Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kétgyermekes Családapa

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Professzore barátom tegnapi posztja, mint azt már mondtam, kellőképpen inspiratív volt ahhoz, hogy ne csak a kommentekben váltson ki reakciót. A Publio – nem véletlenül – megszólítva érezte magát az ügyben, és szólni kívánt. Következzék hát  az ő írásuk. (Az…..
Kétgyermekes Családapa 2013.05.14 11:06:46
Mély tisztelettel annyit szólnék hozzá (én ugyanis anno korrektorként is dolgoztam) hogy nagyon nem véletlenül és abszolút nem helytelenül alakult ki a klasszikus lektor-szerkesztő-korrektor szakmai munkasor!
Ez minőségbiztosítási kérdés!
Akadémiailag eldöntött elvárás a helyesen írt magyar nyelv.
Egyértelmű szakmai elvárás a szedéshibák, a helytelen központozás korrekciója.
A szerző érdekes, de szakmailag esetleg itt-ott helytelen művét lektor nélkül ki fogja véleményezni kiadás előtt?
A döcögő fogalmazású, összekavarodott logikájú szöveg szerkesztő nélkül hogyan lesz egységes?
Vegyük észre: a magányos íróhős (műve) egy komoly kiadó esetén segítő csapattal erősödik meg.
Az a kiadó, amely a kiadott művek helyesírási, nyelvhelyességi, logikai HIBÁIT nem korrigálja kiadás előtt - a mű gyenge minőségéért viselt felelősséget a szerzőre mutogatva hárítja: az egyszerűen egy kevésbé igényes kiadó.
Az eredmény: egy kevésbé igényes kiadvány.
Amit elolvasván az érdeklődő olvasó jobb esetben csak megkeseredő szájízt, rosszabb esetben hibás szóképeket, hibás gondolatokat is kap a pénzéért.

És itt jön a lényeg: aki vesz egy e-könyvet 790-ért, és GAGYIT kap, az nem lesz ám visszatérő vásárló.
Eljutottunk hát a piacrontásig.

Mondhatnók ugyan, hogy a semmilyen e-könyvnél jobb a gyenge minőségű e-könyv is, de szerintem NEM.
Mit is mondott Alfonzó annak idején Moldova Györgynek?
"A jelenet a végére kicsit leül, nem tökéletes, dolgozni kell még rajta!"
"Ugyan miért, a többi része jó, elviszi a gyengét is, nem...?"
"Nincs igazad! Képzeld el, hogy vendégségbe hívnak, bőséges svédasztal... és az egyik sarkán egy pici tányérban találsz egy darab ürüléket. Mi lesz a véleményed a vacsoráról?!"

Köszönöm, hogy hozzászólhattam...
A szentgotthárdi Opel gyárban ünnepelte huszadik születésnapját az első magyar Opel Astra, ahová saját erőből, kormánya mögött két évtizede a cégnél dolgozó Opel munkatársakkal ment Budapestről. A gyárban a régi igazgató, két százéves Opel és egy vadonatúj Ampera várta.…..
Kétgyermekes Családapa 2012.03.15 21:52:59
@dg1:
Köszönöm a megosztást és különösen köszönöm a személyes választ - kíváncsian várom a filmet!
(Érdekes, hogy megnyilvánulásaiban Dömsödi Gábor sok esetben határozottan úriember, csak sajnos olykor számomra furcsa lépések is megtörténnek.)
Ígérem, hogy tartózkodom a további (téves?) véleménytől, amíg nem nézem meg a filmet.
További szép estét!
Lehet, hogy már kicsit elfogott a karácsonyi hangulat, de valahogy nem visz rá a lélek, hogy érdemben foglalkozzak az elmúlt napok politikai-gazdasági történéseivel, mégha mégoly jelentős események is zajlanak éppen. Valahogy olyan lerágott csont érzése van az embernek. És a…..
Nagy gázra kitekeri a kormányt a kezedből, de hatszáz forint egy tankolás. Kipróbáltuk, tetszett, mégis aggódunk...
Belsőség Nesze, Mondeó! 2011.09.02 07:00:00
Ez nem egy Aston Martin? Ja, vagy azt már eladták! Mivel a rengeteg program mellett volt hat-hét órányi üresjárat, elugrottunk a közeli műszaki múzeumba, a helyi sajtós Petra szervezett nekünk egy fullextrás Transitot, amihez hasonlót ritkán látni. Nagy élmény volt. Mai…..
  Még nem ültem olyan Škoda tesztautóban, amire ennyien ráizgultak volna. És a Yeti jó. Nem tökéletes persze, de tényleg jó. Vélemények az azonos című írásunkról...
Éjjel fél tizenkettőkor még Árva várát nézegettük a térképen, Szlovákiába indultunk volna knédlit tömni, tatrázni, ahogy három héttel korábban meg is beszéltük. Aztán Mariazell lett a dologból, és ezt az özönvíz ellenére sem bántuk meg. Vélemények az azonos című…..
Kétgyermekes Családapa 2009.08.30 18:24:48
@Kétgyermekes Családapa:
Elnézést, félreérthető lett: a félszerzetek alapvetően nem itt a Sebesség Oltára Blogban, hanem úgy kompletten a Totalcar kupacban gyülekeznek.
A blogban inkább az lenne üdvös változás, ha nem ezekkel a negatív betűkkel folyna ki a szemünk. Vajon még hányan kell, hogy kérjék azt az egy klattyintást a webmestertől? Bocsánat, hogy ma ilyen kritikus vagyok... A Csikós-írásokért még a szemem is hajlandó vagyok rontani, csak nem értem miért kell.
  A rosszindulatúan hangzó pletyka, mely szerint a gyártók a tartós tesztelést az első néhány ezer vásárlóra bízzák, nem teljesen alaptalan. A jelenlegi modellciklusok mellett többre se idejük, se pénzük nincs.  Vélemények az azonos című írásunkról...
Kétgyermekes Családapa 2009.07.01 09:35:57
A cikkről nekem a szerecsenmosdatás fogalma jutott az eszembe.
Nézzük a szakirodalmat!

„A tervezett elavulásnak az a lényege, hogy az új típusú, rendkívül tőkeigényes, hatalmas kutatási beruházásokat igénylő termelés nem alapozhat arra, hogy a termék addig működik, ameddig működik.
A befolyásolásnak három fő területe alakult ki. Az egyik a funkcionális elavulás. Ilyenkor a régi termék helyett új, hasonló, de „okosabb” típus jelenik meg. Ilyen például a fekete-fehér helyett a színes televízió, a mono rádió helyett a sztereó.
A második terület a minőségi avulás. Ilyenkor a termék egy meghatározott idő után elromlik vagy elkopik. A feladatot ruhák esetében könnyű megoldani, de a bonyolultabb műszaki cikkek esetében óriási technikai bravúr, hiszen azt kell elérni, hogy a különböző alkatrészek nagyjából egyszerre romoljanak el, máskülönben érdemes volna megjavíttatni a készüléket. A termék egyszerre való lerohadásának művészetét a japán autógyárak vitték tökélyre. A másik trükk, hogy csak egy lényeges alkatrész elromlását időzítik, de ennek az alkatrésznek, illetve a javításának az árát olyan magasra srófolják, hogy a vevőnek inkább megérje a régit kidobni és újat vásárolni.
A harmadik nagy üzlet a divat. Miután a minőségi javulás, illetve a funkcionális avulás korlátozott lehetőséget jelentettek, a nagy gyárak a divat tervezését vették célba. A divat lényege, hogy a régi termék a vevő agyában avuljon el, az új termék hitesse el vele, hogy jobb is, nemcsak új. A pszichológiai elavulásra építő vezető iparág a nőiruha-gyártás. A másik gyorsan váltó divatágazat az autóipar. Az új típusok változása 90 százalékban a borításra és a formára korlátozódott...”

(Forrás: Szelényi Iván: Az amerikai életforma és a fogyasztói társadalom)