Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gabor144

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt években jelentős lendületet vett Budapesten a trolibuszflotta megújítása. A BKK 2014-ben egy igen kedvező szállítási szerződést írt alá, mely az alapmennyiség mellett jelentős opciós szállításra is lehetőséget adott. Első körben 2015-ben jött 20 szóló és 16 csuklós trolibusz, 2019 elején…..
Bejelentette a Ryanair az újabb etapját a szolgáltatásjavító programjának. Túlzás, hogy hanyatt vágódtunk volna tőle. Van ami rosszabb lett mint volt, van ami másoknál már rég működik és van néhány ígéret, amit ha betartanak, akkor valóban fejlődést jelent. Valamiért úgy gondolják a Ryanairnél,…..
gabor144 2018.02.01 22:38:22
@irdesmond: Ez még rendben is lenne, a baj az, hogy a szabályzat szerint az ülés alatt ténylegesen elférő, tehát senkit nem zavaró csomagot is elvehetik, ha nem fizettél elsőbbségit. És ez értelmetlen szivatás.
Egyszer eltolták az új rendszer indulását, de jövő hétfőn életbe lép: lényegében arról van szó, hogy aki fel akarja tenni a csomagját a csomagtartóba, annak fizetnie kell érte. Ingyen csak azt a csomagot lehet felvinni a gépre, ami befér az ülés alá. Átnevezték az elsőbbségi beszállást "elsőbbségi…..
Nemrég látott napvilágot a hír, miszerint a Volán kapja a metrópótlás lehetőségét, mely minőségi változást hozhat a fővárosiak életében, olyannyira, hogy talán a metrót sem kívánják majd vissza a pótlás után - legalábbis ezt mondja a vállalat vezetése.   Az…..
Tavaly ősszel a szerzőtársak kilenc részes cikksorozatban vizsgálták meg Budapest tömegközlekedésének lehetséges fejlesztési irányait. Akkor a repülőtér és környéke kimaradt, hiszen ez önmagában egy komolyabb elemzést igénylő téma. A budapesti nemzetközi repülőtér kiszolgálása és tömegközlekedési…..
gabor144 2016.02.04 17:39:28
@Usenka:

A 200E jelzés nem félrevezető, mert az E betű már rég nem az expressz, hanem a gyorsjárat jele, ami teljesen jogos itt, mert sok megállót kihagy. Ennél kevesebb megállót kihagyó járatok is E betűt viselnek.

Ha külön járat vinné a reptéri utasokat és külön járat a többi megálló utasait, akkor a mai egy sűrű helyett lenne két ritka. Szerintem nem lenne jobb.

A Deák Ferenc térre meg elég luxus lenne normál dijszabású városi BKK busz járatásának, pláne 10-15 percenként. Felőlem lehet ilyen de távolsági elrendezésű buszokkal, csak ülő utasokra mérezetett kapacitással, csomagpolcokkal, emelt díjszabással, ahogy volt korábban is.

Ez utóbbi (újra)indításában nem csak a taxisok, hanem a reptér is ellenérdekelt, mert a minibuszuknak jelentene konkurenciát.

Egyébként szerintem a 200E+M2 messze nem olyan kataszrófa, mint aminek sokan beállítják.
Berlin - téboly föld alatt és felett, III. rész Előzmények: Berlin gyorsvasúti rendszere a Fal felépítése után A jelek szerint az NDK egykori vezetői az ideológiát könnyen félre tudták tenni, amikor pénzről volt szó: a Friedrichstrasse-i vasút-, U- és S-Bahn állomás esete…..
gabor144 2011.03.23 22:17:42
Újabb kiváló poszt, köszönet érte!

Én aprócska szászországi faluban lakó ismerőseimmel voltam Kelet-Berlinben 86-ban, úgyhogy a nyugatra átjárás nekem kimaradt. Arra emlékszem, hogy álltunk a Brandenburgi kapu előtt kb. 150-200 méterre lévő kordonnál, közelebb nem lehetett menni, azon belül határőrök figyelték a népet. Néztük a kaput, és látszottak mögötte a távolban a felénk néző nyugatiak. Fura érzés volt, hogy pár száz méterre az egy egészen más világ. NDK levelezőpartnerem apja valahogy nagyon nem érezte itt jól magát, mondta is, hogy olyan nem jó dolog ez, menjünk tovább. Pár perccel később, egy kevésbé frekventált mellékutcában igazoltatott minket egy rendőr, magyar útlevelem különösebben nem érdekelte, de a 17 éves NDK-s srácot kikérdezte az adatairól, apját viszont nem. Kérdezte még, hogy mit keresünk erre, majd közölte, hogy ebben az utcában nincs látnivaló, forduljunk arra, és mutatott a faltól távolodó irányba. Aztán rájöttünk, hogy valami nyugati követség volt az utcában, tán az volt az ok.

A falról sok honlap készült, de a fal előtti évek átjárási viszonyairól nagyon kevés, és néha ellentmondásos forrást találok. A tömegközlekedést az első részben jól leírtad, no de mi volt a közúti átkelőhelyeken? Valahol azt olvastam, hogy ott már ellenőriztek a fal építése előtt is. Viszont ha nem volt fal, akkor elvileg bármelyik mellékutcában is át lehetett menni, ahol aligha volt mindben ellenőrzőpont. Mi kényszerítette a gyalogosokat/autósokat arra, hogy a kiépített határátkelőknél keljenek át? És ki mehetett át? Bárki, csak papír kellett hozzá? Ki kaphatott olyat? Olyat is olvastam valahol, hogy vidéki NDK-sok Kelet-Berlinbe utazása is engedélyhez kötött volt, mert Berlinben át lehet menni nyugatra, és voltak ellenőrzések a vonatokon a városhatár előtt.

Hogy volt a blokád alatt? Minden mellékutcában volt lezárás? Ha a metrón az emberek átjárhattak, mi akadályozta meg őket a keleti vásárlásban és cipelésben?

Hátha valakinek vannak infói minderről, esetleg források, linkek?

Köszönöm!

Gábor
gabor144 2011.03.25 14:57:58
@Hamster:

Mi 1986-ban töltöttünk egy hetet Sopronban, és meg akartuk nézni Brennbergbányát és a Fertő-tavat is. Tudtuk, hogy ezekre a helyekre határsávengedély kell, mert a műszaki záron túl vannak. Elmentünk a lakóhely szerinti rendőrkapitányságra, kitöltöttünk egy nyomtatványt, aztán nemsokára küldték az engedélyt. Sima turista célú belépés volt. Fertőrákosnál a tó felé kivezető bekötőúton bódé és sorompó, engedélyeket be kellett mutatni, tán le is kellett adni, aztán mehettünk be. Itt volán menetrendszerint járat is járt ki akkor. A tóparton egész komoly parkoló, strand, büfék, mintha semmi különös nem lenne. Brennbergbánya felé hasonló volt a helyzet, de ott megkérdezték, hogy mennyi időt maradunk. Miután elmondták, hogy szerintük mennyi idő alatt lehet a múzeumot megnézni, kérdezték, hogy akarunk-e enni is (bár nem volt semmi vendéglátóhely), megállapodtunk egy időtartamban. Valamelyiknél a személyi igazolványt le kellett adni amig a "vasfüggönyön" túl voltunk.

A Berlin ügyben adott válaszokat meg köszönöm!

Gábor
gabor144 2011.03.25 20:57:03
@Hamster:

A "műszaki záron túl" kifejezést akkor ált. isk. földrajztanárunktól hallottam, és úgy értelmezem, hogy a vasfüggöny és a tényleges határ között volt a falu. Az őrbódé vonalában az úthoz képest merőlegesen vezető (az útnál megszakadó)szögesdrót kerítésre és emlékszem. Nem tudom, hogy a falu és a tényleges határ között volt-e még kerítés vagy hasonló, nem mentem el megnézni :). A túltartózkodást sem próbáltuuk ki, csak feltételezem, hogy - valami türelmi idő után - azért riadóztatták volna a környékbeli határőröket és keresni kezdtek volna minket.
Ez egy kivételes alkalom az Építős blog történetében, ugyanis ez az első poszt, amit egy vendég blogger írt meg. Az alább olvasható bejegyzést malevlolka követte el. Charleroi Belgium déli területének, Vallóniának az egyik legnagyobb városa, elővárosaival együtt nagyjából…..
65 éve dobták le az atombombát arre a gazdag történelmű és csodaszép fekvésű városra, százezrek halálát okozva azonnal, vagy röviddel ezután. Ám a város - akárcsak Hiroshima - feltámadt romjaiból, és napjaink talán legkedvesebb hangulatú japán városa lett, számos…..
Vasútbarátok és vasútbarátnők figyelem! Szerelemvonat indul a második vágányról. Beszállás csak 25 és 40 év közötti szingli vasútmániásoknak. Nyakban lógó fényképezőgép, széldzseki és hátizsák viselése kötelező. Megállás csak a csúcson.Valami ilyesmi…..
Félhivatalosan bejelentette a JR EAST, hogy még idén, december 5-én adja át a forgalomnak a Tohoku Shinkansen új szakaszát, Hachinohe-Aomori között. És az építkezés nem áll le, folytatják a vonalat Hokkaidó szigete felé.Bár eredetileg jövő tavaszra tervezték, már…..
gabor144 2010.05.01 21:12:59
@Carpy:

Köszönöm a részletes választ! Értem a célzást, akkor nem kérdezek, várom a nagy lélegzetvételt. ?)

Gábor
gabor144 2010.05.01 21:14:35
@gabor144:

A bánatos nyavalya gondolja, hogy ha negyedórával a beírás után frissítve sem látom a hozzászólást, akkor az azért elment!
gabor144 2010.05.01 20:58:11
@Carpy:

Köszönöm a részletes választ, értem a célzást, akkor nem kérdezek tovább, türelmesen várom a nagy lélegzetvételt! :)
Több éves tervezés után várhatóan az év végén megkezdődik a szlovák főváros vasúti főpályaudvarának rekonstrukciója. Az elképzelések szerint a 2013-ra befejeződő kivitelezési munkálatok után rá sem lehet majd ismerni a felvételi épületre és környékére. A…..
  Peronajtókat szerelnek fel Tokió legfontosabb vasútvonalán az utasok védelme érdekében. Az ötlet egy sajnálatos baleset kapcsán merült fel, és most eljutott a megvalósításig. Tokió legnagyobb városi-elővárosi vasúthálózatának üzemeltetője, a JR East…..
A repülésnek egy óriási előnye van minden más utazással szemben: mégpedig a gyorsaság, ami az utazással töltött időben mutatkozik meg. Azonban ha hozzávesszük azt az időt, amíg kijutunk a nagyvárosoktól olykor több km-re lévő repülőtérre és várakozunk a csekkolásra, már…..
Április végén született döntés a lengyel főváros második metróvonalának építéséről szóló tenderen, melyet egy lengyel-török-olasz konzorcium nyert meg. A beruházás mintegy 262 milliárd forintba fog kerülni az előzetes számítások szerint. A második metróvonal első…..
gabor144 2009.05.14 22:26:05
@mestska: Nem a villamossal párhuzamosság a lényeg, tán kissé túlhangsúlyoztam a hozzászólásomban, hanem a vonattal. (A villamos csak "hab a tortán".) Tényleg indokolt egy ekkora városban kb. 5 km hosszon egymással szinte azonos nyomvonalon, kb. azonos megállókkal egy elővárosi vasúti és egy metróalagút?

Számomra döbbenetes, hogy Varsóban tulajdonkébben megvan egy S-Bahn rendszer, városközpont alatti alagúttal, a törzsvonalon a távolsági forgalomtól elkülönített vágányokkal, különszintű elágazásokkal, magasperonokkal, stb., csak sajnos hihetetlenül lepusztult állapotú, csigalassú és ritka, emiatt kevesen használják. Ennek feljavítása és további ágakkal kibővítése megoldaná az elővárosi közlekedést, és a most metrónak tervezett ágak kiszolgálását is. Ehelyett azonban építenek egy teljesen külön metróalagutat, ami már magában hordja azt, hogy a vasúti alagút züllik majd tovább, mert aligha jut pénz ugyanott még arra is.

Szerintem ez pontosan az az elavult szemlélet, amit mi is oly sokat kritizálunk. A városi közlekedés fejlesztése a vasútról mintha tudomást sem venne, csak a szent metró a jó.