Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tamás123

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Adott hát egy velem együtt 1,1 tonnás, 47:53 súlyelosztású versenyautó, aminek jár a motorja, van hangja. Erről szólt a múlt heti videó. Mindez azt jelenti, hogy Powered Áki (azon kívül, hogy összeszerelt egy hiányos, össze nem illő alkatrészekből álló, leírás nélküli…..
Jó néhány hónap eltelt, amióta utoljára piszkáltam Erát, de mint korábban is írtam, a szerelése még korántsem fejeződött be. Célom persze nem a tökéletes, muzeális állapot elérése, hiszen az kisebb anyagi Taigetoszt jelentene számomra, de mindenképpen kellemesen…..
Tamás123 2009.05.26 18:11:47
Én az eredeti témához, az ERA rángatásához szeretnék hozzászólni.
Sajnos a megoldás nem tudom, csak egy saját esetet írok le.
Volt egy 20 éves Nissanom, amelyet szinte csak én szervizeltem (egy kis baráti segítséggel) és annak ellenére, hogy nem vagyok szakember (inkább csak lelkes) soha nem hagyott cserben. Aztán az életem úgy alakult, hogy már nem marad idő a szerelgetésre és egyik esős őszi napról a másikra, elkezdet akadozni a kormány, nem forgott vissza rendesen. Érdekes módon mintha csak bal irányban szorult volna, jobbra nem lehetett észrevenni. Mivel nekem nem volt időm aláfeküdni, ilyen öreg autót szakszervizben már nem szerelnek szívesen, elvittem egy közeli kis műhelybe. Az ottani szaki egy rövid próbakör után megállapította, hogy ez sajnos kormánymű. El van kopva, ilyen idős autóknál ez természetes. Kérdeztem, hogy mit lehet tenni, hát Ők nem tudják javítani, ki kell szedni, vannak szakműhelyek, ahol felújítják. Kérdeztem, hogy esetleg bontóból, szerinte az is lehet ugyan ilyen rossz. Megköszöntem, mondtam, hogy alszom még rá egyet. Nem győzött meg a szerelő diagnózisa, az, hogy szinte egyik napról a másikra és csak egy oldalt, nem úgy tűnt mintha kopás miatt lenne az akadozás. Kaptam kölcsön egy barátomtól német nyelvű Nissan szerelési könyvet, bár egy szót sem beszélek németül, a robbantott ábrákból próbáltam valamit kitalálni. Sajnos semmire nem jutottam. Érdeklődtem ismerősöknél telefonon, szerintük akár kormánymű is lehet, de más is, igazából látniuk kellene, ha pontosat akarok tudni. Megnéztem interneten a felújítási árakat, khm…. Utolsó kétségbe esett kísérletként vettem egy WD40-t, és mindenféle műszaki megalapozottság nélkül befújtam a kormányoszlop alsó kardáncsuklóját, amelyik alul a motortérben van. Azóta tökéletesen működik a kormány, nem szorul, nem akadozik, nincs elkopva.
Szóval csak azért írtam le ezt az esetet, mert lehet, hogy az ERA-nál is csak valami apróság van és egy kis szerencse kell, hogy az ember megtalálja.