Regisztráció Blogot indítok
Adatok
stepboy

0 bejegyzést írt és 247 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Minisorozatunk második darabja – a (majdnem) most kezdődő aquincumi hídtervezés után – egy teljesen máshol tartó beruházást tárgyal: itt már egyszer mindenen túlvoltunk – vagy jól, vagy rosszul –, és aztán hasított a levegőbe a sípszó: vissza a rajthoz! Akár osztana még lapot a beruházó a…..
stepboy 2021.05.24 11:50:25
@bozon:
Amszterdam: a hálózatátalakítás melletti egyik érv volt, hogy a metrószakaszt bezavarta a sneltram üzem (egyrészt a forgalmi zavarok, másrészt a módváltáskor fellépő hibák miatt). Gondolom az is közrejátszott, hogy az Amstelveenlijn-t meghosszabbítják Uithoornba, ahol így majd közösperonos átszállást lehet biztosítani az ottani buszokkal.
Rotterdam: tisztán látszik, hogy ahol tudták, ott különszintű vonalvezetést valósítottak meg. A szintbeli átjárók meg sorompóval biztosítottak. Ehhez a szentendrei hév békásmegyeri része áll a legközelebb, éppen az egyik olyan pont amit nagyon hamar ki akarnak váltani.
Az LRT vagy stadtbahn rendszerek szerintem sehol nincsenek összekötve a nehézmetróval, de cáfolj meg, ha nem így van. Ha Amszterdamban ezt járható útnak gondolták volna, akkor az Amstelveenlijn-t az újonnan épített 52-es vonalba kötötték volna. Éppen ezért én úgy látom, hogy ahol nagykapacitású üzemre van szükség, ott megpróbálnak minél inkább zárt üzemet létrehozni ezáltal minimalizálva az esetleges zavaró tényezőket.
stepboy 2021.05.25 07:44:57
@bozon:
Véleményem szerint nincs értelme ideiglenesen ilyen rendszereket építeni; Amszterdamban 30 év után rájöttek, hogy ez nem megfelelő. Nem érdemes ugyanazokat a köröket lefutni.
Előremutatóbb lenne a hálózatot fokozatosan bővíteni. Értelemszerűen nem az üzemvitelt módosítva.
A csepeli szakaszon valóban egy olyan megoldáson gondolkodnak, mint ami Rotterdamban is van (csak 55cm-es peronmagassággal). Forgalmi szempontból ez szerintem határeset, de a Kerepesi vagy az Üllői úton olyan helyzetet teremtene mint a szentendrei hév északi szakaszán.

Az hamis érv, hogy mire van és mire nincs pénz. Nagyon sok pénzt költöttek már eddig is olyan forgalmi beruházásokra, ami sokkal kevesebb embernek kedvez mint a budapesti tömegközlekedési fejlesztések.
Az valóban nagyon drága lenne, ha a városban egyszerre építenének 2-3 metrószakaszt egy időben, de a fázisokat időben ütemezve a kiadások csökkenthetők. Ez nem különbözik attól, mintha a városban egyszerre építenek 2-3 villamos vonalat.
stepboy 2021.05.26 07:24:57
@bozon: Ha egyszerre 2-3 helyen folyik építkezés, az jóval drágább, mintha ha csak egy helyen lenne építkezés. Belátható, ha korlátozottak az építő kapacitások, akkor a többletmunka igény megnöveli az árakat. Ez ugyanúgy igaz a metró és a villamosépítésekre is.

Szerintem a metróhálózat jelentős részének stadbahnosítása maga a helyben járás: sok pénzbe kerül, több hátránya van mint előnye, és már az elején deklarálva van, hogy nem végleges.
Az elmúlt időszakban jelentős port kavart a nagy dirrel-durral beharangozott, majd lefújt HÉV járműtender. A dolog meglehetősen zavaros, a valós célok, motivációk korántsem világosak, már csak azért sem, mert mind a MÁV, mind pedig a kormány oldaláról hiányzott a transzparenciának még a látszatja…..
stepboy 2021.05.10 18:15:53
@Budapest HBF: Pedig az idézett szöveg azt jelenti...
A budapesti Metropolis az M2-höz és az M4-hez készült, az M5-höz már semmi köze nem lenne. Ha a felső betáplálás akkora árfelhajtó tényező, akkor mutathatnál rá példát is.

Szerintem az eltérő peronméret miatti grandiózus állomások sokkal jobban megdobnák a költségeket.
Az elmúlt években ismét fellángolt a vita azzal kapcsolatban, hogy hol is legyen új híd Budapesten. Konkrétabban arról van szó, hogy kell-e nekünk a Galvani híd, vagy sem, de a probléma persze ennél jóval tágabb. Hogy egy látványos központi folyóval rendelkező városban a hidak építése/felújítása…..
HamPLÓ Űrsikló start, csak úgy. 2021.01.06 21:42:40
Érdekes, de szerintem még sose láttam űrhajó/űrsikló kilövéséről készült videót eredeti hanggal, pedig biztos van belőle pár száz az interneten. Nem gondoltam volna, hogy ilyen. Írtam volna hasonlatot, hogy pontosan milyen is, de aztán inkább hagytam :)..
Közel 18 éves fotón az Irak lerohanására készülő amerikai hadigépezet tengerészeti légierejének függesztésre váró precíziós illetve stand-off fegyverzete. Emlékeztető, hogy minőségileg és mennyiségileg releváns effektorok, fegyverzet, lőszer nélkül a platformok, legyenek azok repülőeszközök vagy…..
Közel 30 évnyi intenzív használat után Németország első két nagysebességű vasútvonala teljes felújítást kap, felújítják a vágányokat és ezzel együtt minden mást is az érintett vonalon. A felújítás teljes költsége várhatóan 825 millió euró (355 Ft/Euró árfolyammal számolva mintegy 292,875 milliárd…..
stepboy 2020.09.20 07:53:18
@geegee: remélem angolul tudsz, akkor hasznos lehet a következő oldal: www.autoreisezug-planer.de/motorail-services-in-germany
Előfordult már veled, hogy nem tudtad egyből lecsavarni a befőttesüveg tetejét? Mit tettél ezután? Most eláruljuk, hogy milyen célravezető módszerek léteznek, amik segítenek hozzáférni a finomságokhoz az üveg belsejében...
Ma a trianoni békediktátumra emlékezik a magyarság, mely - második világháborús vereségével együtt - mindmáig megszabja nemzetközi létezésének, benne biztonság- és katonapolitikai lehetőségeinek külső kereteit is. A fő kérdés nem változott: létezhet-e kitörés a legyőzetett szerepéből, normalizáció…..
1998-ban jártam először Berlinben, akkor a Gyermekvasút szakmai versenyén elért hatodik helyezésem miatt. Később a szüleimmel is nyaraltunk ott, ez a kétezres évek legelején volt. Jó fotóim sajnos egyik alkalommal sem születtek, ezért eddig a legalaposabb olvasóim sem sejthették egyáltalán, hogy…..
Itt a tavasz, kezdődik a gyakorlatok szezonja Magyarországon is. A Bakonyba az OAR keretében megérkezett a Nagy Testvér újabb Cav rotációja, őket (vagy akármit) meg ez előző nagyhatalmi iteráció jött megfotózni Kecskemétről OS-alapon egy An-30-assal. Közben a NATO JEWCS egy nálunk még ismeretlen…..
Ok, ez a hír meglepett. Lehet, hogy épp ezzel indul el ismét a blog. Párizsban a hírek szerint a külföldön is ismert, a közlekedésben alapvetésnek számító RER márkanevet megszüntetnék.  RER: Réseau Express Régional. Regionális expressz hálózat. Ejtsd: er-ö-er. Ha valaki nem tudná, mi is az az…..
stepboy 2017.06.19 19:34:03
@Pierr Kardán: itt tudsz informálódni www.tzen.com/
Babó helyett HABÓ és baba helyett lányka, vérrel rótt, jéghideg krimidráma, a kilencvenes évek egyik legjobbnak kikiáltott mozgóképe, valamint egy csapdába esett tolvajtrió esete a vak végzettel...
Az egyik szemem sír… és a másik is. Nem elég, hogy Fidesz-kormány téves gazdaságpolitikai elképzeléseket hajszolva égeti el a magyar adófizetők pénzét, de közben a gyenge lábakon álló magyarországi üzleti szellemet is sikerül felszámolni. Nehéz feldolgozni, hogy egy nemzetközi versenyben, tiszta…..
stepboy 2016.05.16 09:41:24
@Pataki Márton:
akkor itt egy remek összefoglaló:
omnibusz.blog.hu/2016/05/03/nekunk_mohacs_kell_378

ez pedig a VEKE facebookjáról:
"Tarlós István igyekszik tisztába tenni a metrópótló buszok ügyét, az viszont számára sem világos, ha a kormány azt akarja, hogy a főváros magyar buszt vásároljon, akkor miért szolgáltatást javasol?"
Foglaljuk össze röviden a csuklós buszbeszerzés ügyét. Három lehetőség van.
1. Tendert nyert a lengyel Solaris 75+75 db kocsi szállítására, dömpingszerű árajánlattal, gyors szállítási határidővel. Az ajánlat igen jó, a kínált jármű úgy szintén, kockázatmentes.
2. Másik tendert nyert a MABI-Bus szintén 75+75 db kocsi PKD konstrukcióban történő szállítására. Az árajánlat szintén jó, csak picivel van a Solaris ára fölött, még a plusz összeszerelési költséggel együtt is, viszont a szállítási határidő nem versenyképes. A kínált jármű jó, a BKV ismeri, nincs vele kockázat, ellentétben a cégtulajdonossal, aki kicsit elszabadult hajóágyúként viselkedik.
3. Kiszervezés, azaz a BKV helyett más vállalkozó, aki maga hozná a buszokat és szolgáltatna. Ez nyilván drágább, mint a saját busz beszerzése, hiszen a szolgáltatónak a BKV-nál komolyabb nyereséget is kell termelnie. A BKV és a BKK számításai szerint is ez a megoldás drágább, előbbi szerint 23 milliárd Ft-tal 10 év alatt. Rögzítsük, eddig kiszervezésben érdekelt vállalkozás magyar autóbuszt nem vásárolt (eltekintve az Alfa Localóktól, de az tíz éve volt, azóta nem). A finanszírozó bankok eddig csak német vagy svéd hátterű cég német, török vagy lengyel gyártású buszát finanszírozták.

Az első kettő eljárás esetében a szerződés alá van írva, érvénybe azonban akkor léphetnének, ha a Fővárosi Közgyűlés azokat ellenjegyzi. Ez az ellenjegyzés hiúsult meg immár harmadszor február óta, miután nyilvánvalóan külső nyomásra nem került napirendre, még azon a rendkívüli közgyűlésen sem, amelyet kifejezetten erre a célra hívtak össze. A főpolgármester egy titokzatos kormánytagra célozgat, aki miatt erre kényszerül, és ez elmondása szerint nem a miniszterelnök és nem a miniszterelnökséget vezető miniszter. Tény, hogy a kormány sorozatban hoz olyan határozatokat, amivel beleavatkozik a Fővárosi önkormányzat napi működésébe, és a buszbeszerzésbe. Megtiltották, hogy az EIB Bank hitelkerétéből buszokat lehessen venni (ez egy gyors hozzáférésű hitellehetőség, azonnal lehívható), majd valami titokzatos nemzeti buszgyártási stratégiáról határoztak.

Azzal vádolják a Fővárost, nem támogatja a magyar gyártókat. Az állítás hazugság, jelenleg ugyanis a BKV az egyetlen Magyarországon, aki magyar buszokat vásárol. Az állami tulajdonú Volánok csak olyan tendereket írtak ki, ahol magyar buszgyártó elindulni sem tud. Eddig számtalan ígéret hangzott el a kormány részéről, évi 500 busz, majd Rába-Volvo együttműködés, folyamatosan ment a szövegelés a magyar ipar támogatásáról, a tény viszont az, hogy eközben csak a Mercedes, a MAN, a Volvo, a Scania tudott buszt eladni Magyarországon, és a beáramló használt buszok sem a magyar vállalkozások esélyeit növelték. Ezek után zéró hitelességű bármilyen kormánybejelentés a magyar buszgyártásról.

Élünk a gyanúval, hogy a buszügy csak ürügy, a tét valójában egész más, sokkal nagyobb. Maga a Főváros feletti ellenőrzés. Ennek az egésznek az égvilágon semmi köze a szakmához.
Buszra szükség lesz, az ügy kimenetele viszont kétséges. A három lehetőség közül a legkisebb esélyt (zéró közelit) a másodiknak adják a témához közel állók, azt ugyanis sem a főváros, sem a kormány nem akarja, ez ügyben a tulajdonos médianyomulása csak kontraproduktivitást eredményezett."
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
stepboy 2015.12.08 11:46:47
@Laptoptáskás Ügynök: hát még az önjáró üzem...
A KARD Barátunk az MSZP? 2015.04.17 05:56:27
A tapolcai választások eredményét azt hiszem mindenki ismeri. TGM után szabadon: radikálisok 70%, többiek - ezt kénytelen vagyok a demokratáknak gondolni - 30%. Nem mondom, hogy örülök a Jobbik győzelmének, de azt sem állítom, hogy a másik két jelölt sikerének jobban tudnék…..
stepboy 2015.04.18 13:32:06
@timargabor: köszi, engem határozottan megnyugtat :)
Semmibe vezető utakra költöttek 7-16 milliárd forintot a magyar-román határon, adta hírül az Átlátszó. A nagy lélegzetvételű, helyszíni utánajárással készült anyag aztán elindult a megszokott úton, és megszülettek az online médiás értelmezései: Milliárdokat költöttek…..
A cím sajnos el is spoilerezte a dolgot, de így is érdemes eljátszani a gondolattal, hogy milyen funkciójú, típusú építmény ugrik be elsőre az alábbi képről, szerintem keveseknek jutna eszébe éppen a vasúti pályaudvar.  A fenté és lent látható pályaudvar Madridban…..
stepboy 2015.01.23 17:33:06
@ifjú padavan: egy szinttel lejjebb, a régi peronok alatt ha jól tudom.
A Walmart kotyogott egy kicsit a Csillagok között (tengerentúli) BD-változatáról, és még egy nem túl nagyméretű artworköt is közzétett róla, amit alant csodálhattok meg. Az áruházlánc szerint a gyűjtői változat két BD-t és egy DVD-t kínál majd digipack csomagolásban, egy…..
London mindig is élen járt az elektronikus menetjegyek bevezetésével - Londonban immár több, mint tíz éve működik az elektronikus jegyrendszer, az Oyster kártya. Ma azonban még egy lépést tettek előre, és a londoni közlekedés immár az érintésmentes fizetésre alkalmas…..
stepboy 2014.09.16 20:49:27
"London az első nagyváros, ahol immár több, mint tíz éve működik az elektronikus jegyrendszer, az Oyster kártya."

Ez nem így van, a wiki szerint Szöul az első nagyváros:
en.wikipedia.org/wiki/Upass_%28South_Korea%29
"Upass (Korean: 유패스) is a prepaid card for the transportation system in Seoul and its suburbs. This card is issued by Seoul Bus Transport Association and eB Card. Its parent-generation card is Seoul Transportation Card, a world-first commercial-used RF card for transportation (first used in June 1996)"

Jómagam a Hong Kong-i Octopus kártyára tippeltem volna, ezért is lapoztam fel a wikit, de én is tévedtem.
A második világháborúban vereséget szenvedett Japán az 1964-ben rendezett olimpiai játékokkal mutatta meg a világnak, hogy az ország talpra állása és megerősödése megtörtént és lassan újra a világ élvonalába kerülnek. Az ötkarikás játékokkal egy időben indult meg a…..
stepboy 2014.07.27 08:08:44
@Balogh Zsolt: az építkezést a vasúttársaság maga finanszírozza teljes egészében. Az igaz, hogy az út javarészt alagútban vezet, ezért ebből a szempontból szinte mindegy, hogy adhéziós vagy mágneses lebegtetésű vonalat építenek. Szóval itt nem sokat tudnának spórolni, de a szerelvények biztosan olcsóbbak és több helyre is el tudnának jutni. Még a sebesség/menetidő a kérdéses számomra.

Bill Gates magánvagyona jelentős, de abból biztosan nem tudna 300km maglevet építeni - javarészt befektetési alapokban van, gondolom van sok ingatlanja is. Ha ezeket pénzzé tenné, akkor valószínűleg kéne egy csomó adót meg jutalékot fizetnie. Meg aztán az sem mindegy, hogy hol akarsz vasutat építeni, mert a környezet jelentősen befolyásolhatja a költségeket.
stepboy 2014.07.27 17:20:48
@ミラ: ""hagyományos" shinkansen van már osaka és tokyo között, ahogy a cikkben is olvashatod."

nem állítottam az ellenkezőjét.
stepboy 2014.07.27 18:42:36
@ミラ: ahogy a bejegyzésben is írva van, a jelenlegi vonal a kapacitásának határán üzemel, a Chuo Sinkansennel ezen enyhítenének.
Ez lehet adhéziós és mágneses üzemű vonal is; most az utóbbi lett a befutó.

Egyrészt a maglev gyors lesz, viszont drágább is megépíteni - engem az érdekel, hogy mennyivel drágább és gyorsabb ez a rendszer, mintha a vonalat adhéziós üzemben építenék meg.
Ausztria a Westbahn folyamatos fejlesztésével lépett be a nagysebességű vasútvonalakat üzemeltető országok elit klubjába. Az évek óta tartó fejlesztések lassan beérnek és a sebesség látványosan és érezhetően nő, miközben a már így is versenyképes menetidők tovább…..
stepboy 2014.07.26 15:01:53
@milliliteratura: így van; épül is a Semmeringbahn-t elkerülő alagút csak az kimaradt a cikkből:
www.railwaygazette.com/news/single-view/view/semmering-base-tunnel-ground-breaking.html

27.3km, 3.1milliárd € és negyven perccel rövidíti majd az utat Bécs és Grác között (2.30 most, 1.50 ha elkészül az alagút); ha ehhez hozzávesszük a Koralmbahn-t is akkor Bécs és Klagenfurt között 3óra lesz az út vonattal - ami most 4óra, de Bruck an der Mur-on keresztül
stepboy 2014.07.27 07:12:10
@stepboy: akarom mondani Bruck an der Mur-nál Villach felé veszik az irányt a vonatok, Grácot elkerülve.
Washingtonban a holnapi napon nagy ünnep lesz a metróhálózaton, 10 év után először adnak át új szakaszt és ami még fontosabb, 23 év után először új vonalat avatnak. A Silver Line nevű vonal - ami egy későbbi ütemben el fogja érni a Die Hard második részéből megismert Dulles…..
Németország nagysebességű vasúti közlekedése már több évtizedes múltra tekint vissza. A német mérnökök sokat tettek az egyre gyorsabb vasúti közlekedés fejlődéséért. A kezdeti gyors gőzmozdonyokat a gőzmotoros, gőzturbinás mozdonyok követték, majd a Sínzeppelin, a…..
Van szabad néhány órátok? Most majd nem lesz.Az elmúlt hónapok egyik legfelkapottabb időrabló programja a 2048 volt, melyben egy 4*4-es négyzetben kellett tologatni lapokat, a 2 minél nagyobb hatványának és így minél nagyobb pontszám elérése céljából. Ha két ugyanolyan lap…..
stepboy 2014.06.19 21:07:03
Nem, nem kezdek el újabb szinkronvitát. Nem követelek feliratos kópiákat. Nem kívánom a 3D halálát. Mást kérdezek. Azt vettem észre, hogy ha egy film 3D-s – és mostanság az a ritkább, ha egy nagy költségvetésű darab nem az –, akkor az szinte biztos, hogy szinkronizált (a…..
stepboy 2014.05.31 19:20:40
2D

@SoZi: ez nálam sokkal inkább technika függő; az IMAX-ban negyedik-ötödik sor közepe számomra majdnem tökéletes (Avatar, Tron, Tintin és Gravity mind nagyon jó volt), míg azok a MasterImage-es szarok - ami szinte minden moziban van, MOM Parkban például - semmit nem érnek, mert a kép sötét, szellemképes és hiába a nagy terem egyszerűen semmi hatása.

Egyébként akkor pont a Captain America 2-vel jártál rosszul (3D szink, 2D felirat) :-)