Adatok
szaunas
0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Magyar zenekarok közül talán az Omega volt a legközelebb az áhított világhírhez, ami végül sohasem jött össze nekik. Pedig többször is ott álltak a siker kapujában, de végül csak nem tudtak belépni rajta. Hiába turnézták körbe a világot és lettek népszerűek…..
szaunas
2013.06.21 11:37:03
@Hoppácska: Persze tudom, hogy a Neoton volt a "főisten", és Erdős a mozgatóerő (melyet Évike igen sok ideig dresszírozott), de ők is egy Yamaha fesztivállal meg egyebekkel úgy elbóklásztak, de világsztárok nem lettek - pedig - elvileg - minden adott volt.
Nekem továbbra is mentegetőzés, és sárdobálás! Sokan kimentek anno, és talán Veres Mari (ha úgy hívják - aki a Venust énekelte - egy szám erejéig lett ismert Európában - meg Mándoki.)
Nincs ezzel különben semmi baj, mert a rendszermódosulás bőven kárpótolta a magyar zenészeket - illetve azokat, akik nagyon jól körül ülték a tüzet annak idején (is)...:(
Mondom: az akkori zenekarok nagy része elképesztően jó dolgokat (is) csinált.
Össze sem lehet hasonlítani mondjuk Majkával, aki ha meglát egy zongorát, akkor rohan a fűrészért, mert a billentyűket látva azt hiszi hogy akik elkezdték, valamiért abbahagyták a zongora "aprófásítását".:)
Nekem továbbra is mentegetőzés, és sárdobálás! Sokan kimentek anno, és talán Veres Mari (ha úgy hívják - aki a Venust énekelte - egy szám erejéig lett ismert Európában - meg Mándoki.)
Nincs ezzel különben semmi baj, mert a rendszermódosulás bőven kárpótolta a magyar zenészeket - illetve azokat, akik nagyon jól körül ülték a tüzet annak idején (is)...:(
Mondom: az akkori zenekarok nagy része elképesztően jó dolgokat (is) csinált.
Össze sem lehet hasonlítani mondjuk Majkával, aki ha meglát egy zongorát, akkor rohan a fűrészért, mert a billentyűket látva azt hiszi hogy akik elkezdték, valamiért abbahagyták a zongora "aprófásítását".:)
Üzenj te is!
Kecskés Áron: "Miniszterelnök úr, maga mennyi idő alatt költ el 75 ezer forintot?"
2013.04.06 10:00:00
Kecskés Áron Angliában vendégmunkás, tervei szerint ősztől, szintén a szigetországban, történelmet fog tanulni. Azért választotta az angliai diplomaszerzést, mert az Orbán Viktoréhoz "hasonló rezsimek szeretnek belenyúlni, hogy mit is taníthatnak történelem címén". Emellett…..
szaunas
2013.04.06 21:11:55
@jet set: jet set 2013.04.06. 18:59:17
"Ön tényleg azt gondolja, hogy ez bármennyire is igazságos, hogy aki gazdag, az több pénzt rakjon zsebre arányosan, mint aki szegény?"
"Demagóg hülye."
Hülye demagóg.
"Ön tényleg azt gondolja, hogy ez bármennyire is igazságos, hogy aki gazdag, az több pénzt rakjon zsebre arányosan, mint aki szegény?"
"Demagóg hülye."
Hülye demagóg.
..
Budapest másmilyen is lehetne, mint amilyennek megépült. Ha másként történnek az események, egészen más épületek valósulnak meg. Ha 2004-ben nem privatizálják a repteret, ha kitartanak egy korábbi pályázat eredménye mellett, akkor most ilyen lenne Ferihegy: A 2003-as nyertes…..
szaunas
2012.04.09 04:04:17
@KissGecihuszár: "Azonban ezért csak és kizárólag magunkat okolhatjuk, ugyanis ha már '92 környékén esetleg tetszünk némi kis forradalmat csinálni és mondjuk -amúgy educatív és preventív célzattal- fellógatunk 1-2 tucat komcsi-zsidó, azaz ex ÁVÓ-s, III/III-as real népellenséget, nos akkor ma nem itt tartanánk, ugyanis akkor mindegyik geci-patkány politikus és azok hű vazallusai is 1000x meggondolnának minden rosszban sántikálást!"
Nem akarom szét offolmi ezt a témát, de a hátamon feláll a szőr, amikor ezzel az Antalli baromsággal jönnek: tetszettek volna forradalmat csinálni: nos, nemzetünk sokadik tragédiája, hogy a kritikus pillanatban Antall került az ország élére. Soha nem látott, s talán ezer évig sem újra adódó lehetőségeket herdált el ez a középszerű ember. Ha akkor sikerül egy államférfit választanunk (ami azóta sem adatott meg) akkor most nem ekkora országban nem itt tartanánk...
Mindegy, ez a szekér elment: körülöttünk sohasem volt országok dugnak fel a seggükbe, miközben az államadósságot megsokszoroztuk úgy, hogy semmi látszata nem lett, s az állami tulajdont büntetlenül szétlopták a ma is mentelmi jogot élvező idióták!
Ez az ország - termelés híján - a horribilis adókból, illetékekből és büntetésekből tángálja magát - de ez nem vezet sehova! (nem tudom, hogy figyeltétek-e: a büntetések olyan mértékben nőttek, hogy ha valakit valamin rajta kapnak, akkor már egzisztenciális problémái lehetnek! Persze a mentelmi jogosultakra és droidjaikra ez nem vonatkozik!)
Miniszterelnökökből is szép sort tudtunk produkálni: pitiáner történész, komcsi vendéglátós,, pufajkás, karrierista csökevény (talán az a 4 év volt viszonylag normális) majd D209-es ügynök, libatolvaj, aztán ismét a bocifing, aki azóta ahelyett hogy okosodott volna, sötétebb mint a néger segge!No, ezt sikerült űberelni egy szellemi tolvaj államfővel, aki pedig valóban hűen képviselte és megjelenítette szegény országunk szégyenteljes valóságát!
Ferihegyről meg annyit: az is egy elcseszett valami lett: Európa közepén egy Szingapúr nagyságrendű forgalomnak kellene lennie, ehelyett a kisebb Prága is toronymagasan lever minket!
Talán annyi vigasz van, hogy amióta ez a BA-s balhé, meg a MALÉV elherdálása megy, azóta a vidéki repterek talán levegőhöz jutnak: Hévíz-Sármellék, Debrecen, Győr... Jobb is ez így, a vízfej kipukkanóban...
Nem akarom szét offolmi ezt a témát, de a hátamon feláll a szőr, amikor ezzel az Antalli baromsággal jönnek: tetszettek volna forradalmat csinálni: nos, nemzetünk sokadik tragédiája, hogy a kritikus pillanatban Antall került az ország élére. Soha nem látott, s talán ezer évig sem újra adódó lehetőségeket herdált el ez a középszerű ember. Ha akkor sikerül egy államférfit választanunk (ami azóta sem adatott meg) akkor most nem ekkora országban nem itt tartanánk...
Mindegy, ez a szekér elment: körülöttünk sohasem volt országok dugnak fel a seggükbe, miközben az államadósságot megsokszoroztuk úgy, hogy semmi látszata nem lett, s az állami tulajdont büntetlenül szétlopták a ma is mentelmi jogot élvező idióták!
Ez az ország - termelés híján - a horribilis adókból, illetékekből és büntetésekből tángálja magát - de ez nem vezet sehova! (nem tudom, hogy figyeltétek-e: a büntetések olyan mértékben nőttek, hogy ha valakit valamin rajta kapnak, akkor már egzisztenciális problémái lehetnek! Persze a mentelmi jogosultakra és droidjaikra ez nem vonatkozik!)
Miniszterelnökökből is szép sort tudtunk produkálni: pitiáner történész, komcsi vendéglátós,, pufajkás, karrierista csökevény (talán az a 4 év volt viszonylag normális) majd D209-es ügynök, libatolvaj, aztán ismét a bocifing, aki azóta ahelyett hogy okosodott volna, sötétebb mint a néger segge!No, ezt sikerült űberelni egy szellemi tolvaj államfővel, aki pedig valóban hűen képviselte és megjelenítette szegény országunk szégyenteljes valóságát!
Ferihegyről meg annyit: az is egy elcseszett valami lett: Európa közepén egy Szingapúr nagyságrendű forgalomnak kellene lennie, ehelyett a kisebb Prága is toronymagasan lever minket!
Talán annyi vigasz van, hogy amióta ez a BA-s balhé, meg a MALÉV elherdálása megy, azóta a vidéki repterek talán levegőhöz jutnak: Hévíz-Sármellék, Debrecen, Győr... Jobb is ez így, a vízfej kipukkanóban...
szaunas
2012.04.09 16:05:22
@KissGecihuszár: Ha emlékeim nem csalnak, akkor volt egy taxis-blokád, amikor utoljára kialakult egy nemzeti egység: én 2 éjszaka voltam kinn a barikádon, és állítom hogy köze nem volt a Szadesznek az egészhez, bár most egyes megmondókák úgy állítják be... Bod Péter Ákos folyton vizelni akart, Palotás volt a "kemény" gyerek - utólag igen nagy honoráriumot kapott az egyezségért - ma ia jól él belőle, Horváth takony részeg volt, a rendőrségi autóval hozták hajnalban INGYEN a kenyeret, a szomszédban lakó népek meg hordták le a forró teát, a kaját, a süteményt. Mindenki a benzin ár miatt volt kiborulva, és magasról leszarta az SZDSZ-t, akik nem lettek volna képesek egy ország lezárására. Különben nem kötöttek volna paktumot antallal, akinek minden mindegy volt, csak hatalmon maradjon! Ő verte a mellét, hogy már az összes szomszédos országban megbukott a kormány, de nálunk nem...
Na, nálam akkor ment el a gyorsvonat, amikor Göncz és Antall bejelentette, hogy közkegyelmet gyakorolnak a blokádban résztvevőkkel szemben! Sem akkor, sem most nincs szükségem a kegyelmükre, leszarom őket, Antall egy kártékony féreg a nemzet történetében, Göncz meg az utódnemzésével cseszett ki az országgal!
Antall valóban az első szabadon választott miniszterelnök volt (azóta mindegyik csalással lett azzá)és ennyi az összes "érdeme"!
A bűneit látjuk nap mint nap...
Viszont hogy ne legyek OFF, így örülök hogy Sármellékre járni fog a Lufthansa, mert nagy szükség van a német beutazókra!!!
Na, nálam akkor ment el a gyorsvonat, amikor Göncz és Antall bejelentette, hogy közkegyelmet gyakorolnak a blokádban résztvevőkkel szemben! Sem akkor, sem most nincs szükségem a kegyelmükre, leszarom őket, Antall egy kártékony féreg a nemzet történetében, Göncz meg az utódnemzésével cseszett ki az országgal!
Antall valóban az első szabadon választott miniszterelnök volt (azóta mindegyik csalással lett azzá)és ennyi az összes "érdeme"!
A bűneit látjuk nap mint nap...
Viszont hogy ne legyek OFF, így örülök hogy Sármellékre járni fog a Lufthansa, mert nagy szükség van a német beutazókra!!!
A fenti kérdést most a lakosság száma alapján fogjuk vizsgálni a KSH 2009-es helységnévtára alapján. Az adatok a 2009. január elsejei állapotot tartalmazzák, mely a 2001-es népszámláláson alapul, és figyelembe veszi az azóta történt lakosságváltozást is (pl.…..
Fizető zónákban legtöbbször most már mobillal parkolok, és bár ez a rendszer sem lehet tökéletes, de az olyan szerencsétlen helyzet, mint amiről TV is ír, elkerülhető vele. Ettől függetlenül a posztban szereplő hatóságok lehetnének elnézőbbek, ha tényleg csak a jegy hiánya…..
szaunas
2012.03.14 21:48:39
@usernev: ez az egész bilincses baromság csak arra jó, hogy egy pár tetves szemetet eltartson, a hatalmi mámorát kiélhesse! Több lesz tőle a parkolóhely? Nem. Jobb lesz tőle valami? Nem. El kell tartani sok f@szfejet? Igen.
Érdekes: ahogy leesik a hó, eltűnnek... Pedig egyetlen hasznuk az lenne ha havat lapátolnának.
Érdekes: ahogy leesik a hó, eltűnnek... Pedig egyetlen hasznuk az lenne ha havat lapátolnának.
E blog nem először foglalkozik a magyar-kínai reláció aktuális állapotával, s bár ilyen jellegű írásainak apropóját mindig egy megválaszolatlan kérdés adta (mikor jönnek már?, mikor vesznek már?, ...), a végén mégis volt valami, egy halvány reménysugár, mely azt…..
szaunas
2012.03.02 00:44:46
@kb. kognitív disszonancia: némi tisztázásra van szükség, úgy látom: nem a kínaiak akartak váton repülőteret, hanem egy saját belső lobby szeretett volna... Nyilván ez a kínaiak nélkül nem megy...
Különben meg azért ők sem hülyék: Bécs, Pozsony, Graz, Győr mellé igen kockázatos még egy viszonylag nagy repteret is építeni... Nem is lesz belőle semmi.
Mezőkövesdnek lett volna inkább értelme: 3,5 km-es futópálya, vasút, autópálya. Viszont azon kívül az égegyadta világon semmi...
A befutónak - egyenlőre - Debrecen látszik: egészen más stratégiával már vagy 5 éve nyalják a kínaiak seggét (többé kevésbé kölcsönösen) és igen sok debreceni cég exportál Kínába. Ez persze nem ok semmire, de ha valaki ismeri a Távol-keleti mentalitást, akkor tudnia kell, hogy nehezen barátkoznak, gyanakvók, de aztán kenyérre kenhetők... Nagyon okosan el kezdték építeni a testvérvárosi kapcsolatokat: meg kell nézni: az egész országban az összes városnak nincs annyi kínai testvérvárosa mint Debrecennek! Sőt: ezek jószerivel mind kiemelt hatáskörű területek, úgyhogy bizonyos szintig Peking nélkül is döntésképesek... Csak érdekesség: amikor Fellegi Kínában járt, akkor egy bizonyos Herdon István is ott volt... Csak amikor Fellegi Sanghajban, akkor Herdon Csungkingben, amikor Fellegi Pekingben akkor Herdon Sanghajban stb. Ki is ez az ember? Hát ő vette át üzemelésre a Debrecen International Airportot. Ő építi az ipari parkokat. S Ő kezdte építeni a repülőtéri logisztikai központot... Az első csarnokot már át is adták... És erre bejelentik a kínaiak, hogy a BA-ról kivonulnak...
Egy hétre rá Kósa bejelenti, hogy Debrecenből Kínába közvetlen járatot indítanak... Herdon bejelenti, hogy fél milliárdot azért belenyom a kiszolgáló-egységekbe, mert hogy a kínaiak jönnek csűstül... Közben 4 csillagos szállodát épít az Erdőspuszták szívében egy vállalkozó - nem véletlenül: megkapja a kaszinóépítési engedélyt, kifejezetten a kínai vendégseregre hivatkozva.
Mindeközben a Debreceni Egyetem a Sanghaji, a Belső-Mongol, a Csungkingi egyetemekkel együttműködési megállapodásokat kötnek, két-tannyelvű gimnáziumról, és az új Konfucius Intézetről... Sanghajban az egyik H.szoboszlói étterem - a Sanghaji Polgármester gesztorságával - magyar éttermet nyit. A Hortobágy megjelenik a Sanghaji kertészeti világkiállításon... soroljam?
Mindeközben a magyar kormány egy db Fellegit állít ki, akinek sem ideje, sem ereje nem lehet egy ekkora országgal a kapcsolattartásra, ami egy külön vertikumot igényel!!!
Tudomásul kell venni, hogy nem ők fognak hozzánk alkalmazkodni, hanem nekünk kell(lene) minél intenzívebben.
Úgy látszik egyébként, hogy azzal, hogy a kínai miniszterelnök Magyarországra jött (ami eszementül nagy dolog!) nem tudtunk kellően élni! A kormány nem hitte el, hogy a kínaiaknál a "meglátni és megszeretni" közmondás nem ismert...
Ami állam-kötvényt megvettek, az max. könyvjelző az emlékkönyvbe...
De nem kell nagyon izgulni, a lengyelek 50 km autópályán rúgták össze a port, a csehek egy testvérvárosi balhéba keveredtek a kínaiakkal, úgyhogy nem csak a mi kormányunk balf@sz a kérdést illetően...
Hogy végül mi lesz belőle? Gyanítom, hogy ezt talán Debrecenben tudják kellően kezelni - ha csak ott is be nem ugrik valami porszem a gépezetbe...
Különben meg azért ők sem hülyék: Bécs, Pozsony, Graz, Győr mellé igen kockázatos még egy viszonylag nagy repteret is építeni... Nem is lesz belőle semmi.
Mezőkövesdnek lett volna inkább értelme: 3,5 km-es futópálya, vasút, autópálya. Viszont azon kívül az égegyadta világon semmi...
A befutónak - egyenlőre - Debrecen látszik: egészen más stratégiával már vagy 5 éve nyalják a kínaiak seggét (többé kevésbé kölcsönösen) és igen sok debreceni cég exportál Kínába. Ez persze nem ok semmire, de ha valaki ismeri a Távol-keleti mentalitást, akkor tudnia kell, hogy nehezen barátkoznak, gyanakvók, de aztán kenyérre kenhetők... Nagyon okosan el kezdték építeni a testvérvárosi kapcsolatokat: meg kell nézni: az egész országban az összes városnak nincs annyi kínai testvérvárosa mint Debrecennek! Sőt: ezek jószerivel mind kiemelt hatáskörű területek, úgyhogy bizonyos szintig Peking nélkül is döntésképesek... Csak érdekesség: amikor Fellegi Kínában járt, akkor egy bizonyos Herdon István is ott volt... Csak amikor Fellegi Sanghajban, akkor Herdon Csungkingben, amikor Fellegi Pekingben akkor Herdon Sanghajban stb. Ki is ez az ember? Hát ő vette át üzemelésre a Debrecen International Airportot. Ő építi az ipari parkokat. S Ő kezdte építeni a repülőtéri logisztikai központot... Az első csarnokot már át is adták... És erre bejelentik a kínaiak, hogy a BA-ról kivonulnak...
Egy hétre rá Kósa bejelenti, hogy Debrecenből Kínába közvetlen járatot indítanak... Herdon bejelenti, hogy fél milliárdot azért belenyom a kiszolgáló-egységekbe, mert hogy a kínaiak jönnek csűstül... Közben 4 csillagos szállodát épít az Erdőspuszták szívében egy vállalkozó - nem véletlenül: megkapja a kaszinóépítési engedélyt, kifejezetten a kínai vendégseregre hivatkozva.
Mindeközben a Debreceni Egyetem a Sanghaji, a Belső-Mongol, a Csungkingi egyetemekkel együttműködési megállapodásokat kötnek, két-tannyelvű gimnáziumról, és az új Konfucius Intézetről... Sanghajban az egyik H.szoboszlói étterem - a Sanghaji Polgármester gesztorságával - magyar éttermet nyit. A Hortobágy megjelenik a Sanghaji kertészeti világkiállításon... soroljam?
Mindeközben a magyar kormány egy db Fellegit állít ki, akinek sem ideje, sem ereje nem lehet egy ekkora országgal a kapcsolattartásra, ami egy külön vertikumot igényel!!!
Tudomásul kell venni, hogy nem ők fognak hozzánk alkalmazkodni, hanem nekünk kell(lene) minél intenzívebben.
Úgy látszik egyébként, hogy azzal, hogy a kínai miniszterelnök Magyarországra jött (ami eszementül nagy dolog!) nem tudtunk kellően élni! A kormány nem hitte el, hogy a kínaiaknál a "meglátni és megszeretni" közmondás nem ismert...
Ami állam-kötvényt megvettek, az max. könyvjelző az emlékkönyvbe...
De nem kell nagyon izgulni, a lengyelek 50 km autópályán rúgták össze a port, a csehek egy testvérvárosi balhéba keveredtek a kínaiakkal, úgyhogy nem csak a mi kormányunk balf@sz a kérdést illetően...
Hogy végül mi lesz belőle? Gyanítom, hogy ezt talán Debrecenben tudják kellően kezelni - ha csak ott is be nem ugrik valami porszem a gépezetbe...
Kedden éjjel a munkatársaimtól kaptam a hírt: Gyöngyöspatán áll a bál, tömegverekedés tört ki, súlyos sérültek vannak. Nem mondhatnám, hogy meglepődtem. Hetek, sőt, hónapok óta számítottunk valami hasonlóra. Nem lehet, hogy a magukat polgárőrnek nevező csoportok következmény nélkül szekálják,…..
Lázár mondá: "Én soha nem szégyeltem, hogy mim van, dolgozom keményen. Abban a miliőben nőttem fel, hogy a munka nem szégyen, a munka eredményét se kell szégyelni. Az ember gyűjtsön, építkezzen kockáról kockára. Aki erre nem képes, akinek nincs semmije, az annyit is ér,…..
szaunas
2011.03.20 16:01:14
@EZsL: Április közepétől egymillió ember veszíti el a lakhatását!
A felelősők ott vigyorognak a Parlamentben ezzel a szeméttel egyetemben!
És ezek fognak szavazni az alkotmányról!
Kikérem magamnak!!!
A felelősők ott vigyorognak a Parlamentben ezzel a szeméttel egyetemben!
És ezek fognak szavazni az alkotmányról!
Kikérem magamnak!!!
szaunas
2011.03.20 16:57:29
@malacz69 eurofanyalgó: Hát - tiszteletben tartva a véleményedet - én nem így látom, számomra ezek az utólagos magyarázkodások egy "hiteles politikustól" elfogadhatatlanul szánalmasak. Ha 3 éve mondta, számomra azt jelenti, hogy nem évült el...
Egy kormányzó párt frakciójának vezetőjétől ez nagyon-nagyon szánalmas teljesítmény!
Ha én lennék a főnöke, holnap kivágnám mint macskát szarni - már csak a pártom hitelessége miatt is!
Egy kormányzó párt frakciójának vezetőjétől ez nagyon-nagyon szánalmas teljesítmény!
Ha én lennék a főnöke, holnap kivágnám mint macskát szarni - már csak a pártom hitelessége miatt is!
szaunas
2011.03.20 17:15:11
@Kalmár: Életében egy rajzszöget sem?...
Nagyon csúsztatsz jóember! Nem erről volt szó! Itt nem 70 évesek tolonganak a közpénzekért, hanem olyanok tartanak előadásokat, akik a munka környékét sem ismerik, csak beszélnek róla!
És - az előzőekben is olvashattunk példát arra, hogy mily egyszerű azt a kevés valamit elveszteni, amit egy élet munkájával - és becsületesen - fel tud mutatni! Nem véletlen írtam, hogy egymillió ember kerül az utcára: azoknak a teljes vagyonelkobzással egyenlő a kilakoltatás. Viszont ez azt jelenti, hogy az ország 10%-nak semmi, de semmi vesztenivalója nem lesz...!
..Te azt normális dolognak tartod, hogy a milliárdosok pofáznak a megszorításokról azoknak, akik 100 ezret sem visznek haza, hogy 40 liter ukrán "csempész benzinért" egy autót el lehet kobozni akkor, amikor a bankvezér offshore cégekben tartja a vagyonát?
Ja, ha ez a normális, akkor tényleg barom aki ebben az országban marad!
Nagyon csúsztatsz jóember! Nem erről volt szó! Itt nem 70 évesek tolonganak a közpénzekért, hanem olyanok tartanak előadásokat, akik a munka környékét sem ismerik, csak beszélnek róla!
És - az előzőekben is olvashattunk példát arra, hogy mily egyszerű azt a kevés valamit elveszteni, amit egy élet munkájával - és becsületesen - fel tud mutatni! Nem véletlen írtam, hogy egymillió ember kerül az utcára: azoknak a teljes vagyonelkobzással egyenlő a kilakoltatás. Viszont ez azt jelenti, hogy az ország 10%-nak semmi, de semmi vesztenivalója nem lesz...!
..Te azt normális dolognak tartod, hogy a milliárdosok pofáznak a megszorításokról azoknak, akik 100 ezret sem visznek haza, hogy 40 liter ukrán "csempész benzinért" egy autót el lehet kobozni akkor, amikor a bankvezér offshore cégekben tartja a vagyonát?
Ja, ha ez a normális, akkor tényleg barom aki ebben az országban marad!
Én soha nem szégyelltem, hogy mim van, dolgozom keményen, abban a miliőben nőttem fel, hogy a munka nem szégyen, a munka eredményét se kell szégyellni, az ember kaparjon, gyűjtsön, építkezzen kockáról kockára. Aki erre nem képes, akinek nincs semmije, az annyit is ér. Aki nem vitte…..
1993. december 12-én, 17 éve hunyt el Antall József, a rendszerváltás utáni első kormány miniszterelnöke. Sírja felett egyre több egykori politikai ellenfél vagy épp ellenség fedezi fel magában a barátot, a megértő szövetségest és a kései politikai leszármazottat, miközben a…..
szaunas
2010.12.13 01:01:52
@Lord Meldrum: Előre szeretném jelezni: tiszteletben tartom a véleményét.
De: ezt a verset lehet hogy Antall temetésén olvasták fel, de: NEM NEKI, NEM RÓLA ÍRTA Kosztolányi.
Mert ilyet nem írt volna, az biztos!
Az, hogy Antall demokrata, meg antifasiszta, meg mit tudom én mi volt: teljesen mindegy már...
Az nem volt, aminek lennie kellett volna: Korrekt, magyar, vállalható ÁLLAMFÉRFI!!! Olyan, akire büszkén tekinthetne az ember az unokái előtt: kortársam volt!
Nos, én ezt szégyellem, s a történelem süllyesztőjében Gyurcsány Ferenc mellé helyezem - attól lejjebb - remélem - már nincs!!!
De: ezt a verset lehet hogy Antall temetésén olvasták fel, de: NEM NEKI, NEM RÓLA ÍRTA Kosztolányi.
Mert ilyet nem írt volna, az biztos!
Az, hogy Antall demokrata, meg antifasiszta, meg mit tudom én mi volt: teljesen mindegy már...
Az nem volt, aminek lennie kellett volna: Korrekt, magyar, vállalható ÁLLAMFÉRFI!!! Olyan, akire büszkén tekinthetne az ember az unokái előtt: kortársam volt!
Nos, én ezt szégyellem, s a történelem süllyesztőjében Gyurcsány Ferenc mellé helyezem - attól lejjebb - remélem - már nincs!!!
szaunas
2010.12.13 01:50:18
@porquenotecallas: Ne haragudj!
"Az ország iránt érzett felelősség súlya azt diktálta számára, hogy ne viccelődjön, s ne az image-ével foglalkozzon. Ő volt a huszadik század utolsó államférfija, nem csak Magyarországon. Roosevelt (Teddy, nem Delano), Churchill, Thatcher, Reagan eszmei örököse."
Ez azért kiverte a biztosítékot: Itt felsorolsz jó-pár állítást, melyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal!!! Antallt nem lehet, és nem is szabad a fentiekkel egy lapon sem említeni! Antall NEM VOLT ÁLLAMFÉRFI!!!
az, hogy te annak láttad: lelked rajta. A MAGYAR államférfiak mögött valós teljesítmények, évszázadokra előremutató értékteremtés található...
"Elképesztő az a bornírt ostobaság, az a teljesen tudatlan, ámde rendkívül magabiztos és nagyképű, lekezelő stílus, hangnem, ahogy sokan beszélnek ma róla. Nehéz higgadtan fogadni az ilyen ocsmány fröcsögőket, és még csak nem is kell(ene) személyes ismeretség, rálátás ahhoz, hogy kristálytiszta legyen számunkra, hogy milyen reálpolitikai körülmények között, mekkora rendelkezésre álló mozgástérrel kellett számolnia döntéseinél, tetteinél. Sokan hajlamosak elfelejteni - sőt, valószínűleg műveltségük az ilyen tényekre sem terjed ki - hogy például ő szorgalmazta elsőként, az akkor még javában létező KGST egyik találkozóján a még szintén javában létező varsói szerződés megszüntetését."
Mintha A.J. reinkarnációját olvasnám...
Sajnos róla nem lehet másképp beszélni - úgy látszik, még ennyi évvel utána is célszerű a stílusában válaszolni:
Kókler volt, s csak idő hiányában nem ecsetelem mélyebben a kártékonyságát... (az idő ezt igazolta - ha tetszik, ha nem...)
A Kárpátaljai történést (ill.: nem történést) pedig az ő jól megválasztott elv és pártbarátja szellőztette meg mélyen: Fűr úr, aki azért csak a Honvédelmi Minisztere volt...
Bár őt sem az eszéért szeretjük(?), de azért ez bizalmi állás lehetett...
De az is lehet, hogy most már ő is hazudik... (nem lepne meg)
Tény: ez a 20 év csak Brezsnyevi léptékkel mérhető: az egy-helyben totyogás érzetét sejtetve az egyre mélyebbre való süllyedés valóságával!
"Az ország iránt érzett felelősség súlya azt diktálta számára, hogy ne viccelődjön, s ne az image-ével foglalkozzon. Ő volt a huszadik század utolsó államférfija, nem csak Magyarországon. Roosevelt (Teddy, nem Delano), Churchill, Thatcher, Reagan eszmei örököse."
Ez azért kiverte a biztosítékot: Itt felsorolsz jó-pár állítást, melyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal!!! Antallt nem lehet, és nem is szabad a fentiekkel egy lapon sem említeni! Antall NEM VOLT ÁLLAMFÉRFI!!!
az, hogy te annak láttad: lelked rajta. A MAGYAR államférfiak mögött valós teljesítmények, évszázadokra előremutató értékteremtés található...
"Elképesztő az a bornírt ostobaság, az a teljesen tudatlan, ámde rendkívül magabiztos és nagyképű, lekezelő stílus, hangnem, ahogy sokan beszélnek ma róla. Nehéz higgadtan fogadni az ilyen ocsmány fröcsögőket, és még csak nem is kell(ene) személyes ismeretség, rálátás ahhoz, hogy kristálytiszta legyen számunkra, hogy milyen reálpolitikai körülmények között, mekkora rendelkezésre álló mozgástérrel kellett számolnia döntéseinél, tetteinél. Sokan hajlamosak elfelejteni - sőt, valószínűleg műveltségük az ilyen tényekre sem terjed ki - hogy például ő szorgalmazta elsőként, az akkor még javában létező KGST egyik találkozóján a még szintén javában létező varsói szerződés megszüntetését."
Mintha A.J. reinkarnációját olvasnám...
Sajnos róla nem lehet másképp beszélni - úgy látszik, még ennyi évvel utána is célszerű a stílusában válaszolni:
Kókler volt, s csak idő hiányában nem ecsetelem mélyebben a kártékonyságát... (az idő ezt igazolta - ha tetszik, ha nem...)
A Kárpátaljai történést (ill.: nem történést) pedig az ő jól megválasztott elv és pártbarátja szellőztette meg mélyen: Fűr úr, aki azért csak a Honvédelmi Minisztere volt...
Bár őt sem az eszéért szeretjük(?), de azért ez bizalmi állás lehetett...
De az is lehet, hogy most már ő is hazudik... (nem lepne meg)
Tény: ez a 20 év csak Brezsnyevi léptékkel mérhető: az egy-helyben totyogás érzetét sejtetve az egyre mélyebbre való süllyedés valóságával!
Kósa Debrecene tízmilliárdot kap stadionra, ám nem biztos, hogy az országnak és a városnak pont erre van a leginkább szüksége. Tipikus Fidesz-betegség, hogy a nagyság valódi megjelenítője a futballsiker. (Fotó: MTI) A kormány döntése alapján Debrecen városa két éven át két…..
Alighanem új tendert kell írni
Könnyen lehet, hogy új (ötödik!) fordulóra lesz szükség Debrecenbem a város második villamosvonalára szánt 18 új villamos megvásárlására kiírt közbeszerzési tenderben.
Noha az eredményhirdetés szerint a spanyolországi CAF megnyerte az üzletet,…..
szaunas
2010.03.17 02:40:07
@alsojozsa: Nem akarok OFF-olni, de egy kis kiegészítés a városi méretekhez - jó tudni: Debrecen (461,65 km²) ma Magyarország harmadik legnagyobb területű városa Budapest (525 km²) és Hódmezővásárhely (483,22km²) után…
Mindez a mai állapotoknak megfelelő adat, de azt tudni kell, hogy 1960-as években a "közigazgatási rendezéssel" Debrecentől több mint 600 négyzetkilométernyi területet csatoltak el egy tollvonással, pedig azok a területek Debrecen város saját tulajdonát képezték... Akkoriban nem lehetett egy vidéki város nagyobb területű mint a főváros! Ennek nyomát láthatod pl. ha a 33-as útról Egyek felé fordulsz, ott egy tábla jelzi, hogy itt volt Debrecen határa: ez a várostól nyugatra, 67,2 km-re található...
A mai viszonyok mellett indulj el helyi busszal Felső-Józsáról pl. Bánkra, egy és egy negyedórát buszozhatsz úgy, hogy el sem hagytad a várost...
ON
Ami a villamos tendert illeti: így lehet önmagunk alatt vágni a fát...
Pedig de jó lenne, ha a Ganz továbbra is gyártana villamosokat, a KCSV-k nagyon jól üzemelnek, én azokból látnék a legszívesebben még vagy 20-at!!! Az 500-as psz.-ból meg egy darab van az egész világon - ráadásul szép is!
Mindez a mai állapotoknak megfelelő adat, de azt tudni kell, hogy 1960-as években a "közigazgatási rendezéssel" Debrecentől több mint 600 négyzetkilométernyi területet csatoltak el egy tollvonással, pedig azok a területek Debrecen város saját tulajdonát képezték... Akkoriban nem lehetett egy vidéki város nagyobb területű mint a főváros! Ennek nyomát láthatod pl. ha a 33-as útról Egyek felé fordulsz, ott egy tábla jelzi, hogy itt volt Debrecen határa: ez a várostól nyugatra, 67,2 km-re található...
A mai viszonyok mellett indulj el helyi busszal Felső-Józsáról pl. Bánkra, egy és egy negyedórát buszozhatsz úgy, hogy el sem hagytad a várost...
ON
Ami a villamos tendert illeti: így lehet önmagunk alatt vágni a fát...
Pedig de jó lenne, ha a Ganz továbbra is gyártana villamosokat, a KCSV-k nagyon jól üzemelnek, én azokból látnék a legszívesebben még vagy 20-at!!! Az 500-as psz.-ból meg egy darab van az egész világon - ráadásul szép is!
szaunas
2010.03.17 21:04:16
@bikappavuvjsz: Hisz' két hsz.-el előtte pont arról írtam, hogy milyen kár, hogy szétverték a Ganzot, mert a legutóbbi villamos-beszerzés alkalmával kifejezetten Debrecen részére gyártottak le 11 db villamost a Ganz-Hunsletben - amik szépek is és jók is! Ez az egyetlen város, ahol kizárólag magyar gyártmányú villamosok közlekednek! Az összes troli beszerzésénél is a Ganz volt a favorit, mikor milyen felállásban, de végül is az egész állomány nevében ott van a Ganz! Most, hogy az összes buszt újra cserélték, akkor is szempont volt az, hogy minél több magyar munka legyen benne (Székesfehérvár)...
Érdekes, hogy régen Pesten is jók voltak a Ganzok, de mivel megszünt a villamos gyártás, Pesten is kénytelenek voltak Hannoveri használtat, meg Combinót venni stb.
Persze az ésszerűség azt diktálta volna, hogy a 3 vidéki város jelenleg kb. 60 villamos igényét itthonról elégítsük ki, de hát Magyarországon vagyunk, mindenki onnan veszi ahonnan tudja...:(
Érdekes, hogy régen Pesten is jók voltak a Ganzok, de mivel megszünt a villamos gyártás, Pesten is kénytelenek voltak Hannoveri használtat, meg Combinót venni stb.
Persze az ésszerűség azt diktálta volna, hogy a 3 vidéki város jelenleg kb. 60 villamos igényét itthonról elégítsük ki, de hát Magyarországon vagyunk, mindenki onnan veszi ahonnan tudja...:(
Az IDE DEMOnstrációjának végeredménye: (lentebb térképen és táblázatban is) = összesen: 33 jelölés (azaz 27 helyen 4 jelölt). Köszönjük a bizalmat! - (az IDE adatkezelési azonosítója: 02768) Mivel az IDE egyetlen körzetben sem tudott - a kellő számú ajánlás hiányában -…..
Rebiszesként, vadászpuskával oszlatott 2006. X. 23-án interjúalanyunk. >>> Először beszél, aki lőtt. ..
Átlagos forgalom Kután
Lássuk először a térképet: Indonézia több mint tizennyolcezer szigetből áll. Ezek tekintélyes része persze csak kisebb-nagyobb sziklaszirt, de a sokféle népet és törzset nagyjából egy nemzetté kovácsoló ország alapterülete így is 1 900 000…..
szaunas
2009.08.24 01:08:34
@visszakettopadlogaz: Szingapúrba vagy 30-an mentünk. A gépen összeírtuk, hogy ki mit akar venni. Az egyesített listát szétosztottuk: kinek 15 villanyborotva, kinek 20 óra, kinek 10 fényképező, nekünk 8 videokamera jutott, ezt kellet beszerezni. Mi elmentünk egy szaküzletbe az Orchard Road-on. Bementünk a mókushoz, hogy kéne egy ilyen és ilyen kamera. Előkapja, mutatja, mennyi? Mond egy számot, azonnal a szívedhez kapsz a You'r my Killer kilihegése közt, és enyhén orientálódsz az ajó felé, mire bemond egy sokkal kisebb összeget. Eljátszod, hogy már kapsz levegőt, de szarul vagy, felizgattad magad. Kérsz egy pohár vizet. erre enged néhány dollárt, de Te veszed az irányt az ajtó felé. Biztos, hogy utánad szól az utolsó árért, amire suttogsz egy még kisebbet, amitől valószínű hogy ő kap a szívéhez...
No, ekkor a két ár különbözetének közepében meg lehet állapodni. - Egyre.
Na jó, öreg, de mi van, ha 3 kell? No erre felcsillan a szeme, hogy ha 3, akkor az természetesen olcsóbb: ennyi. Á, az nem jó, mondasz valamivel kevesebbet. Elfogadja. Aztán bemondod az 5-öt, erre megint enged valamennyit, megkérdi, hogy készpénzben fizetnél? Igen. Ekkor van már bizalom. Mondja a menus, hogy csak 4 van raktáron, de elküld azonnal az ötödikért. Jó, de ha megy akkor most még 3-at hozzon, mert valójában 8 db kell, de csak ennyit fizethetsz érte, mert egy csoportnak viszed, és a megbízásod ennyiről szólt. Elfogadja az áradat, a csicskát indítja a nagyker(vagy mi)-be, te lerendezed addig a kialkudott mocsok anyagiakat, mire ő rögtön eléd tesz 2 sört, ami abban a melegben igen jó ajándék. A csicska késik, mondom vissza az egész, nincs annyi időnk, erre telefonál, sürgeti a csávót, nekünk meg kiutal még két sört. Aztán megvan a cucc, mindenki jóljárt, mi el a cuccal a hotelbe, más is hasonló taktikával beszerezte az árukat, szétosztjuk, elszámolunk, aztán jól van.
Sógorom két év múlva Bécsben ugyanazt a tipusú kamerát dupla áron vette (mondom két év múlva..) Itthon a majd 3-szorosáért el lehetett adni. Na, így jött be az Indiai, az Indonéz út ára.
Különben Acapulcot, vagy Atlantic City-t össze hasonlítani Kuta Beach-csel nem igazán érdemes, mert mindegyik másról szól. (pl Atlantic C.-t pl.: Las Vegassal lehet, de nem érdemes összevetni stb:)
No, ekkor a két ár különbözetének közepében meg lehet állapodni. - Egyre.
Na jó, öreg, de mi van, ha 3 kell? No erre felcsillan a szeme, hogy ha 3, akkor az természetesen olcsóbb: ennyi. Á, az nem jó, mondasz valamivel kevesebbet. Elfogadja. Aztán bemondod az 5-öt, erre megint enged valamennyit, megkérdi, hogy készpénzben fizetnél? Igen. Ekkor van már bizalom. Mondja a menus, hogy csak 4 van raktáron, de elküld azonnal az ötödikért. Jó, de ha megy akkor most még 3-at hozzon, mert valójában 8 db kell, de csak ennyit fizethetsz érte, mert egy csoportnak viszed, és a megbízásod ennyiről szólt. Elfogadja az áradat, a csicskát indítja a nagyker(vagy mi)-be, te lerendezed addig a kialkudott mocsok anyagiakat, mire ő rögtön eléd tesz 2 sört, ami abban a melegben igen jó ajándék. A csicska késik, mondom vissza az egész, nincs annyi időnk, erre telefonál, sürgeti a csávót, nekünk meg kiutal még két sört. Aztán megvan a cucc, mindenki jóljárt, mi el a cuccal a hotelbe, más is hasonló taktikával beszerezte az árukat, szétosztjuk, elszámolunk, aztán jól van.
Sógorom két év múlva Bécsben ugyanazt a tipusú kamerát dupla áron vette (mondom két év múlva..) Itthon a majd 3-szorosáért el lehetett adni. Na, így jött be az Indiai, az Indonéz út ára.
Különben Acapulcot, vagy Atlantic City-t össze hasonlítani Kuta Beach-csel nem igazán érdemes, mert mindegyik másról szól. (pl Atlantic C.-t pl.: Las Vegassal lehet, de nem érdemes összevetni stb:)
szaunas
2009.08.29 21:31:16
szaunas
2009.08.29 21:40:45
@Gyurma73:
Számomra érdektelen, hogy elhiszed-e vagy nem!
Most is be lehet hozni akár 200 tonna szemetet is, csak nem mindenkinek...
Vagy valamit rosszul tudok?
És nem voltam diplomata, mert akkor hivatalosan is vásárolhattam volna itthon a spec. diplomata boltban, de piszok drágán! (Totál idióta volt, aki ezt így kitalálta annak idején)!
Különben itthon adózott szabadalmi dollárjogdíjamat fektettem be hatékonyabban, de ez már tényleg nem tartozik rád!
Látom, érted a cikk lényegét...
Számomra érdektelen, hogy elhiszed-e vagy nem!
Most is be lehet hozni akár 200 tonna szemetet is, csak nem mindenkinek...
Vagy valamit rosszul tudok?
És nem voltam diplomata, mert akkor hivatalosan is vásárolhattam volna itthon a spec. diplomata boltban, de piszok drágán! (Totál idióta volt, aki ezt így kitalálta annak idején)!
Különben itthon adózott szabadalmi dollárjogdíjamat fektettem be hatékonyabban, de ez már tényleg nem tartozik rád!
Látom, érted a cikk lényegét...
Az imént egy fórumban véletlenül sikerült megfogalmaznom azt, hogy mit szeretnék Budapest kapcsán látni, úgyhogy gyorsan leírom ide is: hogy legyen egy állandó, mondhatni eposzi jelzője, amit az is hozzá társít, aki még sose járt itt. Mert ez különbözteti meg az igazán…..
Debrecen városa átvette a Volántól a városi buszjáratok üzemeltetését. A kilencvenes évek legelején, a Financial Times gyakornokaként ismertem meg a zsenge Kósa Lajost, aki szórakoztató fiú volt, üdítően ideológiamentes, és kapitalista lelkemnek tetsző módon mindig valami jó…..
szaunas
2009.07.03 00:30:08
@Advocatus Diaboli:
A francba! Milyen süket egy város ez a Debrecen!? Fejlesztenek!
Vettek új Ganz villamosokat, pedig vehettek volna más városoktól használtat is (Miskolc Kassáról, Szeged Ljubljanából, Pest Hannoverből)! Lecserélték az összes orosz ZIU trolikat vadi újra, ráadásul azok is Ganz gyártásúak...
És most van képük az összes helyi buszt új, alacsony-padlós, Euro 5(!)-ös motorú, GPS-alapú utastájékoztatású egységes Volvókra cserélni (100 db Székesfehérváron lett összeszerelve).
Igen, ezek a fő bűnök. Merthogy a XXI.sz-ban XXI.sz-i tömegközlekedést valósítottak meg... Az országban egyedül.
De ha a lóvasutat hozták volna vissza, abba is belekötöttek volna: a lovak ugyanis meglehetős intenzitással finganak, és sz@rnak!
Az jobb lenne?
A francba! Milyen süket egy város ez a Debrecen!? Fejlesztenek!
Vettek új Ganz villamosokat, pedig vehettek volna más városoktól használtat is (Miskolc Kassáról, Szeged Ljubljanából, Pest Hannoverből)! Lecserélték az összes orosz ZIU trolikat vadi újra, ráadásul azok is Ganz gyártásúak...
És most van képük az összes helyi buszt új, alacsony-padlós, Euro 5(!)-ös motorú, GPS-alapú utastájékoztatású egységes Volvókra cserélni (100 db Székesfehérváron lett összeszerelve).
Igen, ezek a fő bűnök. Merthogy a XXI.sz-ban XXI.sz-i tömegközlekedést valósítottak meg... Az országban egyedül.
De ha a lóvasutat hozták volna vissza, abba is belekötöttek volna: a lovak ugyanis meglehetős intenzitással finganak, és sz@rnak!
Az jobb lenne?
szaunas
2009.07.04 20:36:06
@king4aday:
Bár nem az én feladatom lenne hogy elmédet az adott témában a megvilágosodás útjára vezessem, de megteszem, mert a sötétségtől iszonyodom:
Te, mint dolgozó diák, a vasútállomásra vonattal jársz? Gratula! A földi halandók nagy része - köztük én is - villamossal, trolival, és néha busszal megyek a Nagyállomásra!
Hogy a Volános jegyek a szolgáltató váltás után már nem érvényesek az érthető, mivel a jegy ára a Volánhoz folyt be, és nem a DKV-hoz, akinek a szolgáltatását igénybe szándékoztál venni! (A Volános jegyek teljes áron visszaválthatók!)
Igen, a környezetkímélőbb(?) metán buszokat a még sokkal környezetkímélőbb Euro 5-ös motorú buszokkal cserélték fel! Ha tegnap vettél egy A6-ost - tegyük fel - az is még csak Euro 4-es motorral van ellátva... Ennyit a pöfékelő buszaidról... Meg a hozzászólásod hitelességéről.
Lefelé a leejtőn?
Öreg! Biztos hogy Te Debrecenben jártál?...
Bár nem az én feladatom lenne hogy elmédet az adott témában a megvilágosodás útjára vezessem, de megteszem, mert a sötétségtől iszonyodom:
Te, mint dolgozó diák, a vasútállomásra vonattal jársz? Gratula! A földi halandók nagy része - köztük én is - villamossal, trolival, és néha busszal megyek a Nagyállomásra!
Hogy a Volános jegyek a szolgáltató váltás után már nem érvényesek az érthető, mivel a jegy ára a Volánhoz folyt be, és nem a DKV-hoz, akinek a szolgáltatását igénybe szándékoztál venni! (A Volános jegyek teljes áron visszaválthatók!)
Igen, a környezetkímélőbb(?) metán buszokat a még sokkal környezetkímélőbb Euro 5-ös motorú buszokkal cserélték fel! Ha tegnap vettél egy A6-ost - tegyük fel - az is még csak Euro 4-es motorral van ellátva... Ennyit a pöfékelő buszaidról... Meg a hozzászólásod hitelességéről.
Lefelé a leejtőn?
Öreg! Biztos hogy Te Debrecenben jártál?...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Így utólag jól hangzik, hogy ők, a lemezgyáriak voltak a hibásak, mi voltunk a f@szagyerekek és a meg nem értett zseniik...
Az, hogy a Magyar Hanglemezgyártó Vállalatnak miért állt érdekében egy "világsztár-csökevényt" megfojtani, azt én nem tudhatom. Nekik nem lett volna jó egy, az "eszme sikerének" kikiáltott magyar világsztár? Dehogynem.
Az Omega - szerintem - ( + valaki itt írta is) Nyugaton jó keleti volt, Keleten meg nyugatinak számított. Ez így rendjén is van - csak ez kevés volt a megdicsőüléshez. Nagyon kevés. De még most is jó kifogásnak. Amikor mehettek volna, akkor meg nem mentek... Elveszett az a nimbuszuk, hogy a világ másik feléről jöttek - s érdektelenné váltak.
Én szerettem őket - és vér profinak is tartottam - de azután, hogy Laux meg Presser kivált, szinte megszűnt az improvizatív képességük: iszonyú pontos előadások sorozata, gondosan kidolgozva minden lépés. És ennyi.
Nem semmi az életkarrierük, és rengeteg örömet okoztak! Köszi!
23 éve - a rendszermódosulás óta mindenki oda megy ahova akar. Még sincs egy darab világsztárunk sem!
És ezért érzem én a magyarázatot magyarázkodásnak...