Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GG81

0 bejegyzést írt és 3667 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Uber nem oszt meg semmit, hanem utast közvetít olyan emberhez, aki profit reményében az utas által megválasztott két pont között személyszállítást vállal. Ez utóbbi kapcsán nem az történik, hogy több ember megosztja az utazás költségeit. Sem a sofőr nem arra menne, amerre mi akarunk, se más utas…..
GG81 2016.01.23 23:57:04
@cardiobascuralis: ezt az adó dolgot gondoljuk át még egyszer!
aki valahol alkalmazott mondjuk, személyi jövedelem adót fizet. és mivel szeret autózni, szeretne vele pénzt keresni akkor uberezik... amihez viszont fuvarosként egyéni vállalkozóként fog adózni. 1 személy, 2 foglalkoztatási forma, különböző adózási kötelezettség.
tehát, ha kifizeti a havi katát, meg az uberezésre jutó autófenntartási költségeket, akkor, hogy tiszta bevétele legyen ebből is... havonta mennyi fuvart kell vállalnia?
GG81 2016.01.24 17:22:44
@cardiobascuralis: beláthatjuk, hogy nem ez az általános. csak látja a plusz pénzt/az autó havi törlesztőjét és csinálja feketén a többség, akik akár az Il Ferro-ban is hittek anno... :-D

Örülök, hogy a PÁV-ot is felhoztad, mert az sem igazán lenne hirtelen mindenkinek. nem is a képességek hiánya miatt elsősorban, de anyagi okokból... ugyanis erről kevesebb szó esik, hisz nem csak a taxi autónak kell sűrűbben vizsgáznia, hanem a PÁV-os sofőr is sokkal gyakrabban jár a háziorvoshoz jattolni a jogsija hosszabbításáért. ez pedig mind-mind rontja a megtérülést.
Az előző részekben írtam a ligetesítésről, a vasúti infrastruktúra áthelyezéséről, a Vasúttörténeti Parkról és elképzelt jövőjéről. Most pedig a komplett közlekedési infrastruktúrájával szeretnék foglalkozni a területnek. Így többek között szóba kerül a vasút, a…..
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
GG81 2015.07.20 09:14:01
A büdös életben nem térül meg, mégis ezer verzióban akarták már megcsinálni, mi az? Kötött pályás kapcsolat a budapesti reptérre. Most megint körvonalazódik egy terv, Brüsszel barátunk lehet, hogy pénzt is ad. Ennek apropóján íme, hogy is lenne értelme bevinni a vonatot a…..
GG81 2015.06.23 11:03:14
@scsaba1: jó ötletek, ahogyan a Camponához is kivitték a 18-ast.
A lényeg egy reptér esetében mindenépp az lenne, hogy 1 jármű valami nagyobb csomópontig, értelmes alternatívákig hozná be a tisztelt utazóközönséget... ahol több irányba át lehet szállni. Ezért nagyon tré a jelenlegi rendszer, ahol átszállásra kötelezik (plusszköltségre) a metró miatt a KöKi-n, de éppen ezért sem lenne tökéletes a Határ út 50-es vonal, mert ott még mindig csak a metró hoz a központ vagy bármi érdemleges célpont felé.
Tehát vagy a metró közvetlenül vagy valami vonat Keletibe/Nyugatiba...
TComment Darwin-díjas útdíjaink 2015.03.18 07:34:52
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GG81 2015.03.19 00:25:40
@Nivta: a gond az ekáer-rel és az útdíjjal, de főleg az ekáer csodával, hogy pont azok a termékek nem tartoznak a bejelentendők körébe, amikkel aztán igazán csaltak (és csalhatnak tovább), pl.: informatikai alkatrészek, dohány, alkohol, fémhulladék...
valamint olyan finomságok vannak a bejelentendők körébe tartozókkal is, miszerint egy telephelyen belül korlátlanul adható-vehető megannyi tetszőleges árváltozással, csak a legvégső állapotot kell lejelenteni amikor közútra kerül!
így szép a szigorú szabályozás, megcsinálták.
GG81 2015.03.19 08:46:52
@Nivta: élj ebben a tudatban, élj úgy, hogy azt gondolod mennyirenagyonokos vagyol. :-)
GG81 2015.03.25 08:22:13
@Nivta: eddig még azt hittem értesz is ahhoz, amiről okoskodva írsz, de be kell látnom nem... az a baj, hogy előbb-utóbb úgy is kibújik a szög a zsákból.
méghogy manyup és állami biztonságos nyugdíj, amikor épp a kedves állam kvesztorálta el a közpénzeket, majd gvh-t, mnb-t megszégyenítő módszerekkel és ugye hihhhetetlen jóérzékkel tözsdézték a pénzeinket. gondolom te ezt is elhiszed és azt is helyesnek látod, hogy szabadlábon lehetnek még a cégcsoport vezetői, hisz menteni kell, amit lehet, a tieid!
sok sikert pubikám, bizom benne eljön majd ezekre is az elszámoltatás!
Smoking Barrels Blackhat (2015) 2015.01.28 06:00:00
(A hölgyolvasók kedvéért előre tisztáznám: igen, Chris Hemsworth félmeztelenre vetkőzik benne) Michael Mann filmje sokáig úgy tűnt, hogy egy érdekes és izgalmas thriller lehet, elsősorban azért, mert egy igencsak aktuális témával, a kiberterrorizmussal foglalkozik. Azonban ennél…..
GG81 2015.02.01 15:41:31
A történet ismerős volt, a hacker oldaláról már olvastam. Hiányoltam is a film végén mint forrás, vagy a könyv alapján íródott forgatókönyv feltüntetését: moly.hu/konyvek/jay-beale-paul-craig-joe-grand-tim-mullen-ryan-russell-a-halo-kalozai
Szakmai szemmel a könyv ezerszer élvezhetőbb, ahogy a blogban is sok a magyarázat a filmhez, egyes támadásokhoz, az a könyvben nagyon izgalmasan meg van jelenítve, több benne az előzmény is.
Azonban tény, hogy a hétköznapi IT ismeretekkel rendelkező, széles nézőközönséget célzó filmként a rendőri, nyomozós (a jó) oldal feldolgozása volt célravezető.
Tegnapelőtt, 29-én volt a magyarországi premierje a hackerekről szóló Michael Mann filmnek, amely például a nagy Sony hack után talán sokakat érdekelhetett. Nem voltunk restek beülni rá, végignéztük a Chris Hemsworth főszereplésével készült mozit, és a számítógépes…..
GG81 2015.02.01 15:39:15
A történet ismerős volt, a hacker oldaláról már olvastam. Hiányoltam is a film végén mint forrás, vagy a könyv alapján íródott forgatókönyv feltüntetését: moly.hu/konyvek/jay-beale-paul-craig-joe-grand-tim-mullen-ryan-russell-a-halo-kalozai
Szakmai szemmel a könyv ezerszer élvezhetőbb, ahogy a blogban is sok a magyarázat a filmhez, egyes támadásokhoz, az a könyvben nagyon izgalmasan meg van jelenítve, több benne az előzmény is.
Azonban tény, hogy a hétköznapi IT ismeretekkel rendelkező, széles nézőközönséget célzó filmként a rendőri, nyomozós (a jó) oldal feldolgozása volt célravezető.
Ebben a pillanatban zuhant be a postafiókomba a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium várva-várt közleménye a január elseje óta létező megyei-alapú autópályadíjakkal kapcsolatos változásokról. Sajnos továbbra is fizetősek lesznek a fontos autópályakivezető-szakaszok, így például…..
Amíg megy a huza-vona arról, hogy pontosan melyik útszakaszok lettek fizetősek, újra ingyenesek esetleg többször fizetősek, körbenéztünk, hogy melyik ország hogy intézi hasonló ügyeit a környéken. Elöljáróban annyit, hogy ha svájciak lennénk, az éves autópályamatrica 1200…..
Vitézy Dávid menesztése nagy port vert fel. Hirtelen rengeteg szimpatizánsa lett, de vajon érdemei szerint vagy sem? Szakértőt hívtunk! Valamint elmentünk megvenni egy rommá tört de sérülésmentesnek hirdetett Volkswagent. Mi lett a vége? Az Égéstér 149. adásának…..
GG81 2014.12.13 09:49:31
@rush4you: pont ez jutott nekem is eszembe. egy ingyenes és önkéntes tájékoztató rendszer simán alá tudna vágni azoknak a rablóknak! 5000HUF/lekérdezés!!

helyén lehetne kezelni az infókat és persze nem lenne olyan széleskörű (kisebb balesetek nem feltétlenül kerülnének bele, csak a TK-s bontószükevények), de kellő adat bekérésével (autó alapadatok, biztosítási adatok, fényképek, linkek pl. a baleseti hírről, stb...) érvényes adatokat tartalmazhatna, pont a cikkben leírt esetekben. főleg úgy, hogy aki bejelenti tulaj, megkapja a biztosítási összeget, neki onnantól nem érdeke kummantani a sztoriban, bejelenti mi történt a köz javára. azután meg vakarhatja a fejét az ügyeskedni akaró biztosító, a felújító haveri kör, mégis hogyan tudnának pénzt kihozni a dologból... mert egy alvázszám hamisítás is plusz egy büntetőjogi tétel a kis mutyijukban. lehet tisztulna kicsit a piac és valóban a helyükre kerülnének a tk-ra vett kocsik.

hajrá TC, csináljátok meg!
Megérkezett a Uber Magyarországra is, és a reakciókat elnézve mind az online sajtó, mind a kommentelők kitörő lelkesedéssel fogadták. Érdemes megnézni azonban, hogy a klassz mobilos applikáció és az olcsóság mögött mi rejlik. forrás A sharing economy (pontosabban…..
A Budapestről az agglomerációs településekre költözés és az onnan való visszaköltözés, majd egy következő generáció újabb kiköltözése, és így tovább, újkori történelme egy pár évtitezede tartó és folyamatosan változó jelenség. A nyugati, keleti, déli és északi…..
GG81 2014.10.29 13:02:42
@vizöntő: Vagy éppen valaki mindig vasat vág sikítóval, füvet nyír, netán alapjáratot állít valami belsőégésű motoros pöfögőjén!
Ráadásul hú de jó, hogy náluk kint jó a levegő, de a városba bejönnek pöfögni az itt lakók orra alá, anyu/apu külön autóval persze.
GG81 2014.10.29 13:29:16
@oc: a dugódíj pont, hogy továbbra is az M1/M7 bevezetőjén állítaná meg az autókat, mert a külsőbb kerületek be már nem lenne. nem is kell! elég lenne csak néhány európai nagyváros példájából várost és közlekedést fejleszteni, ahol NINCS dugódíj, mert az itthon csak a szabadrablás egy újabb sarcaként működne!
Előbb a fejlesztéseket, aztán lehet követelni. A semmire, az egyszerű tiltásra milyen alapn szednének bármit is... az ígéretekre, hogy a befolyt pénzekből most már tényleg... hát nem.
M0 körbezárás, P+R parkolók, Duna hídak, Hungária körgyűrű és egy külsőbb fejlesztése, gyorsítása, bevágással, szintbeli kereszteződés mentesen! Hajrá!
TComment Egy parkolás: százezer 2014.09.30 06:15:00
Nettó pénzbeszedés, maffiás módszerekkel. Annyira megéri, hogy éjszaka is érdemes strázsálni, hátha beáll egy balek. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Mit vegyünk és hogyan hozzuk be? Motorok, autók és álrendőrök. Korrupció és nepperűzés. Égéstér fullextra! Az Égéstér 136. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
Egyre büdösebb a Rezesová-baleset, ráadásul újabb tragédia borzolja a kedélyeket. Bónusz: autók! Az Égéstér 134. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
GG81 2014.08.29 08:08:58
@rastawicc: legalább bevállalod, és lehet velem is megesett már, hogy a belsőben lassan előző mögött néhány méterrel rövidebb követést tartottam, mint a szabályos lett volna... de nem néhány centiset. Oké, ha bevallottan én sem tudok méterre pontos követést tartani, akkor mit ugatok, jogos kérdés... úgy érzem, hogy van olyan határ, aminél már a bizalmi elv alapján is lehet ennek ellenére kivetni valóm (, ha én vétek a KRESZ ellen akkor mással szemben sem várjak el szabálykövetést)

-ezek alapján az összes letoló nem érti a KRESZ ezen alapkövét
-aki éppen lassabban előz, mint a mögötte érkező letoló szeretne haladni mikortól tesz a bizalmi elv ellen. amikor először le tudna húzódni jobbrább több sáv esetén?
-ha a lassan előző GPS szerint tartja az engedélyezett maximumot és gázelvétellel vagy akár fékezéssel kéne jobbra sorolnia!? mi jogon várja el a mögötte jövő agresszív ezt az egyenletes haladási jogról való lemondást?
-amikor sebességvesztés nélkül le tud húzódni, akkor a letoló miért érzi elégtételnek, hogy centikre vágjon be a lehúzódó elé?
-amikor középső autóként kerülsz ilyen szituációba, neadj' egy letoló seggébe érkezik egy másik letoló! az ám a dupla frusztráció...

etc...
Elkapni őket nehéz, a rendszám sem old meg mindent. A jó hír viszont, hogy ismét elveszítette valaki Subaru-szüzességét! Egy rendes Subaruval. Az Égéstér 133. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
GG81 2014.08.21 15:28:32
@dgt_: az első áldozata a készpénz felé irányított társadalmunknak, ahelyett hogy utalnák a fizut.
GG81 2014.08.21 15:50:16
@Tökösmákos: Tényleg a Szépvölgyinél volt egy ilyen eset, ahol a motorosbandita húzta a rövidebbet a megkárosított autóssal szemben...
Az alábbi, leginkább Egyedi Egyedi típusú és márkájú szuperkabriót nem tudom definiálni, illetve egyik ismert osztályba sem tudom sorolni. Így leginkább meghagyom a hirdető szövegét: EGGY DARAB KÉSZÜLT BELŐLE.. IGAZI GYÖNYGYSZEM TIZ ÉV MUNKÁJA VAN BENNE A KISMOTOR IS ELADÓ…..
Meglepődnek rajta, vagy sem, de már én is a Bianchival álmodom. A másfél héttel ezelőtti próbautunk előtti éjjelen azon kaptam magam, hogy valamiféle teljesen nyitott járműben ülünk Zsolttal egy olasz kisvárosban. A jármű leginkább egy városnéző vonatautó lehetett, tudják,…..
Mintha csak tegnap lett volna, hogy Calvin Harris zöld lézerei megtörtek az ugráló tömeg fényrudain, a 2013-as Balaton Sound nagyszínpadának utolsó programjaként, máris újra itt a tóparti fesztivál, ami sok visszatérő mellett bőven hoz új neveket is. A kínálat az utóbbi éveket…..
Ez nem autós műsor, ez cirkusz, és ezek nem műsorvezetők, hanem bohócok. Mielőtt bárki nekem esne, ezt nem én mondom, hanem James May. Akár mosolyogva, akár fanyalogva mondja ez bárki más, igaza van. Kedden testületileg elmentünk megnézni a Top Gear Live-ot, és vegyes érzelmekkel…..