Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kolbert István

1 bejegyzést írt és 94 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vasárnap reggel Tihanyban ébredtünk, a reggeli mellett gyorsan végignyálaztam telefonon a hireket. 8:54-es keltezéssel kint volt egy hír: kamion felborult az M7-esen, teljes útzár Budapest felé. Fasza. 11-kor elindultunk hazafelé, rádióban mondták, hogy a pályazár még mindig tart.…..
Állandó fétisem az, hogy a marketingben csak úgy szabad bármit csinálni, ha első lépésben meghatározzuk a célt. Majd ezt követően folyamatosan mérjük, hogy mennyire sikerült azt elérni, jó irányba haladunk-e. És ha nem, akkor bizony lépni kell.És nincs idő ilyenkor. Ha…..
Tisztelt Rogán Antal!Elolvastam módosító indítványait, amellyel szabályozni próbálják az online módon történő szerencsejátékokat. Érdekes ötletek és felvetések vannak benne, de mégis, azt hiszem, nem lesz ez így jó. Hogy miért? Megpróbálom megfogalmazni.Először is, a…..
Egész egyszerűen nem lehet elmenni a Groupon-story mellett szó nélkül, hiszen a modelljüket minden épeszű helyen másolják. Kérdés, a klónok sorsa mennyiben lesz ugyanaz, mint az eredetié?Hosszas elemezgetések helyett először is ajánlanék két cikket. Az első optimista:Amikor az…..
Kolbert István 2011.06.12 23:34:41
Elégge negatív hangvételű lett a cikk, pláne a hozzászólások. Azért hiba lenne azt állítani h ez a "Groupon-modell"-ként emlegetett közösségi vásárlás egyértelműen káros és rossz. Miként az is ugyanúgy hiba lenne, hogy univerzális csodaszer minden szolgáltatónak. Sok cégnek segíthet pl. induló szolgáltatások esetén.
Ugyanakkor nem kellene úgy okoskodni, hogy már az első kuponos vásárlókon is legyen haszon.
Azok a szolgáltatók akik "átverik" a kuponos vásárlókat, azok a saját márkájukat fogják rombolni, mert kiderül és elindulnak a hírek.. Ilyenkor a kuponos oldal visszautalja a pénzt, hogy a bizalom ne vesszen el felé, a szolgáltató pedig többet nem kerülhet be.
Nézzük más értelmezésben, állítok pár dolgot.
1. A legköltséghatékonyabb reklám -
Csak a reklámból jövő vásárlások után kell fizetni
2. A leghatékonyabb termékminta - a komoly cégek ugyanazt adják a kis kiszereléses termékmintában mint ami a kereskedelmi fogalomban levő termékeiknél, ez hosszabb távon itt sem lesz kérdés
3. Ha jó a kuponnal igénybevett termék/szolgáltatás és nem ügyetlen a szolgáltató a marketingben is, nagy valószínűséggel vissza fognak menni. De remélem senki nem akarja összehasonlítani egy étterem esetén a visszatérés időt egy fodrásszal, masszázsszalonnal stb...
Hányszor jár az átlag 22-45 férfi-nő pl. Budapesten étterme egy évben? Ebből hány különböző étterembe megy? (nyilván nem mindig ugyanoda jár) Ha már a kuponos étterembe eddig is járt és most a kupon hatására többször is megy társasággal, már megérte...
Egy fodrász, kozmetikus inkább bizalmi alapú, ott érezhetőbb, könnyebben mérhetőbb a új ügyfelek aránya.

Én személy szerint nem láttam még olyan hivatalos hazai statisztikát, amely szerint a kuponosok valóban sáskaként viselkednek...de nagyon várom.

U.i: érintett vagyok az említett kuponos iparágban, de nem vagyok elvakult.
Kolbert István 2011.06.13 13:52:33
@Konrad: Vitatkoznék:)

Milyen jelek mutatnak arra, hogy kockázatos és veszélyes stb...?

A bannerkampány, az eDM stb... mindig hasznot termel? ...mégis fenntartható, nem?

A kuponos oldalra kerülés igen is reklámeszköznek tekinthető. Méghozzá olyannak, aminél nem a kiküldésért, a megjelenésért, CT-ért kell fizetni, hanem CSAK a valós vásárlások után (mégis kap olyan valós reklámértéket, mint amit egy eDM, bannerkampány vagy szórólap stb... ad).

Lehet ennél kevésbé kockázatosabb reklámeszköze egy kis szolgáltatónak, aki nem akar sokat anyagilag kockázatni?

Ma már itthon is nagyon komoly elérést lehet kapni a két legnagyobb kuponos oldalan. Komoly méretű eDM lista, komoly látogatottságú weboldal, fizetőképes látogatók. De mégsem azért kell fizetni mert bekerül a szolgáltató a hírlevélbe, vagy átkattintanak az ajánlatára és elolvassák az ajánlatot, továbbkattintanak a weboldalára stb... Csak azért ha valós vásárlás történik.

És igen, lehet új vásárlókat szerezni. De ha a kuponosokkal kifejezetten rosszabbul bánnak, vagy nem jó a szolgáltatás, akkor nem fognak visszamenni. De akkor se ha nem kuponnal jöttek.

Tehát már bement a kuponos vásárló, utána már a szolgáltatón múlik h visszatérő lesz-e. (kap-e esetleg törzsvásárló kártyát/névjegykártyát, megkérdezik a végén, h szeretne időpontot foglalni a legközelebbi alkalomra stb...) Ha pedig nem lesz, akkor nem kizárólag arra kell fogni, hogy a kuponosok olyanok mint a sáskák. Valljuk be, az első vásárlók megtartásában nem erősek a hazai kisvállalkozások.
Ma meghallgattam a Barcamp konferencián azt a beszélgetést, ahol a közösségi vásárló oldalak képviselői "csaptak össze". Maga a beszélgetés számomra jelentős plusz információt nem adott, ellenben sok kis apró elemmel gazdagodott a tudásom. De végig motoszkált bennem…..
Kolbert István 2011.03.31 11:26:35
@kozjegyzo: Azért úgy tűnik így fél év után, hogy komoly esély van rá h mégiscsak működjön, legalább Bp-en.

Nem gondolom h lufi lenne, sokan belevágnak, minden héten tucatnyi kupon-os domaint regisztrálnak... Magát a weboldalt nem is nagy gond felhuzni, de az a háttérben komoly erőforrásokra van szükség. A legtöbb uj belépő nem érzi át, mekkora szerepe van a sales csapatnak, a customer és merchant service-nek stb... Ezért fognak lemorzsolódni a szerencsevadászok.

Az sem igaz h nagy valószínűséggel nem fog visszatérni. Ez nagyban függ az adott szolgáltató hozzáállásától és a szolgáltatás minőségétől és típusától.

Pl. ha az étterembe járás itthon nem olyan gyakori mint mondjuk USA, NY-EU piacokon, ezért ha a célcsoport tagjai is átlagosan havonta-2havonta járnak étterembe (nem gyorsétterem) akkor ne várjuk h jövő héten visszatérők tucatjaival fog találkozni a szolgáltató.

Ezzel szemben pl. a masszőröknél gyakran már azonnal az első kuponos alkalom végén foglalják a az új időpontot.

Az sem igaz feltétlenül, hogy akinek van pénze annak ciki a kuponozás.

@Konrad: Ennél olcsóbb DM és reklám nem nagyon van... induló szolgáltatásoknak biztosan kiváló, de nyilván iparágánként változik h milyen eredményt lehet várni tőle.
Kolbert István 2011.04.01 01:02:15
@kozjegyzo:
A visszatérési statokat nyilván üzleti titokként/belső infóként kezelik az érintett cégek, ezért erről nem hiszem a közeljövőben hivatalos infó fog kiszivárogni... :)

A lokalizáció pedig értelemszerűen folyamatos, nyilván a deal schedule és a presales teamek a tapasztalatokat leszűrve dolgoznak így folyamatosan csak azok az ajánlat - és szolgáltatótípusok maradnak bent amik megérik mind2 ill 3 félnek.
Egy olvasónk vette észre, hogy a 40 milliós játszma tegnapi adásában volt egy olyan kérdés, amire a lehetséges négy válasz egyike sem igazán adott helyes megoldást. A kérdés az volt, hogy mit készít a tímár, a válaszok között a két egyértelmű marhaság mellett pedig a szűr…..
Kolbert István 2010.12.03 16:45:11
@hauvarju: Azért kérik a játékosok az óra leállítását h ne húzzák az időt, a több napja várakozó játékostársaik is minél hamarabb sorra kerüljenek.
Onlinemarketing blog Karácsony 2010.11.19 21:32:21
Idén az ETARGET kezdte, és már az egyik partnerünk is felhívta arra a figyelmet, hogy nyakunkon a Karácsony. És valóban, bár az időjárás fokozottan igyekszik ezt cáfolni, de napokon belül itt a tél, és minden, ami vele jár. Például a felfokozott vásárlási láz, és ezzel…..
Kolbert István 2010.11.20 13:59:31
@ez-a-nick-már-foglalt: Konverziót mértek? Belefér az árrésbe a konverziós költség?
Minőségi pontszámmal hogyan áltok? Általános egyezésekkel dolgoztok? Mióta duplájára emelkedett (25-30 Ft nem feltétlenül vészes a keresési hálózatban) a kattintások költsége, tettetek vmit, hogy optimalizáljátok a kampányaitok?

Érdemes alaposabban belemerülnötök :)
A CEMP végre nyilvánosságra hozta azt a kutatást, amellyel azt szeretnék megmutatni, miért nem helyes az, ha banner (display) megjelenést kattintás alapon vásároljuk.Főbb eredményekA hirdetésekkel találkozó 15 évnél idősebb hazai internetezők 66%-a egyáltalán nem kattint display…..
Az Internet Hungary első napján arról tartottam előadást, hogy mi lesz vajon tíz év múlva az interneten, az internetes reklámban? Sajnos valamiért a MacBook-om nem volt kompatibilis a helyi kivetítővel, így végül a slide-ok nélkül kellett elmondanom az előadást, de most megosztom…..
Hát drágáim, ez nagyon jó! Véletlenül eltévedtem gyerekeim egyik kedvenc zenekarának a weboldalába, és belefutottam ebbe a videóba: Igen, ez reklám. Igen, ez nagyon profin le van forgatva, meg van csinálva. Igen, a Nestlé oldalát reklámozza. De jól! A célcsoporthoz pont el fog…..
Kolbert István 2010.09.25 16:12:24
@$Norbert$: A ma van a szülinapom c. számuk a youtube-on 2,5 millió... az már elég jó nem? :)
Aki kapott már névre szóló tollat, az biztosan találkozott a gravírozással. Ha most előveszünk egy ilyen tollat, és finoman végighúzzuk a kezünket a felirat fölött, akkor érezzük, hogy ez bizony "benne van" az anyagban. Kis árokként jelenik meg ott a felirat. És ez…..
Kolbert István 2010.09.01 11:51:36
A Google végülis elérte a célját a hazai piacon: sikerült olyan módon befolyásolnia azt, hogy mindenkinek valamilyen szinten hozzá kell alkalmazkodnia. Még akkor is, ha nem is konkurens cég.Hiszen a Google hirdetési rendszere, az AdWords - illetve az azt elsősorban jellemző kattintás…..
Kolbert István 2010.08.09 21:44:32
Találkoztam olyan esettel, mikor a marketingosztály kérése az volt h minél többen jöjjenek a vadiúj, méregdrága brandjük oldalára, az ügynökség pedig cpm alapon vásárolt nekik.
De fordítva is előfordult, azt szerette volna egy másik cég h minél többször találkozzanak a hirdetésükkel és cpc alapon kezelték a hirdetéseiket.

A megrendelők végre elkezdték mérni az elköltöttük büdzsé hatékonyságát, ez mindenképpen áldásos hatása a Google-nek.

A display rendszernek a weboldalakon az a hátránya legtöbbször, hogy csak egy része az oldalnak, így attól h megjelent, nem biztos h rajta is járt a látogató szeme, de legalább az oldalt biztos nézi. (az interstitial és a gátlástalan pop-upoknál ez nem kérdés persze)
A tv spot esetében abban a néhány mp-ben csak ő megy a tv-ben, kérdés h éppen a tv néző a kanapén v máshol tartózkodik, nem biztos h nézi az oldalt.

A kattintás esetében biztos h látta a hirdetést és a landing page-en sokkal több és/vagy intenzívebb brandüzenetet kaphat az érdeklődő. Aki óvatosan akar költeni, számukra egyértelmű a választás.

Vajon ez a kattintásosdi tényleg rossz irányba vitte a hirdetőket, vagy csak megmutatta a piacnak h túlárazottak a display alapú hirdetések?
(...vagy azt mutatta meg, hogy felületes a hirdetők és az ügynökségek tudása...ahelyett h komplex kampányokban terveznének kizárólag vagy-vagy alapon gondolkodnak...)
Kolbert István 2010.08.10 18:27:59
@Atisp:
Összességében elkezdték a cégek követni, hogy az erre-arra kifizetett hiretések, reklámok, marketingkiadások vajon megérik-e pénzüket, hoznak-e bevételt stb...

A kkv szektorban, főként az induló vállalkozások esetén hihetlen értékkel bír egy ROI alapú üzleti modell, ahol tudjuk, hogy minden elköltött Ft-ből lesz 4-5-8-10...stb Ft bevétel.

A webáruházak esetén is kiderül, hogy ha a konkrét termékre hirdetünk akkor belefér-e konverziós költség a termék árrésébe (nettó fogy.ár - beker.ktg - adw.konv.ktg)

Emellett a nagyok is jobban tudják kontrollálni a kiadásokat, mert mindenhol vissza kellett fogni, ésszerűsíteni a kiadásokat.
Onlinemarketing blog Kit érdekel? 2010.07.28 22:42:16
Érdekes cikket olvastam a Bitporton arról, hogy a hazai cégeket az IT megoldások közül mi is érdekli. A lényeg talán ez:amíg a világ fejlettebb felében az elsőszámű prioritás a folyamatok hatékonyságának növelése, azaz a cég egészének jobban működővé tétele, addig…..
Tegnap volt szerencsém leírni, hogy az online marketing nemcsak az e-mail marketingből áll, nemcsak e-mail marketing centrikus világkép létezik. De ha nemcsak ilyen a világ, akkor milyen lehet valójában? Hát összetett. Pár napja olvastam erről egy nagyon jó cikket, és azt kell…..
Kolbert István 2010.07.07 10:46:34
@Barna László:
Ez a piramis inkább a vevőszerzésről ügyfélszerzésről szól.
Ha az éttermes példánál maradunk, a piramis szintjei segítenek behozni a vendéget. Az email abban segíthet, ha elkérjük, hogy újra, vagy gyakrabban térjen vissza. Ezért az email nem a piramis bejárata, hanem inkább a folytatása.
Kolbert István 2010.07.12 14:32:04
@Rung András:
Teljesen egyetértek. De a usability elég megfoghatatlan a laikusoknak. A Seo meg könnyebben feldolgozható és látható...vagy ott van a találatok között v nincs.
Nem szeretek más online marketinggel foglalkozókat direkt kritizálni, de néha kell. Nem gonoszságból, főleg nem piacféltésből, hanem azért, mert azt gondolom, a terület iránt érdeklődők lássanak egy-egy dolgot másik oldalról is.Igen, most is egy általam vulgármarketingesnek…..
Kolbert István 2010.07.06 13:18:25
@Vida Ági:
Az a baj, hogy vállalkozás megvesz ezt-azt, szinte személykultusz alakul ki bennük bizonyos "guruk" iránt, de az eredmények nem jönnek.
Ilyenkor kerülnek képbe náluk olyan tanult marketingesek, akik "fizikailag" is dolgoznak velük.

Kezdődik az ismerkedés, problémák feltárása, teljes audit, majd eredményként kijön, h amit eddig "marketingeztek", az nem nekik való...legalábbis nem így.
Erre forgó szemekkel kikelnek magukból, h az "ország legjobb internet marketingesei" ránéztek a rendszerükre és azt mondták ez jó...akkor ne mondja már nekik senki h ez így nem jó...

Pedig a célcsoportjuknak nem alkalmas a weboldal designja, struktúrája, tartalma... ráadásul olyan témájú hírlevélre akarják a látogatókat mindenáron feliratkozni, ami szinte nem is passzol a cégprofilhoz...ilyenkor már itt bukhat az email marketingjük

A tanult-nem tanult kérdés pedig egyszerű. Épp elég kockázatos bevonni külső tudást a cégbe...megbízhatóság és naprakész szaktudás miatt.
Aki nem tanulta az alapvető gazdasági ismereteket, attól hogy várhatja el a menedzsment, hogy tanácsot adjon, dolgozzon a gazdasági folyamatokkal szorosan összefüggő marketing tevékenységekben...? És akkor még nem beszéltünk a marketing szakmai ismeretekről. Lehet, hogy nem minden intézmény naprakész, de az alapokat lerakják, amire fel lehet építeni a tudást. De alapok nélkül...

Ami még zavar, hogy pl. a WG egyik leggyakoribb üzenete h adj el drágábban...ne kelljen levinni az árat...ez is nagy csúsztatás.
Sokkal összetettebb dolog maga az árképzés is. A magasan pozícionálás lehet érv mellete, de az sem csak az árról szól, erős brandet építeni pedig nem sok ilyen kkv-t láttam, aki az instant módszereket alkalmazza.

Hiába jó a promóciója egy cégnek, ha drágán termel/szolgáltat. A versenytársai pedig olcsóbb fogyasztói áron is magasabb profithányaddal dolgoznak azonos, vagy magasabb minőségben, mert hatékonyabb a szervezet.

Igen, ezt már nem könnyű rövid, lelkesítő ebookokkal és email kampányokkal átadni...
Kolbert István 2010.07.06 18:58:53
@marketingghost:
Persze, muszáj vmilyen szinten specializálni magad a marketingben is. Csak nem szabad a marketinget leszűkítve eladni egészként.

Engem az is zavar a vulgárosokkal kapcs, h mindenkit tanítani akarnak. Az még csak hagyján h szakmai tudás nélkül milyen alapon tanít bkit is...

Az a baj, hogy ahhoz nagyon értenek h elhitessék a pácienssel h a tanfolyam, infótermék, konferencia hatására már meg is tanulták. Tudomásul kell venni, hogy az egy dolog h vannak ismereteim bmiről, attól még nem biztos h a képességeim is megvannak hozzá.

Ha egy vállalkozó nem tud fogalmazni, gyenge a szókincse stb...akkor a WG reklámszöveges cdjét benyalva sem lesz alkalmas szövegírónak. Hiába vannak állítólag "biztosan működő reklámszlogenek" benne, ha nem tud összerakni velük egy értelmes mondatot.

A kedvencem az volt, mikor a WG egyik topügyfele adwords infóterméket árult, és mivel nincs GAP vizsgája, azt kommunukálta kezdetben a blogján, hogy a szakértők, ügynökségek lehúznak, ezért vedd meg és csináld magad. Ez amellett h baromság, visszataszító is.
Az nem baj, hogy vkinek nincs Google képesítése, attól még lehet jó szakember, (lásd @duracelltomi ).
De akinek nincs analitikus érzéke, tudása, nem tudja megtanulni jól kezelni az AdWords fiókját, akármilyen szuper anyagból is tanulhat. Csak sajnos beleverték a fejébe h a GAP vizsgás szakértő gonosz és lehúzza, ezért ő elesik egy lehetőségtől. (ami neki nagyobb veszteség, mint az AdWords szakértőknek)

Talán a WG szokta mindig hangoztatni, hogy nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ezt a marketing szakmára vonatkoztatva: nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni...

@Konrád
Ezért kell az ilyen bejegyzés, hogy talán segít elindítani a vállakozókat azon az úton, hogy megtanuljanak gondolkodni.
Kolbert István 2010.07.06 19:30:38
@azabaj: Sajnos egyre jobban nérezhető a hatásuk, ezért sztem nem fogunk nevetni.
A mikro, kis- és középvállalkozások helyzete nehéz. A nagyvállalatok, a multik sokkal nagyobb tőkeerővel rendelkeznek, és könnyen kiüthetnek bárki kisebbet a piacról. Éppen ezért egy kkv stratégiája merőben eltérő a nagyokétól. Jellemzően kisebb részpiacokon vannak jelen a…..
Kolbert István 2010.06.29 16:55:46
@Atisp: Én is így látom, bár azzal nem értek egyet h nincs pénzük marketingre. Sok cégnél van sok cégnél nincs.

De erős üzleti tudás nem sok van mögöttük sajnos. Gyakran lehet őket az orruknál fogva vezetni, gyanús h egy ilyen kkv médiaügynökség miatt olyanok is hirdetnének országos médiában akiknek nem érdemes, csak fellelkesedtek.
Sőt akár sok cég a tartalékait is belefektetné, mert vki belelkesítené őket h ebben van a növekedés...de nyilván cégreszabottan senki sem vizsgálná meg ebben az állami ügynökségben h adott cégnek jó-e ha hirdet velük.

Mert lelkesíteni többen is nagyon tudnak, de ha vki érdekelt lesz egy ügynökségben, vajon mondani fogja-e adott esetben a cégnek, h ne hozza ide a pénzét...?
Ennél tömörebben nem is lehet megfogalmazni, mit tanulhatunk a "nagyok"-tól.via ..
Kolbert István 2010.06.27 15:22:28
Van erre egy jó sztorim:

Magyar cég, több üzlete van a nagyobb bp-i plázákban.
Törzsvásárló kártya programot szeretnének, a cél h a leendő weboldalon és üzletekben lehessen regisztrálni.

A külsős marketinges megtervezni a folyamatot és h milyen adatok szükségesek. (Név, email cím, jelszó kötelező, ha kér házhozszállítást akkor a lakcm is) Átadja az belső IT-snek aki a fejlesztővel és az SAP üzemeltetőjével megtervezik az adatbázist.

Ekkor már lesz belőle felhasználónév és 8számjegyű azonosító. Ráadásul
A marketinges megkérdezi h lehet-e h az email legyen a felhasználónév és az azonosító. A válasz h igen, DE nem úgy szoktuk. Akkor a marketinges mondja h legyen így mert akkor kevesebb adatot kell megadnia a felhasználónak. Az IT-s és a programozó húzza a szájáz, az SAP-snak mindegy.

Az IT-s megy a tulajhoz. A tulaj dönt, legyen azonosító meg felhasználó mert úgy szoktuk...és aki akar kártyát az úgyis kitölt mindent. Majd vázolja az új ötletét, miszerint tegyük kötelezővé a telefonszámot is.

A marketinges megkérdezi, h tervez-e a tulaj bmit a tel.számokkal, ha már bekéri. Lesz-e telemarketing vagy sms szerver. A válasz nem, mert nincs rá keret. Ismét kérdez a marketinges, h akkor miért kérjük? A válasz egyszerű, "csak".

Ezért lesz sok felesleges adat és mező. Ráadásul a tulaj gyakran "szerelmes" a cégébe és elvakultan azt gondolja h mindenki őket akarja és ezért úgyis kitöltik az összes mezőt.
Coverad teszt blog Első 2010.05.28 10:45:00
 Kedves Blog.hu userek!Az alábbi videón láthatjátok, hogyan illeszthetitek be a coverad kódját a blogotokba, hogy megjelenjenek a hirdetések!    Húzza az egeret az alábbi kép fölé!     ..
Aki üzleti célból működtet weboldalt, az nagyon hamar eljut oda, hogy szükséges valamilyen mérési eszközt felrakni az oldalára. Az utóbbi években ez a mérési eszköz elsősorban a Google Analytics, amely nemcsak az egyszerű forgalmi adatokat mutatja meg, hanem képes kampányok és…..
Nicolas Chartier, A bombák földjén egyik producere egyszer már sikeresen magára irányította a reflektorfényt azzal, hogy az Oscar ceremónia előtt e-maileket küldözgetett az Akadémia tagjainak, hogy Kathryn Bigelow filmjére adják le voksukat és ne az Avatarra. A szabályok tiltják az…..
Kolbert István 2010.05.20 00:43:58
@Wolf Gabor:
Vegyünk egy szituációt.
Kedd este 10 óra. Dolgoztam egész nap, a bnőmmel lefekvés előtt megnéznék egy filmet. A tv felejtős. Van a polcomon 40-50 eredeti dvd, de láttam mind. Moziba nem tudok menni már, meg amugy se mozdulnék ki. Mit tudok tenni? felmegyek mondjuk ncore-ra torrentezni és letöltök egy filmet 5-10 perc alatt, mert gyors a netem. Ki tudnám fizetni és ki is fizetném ha lenne legális letöltő vagy online filmnéző oldal. Van ilyen Mo-n? Of course nincs.
Ébresztő vaskalapos jogvédők...

A világ túlhaladta a régi jogrendszert. Ezt kellene felismerni a kiadóknak. Fejleszteni kellene, és kidolgozni egy megfelelő koncepciót az online-ra, a megváltozott szokásokra, ahelyett h perelgetni akarnak.
Kolbert István 2010.05.20 19:02:34
@Spawn85: Lehet h van, én most nem tudok róla. De sztem hivatalos kiadói nincs.
Szabó Ákos beszólt a fél szakmának. Azt mondja, hogy jó lenne, ha nem tolná le mindenki a gatyáját, azt mondja, hogy jó lenne, ha az egyes hirdetési eszközöket a helyükön kezelnék, és nem mindent kattintásban mérnének. Azt mondja, jó lenne, ha a szakma szakmaként viselkedne,…..
Kolbert István 2010.04.28 17:24:58
@Baddestfrogg: Azt látom, hogy egyre inkább az interakciók felé mozdul el a marketingszakma, ez nyilván a performace felé viszi el a hangsúlyt. Ebbe a szakmai vitába érdemes lenne eyetracking kutatásokat is felmutatni, hogy a display hatékonyságát is tudjuk mérni. A performace-nál egyértelmű, a megrendelő is sokkal jobban tudja értékelni-értelmezni...a display pedig sokesetben csak "vakfolt". A Google rendszerében is keveredik már a display és a ppc, az árazás is választható.
Néha jobban járunk a CPM alapú fizetéssel, de a saját tapasztalataim alapján az esetek 80%-ában a ppc költséghatékonyabb és alacsonyabb költést eredményez mintha CPM alapján fizetett volna az ügyfél. (Ezek kisebb cégek kampányai alapján megfigyelt számok, multik esetén nincs rálátásom...)
Mindenesetre, abban nem tudok egyetérteni, hogy a performance hirdetések ne tartalmazhassanak brandértéket.