Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kovbandi

0 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Közeli barátunk egy alkatrész-kereskedésben dolgozik, mely autóbontót is üzemeltet. Nincs könnyű dolga, az alábbi beszélgetést az imént küldte el nekem Az év hülye kérdése tárggyal:- Jó napot kívánok. XY autóhoz keresnék XY alkatrészt, csak bontott érdekel. - Sajnos nincs.…..
Nem hiszek a hibátlan 400 000 kilométert futott autóban. Sőt, nem hiszek a 200 ezresben sem. Szinte minden – saját autóinkkal foglalkozó blogposzt – kommentelői között feltűnnek a most vettem olaszban egy kilenc éves 320d-t, hibátlan és a kilenc éves B Vectrával járok…..
1993-at írtunk, 23 éves voltam. Dolgoztam már ekkor pár éve. Egy örökségből és félretett pénzemből sikerült vennem egy Suzuki Swift 1.3 GC típusú autót. Azért döntöttem emellett mert mindenki dicsérte, olcsó volt, fürge modern. 880.000 Ft-ot fizettem érte. Fess fiatalember…..
Kovbandi 2009.08.27 17:41:07
@zippofcy6: nem mindenki olyan szerencsés, hogy anyuciék Suprácskát toljanak a segge alá. Amúgy a stílusodból kiderül, hogy a magad kenyerén nemhogy "fos" suzukid, hanem egy normális bicigkid sem lenne.
Amúgy aki 3 mikulásért Suzukit vesz, az egy barom.
A kommentelőknek: vettem fel autóhitelt, sok évre, nem sok befizetéssel. Nem mondom, de hűdejó bizniszt csináltam, tudom, hogy értékvesztés meg stb, de legalább van egy megbízható, vadiúj gépem. Ami kicsi ugyan, de új. Hogy mi a különbség köztem és a drága posztíró között? Nekem is majdnem duplájára nőtt a törlesztőm, de símán kifizettem, télen is. Mert számoltam arra, hogy esetleg lehet több is a befizetnivaló. Mivelhogy össze is törhetem, és se pénzem, se kedvem százezreket kiperkálni, kötöttem cascot is. Igaz, hogy a hárommikulásos autóm lesz vagy hatban, mire kifizetem, de bevállaltam. Csak az a különbség, hogy gondolkoztam előre is. Azért nem minden autóhiteles marha, már bocs. Vagy esetleg én is okozója vagyok a válságnak?
Amúgy azért kellett autóhitelt felvennem, mert a lakásvásárlás és felújítás után nem maradt annyi kp-m. Inkább az autót vigyék, mint a kéróm.
És ha esetleg bekövetkezik a legroszabb? Vettünk a feleségemnek egy tizenéves gépet, ami jól felszerelt, egy éve gond nélkül megy, és hatalmas is, ugyhogy elfér benne a család, nem úgy, mint a vadiújban, mert ugye újban ekkorát nem birnék fizetni.
De azért ha hosszútávra megyünk, azért az új fosba ülünk be.
Ugye azért megbízhatóbb..
Ez is egy szempont
Mai agyon elektronizált autóink közt, üdítő kivétel látni néhány már youngtimer korú autót, és azok műszaki megoldásait. Amikor még nem mindent mozgatott villanymotor, mégis finoman egyszerűen működtek a dolgok. A képen nem egy kispolszki szivató/indító kar egysége…..
Belsőség Heti merítés 2009.07.22 10:00:00
Kicsit erős váltás Beleültem, és és és és és ... hát elmondhatatlan az érzés ami megszállt abban a pillanatban. Iszonyatos erő, robbanékonyság, kényelem ... igen, ilyennek képzeltem el ... Első meglepődés: Gábor Áron utca a bimbó úttól felfelé. Aki ismeri tudja egy…..
Belsőség Gyertyát ingyen 2009.07.22 02:59:00
  Nyitott motorházzal állt a Civic, mellette telefonált a fickó, és mintha intett volna, hogy álljak meg segíteni. Fék. Tolatás.  Vélemények az azonos című írásunkról...
A legtöbbjüket a teszteléskor nem is utáltam. Lehet persze, hogy csak mert valami miatt különlegesek voltak, és örültem, hogy egyáltalán vezethettem őket. Ezért az eredeti tesztben néha nem is borzadok el rajtuk igazán. Aztán az ember alaposan megrágja a dolgot, és azt mondja: na,…..
Kovbandi 2009.07.11 06:22:34
@tibcsi07: Milyen mókás fiú vagy. Pont a crx-et hozod fel példának, hogy helyde jó gép....egy baj van vele, a neve: koporsó more
Belsőség Szívünkben a kés 2009.07.05 11:05:00
András küldte el nekem az alábbi képeket, az Evo Klub fórumán tűntek fel. Egy Stockholmban élő tag küldte be őket. Nézem az elsőt, másodikat és lassan szúró fájdalom születik a szívem környékén. Majd a bosszúság, a tehetetlenség és a kérdés: miért? Fordok. Sierrák,…..
Belsőség Heti merítés 2009.06.14 19:02:00
Az egész a Csikós Zsolti miatt lett Kezdtem unni a három éve hajtott pöpec kisautómat, amiből már kibogarásztam a hibákat. Tankolás, olajcsere, szűrőcsere, semmi szerelés... élet ez? Vágytam valami másra. Katonai V8 15 év állás után fogtunk bele a felújításába. Voltak…..
Videós kollégánk, barátunk, Robertó érdekes átalakuláson ment keresztül az utóbbi hónapokban. Pontosabban nem ő, hanem a státusza minálunk. Régebben, amikor felcaplatott hozzánk a videórovatból, mindenki köszönt neki, á helló, komesztáj, mi van veled, mikor vágunk, satöbbi.…..
Belsőség Heti merítés 2009.06.07 18:00:00
Élményautó Borzalmasan öncélú egy vas: nagyon látványos és stílusos, ezért cserében jó ha az ember hozzászokik, hogy szűk, olaszmajom pozícióban ül, 120 fölött a menetszél lobogtatja a fület, nincs csomagtér, nincs rugózási komfort. Ezek azonban szigorúan részei a Nagy…..
Kovbandi 2009.06.11 18:16:07
@Hrzrasn: Ütni nem akarlak, de ha normális hangcucc van a gépedbe, akkor meghallod a különbséget. Ha jó a rendszered, akkor a kissebb bitrátás zenéknél a mély hamarabb torzít, a magas pedig hamarabb "síkít".
Persze szögezzük le, rendesen megalkotott autóhifi kell, nem a "hathangszórós audiórendszer", ami igazából nem jó semmire.Mielőtt letolnál, nem a tiedre értettem, az biztos egy überkirály profi hifi. Ha egy 400 wattos(Rms, nem pmpo) hangrendszerben megfelelően müxött bitnövelés után, akkor nem értem, nálad mi lehetett a gond.
Az ovodásnak is van ipodja szövegre igazat adok, de egy ovodás nem vezet autót. Aki meg autót vezet, annak minek ipod?N Ugyanannyi energia kiirni egy cd-re, mint felrakni egy ipodra a muzsikát. De mint mondottam előző kommentjeim egyikében, az u.n usb csati nem csak fölösleges, hanem elavult is. Kábelhegyek az autóban? De. Bluetooth a hifiben, és egyből játsza a zenéket. Szerintem. Bár biztos vagyok benne, hogy Te már mindent próbáltál, ezt is, és ez sem volt Neked jó. Érdekes.
Akkor dugjátok az usb-be az ipodotokat, én egy ipod árán veszek egy akármilyen dvd-s fejegységet, és 4 gigányi zene, vagy filmanyagot halgathatok. Vagy akadjatok bele a ipod, usb, headset akármi kábeljába, én maradok a vezeték nélküli kommunikációnál. bitráta növelt mp3-mat hallgatok transzmitterrel, akár 3-400wattos hangrendszerrel, és érdekes módon nékem nem torzít. Nekem minden sikerül, úgy látszik.
Az usb azért lényegtelen, mert egy zsákútca az autóhifiben, mert leváltották jobb technologiával egy-két év alatt. Ma már vezeték nélkül kommunikálnak egymással a multimédiás szerkezetek. Telefon-számítógéppel, Számítógép-modemmel(mint pl. nálam is), vagy akár az mp3 lejátszó, vagy mobiltelefon az autó fejegységével.
Üdvölök mindenkit a 21. században.
Kovbandi 2009.06.12 17:55:56
@danesszka: Ugyan már, épeszű ember nem hiszi el Neked ezt a storyt. Olyan, mint ha egy kispolski alázna egy Lexust.
Amúgy nem sok jövőt jósolok a gépednek, ha üveghangon versenyezgetsz vele. Legalább chippeld meg, meg dobjál bele egy két motortuningcuccot. Akkor legalább hihetőbb lesz a story
www.hasznaltauto.hu/2893964_ford_galaxy_2002
Egy ilyet aláztál állítólag, 1500kg-al.
Mondjuk ez 1600 alapból, de teljesítményre egy kicsivel, nyomatékkal meg százszor ráver. Azért kiállnék egy menetre Veled, ha ilyenem lenne, akár forgalmira is. Kétlem, hogy Te megtennéd, maximum itt azt írod.
Kovbandi 2009.06.12 19:23:14
@danesszka: csak 1200+áfa. Akkor is kamu.
Na, húzok is erről a posztról. Aztán vigyázok, nehogy lebüntess a ceed sw-vel, miközben az usb csatlakozóra felhelyezett mobiltelefonodból üvölt a music, hogy ne halld a műszerfal csiripelését, amikor a jó váltásérzet miatt párszor nem veszi be ez a csúcsszuper vadállat 1400 cm3-es izomautó, amiben még multikormány is van. Majd igyekszek úgy tenni, mint ha versenyeznék. Ja, egy jótanács. A galaxy után legközelebb egy hihetőbbel próbálkozz, mondjuk egy Ifa vagy Robur lealázása biztos király élmény lenne.
Belsőség Sör, virsli, tuning! 2009.06.10 11:37:00
Évente egyszer kitör az őrület Wörth-i tó partjára telepedett, békés községekben és kisvárosokban. Ebben az osztrák, közelebbről karintiai kisrégióban tartják ugyanis minden tavasszal a legnagyobb európai Volkswagen-találkozót, amelyen természetesen a konszern többi márkái…..
Ó, miért? Miért? Mikor a szerkesztőségben már így is BMW-buzinak vagyok kikiáltva? Mégis pont velem történik meg, hogy TéZé – micsoda merénylet – a könyöklőben turkált, míg álltunk a rakparti dugóban ma reggel. Egy 15 000 kilométert futott, sokmilliós autóban. Én…..
Kovbandi 2009.06.06 17:53:30
Amúgy szívesen hallgatnám minden nap ezt a nyikorgást, ha alámvágnák ezt a gépet, de szerintem sokunk így van vele:-))
@Mioporfeszosz: Ha nem így lenne, akkor már régen tönkrement volna a bmw gyár meg a beszállítói. Gondolj bele, egy autó, ami 20 évig gond nélkül jár. Abban mi a ráció?

Amugy kíváncsi valaki, miért kerül ez az autó 10 mikulásba? 1 mikulás az autó, 9 mikulás a márkajel :-)
A roncsautó program ötlete eleve úgy nézett ki, hogy az állami támogatás nagyjából 250 ezer forintra tervezett összege mellé az importőrök, gyártók is engednek az árból ugyanennyit. Az állam már döntött: nem kívánja felpörgetni ezt a hörögve haldokló ágazatot, és eddig…..
Hát, így sem sikerült meggyőznie. 1 hétig mokkával a szemem alatt közlekedtem, nehéz volt elhitetnem, hogy csak elestem. :-(       A kép innen Sziasztok! Én is régóta olvasom a blogot... :) Megpróbálom röviden összefoglalni a sztorimat. 21 évesen jöttem…..
Belsőség Audi? Ford? Opel? 2009.05.28 10:18:00
Elhihetik, nem volt egyszerű dolga Zolinak. De - szerencsére - nem vagyunk egyformák, így ha más véleményen vannak, netán mást tapasztaltak, ide vele, eljött a vita ideje...
Kovbandi 2009.06.01 11:06:23
@Shadowbull: Sok dologban meggyőztél, sőt, igazat kell adnom mindenben. Ugye nem is olyan hülye minden ember:-))
Soha nem gyártott a ford w12-es motort, ami az s8-ban van, de az Audi sem: Lambo moci az.
Ne érts félre, nem kötözködöm,ezekre az érvekre, akárhogy akartam is, nem tudok cáfolatot, vagyis igazat adtam Neked.
Ez egy vita lényege, nem?
Azonban azt nem értem, hogy lehet, hogy egy presztisgép átlagon felüli motorja hogy kaphat helyet egy Seatban?
Hiszen megtalálható az Audi motorpalettáján olyan moci is, ami a Seatokban szolgál, vagy a vw-ben.
Amugy le a kalappal, ritkán lehet meggyőzni engem
Kovbandi 2009.06.01 16:19:27
Egy másik poszton olvastam, hogy portás vagy. Ezeket az infokat a vágóhídon leölt állatoktól tudod? (nehogy berágj, csak vicc)
Amúgy teljesen igazad van, megnéztem( nehogy azt hidd, hogy mindent "beveszek" első hallásra):-)
Azonban az is tény, hogy a Fordra és az Opelra ugyanannyi jó és rossz vélemény jön,mint az Audira.
@isti75: Azért üljél már le. Suzukiról szó sem volt. Amúgy nem ugatni kell, hanem meggyőzni a parasztot az ellenkezőjéről. azonos árkategóriáról beszéltünk.
Amíg te a marhaságaidat nyomtad, addig más olyan tényekkel állt elő, amit nem birtam megcáfolni. Te símán a magad marhaságaidat nyomattad, szartál rá mit mond a másik. Ő azért megnézte, mit is ír az ellentábor.
Kovbandi 2009.06.01 16:43:51
@isti75: Az volt a kérdésem, hogy mitől jobb egy Audi. Attól a választól, amit te adtál, hogy "háá azéé, mee Audi, bazdmeg", senki nem fogja elhinni. Utánna meg hülyegyerek módjára megsértődsz, hogy senki nem hisz Neked.
Tanulhatnál Shadowbulltól, ő normális érveket hozott fel. Attól, hogy Te egy hülye vagy, és hülyeségeket hadoválsz, lehet igazad, de a kutya nem fog hinni Neked, hanem símán lebarmoznak, és jogosan. Milyen normális érvet hoztál fel? Arra nem vetted a fáradságot, hogy megnézd a belinkelt dolgaimat, csak fújtad a magadét. Attól, hogy Audival jársz, se okosabb, se szebb nem lettél, ugyanaz a sablonos gyökér maradtál, mint voltál. ha vitatkozni akarsz valakivel, akkor halgasd meg és nézd meg, amit ir, és utánna válaszolj, reagálj rá, ahogy Sbull tette.
És láss csodát, meggyőzött.
"Attól, hogy te hülye vagy, más nem az2 mondta nagyapám, és igaza volt.
---------------------------------------------
Shadowbull--Respect
Jó néhány hónap eltelt, amióta utoljára piszkáltam Erát, de mint korábban is írtam, a szerelése még korántsem fejeződött be. Célom persze nem a tökéletes, muzeális állapot elérése, hiszen az kisebb anyagi Taigetoszt jelentene számomra, de mindenképpen kellemesen…..
Kovbandi 2009.05.28 03:22:43
@Ratnet: Igazad van, nem lehet meggyőzni, ahogy Téged sem. Valahol mind a kettőnknek igaza van. Melletted az u.n. tartósság, nálam meg a modern technika a nyerő. Ami azonbanh biztos, hogy mind a kettőnk jól érzi magát, amikor beül az autója volánja mögé. Mind a kettőnk azt hiszi, hogy ő csinálja jól. És az is lehet, hogy egyikünknek sincs igaza. Majd az idő megmutatja, hogy ki gondolja jól. Ha 20 év mulva szaladgálnak ezekből az "ipari hulladékokból", akkor Nekem. Ha nem, akkor Neked.
Nem mondom, hogy nem fog megváltozni a véleményem, ahogy Te irtad, de azt kijelenthetem, hogy a mai eszemmel én igy látom jónak.
Azonban azt is kijelentem, hogy ezek az autók nem hulladékok. Nem lehetnek azok, mert a gyártóknak az az érdekük, hogy a vevő elégedett legyen a termékével, hogy legközelebb is azt a márkát válassza.
Remélem, azért nincs harag, és ha egy másik blogban meglátod a nevem, nem köpsz egyet. Lehet, hogy másban egy véleményen vagyunk. Becsülöm a kitartásodat, ahogy érveltél a meggyőződésed mellett.
Amugy csini a gép a fotón. A rendszám külföldi, esetleg nem is itthon laksz?
Kovbandi 2009.05.28 08:02:37
@Hrzrasn: Hiába magyarázod Nekik. Ezek nem számítanak.Az észérvekre nem halgatnak, hidd el. Azon nem gondolkoztak el, hogy azok a vasak az évtizedek alatt kompletten ki lettek cserélve mind a motor, mint a karosszéria terén.A modern gépek kasztnija szar, igaz, 10 év gari van rájuk. Anno mennyi volt? Ugyan miért nem volt annyi?
Semmit nem bizonyít a létezésük, mert nem hiba nélkül birták ki az évtizedeket, hanem folyamatos alkatrészcserével.
Igy a maiak is meglesznek.
Ők vagy nem akarják, vagy nem tudják ezt megérteni.
Nem mi szajkózzuk a magunként,nálunk a tények beszélnek, amiket fenntebb leirtunk.
Ők csupán egy dolgot ismételgetnek: megbizhatóak,mert 30 éve az utakon vannak. Ennyit birnak felmutatni, többet sem. Csak mennyi fullgenerál volt 30 év alatt.
Őket nem érdekli, hogy a gatyájukat eltankolják, ők ezeket szeretik.
Ne ereszkedj le az ő szintjükre, mert ott erősebbek, és legyőznek.
Amugy nem baj. Majd akkor röhögök a markomba, amikor Pesten szmogriadó alatt BKV-val mennek, vagy fizetik a büntit, ha bemerészkednek, mert kissé büdi és szennyező a megbizható csodagép.

@Ratnet: Amugy a végtelenségig nem tudod használni őket, eljön egy pont, amikor cserélni kell. Az első autómat, ami egy 1978-as 1200-as Lada volt, azért cseréltem le, mert gazdaságtalan lett volna lemüszakiztatni.
Az 1982-es Hondámat azért, mert a gatyám rá ment volna
1989-es Corsámat azért, mert rohadt az egész, és egy normális kasztni meg festés ára fedezte a
1993-as Astrám árát. Na, innentől volt normális gépem. Innentől csak a fiatalabb és jobban felszerelt autók kedvéért cserélgetem a gépeket.
Azért sok szerencsét kivánok az autóidhoz, és sok smart pontot,mert az gondolom hamar szaporodik. Persze, ha használod is, nem csak havi párszáz km-re. Csupán akkor, ismétlem akkor értelek meg, de ha Te is évi 25-35000 km-et megteszel, akkor, és ne haragudj meg, menj el orvoshoz,mert nem vagy 100%-os.
Akkor legalább adj magadnak egy esélyt, hogy ha valami marha belédmegy, ne pusztulj el.
Mert hidd el, az anyagvastagság nem sok szart ér, főleg, ha némileg korrodált.

Kovbandi 2009.05.28 18:16:14
@mbw108: Szerintem nem csak Neki, hanem Neked is ki kellene tekinteni a körülötted forgó univerzumból. Te is csak demagóg módon ragadsz ki dolgokat, mint mindenki más, mert a negativ dolgokat nem írod le. Kár mást szidni a meggyőződése miatt.
Belsőség Wankel, de meddig? 2009.05.26 07:38:00
Remélem, kevesen olvassák majd ezt a blogposzt, mert bálványdöngetésbe hajlik a mondanivalóm, és igazából nem akarok senkinek rosszat. De mint mindenkinek, aki még a Liener György-féle Autótípusokkal szívta magába az autóbuzériát, amely szarrá sztárolta az NSU Ro80-at,…..