Regisztráció Blogot indítok
Adatok
F040

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Semmi nem történt a túrán, csak ami szokott. Győrig három részletben tolta a csapat (a Motordoki önmagában képviselt egy egészet), onnan jött a 85-ös út, annak minden kínjával. Építkezés-hegyek, sittszállító dömperek (nehogy kinyisd a plexit egy ilyen mögött, mert 5 baros…..
Belsőség Ki hallgat el többet? 2010.07.07 14:06:00
Az, hogy a Subarun keresztül jutunk el a kérdésig, csak véletlen. Ezt elöljáróban szeretném tisztázni, mielőtt bárkinek vérbe borulna a szeme. A jelenlegi Imprezát szépnek csak jelentős jóindulattal nevezhetnénk. A sokat kritizált külső tény, a nagyobbik baj az, hogy az Impreza…..
F040 2010.07.07 19:16:00
@FISTI: Az STI talán az utolsó igazi Subaru.
De már nem forgalmazzák a Forester XT-t, a a Legacy 2,5 GT-t, a Tribeca is kihalóban van. Az STI motorja is Euro4-es, így 2011. január 1-től nem helyezhető üzembe Magyarországon sem, csak ha átalakítják Euro5-össé. F40
Ezt szokták mondani a himi-humi szakértők. A lustaság, a tapasztalathiány, a felületes ítélkezés miatt gondolják így. Az én szerepem kicsit megvédeni a veteránautókat, és még rémisztőbbé tenni magát a veteránozást. Vélemények az azonos című írásunkról...
Karesz rég volt ennyire lelkes. Tegnap reggel megjött a vezérműlánc a motorhoz, azonnal befűzte, átforgatta kétszer önindítóval, volt rögtön olajnyomás - ezt már az előző posztban megírtam. Egész délelőtt és kora délután az olajteknőt rángatta le a motorról, vizsgálta a…..
F040 2010.03.11 08:14:53
@okos vagyok:
Nem biztos, hogy a trailerezés költségét kifizeti a biztosító. De ha így is van, a meghibásodások mindenképpen többlet költséget okoztak. Teljesen mindegy, hogy hány Euroért vette Csikós az autót, ő abban a tudatban vette, hogy egy teljesen felújított és jól működő autót vesz. Az autó azonban valójában nem ilyen volt, így megtévesztették (ahogy már írtam, vélhetően az eladó is jóhiszemű volt). Nem mondták, hogy az autó azért olcsó, mert ezek, meg ezek a hibái. Nem a lenyúlás a lényeg és a cél, hanem az, hogy nem azt kapta a vevő, amiről szó volt a megállapodásban.
F40
F040 2010.03.11 08:39:19
@Kniight: Az is kiderült, hogy a régi tulaj elég "erősen veteránozik", így vélhetően több autót is újítatott már fel, illetve fog még a jövőben is. Ha megtudja, hogy Dezsőt milyen trehány módon újították fel, akkor vélhetően nem visz erre a helyre több munkát, illetve a már felújított autókat átnézeti mással. F40
  Maga az eljárás körülbelül kétszer annyiba kerül, mint itthon. Ezzel nagyjából el is mondtunk minden rosszat a procedúráról.  Vélemények az azonos című írásunkról...
F040 2009.06.09 11:36:17
Valóban bosszantó, hogy Európában, különösen Németországban, Ausztriában és Svájcban működnek a dolgok, nálunk meg kevésbé.
Vannak viszont pozitív jelek, melyek reményt adnak és megérdemlik a sok negatív tapasztalat mellett, hogy ezekről is beszámoljunk.

Autóm négy éves lett így szükségessé vált a környezetvédelmi zöldkártya és a műszaki vizsga meghosszabbítása.
Megkérdeztem a márkaszervizt, hogy mennyibe kerülne náluk a műszaki vizsgáztatás. 27-29 ezer Ft volt a válasz, plusz 9500 Ft a zöldkártya, de ennyi pénzért ők bizony nagyon átnéznek mindent. Megköszöntem a tájékoztatást...

A zöldkártyát a Norautónál készíttettem el Dunakeszin, benzines autóra 7.280 Ft-ba került. Nem kellett előzetesen bejelentkezni, csak beestem hétvégén és kb. 40 perc múlva elkészült az új kártya. Ez alatt az idő alatt lehetett nézelődni az autó mellett, vagy bent az áruházban. Gyorsan és rugalmasan ment az egész. Nagyon jó, hogy akár vasárnap is lehet zöldkártyát készíttetni, így mindenképpen ajánlottnak minősíteném a helyet.

A műszaki vizsgát a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál intéztem. Évekkel ezelőtt jártam a Mozaik utcában, ahol alapvetően nem voltak rossz tapasztalataim, de sokat kellett várni, nagy volt a tömeg, köztük sok "nepperarc".
Most a Közlekedési Hatóság Báróczy utcai állomására kértem időpontot. Ez Zuglóban van, így Csikós Úrnak is közel esik...
Egy héttel korábban jelentkeztem be, reggel 6-ra kértem helyet (ez az első időpont). 5.30-ra érkeztem a helyszínre, ekkor már 6-8 autó várt előttem. 5.45-kor nyitott az állomás, ekkor kezdtek el velünk foglalkozni. Először elvették mindenkitől a papírokat, de arra való tekintettel, hogy én szerepeltem az első időponton, az én autómat vették első helyre (már ez is meglepő volt, hogy Magyarországon számít a bejelentkezés). A papírok leadása után beálhattam a vizsgáló sorra, ahol gyorsan megnéztek mindent, majd mehettem fizetni (9310 Ft-ot) és felragasztották a rendszámra az új cimkét. 6 óra 9 perckor már ki is hajtottam az állomásról, így effektíve 24 percig tartott a vizsga. Az egész hely szimpatikus volt, egy percig sem éreztem, hogy "le akarnának nyúlni", kicsit családias hangulat uralkodott végig.

A zöldkártya és a műszaki vizsga így összesen 16.590 forintba került, ami nem sokkal kevesebb, mint a blogban említett német ár. Ha nem a legolcsóbb megoldást választom, akkor még magasabb is lett volna a végösszeg.

A rendszerben persze vannak butaságok (pl. miért kell két helyre menni, miért nem lehet egy helyen intézni a zöldkártyát és a műszakit, miért nem lehet nálunk is csak hónaphoz kötött az érvényesség), de azért vegyük észre a pozitív jeleket is és emlékezzünk meg ezekről is!

F040