Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zweitakt

0 bejegyzést írt és 180 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Furdancs Blog Ha lóg az ajtó... 2019.08.01 05:00:00
Aki már lakott régebbi építésű lakásban, ismerheti a jelenséget, amikor a szobák ajtajai kezdenek kissé nehezebben csukódni. Sőt, aki élt igazi régi bérházban, az emlékezhet, hogy a klasszikus masszív faajtók esetében inkább az volt a ritka, ha valamelyik korrekten és pontosan működött. Ezt…..
zweitakt 2019.08.20 16:22:21
Ha az ajtótokba vésett pánt lötyögős lett, mert a fa is zsugorodik, illetve az ajtó nyitogatása ia terheli, van még egy lehetőség:
Fixálni a pántot.
Nekem a nehéz, rétegelt lemezzel erősített ajtó kezdett lógni pár mm-t. Pontatlan záródás,(=könnyű betörés), nulla szigetelés, asszonyi bosszankodás a szorulós zárral.... Lépni kellett.
Az ajtó záródó oldalát kellően aláékeltem, a tehermentesítés végett. Az ajtófélfában a felső pántot 4mm-es fúróval megfúrtam. Utána a pántot fedő fa részt is megfúrtam, óvatosan a pánt vasáig 10mm-es fúróval. A furatba ment a jó hosszú 5mm-es csavar, odafogva a pántot a masszív tokhoz.
Mivel nem látszik, illetve pont nem érdekel (=lesz@rom), alul is kitámasztottam a pántot egy 20*20*60mm szögvassal. A pánt külső részéhez csavaroztam úgy, hogy a zsögvas kifelé, a zár felé nyomja a pánt fix részét. Passz.
Ja, az ajtóban lévő pántok ezen az átnemő csavaros erősítésen rég átestek. Az is igaz, hogy nem a mai diópántról van szó, hanem a száz éves, esztergált kupakos hosszú pántról.
Egy éve hibátlan.

A cikkben említett csavaros pántok behajtása előtt célszerű a csavart faragasztóval gazdagon megnyálazni. Mehet a furatba is. A csavar besajtolja a ragacsot a fába, ezáltal sokkal erősebb lesz a furat fala. Tartósabb, jobban kezelhető lesz.
Furatok jelölése előtt az ajtót illesszük a helyére és ékeljük ki (rögzítsük). Utána egyszerre jelöljünk a tokon és az ajtó/ablak/szekrényajtó lapon!
1839. október 8. Egy 180 éves fotó a fényképezés megszületésének első éveiből. A torinói Gran Madre di Dio templom, hivatalosan az első Olaszországban készült fénykép. Ma ÍGY fest...
1958. május 1. Fűben alvó házaspár a Városligeti majálison. MTI Fotó: Lajos György  A mai poszt a megszokott régi képek mellett annyiból egyedülálló, hogy ezzel a bejegyzéssel elindul egy olyan összefogás a blog és az MTI Fotóarchívuma között, amire eddig még sehol nem volt példa. Kitüntetett…..
zweitakt 2018.05.02 09:10:28
@gigabursch: A híd megroggyant szerkezetének egy részére támaszkodva pontonhíddal kiegészítve megoldották a két part összekötését. 1945. márc.15-től 1946 jan.10-ig állt így a híd. Ekkor elsodorta a jég.
Ma néhány, karácsonyt idéző képpel jövünk (lesz még a héten). Pillantsunk bele az amerikai Sears áruház 1979-es katalógusának játékai közé. Lássuk mire vágytak akkoriban a gyerekek. Közben nekem óhatatlanul is eszembe jutott, hogy kiskamaszként milyen játékaink voltak az…..
zweitakt 2017.12.19 23:11:07
Magická tabluka!
www.starehracky.cz/katalog_detail.php?PHPSESSID=6310af4eae86c774f88ca64f23081408&kategorie=HRACKY&hracka=741
Spirograph-om nekem is volt, valami egyszerűbb változat, de egy turiban találtam eredeti komplett szettet, gyermekeim örömmel játszanak vele!
És meselemezek is akadtak otthon a Supraphon lemezjátszón. Beethoven és Mozart a TeslaNZC420-on szólt már;-))
Pedálos moszkvicsom sosem volt, de vágytam rá erősen!
Viszont volt gyufát kilövő tankom! Máig sem értem, hogyan tudtak olyan tiri-tarka rettenet műanyagokat fröccsönteni! Talán a Gyárból a maradék granulátumot zsebben kihordva, hacsakúgynem!;-)
És az feltűnt, hogy ezeknek a szerencsétlen nyugatiaknak nem volt mese-dia vetítőjük? Gyermekeimnek, és a kortársaiknak (6-12é) még ma is nagy élmény, ha vetítünk. Persze, a vetítőgépet kissé felturbóztam, hogy szépek legyenek a színek. Amúgy az NDK keretes diavetítőkhöz volt tekerő feltét...
zweitakt 2017.12.19 23:18:18
@eßemfaßom még áll: És Leonyid Brezsnyev atomníj legyokoj!;) És Avpopa azaz Auróra! A Cseh Kultúra Házában lehetett még repülőmaketteket, és modelleket is kapni! Eh, de jó volt!
Meg NDK-ból behozni modellvasúthoz házakat, modelleket.;-)
Sok néven nevezik: lyukfúró, koronafúró, lyukfűrész, fűrészkoszorú. Célja a fúrószárakkal / zsákfúróval nem, vagy nehezen kifúrható, 13+ mm átmérőjű körszeletek kivágása fából, műanyagból, téglából. Leggyakoribb megvalósítása a ránézésre is veszélyesnek, pontatlannak és kényelmetlen használatúnak…..
Az automata mosógép előnyeit nem kell ecsetelni azoknak, akik láttak már mosógépszagú, gombóccá összetekeredett zokniadagot egy fél délelőttnyi keverőtárcsás mosóprogram után, amit a hagyományos centrifuga kopogós tánca festett alá. Talán nem túlzás hétköznapjaink egyik leginkább innovatív…..
Rés a pajzson, avagy a letört lemezdarab gyors pótlására kerül sor posztunkban és megismerkedünk egy hasznos szegecselő eszközzel, a popszegecs-húzóval is. A javítás nem vett több időt igénybe, mint amennyi alatt végigolvassák ezt a képregényt...
Idestova majdnem 95 éve, 1921. október 20-án került sor az első ismertebb repülőgép-eltérítésre; az akció ráadásul magyar vonatkozású, ugyanis minderre IV. Károly második visszatérési kísérlete nyitányaként került sor. A gépeltérítések azóta is hatalmas sajtóvisszhanggal járnak - gondoljunk csak a…..
Szeretjük a költészetet és a barkácsolást is. Örömmel mutatjuk be Gáll István olvasónkat, a dokumentarista lelki dráma, a fokozódó feszültség visszaadásának mesterét, aki túllépve a kételyeken, magabiztosan találta ki és valósította meg egy eltört csapszár…..
Olvasói levelet kaptunk Gyuritól, melyben egy kerékpárszállító elkészítését írja le. Hasznos és látványos lett a végeredmény, szinte elhanyagolható anyagköltséggel. Köszönjük! Az alapprobléma minden biciklisnek ismert: Hogyan vigyem a bicajt (bicajokat) messzebb a…..
zweitakt 2016.08.17 00:12:16
@anonymouse.:
Valóban, nehezen kivehetőek a rugós alátétek. Talán a második képen, ahol a bal kezemmel kapaszkodom a tetőcsomtartóba, ott kivehető. A biciklik elülső villáján a tengelyanyáknak van egy fészek kialakítva, hogy kilazult anya esetén se essék ki a kerék. Ez a bemélyedés rejti a sima M8 alátétet, és ami kilátszik az a már meghúzott rugós alátét. A Villák belső oldalán csak fakötésű alátét van az anya és a villaszár között. Egyrészt, mert egy kötésponthoz elég egy biztosítás, másrészt a villa maga is egy kissé szét van feszítve azáltal, hogy először kézzel a belső anyákat húzom meg. Ez önmagában is ad egy kis feszítést a kilazulás ellen.
A kapupántok csak rugós alátétet kaptak.
Akinek van otthon egy vasfűrésze, reszelője, meg egy fúrógépe, el tudja készíteni.
A video helye:
auto.indavideo.hu/video/Repula-repula_bringa
zweitakt 2016.08.26 00:01:34
@plümpike:
Igazad van, gondoltam én is erre.
A különféle biciklik különféle villáinak illeszkednie kell. A menetszár így teljes szélességében szükséges.
Megkísértett a gondolat, hogy csak a rögzítő darabokat (úgy értem, a nehézprofilból a két lyuknyi darab) fogassam fel a tetőcsomtartó-keresztrúdra, a villa szélességének megfelelően, és annak az oldalához közvetlen csavarozzam a villát. Harmadik ilyen darabot pedig a bicikli hátsó kerekénél elhelyezett tetőcsomtartó rúdra csavarozzam, már ha pont jó helyre esik. Vagy a hosszú tartót önmagában felerősíteni. Csak úgy gondoltam, így jelentősen macerásabb lenne a használat.
Bár a menetszárra hajlító erők hatnak. Az U alakban a középső részen a menetes szárra eső eredő erő nem kevés, de nem is túl sok. (A villa a rögzítési ponton a menetes szárat lefelé illetve felfelé húzza kanyarodás közben, illetve a menetszéltől szitálhat) Tekintettel arra, hogy a bicikli kb 150-180N súlya 60-100 cm hosszú erőkaron dolgozik. Tehát a lehető legrosszabb esetben 180Nm a nyomaték. (De ez nem lehet, hiszen a kerékpár súlya nem csak a legtetején érvényesül) ehhez kell számítani, hogy az autóval 130km/h sebességgel kanyarodunk, F=(m*v2)/r alapján ez az erő túl nagy nem lehet, tekintettel arra, hogy az autó megcsúszik egy bizonyos ponton, ha a sebességhez mérten túl kis körben próbálunk kanyarodni. (m kicsi, r nagy)
Mindezeket végiggondolva jutottam arra, hogy jó lesz az az M8 menetes szár oda. Különös tekintettel arra, hogy a bolti biciklitartók csavarjai milyen silány minőségűnek látszanak (tapasztalat szerint azok a csavarok néha vajból vannak).
Mindazonáltal igazad van, a fáradásos törést nem szabad figyelmen kívül hagyni. A menetes szárat használat függvényében érdemes lecserélgetni. Annál is inkább, mert mind a rugós alátét, mind a csavaranyák is kopnak-kopogatnak minden egyes le- és felszerelésnél. Nem nagy költség, nem nagy fáradság. De igaz ez minden gyári bicikliszállítóra is. Nézz meg egyet közelről, és szörnyülködj! ;-))
Szívesen veszem, ha esetleges hibás gondolatmenetemet kijavítod, nem vagyok anyag-szerkezettani szakértő, jól jön az okítás.
zweitakt 2016.08.26 00:06:29
@plümpike:
Valamit elfelejtettem:
Eszembe jutott még, hogy az U profilon való átvezetésnél egy gumi átvezetőt alkalmazok, és így a keletkező erők ezeken a gumibakokon vezettetnek le, nem a menetes szárat fárasztják, de nagyon macerásnak tűnt a megoldás, és nem is lett volna elég stabil a kerékpár így rögzítve.
Az emberi természet már csak olyan, hogy mindenben logikát keres. De ha egy fenyőerdőben egy óriási horogkeresztet  formázó vörösfenyő-csoportot látunk, arra elég nehéz logikus magyarázatot találni. Az északkelet-németországi Zernikow város külterületén elterülő fenyőerdő belsejében egy mintegy 4300…..
zweitakt 2016.08.24 19:00:36
@McKinney: Nyéki. De már alig kivehető..;-)
@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Ez jó! :-))))
Na és a faiskola, ahol a facsemetéket nevelték? A teherautó-sofőr, illetve a szállító vállalat, esetleg vasút (DR), amelyik a helyszínre szállította a csemetéket? Továbbá a szállító járművek gyártói, megrendelői, üzemeltetői? Nem is beszélve az ásókat gyártó, vagy forgalmazó vállalatokról! Azok is biztos mind nácikok, és fertőznek az ordas eszméikkel! ;-)))
Ahogy a poszt címe is elárulja, ezúttal egy évtizedek óta kertről kertre vándorló pad felújítását örökítettem meg. Az írás nem arról szól, hogy hogyan kell csinálni, hanem arról, hogy én hogyan csináltam. Mielőtt belefognék, az olykor rémtörténetbe illő leírásba, hadd…..
zweitakt 2016.06.10 10:46:42
Üdvözlet!
Én nemrég újítottam fel egy kísértetiesen hasonló padot az óvodának, ahova a gyerkőceim járnak/jártak. Tőmondatokban:
Egy oldalon gyalult szélezetlen akác deszkát vásároltam. (kb. 25mmvastag - Dunakeszi határában a fatelepen válogathattunk kedvünkre,és helyben le is gyalulták az egyik oldalt) Abból szabtam magam a léceket, és gyalultam, fózoltam. A próba összeszerelés, lyukak fúrása után Boróka mélyalapozó, majd színtelen Boróka lazúr került rá 3 rétegben. Az akác nagyon jól bírja az időjárást, és erős is. Sajnos vágás közben kajszult, így a deszkákat "forgattam, mint majom a zseblámpát" mire összeállt, hogy hogyan mutat szépen, ne ordítson, hogy emez erre kojsza, amaz arra görbe.
A vas részeket flexszel drótkorongoztam, majd Dunaplaszt Kerítésfestékkel (Egrokorr) kezeltem 3x. (közvetlen mehet a rozsdára, alapozó és zománc egyben. Szeretem ezt a festéket, bevált már sokszor. Kissé hígítani kell LB-nel, mert nehezen kenhető, sűrű, és ha túl vastagon kenem, nem szárad át. De kis figyelemmel vékonyan kenve remek festék! -Itt barnát használtam, mert az a legolcsóbb, és az Ovinak kevés a pénze;-))
210cm lett a pad hossza. A terhelést felveszi a lábak haránt-merevítője is, illetve megerősítettem a szerkezetet egy meghajtott laposvassal, amit a pad közepén az ülőfelületi lécek mindegyikéhez oda csavaroztam, és felhajtottam a támláig, és azokhoz a lécekhez is odafogattam egy-egy kapupánt csavarral. Így a legnagyobb terhelésnek kitett középső részt a támla is viseli, ami ebben irányban szinte túlterhelhetetlen. Valamint a lécek összekötése a terhelést eloszlatja a lécek között. Nem utolsó sorban a lécek közti hézag egyenesebbé tehető így.
A vas vázra szintén 6mm kapupánt csavarokkal rögzítettem a léceket.
Legutóbbi óvodai rendezvényen 6 óvónéni ült rajta egymás őlében, és meg sem nyekkent!;-)

Képet hova küldhetek róla? ;-)
zweitakt 2016.06.10 23:47:27
@anonymouse.: Dunafa Trade KFT
Faanyag egy oldali gyalulással, festék, lazúr, favédő alapozó, csavar, ecset, csiszpapír, LB, összesen 20.000,- Ft volt.
1985. A szovjet távol-keleti Csukcsföld központjában Anadirban fizetésnapon egy italbolt előtti tömött sor  ..
1906. A Minecraft játékszoftver hivatalos bejelentésére készülnek a Mojang fejlesztőstúdió vezetői... helyett a szentpétervári III. Sándor lovasszobrának dummyja, azaz eredeti méretű próbaverziója  ..
zweitakt 2016.05.15 14:03:49
@David Bowman: Igaz! De nagyobb hiba sose legyen a blogon, azt kívánom!;-) (Центра́льный аэрогидродинами́ческий институ́т, (ЦАГИ),
fonetikusan átírva: Centrálníj Aerogidrodimamícseszkíj Insztitút - CAGI bár a gidrodinamicseszkíjt több, mint valószínű hidrodinamícseszkíjnek ejtenénk, ahogy pl a Hitlert is Gitlernek írják, mondják orosz nyelven.
És lesz.

Megint remek képek!
A német lakóautó bájos, a tömör gumis kerekeivel meg a muskátlis ablakaival együtt. Saccolom a max. seb. 10 km/h
Pár kép. A közös bennük, hogy mindegyik 19. századi, a biciklizés legkorábbi időszakából valók. Persze a BI-cikli szó sem áll meg, hiszen némelyikük három- vagy négykerekű. :) 1896. Magukat a Stearns Hatosikreknek hívó férfiak a négy személykocsit húzó Empire State Express-szel versenyeztek - és…..
1964. Nem óriás ananászokat látunk, hanem a kék agávé növény óriási töveit, amiből a tequila készül. További érdekesség a növényről, hogy nem egy rovar, hanem egy denevérfajra porozza be, és leginkább 1500 méterrel a tengerszint felett érzi jól magát  ..
zweitakt 2015.11.15 21:23:39
@Sigismundus: A Radartechnikában.
A Szovjetúniónak a leghosszabb határszakasza az USA felé az északi sarkkörön túli nehezen elérhető vidék. Innét várták a stratégiai bombázók támadását is. Itt igencsak nehézkes a légtérellenőrzés, illetve a behatolókra a rávezetés. Durván, és nagyon nem tudományosan összefoglalva: lényegileg a nagy távolságra ható radarok nem voltak elég pontosak ahhoz, hogy a vadászgépeket olyan helyzetig tudják a célra vezetni, hogy azok fedélzeti radarjaival a célt már jó eséllyel be lehessen fogni. A tundrán meg túl sűrű radarállomás-hálózatot, pláne reptereket nehézkes fenntartani. Erre találták ki a nagy sebességű elfogóvadászokat, amik oda tudnak érni a harchoz a távoli repterekről is. (Mig 25/31) A probléma a nagy sebességű vadászgép nehezen manőverezhető, tehát a légi közelharcot lehetőleg kerülni kell, tehát nagy hatótávolságú fedélzeti radar is kell. Ez azonban nagy radartükröt igényel a gép orrába, amit nehéz mozgatni, hogy nagyobb teret is "belásson". Ismét a probléma: vagy messzire látok szűk csatornában, vagy nagyobb a látószögem, de kisebb a hatótávom. Na, a "Zaszlon" radarral ezt oldották már meg a szovjetek, amit az amik lekoppintottak. Tudtommal a szovjetek alkalmazták először a parabola tükör előtt a radarprizmákat, hogy ne a tükröt kelljen mozgatni. (1985-ös Brit kiadású könyvben úgy emlegetik a MiG-31 -et, hogy radartechnikája rendelkezik mindennel a "Tüzelj, és felejtsd el!" képességhez...
Nyilván, az amik nem csak másoltak mindent, de sok fejlesztési zsákutcát (Ami rengeteg pénzt nyel el, és csak a legvégén derül ki, hogy nem vezet sehova. - Lásd még itt is volt olyan összeállítás, ami hamvába halt találmányokról szólt.) el lehet kerülni, ha látom az ellenfél megoldását azonos problémára.
1944. április. Amerikai B-17-es egy légvédelmi találatot követően zuhan a jugoszláv Nis pályaudvara fölött...
zweitakt 2015.11.08 15:38:27
@mindenannyi:
Mert az ő kultúrájukban inkább öngyilkosság, mint megadás.
Mondjuk, az utolsó töltényig harcolás, utána bajonettel, foggal körömmel, kaviccsal, durunggal és harc közben elesni még mindig értelmesebbnek tűnik.

lásd még a "Levelek Ivo Dzsimáról" c. filmet

Más.
"Az Államokban a gazdasági válság időszakában elszaporodó, városról városra járó csavargók büntetésére/elrettentésére kitalált eszköz. A bezárt illetőt 10-12 órára az utcán hagyták kiszolgáltatva az időjárás és a járókelők - különösen az utcagyerekek - kénye-kedvének."
Eztmostígyhogy? Szabadság hazája, ártatlanság vélelme, független bíróság ítélete? Hm? A szerencsétlen megpróbál valahogy munkát keresni, hát megyen, amerre bír. Ezek meg kib@xnak vele. Vagy volt valami eljárás, amit valamilyen kihágás után végigvittek, és ez az ítélet született?
Hazudtak ezek, hazudnak ma is, és hazudni is fognak, amíg érdekükben áll. De az mindig medöbbent, hogy mennyire álszent/képmutató az egész USA... (Tisztelet az agyonhallgatott/ellehetetlenített/elnyomott kivételnek!)
zweitakt 2015.11.08 21:49:31
@pityókabor sommelier:
@ördi ke:
@sage5:
Krumplibor italszakértő: Félreértettél, de az ilyen pityókaborfélék ezt gyakorta megteszik, hangulatuktól függően! ;-)
Nem az a gondom, ha egy gazembert becsuknak. Illetve de:
Deres, és mogyoróvessző hatékonyabb, gyorsabb, olcsóbb lenne, a visszatartó erejéről nem is beszélve. Pityu bácsi uborkáját meg ne lopja senki, egyetértünk.
Csak a "tolóketrecet" mivel lehetett kiérdemelni? Csavargásért? KMK?
Ha lopott, "gazemberkedett", rendben van. Csak a képaláírásból nem derült ki számomra, hogy a csavargáson kívül mit tettek MÉG, hogy kitegyék őket némi vegzatúrának.
zweitakt 2015.11.09 10:31:43
@noblesseoblige: Ja, az tök mindegy, hogy valaki milyen nagy büntetést NEM kap. Az elrettentő erő abból eredhetne, ha valaki gyorsan megkapná azt, ami neki jár. (a felderítésbe kéne tolni a pénzt, nem a hosszú éveken át tartó etetésbe...)
Igen, hiába kapna valaki bicikli lopásért 5 évet (25 botot), ha a tett elkövetése után vagy el sem kapják, vagy ha meg is van, akkor is szabad lábon védekezik még 3-4 évig, utána kap felfüggesztettet. Csöhh!

De mindegy is, nem is erről szól a kép, de mindenesetre érdekes érzéseket kelt, azt hiszem, sokunkban, és ez a lényeg. Elgondolkodtat.