Adatok
kg3
0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Igazán az egész sztori a múltkori flottakezelő-használtautó telep látogatásának a folyománya. Ottjártamkor állt ott két elektromos autó, egy Citroen C-Zero és egy Nissan Leaf (igazán állt még ott egy BMW i3 is, de az a céges lótifuti városi autójuk, és nem eladó. Az elektromosokról beszélve derült…..
Ha engem kérdezel, egy zongoraláb nem túl izgalmas dolog. Az autó viszont igen, és lehet, hogy köze van ennek a ló-lovas kapcsolathoz, de ennél azért szerintem többről van szó. Mert bizony az autó sokszor a társunk, sőt, nemritkán a szerelmünk. Vagy éppen gyűlöletünk legmélyebb bugyraiban…..
Én idén is Norvégiába akartam menni, és bár megint nem jött össze, nem adom fel. Így új célpontot kellett találnunk, és mivel nekem hegyek látványa kell, az asszonynak meg a vízé, ismét olyan hely kellett, ahol mindegyik van. Olaszország lett. De melyikkel menjünk oda a három vacak közül?
- Cili,…..
Nem kell félni minden franciától. Ez a Peugeot nem drágább, de fapados konkurenseinél többet tud.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A célirányos gumiégetést azóta nem értem, amióta egyszer kipróbáltam. Két gumim bánta, ami pénzbe került, egy kevésbé gyakorlott majom is meg tudja csinálni, mert vezetési tudás nem kell hozzá, de utána két hétig szellőztetni kell az autót. Valószínűleg ezért nem is…..
Elméleti oldalról közelíteném meg az üzemanyag-kérdést. Az érdekel, hogy vajon melyik üzemanyagfajtával kapok több energiát úgy, hogy közben a lehető legkevesebb adót fizessek. Hadd legyek már én is szemét, nem? Mai cikkünk blogposztja...
kg3
2011.09.28 11:14:21
@determ:
lásd előző hsz-em
ha mérni nem tudják (vagy nem jól tudják), akkor más lesz az alapja az adónak, nem a használat mértéke.
igazságosság és egyenlőség.
na e két szót nem ismeri semmilyen államszervezet.
lásd előző hsz-em
ha mérni nem tudják (vagy nem jól tudják), akkor más lesz az alapja az adónak, nem a használat mértéke.
igazságosság és egyenlőség.
na e két szót nem ismeri semmilyen államszervezet.
kg3
2011.09.28 11:07:01
@GGerg:
"Én hol mondtam, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?"
Én hol mondtam, hogy azt mondtad, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?
Azt mondtaD, hogy olcsó lesz.
Felhívtam a figyelmedet, hogy nem lesz olcsó (sem olcsóbb), mert ugyanúgy fog járni, mint most a dízel, és mint pár hete az E85. Megemelik/rárakják a rá kirótt jövedéki adó mértékét, és minden üzemanyag "ugyanazon" az árszinten lesz.
.
"Én hol mondtam, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?"
Én hol mondtam, hogy azt mondtad, hogy a gáz mindig 200 körül lesz??? He?
Azt mondtaD, hogy olcsó lesz.
Felhívtam a figyelmedet, hogy nem lesz olcsó (sem olcsóbb), mert ugyanúgy fog járni, mint most a dízel, és mint pár hete az E85. Megemelik/rárakják a rá kirótt jövedéki adó mértékét, és minden üzemanyag "ugyanazon" az árszinten lesz.
.
kg3
2011.09.28 11:11:40
@szita szita péntek:
tényleg nem gonoszkodásból, de tény:
USA, California, ami ugye mindenki szemében az alternatív üzemanyagok mekkája.
Törvényt fogadtak el arról, hogy az elektromos autók után ~szolidaritási adó-t kell fizetni.
Pontosan azért, mert
1., sokaknak b---a a csőrét, hogy kedvezményeket kapnak
2., a fosszilis üzemanyagok kieső forgalmát (és az abból az államhoz folyó bevételeket) kompenzálni kell.
Egyelőre nem használat alapú, tehát ugyanannyit fizet aki éves 20e km-et megy, és aki csak a garázsban tartja kuriózumnak, de az irányt és az állami hozzáállást jól mutatja.
tényleg nem gonoszkodásból, de tény:
USA, California, ami ugye mindenki szemében az alternatív üzemanyagok mekkája.
Törvényt fogadtak el arról, hogy az elektromos autók után ~szolidaritási adó-t kell fizetni.
Pontosan azért, mert
1., sokaknak b---a a csőrét, hogy kedvezményeket kapnak
2., a fosszilis üzemanyagok kieső forgalmát (és az abból az államhoz folyó bevételeket) kompenzálni kell.
Egyelőre nem használat alapú, tehát ugyanannyit fizet aki éves 20e km-et megy, és aki csak a garázsban tartja kuriózumnak, de az irányt és az állami hozzáállást jól mutatja.
230 kilónyi akku volt alattam, benne 16 kilowattórányi töltés. Középmotor, hátsókerék-hajtás, bivaly nyomaték, 800 forintos tankolás, mi kell még? Egy jó navi! Vélemények az azonos című írásunkról...
kg3
2010.09.20 22:50:13
@papptibi: külföldi EV fórumokon körülnézve 3 nagy kínai akkugyárnak vannak értékelhető referenciái:
HiPower: 1000 ciklus 70%DOD (kisütöttségi szint) mellett
CALB (régebben SkyEnergy): 2000 ciklus 80%DOD, 3000 ciklus 70%DOD mellett
ThunderSky (új, Y-os akkuk): 3000 ciklus 80%DOD, 5000 ciklus 70%DOD mellett.
Persze ahogy JTX is mondta, ezeket még senki sem tudta végigpróbálni :)
HiPower: 1000 ciklus 70%DOD (kisütöttségi szint) mellett
CALB (régebben SkyEnergy): 2000 ciklus 80%DOD, 3000 ciklus 70%DOD mellett
ThunderSky (új, Y-os akkuk): 3000 ciklus 80%DOD, 5000 ciklus 70%DOD mellett.
Persze ahogy JTX is mondta, ezeket még senki sem tudta végigpróbálni :)
kg3
2010.09.20 22:54:19
@Shadowbull: tuner1 1 hónap múlva megváltja a világot, és ad neked egy ilyen paraméterekkel rendelkező autót, azon az áron.
(ja bocs, az elmúlt 3 évben ez az 1 hónap nem bírt elmúlni...)
De ha a következő 3 évben mégis összejönne neki, akkor én veszek tőle 5 darabot, még ha a banknál megkapom a leghülyébb devizahiteles címet is.
(ja bocs, az elmúlt 3 évben ez az 1 hónap nem bírt elmúlni...)
De ha a következő 3 évben mégis összejönne neki, akkor én veszek tőle 5 darabot, még ha a banknál megkapom a leghülyébb devizahiteles címet is.
kg3
2010.09.21 07:57:08
@tuner1: ingyenhitel? máris a vevőd vagyok, ha tényleg tudja a járgány, amit mondasz róla, és annyiba kerül, amennyit mondasz most.
DE KOMOLYAN!
Csak azért kár, hogy az elmúlt években saját szavahihetőségedet romboltad, "napi 16-18 órás munkával".
Szóval az asszonyt még nem lelkesítem be egy új autóra...
DE KOMOLYAN!
Csak azért kár, hogy az elmúlt években saját szavahihetőségedet romboltad, "napi 16-18 órás munkával".
Szóval az asszonyt még nem lelkesítem be egy új autóra...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Vidéken valóban nem túl sok (de van), viszont BP-n belül van jópár.
Talán érdemes lenne használni valamilyen töltőpont alkalmazást, ami segítene megtalálni ezeket (toltopont.eu; chargemap.com; plugshare.com stb.)
Az ION/C-Zero/iMiev trió AC fedélzeti töltője (ami "a nem a CHAdeMO") 16A-es, ezért teljesen felesleges lett volna 32A-es töltőkapacitást kiépíteni (kivéve persze, ha amúgy is elhasználja a ház a 3*16A-t).
Ugyanezen autók jellemzője, hogy a fűtés nem hőszivattyús, ezért "pazarló" a téli használata, de ha ők 3 naponta töltenek, akkor ez nem jelenthetne gondot. Naponta kell tölteni, és akkor bőven lehet fűteni is.
A Nissan Leaf a középső felszereltségtől felfelé, 2013 utántól már hőszivattyús, az nagy előny annak, aki napi 100km körül valóban megtesz.