Adatok
&rash
36 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kezdjük ott a sztorit, hogy van egy Husqvarna 40-es láncfűrészünk. Miután már csak az maradt, aminek még nem estem neki az itthon fellelhető benzines gépek közül, hát megismerkedtünk. Első körben elolvastam a kezelési könyvet a hazai szokásokkal ellenkezően. Emellett a…..
&rash
2012.09.20 20:40:39
Itt a gépkönyv is, a robbantott ábrákon túl: www.scribd.com/doc/62290155/service-manual-109-110-111-115
Az alábbi linken pedig érdekes olvasnivalók, hasznos anyagok. Az oldal közepe táján vezet link a Walbro karburátorokhoz is, ott a karbi oldalán lévő szám alapján robbantott ábrát, alapbeállítást lehet találni: kertigep.atw.hu/
Az alábbi linken pedig érdekes olvasnivalók, hasznos anyagok. Az oldal közepe táján vezet link a Walbro karburátorokhoz is, ott a karbi oldalán lévő szám alapján robbantott ábrát, alapbeállítást lehet találni: kertigep.atw.hu/
&rash
2014.04.27 13:30:50
Kedves László Őz!
Egy ismerős szerezte anno az alkatrészeket, azonban van másik őt is, ebayen találtam nemrégiben Meteor márkájú utángyártott alkatrészt, ami 10.000Ft alatt megállt.
www.ebay.com/itm/Piston-Kit-fit-DOLMAR-111-115-115-H-115i-115iH-PS-52-44mm-Kolben-/171170616885?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27da905635
Egy ismerős szerezte anno az alkatrészeket, azonban van másik őt is, ebayen találtam nemrégiben Meteor márkájú utángyártott alkatrészt, ami 10.000Ft alatt megállt.
www.ebay.com/itm/Piston-Kit-fit-DOLMAR-111-115-115-H-115i-115iH-PS-52-44mm-Kolben-/171170616885?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27da905635
Hapsinak ajánlom ezt a postot, egy motorikus alkatrész takarítását. Hogy nem motorkerékpárról van benne szó, az más téma ;)Van néhány fűnyírónk, többek között egy MTD gyártmányú, négyütemű, fűgyűjtős. Sajnos gyengélkedett, aludtak benne a pónik. A légszűrőt…..
Vizsgaidőszak után lazításképp neki álltam takarítani a garázsban ahol a motor is helyet kap egy autó, két bicikli, valamint a szerszámok társaságában. Elég nagy rumli volt, a különböző eszközök egymás hegyén-hátán, használat után nem került vissza minden eredeti…..
A kicsi ZZR hosszan tartó téli álmából felébredt, de furán, megváltozva találta magát a garázs hűvösében. Takarója alatt bebábozódott, korábbi élénk színe helyett komor fekete alakot öltött. Tervezgettem már az átfestését, amúgy is ráfért volna. Az évek során kapott…..
&rash
2011.06.02 09:19:35
@hapsi:
Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak.
Kétféle fóliát használtam, 4,5 métert az egy méter szélesből, 4 métert a félméter szélesből. A matrica feljegyzéseim alapján 5.735Ft-ba került, erre jön rá a több tíz munkaóra, a felületek tisztításához használt sebbenzin, meg a járulékos költségek. Egyedül még egyszer nekiállni... talán :D
Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak.
Kétféle fóliát használtam, 4,5 métert az egy méter szélesből, 4 métert a félméter szélesből. A matrica feljegyzéseim alapján 5.735Ft-ba került, erre jön rá a több tíz munkaóra, a felületek tisztításához használt sebbenzin, meg a járulékos költségek. Egyedül még egyszer nekiállni... talán :D
Ősszel ezzel a képpel búcsúztam, valamint Martin PS munkáival, miután elkészítette az általam megálmodott külsőt. Valami történt azóta… ;)..
Üdvözlöm a kedves idetévedőket, és a régi olvasókat, akik még kitartanak, hátha lesz itt még valami alapon. Az idei első fecske a tél elmúltával késve érkezik, ráadásképpen nem is a motorral kapcsolatos beszámoló lesz, hanem tesztelésre kapott felszerelés. Ez az aprócska…..
&rash
2011.05.18 21:54:50
&rash
2011.05.30 22:23:09
@hapsi: Köszönöm az őszinte véleményed :) Ezek szerint neked jobban tetszene, ha jobban elmerülnénk a részletekben, átfogóbb képet adva arról ami írunk?! Biztos megoldható ;)
Megtörtént eset alapján egy létező fórumból... [ROppenheimer] Heló tudosok! Ma kivettem az aksit mondván hogy elrakom télire ahogy kell ,feltöltve :Egy kis meglepetés ért -nem tudom miféle ez az aksi .-tulfolyo nyilása nincs ,akkor ez zselés aksi lenne?hogy rakjam el télire…..
&rash
2011.02.16 06:03:23
Rég jártam erre. Nem azért mert lusta vagyok, hanem mert nem volt mit mondanom. A motort nem láttam hetekig, néha egy-egy futó pillantást vetettem a nyitott garázs ajtón keresztül a letakart paripára. Tavaly ősszel az utolsó motorozás alkalmával még sikerült felnyalnom az aszfaltot.…..
Többen írtátok már, erőteljesen visszaesett az aktivitásom a blogon, abbamaradásának pozitív és negatív oldalai is van. Máshol olvashattok tőlem, később elmondom ;) Pozitívumként tudnám említeni, hogy nem kellett a motorhoz egyáltalán hozzányúlni, a nyáron csináltam egy…..
Legutóbb ott tartottam, hogy még egyáltalán nem az igazi a motor, dadog, nem reagál rendesen a gázra, pedig indul simán, alapjárat van, igaz magas, karbiszinkront viszonylag sikerült belőni. Apum is meghallgatta a motort, szerinte túl sok üzemanyagot kap, amit bizonyít a sötétbarna,…..
&rash
2010.04.12 20:24:18
@hapsi:
Nekem a motor indult régen is rendesen, kivéve nagyon hidegben. az indítást befolyásolja az aksi állapota is, egy gyenge akksival például egy téli leállás után meg sem próbálom. A lényeg: a karbikból jött ki dzsuva rendesen, ultrahang után kompresszorral ki lett fújva még minden furat. Összerakás után könnyen indult a motor, persze csak miután a karbik megteltek benzinnel, az alapjáratot 1200ra be tudtam állítani melegen a korábbi 1500 helyett, mivel az alatt ingadozott, és leállt a motor, tehát itt már érezhető a tisztítás hatása, továbbá könnyebben állítottam a szinkront is, valamint eltűnt a 4-5000 fordulat közötti lyuk, ahol nekem dadogott a motor, és egyszerűen nem ment, pedig alatta-felette ment. A tolattyú gumimembránját szedd ki, azt nem javasolnám ilyen tisztításnak alávetni, mert kis mértékben ugyan, de deformálhatja a puha gumit. 1000bar ugye nem kevés...
Amit én még megfigyeltem, hogy sűrűbb olajjal hidegben nehezen indul(15w50)
Menni sokat még nem mentem vele, csak a környéken pár kilométert, de eddig meggyőző :)
Nekem a motor indult régen is rendesen, kivéve nagyon hidegben. az indítást befolyásolja az aksi állapota is, egy gyenge akksival például egy téli leállás után meg sem próbálom. A lényeg: a karbikból jött ki dzsuva rendesen, ultrahang után kompresszorral ki lett fújva még minden furat. Összerakás után könnyen indult a motor, persze csak miután a karbik megteltek benzinnel, az alapjáratot 1200ra be tudtam állítani melegen a korábbi 1500 helyett, mivel az alatt ingadozott, és leállt a motor, tehát itt már érezhető a tisztítás hatása, továbbá könnyebben állítottam a szinkront is, valamint eltűnt a 4-5000 fordulat közötti lyuk, ahol nekem dadogott a motor, és egyszerűen nem ment, pedig alatta-felette ment. A tolattyú gumimembránját szedd ki, azt nem javasolnám ilyen tisztításnak alávetni, mert kis mértékben ugyan, de deformálhatja a puha gumit. 1000bar ugye nem kevés...
Amit én még megfigyeltem, hogy sűrűbb olajjal hidegben nehezen indul(15w50)
Menni sokat még nem mentem vele, csak a környéken pár kilométert, de eddig meggyőző :)
&rash
2010.04.17 21:52:29
@hapsi:
Sok sikert hozzá, az eredményről valami élménybeszámolót Pro/kontrát dobhatnál ;)
Mellesleg rá lett mérve a karbikra Bike-Tech számítógépes karbiszinkron műszerrel is, és jó lett a beállitás, szóval működik a dolog :)
Sok sikert hozzá, az eredményről valami élménybeszámolót Pro/kontrát dobhatnál ;)
Mellesleg rá lett mérve a karbikra Bike-Tech számítógépes karbiszinkron műszerrel is, és jó lett a beállitás, szóval működik a dolog :)
&rash
2010.10.20 21:12:55
@MatroX:
Szia!
Nekem Zircen a Husqvarna szervizben csinálták - ez nem motor szerviz, hanem a láncfűrész, stb..
www.udvarirudolf.hu/
Gondolom csinálnak máshol is ilyent, ahol foglalkoznak ilyen eszközökkel, esetleg utána kell érdeklődni a környékeden.
Üdv.: &rash
Szia!
Nekem Zircen a Husqvarna szervizben csinálták - ez nem motor szerviz, hanem a láncfűrész, stb..
www.udvarirudolf.hu/
Gondolom csinálnak máshol is ilyent, ahol foglalkoznak ilyen eszközökkel, esetleg utána kell érdeklődni a környékeden.
Üdv.: &rash
A Sportmotor.hu oldalán láttam meg Martin munkáit, ahogy egy 636-ost dekorált ki. Vettem a bátorságot, és megkerestem az ötletemmel, miként is szeretném látni a ZZR-em. Munkáját és idejét ez úton is köszönöm :)Az alap ötlet egy matt/selyem fekete fényezés volnaKindulási…..
&rash
2010.10.13 15:14:07
@hapsi:
A digó gépre nem is kell más, már maga a formája lenyűgöző, szép magában.
A ZZR-en elférne némi dekoráció, hogy egyedi legyen, de csak szolidan, bár a még most rajt lévő minta nem épp hétköznapi.
A euthanasia project elég morbid, de hát valójában igaz... :D
Szép a motorod;)
A digó gépre nem is kell más, már maga a formája lenyűgöző, szép magában.
A ZZR-en elférne némi dekoráció, hogy egyedi legyen, de csak szolidan, bár a még most rajt lévő minta nem épp hétköznapi.
A euthanasia project elég morbid, de hát valójában igaz... :D
Szép a motorod;)
2007 Júniusában, még a kereskedésbenJól megfigyelhető, hol fekszik fel az oldalán való csúszáskor. Az első ütést a generátor-dekli kapja, ami gyakran elreped, és az olajunk elfolyik, én megúsztam egy hajszálrepedéssel, amit kétkomponensű fémragasztóval, valamint karbon…..
&rash
2010.10.02 14:48:54
Eseménytelenül telt a nyár, a motorhoz nem nyúltam mióta összeraktam, kivéve a karburátorszinkronizálást, meg a tükrök le és felrakását. Csak motoroztam :) A Tesztmotor.hu szervezésében elmentem egy kezdőknek hirdetett pályanapra a Kakucs ringre, ahol sok új élménnyel,…..
&rash
2010.09.21 18:07:13
@KöTöM:
Köszönöm az elismerő szavakat! :)
Sajnos igen, mostanában nincs gyakran bejegyzés, talán havi egy, a kezdetihez képest visszaesett a lendület.
Ez betudható részben annak, hogy nem kellett mostanában a motorhoz nyúlnom, ami pozitívum, viszont azért sem kellett hozzányúlnom, mert nem volt időm használni. Szeptemberben eddig egyszer motoroztam vele, valamint lemostan a láncot, meg állítottam rajta, mert szégyenszemre úgy szóltak hogy laza.
Továbbá idén erősen rá kell feküdnöm az egyetemre is... Szakdolgozat, gazdasági nyelvvizsga, maga a félév tárgyai sem tűnnek sétagaloppnak, illetve ez mellett még dolgozom heti 30 órában, vagy még többen.
Ennek a motorozás látja elődleges kárát, mert bizony ő viszi a legtöbb pénzt. Nem motorozok -> kevesebbet kell dolgoznom -> többet tudok tanulni.
Valahogy úgy okoskodom, hogy ha lemondok most a motorozásról, később a tanulmányaim által megtehetem hogy többet motorozhassak :)
Valamint a kevés időm miatt nem tudom megtenni, hogy csak úgy hobbiból nekiálljak valamit bemutató célból szétszedni, pedig néha jó lenne, de félő, a minőség rovására menne - így is lett néhány felületes cikk, nem jártam teljesen utána a témának.
Valahogy így állok most, tervek vannak, de egyelőre a motor pihen a garázsban.
Üdv.: &rash
Köszönöm az elismerő szavakat! :)
Sajnos igen, mostanában nincs gyakran bejegyzés, talán havi egy, a kezdetihez képest visszaesett a lendület.
Ez betudható részben annak, hogy nem kellett mostanában a motorhoz nyúlnom, ami pozitívum, viszont azért sem kellett hozzányúlnom, mert nem volt időm használni. Szeptemberben eddig egyszer motoroztam vele, valamint lemostan a láncot, meg állítottam rajta, mert szégyenszemre úgy szóltak hogy laza.
Továbbá idén erősen rá kell feküdnöm az egyetemre is... Szakdolgozat, gazdasági nyelvvizsga, maga a félév tárgyai sem tűnnek sétagaloppnak, illetve ez mellett még dolgozom heti 30 órában, vagy még többen.
Ennek a motorozás látja elődleges kárát, mert bizony ő viszi a legtöbb pénzt. Nem motorozok -> kevesebbet kell dolgoznom -> többet tudok tanulni.
Valahogy úgy okoskodom, hogy ha lemondok most a motorozásról, később a tanulmányaim által megtehetem hogy többet motorozhassak :)
Valamint a kevés időm miatt nem tudom megtenni, hogy csak úgy hobbiból nekiálljak valamit bemutató célból szétszedni, pedig néha jó lenne, de félő, a minőség rovására menne - így is lett néhány felületes cikk, nem jártam teljesen utána a témának.
Valahogy így állok most, tervek vannak, de egyelőre a motor pihen a garázsban.
Üdv.: &rash
Akinek ZZR-je van, tapasztalhatta, hogy az üzemanyag szintjelző egyáltalán nem lineárisan mutatja az üzemanyag fogyását, ez kialakításából, illetve az üzemanyag tank alakjából adódik. Mehetünk nagyjából 100km-t meg sem moccan, aztán egyszer csak meredek zuhanásba kezd.…..
&rash
2010.07.15 16:05:10
@hapsi:
Képek, infók, bármi jöhet, egyszer hátha tudom hasznosítani ;)
Email: zzrash@freemail.hu
Lötyögésből menet közben? :P
csaj - valamit tuti elrontottál ;) Bár bonyolult szerkezetek, nem értek hozzá :D
Hiba elhárításhoz grat!
Képek, infók, bármi jöhet, egyszer hátha tudom hasznosítani ;)
Email: zzrash@freemail.hu
Lötyögésből menet közben? :P
csaj - valamit tuti elrontottál ;) Bár bonyolult szerkezetek, nem értek hozzá :D
Hiba elhárításhoz grat!
Sokszor leparkolom a motort, és elmegyek flangálni, ilyenkor cipelhetem magammal a bukót, kesztyűt, ruhát. Elég sok motoron van sisaktartó, a ZZR-en is van valamiféle, azonban a bukóm rövid szíja miatt azt nem tudom használni, hordani meg annyira nem szeretem, dobozom viszont nincs. Egy…..
&rash
2010.07.07 07:52:39
@kutya_zzr:
Magának annyi doboza van, minek oda még az ülés alatti aprócska hely? Bár ha biztosítékot kell cserélni, az gonosz >:)
Mellesleg "csupán" az ülést nyitó zárat kell átszerkeszteni máshová, vagy egy másik bowdent csinálni rá, ami által a dobozból nyitható.
Magának annyi doboza van, minek oda még az ülés alatti aprócska hely? Bár ha biztosítékot kell cserélni, az gonosz >:)
Mellesleg "csupán" az ülést nyitó zárat kell átszerkeszteni máshová, vagy egy másik bowdent csinálni rá, ami által a dobozból nyitható.
Az utóbbi időben nem írtam semmit, lusta voltam és tanultam a vizsgáimra. Jelentem egy kivételével mind sikerült, nem is rosszul. Arra az egyre meg be sem jártam, a köz érdekében vettem fel a tárgyat. Egyik vizsga izgalmas volt, elfelejtett ébreszteni a telefonom, és 14 perccel a…..
..
Vége a vizsgaidőszaknak. Körülbelül az agyamra ment, nem vagyok biztos benne hogy megúsztam maradandó károsodás nélkül. Néha a nagy tanulásban kellett valami lazító műveletet is végezni, a műszerfal épp itt fent volt, gondoltam szétszedem akkor már tanulmányozás gyanánt. Van…..
&rash
2010.06.01 14:28:41
@shaggy2:
Hello!
A műszerfalon lévő óra helyett van bekötve, de még nem jöttem rá micsoda, illetve miért kell, de érdekes hogy mindkettőnknek ugyan ez van.
Hello!
A műszerfalon lévő óra helyett van bekötve, de még nem jöttem rá micsoda, illetve miért kell, de érdekes hogy mindkettőnknek ugyan ez van.
A karburátor szétszedésének némi félelemmel álltam neki, ugyanis itt képződik az a keverék gondos arányok betartása mellett, ami mozgásra készteti ezt a nagy fémtömeget. Rengeteg tényező szükséges hogy motorunk tökéletesen járjon, ráadásul tegye ezt minden fordulatszám…..
&rash
2010.05.05 19:07:38
A motort menetképessé téve elvittem egy próbakörre. A menetképes annyit tesz, hogy tudott menni a saját lábán, de idomok, lámpák, indexek nem voltak, a rendszámot is csak épp felraktam a helyére. Beindítom, berakom egyesbe, indulna meg előre magától, leállítom és állitok a…..
A korábbi évektől eltérően, a 2006-os túráink útvonala, időpontjai stb. mind hosszú hónapokkal előre le voltak szervezve. Nos ennek megfelelően, általában az utolsó nap derült ki , hogy szögmérővel rajzolt terveink fabatkát sem érnek, és olyan nincs hogy valami…..
Nos, ott tartottam, hogy a karburátor átesett a tisztító kúrán. Ezek után összeszereltem a motort, a hűtővízkörbe volt talán a legnehezebb visszakötni a karbisort, ezek után próba: a motor könnyen indult miután felteltek az úszóházak üzemanyaggal. A járása a motornak…..
Ha már egyszer lent volt a karbi, és hozzáférni a szelepfedélhez, akkor elrendeztem még egy dolgot. A szelepfedél tömítés a vezérműtengelyek végeinél lévő félkör alakú gumiknál engedett némi olajat, ami azért idővel meglátszott a motoron, sőt a csizmám is olajos néha…..
Néha elgondolkozom, ha majd felnőtt leszek, és csak a munkám lesz, akkor több időm lesz. Amig nem lesznek gyerekek persze, mert velük szembe a motort legalább lerakom és elvan magában, a gyerekekkel meg.... Elég rég írtam, valahogy lusta voltam mindent részletesen leírni, hiszen…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Remélem a telefonban beszéltek alapján sikerült a gépbe életet lehelni. Email címét nem tudom, ezért ide másolom be a gép manualjának linkjét:
www.scribd.com/doc/27308873/DOLMAR-Parts-Manual-for-Chainsaw-Models-109-110-111-115-and-PS-540-8-1995
Ugyan nem az 1987-es modellé, de talán nem változtattak sokat a gépen.
Forrás: www.scribd.com/collections/2388176/DOLMAR-Chainsaw-Parts-Manuals?page=3
Üdv,
&rash