Adatok
macracanta
49 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Nem hittem, hogy erre sor fog kerülni, mindig tervezgettem, hogy befejezem, de úgy néz ki kiraknak a garázsból, és nincs hova tennem a gépezetet...

Ez a bejegyzés azoknak készült, akik mini lengivel akarják megoldani a rugós tagokat. A szemek belső furata kisebb mint 10 (én felfúrtam) a külső átmérő 30. A szem szélessége 24mm, ezért a végső összeszerelésnél távtartózni kell. Keskeny brekit inkább ne hajtsatok, ha lesz…..

Felerőltettük a vázra a tavaly nyáron (pff...) vásárolt műanyag elemeket. Elsősorban a szemmértéket vette igénybe a folyamat, aminek a menete az volt, hogy kicsit vágunk belőle, aztán jól megnézzük, hogy mit csináljunk a maradékkal. Az általunk ismert forrásból származó…..

Többen érdeklődtek az anyagiak felől. Akik életük autóját akarják elkészíteni elsőre, inkább ugorjanak. Azokhoz szólok, akik elfogadható kölségek mellett, egyszerű megoldásokat használva akarnak egy türhető járgányt fabrikálni. Mindenkinek magának kell tudni, hogy…..

Elkészültünk a burkolatok jelentős (a könnyebbik) részével. A belsőt 1mm-s aluból csináltuk, nem passzintottuk be, mert csak összecsesznénk. Most biztonságban pihennek a polcon és várják, hogy a festés után bekerülhessenk a helyükre. Ami a tanulság: karos lemezvágó olló…..

Még soha nem fordult velem elő, hogy elszorult volna a torkom egy (ép) autó láttán. De most bizony ez történt, mikor a ponyva alól kidudorodott a jellegzetes orrkúp. Mit mikor egy 5 éves megkapja az első biciklit.Lakóhelyemtől nem messze lakik egy seven, bizony. Echte ungarische…..

Hohóóóó, túlvagyunk az első csapatáson !!! A hosszú hétvége elött képesek voltunk vezethető állapotba hozni a gépezetet, így - ugyan emberi erővel - sikerült "kiautózni" a benne rejtő lehetőségeket... A képen látható az összes darabja a kormány…..

Már szombaton a hiradót nézve észrevettem, hogy egy sárga seven (lehet, hogy Helixes) tanyázik az oldtimer expo-n a sok OT-os jármű között. Nosza körbetelefonáltam, de senki nem járt ezen a jeles eseményen. De a Belsőségen kiszurtam, hogy valaki lencsevégre kapta, igaz csak úgy…..

Első métereit tette meg a saját lábán a gépezet a márciusi napsütésben. A várthoz képest sokkal gyorsabban újragyártottam a felső lengőkarokat, összeszereltünk mindent és leengedtük az emelőt. Hmmm, történelmi pillanat !!! pont egy éve fűrészeltem le az első szál…..
macracanta
2008.04.15 09:54:42

A nagy csönd oka, hogy új otthon csinálás közben vagyok. Nincs még kész a fűtés, nincs még glettelve a fal és nincs csempe a fűrdő nagy részén és a konyhában. és jövő hétfőn költözés. óóóóóó. Fel van adva a lecke rendesen. na mindegy mellékes...Hazafelé Martonvásár…..

Az elmúlt 3 nap délutánjain kb 12 órában újabb szakmát mekkelekeltünk, a karosszéria lakatosét. Némi lemezből és laposvasból főleg a Könyv utasításait követve csinálunk valamit nagy kínszenvedéssel, ami az utolsó tíz percben derült ki, hogy nem is annyira jó.Lelkes…..

Ha egy autókhoz kicsit is értő ember meglátja a Mi kell egy rendes Locosthoz című listában a csemperagasztót és a hungarocelt, biztos hogy heves fejcsóválásba kezd. Újabb ékes bizonyítéka, hogy nem vagyunk normálisak. Az a terv, hogy far és oldalelemeknél a vázban levő…..
macracanta
2007.10.04 15:05:45

A múlt heti segélykiálltásomra egy kedves blogolvasó a segítségemre sietett. Mini lengéscsillapító köré épített teló rajzaival örvendeztetett meg, amit a neten talált. Most közreadom, hogy az itthoni locost építő/építésen merengőknek ne kelljen feltúrni a netet érte. Elég…..

ÖÖÖÖ, már vagy 3 hete nem postoltam, de ez nem azt jelenti, hogy nem csináltunk semmit. De amit csináltunk azt is a szokásosnál is lassabban... Kedvesemmel új telephely után rohangálunk, ahol lesz hely építeni, donort bontani :D, autót tesztelni, gyermeknek kézifékes fordulókat…..

Kinkeservvel ugyan (most rövid, most meg hosszú, melegvan, esik, mostneee) de elkészültünk az első futómű egyik felével. Az alsó kar gyorsan meglett ugye, csak 1x hegesztettük újra, a felsőt 3x... sokat tanakodtunk méricskéltünk és szitkozódtunk, jól.A jelenlegi helyzet az, hogy a…..

Néhány fotó a végleges műről. Nem lett tökéletes, több hibája is van, de most már így marad. Kezdetnek jó lesz, késöbb ha jobb menettulajdonságokat akarunk csinálunk egy másikat, de azt már nem vízvezetékcsőből.....

Egy szép zöld Seven tünt fel ma Százhalombattán. Az Erőmű felől hatolt be, ekkor sassantotta meg az Öcsém, aztán néhány órával késöbb hazafele menet kocsival éppen szembe találkoztunk. Utána eredtem, de sajna a forgalom miatt nem tudtam utólérni, hogy leszorítsam és…..

HOHOHOOOOOOOO !! Immár elégedetten postolhatom, hogy kész (?) van a hátsó dedion futómű. Végül is egy síknak feltételezett gerendára felállítva passzintottuk össze elöbb a sonkákat a dedion rúddal, majd a V-ket is benyomorítottunk a helyükre. Végül is így egyszerübb volt…..

A hétfői dedion felett aratott győzelem újra meghozta a munkakedvünket. A készrehegesztés hiánya miatt inkább belekezdtünk az első futóműbe. Sok tanakodás után úgy döntöttünk, hogy az első alsó lengőkarunk 420mm lesz a 340 helyett. Hozzávetőleges mérések alapján úgy…..

Már két hete nem postoltam, rengeteg szarság hátráltatta a munkánkat. Mikor pedig munkára került sor akkor meg alkotási vágy hiányom támadt, volt olyan, hogy lementem elmerengtem, hogy mi mindent kéne csinálni, aztán jól hazamentem. Az inverteres hegesztőt is visszakérték a…..

Korábban úgy gondoltam a kormányműről csak egy rövidke post lesz,de úgy tünik inkább teleregénybe fordul át a dolog.Jelenlegi ismereteink szerint a következő nálunk futó autók kormányműve (továbbiakban: kormi) jöhet szóba, vagyis elölkormányozósak:ford sierra (vsz túl…..

Mivel vasárnap igérkezett a hegesztő mester felbukkanása, aki készre varrja az összepöttyözött elemeket, gondoltam beszerkesztem a két első-oldalsó hosszmerevítőt. Nosza, de jó lenne tudni, hogy mi lesz a kipufogóval. Igy a pénteki 4 munkaórám a leömlő és kipuffcső…..
Unjuk a pimpelést - autót építünk !
Hátsó futómű #2 (az első mozgó alkatrészek a vázon)
2007.07.12 21:40:00

Az elmúlt 12 munkaórán igen izgalmasan telt, sok elem elnyerte végső formáját. A múlt heti halvány reménysugár végre napsütésbe csapott át, az a sok kombinálás, méricskélés meghozza gyümölcsét. A mai volt az első alkalom, hogy autószerelő tudásunkat (hahaha) elővegyük.…..

Kerestem építők képeit, ahol jól látszik mit is műveltek a sierra csonkaállvánnyal. A Könyv szerinti építőknek escort MK izét írnak elő, de abban a kiadásban amit láttam, már írja a bácsi, hogy igen megfogyatkoztak a donorjelöltek. Pl. a GTS Tuning cég a build manual-ban eleve…..

Egyre több jel utal arra, hogy valami autószerüt tákolunk a sufniban :))). A hátsó futómű egyik fele (az is csak úgy ahogy) össze lett állítva, hogy lássuk má' mi lesz az eredménye ennek a sok őrült flexelésnek. Ehun vannak a futómű fő alkatrészei: lengőkarok a hegesztő…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A westfieldes seven is autóból bontott futóművön gurul. A probléma ezzel, hogy nehéz és a vázat módosítanod kell a szükséges rögzítési pontok miatt. De masszívabbnak tűnik, mint a mi pálcikáink.
A motortól a diffiig csak a kardánon kell módosítani, a hátsó felfüggesztésnek jó a merev tengely is, de lengőkart akkor is gyártani kell. De a hátsók jóval egyszerűbbek mint az elsők.
Egy scorpió V6 peldául nagyon jól beférne a szélesebb vázba.
üdv Canti