Adatok
görbe világ
0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Dán szemmel kicsit olcsó megoldással próbál a koppenhágai városvezetés újabb tízezreket kerékpározásra bírni. Kiépítik, illetve kibővítik a főváros és a környező települések közötti bicikliút-hálózatot. A valódi, az autóforgalomtól hidakkal, aluljárókkal…..
görbe világ
2009.11.08 19:53:32
Én csak annyit mondhatnék, hogy fél év után a rossz idő újra felzavart a BKV-ra és nagyon rosszul érzem magam. Egyszerűen taszít a sok ember, a zsúfoltság, a lökdösődés, hogy meleg van, de nem tudok levetkőzni, meg sok minden egyéb. Nagyon hosszú lesz ez a tél, alig várom már, hogy újra tekerhessek. Ja igen: van aki ilyenkor is tehet, de én inkább leteszem már ilyenkor a bringát. Szóval akármilyen gond lenne a sok biciklitől, bárcsak lenne már az a gond, mert tömegközlekedni a lehető legrosszabb választás. (És talán már nem is a legolcsóbb.)
Elkészült Budapest második nem balesetveszélyes kerékpárútja a Thököly úton. A frissen felújított egy kilométeren ugyanis – az Alkotmány útihoz hasonlóan - nem a járdán vezették végig a kerékpárutat, a biciklisek és a gyalogosok konfliktusának fokozására. Ehelyett az…..
Ha a paprikaspray már elég fojtogató, akkor kisebb-nagyobb tömegdemonstrációkon még mindig szokták az ő nevét skandálva hergelni a rendőröket. Az RTL Klub főzőműsorba hívta, a Hot pedig a halott rendőr családjának barátját is felhívta, hogy ne csak egy DJ legyen, aki almás…..
Minél nagyobb a biciklisek száma, annál kisebb az esély arra, hogy balesetet szenvedjenek, hívta fel a figyelmet Mikael Colville-Andersen filmrendező, fotós, és a Copenhagen Cycle Chic című népszerű kerékpáros blog szerkesztője, aki Dánia biciklis nagyköveteként járt Budapesten az…..
görbe világ
2009.09.25 13:41:31
@kpetya: Ok, megértelek, hidd el. Amúgy meg az is nagyon klassz, ha az ember tolja a kocsit és nézelődik. Bár el kell gondolkodni sajnos azon, hol van még olyan tiszta levegő, ami nem árt a gyereknek, mert ő még alacsonyabban ül és ott még szennyezettebb a levegő. Nem tudom ők mire nőnek majd fel.
görbe világ
2009.09.25 13:54:53
@kpetya: Szerintem nem is kell konkrét személyt találni, általánosságban kell kezelni a gondot. Én komolyan aggódom a könyezeti terhelésekért és ez több mint meggyőződés, hogy ebben nem is lesz változás, mert akármilyen éghető anyaggal cserélik le mondjuk a benzint, az oxigént fog elvonni, kivéve talán egy-két esetet, ami ugye oxigént termelő folyamatként termel energiát. Szóval a megoldás nem egyszerűen az üzemanyagokban van, hanem a szemléletváltás az, ami a leginkább segít ezen. Ez igenis probléma. És nem kell áldozatként feltüntetni a gépjármúparkot, akik eltartják a bicikliseket, mert ez nem így működik. Egyszerűen kulturált társadalomban ez még érvként fel sem merühetne. Az viszont már egy komoly viataalap, hogy milyen módszerrel lehetne a gépkocsihasználatot visszaszorítani. Nem megszüntetni, mert a gépjárművekre alapvetően szükség van, az meg hogy valaki mikor autózik az magánügy, de a felelős gondolkodás, a hozzáállás megváltozásának mikéntje az nagyon fontos dolog. A biciklisek valahol a lelkiismeret csendes szószólói, akik élő láncként mutatják, hogy valamit talán lehetne máshogy tenni. A mikéntet, a mikort és a mennyit pedig meg kell beszélni.
A CIB Bank új vezetése elköszönt a Hat reklámügynökségtől, akiktől az állatorvosos kampányuk koncepciója származik (valamint a belső tendereken az ügynökség folyamatos vetélytársától, a Publicistől is, akik egyébként szintén forgattak két dokis filmet). Sokakkal együtt a…..
Mit tesz Hagyó Miklós a Margit hídi biciklis közlekedésért? A főpolgármester-helyettest egy számonkérő levéllel vonta be a hídra tervezett déli bringaút eltűnésének történetébe a Magyar Kerékpáros Klub vezetője. László János pénteki levelében a bringások érdekében…..
Egyre gyakoribb jelenség, hogy biciklisek és motorosok a villamossínt választják a forgalmas úttestek helyett. A villamosvezetőket rettegésben tartják, ráadásul szabálytalan is a sínen kerékpározni. Senki nem azért indul biciklizni, hogy elüssék, hogy öngyilkos legyen. Miért…..
Múlt héten adták át hatalmas késéssel az Újpesti vasúti hídon a bicikliutat, elmentünk letesztelni. A következtetés egyszerű: a célnak megfelel, végre újra van összeköttetés Újpest és Római között, de az építőiparnak ez a burkolat se lesz nagy büszkesége, szétrázza a…..
görbe világ
2009.06.13 12:50:39
@bodzale: Azt hiszem már megválaszolták: nem, a bicikliút nem a segédmotorosoké a városban. Gondold végig, hogy az ember keresi a városban a bicilisutat, hogy ott pár méterrel távolabb legyen a forgalomtól (meg persze a biztonságért elsősorban) és akkor nekem a segédmotor gázát kell belihegnem azért, mert nincs kedved a forgalomba menni. Ha már semmiképpen sem tudsz biciklizni, akkor ne segédmotort használj, hanem elektromos biciklit és akkor senki sem fog utálni. Tehát nem azzal van a baj, hogy te nem tekersz, hanem hogy büdös vagy. Gázos.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz