Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tachyon

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Képtelen megkülönböztetés: magyarok, külföldiek, gyorshajtás és helyszíni bírságolásAz ombudsman szerint rendőrség hátrányos megkülönböztetést alkalmaz, amikor a gyorshajtásról készült felvételt a helyszíni bírságolás során csak a külföldiek nézhetik meg, a…..
tachyon 2009.06.11 14:43:30
@sandrew:


Sok olyan dolog van ebben a szervezetben amivel csak maximum együttélni lehet, elfogandi, magadénak érezni nem. Ezt tudomásul kell venni.

Ez függetlenül attól, hogy hol dolgozol igaz, mert a profitorientált vállakozások vezetői is sok esetben adnak olyan utasítást, amellyel a munkavállaló nem ért egyet és úgy látja, hogy ez egy b@romság.

Legszívesebben bemásolnám a felső vezetés utasításait, amelyben kategórikusan megtiltják azokat a sebességellenőrzési módokat, amelyet leírtál.

Csak részlet ebből "...Így tilos: lesből, bokor, fa, vagy fal mögül, elbújva, helyiségjelző tábla közelében, vasúti átjáróban, útépítés, karbantartás miatt kintfelejtett 30 km/h tábla hatálya alatt, ... sebességet mérni és szankciókat alkalmazni".

Még egy dolog kérlek ne általánosíts mert az még jót nem szült, törekszem rá hogy én sem tegyek ilyet:
-eseted: szánalmas és megalázó minden résztvevő számára, én kérek elnézést, kérlek ne egy rossz tapasztaltból ítéld meg közel 44.000 ember mindenapi munkáját;
-Sün: hát ez tényleg elég sz@rul sü(n)lt el :)
- ... és még sok más hiba és felháborító dolog: sajnos az itt dolgozók is csak emberek, hibáznak.

tachyon 2009.06.11 13:31:29
!!Az alábbi sorok magánvéleményt tükröznek és nem hivatalos állapontot!!

...szántam rá időt és végigolvastam a kommenteket...

Elszomorít, na nem mintha új dolgot hallottam volna, de mégis.

Én rendőr vagyok. Nem tekintem ezt a "céget" a munkahelyemnek, nekem ez a hivatásom. Amikor felesküdtem nem üres lózungokat ismételtem, hanem egy életfelfogást égettem az agyamba és a szívembe. Nekem kék a vérem, kék a szívem.

Lehet nyugodtan trágár szavakkal illetni és minősíteni úgy hogy nem ismertek, nem ismeritek a munkámat... pusztán azért mert rendőr vagyok, tessék hallgatom/olvasom. Egyébiránt magát minősíti az, aki nyilvánosan így nyilatkozik.

Ahogy elnéztem egyik hozzászóló sem kollégám, talán Golf, de az Ő hozzászólásáról is megvan a véleményem. Az ilyen megnyilvánulásokat kell eltávolítani ettől a szervezettől. Mindenbizonnyal fiatal és a baj az, hogy pont ebben a korosztályban nincs kellő tisztelet sem sajátmaga, sem mások, sem a munkájával szemben.

Én nagyra becsülöm Winkler úr eddigi munkáját, korábban a tv-ben, jelenleg itt követem nyomon a Totalcar eddigi munkáját. Lehet, hogy hiba, de mértékadónak tekintem az autós/motoros újságírásban kifejtett tevékenységüket.

Anélkül, hogy bírálnám a hozzászólásokat, néhány gondolata cikkről és a kommentekről, (az egyes bekezdések nem feltételen jelentenek egymással összefüggő gondolatokat, okfejtéseket):

- a rendőri munka több aspektusban konfliktus gerjesztő tevékenység, nem olyanok, vagyunk mint a tűoltók, aki mindig csak segítenek, mi a szanckiók alkalmazásával "segítünk";

- ezt a "segítséget" az áp. önmagára nézve nem érzi pozitívnak, mert ő csak az intézkedés szenvedője, néha szó szerint;

- a "segítség" jótékony hatása abban áll, hogy továbbhatással megóvhatunk életet, értéket;

- a cikkhez konkrétan: a sérüléssel járó balesetek jelentős (egyes elemzések szerint legnagyobb) részét Magyarországon a gyorshajtás (nem a relatív) okozza;

- igen trafizunk és fogunk is, mert a betonakadályon kívül ez az egyetlen módja, hogy a sok türhő visszavegyen a tempóból;

- remélem gyorsan bekövetkezik az a tervezett dolog, hogy sok-sok magánvállalkozás fog üzemeltetni sebességmérő készüléket, így nem csak a Rendőrséget lehet szidni etekintetben;

- tisztában vagyok vele, hogy sok hozzászólónak nem a sebességméréssel van baja, hanem az eljáró személyével, vagy az eljárás módjával, van min fejleszteni ez nem kétséges;

- a rendőri munka olyan mint a foci, mindenki szakértő, de, ha tényleges munkát kell végezni fogalma sincs, hogy honnan kezdjen neki;

- ne a partvonalról okoskodjon bele egy játékba a hozzászóló, álljon be a játékosok(rendőrök)közé és az ő szabályaik szerint játszon, meglátjuk mennyit változik a véleménye, mert változni fog az biztos;

- jómagam is sok negatív tapasztalattal rendelkezem saját kollégáim részéről, ennek számos forrása van, sajnos egy olyan szervezet, amely a társadalomból építkezik, annak minden jellemzője reprezentálódik az adott "cégben";

- immáron közel 13 éve az éppen aktuális politikai vezetés minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy ne érezzem/érezzük magunkat tisztes állampolgárnak, így meglehetősen nehéz következetes munkát végezni, rövidesen változás lesz (választások), amit a Rendőrség is megérez, pedig nem volna szabad hatással lennie a szakmai munkára;

- a politika mellett sok "kollégám" is sokat tesz azért, hogy adott esetben bűnözők gyülekezetének nézzenek minket;

- a saját tapasztalatokat leíróknak: nem szabad összekeverni fogalamakat, mégpedig azt, hogy más az hogy tudom ki, mit követett el, és más az hogy ezt bizonyítani is tudom, mindemellett a bűncselekmények feldolgozására létrehozott büntetőeljárási jogszabályok nem sértettközpontúak, hanem elkövetőközpontúak, tehát nem sértett és az ő érdeksérelme az érdekes, hanem az elkövető és az általa végrehajtott cselekmény, amíg ez így van sok javulásra nem kell számítani a büntetőeljárások, kármegtérülések terén;

- szintén a cikkhez konkrétan: egyetértek az ombudsmanó álláspontjával, sürgős változtatás szükséges. Véleményem szerint senkinek, így a külföldinek sem szabad megmutatni, a felvételeket (itt jegyzem meg, hogy ezek digitálisan rögzítettek, elvben szabotázsbiztos pendrive-okon). Ezzel a diszkrimináció elkerülhető. A sebességmérésre kivezényelt rendőr dolga ott és akkor nem az, hogy moziztassa a benga, szabálytalan közlekedőket. Aki hibázott - korrekt és szabályos eljárás keretében - vigye el balhét, de majd ott és akkor ahol ennek helye van - szvsz ez nem az útpadka!

- Felhívnám minden autós/motoros társam figyelmét, hogy a helyszíni bírság, nevével ellentétben nem ott fizetendő, hanem sárga színű postai csekken, tehát, ha valaki ilyet tapasztal, hogy ott kérik a cash-t az útpadkán, az már bűncselekmény. Két dolog ezzel kapcsolatban: kérek mindenkit, hogy az ilyen "rendőrt" azonnal jelentse fel, mert ilyennek nincs helye közöttünk, másrészt, ha fizet a helyszínen és korrumpálódik, ezzel úgy gondolja, hogy így olcsóbban megúszta az általa elkövetett szabálysértést, gondoljon bele, hogy semmiben nem különb annál a rendőrnél, akinek odaadta pénzt. Aki elkövet egy jogsértést az vállaja érte a felelősséget és ne mások hibáztatásával próbálja meg a felelősségrevonást elkerülni, vagy saját hibáját mérsékelni.


Elnézést, ha hosszú voltam, volna még mit írni, egyben javaslom mind a cikk írójának, mind a többi látogatónak, hogy a rendőrgyalázásból térjünk vissza a lóerők és karosszériák világába.

tachyon 2009.06.11 14:25:39
@Lali_:

Reakció a 2. ponthoz. a mérési tartomány azt jelenti, hogy minimálisan 20 km/h és maximálisan 250 km/h sebességek között tud értékelhető eredménnyel mérni, az okfejtéseddel magad minősítetted :)

3. ponthoz: a sebességmérők minden esetben hitelesítettek OMH által, amennyiben az adott készülék hitelesítése lejárt az nem alkalmazható a hitelesítés megújításásig. Erről a mérést végző kolléga minden esetben a helyszínen, vagy ha azt urambocsá' elfelejtette kivinni magával a yardon be kell tudja mutatni, egyébként légyköpetnyit nem ér a tevékenysége. Továbbá egyik parancsnok sem meri megkockáztatni azt a leb@sz@st/fegyelmit, hogy alkalmatlan eszközzel végezzen egy sokat támadott résztevékenységet.

4. ponthoz: Minden sebességmérést végző kolléga külön képzést kapott és szigorú feltételek mellett vizsgázott az eszköz használatából, amelyről meghatározott időközönként újólag számot kell adnia.

Más:

Szvsz sokkal inkább a radar és lézerdetektorok legalitását kell megszüntetni, mivel ez a tipikus esete a pénz hatalmának:
- ergo ha van cash, akkor kikerülheted a nyilvánvalóan folyamatosan elkövetett veszélyes jogsértés alóli feleősségrevonást. Jellemzően ezek a műszerek nem az alsó, és középkategóriás autókban leledzenek, hanem a nagyteljesítményű autókban, amelyek köztudottan drágábbak. Az ilyen járművek vezetői előszeretettel hiszik azt magukról, hogy az adásvételi szerződéssel speciális, vagy legalábbis fokozottabb vezetéstechnikai képességekre tesznek szert.
Mondjuk a balesetek nem ezt tükrözik. Azzal nincs különösebb bajom, ha egy majom magát tekeri fel egy fára, csak azzal vannak súlyos sondjaim, akik vétlen személyeknek okoznak sérülést/gyilkolják meg őket.

Szándékosan használtam a jogi kategóriába nem illeszthető gyilkolás kifejezést, mivel ez szerintem csak csekély mértékben különbözik a gondatlanságból elkövetett emberöléstől. szvsz. Lehet nyugodtan bírálni.