Adatok
gus
137 bejegyzést írt és 421 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Attila idei túrája a németországi Kürbitzbe vezetett 1963-as Simson Sr2-jének nyergében. Fogadjátok szeretettel beszámolóját a nem eseménytelen útról.
⇩ ⇩ ⇩
Sziasztok,…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Szűk két évvel ezelőtt, még nagyon a járvány elején, de már a gyülekező viharfelhők nyomasztóan fülledt klímájában vettem részt egy félnapos sajtós motorozáson a Harley magyarországi importőre…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Budapest már jóval a 99%-ban Gyurcsánygeri előtt is a permanens dugók állapotában leledzett. Akinek ez eddig nem tűnt fel, az feltehetőleg abban a szerencsés helyzetben volt, hogy nem kellett…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
A túrabeszámolók és vendégposztok legalább annyira népszerűek szoktak lenni, mint az általam előállított írások. És azt hiszem, olyannyira jól van ez így, hogy titkon ez volt a blog indításakor…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
András és Sándor néhány évvel ezelőtt már megörvendeztetett bennünk egy túrabeszámolóval, akkor Trieszbe - vagyis onnan még egy kicsit tovább is: egészen Gradóig - mentek, mégpedig egy KTM és…..
gus
2020.11.11 01:43:14
@Dworkyll: Szia, a beszámoló szerzői küldik a linket: www.bikemap.net/en/r/7188797/
Moped blog
Harley Davidson minitúra (2020. augusztus 14.) - Gyorsabban, magasabbra, erősebben
2020.08.23 02:46:26
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
A múlt hét elején Dávid hívott, hogy a Harley az új modellek bevetésével félnapos túrát szervez, és motoros bloggerként nekem is ott lenne a helyem. Nem kellett sokáig győzködnie, úgyis muszáj…..
Két Peugeot 103 tulajaként logikusan adja magát a lehetőség, hogy egy újabb kivitelű, de hasonló funkciójú kismotorral vessem össze őket. Jó, a kettő közül a kéket azóta se sikerült talpra állítani, hogy másfél éve megvettem, úgyhogy ez nem túl jó összevetési alap, de az 5 éve egész jó szolgálatot…..
gus
2020.08.22 01:45:36
@R.Áki: Szia, remekül hangzik. mopedblog@indamail.hu
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Talán még elmlékeztek - én már csak alig -, hogy tavaly ősszel Gáborral tervbe vettünk egy szezonzáró mopedes túrát, vagyis hát valamit, amit önkényesen szezonzárónak lehet kikiáltani, merthogy…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Valószínűleg nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy a mopedek és a retró kismotorok ázsiója - nemcsak Magyarországon, de Nyugat-Európában és Amerikában is - folyamatosan emelkedik. Egyre többen…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Dénesnek (aki valójában nem Dénes, de kérésére a nevét megváltoztattam) már volt egy jó kis Piaggio Ciao mopedje, amivel még túrákra is elment, néhány hónappal ezelőtt azonban vett mellé mindenes…..
Moped blog
Budapest-Zadar-Budapest egy több, mint 100.000 km-t futott bontatlan Simson S51-gyel
2019.09.13 02:24:58
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Aki eddig nem tudta volna, most majd megtudja, hogy a nagy motor a gyengék fegyvere.
Talán még emlékeztek Péterre és az ő baromi sokat futott, bontatlan blokkos Simson S51-ére, amivel úgy 4…..
gus
2019.09.13 16:54:13
@Lord Ickenham: Arról is.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Néhány hete Gáborral elkezdtünk azon tanakodni, hogy talán jó lenne egy kis belföldi kanyart csinálni mopedekkel majd abban a szűk idősávban, amikor már nem tombol a szaharai hőség, de még az eső…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
A babettás túrázók, akik 2016-ban az Adriáig, 2017-ben pedig már a Fekete-tengerig jutottak, ezúttal Athént vették célba. Összesen hét országot érintettek és 3900 km-t tettek meg - mondanom sem…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Amikor 10 évvel ezelőtt mopedezni kezdtem, nem sok jóra számítottam. Mármint abban az értelemben, hogy nem fűztem nagy reményeket ahhoz, hogy e demonstratív tettemmel tömegeknek fogok kedvet…..
gus
2019.02.05 14:59:58
@geegee: Igen, olyan 45 kiló környékén vannak ezek a mopedek. Szétszedve befér egy közepes méretű autó csomagtartójába is, de egyben is befér egy kombiba szerintem.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Andor, a Moped blog egyik törzsolvasója egy Piaggio Ciao boldog gazdája, a kis mopeddel megtett egyik túrájáról bő egy évvel ezelőtt be is számolt itt a blogon. Bár a mopedezést nem hagyta…..
gus
2019.01.09 11:05:46
@kawa550: És ha jól látom, ez a 27 lóerőre fojtott változat.
gus
2019.01.09 11:14:57
@kawa550: Ja, akkor nem kell vezérműtengelyt cserélni. :-)
Amikor a madarak elcsiripelték nekem, hogy Dávid egy elég spéci 103-asra tett szert a közelmúltban, nem volt kérdés, hogy amint lehet, elmegyek megnézni, kipróbálni. A 103-as iránti rajongásomat a blogon immáron négy poszt (1, 2, 3, 4), a garázsban pedig egy piros életnagyságú példány is…..
gus
2016.03.16 15:37:32
@Schütii: Igen, tényleg elég fura a sebességmérő kialakítása.
gus
2019.01.02 16:18:53
@.Kendi.: Nem lehet, hogy pont ezt a példányt vetted meg? :-)
Magyarországon találtad? Én is akartam sokáig venni egy ilyet, de nem találtam sehol.
Magyarországon találtad? Én is akartam sokáig venni egy ilyet, de nem találtam sehol.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
gus
2018.12.05 16:25:33
@BigBaloo: Köszi, egyelőre egy jó állapotú bontottal is beérném 5e forint környékén. :-)
gus
2018.12.09 13:22:50
@FeniXecske: Mostanában és is a CB 125-ös őshondámmal közlekedem legtöbbet a városban, mivel az 14 lóerős (vagyis a CG-nél azért érezhetően erősebb), nem érzem magam forgalmi akadálynak. Persze mopeddel is imádok közlekedni, két évig, amíg a CB szét volt szedve, a 103-as Peugeot-t használtam Budapesten, és igazából nem adódott komoly vészhelyzet egyszer sem. Persze baromi lassú, de viszonylag kevés helyet foglal az úton, nem nehéz egy autósnak kikerülnie. Nyélgázon tudja a 45-50-et, ami már majdnem elég, így nem akarnak mindenhol megelőzni. De mivel a városban gyakran van dugó, általában én kerülgetem/előzgetem az autókat, és nem fordítva.
gus
2018.12.10 01:48:39
@FeniXecske: A mopedes közlekedésben az a poén, hogy mindig figyelni kell, a lendületet szalmalángként kell őrizgetni, és mindig az adott forgami viszonyokhoz kell igazodni. Van, hogy behúzódom középre, ha azt látom, hogy a mögöttem jövő meg akar előzni annak ellenére, hogy erre nincs igazán elég hely. Ha van hely az előzéshez, akkor ezt elősegítem jobbra húzódással.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Néhány hete a Mammut környékén szúrtam ki a kis Maxi Turbót, de mivel úgy húzott el előttem, mintha nem lenne holnap, nem tudtam a tulajjal szóba elegyedni. Szerencsére van egy budai mopedes…..
gus
2018.09.16 23:45:35
@Le a spammerekkel: Az automata váltós robogókban az a nagy trükk, hogy fokozatmentes automaták, és folyamatosan nyomatékcsúcs közelében tartják a motor fordulatszámát, ahol nagyon jól gyorsul, jól veszi az emelkedőket stb. A váltós motorral nem tudod ilyen pontosan belőni a nyomatékcsúcsot, plusz a váltási idő is elvesz valamennyit a gyorsulásból.
gus
2018.09.20 22:38:00
@Jaguar949: Ez a típus fantázianeve. Nincs benne turbó, ha ez rejlik a kérdésed mögött.
Moped blog
Útelágazódáshoz érkeztem - Ismét a Honda CB 125 X-ről, remélhetőleg utoljára
2018.06.18 15:24:53
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Az okos ember mások kárán tanul, szokták mondani, ami tényleg nem hülyeség, de az a helyzet, hogy ha csak elmondás alapján ismerném a CB-m felkavaró történetét, egy szót se hinnék el belőle.…..
gus
2018.06.19 22:19:42
@Gery87:
"szar vétel volt, ezért se veszünk 125-ös motort sem hugyér szarér" - ezt születésed óta tudod, vagy te is később jöttél rá, mint a többi ember?
"vettél volna egy 500-as japánt, fél milláért, most ugyanitt lennél kb pénzben de motoroztál volna többet" Még 2013-ban azt is vettem, itt olvashatsz róla: moped.blog.hu/2016/02/26/honda_xbr
"szar vétel volt, ezért se veszünk 125-ös motort sem hugyér szarér" - ezt születésed óta tudod, vagy te is később jöttél rá, mint a többi ember?
"vettél volna egy 500-as japánt, fél milláért, most ugyanitt lennél kb pénzben de motoroztál volna többet" Még 2013-ban azt is vettem, itt olvashatsz róla: moped.blog.hu/2016/02/26/honda_xbr
gus
2018.06.21 00:47:12
@Gery87: "Ember....ránézésre lehet látni egy motoron hogyha szar" Hát te egy kincs lennél a szervizeknek és a műszakivizsga-állomásoknak. Ha mondjuk rángat a motor, csak odahívnak téged, megkérdezik, mitől van, te meg megmondod. Nem kell akkor hibakereséssel vacakolni, te látni fogod, hogy a gyertya ment-e tropára, a gyújtótrafóval van-e valami, esetleg elkoszolódott a megszakító vagy csak a karbi kapott be egy kis koszt.
De ha így szemre te látod, hogy mondjuk egy blokkban egy 3 mm-rel magasabb dugattyú van, mint ami kéne, hogy a blokkból érkező kopogást mi okozza, mennyire nagy a baj, akkor legközelebb gyere már el velem léci motort venni, sokat tudnál segíteni.
Nyilván azt én is látom, ha a festés csúnya vagy ha a gumi csereérett, az egyértelmű volt, hogy a motorra költeni kell majd, nem ezzel van bajom. Hanem azzal, hogy szinte MINDEN fő alkatrésze tropára ment.
De ha így szemre te látod, hogy mondjuk egy blokkban egy 3 mm-rel magasabb dugattyú van, mint ami kéne, hogy a blokkból érkező kopogást mi okozza, mennyire nagy a baj, akkor legközelebb gyere már el velem léci motort venni, sokat tudnál segíteni.
Nyilván azt én is látom, ha a festés csúnya vagy ha a gumi csereérett, az egyértelmű volt, hogy a motorra költeni kell majd, nem ezzel van bajom. Hanem azzal, hogy szinte MINDEN fő alkatrésze tropára ment.
‹⊗›
Extra érdekességekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Tavaly februárban szöget ütött a fejembe, hogy a hazai mopedes és kismotoros társadalom összerázása érdekében nem lenne haszontalan egy közös gurulást szervezni. Ezen a téren minden tapasztalatnak híján voltam, de végül…..
gus
2018.05.31 14:47:21
@khmizé: Valami gurulást majd kitalálok.
‹⊗›
Extra érdekességekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Aki csak olyan motoros írást hajlandó elolvasni, amelyet a szerző több hetes tartós teszt után vetett papírra, legyen oly jó és ne olvasson tovább. Merthogy a motorral, amiről szó lesz, egyetlen métert sem mentem. Mindjárt…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Amikor másfél éve Péter egyébként nagyon szép állapotú lehetetlenrózsaszín SR50-es Simsonját teszteltem, kicsit olyan érzésem volt, mintha egy guruló hokedlin ülnék. A poszt címe is végül ez…..
A tél nem csak a barnamedvének, de sok motorosnak is alkalmat ad, hogy visszahúzódjon odújába, és megálmodja, hogyan fogja indítani a közelgő motoros szezont. A hozzám hasonló motorhalmozóknál ezen belül is újabb alkérdés, hogy hogy a fenébe fogjuk majd talpra állítani a gépparkot, amit kisebb…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Szegény ember vízzel, főz, tartja a mondás, ami esetemben azt jelenti, hogy ha már Franciaországban vagyok most 2 hónapig, hát kicsit nyitott szemmel járok, és összefoglalom, mit lehet tudni az…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Attila már néhány hónappal ezelőtt jelezte, hogy készül egy - azóta kiderült, hogy emellett még három másik - veterán Honda CB 50 J felújítása, és mivel ennek most ért Keszte Rudi győri motorépítő…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz