Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kecskemetblog

12 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Malomsirató A vitatott körülmények között 2003-ban bontásra ítélt kecskeméti Gazdasági Malom épületének hiánya sokaknak okoz álmatlan éjszakákat 15 év elteltével is. A városképet a kétezres évek elejéig meghatározó épületegyüttes értékesítése, illetve hasznosítása körüli botrányokra mindannyian…..
A skywalkos posztom írása közben kezdtem el magamban összegyűjteni Magyarország kilátóit, melyekből egy közel sem teljes válogatást lentebb láthattok-olvashattok. Talán nem annyira látványos, nem annyira félelmetes mint az ötletadó poszt, de én azt gondolom, hogy ezeket is…..
kecskemetblog 2014.04.23 22:53:36
I.   Az előzmények A tér egy mesterségesen létrehozott terület, ahol korábban a hagyományos mezővárosi beépítés volt jellemző. A Petőfi Sándor utca elődjének tekinthető Gáspár András utca sajátos vonalvezetése és annak balesetveszélyes szakaszai inspirálóan hatottak…..
Év elején esett szó a közeljövő egyik leglátványosabb beruházásáról, a felújított Rákóczi út tengelyében megépülő intermodális csomópont és tőszomszédságában helyet kapó bevásárlóközpontról. Mint ismert, a fejlesztések mintegy 17 milliárd forint értékben…..
Előző bejegyzésünkben kiemelten foglalkoztunk a Rákóczi út végén építendő új pályaudvarral. A beruházás érdekessége, hogy a volt KTE-pályát birtokló Magnum Hungaria Kft. a városfejlesztőkkel együttműködve tervezte meg új, több mint 60.000 m2-es bevásárlóközpontját.…..
kecskemetblog 2012.01.27 10:43:06
@Heszusz:

Legutoljára mi úgy értesültünk, hogy a plázastop érvényben van. Ez azt jelenti, hogy ennek a létesítménynek egy külön minisztériumi engedély kell, amit igyekeznek minél hamarabb megszerezni.

Személyes meglátásom, hogy pozitív elbírálásra azért lesz esély, mert szorosan kapcsolódik a bevásárlóközpont a pályaudvarhoz. (Kb olyan mint a Westend-Nyugati) Ilyen tervezési formában az Uniós támogatást is csak így lehetne lehívni. (Amit persze a Máv-Volán pu. élvezne csak.)
Legújabb sorozatunk kifejezetten a város egészét érintő és a közeljövőben lezajló, többnyire városfejlesztési beruházásokkal kíván foglalkozni. Ennek keretében, első felvonásban a város új, intermodális pályaudvarának részleteit próbáljuk felvázolni, eddig újságok…..
Második, áruházakkal foglalkozó cikkünkben a Centrum egykori konkurenciáját, a ma is nagy népszerűségnek örvendő Alföld  (és nem Alföldi!)  Áruház történetét kívánjuk kicsit részletesebben bemutatni.Hagyományainkhoz híven ismét számos korabeli képet és…..
Amint az fentebb is olvasható, legújabb cikkünk a város híres-neves bevásárlóközpontjaival fog foglalkozni, melyet most is számos korabeli fényképpel és képeslappal fűszerezünk, hogy "könnyebben csússzon".Centrum kerékpár, Camping táskarádió, import nylon harisnya…..
Az előző írásunkban részletesen megismerhettük a Rákóczi út kialakulását és annak épületeit, de a történetnek koránt sincs vége...Cikkünk második felében a retro világába kalauzoljuk kitartó olvasóinkat! Hogyan profitálhatott Bud Spencer ökléből a környék? Mégis hová…..
Hosszas szünet és várakozás után örömmel jelenthetjük, hogy folytatjuk várostörténeti cikksorozatunkat!  A szerkesztőség garantálja, hogy olvasóink itt és hírportálunkon, a www.kecskemeten.hu oldalon továbbra is színvonalas és ritkán fellelhető helytörténeti anyagot…..
Először is köszönetet mondanék EXplorer szerkesztőtársnak a segítségéért, amit a sikeres blogozáshoz nyújtott! :-)Amint azt a címből is láthatjátok, egy új cikksorozatba kezdünk mely egy kis időutazásra invitálja az érdeklődőket. Ezek a cikkek városunk történelmének…..
kecskemetblog 2009.06.02 23:26:37
@Tungus: Köszönöm az értékelést. :-)

A képek a Kecskemét könyv gyűjteményemből vannak, de ezeknél sokkal érdekesebb fotók is vannak, idővel meg is fog jelenni nemkevés ebben cikksorozatban.
Minden bizonnyal lesz egy cikk ami bemutatja a város régi patinás épületeit, hogy mi van azoknak ma a helyén. A város és ma... röviden és tömören.

A Szalagházról készült kép egyébként Tóth Sándor: "Kecskemét arcai a 60-as évektől" című nagyszerű fotóalbumából van, ami bemutatja a régi Kecskemétet képekben, milyen volt az élet, kiderül mennyi minden változott meg azóta.
kecskemetblog 2009.06.02 23:39:49
@Tungus: Bizony, Kada Elek utca volt, sőt Vásári és Gáspár András utca néven is szerepelt, ha jól tévedek.
kecskemetblog 2009.07.13 11:14:13
@titko: Köszönjük! Ennek a cikksorozatnak pont ez a lényege, hogy olyan adatokat és képeket mutat be, melyek több kecskeméti témájú könyvben is szerepelnek, ám nem biztos, hogy azokat mindenki forgatja.

A blog erre (is) lehetőséget ad, hogy ezeket folyamatokat, történeteket bemutathassuk, ezért úgy gondolom ez sokak számára érdekes illetve jó érzés, ha olvashat városának múltjáról és csodálkozhat a régi képeken. :-)

Igen, ez könnyen elképzelhető, hogy kezdetben a Szegeden készült elemekből építkeztek, ám a Házgyár is 1975-ben kezdett termelni, ebben biztos vagyok. Lehet, hogy 77-78-ig mi is máshová szállítottuk a paneleket? Esetleg például Nagykőrösre? De az is lehet, hogy csak más városrészeken építettek panelházakat.
1911. július 9. Ezen a napon katasztrofális földrengés sújtotta Kecskemétet, mely végett vetett az "Aranykor"-nak. Emelett sok-sok évre meghatározta a város jövőjét, véget ért a látványos fejlődés. Következő cikkünk erről a történelmi eseményről számol be.A…..
Következő cikkünk a város eltűnt szobrairól fog szólni, melyben megismerhetjük Vasmarcsa múltját és jelenét, ki és miért dobozolta be Lenint, valamint mi lett a "trombitás kislány" sorsa. "Érckemény, puskás proletárasszony" Talán így tudnánk legegyszerűbben jellemezni azt a gigantikus hölgyet,…..
A Kecskemétblog a városi lomtalanítási akció mögé tekintett: lomtalanító polgárok, lomot gyűjtő emberek nyomába eredtünk, hogy megtudjuk: mi vár azokra a feleslegessé vált holmikra, amelyek nem jutnak el hivatalos úton a szeméttelepig, hanem már jóval előtte leleményes,…..
Magnum Hungaria Centrum Kft nyílt lakossági fórumon mutatja be a volt KTE pálya helyén tervezett Euro Center bevásárlóközpont terveit. A civil és a szakmai érdeklődők közvetlenül ismerhetik meg a beruházó terveit, véleményt alkothatnak és kérdéseiket is feltehetik.…..
Kecskemét Villamost Kecskemétnek! 2009.05.16 12:47:00
Nem tudom, tudtátok-e: "Az 1890-es évek végén, az 1900-as évek elején 3 villamosjáratot terveztek megvalósítani Kecskeméten. Ezekben az években hozták létre – teret hagyva a villamospályának – a Rákóczi utat, tervezték a Vásári utca (a mai Petőfi Sándor utca…..
kecskemetblog 2009.05.18 18:28:18
Pilaf, KNL-241!

Látom vagyunk páran akik szívesen tennének lépnének a város tömegközlekedésének fejlesztésének érdekében. Komolyan mondom kellene alapítani egy egyesületet, mely pontosan, precíízen kidolgozott javaslatokkal állhatna elő, melyet eltudnánk küldeni a városnak és volánnak egyaránt.

Természetesen ehhez szükség lenne felmérésekre, közvéleménykutatásokra, konkrét adatokra véleményekre stb stb...
Ezeket egyelőre nem tudom, hogy tudnánk megvalósítani, de ezek kulcsfontosságú dolgok egy átfogó módosítási javaslat elkészítéséhez, ugyanis az egy dolog, hogy mi kitalálunk például egy éjszakai járatot, de arra nincs garancia, hogy sikeres lesz, ha nincsen hozzá fűződő igény. Nem tudom érhető-e amit írtam.

Egyelőre olyan dolgokban kell gondolkodnunk melyek elérhetőek, ha most megtámadnánk a várost egy villamosvonal beruházásának ötletével, akkor csal legyintenének egyet, hogy "nem baj majd kinövik". Ezért kellene egyelőre járatmódosítással, járatritkítással vagy sűrítéssel foglalkoznunk.

Például az éjszakai körjáratok létrehozásának indítványozása, melyek érintenék a szórakozóhelyek zömét, emellett ezekben az időpontokban a sofőrön kívül még legalább egy volánnál dolgozó személy (esetleg biztonsági őr) aki azért ügyelne arra, hogy maradjon a buszból valami mire visszaér a kiindulóponthoz.
De ez csak egy ötlet volt, nyugodtan lehet támadni.

A villamoshálózat kialakításnál szívesen vállalom a kézzel rajzolt látványterveket. :D
Sokáig egy villa állt az Izsáki úti kórház mellett. Most bontják.Az Izsáki út nemrég lett kibővítve négy sávosra, a KF-GAMF Kar mellé TESCO, OBI és más egyéb üzlethelységek épültek a TARGET Center képében. Ugyancsak ezen az úton található a Szil-Coop és kicsit távolabb a…..
kecskemetblog 2009.05.17 17:20:36
Szia ipike!

Hát igen, évek óta húzzák a tömegközlekedés "megreformálását", épp itt lenne pedig az ideje. Itt van például az Izsáki út, folytathatnák a fennmaradt szakaszokon az útszélesítést, és az 1-es busz helyett valami komolyabb, nagyobb befogadóképességű jármű kellene ami a villamos, ahogy mondtad. A polgármesterrel készített interjúból kiderült nemrég, hogy hajlani a város egy villamoshálózat kiépítésére, dehát elég csak Debrecen példáját nézni, ott is nagyon sokat szenvednek azzal, hogy kiépüljön a 2-es vonal. A villamos ötlete nem újkeletű dolog, már 1896-tól folyamatosan foglalkozott vele a város. Komoly tervek készültek (3 villamosvonal) rengeteg vállalkozó akadt, de mire eljutottak odáig, hogy megejtik az első kapavágást, Budapest beleszólt az építkezésbe és leállt minden. Később is lett volna rá igény, ám akkor meg kereszbetett az 1911-es földrengés és utána villamosra már nem volt pénz.
(Megjegyzem a 3 vonal a következő lett volna 1911-ben: Noszlopy park-Rákóczi út-Főtér-Auchan környéke, Főtér-Csongrádi utca-Műkertváros, Főtér-Batthiány utca-Rávágy tér környéke)
Ha megnézzük, hogy ezek ma milyen utcákon közlekednének, akkor pont lenne nekik elég hely. Dehát ez rengeteg pénz és idő. Ráadásul a Rákóczi út mostani rendbetételénél sem jutott senkinek az eszébe a villamos...
Addig amíg a Kunság Volán kezében van a helyi közlekedés, addig nem számíthatunk semmi jóra. Vagy a város ráteszi az egészre a kezét, vagy privatizálni kellene, viszont akkor drágulni fog minden, mert a vállalkozó célja a profit, nem pedig, hogy nyugdíjasokkal teli busszal közlekedjen, mert abba ugye neki semmi haszna és jönnek majd megint a problémák.

Mindenesetre én örülök, hogy jön a Lidl, a másik áruházukban iszonyatos tömeg szokott lenni és úgy gondolom ez az egy áruház már kevés. Hiába van másik 20, a népnek mégis a Lidl kell, mert az az olcsó és tényleg jó cuccaik vannak.
A bezáró fedett uszodához kapcsolódik a hír, miszerint két éven belül országosan is egyedülálló fürdőkomplexummá alakul át a Széktói Élményfürdő és Csúszdapark, amely egész évben kínálja majd széles körű szolgáltatásait a kecskemétieknek, és a városunkba…..