Regisztráció Blogot indítok
Adatok
federicapellegrini

0 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tesztoszteron-bomba, csontig ható egó, kamaszos világmegváltás és egy önjáró csontdaráló sűrűsödik a világbajnokság A-csoportjának mezőnyébe – ím, itt az idő, hogy a vb csábító közelségében sorra vegyük a felhozatalt. Az egyik legneccesebb csoporttal kezdünk, ha…..
federicapellegrini 2010.04.19 19:21:15
@Csörszike: "kicsi, tehetséges nép, nagy múlttal" kicsi az oké, de tehetséges? ez úgy hangzik, mintha akkora eredményeket tudna felmutatni uruguay, mint pl. magyarország. miközben az emberek 98 százaléka nem tudna megnevezni egy uruguayit sem a múltból, vagy a jelenből, akinek ne lenne köze a focihoz. vagy a tehetség alatt csak a futballra gondoltál?
federicapellegrini 2010.04.19 19:49:03
@popp: ezt nyilván így van. talán rosszul fejeztem ki magam ezzel kapcsolatban;
magyarország az olimpiákon: 159 arany, 143 ezüst, 163 bronz -> tehetség
uruguay: 2 arany (mindkettő futball 1234 éve), 2 ezüst, 6 bronz -> lófasz
stb, stb...
aki benne van valamiben alapszinten (pl. komolyzene, box), az nagy valószínűséggel tud mondani magyar szereplőket
Az elmúlt évek legnagyobb európai sokkja lenne, ha a Roma megcsinálná az Intert. 25 játéknap után nem az Interrel kezdődik a tabella, hanem a 23 meccse veretlen Romával, amely október vége óta 17 győzelmet aratott, és 2004 óta először vezeti pontelőnnyel a Serie A-t. Lesz-e az…..
federicapellegrini 2010.04.15 16:05:19
@calcio_di_rigore: más nem tudom, miért nem válaszol, én szimplán a felejtés miatt nem tudok -most, 2010-ben- példálózni. szerintem a büntetés által érzett elégtétel szívta ki belőlem a példákat, mert anno számoltam és gondolatban megőriztem őket.
tehát a "csalózás" ilyenformán nem több, mint alátamasztatlan vagdalkozás, de akkoriban -többedmagammal- még a botrány előtt biztos voltam benne, hogy itt cheat esete áll fenn
federicapellegrini 2010.04.15 17:45:55
@calcio_di_rigore: igen, a 2004-05 volt igazán durva (a juvét tolták, de nekem úgy tűnt, hogy a milant húzzák, nemhogy csak kisebb mértékben segítenék...).
az ettől korábbi szezonokban nem tapasztaltam, hogy bárkinek is fújnának, és az is fix, hogy fair körülmények között sem nyert volna az inter scudettot nevezett 2 évben. az is egyértelmű, hogy csak csalással nem lehetett bajnokságot nyerni, az a juventus rohadt erős volt, és az akkori milannal együtt a 2000-es évek szvsz messze legjobb olasz csapatai voltak.
A tegnapi slágermeccsből nyíltszíni koncolás lett, a mai rangadón ez aligha lesz így. A Manchester United biztosan, a Bayern valószínűleg legjobbja nélkül kezd, de míg Robben egy félidőt az eredménytől függően biztosan vállal, Wazza nem segíthet a nélküle meglehetősen…..
federicapellegrini 2010.04.08 12:00:26
@real mesterm: igen, de ha csalásra is lehet fogni a kudarcot (bár jelen helyzetben szerintem aligha), akkor mit számít ki mit érdemel?! 10-0-ás előnyt is leadhat valaki, ha 10-9-nél egy ordas nagy csalás miatt lesz 10-10, akkor bizony az ordas nagy csalás.
A futball folyamatos változásának gyakran áldozatul esnek bizonyos posztok, míg mások csak átalakulnak. A kapusok már régen nincsenek beszögelve a ketrecbe, és a kirúgásokat sem a söprögetők végzik el helyettük – már csak azért sem, mert ez az állatfaj is kihalt, az…..
Ugyan, mit nyerhetett a Barcelona ezen a Stuttgart elleni meccsen? Ha fogják, és izomból megborítják a svábokat, jön a vernyák, hogy jó, hát ez a Stuttgart volt, majd egy erős csapat ellen villogjanak, ha meg simán csak továbbjutnak, akkor ugyanezek a hangok azt kezdik el mantrázni,…..
Nem tisztünk eldönteni, hogy csak udvariaskodnak/hitegetnek a felek, amikor azt mondják a Manchester United-Milan visszavágó előtt, hogy nyílt a továbbjutást kérdése, de annyit feltétlenül szeretnénk jelezni, hogy szerintünk bizony az. Lehull a lepel, Garcia bőrmester is színt vall…..
federicapellegrini 2010.03.10 23:11:13
@Keelhaul: hol? mikor?
Harmadik játéknapjára érve két beteg bravúrt, egy élvezetes csúcsrangadót és egy szép adag dögunalmat prezentált a kábán és csonkán rajtoló Afrika-kupa. Mivel az angolai válogatottban nem igazán láttunk tippmixelőket, így a nyitómeccs utolsó negyedóráját illetően még…..
federicapellegrini 2010.01.13 13:51:45
@Mérgező Hulladék: hát dida szvsz úgy 2002-2006 között elég kiemelkedő szinten védett. mondjuk úgy, hogy buffon mellett a világ legjobbja volt. aki nézett ekkoriban milan meccseket, nem igazán vonhatja kétségbe
A hatvankettes és a hatvanhatos vb gépfocija után újra visszatért a szellem és a látványos támadójáték a nemzetközi futballba, ezt testesített meg az 1970-es brazil válogatott, az egyetemes labdarúgás vitán felül legnagyszerűbb csapata. Listákat gyártani, különböző…..
federicapellegrini 2010.01.04 16:02:34
@popp: + mexikó ellen szintén 2 szabályos góltól fosztották meg őket. de persze teljesen felesleges szócséplés mindez, mert a replika úgyis az, hogy annyit csaltak már az olaszok javára (mellesleg mikor?), hogy 2002 kijárt nekik, meg egyébként is mindig mákerek. csak ugyan mindennek mi köze ázsiai cheatsorozathoz?
az a 2002-es olasz válogatott márpedig lehetőségek tárháza volt. eleve nevetséges, hogy azért nem voltak esélyesek a vb-győzelemre, mert nem volt náluk zidane, vagy ronaldo kaliber (mintha mindig csak a csapat legjobbjának értéke döntene a címekről...), de totti akkoriban rosszindulattal is kb a világ top 5-jében volt.
federicapellegrini 2010.01.05 00:43:57
@halareaal:
1. tök mindegy, hogy addig mit műveltek (nem egyedi eset, hogy valaki szenved, aztán a végére belehúz)
2. az atleticóban is van potenciál, ya. de mekkora? józan ésszel mérhető a legjobbéhoz? mert az olaszé mérhető volt.
3. a brazilok meg abszolút nem voltak sem a vb előtt egyértelmű esélyesek (többek közt alig vánszorogtak ki), sem ott nem igazolták, hogy klasszisokkal jobbak mindenkitől
Az olasz futball 2009-es esztendejének leírására nem kell sokáig keresgélni a megfelelő szót: rohadt unalmas volt. Az eleje még talán nem is annyira, de a tavasz már gyenge formában levő, Európában jobbára hülyére vert, sorsukba belenyugodott csapatok labdatoszogatását hozta. Jó…..
federicapellegrini 2009.12.29 16:49:48
@Csöncsön: az uefa-kupa kb a bl kibővítése óta nem érdekel senkit. a 90-es években megnyerni abszolút mást jelentett.
vagy akkor hogy kell értelmezni, mikor 1-1 résztvevő a kupa kései fázisában a zs-csapatát küldi pályára?
federicapellegrini 2009.12.30 12:40:33
@_benito: "számtalan olyan hihetetlenül átlátszó dolog van, hogy nem is kell bizonyíték, az ember - ha akarja - látja, hogy mi történt."
én például 2 évig olyan ordenáré csalássorozatot láttam a juventust segítendő, hogy a calciopoli katarzist váltott ki.
lehet elfogult kis búza vagyok, de míg a milant gyakorta sújtották tévedések, amit a juventusnak műveltek az kb dél-korea 2 volt.
Utazás a tojáslabdák földjére: Bill Clinton és Diana Ross; ha kell–ha nem összeomló kapuk; nevek a mezeken és három pont a győzelemért; valamint (legalább) három zseni. Azaz: minden idők talán legjobb világbajnoksága (minden idők szinte biztosan legrosszabb döntőjével).…..
federicapellegrini 2009.11.29 14:41:18
@Hispan07: szerintem pedig pont ez volt az a vb, ahol már/még nem egy kontóra készült az összes válogatott mez. a szaúdi -konkrétan olyan bő mezt azon kívül soha sem láttam-, és a nigériai pizsama szettek, az usa csillagos adidas meze, vagy a németeké eléggé unikumnak számítanak. persze azért itt is voltak egyforma mezek, de hát az alap.
Az E csoportban a Pool azért küzdhet, hogy elkerülje legrosszabb rémálmát, a Debrecen elleni első emelet kiki meccset, és ez sajnos még akkor is igaz lesz, ha ma este iszunk a lilák véréből, - másra gondolni sem merünk. Mint ahogy arra sem, hogy kijevi győzelmével horrorisztikus…..
Tíz gerilla és egy táncosfiú, Menotti szőrös mellkasa, Tango-laszti, totális futball, veretlen bronzérmes, Törő és Nyilasi, a háttérben keményvonalas katonai diktatúra - ez nem lehet más, mint az 1978-as világbajnokság! A Radio Q-val közösen üzemeltetett világbajnoki sorozatunk…..
federicapellegrini 2009.11.03 19:53:40
@Zigi: talán az logikusabb, hogy a négyes csoportoknál az első helyezett eredményeinél nem vették figyelembe a csoport utolsója elleni meccseket. de végülis tök mindegy, mert a magyarok lettek a legrosszabb csoportelsők akárhogy nézzük
Az ilyen fordulókról szoktuk azt mondani, nyugodt, aztán csak nézünk, hogy mik történnek a vasárnapi húsleves-rántotthús emésztgetése közben. A nagyok közül látszólag mindenkinek könnyű feladat jutott, igen valószínűnek látszik első ránézésre, hogy sok minden nem…..
federicapellegrini 2009.10.25 12:25:19
@popp: egyébként, mióta 20 csapatos az olasz bajnokság (04-05), a véget ért 5 szezonból kettőben a serie a-ban több gól esett, mint a la ligában
_________la____serie gólok
04-05__980__960
05-06__936__991
06-07__942__969
07-08_1021__970
08-09_1101__988
federicapellegrini 2009.10.25 13:49:13
@giacinto: igen.
de most nem az a fontos, hanem, hogy az ominózus sztereotípia, miszerint az olasz bajnokság azért (is) szar, mert nincsenek gólok, tényekkel történő elsorvasztása is lehetséges.
azaz ha szar, nem pont ezért
nem mintha például engem izgatna, hogy mennyi a gólátlag
Az E és az F csoport mérkőzéseivel tegnap végetért az egyiptomi U20-as világbajnokság csoportköre. 16 válogatott - köztük a magyar csapat is - készülhet a kieséses szakaszra. Kiszámíthatatlan mérkőzések, angol bukta és magyar feltámadás eddig; egy ágon sűrűsödő európai…..
Már csak ketten nem kaptak ki, viszont még mindig hárman nem nyertek a Serie A mezőnyéből, amelyet újra az elmúlt évekhez hasonlóan újra az Inter vezet, jobb gólkülönbségével megelőzve a Juventust. Vesszőfut a Milan, az Armageddon kellős közepén játszott óriási meccset a…..
federicapellegrini 2009.09.27 02:33:21
@morphine: igen, ez nyilvánvaló. én a régi bl közvetítésekre gondoltam, a knézys időkből. mikor a technika nem volt oly' szintű, hogy a hangok kristálytisztán folytak át az éterben. most már nem igazán van különbség a budapesti stúdió meg a helyszínről való közvetítés között.
federicapellegrini 2009.09.28 11:50:57
@drdugo: azért nem ugyanaz a helyzet, mint a '90-es évek végén. akkor ugyanis megmutatkozott valamiféle hajlam arra vonatkozólag, hogy a természet törvényeinek, és saját kötelességeiknek eleget téve a vezetők erősíteni akarnak, és mindez nem csak szólamok szintjén valósult meg.
akik milan szurkolók, nekik kell a legjobban látniuk, hogy ez a csapat sokkal, de sokkal szarabb, mint aminek a köz véleménye beállítja, még ha már azon mércével mérve sem bajnokesélyes.
kb sevcsenko eladása óta, amit ez a klub játékában, kommunikációjában, igazolásaiban megtestesít, attól minden jó ízlésű embert elfog a hányinger, már ha nincs rajta szemellenző.
federicapellegrini 2009.09.28 16:11:20
@Hispan07:
2004-05:
szvsz ez a szezon volt az ancelotti korszak csúcspontja. a sors (és egyéb körülmények...) fura fintora, hogy eme zseniális milan semmit sem nyert. a mélyebb okokat hagyjuk, maradjunk annyiban 1-1 paraszthajszálon múlt mind a bl, mind a serie a (még ha utóbbit lehet utólag el is vették volna)
2005-06:
érkezett: gilardino, vogel, vieri, jankulovski
távozott: tomasson, dhorasoo, pancaro, crespo
ezek voltak az érdemi játékosmozgások. jól láthatóan minden távozó helyére jött valaki, más kérdés, hogy minőségileg az újak hozták-e a régiek szintjét. vieri nyilván nem tomassonét, jankulovski kezdetben igen pancaróét (aki megmondom őszintén nekem kellemes csalódás volt anno), dhorasoo=vogel, mivel egyik sem játszott soha (pedig az "európa egyik legjobb csapatának stabil cseréje" szintet mind a ketten hozták), gilardinoról pedig mindenki azt hitte, hogy azonkívül, hogy pótolja crespot, még sokkal többet is nyújt. ehhez képest jóindulattal sem volt soha még crespo árnyéka sem, bár hangsúlyozom akkor ésszerű lépésnek tűnt a csere.
ez az átigazolási időszak korrektnek lett volna mondható, ha az alapcsapatban nem lett volna dida 32, maldini 37, cafu 35, stam 33, nesta, seedorf, sevcsenko 29-29 éves. hogy a bővebb keretből costacurtáról, ambrosiniről stb.. ne is beszéljünk. másrészt a koron túlmutatva, bizonyos idő után egy sokáig együtt játszó brigád vérfrissítés nélkül kiég, motiválatlanná válik, pláne egy olyan edzővel akinél bérelt helyek vannak, és a rotálást csak hírből ismeri.
ez az idény még bőven jó volt, a szar ősz után, egy rohadt jó tavasszal kis kíján a juve is be lett fogva, és a bl-ben is csak a barca elleni elődöntő jelentette a végállomást (ott is egy vitatott döntés).
a sötét árnyak azonban ekkoriban már kezdték beborítani milánó felett az eget. a korábban ultabiztos védelem + dida egyre többet bakizott, a legendás pirlo, gattuso, seedorf hármas egyre többet volt fos (különösen igaz ez a mára már csak komikumként funkcionáló pirlóra, aki 1-2 meccset leszámítva 2005 óta szar a milanban, és a 2006-os vb-t leszámítva szar a válogatottban). és mindezek következményeként a korábban egy rohadt bűzös 1-0-al minden meccset lehozni képes csapat kezdte elveszteni ezen a képességét, régi önmaga halványabb változatává válva ezzel...
2006-07:
...hogy aztán ekkorra már -pár bl meccs kivételével- átlátszó milant lássunk.
érkezett: gourcuff, favalli, oliveira, bonera
távozott: sevcsenko, vogel, amoroso, rui costa, stam
és akkor el is érkeztünk a majomparádé kezdetéhez. ami innentől jön az a racionalitás minden fokát nélkülözi, érthetetlenség, bűz, gumiszoba.
a bundabotrány miatt mínusz 8-ról indult a szezon, és bl-selejtezőt kellett játszani.
nos, berlusconi, galliani, ancelotti egy álló évig mindent a botrány miatt felborult menetrendre fogott, minden rossz eredményt erre kent!
a télen megszerzett ronaldonak hála végül elmondhattuk, hogy volt úgy 3 jó meccsünk a bajnokságban.
a bl győzelem (ebben a sorozatban kb. 4 jó meccs) -az évtized legszebb tündérmeséje- alapvetően meghatározta a következő éveket; na nem a pénz okos beruházása -mert az a 0 teljesítményért kiutalt csillagászati fizetésekre megy el (dida 4 milla/év atyaég..) -, vagy az ezáltal csábítóbb célponttá válást kihasználandó új gerinc építése miatt, hanem azért mert ez a győzelem a mai napig (!) kifogás minden szemétségre, amit a vezetők képébe lehetne dörgölni.
a további szezonokkal külön-külön nem is érdemes foglalkozni, csak a naptárra pillantva vehetjük észre, hogy ez már másik évad, a csapat ugyanis semmiféle változáson nem megy át -ez a 3-4 év nekem 20-nak tűnik-, miközben a média úgy ír a milanról, mintha bajnokesélyes lenne.
a kedvencem most ez az "új csapat épül, amihez idő kell". hogy a tökömbe van képük azt mondani, hogy új csapat épül?
amikor pato-t megvették 2007 nyarán, de a szabályok miatt csak 2008-ban mutatkozhatott be, gallianiék egy fél évig azt dugdosták a torkunkon (jell. hazai pályán egy fél évig 0 győzelem), hogy semmi gond, januárban jön pato, aki akár 40(!) gólra is képes lehet egy fél szezon alatt.
évek óta berlusconi nem szégyenli lenyilatkozni, hogy a milan még mindig európa legjobbja, bajnokok gyülekezete.
azt mondják nincs pénz igazolni, miközben pl a barit elnézve, nem 1 játékosuk fix erősítést jelentene. de nem a bari az egyetlen ilyen csapat a serie a-ban. fillérekért ide lehetne hozni őket! de inkább a 0 teljesítményért folyósított csúcsgázsikra spórolnak

ha ettől nem, mitől kéne, hogy hányingerem legyen?
A spanyol bajnokság szar. Egy minden szempontból egyszerű megállapítás. Bonyolultabban úgy lehetne fogalmazni, hogy nincsen benne izgalom, nincsenek benne igazi egyéniségek, a csapatok nagyon könnyen skatulyázhatók és kasztjukból gyakorlatilag képtelenek kitörni, a bajnokság…..
federicapellegrini 2009.09.14 23:36:08
@Csöncsön: "Egyébként ez nem szégyen. Én például a Serie A-t nem értem. Nézem, nézem, de fel nem foghatom, hogy mi a jó benne. (Ezért inkább nem is nézem.) " - írod.
2008. 06. 23. 17:38:54 Hol a világbajnok? című poszt; "Én régebben kifejezetten szerettem az olasz focit, és pont a nem-foci része (a sztárolások, a nyafogások, a hiszti, a hajzselé meg a nyáladzás) miatt ment el a kedvem tőle. Szóval, én a magam részéről hosszan tudnék beszélni arról, hogy mi benne a szerethető;" - írod.
federicapellegrini 2009.09.15 14:12:03
@Csöncsön: az oké, de ha megvizsgáljuk a 2 idézett mondatot, nem lehet nem észrevenni az ellentmondást, amely szerint nem tudod mi a jó benne, másrészt viszont hosszan tudnál mesélni róla, mi benne a szerethető. a második idézetnek semmi köze a '90-es évek elejéhez, hanem csak úgy szimplán az olasz focihoz van.
Seggbe lőtt oroszlán nyomait követve szakítunk be a susnyásba, fegyverzetünk egy fogkefe és egy How to avoid gangrape in prison c. kiadvány, mégsem hátrálhatunk. Portugáliát még soha nem tudtuk megverni, Puskásékat is elrakták anno, úgyhogy vágyainkat és reményeinket is ennek…..
federicapellegrini 2009.09.09 18:16:51
@horas: akkor szerinted mi alapján kellene az uefanak összeállítania a selejtezőcsoportokat?
'94-ben sem volt sem franciaország, sem anglia, sem portugália, sem az eb címvédő dánia...
federicapellegrini 2009.09.09 19:34:18
@horas: szubjektíven nyilván nem lehet kalapokat osztani. az objektivitásból meg ez van. persze lehetne mást is alapul venni a besorolásnál, de abból is ez lenne, mert olyan az életben nem lesz, hogy minden csoport -akárcsak megközelítőleg- egyforma erősségű legyen
Belehasítanak az olaszok, mint bálnafallosz az óceán iszapjába: már a második fordulóban egymás torkának esik a Milan és az Inter, ugyanekkor a Juventus Rómában teszi teljessé a Serie A színe-javának összecsapását. A Milant kell megneveznünk a dolog haszonélvezőjének, hiszen…..
federicapellegrini 2009.08.30 18:10:42
@Alapvonalszippantó Hapci Benő: kézenfekvő magyarázat például, hogy álberlusconi és álgalliani irányít. galliani alteregója egy dzsesszbandában szaxofonozott, míg ezt a berlusconi imitátort mondjuk egy sárkányrepülőről szedték le. mert mondjuk kaszkadőr eredetileg. az eredetiek meg valami hotelszobában élnek idestova 5 éve, és felháborodottan csapják az asztalra a gazzettát hetente háromszor.
éppen úgy, ahogy a nincs 2 4 nélkül című örökérvényű eposzban is megénekelték
federicapellegrini 2009.08.30 22:15:57
@horas: azért nem ugyanaz a szituáció. leeds-nél elfogyott a pénz, ajax kiárusítás alap, a dortmundnál összejött 1 jó időszak, de természetes volt a hanyatlás, és ott nem hagyták poshadni a készletet
Ha hazaérve egy biszexuális stewardess ikerpár vár minket egy szál bugyiban, hideg sört kínálva fel, a magyar ember azonnal elkezdi méregetni, előírásszerű magasságú és keménységű-e a hab. Vannak ártatlanul őszinte örömforrások az ember életében, engedtessék meg, hogy az…..
federicapellegrini 2009.08.27 16:51:02
@halareaal: bárminél nyilván nem volt jobb fényévekkel, de a 2 bl győztes milannál igen.
az a psv meg az utóbbi évtized egyik legmasszívabban alul értékelt csapata volt
federicapellegrini 2009.08.27 16:57:24
@Feech: sőt, előtte pár nappal a palermotól is hármat kapott, meg az elődöntő visszaváóján a psv-től is. csak a védekezés fantasztikusságát reprezentálták a szavaim
A galambősz lord hörögve borult a díszesen faragott stelázsira, a ködös távolban éjfélt ütött egy toronyóra. Kezdhetnénk így is a Bundesliga krimit, de a hétközi forduló időcsapdája miatt rögtön a végére lapozunk. Andrea Barzagli, kérem, álljon fel. Meri-e tagadni, hogy…..
federicapellegrini 2009.05.12 11:16:08
federicapellegrini 2009.05.12 11:33:17
@mocsing: és bernard diomede 98-ból?
federicapellegrini 2009.05.12 11:36:00