Adatok
Kolbert István
1 bejegyzést írt és 94 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vasárnap reggel Tihanyban ébredtünk, a reggeli mellett gyorsan végignyálaztam telefonon a hireket. 8:54-es keltezéssel kint volt egy hír: kamion felborult az M7-esen, teljes útzár Budapest felé. Fasza.
11-kor elindultunk hazafelé, rádióban mondták, hogy a pályazár még mindig tart.…..
Kolbert István
2012.06.25 10:17:24
Tegnap mar bedugult a 8as is Varpalotanal elott par kilometerrel sajnos este 8 korul.
Állandó fétisem az, hogy a marketingben csak úgy szabad bármit csinálni, ha első lépésben meghatározzuk a célt. Majd ezt követően folyamatosan mérjük, hogy mennyire sikerült azt elérni, jó irányba haladunk-e. És ha nem, akkor bizony lépni kell.És nincs idő ilyenkor. Ha…..
Mielőtt állandósul a heti Kuponvilágfigyelő rovat, a Homár szeretné leszögezni, hogy nem minden felárazás, ami annak tűnik. SP egy név nélküli táblagépet szúrt ki, ami állítólag eredetileg 84 ezer forintba kerül, bár megbízható kínai online nagykerekben már 17 ezer forint…..
Tisztelt Rogán Antal!Elolvastam módosító indítványait, amellyel szabályozni próbálják az online módon történő szerencsejátékokat. Érdekes ötletek és felvetések vannak benne, de mégis, azt hiszem, nem lesz ez így jó. Hogy miért? Megpróbálom megfogalmazni.Először is, a…..
Egész egyszerűen nem lehet elmenni a Groupon-story mellett szó nélkül, hiszen a modelljüket minden épeszű helyen másolják. Kérdés, a klónok sorsa mennyiben lesz ugyanaz, mint az eredetié?Hosszas elemezgetések helyett először is ajánlanék két cikket. Az első optimista:Amikor az…..
Ma meghallgattam a Barcamp konferencián azt a beszélgetést, ahol a közösségi vásárló oldalak képviselői "csaptak össze". Maga a beszélgetés számomra jelentős plusz információt nem adott, ellenben sok kis apró elemmel gazdagodott a tudásom. De végig motoszkált bennem…..
Kolbert István
2011.03.31 11:26:35
@kozjegyzo: Azért úgy tűnik így fél év után, hogy komoly esély van rá h mégiscsak működjön, legalább Bp-en.
Nem gondolom h lufi lenne, sokan belevágnak, minden héten tucatnyi kupon-os domaint regisztrálnak... Magát a weboldalt nem is nagy gond felhuzni, de az a háttérben komoly erőforrásokra van szükség. A legtöbb uj belépő nem érzi át, mekkora szerepe van a sales csapatnak, a customer és merchant service-nek stb... Ezért fognak lemorzsolódni a szerencsevadászok.
Az sem igaz h nagy valószínűséggel nem fog visszatérni. Ez nagyban függ az adott szolgáltató hozzáállásától és a szolgáltatás minőségétől és típusától.
Pl. ha az étterembe járás itthon nem olyan gyakori mint mondjuk USA, NY-EU piacokon, ezért ha a célcsoport tagjai is átlagosan havonta-2havonta járnak étterembe (nem gyorsétterem) akkor ne várjuk h jövő héten visszatérők tucatjaival fog találkozni a szolgáltató.
Ezzel szemben pl. a masszőröknél gyakran már azonnal az első kuponos alkalom végén foglalják a az új időpontot.
Az sem igaz feltétlenül, hogy akinek van pénze annak ciki a kuponozás.
@Konrad: Ennél olcsóbb DM és reklám nem nagyon van... induló szolgáltatásoknak biztosan kiváló, de nyilván iparágánként változik h milyen eredményt lehet várni tőle.
Nem gondolom h lufi lenne, sokan belevágnak, minden héten tucatnyi kupon-os domaint regisztrálnak... Magát a weboldalt nem is nagy gond felhuzni, de az a háttérben komoly erőforrásokra van szükség. A legtöbb uj belépő nem érzi át, mekkora szerepe van a sales csapatnak, a customer és merchant service-nek stb... Ezért fognak lemorzsolódni a szerencsevadászok.
Az sem igaz h nagy valószínűséggel nem fog visszatérni. Ez nagyban függ az adott szolgáltató hozzáállásától és a szolgáltatás minőségétől és típusától.
Pl. ha az étterembe járás itthon nem olyan gyakori mint mondjuk USA, NY-EU piacokon, ezért ha a célcsoport tagjai is átlagosan havonta-2havonta járnak étterembe (nem gyorsétterem) akkor ne várjuk h jövő héten visszatérők tucatjaival fog találkozni a szolgáltató.
Ezzel szemben pl. a masszőröknél gyakran már azonnal az első kuponos alkalom végén foglalják a az új időpontot.
Az sem igaz feltétlenül, hogy akinek van pénze annak ciki a kuponozás.
@Konrad: Ennél olcsóbb DM és reklám nem nagyon van... induló szolgáltatásoknak biztosan kiváló, de nyilván iparágánként változik h milyen eredményt lehet várni tőle.
Kolbert István
2011.04.01 01:02:15
@kozjegyzo:
A visszatérési statokat nyilván üzleti titokként/belső infóként kezelik az érintett cégek, ezért erről nem hiszem a közeljövőben hivatalos infó fog kiszivárogni... :)
A lokalizáció pedig értelemszerűen folyamatos, nyilván a deal schedule és a presales teamek a tapasztalatokat leszűrve dolgoznak így folyamatosan csak azok az ajánlat - és szolgáltatótípusok maradnak bent amik megérik mind2 ill 3 félnek.
A visszatérési statokat nyilván üzleti titokként/belső infóként kezelik az érintett cégek, ezért erről nem hiszem a közeljövőben hivatalos infó fog kiszivárogni... :)
A lokalizáció pedig értelemszerűen folyamatos, nyilván a deal schedule és a presales teamek a tapasztalatokat leszűrve dolgoznak így folyamatosan csak azok az ajánlat - és szolgáltatótípusok maradnak bent amik megérik mind2 ill 3 félnek.
Van nekem egy fixa ideám: sok ember nem azért használja a Facebook-ot, mert az annyira de annyira jó lenne, hanem azért, mert iszonyú sokan használják, és kénytelen használni ő is. Most nem is elsősorban arra gondolok, hogy az FB is néha lefagy, meg össze-vissza működik, hanem úgy…..
Egy olvasónk vette észre, hogy a 40 milliós játszma tegnapi adásában volt egy olyan kérdés, amire a lehetséges négy válasz egyike sem igazán adott helyes megoldást. A kérdés az volt, hogy mit készít a tímár, a válaszok között a két egyértelmű marhaság mellett pedig a szűr…..
Kolbert István
2010.12.03 16:45:11
@hauvarju: Azért kérik a játékosok az óra leállítását h ne húzzák az időt, a több napja várakozó játékostársaik is minél hamarabb sorra kerüljenek.
Idén az ETARGET kezdte, és már az egyik partnerünk is felhívta arra a figyelmet, hogy nyakunkon a Karácsony. És valóban, bár az időjárás fokozottan igyekszik ezt cáfolni, de napokon belül itt a tél, és minden, ami vele jár. Például a felfokozott vásárlási láz, és ezzel…..
Kolbert István
2010.11.20 13:59:31
@ez-a-nick-már-foglalt: Konverziót mértek? Belefér az árrésbe a konverziós költség?
Minőségi pontszámmal hogyan áltok? Általános egyezésekkel dolgoztok? Mióta duplájára emelkedett (25-30 Ft nem feltétlenül vészes a keresési hálózatban) a kattintások költsége, tettetek vmit, hogy optimalizáljátok a kampányaitok?
Érdemes alaposabban belemerülnötök :)
Minőségi pontszámmal hogyan áltok? Általános egyezésekkel dolgoztok? Mióta duplájára emelkedett (25-30 Ft nem feltétlenül vészes a keresési hálózatban) a kattintások költsége, tettetek vmit, hogy optimalizáljátok a kampányaitok?
Érdemes alaposabban belemerülnötök :)
A CEMP végre nyilvánosságra hozta azt a kutatást, amellyel azt szeretnék megmutatni, miért nem helyes az, ha banner (display) megjelenést kattintás alapon vásároljuk.Főbb eredményekA hirdetésekkel találkozó 15 évnél idősebb hazai internetezők 66%-a egyáltalán nem kattint display…..
Az Internet Hungary első napján arról tartottam előadást, hogy mi lesz vajon tíz év múlva az interneten, az internetes reklámban?
Sajnos valamiért a MacBook-om nem volt kompatibilis a helyi kivetítővel, így végül a slide-ok nélkül kellett elmondanom az előadást, de most megosztom…..
Kolbert István
2010.10.26 22:08:15
Hát drágáim, ez nagyon jó! Véletlenül eltévedtem gyerekeim egyik kedvenc zenekarának a weboldalába, és belefutottam ebbe a videóba:
Igen, ez reklám. Igen, ez nagyon profin le van forgatva, meg van csinálva. Igen, a Nestlé oldalát reklámozza. De jól! A célcsoporthoz pont el fog…..
Kolbert István
2010.09.25 16:12:24
@$Norbert$: A ma van a szülinapom c. számuk a youtube-on 2,5 millió... az már elég jó nem? :)
Aki kapott már névre szóló tollat, az biztosan találkozott a gravírozással. Ha most előveszünk egy ilyen tollat, és finoman végighúzzuk a kezünket a felirat fölött, akkor érezzük, hogy ez bizony "benne van" az anyagban. Kis árokként jelenik meg ott a felirat. És ez…..
Kolbert István
2010.09.01 11:51:36
A Google végülis elérte a célját a hazai piacon: sikerült olyan módon befolyásolnia azt, hogy mindenkinek valamilyen szinten hozzá kell alkalmazkodnia. Még akkor is, ha nem is konkurens cég.Hiszen a Google hirdetési rendszere, az AdWords - illetve az azt elsősorban jellemző kattintás…..
Kolbert István
2010.08.10 18:27:59
@Atisp:
Összességében elkezdték a cégek követni, hogy az erre-arra kifizetett hiretések, reklámok, marketingkiadások vajon megérik-e pénzüket, hoznak-e bevételt stb...
A kkv szektorban, főként az induló vállalkozások esetén hihetlen értékkel bír egy ROI alapú üzleti modell, ahol tudjuk, hogy minden elköltött Ft-ből lesz 4-5-8-10...stb Ft bevétel.
A webáruházak esetén is kiderül, hogy ha a konkrét termékre hirdetünk akkor belefér-e konverziós költség a termék árrésébe (nettó fogy.ár - beker.ktg - adw.konv.ktg)
Emellett a nagyok is jobban tudják kontrollálni a kiadásokat, mert mindenhol vissza kellett fogni, ésszerűsíteni a kiadásokat.
Összességében elkezdték a cégek követni, hogy az erre-arra kifizetett hiretések, reklámok, marketingkiadások vajon megérik-e pénzüket, hoznak-e bevételt stb...
A kkv szektorban, főként az induló vállalkozások esetén hihetlen értékkel bír egy ROI alapú üzleti modell, ahol tudjuk, hogy minden elköltött Ft-ből lesz 4-5-8-10...stb Ft bevétel.
A webáruházak esetén is kiderül, hogy ha a konkrét termékre hirdetünk akkor belefér-e konverziós költség a termék árrésébe (nettó fogy.ár - beker.ktg - adw.konv.ktg)
Emellett a nagyok is jobban tudják kontrollálni a kiadásokat, mert mindenhol vissza kellett fogni, ésszerűsíteni a kiadásokat.
Bár a nyári uborkaszezon azért nem unalmas láblógatással telik, és munka azért van dögivel, de mégis valahogy kisebb ilyenkor a nyomás. Sokan nyaralnak, és 2-3 hét alatt jön össze annyi meeting, amennyi máskor egy szűk hétbe szokott beleférni. De ez nem is annyira baj, így van…..
Érdekes cikket olvastam a Bitporton arról, hogy a hazai cégeket az IT megoldások közül mi is érdekli. A lényeg talán ez:amíg a világ fejlettebb felében az elsőszámű prioritás a folyamatok hatékonyságának növelése, azaz a cég egészének jobban működővé tétele, addig…..
Kolbert István
2010.07.28 23:27:31
Tegnap volt szerencsém leírni, hogy az online marketing nemcsak az e-mail marketingből áll, nemcsak e-mail marketing centrikus világkép létezik. De ha nemcsak ilyen a világ, akkor milyen lehet valójában? Hát összetett. Pár napja olvastam erről egy nagyon jó cikket, és azt kell…..
Kolbert István
2010.07.07 10:46:34
@Barna László:
Ez a piramis inkább a vevőszerzésről ügyfélszerzésről szól.
Ha az éttermes példánál maradunk, a piramis szintjei segítenek behozni a vendéget. Az email abban segíthet, ha elkérjük, hogy újra, vagy gyakrabban térjen vissza. Ezért az email nem a piramis bejárata, hanem inkább a folytatása.
Ez a piramis inkább a vevőszerzésről ügyfélszerzésről szól.
Ha az éttermes példánál maradunk, a piramis szintjei segítenek behozni a vendéget. Az email abban segíthet, ha elkérjük, hogy újra, vagy gyakrabban térjen vissza. Ezért az email nem a piramis bejárata, hanem inkább a folytatása.
Kolbert István
2010.07.12 14:32:04
@Rung András:
Teljesen egyetértek. De a usability elég megfoghatatlan a laikusoknak. A Seo meg könnyebben feldolgozható és látható...vagy ott van a találatok között v nincs.
Teljesen egyetértek. De a usability elég megfoghatatlan a laikusoknak. A Seo meg könnyebben feldolgozható és látható...vagy ott van a találatok között v nincs.
Nem szeretek más online marketinggel foglalkozókat direkt kritizálni, de néha kell. Nem gonoszságból, főleg nem piacféltésből, hanem azért, mert azt gondolom, a terület iránt érdeklődők lássanak egy-egy dolgot másik oldalról is.Igen, most is egy általam vulgármarketingesnek…..
Kolbert István
2010.07.06 13:18:25
@Vida Ági:
Az a baj, hogy vállalkozás megvesz ezt-azt, szinte személykultusz alakul ki bennük bizonyos "guruk" iránt, de az eredmények nem jönnek.
Ilyenkor kerülnek képbe náluk olyan tanult marketingesek, akik "fizikailag" is dolgoznak velük.
Kezdődik az ismerkedés, problémák feltárása, teljes audit, majd eredményként kijön, h amit eddig "marketingeztek", az nem nekik való...legalábbis nem így.
Erre forgó szemekkel kikelnek magukból, h az "ország legjobb internet marketingesei" ránéztek a rendszerükre és azt mondták ez jó...akkor ne mondja már nekik senki h ez így nem jó...
Pedig a célcsoportjuknak nem alkalmas a weboldal designja, struktúrája, tartalma... ráadásul olyan témájú hírlevélre akarják a látogatókat mindenáron feliratkozni, ami szinte nem is passzol a cégprofilhoz...ilyenkor már itt bukhat az email marketingjük
A tanult-nem tanult kérdés pedig egyszerű. Épp elég kockázatos bevonni külső tudást a cégbe...megbízhatóság és naprakész szaktudás miatt.
Aki nem tanulta az alapvető gazdasági ismereteket, attól hogy várhatja el a menedzsment, hogy tanácsot adjon, dolgozzon a gazdasági folyamatokkal szorosan összefüggő marketing tevékenységekben...? És akkor még nem beszéltünk a marketing szakmai ismeretekről. Lehet, hogy nem minden intézmény naprakész, de az alapokat lerakják, amire fel lehet építeni a tudást. De alapok nélkül...
Ami még zavar, hogy pl. a WG egyik leggyakoribb üzenete h adj el drágábban...ne kelljen levinni az árat...ez is nagy csúsztatás.
Sokkal összetettebb dolog maga az árképzés is. A magasan pozícionálás lehet érv mellete, de az sem csak az árról szól, erős brandet építeni pedig nem sok ilyen kkv-t láttam, aki az instant módszereket alkalmazza.
Hiába jó a promóciója egy cégnek, ha drágán termel/szolgáltat. A versenytársai pedig olcsóbb fogyasztói áron is magasabb profithányaddal dolgoznak azonos, vagy magasabb minőségben, mert hatékonyabb a szervezet.
Igen, ezt már nem könnyű rövid, lelkesítő ebookokkal és email kampányokkal átadni...
Az a baj, hogy vállalkozás megvesz ezt-azt, szinte személykultusz alakul ki bennük bizonyos "guruk" iránt, de az eredmények nem jönnek.
Ilyenkor kerülnek képbe náluk olyan tanult marketingesek, akik "fizikailag" is dolgoznak velük.
Kezdődik az ismerkedés, problémák feltárása, teljes audit, majd eredményként kijön, h amit eddig "marketingeztek", az nem nekik való...legalábbis nem így.
Erre forgó szemekkel kikelnek magukból, h az "ország legjobb internet marketingesei" ránéztek a rendszerükre és azt mondták ez jó...akkor ne mondja már nekik senki h ez így nem jó...
Pedig a célcsoportjuknak nem alkalmas a weboldal designja, struktúrája, tartalma... ráadásul olyan témájú hírlevélre akarják a látogatókat mindenáron feliratkozni, ami szinte nem is passzol a cégprofilhoz...ilyenkor már itt bukhat az email marketingjük
A tanult-nem tanult kérdés pedig egyszerű. Épp elég kockázatos bevonni külső tudást a cégbe...megbízhatóság és naprakész szaktudás miatt.
Aki nem tanulta az alapvető gazdasági ismereteket, attól hogy várhatja el a menedzsment, hogy tanácsot adjon, dolgozzon a gazdasági folyamatokkal szorosan összefüggő marketing tevékenységekben...? És akkor még nem beszéltünk a marketing szakmai ismeretekről. Lehet, hogy nem minden intézmény naprakész, de az alapokat lerakják, amire fel lehet építeni a tudást. De alapok nélkül...
Ami még zavar, hogy pl. a WG egyik leggyakoribb üzenete h adj el drágábban...ne kelljen levinni az árat...ez is nagy csúsztatás.
Sokkal összetettebb dolog maga az árképzés is. A magasan pozícionálás lehet érv mellete, de az sem csak az árról szól, erős brandet építeni pedig nem sok ilyen kkv-t láttam, aki az instant módszereket alkalmazza.
Hiába jó a promóciója egy cégnek, ha drágán termel/szolgáltat. A versenytársai pedig olcsóbb fogyasztói áron is magasabb profithányaddal dolgoznak azonos, vagy magasabb minőségben, mert hatékonyabb a szervezet.
Igen, ezt már nem könnyű rövid, lelkesítő ebookokkal és email kampányokkal átadni...
Kolbert István
2010.07.06 19:30:38
@azabaj: Sajnos egyre jobban nérezhető a hatásuk, ezért sztem nem fogunk nevetni.
A mikro, kis- és középvállalkozások helyzete nehéz. A nagyvállalatok, a multik sokkal nagyobb tőkeerővel rendelkeznek, és könnyen kiüthetnek bárki kisebbet a piacról. Éppen ezért egy kkv stratégiája merőben eltérő a nagyokétól. Jellemzően kisebb részpiacokon vannak jelen a…..
Kolbert István
2010.06.29 16:55:46
@Atisp: Én is így látom, bár azzal nem értek egyet h nincs pénzük marketingre. Sok cégnél van sok cégnél nincs.
De erős üzleti tudás nem sok van mögöttük sajnos. Gyakran lehet őket az orruknál fogva vezetni, gyanús h egy ilyen kkv médiaügynökség miatt olyanok is hirdetnének országos médiában akiknek nem érdemes, csak fellelkesedtek.
Sőt akár sok cég a tartalékait is belefektetné, mert vki belelkesítené őket h ebben van a növekedés...de nyilván cégreszabottan senki sem vizsgálná meg ebben az állami ügynökségben h adott cégnek jó-e ha hirdet velük.
Mert lelkesíteni többen is nagyon tudnak, de ha vki érdekelt lesz egy ügynökségben, vajon mondani fogja-e adott esetben a cégnek, h ne hozza ide a pénzét...?
De erős üzleti tudás nem sok van mögöttük sajnos. Gyakran lehet őket az orruknál fogva vezetni, gyanús h egy ilyen kkv médiaügynökség miatt olyanok is hirdetnének országos médiában akiknek nem érdemes, csak fellelkesedtek.
Sőt akár sok cég a tartalékait is belefektetné, mert vki belelkesítené őket h ebben van a növekedés...de nyilván cégreszabottan senki sem vizsgálná meg ebben az állami ügynökségben h adott cégnek jó-e ha hirdet velük.
Mert lelkesíteni többen is nagyon tudnak, de ha vki érdekelt lesz egy ügynökségben, vajon mondani fogja-e adott esetben a cégnek, h ne hozza ide a pénzét...?
Ennél tömörebben nem is lehet megfogalmazni, mit tanulhatunk a "nagyok"-tól.via ..
Kedves Blog.hu userek!Az alábbi videón láthatjátok, hogyan illeszthetitek be a coverad kódját a blogotokba, hogy megjelenjenek a hirdetések! Húzza az egeret az alábbi kép fölé! ..
Aki üzleti célból működtet weboldalt, az nagyon hamar eljut oda, hogy szükséges valamilyen mérési eszközt felrakni az oldalára. Az utóbbi években ez a mérési eszköz elsősorban a Google Analytics, amely nemcsak az egyszerű forgalmi adatokat mutatja meg, hanem képes kampányok és…..
Kolbert István
2010.05.25 15:54:28
Nicolas Chartier, A bombák földjén egyik producere egyszer már sikeresen magára irányította a reflektorfényt azzal, hogy az Oscar ceremónia előtt e-maileket küldözgetett az Akadémia tagjainak, hogy Kathryn Bigelow filmjére adják le voksukat és ne az Avatarra. A szabályok tiltják az…..
Kolbert István
2010.05.20 00:43:58
@Wolf Gabor:
Vegyünk egy szituációt.
Kedd este 10 óra. Dolgoztam egész nap, a bnőmmel lefekvés előtt megnéznék egy filmet. A tv felejtős. Van a polcomon 40-50 eredeti dvd, de láttam mind. Moziba nem tudok menni már, meg amugy se mozdulnék ki. Mit tudok tenni? felmegyek mondjuk ncore-ra torrentezni és letöltök egy filmet 5-10 perc alatt, mert gyors a netem. Ki tudnám fizetni és ki is fizetném ha lenne legális letöltő vagy online filmnéző oldal. Van ilyen Mo-n? Of course nincs.
Ébresztő vaskalapos jogvédők...
A világ túlhaladta a régi jogrendszert. Ezt kellene felismerni a kiadóknak. Fejleszteni kellene, és kidolgozni egy megfelelő koncepciót az online-ra, a megváltozott szokásokra, ahelyett h perelgetni akarnak.
Vegyünk egy szituációt.
Kedd este 10 óra. Dolgoztam egész nap, a bnőmmel lefekvés előtt megnéznék egy filmet. A tv felejtős. Van a polcomon 40-50 eredeti dvd, de láttam mind. Moziba nem tudok menni már, meg amugy se mozdulnék ki. Mit tudok tenni? felmegyek mondjuk ncore-ra torrentezni és letöltök egy filmet 5-10 perc alatt, mert gyors a netem. Ki tudnám fizetni és ki is fizetném ha lenne legális letöltő vagy online filmnéző oldal. Van ilyen Mo-n? Of course nincs.
Ébresztő vaskalapos jogvédők...
A világ túlhaladta a régi jogrendszert. Ezt kellene felismerni a kiadóknak. Fejleszteni kellene, és kidolgozni egy megfelelő koncepciót az online-ra, a megváltozott szokásokra, ahelyett h perelgetni akarnak.
Kolbert István
2010.05.20 19:02:34
@Spawn85: Lehet h van, én most nem tudok róla. De sztem hivatalos kiadói nincs.
Most minden csatornán a közösségi média folyik, illetve ha pontos akarok lenni, akkor a Facebook és a Twitter. Az már jól látszik, hogy ennek a hype-nak a nagy vesztese az iwiw: miközben messze a legnagyobb hazai közösségi oldal, alig hallunk róla, a hírekben sehol nincs.De a…..
Szabó Ákos beszólt a fél szakmának. Azt mondja, hogy jó lenne, ha nem tolná le mindenki a gatyáját, azt mondja, hogy jó lenne, ha az egyes hirdetési eszközöket a helyükön kezelnék, és nem mindent kattintásban mérnének. Azt mondja, jó lenne, ha a szakma szakmaként viselkedne,…..
Kolbert István
2010.04.28 17:24:58
@Baddestfrogg: Azt látom, hogy egyre inkább az interakciók felé mozdul el a marketingszakma, ez nyilván a performace felé viszi el a hangsúlyt. Ebbe a szakmai vitába érdemes lenne eyetracking kutatásokat is felmutatni, hogy a display hatékonyságát is tudjuk mérni. A performace-nál egyértelmű, a megrendelő is sokkal jobban tudja értékelni-értelmezni...a display pedig sokesetben csak "vakfolt". A Google rendszerében is keveredik már a display és a ppc, az árazás is választható.
Néha jobban járunk a CPM alapú fizetéssel, de a saját tapasztalataim alapján az esetek 80%-ában a ppc költséghatékonyabb és alacsonyabb költést eredményez mintha CPM alapján fizetett volna az ügyfél. (Ezek kisebb cégek kampányai alapján megfigyelt számok, multik esetén nincs rálátásom...)
Mindenesetre, abban nem tudok egyetérteni, hogy a performance hirdetések ne tartalmazhassanak brandértéket.
Néha jobban járunk a CPM alapú fizetéssel, de a saját tapasztalataim alapján az esetek 80%-ában a ppc költséghatékonyabb és alacsonyabb költést eredményez mintha CPM alapján fizetett volna az ügyfél. (Ezek kisebb cégek kampányai alapján megfigyelt számok, multik esetén nincs rálátásom...)
Mindenesetre, abban nem tudok egyetérteni, hogy a performance hirdetések ne tartalmazhassanak brandértéket.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz