Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nedudáljparaszt

0 bejegyzést írt és 228 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap arra sétáltam, és megdöbbentem a változáson: múlt szombat óta majdnem befejezték a felújítást. Mindenhol ott van a díszburkolat, felkerültek a korlátok, elültették az aljnövényzetet, a kockaalakú fákból már egész fasor állt össze, az útra részben felkerült a…..
  Van ugye a Szeretem Budapestet Mozgalomnak ez a Szexi Budapest elképzeléscsomagja, amelyiknek egyik sarkalatos pontja a budai borkultúra feltámasztása, vagy legalábbis megidézése. Ennek egyik eleme, a Vár keleti lejtőjére telepített kis szőlőültetvény már meg is valósult.…..
Múlt héten írtam itt az Egy nap a városban blogon arról, hogy a Budapest-Prága-harcban bizony vesztésre állunk, de megígértem azt is, hogy rövidesen beszámolok a kilábalás esélyéről. Arról az útról, amin végigjárva lehetőségünk nyílik arra, hogy Budapest a régió…..
„Ha a járdára kényszerülök (mert nincs hely az úton, vagy kisgyerekekkel megyek stb.) vendégként viselkedem” - olvasható a Magyar Kerékpárosklub állásfoglalásában, amiben a kerékpárosok járdán közlekedésével foglalkoznak. Ez azt jelenti, hogy ha egy biciklis a…..
A kerékpárosok jó része elunta a lassú és konfliktusos kecmergést a járdán, ahol a gyalogosokkal egy szűk folyosón kell osztozni, inkább az autósokkal közösködnek. Tavaszig biztos nem lesz jobb a helyzet. Az autóforgalom megindulhatott a Margit hídon, a járdán azonban minden…..
nedudáljparaszt 2010.11.19 17:17:25
@bélabú: Na és szabad buszsávban biciklizni?
nedudáljparaszt 2010.11.21 09:41:03
@futura: Elvileg úgy az érdekes, ha többféle ember ír ide, autós is, biciklis is, autós-biciklis is, autótlan-biciklitlen is, így mindenki megismerheti a másik oldal szempontjait.
Csak sajnos ez nem akar működni, mert viszonylag kevés hozzászólónál látom a szándékot, hogy a másik szempontjait is figyelembe akarja venni.
nedudáljparaszt 2010.11.21 09:54:40
@vuk_: Csakhogy nem egy londoni példát hoztam, hanem egy budapesti példát.
Budaörsi úton pedig a közútkezelő a hatályos szabályok szerint nem is engedélyezheti a kerékpáros közlekedést a buszsávban, mert ahhoz szűk a sáv.

Azt szerettem volna valaki kimondja: az egyenletnek nincs megoldása.
Az adott útvonalon szabályosan nem lehet kerékpárral végigmenni.
Miközben az úton nincs kerékpározni tilos tábla, de gyakorlatban mégsem lehet.

Hozzáteszem, 70 km/h városi gyorsforgalmi úton nem is tartom egészségesnek a kerékpározást.
Bár nem szeretem általában az osztatlan biciklisjárdát, mégis a Budaörsi úton, ahol jó ha tizedannyi gyalogos van mint a budai rakparton, a legreálisabb megoldás mégis csak ez lenne, ez az egyetlen, amihez nem kell föltúrni az utat, nem kell forgalmi sávokat megszüntetni.
Kedves rendőrbácsik! Ha az autós nem a neki kijelölt úton megy, hanem mondjuk a játszótéren át, ugye meg tetszenek bírságolni? Vélemények az azonos című írásunkról...
nedudáljparaszt 2010.11.19 15:47:37
@tükörfúró: Ez így van, sokkal kevesebb biciklist büntetnek meg, mint autóst.

De: Sokkal kevesebb kerékpáros okoz balesetet, és az egyes balesetek is sokkal enyhébbek, nagyon ritka, hogy kerékpáros gyalogost gázolna halálra, legalábbis én nem tudok ilyenről.
nedudáljparaszt 2010.11.19 16:08:55
@Röptömben Szedtem: Nekem mint autósnak és kerékpárosnak rengeteg konfliktusom van - itt az interneten.
Az utcán egy darab sem.
Októberben 10 napon belül volt szerencsém 4-4 napot Prágában és Brüsszelben eltölteni, és az ottani tömegközlekedést használni. Hát igen, ég és föld ... Az új fővárosi közgyűlés lassan neki fog állni a BKV 2011-es jegy és bérletárairól szóló döntésnek, és…..
"Ilyen lesz" hét van - az Urbanista és a Városban blog írt a Március 15-e térről illetve a Kiskörútról - a Kerékagy nemrég a Margit hídról, most kielemezzük a kiskörúti bringasávnak az építés alatt álló részét a látványtervek alapján. Az Astoriáig készen van a…..
nedudáljparaszt 2010.11.16 22:53:18
@otapi: 15-16 éves kor szerintem nagyon sok. 14 fölött már segédmotoros kerékpárra adnak ki igazolást. 12 éves kor fölött a KRESZ minden külön engedély nélkül engedélyezi főút úttestjén is a biciklizést. Én 13 évesen már simán mentem forgalomban, baj nélkül, de hétévesen is bicikliztem városban - igaz az nem Budapesten, hanem Gyulán volt.

Itt azonban nem is ez a lényeg, mert ez leginkább szülői döntés kérdése, hogy hány évesen engedem el a gyerekemet valahova.

A lényeg, amiben úgy látom vitában vagyunk, hogy amikor egy bizonyos forgalomtechnikai megoldás mellett érvelek, akkor igyekszem nem csak a magamfajta everyday kerékpáros érdekeit figyelembe venni, hanem másokat. Ugyanis azt tartom a helyes útnak, hogy minél inkább tágítani a kört.

Azt gondolom, ahogy az autózás se csak a profi sofőrök privilégiuma, hanem a kocavezetőknek is helyük van az úton, még akkor is ha ezt sok rutinosabb vezető és taxis nehezen fogadja el, ugyanúgy a városban is helye van azoknak a bicikliseknek, akik esetleg csak ritkábban veszik elő, esetleg 60 vagy akár 70 éves kor fölött vannak, tehát bármi okból nem veszik fel úgy a forgalom tempóját, mint mi. Nem gondolom azt, hogy aki nem szeret főúton forgalomban menni, vagy megijed, az ne is biciklizzen egyáltalán!
nedudáljparaszt 2010.11.17 23:29:19
@otapi: Igaz, nem olyan könnyű belőni, hogy milyen tudásszintre érdemes az infrastruktúrát méretezni. Szerintem nem kezdő de nem is haladó.
Az jó, ha a kerékpársáv nem önálló sziget, hanem a forgalmi sávok egyike. Egy közepes forgalmú útnál az is elfogadható, ha nincs végig önálló sáv.
Itt a baj az, hogy a kiskörút nagyon nagy forgalmú, és - eddig ez nem került szóba - rendszeresek a dugók.
Na már most dugóban egyensúlyozni az autósorok között, azt már haladó szinthez tartozónak gondolom.

A legjobb lenne úgy megcsinálni, ha az önálló sáv helyhiány miatt nem működik, hogy a konkrét helyzet ismeretében választani lehessen, hogy megyek az autók közé vagy fölhajtok a járdára.
(Egy megjegyzés: A Burger King előtti buszmegállót ami nagy gyalogosforgalmat generál, tudomásom szerint át fogják helyezni a villamosmegállóba, remélem jól tudom)

A Főutcát ma még nem tartom alternatívának, akkor lesz alternatíva, ha a szélességét felülvizsgálják és Kossuth Lajos utca keresztezését megoldják, valamint a Gerlóczy utcán keresztül mindkét irányba összekötik a kiskörúttal.
Építős blog Zebrák a körúton 2010.10.02 13:54:00
Pár hete írtam róla itt az Építős blogon, hogy újra megjelennek a főváros fontos, gyalogos aluljáróval is biztosított kereszteződéseiben a felszíni gyalogátkelőhelyek. Ez egyrészt a részbeli akadálymentesítés, másrészt a város élhetőbbé tétele miatt lényeges. Az…..
nedudáljparaszt 2010.10.05 05:36:34
@Jani3k: Ebből a sok badarságból csak arra az egyre reagálnék, hogy ha a rámpát építenének, és "csak" ásni kéne, tehát hosszan megbontani a járdát, lehet, hogy közműveket is át kell helyezni, az egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb lenne, mint ez a megoldás.

Az említett kereszteződésben az autósoknak lámpa úgyis van, ezért a felháborodást pedig nem értem.

Ami a gyalogosok életét illeti: Az autósok feladata, hogy figyeljenek rá, két egyszerű szabályt kell betartni, egyrészt a piros lámpánál megállni, másrészt jobbra kanyarodáskor elengedni a gyalogosokat.
Utóbbi miatt azt aláírom, hogy a jobbra kanyarodás az tovább fog tartni, de ha ez komoly problémát jelent, akkor a lámpaprogramot lehet módosítani, hogy a jobbra kanyarodók és a gyalogosok ne egyidőben kapjanak zöldet.

Szerintem az a természetes, hogy a gyalogos fönt átjuthat bárhonnan bárhova, és az a nem normális és egy 70-es évekbeli szemlélet, hogy a gyalogoskat, mint egy birkacsordát "terelni" kell - a "biztonságuk" érdekében, valójában a járműforgalom gyorsabb haladásáért.
nedudáljparaszt 2010.10.05 20:04:09
@Jani3k: Itt senki nem rinyál, csak Te.
Ha most nem lenne zebra és mi azon vernénk a tamtamot, hogy legyen, akkor mondhatnád, itt azonban nem ez a helyzet, hanem történt egy intézkedés, és ez neked nem tetszik, úgyhogy Te rinyálsz.
Az egy badarság, hogy ha minden zebrát megszüntetnénk, nem lenne dugó. Az az igazság, hogy dugó mindenképpen lenne, akármit csinálunk, mert még mindig évről évre egyre több autó kerül be a forgalomba.
Ezért nyugati országokban hamarabb, nálunk később, rájöttek a politikusok, hogy ha nem akarják, hogy ennyi autó bejöjjön, akkor olyan intézkedéseket kell hozni, amitől a nem autóval járók jobban érzik magukat.
Ezen intézkedések közé tartozik, hogy több utat lezártak a forgalom elől, valamint az, hogy visszaépítik a zebrákat.
nedudáljparaszt 2010.10.05 20:12:42
@Jani3k: "régen mikor építették az aluljárókat, akkor az emberek (és főleg a gyalogosok, mert ők voltak többen) támogatták az ötletet"

Ebben kételkedek, de szerintem senki nem kérdezte meg erről az embereket.

"erre most?? vissza a múlt századba"

Felhívom a figyelmedet, hogy egy észak-európai kisebb városban (most nem tudom hirtelen melyikben) hoztak egy olyan intézkedést, hogy minden lámpát és elsőbbségi szabályozást töröltek, minden kereszteződés vagy jobbkezes, vagy körforgalom.

Mielőtt bárki úgy tenne, mintha én ezt Budapestre javasolnám, NEM, ez nagyvárosban nem menne, ugyanakkor mutatja, hogy éppen a legfejledtebb országokban próbálkoznak múltat idéző megoldásokkal.
A hollandok rájöttek, hogy kisebb forgalmú utcákban ha a gyalogosokat és az autósokat nem választják el, akkor ettől az autósok lassabban mennek és kevesebb a baleset, mintha az autók egy kijelölt vályúban haladnának.

"mi voltunk tudtommal az elsők a kontinensen (Angliát leszámítva), ahol először indult meg a földalatti közlekedés"

Ez igaz, de a mi földalattinknak semmi köze nem volt ahhoz a metróhoz, ami nem sokkal később Párizsban, New Yorkban megjelent.
Azóta meg nem sok dologban voltunk elsők a közlekedést tekintve.
Például nem mi építettük vissza a zebrákat elsőként az aluljárók helyére, ezt nyugaton már korábban elkezdték.
A Homár sosem értette, az elmúlt 20 évben hogyan nem sikerült helyesen idegen nyelvekre fordíttatni a BKV utastájékoztatóit. Szerencsére Viktor jófejségből összeállított egy magyar-angol szótárt, amit ingyen és bérmentve hasznosíthat a következő BKV-garnitúra, hogy ne…..
Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvöző, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A…..
nedudáljparaszt 2010.07.28 06:55:06
@kitiltott: Ezeket a kommenteket nem is érdemes nagyon végigolvasni, úgy látom, jó pár kommentelőt nem is zavar, hogy éppen miről szól a cikk, amihez hozzászólnak.

Mint a régi viccben, mindenről a zsidók és a biciklisták tehetnek, csak itt zsidó helyett cigány, ahogy lenni szokott a magyar neten.
Rendőr büntet biciklist a Margit hídon a pénteken a Pesti Side-on megjelent fotó tanúsága szerint, az azonban nem derül ki, hogy a biciklis mit követett el. Másra nem is tudunk tippelni, mint hogy nem szállt le a bicikliről. A hídfőknél egyébként nem egyértelmű, hogy pontosan mi…..
A Magyar Kerékpárosklub tavasszal kezdett gyűjteni, péntekig 1103827 forint jött össze, amiből fel tudták állítani Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóját a Múzeum körúti kerékpársávon. A számlálót pénteken adták át, a forgalom alakulása a helyszínen és…..
w Észre tért hű Felvidékünk 2010.06.13 06:32:00
Szlovákia választott, és tanulságos, ahogy. Azért is, mert élnek ott magyarok, és mert a szomszédaink arra vannak, hogy megnézhessük, mit lehet másképp csinálni és gondolni nagyjából ugyanezzel az emberanyaggal, hasonló éghajlattal és geopolitikai helyzettel. Kiesett, nagyot…..
  Az egyirányú forgalommal szembe kerékpározás engedélyezése heves ellenzést váltott ki a gépkocsivezetőkből az év elején. Néhány napja megnyílt az első budapesti belvárosi utca, ahol alkalmazták a KRESZ adta új lehetőséget. Beszólásokat viszont még kierőletni sem…..
nedudáljparaszt 2010.04.28 18:38:56
@lxrose: Azt is hozzá kell tenni, hogy a járművezetőre sem lehet korlátlan felelősséget terhelni. Arra például a járművezető joggal számíthat, hogy gyalogos nem fog váratlanul az útra lépni, ez vonatkozik kocsiútra és osztott bicikliútra is.

Osztatlan bicikliúton nagyobb a biciklis felelőssége, ott úgy kell közlekednie, hogy az elélépő gyalogos előtt is meg tudjon állni, illetve mindig meg kell győződni, hogy a gyalogos látja-e.
nedudáljparaszt 2010.05.04 17:12:54
@Csacsicska: Amerikában a terület szinte korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll. Gyalogos nem nagyon van, mert az emberek nem gyalogolnak (New York kivételével).
Nehéz lehet amerikai szemmel elképzelni, milyen az, amikor éppen a területből van kevés. Budapest belseje ilyen. Ahol ennyire kevés a terület, ott elkerülhetetlen, hogy a közlekedők kompromisszumokat kössenek. A biciklisek is.

A járda mellett vezetett bicikliutat mi, pesti biciklisek útáljuk a legjobban. De azért mint valami őrült hungarikumnak beállítani túlzás. Bécsben, Grazban, Berlinben számtalan példát találunk ugyanerre.
Grazban a sétálóutca tábla alatt ott van a "kivéve kerékpárral" szöveg szinte mindenhol.
Nem tartják ördögtől valónak beengedni a gyalogosok közé a kerékpárost, de a kerékpárosok ott azzal a tudattal mennek, hogy gyalogosok között vannak.
nedudáljparaszt 2010.05.04 17:18:02
@Deszkás: Tele van a város üres parkolóházakkal, de arra nem vonatkozik a lakossági parkolási engedély. Felejtsük el azt az ostobaságot, hogy minden belvárosban lakó autós egyben milliomos is akinek nem jelent gondot havi 30.000-ért garázst bérelni.

A Múzeum krt-on - és ezt már előre megmondtam anno - hiba volt mindkét oldalon megszüntetni a parkolósávot. Az egyik oldalon meg kellett volna hagyni. A közeljövőben meg annak a gyakorlatnak kéne kialakulni, hogy a lakossági parkolóengedély ára emelkedik, viszont minden parkolóház kínál kedvezményes bérlete a környékbelieknek, így az utca és a parkolóház havidíja közelít egymáshoz. Akkor már több lakó elfogadná, hogy kicsit többért kicsit messzebb de fedett, védett helyen parkol.
Jobb sorsra érdemes sportunk mélyreható elemzésénél mindig arra a következtetésre jutunk, hogy valami nagyon el van rontva a fiataloknál. A legtöbben az iskolai testnevelést okolják mindezért. Tényleg ennyire hiányos és korszerűtlen a lurkók oktatása? Ismét kérni fogunk az…..
nedudáljparaszt 2010.04.25 22:34:44
@Májking: Szerintem túl hamar mondtál itéletet, és szerintem legtöbben jószándékkal kritizáljuk a rendszert és a saját példánkat azért hozzuk, hogy a gyerekeinknek már jobb legyen.
Hisz mi mástól változna a rendszer, mintha tanul a hibáiból?

Nem szabad továbbá lebecsülni, hogy sok ember valóban gátlásokkal kűzd és ez akadályozza meg abban, hogy mozogjon.
A Critical Mass a szombat délutáni felvonuláson kívül egy másik akciót is szervez, ennek lényege, hogy minél több embert szeretnének meggyőzni, hétfőn (április 26.) biciklivel közlekedjen. Olyan városképre számítanak, amiért évek óta küzdenek. A holland nagykövet nyílt…..
nedudáljparaszt 2010.04.25 01:40:16
@GG81: Nincs, bár a határon még kint vannak a táblák erről a korlátozásról.
A Blikk szerint Bartha Zsoltot azért zárják börtönbe kis időre, mert az őt alakító Rékasi Károly különböző aloe verás termékeket csempészett a Barátok közt díszletei közé. A Forever Living Products aranyfokozatú, fekete öves lovagja állítólag már amúgy is agyára ment a…..
nedudáljparaszt 2010.03.03 19:11:14
@KÉK MAKY: Ez megtörtént eset, vagy XXI. századi városi népmese?
nedudáljparaszt 2010.03.03 19:13:18
@Lille havfrue: Lenkei professzorból már egyetemi tanár lett?
nedudáljparaszt 2010.03.03 19:14:48
@Lille havfrue: Te is Lenkei Professzor óráira jársz?
Meglepő eredménnyel zárult a Teszt Plussz fogyasztóvédő magazin nagy barackpálinka-tesztje: az elmúlt években nevet szerzett kis magán főzdék italai a 17 tagú mezőny közepén és a legvégén rekedtek, a dobogón viszont két nagyvállalat pálinkája is szerepelt. Komoly elemzésnek…..
Vasárnap az Emberibb Parkolásért Mozgalom és a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete csapata autókkal tüntetett a kerékpárutak ellen. Az aktivisták elfoglalták a Kiskörúton nemrég kialakított bicikliutat, és a parkolósáv visszaállítását követelték a városvezetéstől.…..
nedudáljparaszt 2009.12.15 00:14:30
@strato: Utóbbit egy rendőr a rádióban cáfolta, ittas biciklizésért nem vesznek el jogosítványt, hisz ilyen módon nem is lehet biciklizéstől eltiltani. Legegyszerűbb ilyenkor el se vinni.

Egyébként fél ezrelékig legtöbb helyen vezetni is szabad, biciklinél az abszolút tilalomnak tényleg nincs értelme. Ne legyen talaj részeg, de 2 pohár bor az férjen bele.
nedudáljparaszt 2009.12.15 00:18:40
@mangorlo: Üdvözlünk a kerékpáros fórumon!
nedudáljparaszt 2009.12.15 00:50:18
@mizrolist: Lehet, de a metróvégállomások itt vannak/lesznek, ennél kijebb ezért nem lehet rakni.
Magyarországon korán felnőttszámba veszik az embert, olyan szempontból főleg, hogy már egy gyerekkel is éppen olyan parasztok a boltban, mint egy kifejlett Naiv Ügyféllel. A Homárnak persze kevesebb gyerek írja meg az élményeit, mint szavazókorú, ezért külön üdvözöljük a 14…..
Belsőség Ha szívatnak a tótok 2009.08.25 21:29:00
Nem nagy titok, hogy amikor nemrégiben egyedül vertem sátrat Budapesten, családom Pozsonyban maradt. Ideiglenes megoldásként a hétvégi utazás mellett döntöttünk, hol én megyek oda, hol ők jönnek ide. Nincs is ezzel nagy gond, hiszen a Pozsony–Budapest távolság elenyésző,…..
Több száz biciklis lepte el a Margit hidat kedden este, a déli járdán bringaláncot alkotva tiltakoztak az ellen, hogy a főváros felrúgta a civilekkel kötött megállapodást, így a híd felújításából kimarad a déli oldalra tervezett biciklisáv. Készült egy kérdőív, ami…..
nedudáljparaszt 2009.08.19 19:28:31
@totyogo: Megpróbálom higgadtan megindokolni, miért kell nekünk mindkét oldalon biciklizési lehetőség.

A Margit hídnak két közlekedési funkciója van:

1. Buda és Pest összekötése

2. A két part és a Margitsziget összekötése

Ha megnézed a hidat azt tapasztalod, hogy az autóval és villamossal utazók többsége az 1. funkciót használja, a gyalogosok jelentős többsége a 2. funkciót használja, de hétköznap is láthatóan többen vannak az északi, tehát a Margitsziget oldalán, a déli oldalon pedig elég kevés a gyalogos. Ebből következne, hogy a déli járdán legyen bicikliút, mivel ott kevés a gyalogos. Igen ám, de akkor biciklivel a Margitszigetet nem lehetne rendesen megközelíteni, ezért kell az északi oldalra is bicikliút. Ugyanakkor fölösleges lenne a két part között közlekedő bicikliket is északra küldeni, mivel a déli oldalon több a hely.

A két járdának más a funkciója, ahogyan pl. a Gyömrői útnak és a reptéri gyorsforgalmi útnak is más a funkciója, ott is lehetne mondani, hogy minek külön elkerített út az út közepén, amikor a szélén is van, ugyanoda visz és ugyanúgy autók járnak rajta.

Remélem, érthető voltam.
nedudáljparaszt 2009.08.19 20:07:29
@BOB: Én NEM szoktam röhögni a vidékieken, hanem értékelem azokat az értékeiket, ami rám nem jellemző. Ennyivel okosabb vagyok az ilyen Toward-féléknél.