Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pitykeőrmester

0 bejegyzést írt és 122 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem Zoltán az első, aki megírta véleményét a témában (gondolom, nem is az utolsó). Ötven évesen, négy év nagy-britanniai élet után azt mondja, miként nem a pénz miatt lett határátkelő, így hazaköltözése sem pénz kérdése. Amiért különösen érdekes az írása, hogy…..
Pitykeőrmester 2018.12.10 17:18:08
Akarod tudni, hol tartasz? Ha mondjuk 30 éves vagy, akkor eddig mintegy 12 évet töltöttél felnőttként. Az előtte lévő részt nem számítom be. Sehová nem igyekeztél, minden egyértelmű volt, felelősség egy szál se, döntéseket az életedről aligha hozhattál. De ez a 12 sem teljesen felnőtt. Most nem…..
Pitykeőrmester 2014.02.11 16:36:27
@Quadrille Lobster: Túlságosan általánosítasz és úgy írod ezeket a dolgokat, mintha te nem tartoznál ehhez a társadalomhoz. Pedig szerintem ugyanúgy nem tudod te sem, hogy mit csinálj, hogy csináld és hogyan valósítsd meg az álmaidat, mint azok, akiket beletettél a nagy kalapba. Miszerint mit tudnak ők?

Te mit tudsz?

Burokban élsz-e, hogy a kívülálló szemével bélyegezd a többit? Esetleg valami nagyot vittél véghez már 20 évesen, amiért így beszélsz "átlagos" (hogy téged idézzelek)emberekről? Én egy átlagos ember vagyok, pedig a nem átlagosok világát élem és valóban élek, mégsem vagyok több vagy kevesebb senkinél, aki másként csinálja....
Pitykeőrmester 2014.02.11 16:46:21
@Barbarina: Egyetértek! Pedig nincs gyermekem, de nem is valami vastag takaróként gondolok rá, amivel a saját sikertelenségemet tudom majd leplezni és ujjal mutogatni rá, hogy miatta nem vagyok sikeres.

Az is egy szint, amikor az ember még úgy gondolja, hogy önmegvalósít. Az egy másik, amikor már férj/feleség és gyermek mellett valósítgat ezt-azt. Ezek nem zárják ki egymást. Én szintlépésnek fogom fel. :) A cikk írója valószínűleg még egyik szintet sem érte el. Gondolkodik, okoskodik...és készül az önmegvalósításra. Ami vagy összejön vagy nem, de már előre a gyermekre fogta.
Egy egészen érdekes történetet kaptam a minap, hiszen szerzője, Szabi tulajdonképpen nagyon érintőlegesen szereplője volt a legutóbbi angliai posztnak is. Úgy érezte, szívesen megosztaná történetét veletek, így született meg a mai poszt. „Az én történetem 2010…..
Pitykeőrmester 2013.11.12 16:28:42
@montroyal:

Nnnna...hát a tegnapi poszttól nem is tudom, talán icipici hányingerem lett. Nem írom le miért. Hála égnek ma rendes posztot kaptunk.
Pitykeőrmester 2013.11.12 16:38:24
@nyuszigonosz:

Ja.... neeeeeeem! Én a sajátomat költöm okosan, csak egy tanács volt, hogy figyeljen oda a lehetőségekre. Talán egyszer megvalósítható lesz egy passzív jövedelem, amiért most sokat kell tenni, de később lehet nem kell megszakadni. Mert az oké, hogy most megszakadunk a munkában, még most bírjuk, de nem biztos, hogy 10-15 év múlva is fogjuk tudni csinálni. Vagy akarjuk csinálni... És, ha most mindent elb_szunk, akkor később lehet bánni fogjuk. Én így gondolom, de nem vagyunk egyformák. Valaki most akar élni, valaki próbál a jövőre gondolni.
Pitykeőrmester 2013.11.12 17:08:58
@Don Kartasch:

Na ez volt az ütős.
Én a kétkezi munkásokat lenéző húdevalakiktől tudnék darabosat böfögni. És ők olyan jókat szoktak kuncogni magukon és az a baj, hogy másokon is. Pedig igazából ők a nevetségesek.

Külföldön a legtöbb ember nem a szakmájában dolgozik. Van néhány szerencsés kivétel és vannak sikersztorik is. Persze, hogy vannak, de hogy lenézzek valakit azért, mert próbál talpon maradni.... azt elképzelni nem tudnám. És megértem a barátodat. Hidd el sokan ezért nem írnak sem ide, sem máshova. Én olvasni szeretem a történeteket, ritkán szólok hozzá, viszont vannak itt rendszeres megmondóemberek. :)
Vége a nyaralásoknak, lassan mindenki visszatér a normál kerékvágásba, de ilyenkor még egyszer végiggondoljuk, milyen élmények is értek minket a nyár folyamán. Így tett Bence is, aki Walesből látogatott haza és bár élményei inkább pozitívak voltak, a végkövetkeztetés mégis…..
Pitykeőrmester 2013.09.02 17:44:18
@Határátkelő:

És azt hogy tudom kérni? Egyébként kérem. Mert, hogy azoknak úgy látom megvan, akik sokat írnak ide. És azoknak is, akik időnként trollkodni szoktak. Tehát nem látom értelmét ennek a szűrésnek.

Kérhetem a prémiumot?
Pitykeőrmester 2013.09.02 23:17:46
@Mirjam2:

Nem mondod! Vicc ez az egész! Engem már a sírógörcs kerülget, ha az otthoni politikai elitre kell gondolni.

Ja, ma fel kellett hívnom a NAV-ot. A "kedves" telefonos ügyintéző hölgyike nem adhatott ki információt nekem a kérdésemre. Pedig volt ügyiratszámom és mindenem ahhoz, hogy azonosítható legyek. Azt merészelte mondani, hogy menjek be az irodájukba.... Pfff....nem fogják fel egyszerűen, hogy nem vagyok az országban.
Pitykeőrmester 2013.09.02 23:23:10
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Én ezt nem tehetem meg. Van egy ingatlan a nevemen. Ráterhelhetnek már mindent. Úgy meg aztán főleg nem vicces, hogy jogtalan volt az egész.
Sok szó esett már és esik is itt, a blogon arról, mennyire kell vigyázni arra, milyen külföldi munkát vállal el az ember, és kiben bízik meg. Sajnos sok az átverés és nagyon észnél kell lenni, különben könnyen úgy járhat az ember, mint a mai poszt (vagy inkább segélykiáltás)…..
Pitykeőrmester 2013.08.14 19:00:09
@macamuca:

Egyet kell értsek veled. Ráadásul itt inkább csak tanácsot tudunk adni, de segítséget nem. El tudjuk mondani, mi hogy kezdtük anno, de azt hiszem azzal sem lesz most előrébb a posztoló.

Remélem nem fog elmenni ebbe az irányba a blog. Mostanában így is elég sok érdektelen poszt volt. Tudjuk! Unalmas már Anglia vagy a szigetország bármelyik része. Tényleg az, de mégis sokan választják, mert relatíve fizetést kap az ember a munkájáért.
Unalmas Németország és Ausztria is, de lehet mondani ugyanezt Európa bármelyik országára. Unalmas és kész. Viszont százezrek vannak bennük, akik le tudják írni a tapasztalataikat és élményeiket, amiket mégis szívesebben olvas az ember, mint egy 10 soros segítségkérést. Sajnálom őket nagyon, mindenkit sajnálok, akit átvernek, de akit át lehet verni azt sajnos át is fogják.
Határátkelő Magyar magyarnak... 2013.06.21 06:47:00
Nem egy boldog történet a mai, mert Zsuzsa írása arról szól, miként került németországi (magyar főnök vezette) munkahelyébe egy rossz mozdulat. Természetesen nem szeretnék általánosítani, hiszen emberekként különbözőek vagyunk, de a történet mindenképpen…..
Pitykeőrmester 2013.06.21 18:11:38
@Pitykeőrmester:

Ja azt elfelejtettem írni, hogy én nem német területen dolgozom. Ezért nem ismerem mit kell ott tenni.
Pitykeőrmester 2013.06.21 22:14:07
@váj mí:

Szerintem meg a szükség nagy úr, és bizony sokan beleesnek abba a hibába, hogy elkezdenek dolgozni mindenféle szerződés nélkül. És így gyakorlatilag semmi nyoma, hogy valóban ott dolgozott. Ha elmegy az Arbeitsamthoz úgy, hogy nem volt papírja max körberöhögik és még meg is büntetik. A főnöke meg azt is letagadja, hogy valaha is látta a posztolót.

Rozsdás bökőt, hogy ha volt is szerződése nem kapott belőle másolatot, így most nincs mivel menni reklamálni.
Pitykeőrmester 2013.06.21 22:16:04
@Jess G:

:DDD

Otthon sosem dolgoztam hétvégenként. Meg is kerestem a majdnem 100 ezer forintot. Idekint azért dolgozom néha hétvégén is. Picikét többet keresek. Mondjuk nem vagyok gazdag, de szegény sem.
Mai utunk Németországba, Augsburgba vezet, és kiderül, miért indul útnak egy mérnök és egy közalkalmazott, feladva mindent. Zsuzsáéknak szerencséjük is volt, hiszen egy baráti család az elején segítette őket, és viszonylag hamar találtak munkát is, bár a nehézségek csak…..
Pitykeőrmester 2013.05.18 11:11:29
@NIKI LAURA:

Már vártam mikor rúgod képen a posztolót, de nem kellett sokáig várni rá.
"cc 360e,amit itthon is játszva megkeresel,ha nem vagy béna" ---- Írod te.

Eszméletlenül sok "béna" van, akinek ez a pénz otthon egy álom és a "bénasága" miatt képtelen ennyit összetenni. De attól még ott a hitele vagy egyéb nagy kiadása, amit fizetni kell. Szóval az ilyen bénák elmennek külföldre, keresnek egy picit többet (én legalábbis ennél többet keresek) és bevállalják, hogy az élet is egy picit drágább az adott országban és, hogy meg kell becsülni azt a munkát, amit éppen csinál az ember. Még, ha nem is olyan kényelmes az, mint egy irodában csapkodni a csalánt más f*szával, teszem azt mondjuk éppen 100 ezer forintért.

Senkinek nem válik hátrányára, hogy tanul egy kis alázatot a munka, a munkatársai és a munkaadója irányába.

Én a bénák nevében köszönöm meg az ittenieknek, hogy munkát adtak nekem. A félretett pénzemet pedig minden esetben eddig otthon fektettem be. Lehet hülye vagyok emiatt, de még mindig hiszek abban, hogy jobb lesz otthon...
Pitykeőrmester 2013.05.18 11:26:39
@lesson:

Szerintem, mert nem beszéli a nyelvet és így egy kicsit az önbizalma is kevesebb, hogy a saját szakmájában keresgéljen. De ez az én véleményem, mert körülbelül ugyanezt élem át én is. Mindenki kérdezi, hogy miért nem próbálok meg a szakmáim egyikében elhelyezkedni idekint, mert hogy már jól beszélem a nyelvet. Valamiért én úgy érzem még nem elég jó ahhoz, hogy ilyen stressznek kitegyem magam (és másokat is) és esetleg elbukjak.

Én megértem. Nem kell kapkodni...
Pitykeőrmester 2013.05.18 11:31:09
@Kellemes Zérókomponista:

:-D Ja, hogy szokjuk meg a szar szagát? Vagy, hogy hagyjuk tapicskolni a saját okádékában? Oké. :))))) Benne vagyok. Gondoltam meg lehet neki magyarázni a mi oldalunkat is....én kis naív.
Úgy elképzelem, hogy minden este úgy fekszik le, hogy már várja a reggelt, hogy valakibe belerúgjon. Ettől valamiféle gyönyört érezve. Háááát, ha más nem jut így is ki lehet elégülni.

Na megyek a "béna" munkahelyemre. :)
Három év külföld akár sok is lehet annak, aki szíve szerint maradt volna Magyarországon, de nem akart egész életében albérletben élni, szeretett volna egy kis anyagi alapot összeszedni magának. Csaba szociálpedagógus egy főleg autista gyerekeket tanító iskolában, ami nem lehet…..
Pitykeőrmester 2013.05.16 11:06:58
@Vlad Gierst:

NI nálam is flottul ment. Semmi, de semmi gond nem volt vele. Bár lehet azért, mert nem egy London méretű, túlzsúfolt városban csináltattam.

Az oktatással egyet kell értenem. Itt is rossz és otthon is. Itt valaki írta, hogy a kettő között kellene valahol lenni, de nincs ott, ezért valamelyiket el kell fogadni. Én az ittenire egy pennyt nem tennék, ahogy látom milyen ostobák az emberek időnként és a gyerekek sem valami eszesek. Cserébe viszont nincsenek stressz alatt sem, ami az otthoniakra nem mondható el. Szóval hogy mi a jobb a gyereknek? .....

A többivel, meg nem tudom mennyire lehet egyetérteni. Megértem a posztírót egyébként. Mi is mennénk már haza nagyon. A mi barátainknak is van munkája otthon így eléldegélnek. Viszont, amikor én személy szerint munkanélküli lettem, akkor nagyon gyorsan elfogyott az a kis félretett pénz, amit évekig spóroltam. Munkát nem találtam. Jönni kellett és ezt nem bántam meg. Szóval nem minden a pénz - tény - de nagyon rossz, ha nincs. És munka sincs.

Ha biztosan tudnám, hogy ha holnap hazamegyek, akkor holnapután már munkát kapnék otthon, akkor én most összecsomagolnék és indulnék... Ennyi.
Bevallom, örömmel olvastam a mai történetet, mert kicsit más szemszögből mutatja be Magyarországot – kicsit talán másképp láttatva a mindennapokat. Írója, Móni, angol férjével 36 év után költözött vissza Magyarországra, és bár akad, ami nem tetszik neki, most mégis…..
Pitykeőrmester 2013.05.13 16:10:40
@Amichay:

Mégis ki a hátam közepét lehetne választani, aki normális? Én itt most segítséget kérnék, mert nem tudok olyat mutatni egyik Magyarországon szék(let)elő párt tagjairól sem, akiket a normális név megilletne.
Radikális változtatás kellene, de az meg nem lesz lássuk be. :)
Van egy olyan pillanat a legtöbb, egyedül útnak induló, a szeretteit, családot (akár csak ideiglenesen) hátrahagyó határátkelő életében, amikor elgondolkozik azon, vajon helyesen döntött-e, és mit keres ő egyáltalán ott, ahol van. Tapasztalatom szerint ez szinte független attól,…..
Pitykeőrmester 2013.05.03 11:00:17
@NIKI LAURA:

Kicsit törni English? Ha igen, akkor talán írj inkább magyarul. Tudod itt többen nem törik és ez egy kicsit így nevetséges...nnna! :)
Pitykeőrmester 2013.05.03 11:05:36
@01234567:

Ez nagyon igaz. Nagyon sok ilyen sztorit hallottam, hála égnek nem ismerek ilyen "embereket". Mondjuk nem is függök senki segítségétől.
Sokan sokszor hajlamosak csak a sikertörténeteket meghallani a külföldi munkavállalás kapcsán, pedig jócskán akadnak árnyoldalak is. A mai posztból kiderül, a londoni munkavállalás is jócskán szolgálhat nehéz pillanatokkal, legyen szó a munkáról, a magánéletről (bérelt…..
Pitykeőrmester 2013.04.19 23:21:03
@Hicudzsi:

Köszi, köszi. Kipróbálom.
Pitykeőrmester 2013.04.19 23:25:13
@Jess G:
Nem, nem használok self-raisinget csak süteményekhez. Valamiért nem lett jó még sosem itt a nokedli. Na, de kipróbálom Hicudzsi javaslatát. :)

Pirosaranyat mi szeretjük. A chilli powder nem ugyanaz, mint a rendes fűszer paprika és a Pirosaranyhoz meg tényleg semmi köze. Mi pörköltös család vagyunk. :) Szeretjük, ha van benne ilyesmi. Viszont tényleg mindent meg lehet itt is kapni, amiből főzni lehet.
Pitykeőrmester 2013.04.19 23:38:19
@tildy:):

Köszi szépen. Beszerzek ilyet is. Holnap lesz több időm és úgyis mennem kell vásárolni.

@Barátusz:

:D

Jó éjt nektek! Én lecsatlakozom mára a Határátkelőről.
A blog indulása óta már sokszor elmondtam, hogy szeretnék mindenféle véleménynek helyet adni, így azoknak is, akik a maradás, vagy (mint ebben az esetben) a hazaköltözés mellett érvelnek. Finoman szólva is túlzás lenne azt állítani, hogy Nyba írásának minden részével…..
Pitykeőrmester 2013.04.15 14:56:04
@xlngx:

A föld alapú támogatással még nem megy sokra. Azt éves szinten egyszer adják. Hektáronként (nem tudom pontosan), de talán 50-60 legyen 70! ezer forint. Ha valakinek van mondjuk 300 hekár földje, az ugye már szép pénz, bár azt a földet meg is kellett valakinek venni.... Ne ragozzuk

De, ha valakinek csak 2 hektár földecskéje van, akkor éves szinten az a 100-120 ezer forintnyi állami föld alapú támogatás nem sok. Abból még nem él meg fényesen. ;)
Pitykeőrmester 2013.04.15 15:06:19
@xlngx:

Én meg arra írtam, hogy és mi van ha felveszi a földalapút? Nem segélyt fog felvenni, hanem egy értelmes támogatást, ha egyáltalán felveszi. Mert nem kötelező igényelni, de hülye aki nem teszi és tehetné.

Én inkább a segélyeket vonnám már meg!
Pitykeőrmester 2013.04.15 15:27:10
@xlngx:

Igen, Magyarországon a magántulajdon megléte még mindig az elsődleges cél. Belénk nevelték, hogy ha nincs házad, nem vagy senki. Ezzel viszont szépen röghöz is vagyunk kötve. Van házunk, hát vagyunk valakik.... pedig sokkal kevesebbek vagyunk, mint akinek ugyan nincs háza, de oda megy, ahol munka van és akkor hagyja azt ott, amikor lesz egy másik munka máshol.

Itt külföldön a legtöbb ember bérel lakás vagy házat. Költözik a családdal. Ettől ugyan ridegebbek, mert minek valahol megszeretni élni, ha úgyis hamarosan továbbállnak. Itt is vannak olyanok, akik vesznek sajátot. Persze, hogy vannak, de azok úgy látták, hogy 10 évre előre gondolkozva is ott fognak élni, ahol most.
Vagy nagyon tehetősek és több házuk is van. Ennyi.
Sok történetben szerepelt már itt, a blogon is az, hogy mennyire kell vigyázni külföldi munkavállalásnál (is...), hogy mit ír alá az ember, és milyen közvetítőkön keresztül vállal munkát. Ferenc története Németországon és Anglián át Svédországig tart, nem kevés…..
Pitykeőrmester 2013.03.20 18:22:04
@aaron thorn:

Te miről beszélsz? Nemzeti érdek? Itt külföldi feketén dolgozó munkavállalókról van szó nem valami Svédországot fenyegető merényletről! Nem hiszem, hogy különbséget tenne bármelyik adóhivatal adót csaló orvos és adót csaló hegesztő között.

Elhiszem neked, hogy ismered a posztolót és jó embernek tartod. Lehet ő jó ember, lehet lelkes munkavállaló és lehet olyan ember, aki valóban segíteni akar sorstársainak. A lényeg, hogy aki feketén dolgozik az bizony tudja, hogy feketén dolgozik. Főleg, ha éveken át csinálja ezt.
Pitykeőrmester 2013.03.20 18:43:36
@Whave:

Akkor éppen otthon voltam Magyarországon, amikor lenyúlták a nyugdíjakat. Köztük az én addigi befizetéseimet is. Nem volt még ugyan nagyon sok, de szíven ütött a tudat, hogy engem hagyni fognak megposhadni nyugdíjas koromban.
Mert ugye magyar fizetésből félretenni nem nagyon kell. Előtakarékoskodni a nyugdíjra meg egyáltalán nem lehet. Az, hogy valahova még egyszer ilyen jogcímen bármit is befizessek az ki van zárva. Inkább teszem ezt külföldön. Itt legalább egyébként békén hagynak.
Pitykeőrmester 2013.03.20 18:50:50
@aaron thorn:

Ezt is elhiszem, de az első ilyen év után, amikor megkapták a kinti adóhivataltól a felszólítást a be nem fizetett adókról, akkor azért már lehetett volna gondolni, hogy valami nincs rendben.

Egyébként valahol megértem a posztolót, mert ugye egy idő után már semmi más nem számít a legtöbb embernek csak, hogy dolgozzon és fizetést kapjon. Ha feketén, akkor úgy. Hitelek vannak otthon és rosszul élő családtagok.... Szóval valahol értem, hogy miért nem vonták kérdőre korábban a közvetítőt. Nnna.
Néha az az érzésem, mintha kicsit háttérbe szorulna a határátkelésnek az a lelki folyamata, ami független pénztől, áraktól és bérektől, egyszóval az anyagiaktól, mert az új élet kezdetének nehézségeiről is szól. Miként Zsolt mai írása. FOGADÓ A HATÁRON!!! Ma…..
Pitykeőrmester 2013.03.18 11:55:32
@ffüttyfürütty:

:D Ez hatalmas, de kábé ennyi volt a poszt.

Szerintem órákon át lehetne sorolni a külföldre költözés lelki oldalát, ami teljesen más akkor, ha az ember kényszerből megy külföldre és teljesen más, ha mondjuk két lehetőség közül választja ezt. A kényszer költözőktől már hallottunk/olvastunk lelkis beszámolókat. Egyébként én is közéjük tartozom.

A nem kényszerből költözöttek lelkében pedig valószínűleg sokkal kevesebb probléma húzódik meg.
Mi hiányozna mostani életedből, ha visszaköltöznél Magyarországra? Ezt a kérdést tettem fel az országfelelősöknek, és érkeznek is a válaszok. Ma például B-től Franciaországból, aki ír kulturális sokkról és beilleszkedésről is, mi több, az is kiderül, mi nem hiányozna. (A…..
Pitykeőrmester 2013.03.05 22:30:17
Pitykeőrmester 2013.03.05 23:47:38
@hagyma:

Baszki! Nem tudom növeszteni. Ezért nézek fel Brezsnyevre. :)))
Németországtól Magyarországon át Dublinig ível a mai poszt, ám Rumi írása egyúttal belső utazás is. Kiderül belőle, hogyan lesz egy Németországban született, részben Magyarországon felnőtt, jelenleg Írországban élő emberből magyar, s hogyan marad az, miközben a három…..
Pitykeőrmester 2013.03.05 00:01:39
@Spacecake:

:) Tehát akkor svájci munkát ajánlasz, napi hány órában(?) ennyiért.

Akkor egyelőre marad Skócia, napi 6 óra sokkal többért. Na jó heti háromszor azért több, mint 6 órahossza. Olyankor megvan az a 12 is.
Pitykeőrmester 2013.03.05 00:04:24
@Spacecake:

Oké. Beszélünk még. :)

@gyapjasmaki: én itt építek kapcsolatot. :))) Jó kis csapat ez itt.
Pitykeőrmester 2013.03.05 00:22:25
@Spacecake:

Nem ugrálok egyelőre. Ha majd otthon találok munkát, akkor fogok elgondolkozni. Köszönöm a lehetőséget így látatlanban is. :)
Magyarország sok szempontból az egyik legjobb hely – írja mai szerzőnk, Pitytor, ám gyorsan hozzá is teszi: csak megélni nem lehet, különösen, ha az eddigi átlagosnál jobb életminőséget a munkanélküliség fenyegeti. Ráadásul egy kisgyermekes anyának gondolnia kell a gyermeke…..
Pitykeőrmester 2013.03.02 12:08:18
Én egy picit úgy érzem, hogy a cikkíró nem akar semmit feladni. Ha jól értem ő most otthon van a gyerkőccel. Nem talál munkát négy órában sem, nyolcban sem. Közben a férje dolgozik. Ha esetleg elveszíti a férje a munkáját, akkor 180 fokos fordulatot vesz az életük. Ami a posztoló szempontjából valószínűleg rosszabb lesz. Talán újra dolgozni kell, talán nem 600 ezer forintért. Visszaesés-e ez vagy fejlődés? A férj szempontjából visszaesés, a posztoló szempontjából talán fejlődés. Bölcsik, óvodák meg vannak, bár egyre kevesebb.

Svájc, Németország, Ausztria? Nem elég jók? Nincsenek pálmafák az igaz. De relatív közel vannak Magyarországhoz. És relatív pénzt adnak a munkáért. Nem elég egzotikus a posztírónak? Nem értem ezt a fajta dilemmázást. Lehet menni egzotikus, gyönyörű országokba nyaralni vagy akár hónapokat ott tölteni, de ahhoz általában pénz kell, amit általában nem ott keres meg az ember.

A gyerek jövőjéről meg már sokan írtak. A gyerek abból fogja kihozni a legtöbbet, ami éppen van. Ha Magyarországon, akkor ott, ha a Cayman szigeteken, akkor ott. Neki egyelőre a kiegyensúlyozott, mosolygós, kedves szülők a legfontosabb. Nem egy görcs, aki a vakolat alatt attól fél, hogy ha a férje elveszíti az állását, akkor neki lejjebb kell adnia. Igen sokan lejjebb adták az elmúlt években. Nem szégyen az.

Ha a férj valóban zseni, akkor szerintem nem kell tartani az állása elvesztésétől sem. Azért a zseniktől ritkán válnak meg még Magyarországon is.
Pitykeőrmester 2013.03.02 12:26:47
@Gizi Bé:

Persze, fel lehet fogni úgy is, hogy választ keres, meg úgy is, hogy elutasít lehetőségeket, mert nem tetszik neki az adott ország. Miért nem jó egy Svájc, Németország, Ausztria? Beszélik a nyelveket, bármit kihozhatnak belőle. Kihozhatnának.
Sokszor hangzik el baráti beszélgetésekben (és nem csak azokban), hogy Magyarországon az álláskeresés során (is) elsősorban a kapcsolatok számítanak és csak másodsorban a tudás és a tapasztalat. Csaszi leveléből az derül ki, hogy az elmúlt időszak eseményei benne is súlyos…..
Pitykeőrmester 2012.12.22 18:58:11
@Enystone:

A női diszkriminációt én is minden (hangsúlyozom, MINDEN) helyen megkaptam otthon. Két év után adtam fel teljesen. Magyarországon nem is találtam semmi munkát, pedig pénzügyi, számviteli végzettséggel az ember azt gondolná, hogy tud érdemi munkát is végezni. Mindenhol az volt a baj, hogy nő vagyok és szülni fogok. Így kijelentették, nem kerteltek. Azóta eltelt 5 év. Még mindig nincs gyermekem. Külföldön roskadozok a munkától. Fizetést is kapok a munkámért, félretenni is tudunk belőle. Igaz, nem szakmabeli munkát kaptam, de tudjátok...rohadtul nem érdekel.
Subba A világ legnehezebb játéka 2010.12.05 11:45:00
Egyelőre még elindulni se sikerült, de rajta vagyok!..
Pitykeőrmester 2010.12.08 15:01:15
@TVCJ: 50 méter? Cheater vagy! Ezzel lehetetlen halálos csonttörés nélkül két méternél többet menni. Nem,hogy még ugrálni...
Várjátok már, hogy beüssön az igazán jó idő, mi? Hogy aztán minden hétvégen bemutatásra kerüljön egy hasonló zseniális kis előadás, random haverok által?     ..
Pitykeőrmester 2010.04.23 17:20:45
Válságmentes zóna a Centrifugában: az Alma világnézeteTúltermelési válság van, ez annyit jelent, hogy a világ képes kihordani egy új világot. Ez a világ előbb virtuális, a hálózaton kering és formálódik, mostanra pedig meg akar nyilvánulni. Ez a világ a kulturális kreatívok…..
Pitykeőrmester 2009.06.05 17:35:09
Hazaértem. Épségben, egészségben, boldogságban.De kezdjük ott ahol abbahagytam (kicsit hosszúra sikeredett, de élvezem a helyzetet: a meleg szobában, a rádió mellett, a fotelben, a laptopon INTERNETEZHETEK! Annyit amennyit akarok!!!!)2009. 03.06-08.Pénteken (03.06) reggelén indultam…..
2008.11.02-05.4 nap eltelt utolsó írásom óta, nézegettem és csalódottan tapasztalom, hogy kevesen olvasgatják a blogot. Gondolom hosszú és uncsi és nehezen követhető.. Hát igen. Nehéz leírni a látványt és az érzést amit ezek a helyek kiváltanak belőlem. Mindegy, írom tovább,…..
Amíg össze nem szedem magam és be nem fejezem az elmúlt két hét történetenék leírását, pár képet küldök erről az időszakról. Hastingsben vagyunk, dolgozunk, barátkozunk, eszünk, iszunk, alszunk stb. Íme, így képviseljük az országot, mi "hungarians" kiwi…..