Regisztráció Blogot indítok
Adatok
a.szirbik

0 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
a.szirbik 2016.10.16 14:28:39
@vuvuvu2:
Valóban spekuláció, de én a jelenlegi szintet vettem mindenből alapul (ár, kamat, albérlet...) a blogger meg önkényesen valamit negativnak titulál (pl. ár-szint) és van, amivel nem számol (tőke törlesztése). Ezért az ő számitása teljesen irreális. Hasonlóan irreális lenne, ha én további áremelkedéssel számolnék, vagy mondjuk negativ banki kamattal :)
a.szirbik 2016.10.16 14:53:03
@Szarvas Norbert:
2. ha 3-4-5 év múlva esni fognak az árak, akkor 7-8-9 év múlva ismét emelkedni fognak.... Ennyi erővel mindig csak 3-4 évre kell venni ingatlant (a mélyponton) és 3-4 év múlva eladni (a csúcson). Azt azért láthatod, hogy nem ennyire egyszerű :)
3. egyáltalán nem elenyésző, hogy a 80 ezres törlesztőt tiszta költségnek számolod, vagy abból 25.000 a kamat, és 55.000 a tőke törlesztő. Vagy szerinted havi 55.000 egy 6 milliós befektetésnél (ennyi önerővel számoltál) az "elenyésző"
4. LTP-nél is előbb-utóbb lakás vásárlás lesz a vége, tehát akkor is lesz illeték, ügyvéd...

Kiegészités: 1998 óta folyamatosan ki van adva Budapesten a lakásom (vidéken élek). Tudom, hogy átlagosan hány évente váltakoznak a bérlők (3-5 év), és mennyi meg el felújitásra és amortizációra. Két albérlő közt soha nem volt még 2 hónapnál nagyobb üresjárat. Ez a közel 20 éves tapasztalat nekem többet mond, mint egy fikcióra épülő számitás.
A helyzet sajnos az, hogy nem csak karban nem tudjuk tartani a gépeket de sokszor fel sem fogjuk, hogy megvenni a legkönnyebb. Aztán a feketeleves. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
a.szirbik 2013.06.12 09:09:26
@Schütii:
Köszönöm a választ! Ki fogom próbálni. Nem hinném, hogy már baja lenne, mivel alig 3 éves az autó, és km sincs sok benne. A kérdésem inkább arra vonatkozott, hogy hosszú távon hogyan tudom megőrizni a kettőstömegű lendkerék állapotát. Ha jól értelmeztem, akkor nem azzal van a baj, ha 6.-ban 70-80-al megyek folyamatosan mondjuk az M5 kivezetőjén, hanem azzal ártok, ha visszaváltás nélkül megpróbálok ilyenkor intenziven gyorsitani. Jó a gondolatmenet, vagy féreértettem vmit?
a.szirbik 2013.06.12 11:25:13
@wazabby:
Ha valaki 70-es korlátozásnál jön mögöttem 120-al, amikor én 70-80 közt megyek, akkor nem érdekel, hogy ki tud kerülni, vagy nem. Ne aggódj, nem autópályán megyek 70-el (ott 145-re teszem óra szerint a tempomatot, és a két kezemen meg tudom számolni, hogy egy Budapest-Szeged útvonalon hányan kerülnek ki).
Azt meg honnan kéne tudnom, hogy hol van a nyomatékmaximuma a motornak? Azért szoktam már 70-80 kört 6.-ba tenni, mert azt gondoltam igy a legjobb a motornak. Ha bebizonyosodik, hogy nem igy van, akkor változtatni fogok a vezetési szokásomon :)
a.szirbik 2013.06.12 12:35:54
@froton:
Köszönöm az infókat!
Hát, feladtam a küzdelmet. Megvettem, imádtam, megadtam neki mindent. Elszédítetted a fejemet, S én eléd szórtam mindenemet. Sálat, pulcsit, nejlon harisnyát, És csuda, csuda gyöngyöket. (Hungária - Ciao, Marina) Egy ideig ennél csak rövidebb motorom lesz Persze eljön az…..
a.szirbik 2013.01.28 20:09:47
@Hurrá Torpedó:
Óvatosan az ilyen megjegyzésekkel, mert családon belül van olyan autó, amiből meghivhatnálak egy kis használtolaj ivásra :)
Én évekig használtam (konkrátan 7 évig, és több mint 350.000 km-t), ma már a feleségemé. Én 3,6-os vegyes átlaggal elvoltam, és 4,2 fölé soha, de soha nem ment. Télen városban sem.
A Totalcar Hátsóülés-rovata ismét egy kéretlen videóval jelentkezik. Természetesen ezúttal is az aktuális ebéd-utat jártuk meg oda-vissza két konkurens típussal. És nem lettünk okosabbak. Illetve igen, hamarosan olvashatják. ..
a.szirbik 2013.01.24 20:24:09
@Zuckerbrot:
Minden benne van, vám + áfa is!
Bár a vám január 1 óta az Únióban gyárott autókra 0%, tehát csak áfa van, ami 20%.
Viszont ez a 9990-es klimás ár tényleg nem rossz.
Ha M.O.-n is 2.890.000 lenne mindennel együtt, klimával és egyebekkel, akkor lehet jobban fogyna!
a.szirbik 2013.01.24 20:38:26
@Zuckerbrot:
Az viszont igaz, hogy itt a kereskedőknél nem igazán lehet alkudni (főleg az akciós modelleknél).
Pl hiteles autónál Casco-hoz kérnek riasztót, és a risztót is a szalonban szerelik be még az átadás előtt (alap riasztó, kb 150 eur), még ezt sem engedte el a VW kereskedés egy ismerősünknek. Mondjuk szerintem ez jobb is igy... Nehogy már attól függjön az ár, hogy ki mennyire rámenős, alkudozó! Van egy fix ár, aztán ha kell, akkor megveszed, ha nem, akkor nem! :)
a.szirbik 2013.01.24 20:54:24
@Zuckerbrot:
Én is valahova 4500-5000 közé saccolom a gyártási költséget.
A 8.333-ból lejön mondjuk egy 8-10% kereskedői árrés, akkor már csak 7500. Abból lejön az odaszállitás köldtése (min 200 eur/autó) = 7.300. Ebből lejön a fejlesztés, reklám, garanciális költségek... Szóval reális az az 5000 EUR, vagy még kevesebb!
Ehhez képest a magyar 4,6 milla nagyon fájó ár!
Belsőség Heti merítés 2012.10.07 13:36:33
Kicsit öreg, kicsit lomha, de szeretnivaló! Mindig is BMW fanatikus voltam, de mégse fordult meg a fejembe hogy BMW-t vegyek. Passatokat nézegettem, de miután 17-et néztem meg élőben, és mindegyik ótvargané volt, úgy döntöttem más típus felé nézek... valahogy a bömösnél…..
a.szirbik 2012.10.07 21:02:04
@Desmond77:
Nem tudom neki mi van, de nekem a 2010-es X3 18d kb 160-nál forog 3000-t hatodikban (100-nál minimálisan 2000 alatt forog).
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
a.szirbik 2012.06.08 20:57:41
@Rocko-:
Akkor viszont nem annyit ér!
"Annyit ér, amennyit a piac ad érte".
Szerintem az friss, pár napos autók az új eladási ár (nem listaár) 95%-át érik! Ezek után aki azt mondja, hogy kigurul a szalonból és 70-80%-át éri, az szerezzen nekem, és megjutalmazom 100 ezerrel!
a.szirbik 2012.06.08 21:17:56
@Ciri:
Elküldve!
a.szirbik 2012.06.08 21:20:24
@gyvy:
Igen, ez simán belefér!
Nekem a 6.6-os autót 5.8-ért adnák. Ez 12%, mint korábban is irtam, de ez nagyon-nagyon messze van 4.6 milliótól (ami pl. 70% lenne)...
4.6-ért 2010-es 70.000 km körüli példányokat árulnak!
TComment Használt BMW? Soha 2012.01.09 06:15:00
Ha ön a címben jelzett mondattal az ajkán alszik el minden este, akkor ne kattintson, ez nem az ön autója. Akinek prémiumtermék kell, az legyen hajlandó áldozni is rá. Mert akkor jó, még így, hétévesen is. Mai cikkünk blogposztja...
a.szirbik 2012.01.09 20:35:35
@GGG77:
Bár az általam linkelt BMW-t sérülésmentesnek hirdetik, a képek alapkán nekem azért annak is gyanús az eleje, mivel a lámpatestek eléggé párásodnak. Vagy van valakinek ötlete, hogy az mitől olyan amilyen?
a.szirbik 2012.01.09 20:43:47
@NagyTomi:
Na ja! Én is láttam már törött autót, de számomra a "rendesen megcsinálták" fogalmába beletartozik az is, hogy ha a lámpatestek sérültek (márpedig itt úgy néznek ki), akkor azt is cserélik, függetlenül, hogy szemből nem látszik a lámpatesten a sérülés! Ha nem így van, akkor csak "eladásra csinálták meg", és abból köszönöm, nem kérek, mivel a javítás többi részét is nagy valószinűséggel eladásra csinálták meg!
a.szirbik 2012.01.09 22:10:53
 Na itt is van Magyarország legteátrálisabb tehetségkutató reality-je a 2. évaddal, remélhetőleg még több könnyel, drámval és sorstragédiával, mint az első szezonban, és akkor biztosan nem fogunk unatkozni. Ez még természetesen nem az élőadásos-szavazásos szakasz, hanem…..
a.szirbik 2011.09.05 12:00:30
@think different:
Rúzsa Magdi
Gáspár Laci
A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt…..
a.szirbik 2011.08.14 12:02:34
@Érdekes:
Semmivel sem gyorsul rosszabbul, mint a cikkíró saxo-ja.
Egyébként 140NM nyomatékkal bőven lehet autózni, úgy, hogy az egész autó 800kg! Hidd el, nem megy semmivel sem gyengébben, mint az átlag 1.4-es mai autók. 168 a hivatalos végsebessége, és azt GPS szerint tudja is, de 145-től többel nincs értelme mennem sehol...
És nem csak fillérbaszásról van szó, hanem környezettudatosságról is. Ha mindenki autója 3,6 litert fogyasztana, akkor nem 40, hanem 100 évre elegendő készletünk lenne földön...
a.szirbik 2011.08.14 14:24:53
@Érdekes:
Nem szoktam feltartani senkit, városban óra szerint 60-el megyek, lakotton kívül 110-115, pályán pedig 140 (óra szerit). Ha ezzel feltartok valakit, akkor az ne közlekedjen!
Egyébként az átlagom 3,6 - ha "fűnyíró", ha nem. Ebben elég sok pályázás is benne van a fent irt tempóval. Ötödikben 70-el 2,3-2,5 a fogyasztásmérőn a pillanatnyi fogyasztás, 140-él pedig 4,0-4,2. Egyébként pont pályán jön ki a fogyasztási előnye sok autóval szemben, mivel a légellenállás négyzetesen növekvő a sebességgel! Nagy sebességnél számít igazán a 0,25-ös cw! Lehet szidni, hogy "öreg doboz", de azért bőven a magyar átlag autók életkora alatt van! Sőt, ha lehetne most is 1-2 éves példányt venni belőle, akkor már le is cseréltem volna. Úgy látom neked merőben más a véleményed erről, úgyhogy tovább nem is próbállak meggyőzni! Üdv
Azt hiszem, a rendőrségi szájkarate a kelleténél is jobban megtette a hatását. De nyugi, ha rendőrök akarnák, már senkinek sem lenne jogsija. Mai cikkünk blogposztja...
a.szirbik 2011.08.10 11:51:57
@ocell:
helyszíni birság bizony már befigyel 60-nál is!
De az még nem is vészes (pár ezer forint).
Sokkal kellemetlenebb, amikor 68-ról nem tudsz a rövid sárga jelzésen megállni, és átcsúszol piroson, és megkapod a 100.000 ft büntit!
Nem gyorshajtás miatt, hanem:

9. § (4) bekezdés d) pont - Folyamatos piros fény esetére előírt megállási kötelezettség.
Bírság összege: 100 000 Ft

Saját tapasztalt, ezt ne akarja megcáfolni senki!
Mire jó egy harmincöt éves, roncs enduró? Hát, rendbe lehet hozni, akkor hobbizásra, vintage futamokra még megfelel, igaz, mifelénk nem rendeznek olyanokat. A másik lehetőség, hogy át kell építeni – igaz, mifelénk semmire sem becsülik a kétüteműeket. Az elmúlt két…..
a.szirbik 2011.06.26 11:47:15
A mai napra öregmerci szerelgetést terveztem. Aztán öcsém hívott reggel, hogy tudok-e róla, hogy a hétvégi Mercedes-csillagtúra rajtja ma délelőtt van a Roosevelt Széchenyi téren (nem is tudom, átnevezték már?), mert éppen most voltak bent náluk a reggeli műsorban a szervezők.…..
a.szirbik 2011.05.21 17:37:15
@BTO11:
Pont ezt akartam irni (vidéki kábelszolgáltató cég vagyunk) :D
Épp ügyelünk, és látom jön már a vihar, szóval tuti jó hétvégénk lesz!
  Van államtitkár, aki 466 ezer kilométeres A6-ossal jár. Az állami vezetők közül még a statikusabb szerzetek is simán mennek évi 60 ezer kilométert. Hamarosan mint Skodákat amortizálnak. Mai publikációnk blogposztja...
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Kezdetben a dMZ-nél az a gondolat is meghúzódott a puszta és célnélküli építésen túl, hogy de jó lesz rajta motorozni! Gondoltam, olcsó lenne azzal munkába járni. Vagy mondjuk úgy, egy ábrándként ez is bennem volt. Mint tudjuk, ez a része nem jött össze. Már az építés…..
Gabesz egyik reggel arra ébredt, hogy a DigiTV előfizetője. Amióta a TvNetworktől átvették a szolgáltatást, az egész házban akadozik a net:Szegedi vagyok, a Tvnetworktől mostanában veszi/vette át a Digi a "szolgáltatást". Azóta, hogy betette Szegedre a lábát a Digi,…..
a.szirbik 2011.04.15 21:05:03
@különvélemény:
Konkrétan Szegeden 1 Gbit 700.000 az inviteltől redundáns vonalon Pestig a BIX-be. Ha pontosan emelékszem - de nagyságrendileg ez az összeg az tuti! Ha tévednék, akkor valaki javitson ki :)
És kérnék is privátban lényegesen olcsóbb ajánlatot, ha valaki tud :)
a.szirbik 2011.04.15 21:15:33
@Vigyorka / Mázsóm a ketjecben / Göbszikéé:
Örülök, ha legalább nem azt érzed, hogy most is lehúz a szolgáltatód! Én csak arra akartam rávilágitani, hogy az ügyfelek is gyakran átesnek a ló túloldalára, és nem értik, hogy a garantált sávszélesség az nem egyenlő az otthoni sávszélességgel. És egyből panaszkodnak, ha esetleg a maximális sávszélesség 50-60%-a van meg náluk csúcsidőben. Azt viszont nem értik, hogy miért kerül egy üzleti előfizetés optikán többszörösébe, mint egy otthoni modemes x-ed magával osztozva egy cmts DS-en... Persze ha naponta többször nincs net, az más téma, és a szolgáltatónak tényleg kell tennie valamit, mert a negativ reklám nem nyerő :)
  Kifejezetten svájci frankos autóhitelben ülőknek dolgozott ki a Fiat egy akciót, amellyel egy csapásra megszabadulhatnak a frankhiteltől és átülhetnek egy új Fiatba. Persze sem az MKB-Euroleasing, sem a Fiat Magyarország nem jótékonysági szervezet, ők is csak a termékeiket…..
Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom. Vélemények az azonos című írásunkról...
Nyakig bemásztunk a BMW új szélcsatornájába. Fúj meleget is, hideget is, mint egy jó hajszárító - így Afrikától Alaszkáig le tudják szimulálni az időjárást Münchenben. Vélemények az azonos című írásunkról...
a.szirbik 2010.05.30 11:04:23
Belsőség A három puruttya 2010.04.25 06:55:58
  Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum. Vélemények az azonos című írásunkról...
a.szirbik 2010.04.25 11:14:54
@BeeTm:
Nekem Ausztriában sült be a motor, Németországból hazafelé jövet, 14o-nél pályán hosszú emelkedőnél... Nem éreztem úgy, hogy széttiportam volna a motorját, de lehet a 14o-es utazó is sok volt neki 8ookm-es távon!
a.szirbik 2010.04.25 11:27:07
@BeeTm:
Városban nem járunk autóval, csak ritkán, mert kisvárosban élünk, ezért 2ooo fordulat alatt ritkán menne. Inkább a megbizhatóság érdekelne.
Téli páráspdást nem oldja meg egy pollenszűrő csere?
Népitéletben nagyon rosszat nem hallottam róluk, de lehet az opel átka lesúlytana rám, és ismét kifognék egy "rossz dieselt". Bár ez most inkább a fiat hibája lenne :)
1.7 cdti motoroknál pedig horribilis javitási költségeket emlegetnek 1oo.ooo km felett. De lehet ez csak városi legenda?
a.szirbik 2010.04.25 12:02:32
@BeeTm:
kösz az infokat!