Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ziu9

0 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ez a Falujáró Motorvonat blog, miről szólna, ha nem a mellékvonalakról és azok fejlesztési lehetőségeiről. Most azonban indokolatlan vonalbezárások következnek, és fontos tisztáznom, hogy nem a vasútromantikus énem írja ezeket a sorokat, hanem a közlekedési rendszer optimalizálását és a fejlesztési…..
Crumbs Of Time Nyár eleji trekking 2020.06.13 18:49:58
Tudom, hogy egy kissé vitaindító, ha azt írom, hogy szerintem Magyarország legszebb tája a Balaton-felvidék, de az a szitu, hogy nekem valamiért - és itt gondolom nagy szerepet játszik, mintegy kellemes emlékfoszlányokból összeállva maga a Balaton is - ez a kedvenc országrészem. Valamikor régen…..
Vasútbarátnak tartom magam, és annak tartanak az ismerőseim is. Sőt, erős tippje lehet ebben az irányban a K. Olvasónak is, amennyiben régi látogatója a blogomnak.Mostani témánkban azonban, attól tartok, sérülni fog ez a rólam kialakult kép. Nagy levegő: vágjunk bele!..
Ziu9 2020.05.20 15:35:31
Azt a kérdést sosem teszik fel, hogy azok az utasok, akik a mai napig utaznak egy vasúti mellékvonalon (ahol néha tényleg úgy tűnik hogy megállt az idő), ehhez ők miért ragaszkodnak? Pedig oka van: a vasút, ha éppen nem egy két pár vonatos, "szakértők" által összebarmolt menetrendje van, akkor általában hálózatban gondolkodik, abból indul ki hogy az ő utasai mehetnek egy falut, de jöhetnek az ország másik végéből is (ők pedig megjelennek a fővonalakon!). Csatlakozásai vannak. Díjszabási megoldásai vannak, a lehetőségekhez képest az utóbbi években az innováció felé mozdult. Szolgáltat peremidőszakban is, mert az utasok nem csak munkába járnak. Ehhez képest a Volán többnyire leragadt a hivatásforgalomnál, vonalakat lát, nem közlekedési rendszert.

Azt akarom ebből kihozni: amíg a szolgáltatás megrendelője és szervezője nem fogja azt megmutatni (legyen a szolgáltató akármilyen cég), hogy képes a jelenlegi mellékvonali utasoknak egy legalább ugyanolyan minőségű eljutást biztosítani mint most (tartósan, és nem csak két hónapig), addig erről nincs miért beszélni.

Ha nekem most egy távolsági utazás (legyen is akármilyen céllal), úgy néz ki, hogy elindulok A településről, egy-két gyors vasúti átszállás után B településre érek (még ha annak szélére is), ezt meg tudom csinálni egy jeggyel, netán üzletpolitikai kedvezménnyel (értsd: nem diák, közalk., nyugdíjas, meg ilyesmik). Ehhez képest az nem alternatíva, hogy a vonat lerak az átszállás településén, de a busz nem onnan indul, hanem a 2 kilométerre lévő buszállomásról. Ha meg véletlenül mégis, akkor elmegy a vonat előtt 5 perccel, mert az a járat 30 éve is így járt, és nem fognak rajta változtatni, mert szerintük az átszállásos utas úgyse létezik.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Néhány idézet az elejére, az Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez hatodik, módosított változatából! (Annyira átgondolt a dolog hogy ÖT év alatt eddig csak HAT változat…..
Ziu9 2019.12.04 14:01:20
@ursus artos:
Osztom azt az észrevételedet, hogy a minőségbiztosítás nagyon hiányzik. Lehet nem úgy, ahogy anno nagyszüleim mesélték (falusi tanítók voltak), hogy mikor várták a tanfelügyeletet, olyan volt mint a legszigorúbb vizsgára készülni. De az nekem nagyon hiányzik, hogy az alatt a jópár év alatt amit eddig a pályán töltöttem, szinte senki nem volt kíváncsi egy órámra, mi történik miután bezárom magam mögött az ajtót. Sem azért nem jött, hogy megdicsérjen, sem azért hogy szóljon ha valamit rosszul csinálok.

Jó, a legjobb minőségbiztosítás amúgy egyébkénr a tanuló - aki tudod hogy miért téged talál meg ha valamivel gondja akad, vagy az érettségi után is ha találkoztok, szeretettel köszön neked, mert úgy tűnik hogy valamit tudtál neki nyújtani. Viszont a diákok tapasztalatai hivatalos formában nem nagyon juthatnak el sehová, kerete sincs egy ilyen lehetőségnek, és ez szintén hiba.

Szóba hoztad a komplex tantárgyat. Én most tartom először, az igazság az hogy eddig nem nagyon ízlik. Még nem döntöttem el, azért mert egyes részterületekhez nem elég biztos a háttértudásom, vagy azért mert olyan logikai megközelítést kíván, amit nem érzek a magaménak. Mondom ezt annak ellenére, hogy az így közvetített "minden összefügg mindennel" szemléletet fontosnak találom. Mi az a jó vagy rossz gyakorlat, aminek tanúja vagy?
A minap érdekes cikk jelent meg a 444.hu-n. A cikk azzal a felvetéssel él, hogy minden megváltozott a világgazdaságban, hiszen az amerikai szövetségi jegybank (FED) annak ellenére csökkent kamatot, hogy növekszik a költségvetési hiány és mégsem jelentkezik infláció. Márpedig annak lennie kellene.…..
Ágikák és politikusok Igen, a 2019-es EP-választás magyarországi győztese a rejtőzködő, a Demokratikus Koalícióra szavazó polgár, méghozzá kettős értelemben is.Egyfelől azért, mert máris az ellenzéki oldal vezető erejévé emelte a DK-t, másfelől pedig azért, mert gyakorlatilag előzmény nélkül,…..
Ziu9 2019.05.28 17:55:50
@midnightcoder2: Miért mentek ezek a "protest-szavazatok" a DK-ra? Nekem olyan furcsa, hogy van egy rég bukott miniszterelnök, akire a kormánypárt egy mítoszt épített anno /ld. Gyurcsány a hibás"/, feltűnik az asszonya, pozícióért indul. Itt az alkalom, hogy ezt a mítoszt újra lehessen táplálni, mielőtt végleg elfelejtené a nép. Ha valakinek csak ennyi átfut az agyán, és még meg sem nézte azt, a DK és az MSZP-P listáján ki, és sorrendben melyik helyen szerepel, mi szólt neki mégis érdemben a DK mellett? Mi volt a hívószó, ami betalált ennyi embernek?
         A Nature közölt egy írást a magyar tudomány elleni kormányzati támadásokról. Kondorosi Éva, az ERC alelnöke, Balzan-díjas biológus és Somogyi Péter agykutató beszél arról, hogy milyen helyzetbe került a magyar tudományos élet. A cikk utolsó bekezdésében beszámolnak arról, hogy egy…..
Ziu9 2018.12.21 12:00:49
@Flageolet:
Irigység és széthúzás mindenhol. Vannak olyan MTA-s kutatócsoportok is, melyek vezetői már most dorombolnak egyes egyetemi potentátoknál, hogy vegyék már át őket. Helyezkednek előre, így esélytelen az intézeteket egyben tartani...
Egy vonzó alternatíva az átutazók számára. De miért hagyjuk, hogy az legyen? December 3-án talán választ kapunk rá. Tóth Gábor írása  ..
Ziu9 2018.11.30 07:26:09
12-13 évvel ezelőtt voltam forgalmat számlálni Budakeszin. A probléma akkor is adott volt: a településen belüli buszsáv különböző okok (város, közútkezelő) miatt nem épülhetett meg, de a belső utakat kihasználó, és később besoroló átmenő forgalom a mostanihoz képest is rosszabb volt, tipikus lakóövezeti mellékutcákon is állt a sor. Erre született egy olyan megoldás, hogy egyes ilyen utcákat egyirányúsítottak, így a menekülőutakat korlátozták. Azonban - mivel a település lakói is ki akarnak jutni a Fő útra, minden kihajtót nem lehetett lezárni, így az átmenő forgalom erre továbbra is megjelenik, és a szerző által említett navigációs rendszerek még rá is segítenek. A cikk motivációját értem - a máshonnan érkezők lehetőleg menjenek Budaörs, Páty, stb. irányába, csak a közlekedést rendszerben kell kezelni, és ebben a kellemetlenségeket mindenkinek egyformán viselnie kell. Kinek az átmenő forgalmat, kinek a menekülőutak lezárását. A település széli kapuzással megfojtanád az áthaladó buszközlekedést (köztük a településre irányuló iskolás célforgalmat is), viszont a különböző budai úticélok eléréséhez a településen túlról érkezők továbbra sem a budaörsi irányt választanák, mert nekik nem érné meg.

Egyébként, nemsokára végre indul a közvetlen Kelenföld-Budakeszi buszjárat, lesz egy lehetőség hogy a buszforgalom egy kisebb része pl. más útra helyeződjön...
Ziu9 2018.12.03 11:18:29
@Dani Kokas: Egyelőre csak egy hivatalos települési fórumon hangzott el hogy lesz. De az útvonalakról, illetve bevezetési dátumról viszont egymással nem egyező változatokat hallottam, dezinformációkat meg nem szeretnék terjeszteni...
Tegnap azt fejtegette Gyabronka József színész a Klubrádióban, hogy a budapesti nézők egy érdekesnek ígérkező előadás kedvéért „lementek Szentendrére”. Egy nappal korábban Dömsödi Gábor pásztói polgármester szintén ugyanezt az igekötőt használta a Zoom.hu digitális felületén, mondván: „Mikor…..
A Kéken való túra nekem a nagybetűs Menedék. Menedék a hétköznapok hajtása, a stressz, a világ történései elől. Olyan pár nap ez mindig, amíg csak a kedvesemmel, a barátaimmal együtt töltött órák, a jó beszélgetések számítanak, vagy a hosszú csöndek, amikor némán baktatunk egymás mellett/mögött az…..
Ziu9 2017.10.24 15:31:45
Az általatok bejárt rész a román határ mellett fut, ebből adódóan az ottaniak is láthattak már sok mindent, az átlagosnál gyanakvóbbak - szerintem. Eleve, az alföldi kéket nem sokan járják (engem elsősorban a szabadon flangáló tanyasi kutyák azok, melyek még nem győztek meg róla hogy feltétlenül teljesítsem), kevesebb a turista (ezt írod is). Körösnagyharsányba tíz éve még járt vonat: egy ismerősöm vasútmániásként beutazta a vonalat. Kicsit sétált a faluban, míg a vonat visszaindulására várt, jött is a rendőrautó, igazoltatták. Egyik túrázós fórumban pedig az a történet járta pár hónapja, hogy egy külföldi turistát, aki az egyik határ közeli szakaszon gyalogolt, beparancsolták egy autóba, és visszavitték a településre ahonnan indult. És nem derült ki, civil ruhás járőr, polgárőr, csempész, vagy ki a fene akivel találkozhatott.

Egyébként, a propaganda nagyon kemény, bár erre az állam csak később nyomult rá igazán. Két éve (tehát az egész ügy kipattanásakor), a retekklub és társai tele voltak ugye a képekkel, tudósításokkal. Aztán egy októberi alkonyatkor egy borsodi kis falu főutcáján gyalogoltam egyedül, szintén nagy túrazsákkal, a szembe jövő cigányok pedig nevettek, hogy "né má, biztos migráns". Mit tehettem? Odaköszöntem, én úgy tanultam kisközségekben ez így illendő...

Amúgy lassan ott tartunk, hogy egyik-másik lakos már jobban retteg attól hogy arab szomszédja legyen, mint pl. hogy a hatodik faluból is kiutált "família" költözzön mellé...
Ez most nem egy újabb tudománytalan-ismeretterjesztő bejegyzés felvezetése, hanem tényleg csak egy kérdés. Múlt héten úgy esett, hogy rögtön háromszor is jártam Szlovákiában (még konkrétabban kilenc nap alatt négyszer - tessék felkészülni újabb vonatos bejegyzésekre:), és rácsodálkoztam, hogy még…..
Ziu9 2017.09.04 08:56:02
@Fradista Utazó:
Egy február végi napon, a Párkánnyal szomszédos Garamkövesdre érkezve a "Vedlik a pulikutya" című közismert cigánynóta fogadott. Farsangi buli készült, alapozták a hangulatot. :)

Szóval, a magyar nyelv nem tabu, de valószínűleg a települések helyi rendeletében szerepel hogy a rendszert milyen tájékoztatásra lehet/kell használni, és ilyenkor a felsőbb nyelvhasználati szabályozás lehet az irányadó.
Vágányember legyen, aki ezt érti! Az még oké, hogy online vásárolt vonatjegy is csak személyesen váltható vissza, de innentől kész lidércnyomás az egész. Miért nem tudják az információban, hogy hova kell menni? Kelenföld? Déli? Keleti? Tök nem mindegy. És mi az, hogy csak az utazás előtt egy órával…..
Ziu9 2017.08.23 18:23:50
@Darth Revan:
Az utas a vasút hibájából nem tudott elutazni. De! Erről ha jól értem, a kiindulási állomásán nem kért igazolást (hanem elindult haza). Márpedig ez előfeltétele bármilyen visszatérítésnek. (Azt ne kérdezd, arra ez esetben mi kerülne - bizonyára valamely olyan sorszám, mely a jegyen megtalálható, és az alapján az utazás visszakereshető). Mivel elektronikus jegyről van szó, innen valóban az ügyfélszolgálat lett volna a következő lépés - ott bemutatja az igazolást, rögzítik a visszatérítési igényét, majd visszautalják az összeget.

A pingpongozás az ügyféllel sajnos nem egyedi, és itt jön ki hogy a dolgozók között nagyon széles a merítés - van a két véglet: egy jó beleérző képességgel rendelkező pénztáros két keresztkérdés után rájött volna, miért akarja az utas jegyét visszaváltani - és belátása alapján, ha úgy ítéli meg hogy a saját szolgálati szabályzatát így nem sérti meg (van egy időkorlát), adhatott volna róla igazolást. Ennek ellentéte lett volna egy vaskalapos szabálykövető, akit az utasok problémái sem igen érdekelnek.
Kocsmablog Transylvania sörház 2017.07.29 17:15:00
Cím: 1114 Budapest, Kosztolányi Dezső tér 5. Látogatás: 2017. május 18. 16:10-18:45 Ha felesleges turbómagyarkodás címen nem ver ki a víz a székely zászló látványától, ha nem ráz ki a hideg, hogy a szomszéd asztalnál soha bele nem nyugodva nemzeti tragédiánkba Trianont emlegetik, megkapsz itt…..
Ha verseny lenne, hogy ki tud több zöldterületet beépíteni a budapesti kerületek közül, toronymagasan a XI. kerület nyerne. Hogy miért? Íme pár terület, ami gyökeresen megváltozhat a közeljövőben. Kezdjük talán a mostanában sokat emlegetett szuperkórházzal. A kormány a XI. kerület Dobogó nevű…..
Ziu9 2017.07.26 21:43:59
@ham.:
A villamos sűrítése nem segít, nem arra megy amerre az utasok többsége menni szeretne. A buszokon - ha épp nem csúsznak egymásra, van most is némi szabad kapacitás - talán tömegközlekedési téren nem látom ezt annyira vészesnek.

Ami viszont intézményi téren gond: a körzetes iskola minden bizonnyal a Kecske lenne, ami meg (legalábbis az alsó tagozatot tekintve biztosan) a kapacitásának felső határán van.
Mi a gond? A NIF Zrt. 2017-ben kezdte meg a 40a vasútvonal (Pusztaszabolcs-Kelenföld) felújítását. Ezzel önmagában semmi gond nem is lenne, hiszen a többi, már felújított vonalhoz hasonlóan ez is igen jelentős szerepet tölt be az elővárosban és a távolsági forgalomban egyaránt. Aki pedig…..
Ziu9 2017.05.09 20:43:45
@dr. v.b.1990:
Pécs az országos összehasonlításban a városméret/napi elérhetőségek száma, a menetidő, valamint a felár kényszere miatt csúszott vissza idővel. A telekocsi elsősorban az erre adott válasz. Ha holnaptól egy buszos cég óránként, dinamikus árazással odaállna szolgáltatni, azzal a teljes áron utazók nagy részét, illetve a most telekocsizók kisebb részét (a rugalmasabb piaci szegmenset képviselő fiatalabbakat) nagy eséllyel átcsábítaná.
Ziu9 2017.05.10 12:09:49
@Budapest HBF:
Az ellentmondás annyiban megvan, hogy a Desiro is csak kényszerből távolsági jármű. Sőt, ha minden egyéb körülményt elhanyagolunk, akkor az is jogos hogy a pécsi irány egész évet tekintve fontosabb mint az észak-balatoni. Viszont más szegmensbe tartozó utasok szeretnének nyaranta 1-2 hétvégén eljutni a Balatonhoz, mint azok, akik netán hetente Pécsre járnak! Előbbi utascsoport részben kényszerutasokból áll (gyerekek, idősek), vagy olyanokból, akik egyéb szempont alapján választották a vasutat. Köztük sok olyan, aki egyébként nem gyakori vasúti utas. Nekik - ahogy fentebb is írod, mutatsz egy Desirot vagy egy fecske-Bhv-t, hát egyből az előbbit jegyzik meg pozitív élményként. Pécsre viszont az állandó utasokat már nem ilyen könnyű "átejteni", pláne úgy hogy hiányzik az a plusz hatás is, ami a balatoni vonatozást még versenyben tartja: a nagy közúti forgalom, és az ebből adódó eljutási idő. Túl régóta nem történt a 40-esen semmi ahhoz, hogy az ottani utasok előtt még egy mézesmadzagot gond nélkül végig lehessen húzni, hogy "lehet hogy már 3 óra feletti a menetidő,de majd lesz ez gyorsabb is".

A 45-ös felújításának csak akkor van értelme, ha hosszú távon távolsági tengelyként tekintünk rá. És ez valóban stratégiai kérdés, ahogy írjátok is. Azonban arra aztán már tényleg nem nagyon van jármű, annak beszerzése meg...reálisan sehol. Meg lehet nézni, a 29-esen is csak azért erőltetik a villamosítást, mert nincs forrás távolsági dízeljárműre...
Utcák, terek Mi a címe...? 2017.04.13 19:31:23
Számos jellegzetes intézmény, épület van Budapesten, amelyeknek a címét soha senkinek nem kellett kiderítenie, a maguk jelentősége okán olyan ismertek, hogy bárki megtalálja őket, nincs szükség arra, hogy utcanevet és házszámot keresgéljünk. Mégis: ki gondolta volna, hogy a Mátyás templomnak, a…..
Víg End-1. fejezet: Magyarország a 70-es években. Víg End-2. fejezet: az Északi-üdülőterület kialakulása és hőskora, adatokkal, hiteles történetekkel, korabeli fotókkal  Az egykori, víkendházas, zártkerti Északi-üdülőterület, Nagykovácsiban.  SZT-2: a Nagyszénásalja, a Zsíroshegyalja, és a…..
Ziu9 2017.03.31 22:38:15
Nagyon érdekes olvasmány és képriport, a terület történetéről szóló korábbi írásoddal együtt! Az 1990-es évek közepéről vannak emlékeim a környékről, általános iskolás voltam akkoriban, és egyik osztálytársam hívott meg a telkükre, mely a "virágos utcák területén" volt. (Sajnos az illetővel azóta elveszett a kapcsolat, így neki nem tudom megmutatni az írást).

Mikor először mentünk hozzájuk, elvétettük az Y-elágazást, a Bánya/Szeles utcánál, aztán egy olyan zsákutcába navigáltuk magunkat, amiben még a Kispolskinkkal is nehéz volt megfordulni. Aztán fel a Szeles utcán, ami annyira volt kátyús, hogy szinten nem volt hihető hogy egy több utcából álló telepre vezet. Ekkor a másik, az ófaluból feljövő utca még nem volt burkolt.

Faház volt az övéké, leginkább a nálad 4. számmal jelölthöz hasonlított. Sima kőlapos burkolata volt a tornácnak, melybe a ház építője még arra is vette a fáradságot, hogy a burkolat törmelékéből egyik helyen kirakja az építés évszámát. Víz volt a mosdóhoz, de valami nem volt vele teljesen egyszerű, mert az ivóvizet fehér ballonokban hordtuk máshonnan, és volt hogy a kerti wc-t is használtuk. Telefonálni a Virágos sétányon lévő telefonfülkéből lehetett.

A hulladék-elhelyezésnek mi volt a módja? Szemétszállítás gondolom külterületen nem volt, de dereng egy illegális lerakó a Virágos sétány elvégződésénél, bár ide szerintem nem hordtak kommunális hulladékot.

És akkor a séták a környéken: megtalálni a Zsíroshegyi turistaház romjait, majd egész a Slötyiig lekeveredni. Vagy fenn a Nagyszénáson, ahol olyan szélviharban voltunk fenn, hogy mi gyerekek inkább összekapaszkodtunk, hogy biztosan talpon maradjunk.

Kb. tíz éve vetődtem el újra az üdülőtelepre, akkor direkt megkerestem az épületet: megvolt még, elhagyatva. Most pedig műholdfelvételen nézem: már úszómedence áll az épület helyén...

Ezeket az emlékeket most úgy hívtad elő, hogy váratlan módon, az apró részletek is előjöttek. Meglehet, számít az hogy a családunk mostanában van túl "a telek" eladásán (más környezetben, belterületbe ékelődve maradt meg, de szintén a budai agglomerációban volt), így a témára most valószínűleg érzékenyebb vagyok. Mennyi munkaóra, öröm, és nehézség volt benne, csakúgy mint a pusztuló telkekben melyeket te dokumentáltál...