Adatok
grinshot
0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A fast fashion fogalma az új divattrendek gyors átfordulására és a tömegesen gyártott, olcsó ruházati cikkek keresletére utal. A blogon többször írtam már ennek káros környezetvédelmi, gazdasági és etikai vonatkozásairól, az ultra fast fashion berobbanásával azonban újra érdemes figyelmet szentelni…..
Megtette várva várt bejelentését a prémium elektromos autóiról ismert amerikai cég, otthonaink áramellátásában hasznosítható akkumulátort dob piacra. A Tesla nem titkolt célja, hogy termékei uralják az elektromos autók piacát, tekintve, hogy tavaly elérhetővé és…..
grinshot
2015.05.14 10:03:33
@Sesquatch: Igazad van hogy kiegészítő rendszernek jó lehet, de még mindig sok a "de". A megtérülést bőven árnyalja, hogy kell napelem, inverter, ezek jelentős tételek, meg a felszerelés sem ingyen van. A lítium-ion meg amúgy sem szereti a 0-100% töltési ciklust, a 10 Kwh kapacitás (ha tényleg ennyi a max ami benne van) akkor ennek 75%-a ami értelmesen (gyors amortizálás elkerülése mellett) kihasználható. Pár százalék megtérülés lehet az egész (napelem+inverter+akksi) cuccon a teljes életciklusa alatt ami kinek jó, kinek nem. Sztem még nem meggyőző. Vagy jobb akksi technológia kell vagy olcsóbb ár.
Az egyik legnagyobb baj az, hogy a témáról folytatott vitákban sokszor az érzelmek, és nem az érvek dominálnak, így az érdemi diskurzus gyakran elsikkad, a végletekben gondolkodók a kritikus hozzászólót azonnal valamelyik "lobbi" tagjai közé lökik. A következőkben…..
grinshot
2015.05.07 13:44:49
@Tejforraló:
Tisztelt Tejforraló!
Kérlek akkor meséld itt el a bizonyítékokat a homeopátia MELLETT!
Várjuk ide az olvasnivalót.
Tisztelt Tejforraló!
Kérlek akkor meséld itt el a bizonyítékokat a homeopátia MELLETT!
Várjuk ide az olvasnivalót.
A dél-amerikai ország száz százalékban megújuló energiaforrásokból fedezte szükségleteit az elmúlt hónapok során, így a 4,8 millió lakosú Costa Rica semmilyen fosszilis energiahordozót nem használt föl eddig a 2015-ös évben. Ezzel alighanem kiérdemelte 2015 első…..
grinshot
2015.04.08 10:44:30
A megújuló energia jobb üzlet, mint egy bankbetét - olyannyira, hogy az Egyesült Királyságban új befektetési, üzleti modellt is épített erre az ausztrál székhelyű BCD Energy vállalat. A konstrukció lényege, hogy a befektetők olyan mini-kötvényeket jegyezhetnek a vállalatnál,…..
grinshot
2013.11.29 13:15:51
A lakosság számának növekedése, a növekvő energia- és élelmiszerigény, illetve az egyre nagyobb mértékű károsanyag-kibocsátás megköveteli, hogy fenntarthatóbb életmódra váltsunk át, viszont a fogyasztói társadalomra jellemző állandó növekedés káros hatásainak…..
Nem állítom, hogy teljesen józan voltam, ezért is kerestünk taxit. Igazából nem is voltunk biztosak benne, hogy taxi kell, hiszen alig fél óra lett volna gyalog hazáig, de a héten már kétszer slattyogtunk haza Pestről, és nem volt kedvünk megint átbattyogni az alagúton. Mégis…..
grinshot
2013.08.07 14:50:59
Zacskó. Legyen műanyagból, papírból vagy szövetből, a modern, tömeges fogyasztás egyik nélkülözhetetlen kísérője. Az élelmiszerdiszkontok egyszerű nejlonszatyraitól az exkluzív márkaboltok esztétikai műremeknek számító papírzacskóiig igen széles a választék. Ami azonban…..
Mindegy, mert rugalmas szabályozókapacitások nélkül egyik sem megy
Az elmúlt hetekben több olyan előrejelzés is napvilágot látott, amely az atomenergia látványos visszaszorulásáról tanúskodik, miközben a megújuló forrással működő kapacitások ugrásszerűen bővülnek. A…..
2011-ben 29,7 gigawattnyi fotovoltaikus rendszert kapcsoltak a világ villamosenergia-hálózataira – áll az Európai Fotovoltaikus Iparági Egyesület (European Photovoltaics Industry Association - EPIA) május elején megjelentetett elemzésében. A legtöbb - összesen 21,9 gigawattnyi…..
„A hatékonyabb termelési és felhasználási technológiák megoldják a környezeti problémákat!” Ismerős a megállapítás? Ez talán az egyik legtöbbet használt érv például az energiahatékonyságot növelő technológiák fejlesztése mögött, hiszen a fenti logika mentén minél…..
Megvan a jövő egyik sikergyanús energetikai fejlesztési modellje: a közösségi erőmű. Azaz olyan projektek életre hívása, amelyben a befektető maga a fenntarthatóság iránt elkötelezett lakosság. Bécsben már sikeres a modell, az első közösségi naperőművet már üzembe is…..
Már régen kíváncsiak voltunk arra, hogyan hal meg egy villanyautó reális körülmények között, nem a laborban szépen kivéreztetve. Hirtelen beáll, mint a szög, vagy lassan, fogyasztót-fogyasztóra lekapcsolva kimúlik? Csik vállalkozott a tesztpilóta hálátlan szerepére. Íme.Mai…..
grinshot
2011.09.09 15:28:49
@fogash:
1. az üzemanyagokat a kútnál nem kilóra, hanem literre vesszük, a benzin literje könnyebb mint a gázolajé, a 10% literre vetített kb. többlet így jön ki - itt a liter fogyasztásról ment a polémia nem a kg fogyasztásról...
2. nem vagyok vegyész, annyit tudok hogy technológiával valamilyen arányok között el lehet tolni a lepárlást a könnyebb és nehezebb párlatok között, maradjon a diesel a hajókba meg a mozdonyokba, traktorba, a benzin mehet az szgk-ba...
3. a g/kwh nyilván egy bizonyos terhelés és fordulat mellett mért fajlagos fogyasztást jelöl (és senki nem mondta hogy a diesel termikus hatásfoka nem jobb), a valós életet érdemes megnézni a spritmonitor.de statisztikái jó irányba mutatnak....
4. a mikroszennyezés azért elég nagy gond...egy 150ezret futott diesel meg tuti hogy jobban kormol mint egy ilyen futású benzines
5. van direkt tapasztalatod, vagy mire alapozod?
6. Nem a TDI-re gondoltam, van a környezetemben 10m+ értékű Audi CRD meg BMW új diesel is, mind olyan hangot ad mint egy kisebb géphajó, és az alacsony rezgési frekvenciákat meg érezni is lehet.
7. Igazad van, de nézd meg milyen szépen felzárkózott a diesel árban a benzin mellé az utóbbi 10 évben...és még nincs vége....
1. az üzemanyagokat a kútnál nem kilóra, hanem literre vesszük, a benzin literje könnyebb mint a gázolajé, a 10% literre vetített kb. többlet így jön ki - itt a liter fogyasztásról ment a polémia nem a kg fogyasztásról...
2. nem vagyok vegyész, annyit tudok hogy technológiával valamilyen arányok között el lehet tolni a lepárlást a könnyebb és nehezebb párlatok között, maradjon a diesel a hajókba meg a mozdonyokba, traktorba, a benzin mehet az szgk-ba...
3. a g/kwh nyilván egy bizonyos terhelés és fordulat mellett mért fajlagos fogyasztást jelöl (és senki nem mondta hogy a diesel termikus hatásfoka nem jobb), a valós életet érdemes megnézni a spritmonitor.de statisztikái jó irányba mutatnak....
4. a mikroszennyezés azért elég nagy gond...egy 150ezret futott diesel meg tuti hogy jobban kormol mint egy ilyen futású benzines
5. van direkt tapasztalatod, vagy mire alapozod?
6. Nem a TDI-re gondoltam, van a környezetemben 10m+ értékű Audi CRD meg BMW új diesel is, mind olyan hangot ad mint egy kisebb géphajó, és az alacsony rezgési frekvenciákat meg érezni is lehet.
7. Igazad van, de nézd meg milyen szépen felzárkózott a diesel árban a benzin mellé az utóbbi 10 évben...és még nincs vége....
grinshot
2011.09.09 20:41:32
@fogash:
Nézd, én nem méricskéltem a diesel többlet energia tartalmát, csak az általában idézett 10%-ot mondtam, ha az 15% akkor még inkább igaz lehet amit mondtam legelőször :-)
Az olajfinomításnak meg nézz utána, mert ugyan én sem értek hozzá, de amit te mondasz azt totál messze van a valóságtól, ui. nem 1-2% difi van a finomítók diesel kihozatalában....
A tdi-nél nem kell "etetni a lovakat" ha megy a turbó???
Nézd, én nem méricskéltem a diesel többlet energia tartalmát, csak az általában idézett 10%-ot mondtam, ha az 15% akkor még inkább igaz lehet amit mondtam legelőször :-)
Az olajfinomításnak meg nézz utána, mert ugyan én sem értek hozzá, de amit te mondasz azt totál messze van a valóságtól, ui. nem 1-2% difi van a finomítók diesel kihozatalában....
A tdi-nél nem kell "etetni a lovakat" ha megy a turbó???
Az élet eleinte kínszenvedés lesz egy villanyautóval, ha nem kertes házban laksz. Mintha egy benzinkutak nélküli városban kellene járni egy tízliteres benzintank tartalmával. Vélemények az azonos című írásunkról...
grinshot
2010.05.12 13:58:03
akit érdekel a téma még itt van egy frappáns összehasonlítás villanyautó témában:
www.lowtechmagazine.com/2010/05/the-status-quo-of-electric-cars-better-batteries-same-range.html
Ja és arról hallgatnak a gyártók hogy egy ilyen akksi hány év után kuka... Állítólag a lítium-ion akksi 3-5 év alatt elveszti a tároló kapacitás felét. Tehát mintha az a 10 literes tank visszament volna 5 literesre.
zippofcy6: a fogyó olaj nem hype hanem valóság! ha lenne elég belőle a sivatagban (irak) akkor ugyan miért kellene a mélytengeri olajat bolygatni? nézz utána...
www.lowtechmagazine.com/2010/05/the-status-quo-of-electric-cars-better-batteries-same-range.html
Ja és arról hallgatnak a gyártók hogy egy ilyen akksi hány év után kuka... Állítólag a lítium-ion akksi 3-5 év alatt elveszti a tároló kapacitás felét. Tehát mintha az a 10 literes tank visszament volna 5 literesre.
zippofcy6: a fogyó olaj nem hype hanem valóság! ha lenne elég belőle a sivatagban (irak) akkor ugyan miért kellene a mélytengeri olajat bolygatni? nézz utána...
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
Új reklámspot-sorozat indult útnak a német nyelvű tévécsatornákon néhány hónapja, és vált hihetetlenül rövid idő alatt kultikus darabbá. A filmen nem túl szimpatikus, ám rendkívül laza fiatalember arról győz meg minket másodpercek alatt, hogy villanyautóval járni, pláne…..
grinshot
2009.09.25 15:33:58
@OptimusPrime: Köszönöm a kioktató stílust.
Tételesen írd le mi az amit már bizonyítottan megcáfoltak?
Kösz mindenki nevében...
Tételesen írd le mi az amit már bizonyítottan megcáfoltak?
Kösz mindenki nevében...
grinshot
2009.09.25 20:56:54
@OptimusPrime:
Kár volt így felpaprikáznod magad. Ez iyen greenpeace féle hurráoptimizmus hogy mindent megold a PV meg a szélerőmű.
Számold ki hogy mennyi napcella kell az elektromos autókhoz, aztán a legyártásukhoz mennyi olaj, meg mennyi hely az elhelyezésükhöz, meg a járulékos infrastruktúra és akkor el lehet gondolkodni a megoldás realitásán.
Igen vannak szaporító reaktorok de mivel vannak velük problémák, nem véletlen hogy nem terjedtek el. Több x veszélyesebbek mint a "normál" reaktorok.
Az, hogy a Prius teljes életciklusa alatt a dízelnél kisebb teljes energiafelhasználást produkál, nehezen lehet elhinni, tekintve hogy a modern tdik fogyasztását épphogy eléri, 110 felett meg többet is eszik (vezettem, próbáltam..).
Az én ismereteim szerint a PV cella EROIE.je kb 3x.
Nem azt mondtam hogy nem lehet akksit gyártani, csak meg kell nézni az árát majd ha 100 x ennyit kell gyártani belőle..
Nem véletlenül nincs csupa villany autó mert akkor 1 tonna NiMH akksi kellene bele. Teknitve hogy a Priusban a kímélés miatt kb. 1-2 kmt megy a 40 kilós celle, akkor 200 km-hez kell kb. 1 tonna?!!
Szerintem a megoldás egyszerű, ahogy kevesebb lesz az olaj, kevesebbet fogunk autózni is....
Kár volt így felpaprikáznod magad. Ez iyen greenpeace féle hurráoptimizmus hogy mindent megold a PV meg a szélerőmű.
Számold ki hogy mennyi napcella kell az elektromos autókhoz, aztán a legyártásukhoz mennyi olaj, meg mennyi hely az elhelyezésükhöz, meg a járulékos infrastruktúra és akkor el lehet gondolkodni a megoldás realitásán.
Igen vannak szaporító reaktorok de mivel vannak velük problémák, nem véletlen hogy nem terjedtek el. Több x veszélyesebbek mint a "normál" reaktorok.
Az, hogy a Prius teljes életciklusa alatt a dízelnél kisebb teljes energiafelhasználást produkál, nehezen lehet elhinni, tekintve hogy a modern tdik fogyasztását épphogy eléri, 110 felett meg többet is eszik (vezettem, próbáltam..).
Az én ismereteim szerint a PV cella EROIE.je kb 3x.
Nem azt mondtam hogy nem lehet akksit gyártani, csak meg kell nézni az árát majd ha 100 x ennyit kell gyártani belőle..
Nem véletlenül nincs csupa villany autó mert akkor 1 tonna NiMH akksi kellene bele. Teknitve hogy a Priusban a kímélés miatt kb. 1-2 kmt megy a 40 kilós celle, akkor 200 km-hez kell kb. 1 tonna?!!
Szerintem a megoldás egyszerű, ahogy kevesebb lesz az olaj, kevesebbet fogunk autózni is....
grinshot
2009.09.28 15:42:01
@OptimusPrime:
Kedves Vitapartner!
Egy másik fórumon szívesen diskurálok ezekről a témákról.
Még egyszer tisztáznám gondolataimat:
A prius nekem nagyon tetszik mert zseniális, de csak a korom szól a dízelek ellen, tényleg takarékosabbak. Különösen ha start-stop rendszer is lesz bennük. A prius kifejezetten az USA elővárosi max 55 mph sebességű forgalomra optimalizált. Nálam a tdi elmegy 5 literrel autópályán is, városban is...Én nem az így úgy összerakott teszteket néztem hanem saját magam teszteltem a cuccot (Prius II vs. 1.9 TDI) itt a mi kis városunkban meg autópályán...
A priusban bevallottan korlátozzák az akksik lemerülés és felöltöttségi szintjét (max 75 min 35 %) azért hogy az akksi élettartam kitartson a kocsi hasznos élettartamáig. Tehát mehetne 6-7 km-t csak akkor az akksi 2 év után kuka.
Igazad van hogy vannak nagyobb sűrűségű akksik, de baromi drágák és már rég túl vannak azon hogy "mintadarab" meg 0 széria legyen. Ilyen a Lítium ION is. A baromi drága pedig teccik-nemteccik jelzi az előállításuk energia igényét. Javaslom a batteryuniversity oldalt megnézni.
Tényleg baromi sok tanulmány készül a PV témáról. A napenergia PV úton való hasznosításáról nem azt mondtam hogy zsákutca, hanem hogy az egész rendszer és infratruktúra kiépítési iszonyatos erőforrást igényel és nem 1-2 éves sztori. Az EROEI matek sok esetben úgy készült hogy nem vették figyelembe az előállítás ÖSSZES járulékos energia igényét (pl. kifelejtették hogy valahol gyártani kell, össze kell szerelni, leporolni, stbstb...)
A szaporító reaktorok problémáit biztos lehet orvosolni, de még tény hogy nincs megoldás egyelőre és vannak fizikai korlátok amelyek különösen veszélyessé teszik az ilyen reaktorokat. A greenpeace sem lelkesedik.
A fúziós reaktor sem megy olyan könnyen mint az a 70-es években esetleg gondolni lehetett volna. Bár szerintem ezzel nem nyerne az emberiség...
Üdv és hajrá!
Kedves Vitapartner!
Egy másik fórumon szívesen diskurálok ezekről a témákról.
Még egyszer tisztáznám gondolataimat:
A prius nekem nagyon tetszik mert zseniális, de csak a korom szól a dízelek ellen, tényleg takarékosabbak. Különösen ha start-stop rendszer is lesz bennük. A prius kifejezetten az USA elővárosi max 55 mph sebességű forgalomra optimalizált. Nálam a tdi elmegy 5 literrel autópályán is, városban is...Én nem az így úgy összerakott teszteket néztem hanem saját magam teszteltem a cuccot (Prius II vs. 1.9 TDI) itt a mi kis városunkban meg autópályán...
A priusban bevallottan korlátozzák az akksik lemerülés és felöltöttségi szintjét (max 75 min 35 %) azért hogy az akksi élettartam kitartson a kocsi hasznos élettartamáig. Tehát mehetne 6-7 km-t csak akkor az akksi 2 év után kuka.
Igazad van hogy vannak nagyobb sűrűségű akksik, de baromi drágák és már rég túl vannak azon hogy "mintadarab" meg 0 széria legyen. Ilyen a Lítium ION is. A baromi drága pedig teccik-nemteccik jelzi az előállításuk energia igényét. Javaslom a batteryuniversity oldalt megnézni.
Tényleg baromi sok tanulmány készül a PV témáról. A napenergia PV úton való hasznosításáról nem azt mondtam hogy zsákutca, hanem hogy az egész rendszer és infratruktúra kiépítési iszonyatos erőforrást igényel és nem 1-2 éves sztori. Az EROEI matek sok esetben úgy készült hogy nem vették figyelembe az előállítás ÖSSZES járulékos energia igényét (pl. kifelejtették hogy valahol gyártani kell, össze kell szerelni, leporolni, stbstb...)
A szaporító reaktorok problémáit biztos lehet orvosolni, de még tény hogy nincs megoldás egyelőre és vannak fizikai korlátok amelyek különösen veszélyessé teszik az ilyen reaktorokat. A greenpeace sem lelkesedik.
A fúziós reaktor sem megy olyan könnyen mint az a 70-es években esetleg gondolni lehetett volna. Bár szerintem ezzel nem nyerne az emberiség...
Üdv és hajrá!
Nem az a baj, ha valaki jobbról előz. Szabálytalan, de nem vagyok én rendőr. A gond akkor van, ha ezt úgy teszik, hogy tudják: a végén le kell majd szorítani a belső sávban autózót. Vélemények az azonos című írásunkról...
Maga az eljárás körülbelül kétszer annyiba kerül, mint itthon. Ezzel nagyjából el is mondtunk minden rosszat a procedúráról. Vélemények az azonos című írásunkról...
grinshot
2009.06.05 09:53:46
@series_one:
biztos nincs rendben, de az is biztos hogy ott a rendőrség többet is tesz a biztonságos közlekedésért a műszaki állapot tekintetében is...
hány olyan baleset stb van ami fékhiba, futómű kiesés miatt van??
a műszaki vizsga "ellenére" már nem egy kitört futóművű ladát láttam kis hazánkban nyilván a szentlélek tartotta össze...
biztos nincs rendben, de az is biztos hogy ott a rendőrség többet is tesz a biztonságos közlekedésért a műszaki állapot tekintetében is...
hány olyan baleset stb van ami fékhiba, futómű kiesés miatt van??
a műszaki vizsga "ellenére" már nem egy kitört futóművű ladát láttam kis hazánkban nyilván a szentlélek tartotta össze...
grinshot
2009.06.05 09:55:33
@Hrzrasn:
"Ismerik a karbantartás fogalmát"
Személyes tapasztalatom van az ottani "karbantartott" autókról. Az átlag amerikai azt sem tudja hogy dugattyús motor van az autójában.....beül oszt nyomja....
Tapasztalat: az átlag ott sem jobb...
"Ismerik a karbantartás fogalmát"
Személyes tapasztalatom van az ottani "karbantartott" autókról. Az átlag amerikai azt sem tudja hogy dugattyús motor van az autójában.....beül oszt nyomja....
Tapasztalat: az átlag ott sem jobb...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Másrészt tÚl olcsó a ruha - de tényleg!! - ezért vesznek belőle sokat. Az olcsóságnak két oka is van, az egyik hogy az externáliák nincsenek beárazva -ahogy írod - a másik a minőség illúzió, ezek a ruhák tényleg az első mosásig néznek ki jól.
Itt lenne az államnak szerepe hogy minimális minőséget előír.
Nem mindig volt ez így. Vannak nekem még a 80-as! években külföldön - tengerentúlon - vett ruhadarabjaim - klasszikus formák - még mindig jók pedig azok is made in bangladesh! És nem luxusmárka hanem átlagos termékek voltak akkor.
Azt írod érdemes olyan terméket keresni ami jobb minőség.. de erre nincs lehetőség!... nincs info rá és tapasztalat sem... sőt már a "nagy márkák" esetében is a tartósság másodrendű, ez is saját tapasztalat. Tehát ami drága<> jobb minőség.