Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tibcsiketb

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
...aki nemrég autót vett Németországban. Egy kiváló, 330.000 km-t futott benzin-gázos-klímás-horgos-tempomatos Voyagert 1996-ból, első tulajdonostól. Nagyjából 120 km-re volt az autó. Beült egy kölcsönautóba, maga mellé vette két gyermekét, aztán elvezetett Bockauba.…..
tibcsiketb 2014.07.24 12:17:57
Én Bécsből vettem autót, 1998-as xantiát automataváltó hibával, a tulaja rendes volt, 450E árában elintézte a tréleres hazaszállítást is, apró bökkenőkkel.
Kivonatoztam, délután, fél 7-re kiértem Bécsbe, kijött elém a pályaudvarra, minden ok volt, megnéztem, megvettem. Hívta az autószerelőjét, aki eltrélerezett volna hazáig (Tatabánya), közölte, hogy sajnos most neki nem jó, mindez este fél 9-kor. Győzködés telefonon, nagy nehezen sikerült +150E-ért meggyőzni, hogy mégiscsak vigyen most, ne másnap. Este 10-re meg is jöttek a trélerrel, egy A6 kombi húzta, az alkalmazottja vezetett, mert neki nem volt E jogsija, elindultunk.
Nem is volt semmi gond, egész a határig, a határnál posztoló (és nem épp a facebookra) rendőr amint meglátta járműszerelvényünket első gonadolata az volt, hogy kiintsen minket, ezt meg is tette. Félreálltunk, elkérte a papírokat, amiket átadtam, és megkérdezte merre tartunk.
Közölte, hogy problémák vannak.
1. A sofőrünknek csak jogosítványa volt, személyi vagy útlevél nem - ergo vagy visszafordul vagy a sitten tölti az éjszakát
2. A trélerünk műszakija egy hónapja lejárt, erre osztrák barátaim furcsán néztek, mondván mi a probléma, jó az 3 hónapig még - ja igen, de ausztriába
3. tömeges problémáink is akadnak, nevezetesen a tréler súlya és a xantiáé nagyobb mint az A6-é.

A kellemes esti 20fokban bizony leizzadtam igen hamar, láttam amint a frissen vásárolt, járásképtelen xantiában éjszakázom a határmenti parkolóban, de szerencsére nem így történt. Kis gondolkozás után visszaadta a papírokat, jó utat kívánt, és megjegyezte mellé, hogy mi nem találkoztunk.

Szóval szerencsésebb voltam, igaz nem szándékosan jártam a sötét oldalon :)
Belsőség Heti merítés 2014.01.26 10:13:36
Svéd MTZ autókarosszériával Semmi meglepetés nem ért, pontosan azt kaptam az autótól amit vártam. A motor ősapja traktormotorként kezdte, és ez is hihetetlen kort ér meg ha az ember vigyáz rá. 1300 very special Az akksi a jobb súlyelosztás és a biztonság kedvéért a…..
tibcsiketb 2014.02.03 07:19:07
@gwr: Ez így igaz, amúgy meg nagy kufferba jó pakolni :)
Rendkívüli jelentőségű sajtóközleményt adott ki ma a Gépjármű Márkakereskedők Országos szövetsége: 2013. július 2-án a GÉMOSZ és az NGM  egy sajtótájékoztató keretében közös megállapodást írt alá, amely a foglalkoztatás bővülését és a feketegazdaság…..
Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tibcsiketb 2013.07.10 15:58:45
A 30-ezres olajcsere egy marketing fogás a gyár részéről, és az apró betűben benne van milyen körülmények esetén igaz, ami rendszerint nem teljesül -> "normális használat" mellett nem áll meg. Tapasztalati tény, hogy vannak konstrukciók, ahol a gyári ajánlás jelentős rizikót jelent (pl PSA 1.6HDI).

Az olajokról annyit, hogy:
1. vannak szabvány jelölések, szabványok, ha annak megfelel, akkor jó bele
2. ha az adott márkára nem is hitelesített az olaj attól még akár lehet belevaló is, csak nincs bevizsgálva rá
3. az olajnak több szerepe is van a kenés mellett, többek közt a szennyeződések lebegtetése(ettől lesz fekete, nem pákótól), hőelvezetés.
4. az olaj viszkoszítása a hőmérséklet függvényében változik, és nagyobb terhelés nagyobb hőmérsékletet jelent, és az olajnyomás a viszkoszitás függvényében változik.

Akkor a végére egy kis személyes példa:
1.9TD xantia, havi 4-5000km használat, 80% autópálya, 15%BP, 5% vidéki út. Gyári ajánlás 10-40 , én nyáron: 5W50 MANNOL STAHLSYNT ULTRA, télen: 5W40 MANNOL DIESEL TURBO, 2 havonta olajcsere, 8-9000km, 10.000Ft-ból kijön szűrőkkel. Előző autóm is xantia volt, azt 270.000-el vettem óra szerint, 464.000-nél lett leállítva, de ott sem motorprobléma, hanem futóműre nem akartam 150.000-et költeni ennyi km-nél, szétbontás után meglepően jó állapotúnak bizonyult. A mostanit 161.000-el vettem, 203.000 körül járok, motornak semmi problémája. A leengedett olaj fekete, ami a lebegő szemcséktől és a magas hőfoktól van, ez diesel esetén normális, benzinesnél nem. Ami még fontos, hogy az olajhőfok a terhelés emelkedésével nő, pályás folyamatos 140-150 esetén 110-130 fok körül van, ugyanez 90-nél 90-100fok. Az autógyártási technológia nyilván fejlődött, ami viszont biztos:
új auto, 3,5l olaj, 1600ccm 110le
régi autó, 6l olaj, 1900ccm és 90le
vajon mekkora az olajon a terhelés? Az olajcsere ára elenyésző egy nagyjavításhoz képest, ráadásul akkor napokra kiesik a kocsi a használatból. Kb ennyi elsőre
tibcsiketb 2013.07.11 07:40:47
@Rocko-:
Őszintén: 440.000-et futott kocsira ráköltenél 150.000+műszakit, úgy hogy napi szinten használod majd 200km-t? Sokminden öregszik egy autón, gumicsövek, hűtő, elektromosság. Kalkuláltam, és kevésbé volt rizikós egy fiatalabb autóba átülni
Csak számlás javítást fogadnak majd el, nincs többé egyesség. Megint a kispénzű autósokat szívatják. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tibcsiketb 2012.11.29 07:58:21
@zarquon:
Sok az eszkimó, kevés a fóka? Nehogymár mindenkit sajnálni kelljen (taxis, autókereskedő most épp autószerelő)... Aki megfelelő minőségben megfelelő áron dolgozik, annak van egy kialakult ügyfélköre, amiből megél, aki meg nem, az húzza le a rolót, és menjen el karácsonyfaárusnak.

Másrészt:
szerintem ez semmi különös változást nem fog hozni. Nekem anno 2 éve egy 1992-es diesel vectrát törtek meg hátlról. Rohadt, 440.000km-el, felértékelték 370.000Ft-ra, roncsérték 80.000, kaptam 290.000-et, a roncsot 80-ért aznap elvitték hogy felraktam és a következő autó átírását is fizették, és mindez 2 hét alatt lezajlott (H biztosító). Féltem az elején, de nekem pozitívak a tapasztalataim. Amúgy meg nem mindegy hogy gazdasági totalkár vagy a javítást fizetik ha a pénzednél vagy? Amúgy rendes szervízben (nem márkaszervíz) kb 200.000-ből javították volna
Miket kotyvasztanak a motorolajba? És miért kell lecserélni? Jó az olcsóbb is? Minden, amit tudni akarsz az olajról. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Szomszédomnak ecseteltem a pénteken bemutatott biciklitoló utánfutót, amikor közbevágott: „A Vaterán már láttad a propelleres biciklit? Az is házi!” Találkoztam már sok csodával, de ez szíven ütött: a női kerékpárra permetezőmotort szereltek, a kihajtásán két…..
tibcsiketb 2011.05.17 22:31:25
Mai cikkünk blogposztja...
tibcsiketb 2009.11.05 16:27:17
@McK: Nem fura, csak fizika, adott tömeg kisebb felületre számítva nagyobb nyomást okoz, a tapadás meg ettől is függ. Másrészt a nagyobb nyomás miatt később úszik fel a latyakon, meg a kis felület alól könnyebben is távozik a latyak :)

Persze nem azt mondom hogy mindenki járjon virsliken télen, de a nyárihoz képest érdemes csökkenteni a szélességet amíg szárazon is biztonságos, és persze nem túl pereset venni.
tibcsiketb 2009.11.05 16:32:18
@zippofcy6: az lehet, de ha van kb 10 necces nap,
1. Ne ez miatt törd össze a kocsit, csússz árokba, mert ugrott a spórolás
2. Ha olyan helyre kellene menni, ahová nem tudsz felmenni pl BP, hegy akkor otthagyod valahol a kocsit és felsétálsz vagy buszozol?

Amíg az egyik fenn a másik nem kopik, enni nem kér, egyszeri beruházás ez tény, de azért a kisebb-nagyobb biztonságért az egyszeri nagyobb beruházás és a téli valamivel gyorsabb? kopása talán nem sok. De ez csak az én véleményem
Alacsony fogyasztást ígérő öt különböző autó, egy útvonal, 10 eredmény. Melyik éri be a legkevesebbel?  Vélemények az azonos című írásunkról...
tibcsiketb 2009.07.09 11:16:10
@csiky944: Szerintem annyira nem vészes a szívódízel, bár nem egy gyorsulóbajnok. Vidéken, és vidéki városban közlekedve szerintem nem igazán tartom fel a forgalmat, inkább csak ha országúton emelkedőn kell megállni és újra felvenni a tempót, nos akkor csak öregurasan ( de a Skoda 105 nem ellenfél ).persze izlések és talpak kérdése minden
Képtelen megkülönböztetés: magyarok, külföldiek, gyorshajtás és helyszíni bírságolásAz ombudsman szerint rendőrség hátrányos megkülönböztetést alkalmaz, amikor a gyorshajtásról készült felvételt a helyszíni bírságolás során csak a külföldiek nézhetik meg, a…..
tibcsiketb 2009.06.11 15:08:45
/OFF
Rendőrökkel kapcsolatos dolgok... Februárban megpróbáltak betörni hozzánk, el is kezdtem üldözni az emberkéket hajnali 1kor, persze nem sok eredménnyel. Feleségem kihívta közben a rendőrséget. Hazaérek pizsamában, papucsban lihegve, a kiérkező rendőr felveszi az adataimat, persze a ház előtt a rendőrautóban, bekéri az igazolványt, közben ott vacogok a kocsi mellett, lekéri az adataimat, lekérdezi és megállapítja hogy nem köröznek, majd egy jótanácsot adva távozik: vegyek kutyát...
Folytatás: március, betörés, elvittek egyetsmást, láttam a tettest, svédfogóval és gázpisztollyal utánna is mentem. A faluvégi házikóban 1 szoba-konyhás családban élő 6 tagú "brazil" család házánál kötöttem ki. Láttam a cuccokat az ablakból, rájuk is rúgtam az ajtót, mire jött kifelé a 2 felnőtt, meg 2 14-16 éves forma, és lökdösés, kiabálás... Mondtam, hogy ami az enyém viszem, erre a férj felkapta a kést, én meg a svédfogóval kezét törtem, amire lenyugodtak a kedélyek, csak ordítás, semmi lökdösődés. Beraktam a kocsiba ami az enyém, és haza. El sem aludtam, mire jött a rendőrség, előállítottak, kihallgatás stb. De a szomszéd és a családom állította, hogy én az udvaron velük cigarettáztam...
Ennyit a rendőrségről... Ha valamit tenni kellene, akkor nyuszik, de normális emberek csesztetésében profik...
OFF/
A trafizással én egyet is értek, de tegyék ott, ahol szükséges, és ne a 15-20 éve elhagyott vasúti átjáróban, meg a 3hete befejezett útépítés elfelejtett táblájánál...