Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ga

0 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az EU-ban az ÁFA az uralkodó forgalmi adó, az US-ban a Sales tax. Magyarország valamint több más EU ország kezdi bevezetni az ÁFA helyett a Sales Tax-t. A Sales tax Magyar neve "Fordított ÁFA". Ennél lehet majd egy szebb nevet is kitalálni, egyenlőre a Sales tax egy jó elnevezés. Az…..
ga 2013.12.02 21:29:01
Itt el lehet olvasni a sales tax hátrányait:

en.wikipedia.org/wiki/Value_added_tax#Comparison_with_sales_tax

A megoldás mindig az hogy a bűnözőket meg kell keresni és meg kell büntetni és nem az hogy valami fantasztikus új megoldást kell bevezetni a régi helyett.
Először három alacsonypadlós szóló kocsit készítenének kísérleti jelleggel. Ha ez beválik, akkor újabb tizenötöt építene a BKV. A minap jelent meg a közbeszerzési értesítőben (TED) a BKV legfrissebb tendere, amely szerint PKD (Partly knocked down azaz részben összeszerelt)…..
A helyi iparűzési adó nemfizetés esetén természetesen végrehajtható. Viszont korrekt-e egy mindig fizető ügyfél számlájáról leemelni minden pénzt 20 nappal a lejárat után, úgy, hogy az önkormányzat előzetesen nem küld folyószámlát, és a késedelemre sem figyelmeztet? Ezt…..
Versenyképességünk ólomballasztja Ismét egy rangsor, ismét visszaestünk. Ezúttal a Világbank adott ki minősítést arról, hogy az egyes országokban milyen környezetben kell a vállalkozóknak céget vezetniük. Magyarország 54., öt hellyel rontott tavalyi eredményén. A számok…..
Komédiába illő jelenetet rögzített egy bolt biztonsági kamerája az angliai Northamptonban. Néhány tolvaj kanapékat próbált lopni, de nyitva hagyták a furgonjuk ajtaját, a bolt vezetője pedig egyszerűen "visszalopta" az árut A rablók két kanapét tuszkoltak be az üzlet előtt az…..
ga 2012.10.03 17:00:55
@Legelő Őse: Azt gondolom hogy megkerülhetetlen ez ügyben az, hogy Magyarországon a tömegtájékoztatásban folyton az hangzik el rendőrök és kriminológusok szájából, hogy ne avatkozzunk közbe, hívjuk a rendőrséget. Na most itt van, senki sem avatkozik közbe, a rendőrség pedig természetesen képtelen mindenhol ott lenni, egy ilyen esetben pl. (a villamoson a zsebesek) a világ legszuperebb rendőrsége sem tudna ott teremni (és attól egyébként is messze vagyunk).
Közismert, hogy 1956-ban, a forradalom kitörése idején éppen Bécsben tartózkodó  Puskás Ferenc nem jött vissza Magyarországra. 1957. márciusában a Ludas Matyi két rajzban is megemlékezett a nagy port kavaró, de a nyilvánosságban agyonhallgatott, rendkívül kínosnak tartott…..
Az egyre melegebb időben, nyári hétvégéken sokan választják a természetjárást, kirándulást időtöltésként, ami tényleg kiváló szórakozás, ugyanakkor veszélyeket is rejthet. A kullancsról mindenki hallott már, sokaknak közelről is volt alkalmuk megismerkedni vele. Lássuk…..
ga 2012.06.10 17:49:45
Dr. Lakost és weboldala megkerülhetetlen a témában, érdemes lett volna linkelni az oldalát. www.kullancs.hu

Itt van hogy mit tegyünk és mit ne:
kullancs.hu//download.php?filename=doc/Mittegy%C3%BCnk3.doc

A fent leírtakkal ellentétben pl. a kullancsot tök fölösleges őrizgetni.
Jogszerűtlenül tagadja-e meg egy szolgáltató ügyintézője, hogy a hivatalos beszélgetést rögzítse az ügyfél, miközben a szolgáltató is ezt teszi? Első olvasatra abszurdnak tűnik a tilalom.Tisztelt Zugügyvéd,A következő rövid incidens történt: "Telenor…..
Elindultak a kis értékű lopások miatti büntetőeljárások, íme az egyik története első kézből. A posztolónak szerencséje volt, hogy nem állították elő az elkövetéskor.Szia Zugügyvéd, Csak meg akarom osztani, milyen procedúrával jár egy kis értékű lopás. Egy…..
2007. április 1. Bolondok napja. És egyben életem legszörnyűbb napja. Próbáltam áprilisi tréfának felfogni, de sehogyan sem ment. Édesapám 3 nappal azelőtt hunyt el, teljesen hirtelen távozott, így elég feldúlt állapotban értem haza este 8 körül. Maszat kutyám épp anyunál…..
ga 2011.02.09 22:51:27
Serbia Insajd Burek 2.0 2010.10.17 16:22:00
Vannak kaják, amelyek egyszerűen nem működnek, ha külföldre viszik őket. Az istennek se lehet eladni például a BurekOT Magyarországon. Legalábbis úgy nem, ahogy azt Szerbiában teszik. A topolyai piacon még mozgó burekos is volt korábban, úgy 10-20 éve. Nem valami kis kosárból…..
ga 2010.10.17 20:26:15
ga 2010.10.17 20:28:02
Nem, nem világvége-film, csupán nyári hétvége a 2X3 (bár itt 4+3) sávos úton. A legtöbb nagyvárosban az élet leginkább a belvárosi főútvonalak mentén zajlik: az "örökzöld" Champs-Elysées-n kívül elég belegondolni a berlini KuDamm, a frankfurti Kaiserstrasse vagy…..
ga 2010.08.15 15:41:54
Maximálisan egyetértek. Sőt, a többi "városi" felüljárót is el kellene bontani. Egy-egy szigetszerű felüljárónak semmi értelme. Az igazi különbséget az autós közlekedésben az teszi, ha végig lámpamentes tud lenni egy út, ilyenkor olyan háromszorosa a kapacitása mint egy lámpákkal ellátottnak. (Tehát 3 sáv lámpásan = 1 sáv lámpa és kereszteződés nélkül.) Az ilyen elszigetelt felüljárók ugyan az adott helyett autópályásítják, élhetetlenné teszik, viszont az autós közlekedést sem segítik eléggé. Kellemetlent a haszontalannal...

Sokan említették a körúti villamosokat. Azt gondolom, hogy Budapesten azért ilyen fontos a körúti villamos, mert a járatok (mármint a többi) nem metszik egymást. (Ez ügyben lassú előrelépés azért tapasztalható.)

Azt gondolom hogy autós szempontból két párhuzamos koncepciót kellene vinni:

- A város jelentős részén lassú haladásra, mérsékelt forgalomra, a gyalogosok preferálására, a balra kanyarodás megengedésére berendezkedni.

- Meg kell teremteni az egyes városrészek kapcsolatát "autópálya" jellegű kapcsolattal. Az autópálya itt nem 130 km/h-t, hanem szintbeli kereszteződés és lámpa mentességet jelent.

A belváros esetében (hosszú) aluljárókkal operálnék. Például a dunaparti utakat aluljárósítva folyamatos haladásra alkalmassá lehetne tenni, ott 2x2 sáv ugye elvinne vagy 2x6 sávnyi mostani forgalmat. Kelet-nyugat irányban nem ennyire egyértelműen adódik hogy hogyan megoldható a kérdés. Bár lehet hogy nem is kell... mindenesetre a külső körútat is szintbeli kereszteződés től mentessé kellene tenni, mert jelenleg nagyon kicsi a kapacitása.
ga 2010.08.15 21:56:15
Azt gondolom, hogy egy olyan úton, ahol sok lámpa van, egyetlen híd nem változtat annyit, hogy az megérje a megépítés költségeit. Tehát kétféle úthálózatra volna szükségünk. Az egyikre egyáltalán nem teszünk ilyen drága hidakat. A másikon viszont csak hidas vagy aluljárós kereszteződést csinálunk. Így a hídjaink lényegesen jobban hasznosulnának.

Tegyünk fel hogy Budapesten szeretnél egyik pontból eljutni a másikba. Ma a legvalószínűbb az, hogy utad a következőképpen fog kinézni: az első 1-2 km-et mellékutakon, összességében kb. 20km/h-val teszed meg (átlag!), majd sok-sok km-et főútvonalon, átlag 30-al (erre mondanád, hogy 50-el mész, de a lámpák miatt ez sokkal kevesebb!), majd az utolsó 1-2 km ismét lassabban, mellékutas, esetleg jobbkezes utcás részen. Lényegesen hatékonyabb lehetne ez, ha "főútvonalas" részt egy lámpás kereszteződés nélküli, egyébként nem viszonylag szerény hosszúságú, jelenleg nem létező, gyorsforgalmi úton lehetne megtenni.

Azt gondolom, hogy ez egyáltalán nem utópia, annyi pénzből, amit utakra költünk, bőven megvalósítható lenne. Nézzük csak meg Dél-Budát. Hány egymással párhuzamos, de lámpás útvonal van? Budafoki út, irányonként 2 sáv, Szerémi út 2 sáv, Fehérvári út, na ez inkább 1 sáv mint kettő, Tétényi út, ez is mint a Fehérvári. Ennek a forgalmát mind elbírná egyetlen 2 sávos, de folyamatos haladásra alkalmas út. Mert a mostani egyik sem az, minden lámpák vannak.

Vegyünk egy tök sima kereszteződést: két út keresztezi egymást, lámpa szabályoz, hol az egyiken lehet menni, hol a másikon (a keresztezőn). Az idő 1/3-a haladás az egyik irányban, 1/3 a másikban, 1/3-a váltás (kétszer is váltunk ugye, egyszer oda, egyszer vissza, le kell lassulni, fel kell gyorsulni!). Ott van tehát az x sáv és ebből csak x/3 kapacitás használható. Nyilván ez ellen lehet védekezni azzal, ha a kereszteződésekben kiszélesítjük az utat, lehetővé tesszük hogy az autók több sávban haladhassanak át a kereszteződéseken, de erre városokban jellemzően nincs hely.

cso zsi: én azt gondolom hogy a fent említett "lassú" úthálózaton mindenhol meg kellene engedni a balra kanyarodást. Mondjuk ez pont a körúton a villamos miatt elég nehézkes. Mindenesetre nagy ellensége vagyok a balra kanyarodás tiltásának! :-)

Érdemes lenne kötelezővé tenni a balra kanyarodás tiltása mellé egy tájékoztató tábla kirakását, amely megmutatja hogyan tudok mégis bejutni a balra levő utcába. Csinos labirintusokat kellene rajzolnia az illetékesnek! Talán látva a gyönyörű táblát amit ki kell rakniuk finomabban bánnának ezzel az eszközzel.
Egy jó kis ingyenes térkép jelent meg a Király utcáról a napokban, amit a Tourinform irodákban és az utca boltjaiban lehet beszerezni. Szerintem remekül néz ki, jó ötlet ez a tematikus utca is - bár ha már dizájn, akkor kár, hogy pont a Zeneakadémia szuper dizájnos eneteriőrje…..
Ha a MÁV-csoportban pontosan betartják a karbantartási, vizsgálati előírásokat, valószínűleg nem engedhették volna pályára a súlyos, bár szerencsés kimenetelű balesetet okozó személykocsit. Talán a sors fintorának is tekinthető, hogy a hegyeshalmi vasúti fővonalon hétfő…..
Néhány meteorológus hipotézisei állították le Európa légiközlekedését. Pedig a feltételezések jelentős részére nincs tudományos bizonyíték. (Fotó: AP) Egyre inkább úgy tűnik, hogy elsősorban nem az izlandi vulkán kitörése akadályozta, akadályozza az európai…..
Ezek a gázórás-vízórás történetek búvópatakként visszatérnek a blogra, a Zugügyvéd azért teszi megint közzé, hátha a szolgáltatók is észbekapnak végre. Elvileg a hamis vád tényállását is megvalósítják szerelők a gázóra manipulálásával. Tisztelt…..
Hétköznapi Rodin ne dühöngj, a trenddel szemben mit szűkölsz! A szemeteszsák anyaga olyan vékony már, hogy a tíz centiről bele ejtett almacsutkát sem bírja ki; a tejnek nevezett valami a lejárati határidő előtt jóval megbuggyan, pedig természetes anyag már szinte nincs is benne;…..
Az alábbi történet is egy banküzemi hibáról szól, amely során az ügyfél súlyos tanulópénzt fizetett, és nem volt rest később letesztelni, ki hibázott. Persze újra kiütközött a banki trehányság. Történetem nemcsak  6.000.000 ft-"téves" …..
Egy elég fura rendőrségi levelet juttattak el a Zugügyvédhez. Úgy látszik a rendőrség is kezdi követni a parkolótársaságok behajtási gyakorlatát? Tisztelt Zugügyvéd!Egy elég fura ügy kapcsán írok!Egy ismerősöm ezt a levelet kapta a rendőrségtől. A levélen semmi…..
Györgyi szabadulna az OTP-től, de hiába, a bank makacsul ragaszkodik ügyfeleihez, a szerződéses viszony lejárta után is.Sziasztok,A történetem a következő:Az OTP-nél hitelkártyám volt. Idén május végén az OTP Tátra utcai fiókjában megszüntettem a hitelkártya szerződésemet,…..
A diplomás felperes megsértődik az ítéleten, sajátos módon felpiszkálja a bírókat, akik még sajátosabb bosszút állnak az elégedetlenkedő felperesen.Tisztelt Zugügyvéd!Cikkem a „Bírói műhiba – büntetlenül” c. írás folytatása, de nem azzal végződik, hogy a…..
ga 2009.08.25 23:02:22
Belsőség Ha szívatnak a tótok 2009.08.25 21:29:00
Nem nagy titok, hogy amikor nemrégiben egyedül vertem sátrat Budapesten, családom Pozsonyban maradt. Ideiglenes megoldásként a hétvégi utazás mellett döntöttünk, hol én megyek oda, hol ők jönnek ide. Nincs is ezzel nagy gond, hiszen a Pozsony–Budapest távolság elenyésző,…..