Adatok
Laller89
25 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tengelyanya hátsó
40
x4
9.5 mm-es hajtókarék
50
x2
MTB első fékbovden
90
26-28"-os tömlővédőszalag
100
x3
V-fékhez harmonikagumi
100
MTB első fékbovden komplett
150
MTB hátsó fékbovden komplett
240
Zsír…..
Nos elérkezett ez is. Végre elkészült teljesen.
Már két hete került egy vadonatúj lánc a kerékpárra, de mivel a héten hétköznap nem értem rá, előtte meg nem volt fényképezőm, így nem tudtam megírni ezt a bejegyzést. Beállítgattam mindent, amit kellett, így most már…..
Nincs se kedvem, se időm, se erőm rizsázni. Debrecenben jártam, vettem kormányszivacsot, méretre vágtam, felraktam.
Bocs a kép minőségéért, de nincs itthon a fényképezőm, ezért telefonnal csináltam...
Végre sikerült beszerezni a kerekeket is. Talán ez volt eddig a legnehezebb bevásárlásom a boltban. Sokat is költöttem és végül nem kaptam meg azokat a gumikat, amiket szerettem volna. Eredetileg kék köpenyt akartam, de sajnos csak 1 darab volt, majd ha találok valahol elfogadható…..
Körülbelül 3 hét kutatás után végre sikerült kitalálni, hogy milyen váz is került a kezem ügyébe.
Ez bizony egy 1953-as német gyártmányú Stricker modell 68, tehát nem hadikerékpár, mint ahogy először gondoltam. Na de így is 60 éves és még mindig használható. Kíváncsi…..
Voltam ma boltban ismét, természetesen megint nem jött semmi, amit szerettem volna...
Elvileg holnap már lesz kormányszivacs. Kormányszalag, amit kinéztem nem érkezik kiszámítható időn belül. (Amúgy már a tököm tele van, hogy sosincs az, amit kinéztem...)
De azért vettem…..
Nos visszatértem!
Köszönöm mindenkinek a gyógyulásra buzdító szavakat!
A szemem szépen gyógyul, ezért ma már szerelgettem egy keveset.
Fékbovdeneket a vázhoz kábelkötegelővel rögzítettem, mivel a legolcsóbb bovdenvezető (880 ft/ 2 db) is csak kábelkötegelő egy…..
Ami még hiányzik:
- első kerék (duplafalú alu 28")
- hátsó kerék (duplafalú alu 28")
- 2 db gumiköpeny
- 2 db belső gumi
- 2 db felniszalag vagy felnigumi
- kerékre prizma (csak az elsőre kötelező KRESZ szerint)
- kicsi csengő (hogy a rend éber őre is nyugodtan…..
Sajnos legalább hétfőig szünetel a kerékpárépítés, mert van egy festékszilánk a szememben, amit nem tudtak kivenni a sürgősségin sem, ezért hétfőn mennem kell szemészetre. Elég kellemetlen a dolog, mert ha már egy kevés napfény éri, rögtön elkezd fájni a fejem... Tehát…..
Laller89
2013.07.27 21:18:05
Ez van. Kemény dolog a kerítést fémtisztára csiszolni.
Ma sem lesz új bejegyzés.
Nem volt szabadidőm se kedvem...
Ma sem szereltem össze semmit a kerékpáron, azonban elmentem boltba és vettem pár dolgot. Tulajdonképpen sokkal több mindent szerettem volna venni, de nem volt például országúti patkófék és kormányszalag sem, na de majd lehet, hogy következő héten kapnak és akkor tudok…..
Délután volt egy kis szabadidőm, ezért összeraktam a középcsapágyat. Nem fogok sokat rizsázni, mert nem is nagyon lehet.
1. Vázban a csövet kitakarítjuk, hogy ne legyen benne kosz, mert az szépen koptatja a golyókat, ha bemegy közéjük.
2. Csapágycsészéket a helyükre…..
Ma sem foglalkoztam sokat a kerékpárral, tehát ez is rövid bejegyzés lesz.
Délelőtt kimértem a villa nyakát, hogy mennyit kell levágni belőle, mert nem volt kedvem hézagolókkal elcsúfítani. Szépen óvatosan próbáljuk vasfűrésszel levágni, hogy a menet lehetőleg viszonylag…..
Végre volt ma annyi szabadidőm, hogy sikerült összerakni a villát a kormánycsapággyal és a kormányszárral. Jelenleg minden megvásárolt alkatrész be van építve, úgyhogy holnap lehet, hogy ismét megyek boltba, ha meg nem, akkor nem fogok semmit csinálni, úgyis lesz más dolgom…..
Ha a mai napot egy szóval kellene jellemeznem, akkor csak azt mondanám, hogy POCSÉK!
Körülbelül 18 órakor jutottam odáig, hogy valamit tudjak is foglalkozni a kerékpárral, de addigra már nem volt kedvem, hogy nekiálljak összerakni a kormánycsapágyat, így ma is inkább csak…..
Single speed projekt
Mi ez? Hogyan kezdjünk hozzá? Mit érdemes felújítani és mit nem?
2013.07.19 18:28:34
Mi is az a single speed?
Váltó nélküli (egysebességes), racsnis hajtású kerékpár, ha röviden és tömören akarunk fogalmazni.
Mielőtt hozzákezdenénk szétkapni az alapnak szánt kerékpárt, mint üzbég paraszt a gombos harmonikát, nézzük meg, hogy mi az, amit még a…..
Elkészültem a festéssel már tegnap este, mivel nem bírtam magammal (már megint).
Nekem nagyon tetszik így is, de sima alapozással talán azért még szebb volt, de most már mindegy, legfeljebb legközelebb csak lealapozom és lefújom átlátszó lakkal.
Mivel elég nagy ma a…..
Ma inkább felkeltem reggel 6-kor, hogy lecsiszolhassam a vázat, mire kinyit a festékbolt. Nem volt valami jó érzés lecsiszolni azt a réteget, amin annyit dolgoztam, hogy egyenletes legyen, de legalább megtanultam, hogy nem szabad nekiugrani ész nélkül festeni, hanem érdemes előtte…..
Vytász szólt, hogy vannak olyan festékek, amik bizony nem maradnak meg mindenféle alapozón. Nos nekem sikerült pont olyat venni. Ezért holnap lecsiszolom az egészet újra és vagy veszek spray alapozót vagy lefújom a tiszta fémet.
Kipróbáltam a letisztított kormányon, ott…..
Az alapozás szépen megszáradt, azonban ahogy gondoltam, néhány helyen megfolyt az alapozó. Ráadásul mivel nem egy kifejezetten festőműhelyben dolgozok, így egy kevés por is került rá, de semmi gond, ez még nem a világ vége.
Ilyen szép folyások vannak…..
Készen vagyok a csiszolással teljesen. Na jó, nem teljesen, de ettől jobban nem tudom megoldani sajnos. Már beláttam, hogy ez a váz teljesen fémtiszta soha nem lesz.
Szépen lemostam a vázat egy kézmosó plusz valamilyen erős zsíroldó folyadék keverékkel, hogy ne legyen…..
Nos reggelre nagyon szépen megszáradt a rozsdaátalakító, csak az a baj, hogy csíkos lett az ecsettől, tehát kezdhetem a csiszolást az elejétől. Mivel meguntam a csiszolópapírt, ezért egy kicsit drasztikusabb megoldást választottam és elmentem venni egy drótkorongot a felxre. Nagyon…..
Miután leszedtem róla a felesleges alkatrészeket, azután elkezdtem csiszolni a vázat. Aztán kapott egy kis rozsdamarót, pihent egy kicsit, majd folytattam a csiszolást. Jelenleg így állunk.
Nem bírtam magammal és ezért még este lekentem rozsdaátalakítóval. (De inkább ne tettem…..
Szeretném leszögezni, hogy kizárólag szabadidőmben építgetem, szépítgetem az első single speed kerékpáromat, gyakran olcsó alkatrészekből, ezért ne várjon senki sem hatalmas dolgokat ettől a blogtól. Valójában főleg azért fogom írni, hogy ha esetleg valaki kedvet kapna a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz