletpolitikai kedvezményt. Ahogy a volánnál és a bkv-nál is És ez nem magyar unicum, így működik más országban is.
Ebből adódóan nem lehet csupá haszon-nyereség alapon vizsgálni. Sarkított hasonlattal a közvilágítás vagy a mentőszolgálat sem haszon-ráfizetés alapon működik.
A magánvasút sem tudna jelentősen javítani a menetrendszerűségen a jelen állapotok között, hisz a késések nem a START- miatt jönnek létre elsősorban, így egy vállalkozó vasút sem tudna garanciákat vállalni legfeljebb az állami cégeken behajtani a kártérítéseket.
Gyakorlatilag a pálya üzemeltetés karbantartás fejlesztés stb. most is állami feladat, amire nem "jutott" megközelítően sem megfelelő összeg legalább 25 éve!
A magán személyszállítás sem tudna jelentős változást elérni, ahogy az RCH sem tudott a cargonál.
A MÁV-on belül ugyanolyan tételes elszámolás van a START-al mint a magán vasutakkal. Nem a szétválasztás a legfőbb probléma. A fennkedások mennyisége a legnagyobb gond, ami elsősorban az elmaradt több évtizedes karbantartási és fejlesztési beruházásokból adódik.
A gazdaságtalan működés jelentős része az elavult műszaki szintből fakad. A 100+ éves berendezések sokkal több munkaerőt igényelnek egy 1500t-as vonat fékezés-gyorsítása a sok korlátozás miatt...stb.
A mellékvonalak bezárása és a járatok ritkítása meg sokszor többet visz mint hoz. A mellékvonalak nagyrésze minimális +létszámmal üzemel. Legtöbb esetben bizony olcsóbban mint a favorizált buszozás
Lehet hogy népszerűtlen, de jelentős beruházások és fejlesztések nélkül a mai állapot csak romlani és nem javulni fog.
gcsabi 2011.06.29 07:40:53
@Adani:
Azért Iacocca nem a T modell gyártósorán volt kénytelen dolgozni és nem csak a költségek felét-harmadát fizette ki :)
@lyken:
Potens miniszter majd akkor lesz, ha a vasút mögötti lobbi is olyan erős lesz, mint a közúté és egy épkézláb hosszútávú közlekedési koncepciót is létrehoznak. Addig pótcselekvésekkel és toldozás-foltozással próbálják igazolni a "teljesítményüket"
20 éve folyik a permanens "reform", ami helyett már időszerű lenne egy hosszabb távú program...
El kellene már felejteni egy közfeladatnál a nyereség-veszteséget. A tömegközlekedés soha sem lesz nyereséges de még nullszaldós sem /nem csak nálunk, máshol sem/ A teljesítmény bérezést meg csak akkor lehetne bevezetni, ha az állam biztosítaná a szükséges -és a törvény szerint is rájuk háruló-forrásokat! Optimálásra és a legjobb hatásfokra lehetne törekedni, de amíg nincsenek hosszútávú elvárások, amik konkrétan meg lennének fogalmazva és azokat következetesen végrehajtatnák és hozzárendelnék a forrásokat, addig nem nagyon fog változni semmi!
Most nagyjából az van, hogy a vezetés-legfellülről legalsóbb szintig a források és koncepciók hiányában leginkább alibi munkát végeznek. Ez nem elsősorban az ő hibájuk, de rengeteg meddő energiát és pénzt emészt fel. Jobb hijján az értelmetlen és improduktív b...gatásban merül ki.
Ettől csak sokkal több fölösleges "munka" és frusztrált alkalmazott "termelődik", hatékonyság az nem.
@Iridium:
Csak azért írtam, mert NINCS magánkézbe adható áruszállítás.
A rendszer meg már most is úgy működik, hogy a pálya finanszírozás, karbantartás, fejlesztés állami feladat/lenne, ha ki is fizetnék a törvényben előírt költségeket/
Az ágazatok szétválasztása óta egy meglehetősen pontos elszámolási rendszer alakult ki, ahol pontosan követhető és forintra leszámlázhatóak a teljesítmények, csak ki kellene fizetni.
Egy magán személyszállítási cég is nagyjából így működne és kapná a számlákat, amiket az államnak kellene kiegészíteni. A menetrendszerűséget a magán cég sem tudná előbbre vinni, mert neki is a megrendelt -rosszul vagy irreális kapacitásokra szerkesztett - menetrendet kellene alkalmaznia, amit az állam rendel meg, mint most is.
A személyzet most is minimum alatt működik, lefaragni legfeljebb az irodista létszámból lehet, amihez egy racionálisabb elvárási rendszer kellene Ld. a Lykenek írtak. Megjegyzem a MÁV-tol megkövetelik a vonatkozó szabályok és törvények betartását/munkavédelem, szabadság kiadás, valós bérelszámolás stb. amire a multik általában nagyívben szarnak./ bér mostanában a gyarmati státusz felé mozog ebben is az ország.../
Az anyagi takarékoskodás terén ott tartunk, hogy nagyon sok szolgálati helyen 30-40 éves berendezési tárgyakkal és olyan körülmények között dolgoznak amit egy középafrikai országban is szégyellnének. Az viszont igaz, hogy papír a "papírgyártáshoz" van doszta
A tegnapi bejegyzésre nagyon sok hozzászólás érkezett, s emellett levélben egy szakember is válaszolt, akinek nagyon sok köze az ütemes menetrendhez. Mivel a nevét nem tudom, hogy kiadhatom -e, így most csak legyen annyi elég, hogy a most olvasható levélben elmagyarázza, mi is az…..
gcsabi 2011.06.24 16:09:43
@belekotyogok:
A kábellopás és a bizberrongálás egy és ugyanaz.
Egy ellopott vagy elvágott kábel üzemképtelenné tehet több berendezést is., a sorompótól a térközbiztosító berendezésig. Pl.: a térközrendszer üzemképtelensége miatt egy állomásközben csak egy vonat tartózkodhat és a 3-4perces követési rend akár 10-perc fölé is mehet. A kábellopás után órákba telik a javítás, ami sorozatos késéseket is okozhat.
Egy konkrét esetről roppant nehéz úgy beszélni. hogy nem ismert az adott helyszin összes paramétere, az érintett vonatok csatlakozási rendje az érintett gépek ,szerelvények, személyzet fordulója, az adott műszaki hiba stb.
Alapvetően ezt az érintett szakasz irányítói/START,PV,TRAKCIÓ/ látják át és annak megfelelően próbálják a legjobb megoldást megtalálni. A személyvonatoknál, mint a megrendelő és költségviselő fél, elsősorban a START-irányító rendelkezhet és azt KELL végrehajtani. A többi ágazat a lehetőségek "elővezetését" teheti, dönteni a megrendelő dönt, a lehetőségek között. A teherszállításnál dettó.
Persze ha valaki eleve abból az előfeltevésből indul ki, hogy a MÁV és a vasutasok egy lusta hozzánemértő bagázs, aki külön élvezi az ügyfelek szopatását, annak bármit is eléggé nehéz elmagyarázni
Gabriella Békéscsabán szeretett volna felszállni az IC-re, ráadásul az első osztályra, hogy kényelmesen utazhasson. A vonat azonban nem várt meglepetéssel szolgált: az ajtó becsukódott és odaszorította őt bőröndöstül. A levél olvasása közben én sem értettem, hogy…..
Na ezért jók az ilyen típusú blogok, hiszen Tibor levelét elolvasva itt, melyet a Tuti IC út nevű bejegyzésünkben jelenítettünk meg, György is megírta a válaszát. Ő is az említett meghibásodás áldozata lett, azzal a különbséggel, hogy a kalauzok beszélgetését hallva…..
gcsabi 2011.06.03 18:32:19
A buszos vállalatoknak sem egyszerű leakasztani a szögről 3-4 buszt, pláne egy olyan helyzetben mint egy vihar után esetleg több vonat helyett is buszokat kiállítani. Olyankor ennél jóval több kell. Általában megrendelik amikor kiderül, hogy nem lehet a vonatközlekedést helyreállítani, de a buszos cégek is sokszor csak igen tág pontossággal tudja a buszok rendelkezésre állási idejét belőni. Náluk sem ül tarcsiban egy rakás busz sofőröstül, mint ahogy egy felsővezeték hibánál 3-4 dízelmozdony mozdonyvezetőstől. Azért az olyan ötletek elég viccesek, hogy minden villamosvontatású vonat hurcvibáljon magával tartalék dízelt :)
@Ahoj-:
Azért nem árt egy kis jártasság az emig használatánál, mert vicces tud lenni, amikor 5 perccel a vonat indulása után megérkezik az utas és sértődötten veszi tudomásul, hogy a vonatja elment rendesen, pedig az előbb nézte meg, hogy késik 15-percet.Csak azt felejtette megnézni, hogy a vonatnak közben az egyik állomáson van 15 perc várakozása a menetrendben és ott pont "behozza" a késést. Ebből a szempontból az ELVIRA, is "buta" mert automatikusan hozzáadja a pillanatnyi késést a további időpontokhoz!