Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cmx85s

0 bejegyzést írt és 611 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves olvasók! A kommentekben többen is kérdeztétek, az elmúlt két hétben miért nem került ki új poszt. Ennek az az oka, hogy a vírushelyzet kirántotta az eddig biztos talajt a lábunk alól, és egyik pillanatról a másikra kétségessé vált a blog jövője. 15 év nagyon sok idő, és sok munkánk van a…..
via GIPHY Olvasónk még azelőtt elindította a hitelkérelmét, hogy kiderült, december 31--ig nem kell fizetni a lakossági fogyasztási hitelek törlesztőrészleteit. Nem erre alapozott akkor, amikor a felvette a kapcsolatot a Cetelemmel és úgy tűnt, hogy nem is lesz gond a folyósítással. Jó adós, jó…..
cmx85s 2020.03.23 16:25:20
@juhaszvik1: ha előtörlesztesz, akkor előtörlesztési díj van, általában a fennálló tőketartozás 1-2 %-a. Ha még vissza van a futamidő fele, akkor sokkal jobban megéri, mint még 2-3 évig fizetni az évi 5-15%-nyi kamatot.
Nyilván kiszámolta a posztoló, h az előtörlesztési díjjal együtt jobban jár, ha ezt a tényleg kedvező kamatozású hitelt veszi fel. Simán lehet, h még alacsonyabb is lesz a törlesztője, mint eddig volt.
A feléből visszafizeti a mostani hitelt, a másik feléből még tud venni ezt-azt, ami kell a házba.
Mindenki nehéz helyzetbe került, ez nem kérdés, de az egész biztos, hogy a turizmusból élők most rendesen és joggal pánikolnak. Nem könnyű jól dönteni és jól kezelni az olyan helyzeteket sem, amivel H. és családja szembesült. A debreceni apartman tulajdonosa (így március 17-én, amikor a helyzet már…..
cmx85s 2020.03.18 21:06:19
@Comandante en Jefe: eldöntötted, kifizetted. Nem utólag panaszkodsz, h Jaj, nem tudok elutazni, és a szemét szállásadó nem adja vissza, Joga van hozzá, ha jófej akar lenni (és sok a bevétele amúgy), akkor esetleg visszaadja (egy részét). De nem köteles.
Elfogadtad, kifizetted.
Speciális körülmények, speciális Homárok. Egy rendvédelmi szervnél dolgozó olvasónk és egy orvos is írt nekünk, mindketten utaztak volna, de a kormányrendelet még napokkal ezelőtt megtiltotta ezt. Mivel a munkáltatójuk tiltotta el őket az utazástól, keresték a lehetőségeket arra, hogy valahogy…..
cmx85s 2020.03.18 18:32:35
@guANoiD: én is így tudom, de lehet, h ezt már kivették a jogalkotók - elvégre a Munka tvk már évek óta a munkáltatót védi, nem a munkavállalót.
  György 2019 novemberében vett Samsung tévéje nem éppen úgy muzsikál, ahogy arról az ígéretek szólnak. Nem elég, hogy a Bluetooth, illetve a WiFi vezérlés meghibásodott, a rossz élményhez nagyban hozzájárul az ügyfélszolgálattal és a szervizzel folytatott harc, ami nagyon kimerítőnek és…..
cmx85s 2020.03.09 16:20:14
@Drago Brutic1: 800 ezer vs 80-100 ezer nem nagy különbség?
cmx85s 2020.03.09 16:21:53
@Drago Brutic1: ja, és persze, helyiségfüggő, mekkora képernyő kell. Nekem bőven elég a 81-102 cm. Ennél nagyobb képernyővel már jobbra-balra tekergethetem a nyakam :D
cmx85s 2020.03.09 16:24:44
@Zabalint: köszönöm a gyorstalpalót, nem mintha nem lennék tisztában ezekkel. DE!
Minek annyi funkciót belezsúfolni egy készülékbe, hogy előbb menjen, tönkre, és akkor ráadásul minden funkciót elvesztesz.
Ha meg mindenre van backup (PC, laptop, tablet, telefon), akkor sok értelme van milliókat kidobni egy ilyen nehezen javítható minden-egyben csodára.
Coming out: a Homár anyja is vett már teleshopos mágneses derékaljat, meg bevásárlókocsit is és hát azoknak is pont az lett a vége, amire számítani lehetett. Olvasónk sem tudta lebeszélni az anyukáját arról a "mindenki számára megfelelő, univerzális, fájdalmakat megszüntető" tartásjavítóról, aminek…..
cmx85s 2020.03.02 16:58:12
@Zabalint: öö, az nem Tito volt?
Hű mennyi Dagályos posztunk volt már! A nőket videózó kabinos, a szarszippantással súlyosbított fürdőzés, na meg a megzavarodott pénztárosok után most olvasónk szerint egy jól ismert, aktuális probléma került elő: az öltözőszekrények hibája. Rita szekrénye nem nyílt, mivel a rendszerben másik két…..
cmx85s 2020.02.27 10:36:51
@Terézágyú: Te már párszor előadtad itt, mekkora kötsögök a programozók, és páran már próbáltuk elmagyarázni, hogy ez nem ennyire fekete-fehér.
Még egyszer, utoljára az egybiteseknek: a programozó nem a kisujjából szopja ki, hogyan működjön a rendszer. Kap egy ún. funkcionális specifikációt, egy dokumentumot, amiben a business a funkcionális szakemberekkel közösen meghatározza, mit is vár a programtól. Milyen mezőket kell majd kitölteni, milyen mezők legyenek a riportokban, milyen logika alapján kell majd a riportokat összeállítani. Hogy az adatokat honnan olvassuk ki és hova tároljuk, azt a funkcionális szakemberek adják meg, illetve vannak olyanok is, amiket a használt rendszer ismeretében a programozó tud, hol vannak.
Ez lenne az elmélet. A gyakorlatban jó, ha a mezők listája megvan, és utána kell külön rákérdezni, h itt milyen feltételek alapján töltsük fel a találati listát? Ja, hát azt ők úgy gondolták... Ja, a programozó meg nem gondolatolvasó.
Amikor az FS alapján kész a program, akkor azt több körben letesztelik. Belső teszt, majd megkapja a business. Amikor rábólintanak (hónapok múlva), akkor kerül ki a userek kezébe, akik szintén hónapokig rá sem néznek. Amikor végre elkezdik használni, akkor derül ki, hogy a business teljesen másképp képzelte el a működést, mint ahogy az a usereknek jó lenne, és át kell írni a fél kódot.
cmx85s 2020.02.27 11:45:00
@Terézágyú: Örülök, hogy megértetted a hozzászólásom lényegét. Ha csak ebbe tudtál belekötni, ezek szerint sikerült végre tisztázni, ki is a kötsög.
via GIPHY Nagy nap ez a Homárnak: megérkezett az első állatvédelemmel kapcsolatos levél! Sőt, nem csak hogy állat, de vízi! Barnabás a VitalPet állatkereskedésben bukkant a 2, azaz kettő literes akváriumra, de az máshol is kapható, úgyhogy ez itt most egy kiáltás az összes kereskedőnek.  Olvasónk…..
Krisztina nagyon boldog, hogy nem fizetett előre a kanapéért, ami raktáron van, vagyis gyártják, vagyis hamarosan szállítják, vagyis ki tudja mi van vele. A képen szereplő RAKTÁRON, MAX 1 HÉT! felirat megtévesztés szagú, de láttunk már sok ilyet. Krisztina viszont éppen a gyors szállítás miatt…..
Az otthon gyűlő fémpénzek a futárok borravalóját biztosítják, de ezen kívül nincs sok hasznuk. Épp így gondolta levélírónk is, aki egy kis tartozás miatt úgy döntött, itt az ideje egyenesen a bankba bevinni őket, ezzel elintézni a befizetést és megszabadulni a fölösleges aprótól is. Jó előre…..
Egy már lezongorázott ügy, amiben a panaszosok kérelmét elutasította a békéltető testület, mégis érdemes foglalkozni vele. Levélírónk 2019 júliusi horvátországi nyaralása nem sikerült túl jól: az erdőtűz miatti korlátozásnak köszönhetően nem volt víz a szállodában, ami a szerződés szerint vis…..
cmx85s 2020.02.06 12:52:00
@ekat: nekem nincs bajom azzal, ha vezetés is van, ha nem érdekel, nem figyelek. De pár éve konkrétan az egyik ilyen vezetett úton tudtam meg, mi az az Óperencia :D
cmx85s 2020.02.06 15:15:40
@ekat: ja, ja, h stílszerű maradjak :D
Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály…..
cmx85s 2020.02.05 16:25:19
@Opportunista mikroba: ASUS, Acer nekem még nem volt. Acerből van egy tizensok éves monitorom, semmi gond vele. ASUS laptop ismerősnek volt, megolvadt a borítása, amikor kint felejtették a napon :D
A Lenovo állítólag jó volt pár éve, talán még most is. Sztem jobban jársz, ha szervizest kérdezel meg.
Egy biztos, Dellel nem nyúlhatsz nagyon mellé. És az ára is elviselhető.
cmx85s 2020.02.05 16:30:21
@Zabalint: Dell üzleti laptopról regéltem :D
cmx85s 2020.02.05 16:41:24
@Opportunista mikroba: Ja, csak arra figyelj ha újat veszel, h van olyan webshop, ahol nem adják az alap gyári 3 év garit. Gondolom, szürke importos a jószág náluk.
December elején írta meg az Index, hogy Óbuda Önkormányzata bekeményített és elvette a bérlőktől a kedvezményes parkolás lehetőségét. Vagyis az eddigi 2.540 Ft-os éves díj helyett a bérlőknek ezentúl 82.450 Ft-ot kell fizetni. Viktor ez ügyben erős levelet írt az Óbudai Parkolási Kft-nek, amire mi…..
cmx85s 2020.02.04 13:11:01
@HarryKlein: de ha az albérlő lakik a lakásban, akkor a tulajnak nincs ott a kocsija. Ergó, ugyanannyi autó (lenne). Én Kassán laktam albérletben, ott is volt parkolási díj, első autóra 20 euró/év, másodikra 75, harmadikra 150 lakásonként.
Vittem az albérleti szerződést és kész. Senkit nem érdekelt, h bérlő vagy tulaj, kifizettem a díjat és el volt intézve.
Zoltán igen érzékletesen megírt kálváriája kellemes olvasmány, kár hogy a végén nincs ott a happy end, vagy legalábbis egy halvány reménysugár. Olvasónk az ajándékba szánt notebook-ot időben próbálta megvenni, de azzal, hogy a Telekom flottás ügyfele, minden reményét elvesztette arra, hogy…..
cmx85s 2020.01.30 14:12:36
@Rejtélyes: gyakorlatilag ezt akartam írni.
Fel nem foghatom, miért szívatja magát manapság valaki egy ilyen bulival, amikor egy szakboltban azonnal, online, olcsóbban megrendelheti.
via GIPHY Hogy lehet eldönteni, hogy az üzlet ügyfélszolgálatosa milyen bankjegyeket adott át a vásárlónak? Hát ott van a biztonsági kamera felvétele, nézzük meg! Na de mi van akkor, ha nincs kamera? És ha mégis van, de nem látszik rajta? És ha na jó, igazából van és látszik is, de nem mutatjuk…..
Balázs cipőjének talpáról kisebb darabok távoztak, ami egy 2 hónapos, teremben használt cipőnél elég korainak tűnik. Ám hiába küldte vissza a cipőt a kereskedőnek, az lefagyott a feladattól és lassan 2 hónapja nem tudja megoldani a problémát. Vásároltam egy cipőt a grosbasket.hu webáruházban…..
Fanni levele után körülnéztünk, és sajnos nincs jó hírünk. A Mobilexpo.hu webáruházról annyi a friss negatív vélemény, mint égen a csillag (fb találatok, árukereső, gyakori kérdések), és a károsultak már egy facebook csoportot is létrehoztak. A Royal Futárszolgálat is írt egy facebook posztot…..
cmx85s 2019.12.18 10:17:48
@Zabalint: szerintem számtalan ilyen van, lásd a legfrissebb, egyetemista államtitkárt, akinek a kedvéért gyorsan törvényt is kellett módosítani.
Persze, nem ő az egyetlen, aki nulla tudással és tapasztalattal fog egy vagyont megkeresni.
Zoltán telefonszáma megváltozott, ám erről hiába tájékoztatta az ügyfélszolgálatot, az akciós mosógép első kiszállításának lehetőségéről így sajnos lemaradt. És a helyzet később sem lett jobb, rettenetes ügyfélkezelés, kétszer kifizetett ár, mosógép meg sehol. Történetünk kezdetén egy lelkét…..
cmx85s 2019.12.11 15:55:53
@vizsla_barat: akkor már olcsóbban kijössz a házhoz szállítással, és nem kell a haveri kört körbekoldulni, h jöjjenek már ki-bepakolni.
cmx85s 2019.12.11 15:57:11
@vizsla_barat: ha van kit...
BB régóta használja a Jófogást, így elég sokszor belefutott abba, hogy a hirdetéseket néha visszadobják. Az indok változó, de a leggyakrabban vagy adminisztrációs hibára hivatkoznak, vagy arra, hogy a termék kamu. Tudjátok, a 2000 Ft-os LV táska, meg a 4000 Ft-os Martens bakancsról biztosan tudni,…..
István egészen addig boldog volt, hogy a Magyar Postán feladott csomagját nyomonkövetési információk alapján követheti, amíg rá nem jött, hogy milyen is az. Össze vissza ugráló státuszok, helyszínek és dátumok alapján próbált rájönni, mikor érdemes várnia a csomagos postást. Hiába. Rendszeresen…..
cmx85s 2019.11.19 12:22:50
@borso: azt nem tudom, hogy csinálták. Amit én Kínából rendelek, az jó, ha 3 nap alatt beér az ottani csomagelosztóba.
Persze, nem akarom a királyi postát védeni, kiérdemlik a szapulást, de azért ne akarjunk már mindent rajtuk leverni.
Szilvi türelmét rendesen próbára tette a MÁV, amikor a szokásos jegyrendelés folyamatában hirtelen felbukkant egy apró hiba. Az agyégető ügyfélkezelésnek köszönhetően még a kiabálós bekezdést is érthető. Mert ahogy az életben, úgy itt is igaz: ha valami egyszerű, akkor miért kell…..
cmx85s 2019.11.12 15:59:59
@Terézágyú: 5 évig jártam Volánnal, heti 300 km. Soha nem késett, hóban-fagyban stabilan járt. Igaz, ezelőtt 10 évvel, aztán átterelt állam bácsi mindenkit vonatra - ma már alig járnak buszok, persze, h szar.
cmx85s 2019.11.13 12:00:07
@Terézágyú: igazad van, nem fogalmaztam elég pontosan: azokon a vonalakon, ahol "átterelték az embereket a vonatra, mer' az jó", ott kritikán aluli lett a buszos közlekedés.
A pár hetes telefon beadja a kulcsot, a szerviz először nem talál hibát, majd beázásra hivatkozva megvonja a garanciát. Ha biztosan tudjuk, hogy nem járt víz közelében, ki és hogy bizonyíthatja azt, hogy miattunk ázott be? Történhet ilyen csak simán a páratartalomtól is? Csalódott olvasónk kérdései…..
cmx85s 2019.11.05 17:19:40
@Xezs7: az a baj, hogy ezek a cégek létezhetnek. Egy normális fogyasztóvédelemmel ezeknek a helyét már rég sóval behintették volna, ebben az országban meg vígan lubickolnak, mert igen, van egy olyan réteg, akinek számít 9000 Ft.
És a legnagyobb baj, hogy akármikor megeshet, hogy a többi is így fog eljárni, mert tudja, hogy a vevő nem tehet semmit.
De hadd meséljem el a személyes tapasztalatomat: mobilszolgáltatónál vettem telefont, nem a sajátomnál, mert annak a készüléknek volt pár olyan tulajdonsága, ami miatt nekem nagyon megtetszett, de nem akartam emiatt szolgáltatót váltani. Tehát, megvettem teljes áron, semmi kedvezmény.
A készülék annak rendje módja szerint elromlott kb, fél évesen. Bevittem a szolgáltatóhoz, ahol vettem, egyből elküldtek a szervizbe vele, át sem vették, mondván, h ők is csak odaküldenék. A szervizből egy hét és szoftverfrissítés után elhozhattam, de pár nap után ugyanaz a hiba előjött. Ismét a szerviz, ők nem tudják javítani, ennél ez típushiba. Mondom, OK, akkor adjanak egy csereigazolást. Azt nem tudnak adni, de vigyem el a gyártó hazai központjába, ott majd kapok másikat. Persze, nem adtak, ismét szoftvert frissítettek.
Mit mondjak, ebben a Bermuda-háromszögben keringtem, de rá kellett jönnöm, hogy esélyem nincs arra, hogy tisztességgel ellássák a garanciális kötelezettségüket.
Elmentem hát a fogyvédhez, ahol meg is hallgattak, de a vállukat vonogatták, h ők ebben nem tudnak segíteni.
A vége az lett, h benyeltem a veszteséget, soha többé nem vettem az adott márkájú telefont, és a mobilszolgáltatónak sem megyek a környékére sem.
cmx85s 2019.11.06 09:51:53
@gurigapapa: persze, gyorsabb, ha hajlandók megcsinálni. De ha nem, akkor se küldözgessék ide-oda a vásárlót, sehol nem vállalva a felelősséget a legyártott szarkupacért.