Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szabi1983

0 bejegyzést írt és 432 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Remekelnek a magyarok az ERC-ben Immár 15 éve, hogy utoljára magyar raliversenyző állhatott dobogón, de akkoriban egészen más rendszer szerint működött az EB. 2003-ban Janika Budapest Rali győzelme egyben EB futamgyőzelemnek is számított, de azóta közelében sem voltunk hasonló sikernek. Idén…..
Belsőség Heti merítés 2015.03.15 08:28:06
Digó limó (Aki már olvasta az eddigieket, ugorjon benne az Elvtársak, elvtársnők bekezdéshez ;) Gyönyörűséget foltot sikerült csinálni rá, amikor lekerült a kocsi, a műszerfal elég vehemensen tiltakozott, olyan lámpák is elkezdtek világítani, amiről nem is tudtam, hogy…..
Végre közeleg március eleje, nem kell tovább tűkön ülniük, rövidesen megtudjuk, mi lett a 2015. Év Autója, 2-án, a Genfi Autószalon előtti este mindannyian tudni fogjuk. Én mindenesetre még nem is sejtem, melyikre szavazok, ahhoz ülök majd egy napot, táblázatokat készítek,…..
szabi1983 2015.02.20 14:55:52
@LP Cox: Az biztos, hogy mindenki más elvek alapján vásárol autót. Ezért van még életben ennyi gyártó. Én betiltanám például a fordot. Régen a cégnél imádtuk a jó öreg tranzitokat. A legjobb kisárusszállító volt. Tönkretették. Az újak már csak motorhibás rozsdakupacok. Mondeó? A 93-as kerek mondeók még ma is mennek. Az újak? Van olyan mondeónk, amiben már a harmadik komplett CR rendszert cserélik és a második turbót. Ezek már nem autók. Például az opel hamarabb kapcsolt és az insigniák egyre jobbak. De a renault se rossz. A tranzitok mellett van pár trafic. Azok tökéletesek. Soha semmi bajuk nem volt és a következő beszerzés egészen biztosan trafic és master lesz.
Fantáziátlanság? Tiszteletadás? Kétségbeesés? Ezer oka lehet annak, hogy egy gyártó elővesz valami régi nevet a tarsolyból, és egy új modell fenekére akasztja. Ritkán sül el jól. Azonos című írásunk kommentposztja...
szabi1983 2014.03.05 14:37:16
@misinator: És akkor a fiat albeát nem is említettük. Egy olyan gyártó aki tud 500-as fiatot is megcsinálja az albeát. Az még hagyján, hogy ocsmány de olyan aránytalan mintha két autóból lenne összehegesztve. Sosenem gondoltam volna, hogy sikerül. Multkor állt egy albea és egy logan egymás mellett az utcán és egyszerüen meglepő, hogy ezt az olcsó/nagy autót a dácsia mennyivel arányosabban oldotta meg.
szabi1983 2014.03.05 14:43:25
@kultúrpesszimista: Igen ez igaz. Csak egy baj van. Az olasz autónak számomra csak egyetlen vonzereje van. A formája. Egy mazda ha csunya attól még jó. Na de ha Paolo összedob egy ronda autót az kész csőd.
szabi1983 2014.03.05 15:02:46
@misinator: Lehet de nem biztos. Az utóbbi időben eladott fiatok nagy része nem is fiat. Ami meg fiat azok a kissebb, egyszerűbb modellek. És mi tud elromolni egy pandában? Ha a fiat is gyártana passat/insignia/mondeó méretű komplex műszaki tartalommal rendelkező autókat biztosan nem lenne ilyen rózsás a helyzet.
Tényleg fél perc alatt újjá lehet varázsolni a lemattult fényszórókat? Szinte ingyen? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belsőség Heti merítés 2014.02.02 12:33:09
Skarlát Szajha A kocsi formája szerintem időt állóan szép, bár ízlésről vitatkozni nem érdemes. Úgy szoktam mondani, hogy bárhová megyek vele, mindenütt megnézem. Magamnak vettem, nem a szomszédnak, nem hétvégi kocsinak, minden nap használom mindenre. Volt rajta egy hátsó…..
szabi1983 2014.02.03 19:05:45
@Odonbattya: Kössz a helyreigazítást. Természetesen képletesen írtam. De azért még egy patkó elment volna a homasitás kerékdísz, szőnyeggarnítúra mellé. És akkor még nem is beszéltünk a hűtőrácsról és a belsőről. Ezt a fajta környezetszennyezést nagyon nem kedvelem.
szabi1983 2014.02.04 07:36:40
@Odonbattya: Neked meg mi bajod? Én elmondom, hogy számomra mennyire izléstelen ez az autó. Elmondom mert elmondhatom. Ez tudtommal egy olyan hely, ahol szabadon megtehetem. Erre jössz és kötekedsz. Talán csaknem a tied ez a szörnyüség? Vagy van hasonlóan izléses "Tuning" autód?
szabi1983 2014.02.04 11:38:56
@Odonbattya: A népitéletet elolvastam mert annyira borzalmas az autó a képeken, hogy egyszerüen kiváncsi voltam rá és mellesleg nekem is skodám van. A hozzászolásokat természetesen nem olvastam végig csak egy párat. Ettől függetlenül jogod van népitélkezni a csodajárgányodról, nekem meg jogom van röhögni rajta. Ennyi.
Novoth Tibitől kaptuk az emailt, mely a reklámszakma újabb csodájára hívja fel a figyelmet: Sziasztok!Felháborodtam.Csatoltam egy képet egy újságból. Az látható, hogy az intercarsos területi képviselő kegyetlenül aláreccsent a szerelőnek, akinek a fájdalom látszik az arcán.…..
Belsőség Muzsikál az M3 2014.01.13 18:54:02
Patrick Snijers, a belga rali-legenda, aki 1988-ban a BMW talán addigi legnagyobb rali-sikerét érte el, amikor megnyerte a Manx TT-t. Tudják, amit Man-szigetén rendeztek és melyet sok rali-pilóta túl gyorsnak titulált. Snijers nem. És kifújta az orrát az egész ERC-mezőnynek. Valahogy…..
szabi1983 2014.01.14 07:29:42
@Neo954: Hát Snijershez képest Varga egy másik történet és egy másik dimenzióban megy de az autónak sincs sok köze ehez. A "gyári" M3-ast ha jól tévedek a prodrive preparálta. BMW guruk kérlek javitsatok ki ha nem így lenne. Köszi
Belsőség Heti merítés 2014.01.12 08:58:56
Megbízhatóan megbízhatatlan Mindenki hitegetett, hogy mennyire jó megbízható autó ez, sajnos nem igaz. Ha csúnyán bánnak vele, akkor elromlik. Még 1,5év után is találok benne szigszalagot meg facsavart, amivel a zsugori elődök szegelték a kocsit. Mire rendberakom és eladom…..
szabi1983 2014.01.13 12:11:54
@W123qp: Nagyon jó, hogy erre rájöttél. Veregesd hátba magad helyettem is. És aztán probáld is ki az általad leírt módszert egy fagyos reggelen. Majd meglátod mi lesz az ablaktörlővel.
szabi1983 2014.01.13 15:31:27
@W123qp: Aha. Esetleg károsodik a gumi. Engem mostanában minden reggel szivat ez a derék tervező, szóval engedd meg, hogy szidjam az anyukáját.
A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
szabi1983 2013.12.20 09:37:42
@gigabursch: Kibír. A mienkben 160000 van. Csak ez nagyon balláb függő.
szabi1983 2013.12.20 09:42:53
@1kutya: Ez igaz. Én is szívtam az elején, de most már teljesen természetes. Ami a navara rugózását illeti sokáig nem értettem, hogy a helyi forgalmazónak miért van olyan szakadt tesztautója. Aztán egyszer megsúgta. A navara futóműve kb 40-50000 km után megpuhul és kényelmessé válik. Ha új tesztautót tartana a kutya se venné meg mert nagyon ráz. Én most is a navarára szavaznék. Esetleg amarok de az a tdi nagyon nyomatékszegény. Kiváncsian várom a következő navarát.
szabi1983 2013.12.20 09:46:07
@citrix: Én elmondom mit produkál, mert kipróbáltam. 12 literes fogyasztást. A ford nagyon mellényúlt ezzel az új rangerrel. Most amikor mindenki a súlycsökkentésre és fogyasztásra gyúr megcsinálták ezt az órmótlan batárt. A navarám is jó nagy de 9 literrel elmegy. 3 liter az még számít valamit. egyébként szép nagy és kényelmes de nekem ezzel a fogyasztással nem fér bele.
A Mazda3-asokkal megtett szibériai túráról már részletesen beszámoltam. Csuvasföld fővárosa, Csebokszári közelében azonban elvittek minket egy traktormúzeumba, amit a nagy rohanásban nem volt időm megírni. Mentségemre szolgáljon, hogy a traktormúzeum nem szalad el, és hogy most…..
szabi1983 2013.12.03 11:53:20
szabi1983 2013.12.03 11:56:11
@gigabursch: Azokat inkább nyugatra vitték. A svédek nagy dutra rajongók. Csodálatos scania hangjuk van azoknak a dutráknak.
szabi1983 2013.12.04 07:49:17
@klondike: De szerintem ez legenda. Mármint az a része, hogy volt olyan traktor amit soha nem találtak meg. A többi az Ok. Mi is csináltuk anno. No nem azért mert muszály volt, hanem csak jó buli volt.
Pánikra semmi ok: a Qoros 3 olyan prémium, amennyire csak egy innen-onnan összeharácsolt Volkswagen lehet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
szabi1983 2013.12.02 12:36:24
@Béza Dániel: Imádom a közgazdászokat. Nekik a tudás és a kultúra csak egy jelentéktelen elem, amit könnyen meg lehet szerezni és meg lehet változtani. Azért kínát japánhoz hasonlítani kicsit erős.
szabi1983 2013.12.02 12:48:57
@Rónai György: Szerintem neked fogalmad nincs miről beszélsz. Ajánlok neked egy tesztkört egy great wall-al és egy csapásra elmúlik az összeesküvés elméleted. Ezeknél a nagy illesztési hézag nem azt jelenti, hogy 2 mikronnal nagyobb mint egy golf-on, hanem azt, hogy konkrétan fütyül be rajta a szél és beesik az eső. És ebben semmi túlzás nincs. Most lehet nem hiszel nekem de venni kell egyet és majd meglátod, ha egyáltalán megfelel az európai szabványoknak és forgalomba hozható.
szabi1983 2013.12.02 12:50:55
@11880: Erről van szó. De egy közgazdásznak papiron mindent lehet venni. De tudást és kúltúrát nehezen
A suttogás határán egyensúlyozó lágy, alázatos hangon beszél hozzánk a tolmács, miközben Weiss Manfréd egykori birodalmába, a Csepel Művekbe hatolunk be. A régi vágású ipartelepen nagy vasdarabok között keresi útját a busz, rozsdás hullámlemezből épült csarnokok mellett…..
szabi1983 2013.11.26 11:05:12
@Shadowbull: Ezt én is így gondolom. A robot pontosabb munkát végez mint az ember csakhát ugye ahhoz pénz is kellene, hogy egy iyen kis szériában gyártott motort robotok szereljenek. Még emlékszem mikor anno a rolls gyárban(még bmw előtt) azt ecsetelték, hogy itt kérem minden kézzel készül és nincs két egyforma, mert mindíg másképp rezdül az ecset és a varrógép a munkások kezében. Namost ezt ha lefordítjuk motor összeszerelésre az elég furcsa. Persze a japó kéz az nem angol kéz..... Szerintem ezért nem merték megadni a rollsok és bentleyk pontos teljesítmény adatát. Egyszerüen nem volt két egyforma teljesítményű motor.
szabi1983 2013.11.27 08:25:33
@GChar.: Én is hittem a japán minőségben, mert nem volt még igazi japán holmim de aztán kapcsolatba kerültem egy nagy japán autógyárral és termékeivel. Háát annyi gagyi holmit én még nem láttam. Első meglepetésem a toyota hilux(tudom nem japánban gyártják de akkor is...) volt. Gyerekek két egyforma autó nem jött belőlük. Ezek ami a kezük ügyébe került azt belerakták oszt csokolom. A kedvencem a 60-as évek amerikáját idéző egybepad volt a két első ülés helyén. Ezt hogyan lehet megmagyarázni átadáskor? Volt olyan is, hogy féléves lexus borult és nem nyiltak a légzsákok. Volt mindenféle szakértői vélemény, hogy csak ilyen meg olyan körülmények között nyílnak meg stb. Tudjátok a bullshit generátor beindult. A valódi ok azonban nagyon prózai volt. Nem volt benne egy légzsák sem. Érdekes. Aztán egyszer elmentem venni egy subaru forestert mert az egy legenda. Háát az. Biztosan az lehet mert ha nem legenda lenne ki a franc adna ennyi pénzt egy nyiszogó, nyeszergő húzatos gagyi tejfölespohárból összeeszkabált valamiért ami nem megy csak morog és fogyaszt mint állat. No itt le is zártuk a japán minőséget. Volt még egy nissan a családban de miután a harmadik kerékcsapágyat(amerikai gyártmány) cseréltük méregdrágán persze kerékaggyal együtt az is továbbált. Ettől függetlenül biztosan vannak nagyon jó japán autók de én már többet nem kisérletezek. Már ha meglátom azokat az idióta - egyébként amerikaiaknak szóló - mindenféle feliratokat a napellenzőtől a motorburkolatig mindenhol tudom, hogy ez nem az én autóm.
Mai nagyképes anyagunk nem lehetne teljes, ha nem elevenedne meg legalább egy a Mezőkövesdi Mezőgazdasági Gépmúzeum gyűjteményének darabjai közül. A múzeum 1979-ben, Hajdu Ráfis János és felesége, Bakos Mária magángyűjteményének felajánlását követően alakult ki, majd…..
szabi1983 2013.10.24 11:49:05
@becseit: Még emlékszem mikor a rendszerváltás után a szomszéd bácsi előkotorta a földből meg innen onnan a kommunisták elől eldugott Lanz Buldogot. Csudajó volt. Vaskerék meg minden. Ő mesélte, hogy mekkora műszaki előrelépés volt a buldog a tüzeshez képest. Ezzel lehetett hajtani és vontatni is a cséplőgépet. Egyébként szerintem a Hoffher szerkezeti felépítését tekintve egy Lanz koppintás. Nekem legalábbis annak tünik.
Belsőség Heti merítés 2013.10.20 10:48:53
Kutyás Olasz Első autó. Jól megvoltunk mi autó nélkül. Aztán mikor meglett a harmadik kutya egyre zihásabb lett összszervezni a mozgást a kutyás barátokkal. Na jó. Kell egy kutyás autó. A Zen navarraviolett-metallic temploma A legmelegebb a keresési fázis volt, mert azt a…..
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
szabi1983 2013.10.17 14:54:26
szabi1983 2013.10.18 07:47:35
@becsületesnepper: Mondom. A Lancia nem gyárt és nem is gyártott soha traktort. Persze ezt nem baj ha nem tudod. Mindenki nem lehet traktorguru. És van egy kis gond a traktormotorok személyautóba való beépítésével. A traktormotorok általában teherviselő elemek vagyis tulajdonképpen a blokk tartja össze a traktor elejét és hátsó hídját, ezért a motorblokk nagyon masszívra, nehézre van méretezve és ezért nem igazán építhető be egy személyautóba. Persze vannak kivételek mint pl a John Deere, Valmet és egyebek, ahol külön alváz van és a blokk nem teherviselő elem. Jó példa az aro. Abban ugyanis egy traktormotor dolgozik méghozzá egy fiat licensz alapján gyártott román motor. Aki összehasonlít egy mai new holland motort és az öreg aro blokkot meglepően sok hasonlóságot fog felfedezni. A blokk és a karter azonban át lett tervezve. A használható fordulatszámtartománya 0 és nagyon hamar tönkremegy ha pörgetni kezded.
szabi1983 2013.10.18 07:57:27
@becsületesnepper: És nagyon élvezem a módot, ahogyan óvatosan de folyamatosan próbálod eltántorítani az önjelölt autóvásárlókat a saját szakállra törtánő autóbehozataltól. Nagyon ügyesen csinálod. Mert ugye neked is élni kell valamiből. És teljesen igazad van. Én már csak akkor indulok el németországba autóért, ha ujautó kereskedéből garanciával vehetek 3 évnél nem idősebb példányt(persze még mindíg az uj ár feléért) különben hatalmasat lehet szívni. És ezt jó ha tudják az emberek.
TComment Ahol megnyílt a föld 2013.10.09 06:15:00
Ez már a második Tannistestem volt, és bár a 2012-es is felülmúlta minden várakozásomat, most, egy évvel később már köpni, nyelni se tudtam. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
szabi1983 2013.10.09 13:03:06
@whale: Szerintem az autógyártásban nem túl ildomos ilyen fénymásolós és telefonos példákat felhozni. Egyrészt mert egy autó megtervezése nagyon komplex folyamat, ami nagyrészt pontosan a 100 éve raktárakban porosodó tudáson alapul és nem egyetlen jó ötleten. Másrészt meg azért látni kell, hogy egy autó fejlesztése nem két nap és szinte minden gyártó már bemutatott valamiféle elektromos autót ergo régóta foglalkoznak már a témával és nem csak a tesla hatására kezdtek "áramszedőket növeszteni".
szabi1983 2013.10.09 13:41:53
@whale: Áljunk meg egy szóra. Miből áll a Tesla? Talán egy villannymor/akupakk kombóból? Hát nem. Áll egy olyan autóból amit mások 100 év tapasztalattal építenek és ehhez jön az elektromos hajtás. És csak ugy halkan megjegyezném, hogy mintha hallottam volna valamit egy bizonyos autógyárról akinek több mint 100 éve már volt elektromos autója. Persze akkoriban más volt a helyzet, így azóta nem foglalkoztak a témával olyan sokat de az is lehet, hogy igen. Szóval én arra intenék mindenkit, hogy várjuk ki mi lesz az elektromos autó jővője, mit lépnek a többiek és hová alakul ez a Tesla lufi, amit alaposan felfújtak szerintem.
Ott ültünk a tévé előtt, majszoltuk a cseresznyét, amit nagypapám fájáról szedtünk. Izgatottak voltunk, hisz alig vártuk, hogy kezdődjön a Tenkes kapitánya. A germersdorfi cseresznye édes volt, Eke Máté nyelve csípős, kardja hegyes, kalandjai pedig felejthetetlenek. Tudod, Taki…..
szabi1983 2013.10.08 15:19:14
@3gb: Hát a Top Gerban is van néphülyités rendesen.
1984-ben járunk, a hidegháború már enyhül, de Gorbacsov peresztrojkájára még két évet várni kell. Ugyan a szovjet gazdaság már gyengélkedik, de a hadiipartól sosem kértek számlát, így kezdhettek bele olyan monumentális ötletek megvalósításába, mint a Cellina-2…..
szabi1983 2013.10.08 08:32:19
@1kutya: Nekünk volt K 700-asunk. Annál pazarlóbb és elmebetegebb traktort nehéz elképzelni. Ha egy gödörbe belehajtva véletlenül nagyobb gázt adtunk akár egy vödör gázolajat is képes volt elégetni természetesen méretes fekete füstpamacs kiséretében. A végén már csak silót taposott de a mostani gázolajárakkal már azt sem, bár gondolkodunk rajt, hogy mi lenne ha csak egyszerűen fölállítanánk a silódombra nehezéknek. De valami fantáziát láthattak benne a németek mert kicsit átdizájnolva ma is árulják nyugaton. Persz merci motorral és Hydro váltóval, ha jól emlékszem.
Na, már megint irány Dánia, a Tannistest. Igen, Csikós már ilyen rég zsűritag, és mint ilyennek, lehetősége van elugrani az Tannisbyben tartott nagy összeröffenésre, ahol a sok jury member körberöfögheti az Év Autója- jelölt járműveket. Sőt, ki is próbálhatja. Tavaly…..
szabi1983 2013.10.02 12:35:18
@altimus: Teljesen igazad van. És én elképzelni sem tudom mit csinálnék az M3-ason éjszaka 2-kor egy lemerült teslával. És ne mondjátok, hogy veletek nem fordulna elő. Ez minden tesla tulajjal előbb utóbb meg fog esni. Van erre valamiféle megoldás? Vagy el kell mennem a legelső kúthoz 5 liter áramért?
szabi1983 2013.10.03 07:19:15
@karlmann: Bizonyára. És ha befelhősödik, akkor máris kezdődhetne a para, hogy akkor most tapossam és érjünk haza sötétedés előtt vagy ne. Szóval van itt baj ezekkel a villanyos autócskákkal. Én egyelőre városi használatra tökéletesnek tartom őket ha nem lakótelepen lakik a user(képzeljük csak el amint 40 autót töltenek az ablakon kilogatott kábeleken) de rendes autópótlásra szerintem alkalmatlan. Egyébként a tesla használhatósága és megbízhatósága is gyanús. Lásd Top Gear teszt. És hogy hidegebb helyeken mit kezdenek majd velük azt végképp nem tudom.
szabi1983 2013.10.04 07:33:11
@geegee: Nos én járok sokat északra. Svéd és finnországba. Sok barátom is van arra. Két dolgot fűznék a képhez.
1. A képen az északon nagyon elterjedt motormelegitő csatlakozója látható és nem elektromos autótöltő.
2. A skandináv népek civilizáltsági foka messze nem ugyanaz mint magyarországé de még a törökökkel elárasztott németektől és marokkoiakkal felhígitott fransziáktól is messze áll. Ők egy külön világ. Nagyon érdekes mentalitással és törvényekkel. Szerinted egy ilyen parkolói tőltőhálózat nálunk hogy működne? Egy ilyan hálózat ha megjelenne magyarországon a parkolóban két nap múlva minden pakisztáni bevezetné az áramot a lakásba.
Belsőség Te leültetnéd? 2013.09.27 10:05:27
Sok eseménynek adott helyet mostanában a Hungaroring. Ott volt a tavaszi, és a nyár végi pályanapunk, a WSR, most pedig a második Golf-nap. De ez nem csupán egy szokványos autós találkozó volt, néhány körrel egy versenypályán. Kislámpás matt egyes hátulról. Nagyon…..
TComment Menyit ér a szervizkönyv 2013.09.16 06:15:00
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
szabi1983 2013.09.16 15:15:56
@kovi1970: Ne izgulj. A bmw-k általában könnyen szervizelhető logikusan felépített autók. Az ilyen akkucserés meséket meg azért találják ki, hogy betereljenek a szakszervízbe. Nekem egyszer dadogott a garanciás motor és bementem. Azt mondták, hogy valószínüleg az egyik injektor sántít de nem tudják melyik és abben sem biztosak, hogy az de majd levesznek egy másikról egyet és kipróbálják. Na én ilyen márkaszervízbe mennyek tudományos akkucserére? Mi 10 perc alatt megmondjuk ha egy munkagép motorjában egy injektor halott egy tökegyszerő műszerrel. Nekik ez miért nem megy?
szabi1983 2013.09.16 15:24:32
@Its_me: Ha ez így van akkor elég szomorú, hogy idáig jutottunk. Azt nem tudják megmondani, hogy melyik injektor miatt nem megy a motor de az akut velük kell kicseréltetni. Groteszk.
szabi1983 2013.09.16 15:26:24
@KTT: Énis tudok olyan márkaszervízt ahol korektek és szivesen járunk oda. A bmw az nem ilyen.