Adatok
40EridaniA
0 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
GT-R, Porsche, Ferrari, Lamborghini, Radical, Caterham... ezektől az ember elvárja a teljesítményt. Nyálat csorgatnak rájuk, tinédzserek nyomják pelyhedző állukat az oldalüvegre és elképzelik, ahogy lefűzik a kedvenc kanyarjaikat, ahogy driftelve fordulnak minden sarkon... az autó…..
40EridaniA
2014.01.31 12:29:02
@Nyiri: Semmi sem lehetetlen: www.youtube.com/watch?v=lCDJngP9Sdc
Antti Kalhola filmjei szokásos sémát követnek, de mindig-mindig van valami mondanivalójuk, a képanyag pedig önmagában is csodálatos. Remek ízlése van, éppen a szirupon innen, de bőven a száraz dokumentumfilmen túl.
Ilyen lett ez is, minden idők egyik (bár számomra legnagyobb)…..
A jobbra-tartás mellőzése az autópályákon, ami engem mostanában leginkább zavar. Senkinek sincs joga önkéntes rendőrt játszani, a gyorsabb járművet lehetőség szerint el kell engedni. Ha előzök - például kamionokat - akkor ilyenkor én is inkább a gázra lépek, majd az első…..
Nincs idegesítőbb dolog, mint amikor a dugóban sora nézed az autókat és nagy részükben egyetlen ember ül. Pedig mindenkinek jó lenne egy közösségibb autóhasználat. Először is jó lenne, mert kevesebbet szennyeznék a levegőt, az ember nem fulladna meg mondjuk, ha végigmegy a…..
A nagykörúton UV villamosok járnak, a tér még a 80-as évekbeli átépítése előtti képét mutatja. A Skála még sehol, de az aluljáró és a felüljáró sem épült még meg. A tér utolsó nagy rekonstrukciója 1978-ban a 3-as metró építésével összefüggésben kezdődött. 1980-ra…..
40EridaniA
2011.05.07 21:40:57
@svin:
OFF
Jók ezek az elmebeteg körforgalmak. Csak kérdés, mire. Most még szép, új, terelgeti a közlekedőket ahogy kell, de. De ha majd szépen elkopik a felfestés, amit természetesen nem szokás javítani, netán havas, latyakos lesz az út és nem látszik hogy ki kivel van. Egy oda tévedő idegen nem kicsit lesz bajban.
ON
OFF
Jók ezek az elmebeteg körforgalmak. Csak kérdés, mire. Most még szép, új, terelgeti a közlekedőket ahogy kell, de. De ha majd szépen elkopik a felfestés, amit természetesen nem szokás javítani, netán havas, latyakos lesz az út és nem látszik hogy ki kivel van. Egy oda tévedő idegen nem kicsit lesz bajban.
ON
Hogy annak is legyen mivel eltöltenie az időt, aki nem jön a ma esti találkozó megbeszélő találkozóra, kiteszek egy posztot mára is. Érdekes ellentmondás, hogy míg az autópályák fölötti nagy kijelzőkön rendszeresen hirdetik, hogy leállósávban csak vészhelyzetben álljunk meg,…..
Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
2008. volt az év, amikor hatalmas sajtóvisszhang kíséretében az Apple kitiltotta az iBoobs appot a boltjából azzal az indokkal, hogy túlságosan szexuális. A fejlesztők két év elteltével úgy döntöttek, újra kiadják a villámgyors népszerűségre szert tevő cicis alkalmazást, de…..
40EridaniA
2011.03.08 15:35:25
@lolperec:
Először nem vesznek tudomást rólad.
Aztán kinevetnek.
Aztán harcolnak ellened.
Aztán győzöl.
(ez itt a smiley helye)
Vincenzo90 mondta meg a frankót.
Először nem vesznek tudomást rólad.
Aztán kinevetnek.
Aztán harcolnak ellened.
Aztán győzöl.
(ez itt a smiley helye)
Vincenzo90 mondta meg a frankót.
Egyik kedvenc fórumunkon tűntek fel az alábbi képek és szereztek pár vidám percet idebent a gépházban. Természetesen azonnal elkezdtünk agyalni azon, vajon létezik-e olyan személyautó-típus, amelyiknek egyáltalán nem árt, sőt, használna, ha a hátulja lenne elöl. Először…..
Szerdán a jó hangzású Nouakchott-Dakar szakasz volt terítéken. Reggel hat körül indultunk útnak, közel hatszáz kilométer és egy határátlépés várt ránk, ami afrikai viszonylatban nem kevés. Kikönyörögtem, hogy vezethessem a jobbik autónkat, a feketét, amiben a kuplung ugyan…..
40EridaniA
2011.01.29 19:01:00
@ps3peter: A svéd/finn/norvég közutasoknak más lenne a véleményük erről a kérdésről.
És itt akár véget is érhetne mai posztunk, ahogyan véget is fog, ezzel a két szóval, valamikor, több ezer karakterrel később. Valójában - ha egy szerencsésebb, kevésbé korrupt és gazdagabb, saját tulajdonukkal jobban törődő emberekkel teli országban játszódik a történet -…..
40EridaniA
2011.01.23 17:29:53
@phrascarica:
dervish.smugmug.com/photos/429443361_vBSJN-O.jpg
Le is fordítom, nehogy hápogás legyen. És már elnézést, de ennek a svéd (tudod: havas ország) tesztnek és a több tízezernyi google-s találatnak jobban hiszek, mint egy gumigyártó marketingdumájának. Nem furcsa az, hogy a gumis műhelyek és boltok is a keskenyebbet javasolják? Tetszik érteni? A keskenyebbet, amelyik olcsóbb. A saját bizniszük ellen beszélnek, ugye? Keményen az lenne az érdekük, hogy a drágább, szélesebbet adják el, mégsem ezt teszik. Hülyék az emberek, tudjuk.
Tehát a fordítás:
Kiemelve a Nokian 205mm és 225mm szélességű abroncsok összehasonlítását.
Gyorsulás jégen 0-24km/h:
205: 7,5s, 225: 8,4s
Fékút jégen 28-4km/h:
205: 17,7m, 225: 17,5m
Körpálya jégen 75-80km/h-val teljesítve:
205 és 225 között tizedmásodperces különbség,
utóbbi javára (mindkettő 41s körül)
Kezelhetőség vizsgálata jeges útszakaszon - az előző körpályás tesztben feldöntögetett szalmabálás vezetéstechnika ezúttal nem megengedett:
205: 82,0s, 225: 83,8s
Tapadás latyakban:
felfutás a latyak tetejére - aquaplanning kezdete:
205: 41km/h, 225: 40km/h
tapadás teljes megszűnése:
205: 55km/h, 225: 53km/h
Stabilitás (száraz aszfalton tesztelve):
205 és 225 egyaránt 3 pont az 5-ből (jó)
Zajszint:
205 és 225 egyaránt 2 pont az 5-ből (elfogadható)
Gyorsulás havon 0-40km/h:
205: 6,5s, 225: 6,7s
Fékút havon 38-4km/h:
205: 22,5m, 225: 26,0m
Körpálya emelkedővel kombinálva havon:
205: 58,0s, 225: 60,1s
Fékút vizes úton 60-4km/h:
205: 21,1m, 225: 22,0m
Fékút száraz úton 60-4km/h:
205: 17,5m, 225: 18,0m
Kezelhetőség havas úton, forszírozott tempóval, emelkedővel, fékezhetőségi tulajdonságok vizsgálatával:
205: 5 pont az 5-ből (kiváló)
225: 4 pont az 5-ből (nagyon jó)
Kezelhetőség vizes úton:
205 és 225 egyaránt 3 pont az 5-ből (jó)
dervish.smugmug.com/photos/429443361_vBSJN-O.jpg
Le is fordítom, nehogy hápogás legyen. És már elnézést, de ennek a svéd (tudod: havas ország) tesztnek és a több tízezernyi google-s találatnak jobban hiszek, mint egy gumigyártó marketingdumájának. Nem furcsa az, hogy a gumis műhelyek és boltok is a keskenyebbet javasolják? Tetszik érteni? A keskenyebbet, amelyik olcsóbb. A saját bizniszük ellen beszélnek, ugye? Keményen az lenne az érdekük, hogy a drágább, szélesebbet adják el, mégsem ezt teszik. Hülyék az emberek, tudjuk.
Tehát a fordítás:
Kiemelve a Nokian 205mm és 225mm szélességű abroncsok összehasonlítását.
Gyorsulás jégen 0-24km/h:
205: 7,5s, 225: 8,4s
Fékút jégen 28-4km/h:
205: 17,7m, 225: 17,5m
Körpálya jégen 75-80km/h-val teljesítve:
205 és 225 között tizedmásodperces különbség,
utóbbi javára (mindkettő 41s körül)
Kezelhetőség vizsgálata jeges útszakaszon - az előző körpályás tesztben feldöntögetett szalmabálás vezetéstechnika ezúttal nem megengedett:
205: 82,0s, 225: 83,8s
Tapadás latyakban:
felfutás a latyak tetejére - aquaplanning kezdete:
205: 41km/h, 225: 40km/h
tapadás teljes megszűnése:
205: 55km/h, 225: 53km/h
Stabilitás (száraz aszfalton tesztelve):
205 és 225 egyaránt 3 pont az 5-ből (jó)
Zajszint:
205 és 225 egyaránt 2 pont az 5-ből (elfogadható)
Gyorsulás havon 0-40km/h:
205: 6,5s, 225: 6,7s
Fékút havon 38-4km/h:
205: 22,5m, 225: 26,0m
Körpálya emelkedővel kombinálva havon:
205: 58,0s, 225: 60,1s
Fékút vizes úton 60-4km/h:
205: 21,1m, 225: 22,0m
Fékút száraz úton 60-4km/h:
205: 17,5m, 225: 18,0m
Kezelhetőség havas úton, forszírozott tempóval, emelkedővel, fékezhetőségi tulajdonságok vizsgálatával:
205: 5 pont az 5-ből (kiváló)
225: 4 pont az 5-ből (nagyon jó)
Kezelhetőség vizes úton:
205 és 225 egyaránt 3 pont az 5-ből (jó)
40EridaniA
2011.01.23 18:29:07
@phrascarica: mondom, ne fáradj, nekem megfelel a 'hülye' státuszban maradni. De gondolj arra is, hogy többszáz-ezer ember olvassa ezt a Ki-Mit-Tud-ot, és dől a röhögéstől, ahogy két agysebész osztja egymást. Neked a szélesebb jött be télre, nekem a keskenyebb, gyári méret. Nyárra ott az úthenger... És most akkor mi van? Holnapután összedől a világ, mert van két merőben eltérő vélemény, talán némi tapasztalattal is megspékelve?
Kaptam egy bírósági idézést Pécsre. Számíthattam volna rá, hiszen megadtam a rendőrnek az adataimat, és nálam közelebbről aztán senki se látta a balesetet, de mindez már másfél éve, 2009 májusában történt, úgyhogy szépen elfeledkeztem róla. Kérdeztem ügyvédemet,…..
40EridaniA
2011.01.01 00:41:37
@auth.gabor: Akkor nézz el arrafelé tavasszal, árvíz idején. Az a szántó víz alatt van minden egyes évben, ha meg nem látszik a víz, akkor mocsár az egész. Hát ezért megy az út a dombokon...
Tóth Zoli küldte be belső levlistánkra az alábbi filmet valamikor szombaton, éjfél előtt. Megnéztük, megsirattuk, csorgott a nyálunk, hiszen olyan dologról szól, amit mindannyian nagyon szeretünk: a raliról. Méghozzá a régi idők ralijáról. Pontosabban az 1972-es RAC raliról,…..
40EridaniA
2010.12.06 20:35:40
@deak.atti: ez már "sajnos" a V4...
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.
Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
Kék meg zöld helyzetjelző LED-ekkel már sokszor találtam szembe magam az utakon, engem már ezek is zavarnak, mindemellett legjobb tudomásom szerint szabálytalan is a használatuk. Ennek ellenére néhányan úgy gondolják, hogy hozzáad tíz lóerőt az autójukhoz, meg úgy egyébként is…..
40EridaniA
2010.11.21 16:06:46
Ha már lámpa-pimp, akkor ez:
www.supremepower.co.uk/Backwards%20Car.jpg/view
Ami a posztban van, az csak a szokásos tipikus telepi agykárosult suttyó kategória. Ezekben a körökben köztudott az is, hogy a sztrítrészing matrica az +10 lóerő, sőt, ha jó haverja vagy, megsúgja azt is, hogy a neonnal már +15 is megvan.
www.supremepower.co.uk/Backwards%20Car.jpg/view
Ami a posztban van, az csak a szokásos tipikus telepi agykárosult suttyó kategória. Ezekben a körökben köztudott az is, hogy a sztrítrészing matrica az +10 lóerő, sőt, ha jó haverja vagy, megsúgja azt is, hogy a neonnal már +15 is megvan.
Ismét sikerült asztalbontásra érkeznünk valahová... A napokban fogadott el a magyar parlament egy határozatot a bioüzemanyagok térhódításáról, amivel nagyjából egy időben látott napvilágot egy uniós tanulmány, amely kifejti: "a hagyományos üzemanyagok használatánál is…..
40EridaniA
2010.11.14 14:08:33
40EridaniA
2010.11.14 20:26:35
A térfigyelő kamerákat annak ellenére hasznos dolognak tartom, hogy sok jogvédő tiltakozik ellenük. Közterületen igenis legyen minél több, ott nem avatkoznak bele velük senki magánszférájába. Aggódjon miattuk az, akinek van rá oka. Talán Ádám ügyét se zárták volna le ilyen…..
40EridaniA
2010.09.19 14:52:28
40EridaniA
2010.09.19 15:53:24
@OoVICoO: Ok, jogos. Tixó, pax toll, ilyesmik. A problémám csak az, hogy a korabeli tixó és a mai "áttetsző ragasztószalag" gyakorlatilag küllemében, állagában, rendeltetésében teljesen ugyanaz. Pax toll és betét szintén. De a betétlap és a baleseti bejelentő (vagy akár a KPM és az épp regnáló minisztérium/hatóság) nem igazán hasonlítható össze, max csak nagy vonalakban. Ezért böki a szemem állandóan.
Hát jó, a hiba bennem van, szőrszálhasogatás, kákán csomókeresés...
Hát jó, a hiba bennem van, szőrszálhasogatás, kákán csomókeresés...
OTTHON, OKOSAN.
„Nehogy már az én pénzemből mentsék meg a hiteleseket!” - olvasói vélemény
2010.09.14 07:03:00
Sefi barátom sörözés közben anyázott nekem egy sort, hogy miért mentik meg a jelzáloghiteleseket. Mondtam neki, inkább írja meg ide, de hagyjon békén sörözni. Íme meglehetősen sarkos véleménye, melyet amolyan vitaindítóként illesztünk be. A reakciókat az otthonokosan@gmail.com…..
A Te régi CD/DVD lemezeid olvashatóak még?Érdemes néha leellenőrizni, mielőtt kellemetlen meglepetések érnek. Egy kis visszatekintés: majd' húsz évvel ezelőtt egy 4 MHz-es (még egyszer: négy MHz) XT volt az első gépem. Monokróm (fekete + narancssárga) monitor, 640 kB…..
... Fillérbaszás kontra маленький (málenkíj) élvezet Nem röhög! Teljesen komoly a helyzet. Kocsira van szükség, de nincs pénz? Valami kell mindenképpen, de a fél milla az már álomhatár? Ismerős ugye ?! Megpróbálunk segíteni! Következzen hát egy ízig-vérig…..
Amit Molab elküldött nekünk, alapvetően egy nyílt levél Dr. Draskovics Tibornak, ami ha nem érdekelhetne másokat is, ki sem tettem volna, de érdekes kérdést vet fel egy autófeltörés utáni helyszínelés és nyomozás kapcsán. Vajon mennyire elfogadható az, hogy ha valami miatt…..
40EridaniA
2009.08.22 13:54:46
Nem tudom, mikor jön el az ideje, hogy börtönbe csuknak öregautó-tartásért. Nincs már messze. Vélemények az azonos című írásunkról...
A Magyar GP időmérőjének második harmadában, nem sokkal a leintés előtt a gumifalba rohant Felipe Massa Ferrarija a Hungaroringen.A brazilt nagy sebességnél fejen találta egy pályáról felpattanó rugó, ami Rubens Barrichello gépéről eshetett le.A pilóta nem tudott kiszállni,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz