Adatok
MagicHorse
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Végéhez közeledik a nagy stratégia lakosségi konzultációja (március 12-éig tart, a kérdőív a címlapról elérhető), de egyéb ügyeink közepette még meg sem emlékeztünk róla! Ezt a hiányosságot pótoljuk pár koncepciócincáló felvetéssel: azon túl, hogy igyekszünk jobbat mutatni pár részkérdésben, talán…..
MagicHorse
2021.03.06 19:17:31
@bozon: Ahogy hallottam annyi volt az ellenérv politikai akaratból, hogy márpedig legyen olyan közel az állomás amennyire lehetséges. Pont.
Pontosan nincs meg, de cirka 650m (mostani terv) kontra 850-900m eltérésről van szó. Csak a 120a-ról kvázi minimális reptéri érintettség lenne, mivel az északi felén a reptérnek alig van bármi is, illetve a vasút nyomvonala nem keresztezné a futópályák hossztengelyét sehol.
A 100a mellől bekanyarodó metróvég szakasz közel sem zavarna be ennyire. Pláne, ha a 31L pályavég előtt még a föld alatt tudják tartani. (1-es pálya vecsési vége)
Pontosan nincs meg, de cirka 650m (mostani terv) kontra 850-900m eltérésről van szó. Csak a 120a-ról kvázi minimális reptéri érintettség lenne, mivel az északi felén a reptérnek alig van bármi is, illetve a vasút nyomvonala nem keresztezné a futópályák hossztengelyét sehol.
A 100a mellől bekanyarodó metróvég szakasz közel sem zavarna be ennyire. Pláne, ha a 31L pályavég előtt még a föld alatt tudják tartani. (1-es pálya vecsési vége)
MagicHorse
2021.03.07 17:28:24
@bozon: Ahogy átér a gyorsforgalmi alatt a vonat, már jönne is felszínre. Utána a két guruló út előtt megy csak le a föld alá és befut az állomásra a termináltól délre. Ez a szakasz nem egy komoly mélység, épp csak felszín alatti. Végül a reptéri bekötő túloldalán jön föl és az M0-t már hídon keresztezi.
Kerítés lesz körülötte, de az a felsővezetéket nem árnyékolja, illetve az is plusz fémtömeg, reflektáló felület egy csomó rádiófrekvenciás cuccnak.
Amit többször belengettek, hogy a T2 előtti parkolóházat azért torpedózták meg, mert ott menne a vonat, az nem igaz. A mostani reptéri hoteltől délre lenne a vonal, a parkolóház meg a hotel és a terminál épület között van alapozva.
Jobb lenne az egészet alagútba rakni, de horribilis összegekbe kerülne, mivel megbontaná a jelenlegi talajvíz egyensúlyt és ezzel az 1-es futópálya alátámasztását. Megoldás lehetne, ha mélyebb rétegekig lemennének, de az megint drága.
Kerítés lesz körülötte, de az a felsővezetéket nem árnyékolja, illetve az is plusz fémtömeg, reflektáló felület egy csomó rádiófrekvenciás cuccnak.
Amit többször belengettek, hogy a T2 előtti parkolóházat azért torpedózták meg, mert ott menne a vonat, az nem igaz. A mostani reptéri hoteltől délre lenne a vonal, a parkolóház meg a hotel és a terminál épület között van alapozva.
Jobb lenne az egészet alagútba rakni, de horribilis összegekbe kerülne, mivel megbontaná a jelenlegi talajvíz egyensúlyt és ezzel az 1-es futópálya alátámasztását. Megoldás lehetne, ha mélyebb rétegekig lemennének, de az megint drága.
Utazás közben sokszor aggódva figyeljük, hogy mikor merül le a mobiltelefonunk. Ilyenkor bármilyen töltési lehetőséget hajlandóak vagyunk kihasználni, de érdemes óvatosan bánni az USB csatlakozókkal, mert idegen kezekbe kerülhetnek adataink.
Az adatlopási módszer viszonylag régen ismert: a 2011-es…..
Szegedi Kattintós
Hová tűnt több száz kilométernyi pengés kerítés a déli határról?
2017.06.06 11:05:35
Emlékeznek az úgynevezett menekültválság kezdetére? Ekkor ismertük meg a pengés kerítést, melyből irtózatos mennyiséget rendelt a kormány, hogy ezeket az akadályokat rohamtempóban telepítve kerítse körbe a déli határszakaszt. Nem sokat értek, alatta és felette is át lehetett hatolni, ugyanakkor…..
10 évig sugározta 40 millió Wattos erősségű rövidhullámait Moszkva az Egyesült Államok felé. Washington szerint a Kreml agykontroll alatt tartotta őket, az oroszok persze mást mondanak.
A csernobili Fakopáncs (Fotó:Masterock.livejournal.com)..
MagicHorse
2017.04.29 09:36:11
Azt nem egészen értem, hogy mit keres a vevőantennánál teljesítmény, hiszen az vesz.
Mindenesetre az ukrajnai konfliktus előtt fél évvel beüzemelték az új harkályt:
russianforces.org/blog/2013/12/russia_begins_deployment_of_ov.shtml
Illetve OTH radarral nem csak az oroszok kísérleteztek, hanem többek közt az ausztrálok és az franciák is rendelkeznek horizonton túl tekintő radarral. Ez például az ausztráloké:
www.lockheedmartin.com.au/us/100years/stories/jorn.html#
Mindenesetre az ukrajnai konfliktus előtt fél évvel beüzemelték az új harkályt:
russianforces.org/blog/2013/12/russia_begins_deployment_of_ov.shtml
Illetve OTH radarral nem csak az oroszok kísérleteztek, hanem többek közt az ausztrálok és az franciák is rendelkeznek horizonton túl tekintő radarral. Ez például az ausztráloké:
www.lockheedmartin.com.au/us/100years/stories/jorn.html#
Az üzemanyagcellák által előállított víznek tisztának kellene lennie, de a Gemini-űrhajón szerves részecskékkel szennyeződött, ezért úgy nézett ki, mint egy erős kávé. A Mojave-sivatagban volt a holdprogram egyik nagyteljesíményű radarállomása. Tilos volt átrepülni…..
Olvastátok gondolom többen az index-en, hogy nyáron radikális átalakításokkal terelnék át az autós népet BKV-ra, biciklire, lábbuszra: http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/19/iskolaszunettol_jon_a_mesterseges_dugo/Bár én imádok vezetni, ha netán kocsival vagyok, és napközben…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én is a légi iparban dolgozom, ha nem is a reptérnek, de volt alkalmam pár éve végigolvasni a tervezett vasúti szakasz véleményezését. A nyomvonalat végül minden felhozott ellenérve dacára a vasúti szakhatóság elfogadta, a budapesti szakasz látszik is a városfejlesztési térképen már jó ideje: geoportal.budapest.hu/varosrendezes/frsz/
Ugyan tettünk rá javaslatot, hogy a 100a helyett a 120a vonalról legyen leágazás és mozgójárdával, föld alatt lehessen megközelíteni a terminál épületet, de nem épp szakmai érvek miatt nem is foglalkoztak vele. Pedig a távolság a jelenlegi tervezetnél nem lett volna lényegesen hosszabb a vasúti megállótól.
A probléma jelen tervvel az, hogy egyszerűen nem veszi figyelembe a repülés technikai feltételeit, szükségleteit. Infrastruktúrálisan a vasút megvalósítása után már nem egy, hanem kettő repteret kell majd üzemeltetni, miközben irányítási problémákat és műszeres leszállási anomáliákat is fog generálni a vonatforgalom és tervezett pályaszakasz. Csak egy kiragadott példának hoznám fel, hogy a fővárosi rendezési térképen látható leágazás a Csévéző utca és a repülőtér között (ami keresztbe vág egy burjánzó vadvilágú kiserdőt) egy jelentős fémtömeget fog odahelyezni, amin még jelentősebb, gyorsan mozgó fémtömegek fognak mozogni. Ez azért gond, mert a műszeres leszállító rendszer jelsávjában még egy kis személykocsival is tilos megállni, hogy ne rontsa a kaszni fémtömege az ILS jeleinek pontosságát!
Mikor ennek a tervnek értékelése feladatunk volt, kerestem a világban olyan repülőteret, ahol hasonló vasút megy be a terminálra. Azaz olyat ahol felszíni, felsővezetékes vonat közlekedik olyan területen, hogy az befolyásolhatja a reptéri technikát (felderítés, navigáció) és hasonló eszközeik vannak, mint itthon. Hosszas keresés után egy ilyet találtam Kyotoban, de ott sem utólag épült oda a vonat. Sikerült a megfelelő üzemeltető mérnökkel leveleznem Japánban, de nem sikerült minden aggályomat eloszlatni az üzenetváltásaink nyomán. Ellenben újabbakkal gazdagodtam.
Egy szó mint száz, a ferihegyi vonat ellen nem véletlen ágál a reptér üzemeltetője (is). Meg fog oldani egy régóta hiányzó, kötött pályás kapcsolatot, de sokkal-sokkal több problémát fog behozni a repülés egyenletrendszerébe.