Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gbella

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Facebookon ígértem, hogy megemlékezem a Lidl franciaországi jelenlétéről - nos, eljött az ideje. Amikor az ember megérkezik valahova, első dolga felfedezni, mi merre van, mit hol érdemes megvenni. Szerencsémre nem messze van egy Lidl - gondoltam, beugrom, és az alapvető dolgokat…..
Az egész egy hete kezdődött, elhatároztam, hogy megnyitom a Rosso di Montalcino boromat Csabáéknál, megünnepeljük egyrészt az esküvőjét, másrészt az államvizsgáját, harmadrészt meg úgy általában. Nagy napok az életben.A bor pedig méltó ezekhez. Montalcino egy kis olasz…..
Negyvenhatszor kezdtem el írni ezt a posztot, és negyvenhatszor hagytam abba, de most befejezem, tényleg. Mindig valami polémia után volt kedvem megmondani a tutit, legelőször talán Isabelle Legeron kapcsán, aztán akkor, mikor Matt Kramer borús képet festett a tokaji aszú jövőjéről,…..
Kalóz Tulajdon-e a kopirájt? 2010.07.27 14:06:00
Talán hihetetlen, de még 2010-ben is akad olyan jogvédő szakember, aki azzal érvel a hangfelvétel-másolás ellen, hogy az ugyanolyan lopás, mintha a kocsinkat vinnék el a ház elől. A "szellemi tulajdon" (intellectual property) fogalma valóban létezik, használjuk, de tudnunk…..
Valójában nem is magyar, már ha a globalizált világban egyáltalán van értelme egy vasúti jármű nemzetiségét firtatni. De ha van, akkor vagy a tervezés, vagy az összeszerelés helye számíthat, így a Stadler Flirtjei nem magyarok, hanem svájciak. De majdnem azok, ha a testük, amely…..
gbella 2009.09.15 10:46:38
Kedves @erminavet,

Természetesen nem a kipellengérezett szentimentális okokból lenne jó, ha minél nagyobb százalékban lenne magyar a vasút- (és egyéb-) gyártás. Hanem például azért, mert nem utaztatnák Svájcból (vagy bárhonnan) ide az alkatrészeket, aztán innen vissza Svájcba (vagy bárhová) a kocsitesteket, hogy aztán szépen újra visszahozzák a kész vonatokat. A GDP-t persze ez a sok szállítás is mind növeli, ugyanúgy, ahogy a pazarlást és a környezetszennyezést is. Arról nem is beszélve, hogy hasonló járművek tervezéséhez és ától cettig gyártásához (na jó, bétől ipszilonig) sokkal, de sokkal több szaktudás kell, mint kocsiszekrények LEGO-szintű összeszereléséhez. Vagyis ezzel munkát adnánk egy csomó magyar mérnöknek meg technikusnak, akik talán nem húznának el innen a picsába (értsd: Svájcba a Stadlerhez, Franciaországba az Alstomhoz, stb.) még egyetemista korukban, mert a magyar ipar csak összeszerelésből, gumigyárakból és csirkelefejező üzemekből áll. De mondok még egy érvet: nem lenne egy helybéli üzemnek nagyobb esélye arra, hogy olcsóbban tervezzen és termeljen, és így olcsóbb vonatokkal lássa el a MÁV-ot? No persze idealizálok, mert nem számolok a nagyon is valós magyar korrupcióval, a szaktudás hiányával, satöbbi, de hát ezek amúgy is mind elméleti fejtegetések, hiszen tudjuk, hogy valójában itt a büdös életben nem lesz vasútgyártás.

De, gondolom, a fölsorolt szempontokat mindegyikünk ugyanúgy érti; akkor meg miért kell úgy csinálni, mintha csak szentimentális nacionalista idióták lamentálnának?

Ettől függetlenül persze, hogy örömteli, hogy legalább egy ilyen egyszerűbb gyár épül itt, ki tudja, hogy nem indít-e be valamiféle hosszabb távú fejlődést?
A banán felnyitása két táborra osztja az embereket: az egyik csoport a száránál nyitja fel, a többiek pedig a másik végén. Vannak, akiknek újdonság, hogy a másik végén is fel lehet nyitni, és még Youtube videót is csinálnak erről a revelációról: A magam részéről azok…..