Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Atlasz

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Gombafelhők Hirosima (b) és Nagaszaki (j) felett (wikipedia) 1. A történelemben először az USA-ban a Franklin D. Roosevelt elnök engedélyével 1942-ben elindított Manhattan-terv tudósainak sikerült atombombát előállítani. Az első kísérleti robbantást 1945. július 16-án…..
Atlasz 2015.01.21 16:15:24
@ninimimi: Megjegyezném még, hogy ha nem történt volna az a tragikus dolog japánban, talán nem izzadt volna annyira a katonák keze az indítógombokon a hidegháború idején mindkét oldalon. Ki tudja, mennyi atombomba robbant volna akkor mindenfelé a világban?
Egy fura kinézetű honlap a világon bárki számára lehetővé teszi, hogy 73.000-nél is több olyan IP kamera felvételeit nézegesse, aminek gyári jelszavát még nem változtatta meg a tulajdonos. A honlapon a készítők azt állítják, hogy egy fontos biztonsági problémára szeretnék…..
Atlasz 2014.11.12 13:02:40
@32FNewYork: Nem, nem csak akkor mukodik, ha van DNS vagy DDNS bejegyzes. Teljesen elegendo, ha van nyilvanos IP cim, vagy a router-en valaki atiranyitott egyetlen megfelelo portot a kamera fele. (Pl. hogy azt elerhesse mobilrol vagy egy masik telephelyrol.)
Atlasz 2014.11.12 14:21:31
@panaszmuki: A gyari jelszo nem jelszo, altalaban csak azert van, mert semilyen jelszoval nem mukodne a program. Az nem ved semmit, csak kevesebb munka egy gyari jelszot varrni bele mint megirni es tesztelni kulon a kodot a jelszomentes belepeshez. Ezen kivul meg figyelmeztet arra, hogy itt kene lennie a jelszavadnak.
Naiv ügyfél egyik reggel arra ébredt, hogy a Digi koponyát lékelt rajta szoftvert frissített a beltéri egységén. Ennek hatására a megszűnt a csatornák rendezésének lehetősége, még prémium szolgáltatásként sem igényelhető. Sőt, jóváhagyni sem kell, elég, ha kikapcsolják a…..
Belsőség Ezt mi betiltanánk! 2011.07.20 06:00:00
Milyen autó lenne, amit mi tervezünk? Betiltanánk minden felesleges vackot, ami csak bosszúságot okoz és köteleznénk a gyártókat néhány dologra. Sértegetésig menő vita alakult ki. Mai cikkünk blogposztja...
Atlasz 2011.07.20 10:22:58
- A minimum, hogy minden izzót és más gyakran romló primitív alkatrészt a tulajdonos egyedül is ki tudjon cserélni a fél autó kibelezése és speciális kiképzés nelkül is. Ezt törvénybe iktatnám.
- Sok elektronikus kiegészítő csak kényelmi funkciót jelent, amely működése nem kritikus az autó számára. Legyenek ezek standardizálva. Ha kell az a három-négy betű, akkor megveszem a Skodámba mondjuk az Audisat vagy ha a BMW megoldása szimpatikusabb esetleg olcsóbb, akkor azt és beszúrom egy szabad CAN csatlakozóra a műszerfalon vagy a motortérben. (Mielőtt megköveznek, nem az ABS-re gondolok. De pl. az automatikus kocsizárástól a tempomatig sokminden lehetne független egység.)
- Cserélhetó motor. Ha van egy garázsolt 9 éves Golfom, amiben már elavult a motor és nem felel meg az aktuális elvárásoknak (nem engednek be a városközpontba, mert csak Euro V és nem Euro XXL), miért ne rendelhetnék egy azonos kategóriájú motrot mondjuk a BMW eüshopjából? Majd sarki szervízben beszerelik én meg elviszem levizsgázni. Ott nyugtázzák, hogy már megvan az Euro XXL, beírják a rendszerbe és adnak egy új matricát is.
- Az elektronikus kéziféket, helyettem gondolkodó váltót meg hasonló baromságokat meghagyhatják a robogósoknak.
- A 250kg/koponya súlylimit tök jó ötlet. (Persze csak személyautóknál.) Klasszikus B osztályú jogosítványnál lecsökkenteném a súlylimitet 1,6t-ra és külön komoly gyakorlati vizsgákhoz kötném az SUV és társaik vezetését. Nem volna több cicababa 2,5 tonnás verdában..
A Zugügyvéd az alábbi kérdést azzal egészítené ki, hogy néha az sem egyértelmű, ki a személyi felelős egy társasház tetejéről lezúduló hó lavina okozta kárért.  A József körúton sétálni ma egyenesen orosz rulettezésnek tűnt.Tisztelt Zugügyvéd!Itt vannak a hidegek,…..
Sok szó esett már az arctalanná vált felsőoktatásról, illetve arról, hogy egyes főiskolák és egyetemek diplomagyárrá alakulva ontják magukból a felkészületlen hallgatókat. Levélírónk saját tapasztalatát osztja meg velünk, megmutatva, hogy az oktatóknak is nehéz ebben a…..
Atlasz 2009.12.26 02:45:46
@Nymus: Egyetertek veled. Es bocsi, ha az elozo valaszommal arra terelem :-(
Atlasz 2009.12.27 04:03:04
@Rigor_mortis: Iiigen, neha bekeverek 1-2 hibat, ilyenkor belul elszegyellem magam es kibeszelem magam arra, hogy csak informatikus vagyok :-)
Megesett velem, hogy egy ilyen adott orszag teruleten szulettem es nem az anyaorszagban.
Atlasz 2009.12.27 04:06:23
@Rigor_mortis: Iiigen, neha bekeverek 1-2 hibat, ilyenkor belul elszegyellem magam es kibeszelem magam arra, hogy csak informatikus vagyok :-)
Megesett velem, hogy egy ilyen adott orszag teruleten szulettem es nem az anyaorszagban.
Belsőség Ha szívatnak a tótok 2009.08.25 21:29:00
Nem nagy titok, hogy amikor nemrégiben egyedül vertem sátrat Budapesten, családom Pozsonyban maradt. Ideiglenes megoldásként a hétvégi utazás mellett döntöttünk, hol én megyek oda, hol ők jönnek ide. Nincs is ezzel nagy gond, hiszen a Pozsony–Budapest távolság elenyésző,…..
Atlasz 2009.08.25 23:38:20
@Rousboy: Es jot rohogtek azon, aki holancot rak, mikor ho sehol :-D
Tudod, mennyi nyari gumival kozlekedo ember megy hegyekbe telen? Ha magyar rendszamu kamiont lattam morvaorszagban a sztradan, azonnal elojott bennem a halalfelelem es nem ok nelkul. Lehet, hogy az alfoldon elkorcsolyazik vele barhova, de ha valaki hegyeket akar megmaszni a kocsijaval, akkor nem szabad kereken sporolni. En a teli gumikra is felraktam februarban, mert elve akartam hazajonni a sielesbol.
Atlasz 2009.08.25 23:49:17
@szaki2: Mint mar irtam, a feluljaro elott vege a 70-esnek. Igy 22-vel lepte tul a megengedettet.

@bopat: A Komarom-Ersekujvar szakaszon megeri betartani. Nagggyon szeretik ott tesztelni a radarokat.
Atlasz 2009.08.26 00:02:25
@szaki2: Mas kerdes, hogy sok helyen nyugodtan lehetne 70-80 a megengedett es igy is biztonsagos maradna. Az is eleg ocska megoldas, hogy ujabban Oroszvar utan, egesz Bosnel er veget a szlovak fovaros, addig kene tartani a sebesseget. De hat ez mostanaban nem buntetes, inkabb ado. Ki kell futeni, ebbol fedezik a megement segelyeket..
Manapság mindenhová jut egy kis útlezárás Budapesten, ahol nincs, a dugó oda is elér, különösen a reggeli csúcsforgalomban. Réka is egy unalmas munkába araszolásnak nézett elébe pár napja, aztán közelről nézhette végig, ahogy egy egybenyakú ódis pépesre üti egy mikrobusz…..
Atlasz 2009.08.23 10:20:39
@bekov: "ez is a mélyen tisztelt rendőrségünk dolga lenne" - Na ebben szerintem tévedsz. Legyen bármennyi rendőr a világon, sose lehetnek ott mindenhol. Az öntudatos polgár, aki nem szar le mindent, ami épp' nem vele történik viszont igenis ott lehet bárhol. Talán élég lett volna kiszállni és szólni, hogy nyugodjanak már. Ha ezt ketten megteszik, nem valószínű, hogy az ürge tovább püföl bárkit is. Ha nincs hozzá merszed, akkor hívhatod a 112-t, akkor majd lesz ott rendőr. (igaz, csak pár perc múlva) Ha éjjel a sztrádán egy sötét gyalogost látsz, blogot írsz róla, vagy rászólsz, esetleg küldesz oda egy rendőrt?
Három órát álltunk az M7-esen. Rosszabb is lehetett volna - sütött a nap, szinte már piknikhangulat volt, a vadkerítésen belül voltak akkora bokrok, amiket ki lehetett nevezni vécének, egyszóval senki sem panaszkodott és idegeskedett. Időnként jött egy rendőrautó a leállósávban…..
Atlasz 2009.05.10 02:19:43
@Ubul1: Igenis lehet gyorsabb hajtasra kotelezni. Pl. tilthato az indokolatlanul lassu kozlekedes. A 70-80le motor nem luxuscikk a mai autokban, azzal lazan elozhetsz a sztrada belso savjaban meg negy emberrel is 130-al jo utviszonyoknal, nem 98-cal egy 91-gyel kozlekedo kamiont. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor nem valo neked a sztradan a belso sav. Mas eset, ha technikailag nem lehetseges vagy nem biztonsagos gyorsabban menni.
Ezúttal Vácra mentem kárparkozni, itt, az Inter Autóház Vácnál még válogathattam is a márkák között. Nem tudom, hogy véletlen-e, avagy a Totalcart üldözi-e a neve, de szinte kizárólag totálkáros kocsikat mutattak. Az udvaron megnéztünk úgy négy tékás autót, ebből…..
Atlasz 2009.05.10 01:04:12
Lehet, hogy ebben az esetben mindharman hibaztak tobb helyen is. A Kalos es az elozo eseteben ez eleg egyertelmu.

@sandrew: Mert az IFA nem biztos, hogy bir 90-el menni. A Mondeo viszont lazan. Nem tudom, hogy van a magyar KRESZ-ben, en a szlovak szerint vizsgaztam. Abban van egy kitetel (§70, 3c) az indokolatlanul lassu kozlekedesrol. Jelenleg ezert 30 euro (a gyorhajtas fele) a varhato birsag. Mostanaban nagy a penzhiany, ezert vegre elkezdtek alkalmazni a gyakorlatban is.

Nyugaton tenyleg ritkabbak a veszelyes helyzetek. En ugy vettem eszre, hogy az utak is jobban meg vannak tervezve es a vezetok kepessegei is ritkabban maradnak el annyira az elvarhato minimumtol. Sok nyugodt nemet autost latok, akinek nalunk ugyanugy elpattannak az idegei. (es nem mondanam, hogy mindet helyiek vezetik)

Sokat vezetek es mostanaban egyre gyakrabban kerulok szukos helyzetbe, mert valaki 35-40-el megy lakott teruleten vagy 70-75-el kozuton es a mogottuk osszegyulo kocsisorban az elso ketto nem mer elozni (nics hozza kello gyakorlata vagy inkabb kenyelmes es szivesebben kovet valaki mast). Elobb-utobb valaki elkezdi elozni oket es akkor mar min. harom kocsit kell megeloznie, es koztuk tuti nincs meg a kov. tavolsag sem. Aztan csak imatkozik az ember, hogy sikeruljon neki. Majdcsak sorrakerulok en is es talan addigra nem gyarapodnak meg kettovel az elozni lustak, mert akkor mar szinte lehetetlen biztonsagosan elozni.
Ki mer egy kamion mogott (ahonnet szinte semmit sem lat elore) nyugodtan setakocsikazni kov. tavolsag betartasa nelkul? A pilotaknal van egy bizonyos repulesi oraszam es gyakorlat. Ha ezt nem teljesiti a pilota minden evben, akkor vagy komolyan korlatozzak az engedelyet vagy felfuggesztik. Nemreg hallotam egy sztorit, hogy az urge azert bukott meg a vizsgan, mert nem mert kielozni egy traktort mikozben ennek semmi akadalya nem volt. Talan van remeny a javulasra...
Sok bringást csapnak el az Egyesült Államok útjain. Tipikus baleseti ok, hogy az autósok szűkre vett manőverrel próbálják megelőzni a kerekezőket. Coloradóban ezért megalkották a három láb előzési törvényt, amely, ha a kormányzó is aláírja augusztusban életbe lép.…..
Atlasz 2009.05.06 00:07:03
@hamlet79: Evente levezetek kocsival ugy 30 ezret, elvezem a vezetest. De motoroni es bringazni is szeretek. (ugy latszik, mindenevo vagyok :-) ) Valamikor azt tanitottak nekem a suliban, hogy az utszelen kell tekernem. Gyorsan rajottem, hogy ha eletben akarok maradni, akkor ez igy nem mukodik. 1) A 16mm szeles kerek nem igazan erzi magat jol a kavicsban es katyukban, merthogy mifelenk nagyon jo karban tartjak az utakat. 2) Szinte minden auto es kamion kicentiz. -> Ha bringazok es szuk a sav kettonknek (sajnos szinte mindig az), ugy kell menni, hogy a gepkocsivezetot rakenyszeritsem a savvaltasra. Ertem, miert csinaljak ezt a bringasok, amikor autot vezetek, ezert nem rajtuk toltom ki a mergem dudlassal es leszoritassal. A bringas az epseget vedi azzal, hogy legalabb fel meterrel a csikon belul kozlekedik. Sokkal jobban vedi ez, mint akarmilyen bukosisak.

Kicsit mas teszta, mit kap tolem az a bringas, aki rossz latasi viszonyoknal (sotet, kod, eso,..) nincs kivilagitva (valamilyen okbol ezek szeretik a legjobban a fekete bringa + fekete gunya kombinaiot). Bringan elozeskor megszolom, hogy "vilagitani is kene haver, nehogy elcsapjanak". Ha autoval vagyok es nincs szembejovo auto, akkor hatasnak megfeleloen vagy duda vagy tompitott+reflektor.(a kocsim gyarilag hagyja a tompitottat uzemben reflektorokal is, igy legalabb vilagitok helyette is:-) ) Egyszer egy 30km-es uton egy szep kodos esten ugy a 15, sotet bringas elkezdett csunyan mutogatni. Hat igen, satufekkel alltam meg elmagyarazni neki. (de nem hajtottam ra es nem is bantottam - pedig megerdemelte volna, hogy leszedjem a bringrol) Van egy bringasnak is ellenvetese? Az ilyen bringas az en eletemmel is jatszik. Ha telibeveszem egy elozesnel akkor biztos huvoson vegzem en is (vagy hutohaz vagy dutyi)

Aktualis varoskamban csak egyetlen ut vezet haza melobol, nincs se alternativ kisutca, semmi. Ez egyben egy kozepesen fontos bevezeto ut is. Ha valaki pentek delutan bringaval megy haza melobol, sajnos nincs mas valasztasa, mint ez az ut. Sajnos neha nem 30, hanem tobb autost is akadalyoz. Sok proli jar arra haza. Talan ez majd motivalja oket, hogy valtoztassanak a helyzeten. Hely volna a kulonsavra.
  Ha rossz pillanatban megy csődbe a kereskedő, rémálommá válhat az új autó vásárlása. És nem az Elm utcában, hanem itt és most, a mai Magyarországon.  Vélemények az azonos című írásunkról...
Atlasz 2009.04.21 10:30:19
Ha lehet egyezkedni az eladoval es nincsenek komoly anyagi gondjai, akkor biztos belemegy egy ilyen konstrukcioba: hu.wikipedia.org/wiki/Akkreditív
Max. 1 nappal kesobb kapja szamlara a penzt, nincs keszpenz es szinte ugyanolyan, mint a kezbol-kezbe. Max. a eloeget bukhatjuk el.
Dim olyat látott, amit én még nem, ha csúnya baleset lett volna belőle, simán megérne egy Darwin-díj jelölést is akár. Azt már megszoktuk, hogy sokan kézből telefonálnak, annyira, hogy már fel sem háborodunk igazán egy-egy ilyen eset láttán. De hogy valaki vezetés közben…..
Miután a tegnapi tempomatos posztot páran alaposan szétoffolták azzal, amit a címben olvashattok, időszerűvé vált elétek tárni Kételkedő minden részletre kiterjedő eszmefuttatását, mert úgy tűnik, sokakat izgat a téma, még levélírónk is egészen tűzbe jött a sztori…..
Még így ez elején verjük le a tudat cölöpjeit a bíborvörös értelmezési horizont alatt elterülő fogalmi mezőre. Bochkor Gábor egy hülye. Pontosítsunk! Bochkor Gáborból hülye poénok szakadnak ki egyfolytában. Pontosítsunk! Bochkor Gábor abból él, hogy hülye poénokat izzad…..