Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ziu9

0 bejegyzést írt és 88 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kárpátbusz Eltelt 2021 is 2021.12.30 14:09:11
Mindjárt vége az évnek, természetesen csináltam is összefoglalót a hagyományoknak megfelelően. Ha nehezen is, de összejött a tavalyi formátum, azaz minden hónapból hozok egy-egy Ikarust és egyéb buszt...
A kérdésre persze egyből lehet is egy rövid választ adni: a szlovén kocsik a szlovén fővárosig, Ljubljanáig közlekedő Citadella IC (nemzetközi gyorsvonat, hívják akárhogy is) részei, melyeket a határátkeléskor nem csatolnak le, hanem szépen elközlekednek Budapestig...
Ziu9 2022.01.14 23:20:50
Ebből annyi derül ki egy laikus olvasónak, hogy a szlovén kocsi vacak, de a magyaroké pedig még rosszabb...:)

Épp nemrég jöttem haza, kellemesen fűtött halberstadti kocsiban Veszprémből. Alapáras szakaszba jó, én szeretem. Ellenirányban pont ment a szlovén kocsis vonat. A járat - miután délután ér Budapestre, és csak délelőtt indul vissza Szlovéniába, teljesít másik belföldi fordulót is. Ennek oka praktikusan egyfelől az, hogy a szerelvényt ne kelljen csak a nemzetközi kocsik miatt megbontani, ami a Déli pályaudvaron egyszerűsítést jelent. Viszont jól gondolod hogy más vasútüzemi oka is lehet - a két vasúttársaság amikor egymás területén vasúti kocsikat futtat, jellemzően nem pénzben számolnak el, hanem úgy igyekeznek a szerelvényeket a különböző járatokra osztani (ezt szerelvényfordulónak nevezik), hogy a végén a két ország kb. egyenlő mennyiségű kilométernél legyen.

A szlovén vasúti közlekedés jóval kisebb jelentőségű mint a miénk. Nincsen a főváros körül olyan agglomeráció ahol az elővárosi forgalom nagy lenne, és a belföldi távolsági forgalom is kisebb - az autóval közlekedők aránya magasabb is, mint nálunk. Ebből adódóan az ő eszközállományuk néhány belföldi IC motorvonatból, néhány IC kocsiból, és ezekből a régebbi gyorsvonati kocsikból áll.

Megtehetné, hogy magasabb minőségű kocsi híján kiszáll a nemzetközi forgalomból, de ezt gondolom nem akarja elengedni. A magyar fél adhatná a vonatot végig, de kocsiból nekünk sincs végtelen sok, és a már említett futáskiegyenlítés ilyenkor valószínűleg felborulna.
Az előző posztban arról volt szó, hogy ha a relatíve alacsony forgalomra tervezett, de az utasok „túl jól” sikerült rákényszerítése miatt a négyes metró (a járvány előtt) már néha zsúfolttá is vált, pofonegyszerű megoldás lehet egyszerűen visszaadni a metró miatt elvágott kapcsolatokat. Ez a…..
Ziu9 2021.12.17 20:04:01
Az 53-asnál a nimby-t le kellett volna tojni, akkor nem állna fenn a jelenlegi állapot, betérhetne oda és vissza is. Pont egyébként ez a vonal mutatja jól, hogy Kelenföld már önmagában is értékes átadópont (hiszen az utasok jelentős hányada leszáll az 53-asról, bár nyilván tudnál olyan napszakot mutatni amikor az átutazók száma is nagy). Ebből nekem az következik, hogy a 250-es visszahosszabbítására nagy szükség nincsen. A vonal mentén élek, ismerem. Nekem kb. olyan napszakokban jönne jól esetileg, amikor eleve nincs nagy forgalom. A többinél még átszállással együtt is általában gyorsabb a metró. Vagy pedig, lehet játszani a 250-154 átszállásra. Ha még az 53-ast is hozzávesszük, ráadásul befelé közös megállóban van, teljesen jó.

A 153-as az esetemben érdekes módon pont az általad feszegetett távoli megállóhelyek problémáját oldja meg: az 1-es villamoshoz ezzel jutok el legkönnyebben Kelenvölgy felől, plusz a Bikásnál még (egyelőre) ott van a "szolgáltatóház", amit az új pláza annyiban nem képes helyettesíteni, hogy oda nem lehet csak úgy beugrani mondjuk egy liter tejért meg két szem almáért, abban az öt percben amíg a buszra vársz.

A járat amúgy - az én interpretálásomban, elsősorban azért nem tudott felfutni, mert a hangolásoknál (ami a 154-es és az 58-as között lehetett), csúcsidőben, és átmeneti időszakokban előbbire esett a választás (Gazdagrét szempontjából nyilván jogosan). Ha mondjuk az lenne a helyzet, hogy csúcsban a Bikásnál feljössz a metróból, és 10 percenként biztosan jön valami (58 v. 153) Kelenvölgy felé, akkor több lenne az utas - most ezek ha buszoznak, inkább járnak a 150-250-251-es hármassal.
Ziu9 2021.12.18 16:12:46
@bozon:
Köszönöm a választ. Én mondjuk sem a 252-esnél, sem másban célzott tönkretételt nem érzek, és a rendszer egyébként meg jó, mert utasként úgy élem meg - legfeljebb szakmai alapon vallom be, hogy lehetne jobb is. Az LMCS-s anyag viszont nekem kiindulási alapnak sem nagyon tetszik. Az M4-re is másképp nézek mint a kezdetekkor, én a megbízhatósága miatt mostanra mondhatni megkedveltem, hogy Kelenföld a ráhordási pont. Noha veled együtt, egy bizonyos csapatban - kb. 15-20 éve, én sem ezt gondoltam. :)

A te "koncepciódban" akkor a 150-250-251 napközben 6-7-7 percenként lenne közösen, csúcsidőben meg 5? És ennek a fedezetét a 153-as megszüntetése adná?
Az első óra a Balatonra menet általában könnyen elzakatol, a második már döcögősebb, az utolsó félóra irgalmatlan. Az alábbiakban saját élményekre támaszkodva azt vizsgálom, mennyiben éri meg „zöld” vagy legalábbis autómentes családnak lenni a mai Magyarországon, illetve, hogy milyen az általános…..
Ziu9 2021.06.26 21:29:38
Nem régóta tartozom a gyerekesek közé, és korábban a fél országot becsavarogtam tömegközlekedéssel. Szóval, átérzem az eszközválasztási dilemmát, magamról sem tudom még, pár év múlva hogyan fogok a kérdésre tekinteni. :)

Az nekem szerintem egy nagy könnyebbséget jelent, hogy nem "sima" utasként kell útnak indulnom, hanem alaposabban ismerem a közlekedési hálózatot, az ott közlekedő járműveket, stb. Ez azért nagy biztonságérzetet adna, még ritkán járt útvonalon is.

Az első tapasztalatokat most gyűjtjük. Ennek alapján, a városi közlekedésben nekem a parkolóhelyekért való küzdelem olyan stresszforrást jelent, ami felülmúlja a babakocsival rallyzást, alattomos padkák, és korábban soha észre nem vett utcabútorok között. Szóval, szerintem nagyobbrészt maradunk majd a busznál, villamosnál. :)

Távolsági forgalomban egyelőre inkább az autó, a hosszabb utazáshoz szoktatás a cél, de ha megy a több óra is, meg növekszik majd a gyerkőc, mi meg szerzünk rutint, fokozatosan szeretnénk visszatérni a tömegközlekedéshez. Főleg ha nő a mozgásigénye, a vonatozás akár jobb is lehete. És az n+1-edik ivadék(ok)nál aztán lehet újra tervezni a megvalósítást. :)

És ugye ez csak pasi szemmel tett megjegyzés, de nagyon nem mindegy, az anya is hogy éli meg, ha közben bármi gond van (hiszti, szoptatás, stb.), és az utasok esetleges reakciói ilyenkor lepattannak róla, vagy sem. Pl. az unokahúgomat (kb. 4-5 évesen) vittük egyszer vonattal, ő is jól belefáradt egy balatoni napba, aztán Csajágnál belealudt a szomszéd ülésen utazó hölgy ölébe, és úgy is maradt Kelenföldig. Tök lazán vette a dolgot, mi meg örültünk ennek. A másik véglet, amikor meg nagyon élénk egy gyermek, és a szülő esetleg nem veszi a lapot, hogy kicsit sok amit leművel.
 A tanú (1969) A magyar filmtörténet egyik legismertebb klasszikusa, amely kerek tíz éven keresztül dobozban várta, hogy egyszer majd bemutassák. A dialógusokban egy része teljesen beépült a magyar köztudatba. A köznyelv egyre többször idézett a filmből, így a fekete komédia társadalmi hatása máig…..
Ziu9 2021.04.29 21:21:03
@Donjuan:
Azt a margitszigeti Hajós Alfréd Uszodában vették fel.
Jólmúltkorjában mutattam pár villamosos teherszállítós képet, úgyhogy most nézzük meg, hogy mi zajlott a "nagytestvér" vágányain, azaz a HÉV-nél. A fotókat ezúttal is Tomáš Dvořák készítette. A villamoshoz képest a HÉV közelebb áll a nagyvasúthoz, és nem meglepő módon a tehervonataik is…..
Ziu9 2021.04.20 15:58:31
@Hamster:
2006-2007 körül is volt még egy forma, aki kocka Ladával nyomult. Az Árpád híd buszállomásnál várt fuvarra általában.

A fotók amúgy fantasztikusak. Egy idős, régi ismerősöm mesélte egyszer, hogy annak idején adott fel fát vasúti árutovábbítással Sashalmon, amiből Érden aztán építkezett. Most megelevenedett előttem ez a kép...
A múltkor mutattam egy sor videót a szlovákiai vasútfotós túrák során felfedezett szlovák poénzenekarról, a Horkýže Slížéről, és csak utólag vettem észre, hogy gyakorlatilag pont azok a dalok maradtak ki a válogatásból, amiket a rádióban hallottunk útközben. Gyorsan pótlom eme hiányosságot…..
Ez a Falujáró Motorvonat blog, miről szólna, ha nem a mellékvonalakról és azok fejlesztési lehetőségeiről. Most azonban indokolatlan vonalbezárások következnek, és fontos tisztáznom, hogy nem a vasútromantikus énem írja ezeket a sorokat, hanem a közlekedési rendszer optimalizálását és a fejlesztési…..
Crumbs Of Time Nyár eleji trekking 2020.06.13 18:49:58
Tudom, hogy egy kissé vitaindító, ha azt írom, hogy szerintem Magyarország legszebb tája a Balaton-felvidék, de az a szitu, hogy nekem valamiért - és itt gondolom nagy szerepet játszik, mintegy kellemes emlékfoszlányokból összeállva maga a Balaton is - ez a kedvenc országrészem. Valamikor régen…..
Vasútbarátnak tartom magam, és annak tartanak az ismerőseim is. Sőt, erős tippje lehet ebben az irányban a K. Olvasónak is, amennyiben régi látogatója a blogomnak.Mostani témánkban azonban, attól tartok, sérülni fog ez a rólam kialakult kép. Nagy levegő: vágjunk bele!..
Ziu9 2020.05.20 15:35:31
Azt a kérdést sosem teszik fel, hogy azok az utasok, akik a mai napig utaznak egy vasúti mellékvonalon (ahol néha tényleg úgy tűnik hogy megállt az idő), ehhez ők miért ragaszkodnak? Pedig oka van: a vasút, ha éppen nem egy két pár vonatos, "szakértők" által összebarmolt menetrendje van, akkor általában hálózatban gondolkodik, abból indul ki hogy az ő utasai mehetnek egy falut, de jöhetnek az ország másik végéből is (ők pedig megjelennek a fővonalakon!). Csatlakozásai vannak. Díjszabási megoldásai vannak, a lehetőségekhez képest az utóbbi években az innováció felé mozdult. Szolgáltat peremidőszakban is, mert az utasok nem csak munkába járnak. Ehhez képest a Volán többnyire leragadt a hivatásforgalomnál, vonalakat lát, nem közlekedési rendszert.

Azt akarom ebből kihozni: amíg a szolgáltatás megrendelője és szervezője nem fogja azt megmutatni (legyen a szolgáltató akármilyen cég), hogy képes a jelenlegi mellékvonali utasoknak egy legalább ugyanolyan minőségű eljutást biztosítani mint most (tartósan, és nem csak két hónapig), addig erről nincs miért beszélni.

Ha nekem most egy távolsági utazás (legyen is akármilyen céllal), úgy néz ki, hogy elindulok A településről, egy-két gyors vasúti átszállás után B településre érek (még ha annak szélére is), ezt meg tudom csinálni egy jeggyel, netán üzletpolitikai kedvezménnyel (értsd: nem diák, közalk., nyugdíjas, meg ilyesmik). Ehhez képest az nem alternatíva, hogy a vonat lerak az átszállás településén, de a busz nem onnan indul, hanem a 2 kilométerre lévő buszállomásról. Ha meg véletlenül mégis, akkor elmegy a vonat előtt 5 perccel, mert az a járat 30 éve is így járt, és nem fognak rajta változtatni, mert szerintük az átszállásos utas úgyse létezik.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Néhány idézet az elejére, az Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez hatodik, módosított változatából! (Annyira átgondolt a dolog hogy ÖT év alatt eddig csak HAT változat…..
Ziu9 2019.12.04 14:01:20
@ursus artos:
Osztom azt az észrevételedet, hogy a minőségbiztosítás nagyon hiányzik. Lehet nem úgy, ahogy anno nagyszüleim mesélték (falusi tanítók voltak), hogy mikor várták a tanfelügyeletet, olyan volt mint a legszigorúbb vizsgára készülni. De az nekem nagyon hiányzik, hogy az alatt a jópár év alatt amit eddig a pályán töltöttem, szinte senki nem volt kíváncsi egy órámra, mi történik miután bezárom magam mögött az ajtót. Sem azért nem jött, hogy megdicsérjen, sem azért hogy szóljon ha valamit rosszul csinálok.

Jó, a legjobb minőségbiztosítás amúgy egyébkénr a tanuló - aki tudod hogy miért téged talál meg ha valamivel gondja akad, vagy az érettségi után is ha találkoztok, szeretettel köszön neked, mert úgy tűnik hogy valamit tudtál neki nyújtani. Viszont a diákok tapasztalatai hivatalos formában nem nagyon juthatnak el sehová, kerete sincs egy ilyen lehetőségnek, és ez szintén hiba.

Szóba hoztad a komplex tantárgyat. Én most tartom először, az igazság az hogy eddig nem nagyon ízlik. Még nem döntöttem el, azért mert egyes részterületekhez nem elég biztos a háttértudásom, vagy azért mert olyan logikai megközelítést kíván, amit nem érzek a magaménak. Mondom ezt annak ellenére, hogy az így közvetített "minden összefügg mindennel" szemléletet fontosnak találom. Mi az a jó vagy rossz gyakorlat, aminek tanúja vagy?
A minap érdekes cikk jelent meg a 444.hu-n. A cikk azzal a felvetéssel él, hogy minden megváltozott a világgazdaságban, hiszen az amerikai szövetségi jegybank (FED) annak ellenére csökkent kamatot, hogy növekszik a költségvetési hiány és mégsem jelentkezik infláció. Márpedig annak lennie kellene.…..
Ágikák és politikusok Igen, a 2019-es EP-választás magyarországi győztese a rejtőzködő, a Demokratikus Koalícióra szavazó polgár, méghozzá kettős értelemben is.Egyfelől azért, mert máris az ellenzéki oldal vezető erejévé emelte a DK-t, másfelől pedig azért, mert gyakorlatilag előzmény nélkül,…..
Ziu9 2019.05.28 17:55:50
@midnightcoder2: Miért mentek ezek a "protest-szavazatok" a DK-ra? Nekem olyan furcsa, hogy van egy rég bukott miniszterelnök, akire a kormánypárt egy mítoszt épített anno /ld. Gyurcsány a hibás"/, feltűnik az asszonya, pozícióért indul. Itt az alkalom, hogy ezt a mítoszt újra lehessen táplálni, mielőtt végleg elfelejtené a nép. Ha valakinek csak ennyi átfut az agyán, és még meg sem nézte azt, a DK és az MSZP-P listáján ki, és sorrendben melyik helyen szerepel, mi szólt neki mégis érdemben a DK mellett? Mi volt a hívószó, ami betalált ennyi embernek?
         A Nature közölt egy írást a magyar tudomány elleni kormányzati támadásokról. Kondorosi Éva, az ERC alelnöke, Balzan-díjas biológus és Somogyi Péter agykutató beszél arról, hogy milyen helyzetbe került a magyar tudományos élet. A cikk utolsó bekezdésében beszámolnak arról, hogy egy…..
Ziu9 2018.12.21 12:00:49
@Flageolet:
Irigység és széthúzás mindenhol. Vannak olyan MTA-s kutatócsoportok is, melyek vezetői már most dorombolnak egyes egyetemi potentátoknál, hogy vegyék már át őket. Helyezkednek előre, így esélytelen az intézeteket egyben tartani...
Egy vonzó alternatíva az átutazók számára. De miért hagyjuk, hogy az legyen? December 3-án talán választ kapunk rá. Tóth Gábor írása  ..
Ziu9 2018.11.30 07:26:09
12-13 évvel ezelőtt voltam forgalmat számlálni Budakeszin. A probléma akkor is adott volt: a településen belüli buszsáv különböző okok (város, közútkezelő) miatt nem épülhetett meg, de a belső utakat kihasználó, és később besoroló átmenő forgalom a mostanihoz képest is rosszabb volt, tipikus lakóövezeti mellékutcákon is állt a sor. Erre született egy olyan megoldás, hogy egyes ilyen utcákat egyirányúsítottak, így a menekülőutakat korlátozták. Azonban - mivel a település lakói is ki akarnak jutni a Fő útra, minden kihajtót nem lehetett lezárni, így az átmenő forgalom erre továbbra is megjelenik, és a szerző által említett navigációs rendszerek még rá is segítenek. A cikk motivációját értem - a máshonnan érkezők lehetőleg menjenek Budaörs, Páty, stb. irányába, csak a közlekedést rendszerben kell kezelni, és ebben a kellemetlenségeket mindenkinek egyformán viselnie kell. Kinek az átmenő forgalmat, kinek a menekülőutak lezárását. A település széli kapuzással megfojtanád az áthaladó buszközlekedést (köztük a településre irányuló iskolás célforgalmat is), viszont a különböző budai úticélok eléréséhez a településen túlról érkezők továbbra sem a budaörsi irányt választanák, mert nekik nem érné meg.

Egyébként, nemsokára végre indul a közvetlen Kelenföld-Budakeszi buszjárat, lesz egy lehetőség hogy a buszforgalom egy kisebb része pl. más útra helyeződjön...
Ziu9 2018.12.03 11:18:29
@Dani Kokas: Egyelőre csak egy hivatalos települési fórumon hangzott el hogy lesz. De az útvonalakról, illetve bevezetési dátumról viszont egymással nem egyező változatokat hallottam, dezinformációkat meg nem szeretnék terjeszteni...
Tegnap azt fejtegette Gyabronka József színész a Klubrádióban, hogy a budapesti nézők egy érdekesnek ígérkező előadás kedvéért „lementek Szentendrére”. Egy nappal korábban Dömsödi Gábor pásztói polgármester szintén ugyanezt az igekötőt használta a Zoom.hu digitális felületén, mondván: „Mikor…..
A Kéken való túra nekem a nagybetűs Menedék. Menedék a hétköznapok hajtása, a stressz, a világ történései elől. Olyan pár nap ez mindig, amíg csak a kedvesemmel, a barátaimmal együtt töltött órák, a jó beszélgetések számítanak, vagy a hosszú csöndek, amikor némán baktatunk egymás mellett/mögött az…..
Ziu9 2017.10.24 15:31:45
Az általatok bejárt rész a román határ mellett fut, ebből adódóan az ottaniak is láthattak már sok mindent, az átlagosnál gyanakvóbbak - szerintem. Eleve, az alföldi kéket nem sokan járják (engem elsősorban a szabadon flangáló tanyasi kutyák azok, melyek még nem győztek meg róla hogy feltétlenül teljesítsem), kevesebb a turista (ezt írod is). Körösnagyharsányba tíz éve még járt vonat: egy ismerősöm vasútmániásként beutazta a vonalat. Kicsit sétált a faluban, míg a vonat visszaindulására várt, jött is a rendőrautó, igazoltatták. Egyik túrázós fórumban pedig az a történet járta pár hónapja, hogy egy külföldi turistát, aki az egyik határ közeli szakaszon gyalogolt, beparancsolták egy autóba, és visszavitték a településre ahonnan indult. És nem derült ki, civil ruhás járőr, polgárőr, csempész, vagy ki a fene akivel találkozhatott.

Egyébként, a propaganda nagyon kemény, bár erre az állam csak később nyomult rá igazán. Két éve (tehát az egész ügy kipattanásakor), a retekklub és társai tele voltak ugye a képekkel, tudósításokkal. Aztán egy októberi alkonyatkor egy borsodi kis falu főutcáján gyalogoltam egyedül, szintén nagy túrazsákkal, a szembe jövő cigányok pedig nevettek, hogy "né má, biztos migráns". Mit tehettem? Odaköszöntem, én úgy tanultam kisközségekben ez így illendő...

Amúgy lassan ott tartunk, hogy egyik-másik lakos már jobban retteg attól hogy arab szomszédja legyen, mint pl. hogy a hatodik faluból is kiutált "família" költözzön mellé...