Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gunga

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Való világ 4 és a hozzá hasonló reality-műsorok versenyzői között kevesebb eséllyel találunk Mensa-tagot, mint az Nb1-es bajnoki mezőnyben (pedig ott sincs túljelentkezés), ez világos, VV Alekoszt nem az eszéért szeretjük, na. VV "erőszakból diplomázott" László…..
Legutóbbi elrettentő (=szokásos) T-Home-os előfizetési sztorinkra válaszul G. V. megírta, hogy vele hogyan történt ez az egész Svédországban. Tudom, hogy ennél egyszerűb és populistább dolog nincs, meg hogy minden eset más és más, de sóhajtozni jól esik, úgyhogy tessék:…..
gunga 2010.02.04 16:43:33
@magyar84: Szerintem nem így van, vagy velónk kivételeztek. :-)
Se munkánk se egyéb jövedelmünk nem volt - 2 hete voltunk odakint, személyi számon kívül semmint nem volt még ami svéd-, és első szóra kaptunk előfizetést. kreditprövninget csináltak, figyelmeztettek si minket a boltban, hogy ne ijedjünk meg, ha majd jön egy ilyen papír.
Utána még egy évig nem volt munkánk, és nem mondtak fel semmit, persze a számlákat rendben fizettük.
  Maga az eljárás körülbelül kétszer annyiba kerül, mint itthon. Ezzel nagyjából el is mondtunk minden rosszat a procedúráról.  Vélemények az azonos című írásunkról...
gunga 2009.06.05 07:39:34
Én Svédországban vizsgáztattam egy fél éve egy '96-os vw ventot. Szegény kicsit meg volt törve, majd mi fújtuk le festékkel, ami meg is látszott, hiszen már kezdett rozsdásodni, ami a fehér mellett nagyon nem nézett ki jól.
Itt először kap az ember egy értesítést, hogy vizsgázni kell menni, így nehéz elfelejteni. Az értesítésben van egy dátum és időpont, valamint egy csekk. A csekket befizetve veszed tudomásul, hogy vizsgáztatni kell vinni, az időpontot módosíthatod, ha akarod akár telefonon, akár mail-en.
Befizettem a csekket, módosítottam az időponton, majd elvittem.
Kicsit korábban odaértem, de mondták, hogy mehetek is. Az ellenőrző állomáson volt 4 hely, ebből 2-n ment éppen vizsga.
Valami cukorféle itt is volt (vittem a gyerekeknek), kávéautomata is volt. Megkértek, hogy guruljak be, mutatták, hogy hova. Ezután egy jött egy pasi egy pda-val, és vizsgáztatott. :-), és időnként pötyögött valamit a pda-ba. Amikor felemelte a kocsit és kalapálgatni kezdte a gyanúsabb helyeken, hát a vonóhorognál elkezdett potyogni az elrozsdásodott anyag, majdnem leesett a horog. Ezután megmérte a gázokat, majd elvitte a kocsit egy körre, de invitált, hogy menjek vele,ha van kedvem. Hát persze!
Az állomás körül mentünk két kört, közben elmondtam, hogy ez az első vizsgáztatásom, és így kicsit izgulok, hogyan is megy, mire megnyugatatott, hogy szerinte jó a kocsi, nem lesz semmi gond, nem kell izgulni. (Azt azért tudni kell, hogy azért nem volt olyan jó az a kocsi, egy napos pihenés utáni induláskor mindig egy kis füstfelhővel indított, az alapjárat sem volt már tökéletes, de még kb fél évet kellett kihúznia számításaink szerinte, és addig már nem nagyon akartam költeni rá).
Mikor ezzel is megvoltunk, bementünk ismét a recepcióra. Ott összekapcsolta a pda-t a rendszerrel, majd még egy programba pötyögött néhány adatot, majd nyomtatás.
Megkaptam az engedélyt, de feltételesen, mondván, a vonóhorgot vagy megcsináltatom, vagy kiregisztráltatom. Erre van 1 vagy 2 hónapom, nem emlékszem. De bármit is döntök, utána menjek be, - bármikor, mert ez 2 perc alatt megvan -, és akkor leszedik az ideiglenességet az engedélyről. Ez a rohadt bürokrácia!!!
Az egész idő kb 23perc volt.
A vonóhorgot aztán a haver lecserélte, én meg visszavittem, és tényleg 2 perc volt. Felemelte a kocsit, megnézte a horgot, megkalapálta, majd leengedte, és készen voltunk.
A vizsgáztatási díj kb 200 SEK (5500Ft) körül lehetett, de már nem emlékszem. Igazolványt meg egyebeket nem kértek, a rendszám meg úgyis rajta volt a kocsin. :-)