Regisztráció Blogot indítok
Adatok
amancich

0 bejegyzést írt és 234 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
"Az Európai Unióba való belépésünk a kisebbik rossz választásunk volt. A morális ismer olyan helyzeteket, amikor nem két jó, hanem két rossz között kell választanunk. Ha kint maradtunk volna az Európai Unión, nagyobb nyomás nehezedhetett volna ránk, és nem lett volna…..
amancich 2012.02.05 14:48:51
@Izrael misztériuma:
Nem hiszem el, hogy te mindazt, amire itt hivatkozol, elhiszed.
Ha katolikus vagy, tartsd magad nyugodtan a blogtársad által teljesen helyénvalóan és indokoltan hivatkozott katekizmushoz, ha nem, tedd ki nyíltan az ellenvetéseidet!
amancich 2012.02.08 21:10:11
@Tilikov:

Ennyire egyszerű:

0.16 x 0.01 < 0.36 x 0.01
amancich 2012.02.08 21:21:11
@Izrael misztériuma:

"de akadna egy komoly ismeretelméleti probléma: hová álljanak azok a zsidók, akik hisznek Jézusban, de nem hajlandók egyetlen keresztény egyházhoz sem csatlakozni, mert ők a zsidó Jézus követői"

Ez nem ismeretelméleti probléma, inkább szervezetszociológiai.

Megoldásként egy új szervezet létrehozása jöhet szóba.
Minden európai újságíró téved? - kérdezi színpadias pátosszal Daniel Cohn-Bendit, (DCB) az európai zöldek elnöke parlamenti vitapartnerét. A média tévedhetetlen lenne? Úgy tűnik, hogy a szangvinikus örök forradalmár el se tudja képzelni, hogy a média tévedhet. Főleg nem az…..
amancich 2012.01.25 19:48:18
@Izrael misztériuma:

"miért csaka szegény kicsi IM bloggerrt .... ....???"

1, Mert Te minősítetted játszótársainkat, " egy embercsoport intellektuális produkciója " kezdetű véleményeddel.

2, Régi ismerős vagy.

3, Én is szórakozni járok ide.
amancich 2012.01.25 20:53:42
@uszo:

"Ezt a vitát azonban lefolytatta a történelem."

Most múlnak el azok az idők, amikor a történelemre mint múlt időre tekinthettünk...
"Krisztus mondta: ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt nálatok (Jn 15,18). Különleges aktualitást kapnak ezek a szavak ma, amikor sokan szerte a világban össztűz alá vették hazánkat – fogalmaz írásában Székely János…..
amancich 2012.01.23 18:35:43
@amancich:

A hosszú szöveg természetesen idézet a linkelt cikkből, Popper Pétertől...
amancich 2012.01.25 06:40:55
@m-athos:

"2010-ben a korábbi többségében mszp-s településeken tarolt a jobbik. Na erre varrjál gombot."

Az kérem csak úgy lehet, hogy azok valójában nem is MSZP hanem MSZMP szavazók voltak, és a Jobbikra szavazva árulták el, hogy mint titkos kommunisták valójában látens Fidesz szavazók...
:-)
amancich 2012.01.28 06:36:48
@matthaios:
"Elsősorban katolikus vagyok és utána magyar. Ebből azonban konfliktust eddig még nem tapasztaltam."

Hosszabb elemzést is megérdemelne a kérdés, én egészségtelennek tartom az ember párhuzamosan létező identitásainak a szembeállítását, vagy pusztán az értékalapú rangsor felállítását, sőt a számtalan identitásból a fenti kettőnek a kiemelése számomra már eleve a szembeállítás szándékát jelenti. Szóval /belső/ konfliktust még én sem tapasztaltam.Ha ennek a látszata fennáll, érdekes megvizsgálni, hogy nem egy harmadik érdek akarja-e kikényszeríteni a választást:

erdely.ma/hitvilag.php?id=109297&cim=van_esely_a_magyar_misere_video
Okkultizmus, ezotéria, jóga, természetgyógyászat, homeopátia, kineziológia, pránanadi stb. – megannyi gyanúsan csengő szó egy igazi hívő keresztény fülének. De vajon valóban így van? Mert bizony a mai világ szellemi szupermarketje egyre növekvő kínálattal rendelkezik…..
amancich 2011.08.11 14:34:54
@khamul:

"A homeopátia 'tudományos' magyarázatára reagáltam "

Tekintsd költői képnek - így szoktak járni a tudományos magyarázatok...
Shlomo Sand, izraeli történész tavaly ősszel magyarul is megjelent világhírű könyvét olvasom, melynek címe: “Hogyan alkották meg a zsidó népet?” (The Invention of the Jewish People). A könyv bemutatója épp a házunkban volt, amelyen maga a szerző is megjelent. Mindaz,…..
Nem értek a politikához. A március 15-ei miniszterelnöki beszéd most mégis elgondolkoztatott. Orbán Viktor elég energikusan fogalmazott: „Nem tűrtük el 1848-ban, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, nem tűrtük el 1956-ban, hogy Moszkvából diktáljanak, most sem hagyjuk, hogy…..
amancich 2011.04.06 21:03:12
@uszo:

"Próbáld előbb értelmezni amire reagálsz"

Ellentmondást észleltem a kategorizálás elvi alapon történő elutasítása és beszélgetőtársadnak ezzel egyidejű kategorizálása között. (zzzsuzsa vs uszo)

"A kortárs szentkorona hívőkre gondolok"

Szokatlan e körre a vallási fundamentalista kifejezés használata. A kereszténységen belül inkább a neoprotestáns mozgalmak, egyházak szokványos jelzője, a katolicizmuson belül - némi elvi fenntartással - a karizmatikus illetve tradicionalista irányzatok sorolhatók ide. A " kortárs szentkorona hit " inkább neognosztikus.
Reggel tenyleg koran keltunk, meg ha a 7 oras ebresztot el is toltuk egy 40 perccel. A pakolasban is csucsot dontottunk, 8:20-kor, azaz 40 perccel a keles utan mar az orszaguton voltunk. Erdekes, most sem reggeliztunk, pedig ugy terveztem, ketten bekapjuk a megmaradt halkonzervet, miutan…..
Mandiner blog Elnézést 2011.01.13 15:15:00
  Tegnapi, Hétköznapok és ünnepek az MTA Filozófiai Intézetében című posztunk meglehetősen nagy vitát kavart, nemcsak itt, a blogon. A posztban szándékosan gyermeteg karikatúra-szerűségeket közöltünk, a műfajra jellemző túlzásokkal. Valójában egyáltalán nem gondoljuk,…..
w Davaj csaszi 2010.11.25 00:09:00
Egyszer még választást is lehetett nyerni azzal a csekkel, amin a nyugdíjasoktól állítólag elvett 19 ezer forint szerepelt. Az akkori váltópárt lobogtatta, harsányan hirdetve, hogy ők majd megadják, amit a Fidesz nem - mert amúgy az a pénzt nem elvették, csak nem adták meg az…..
amancich 2010.11.25 22:20:25
@kako_j:

Hosszú vitát akartam, de most jut eszembe, hogy ez Árpád blogja aki szűri a kommenteket, szóval kilépek, bocs hogy zavartam...
amancich 2010.11.25 22:20:26
@kako_j:

"Mármint arra, hogy a mnyp befizetések a legtöbb embernek csak egy absztrakt fogalom, nem tudják megfogni"

Nekem van vagy 6-8 millió ilyen absztrakt fogalmam,sohasem ért többet, mint a mögötte levő állami garancia. (a pontos összeget nem tudom, évről évre elégettem a tájékoztatót, nyilván nem jókedvemben...)
Jezsuita bloggerek Pártus Jézus? 2010.06.18 18:37:00
Egyre gyakrabban tapasztalom, hogy katolikus körökben is milyen népszerűségre tett szert Badiny Jós Ferenc munkássága és elméletei. Sokan úgy látják, hogy keresztény hitük és magyarságtudatuk elmélyítését szolgálja az emigrációból 2001-ben hazatért, és 3 éve elhunyt szerző, aki egyébként elhagyta a…..
Nagyon nagy fába vágom a fejszémet, de csak belevágom. Mindig is foglalkoztatott a kérdés – és jól tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül –, hogy mindent meg kell határozni, pontosan körülírni, akár embereket is jellemezni kell és meghatározni a helyüket, szóval…..
amancich 2010.03.15 20:26:14
@kis_csirke:

A teszt csak az egyik lehetőség önmagad beazonosítására, de erre is van egy apró trükk. Próbáld ki úgy hogy az válaszoljon helyetted, aki a legközelebb áll hozzád, és vita esetén neki adj igazat. Működik.
A kampányban én már megkaptam a saját üzenetemet. A „kritikus szolidaritás”, Balog Zoltán értelmezésében számomra végre adott egy jó meghatározást arról, hogy milyennek szeretném látni a saját civil közéleti jelenlétemet. Szolidaritás számomra ebben azt jelenti,…..
amancich 2010.02.26 21:21:00
@izrael miszteriuma:

"Megnyugodhatunk: ennyi év hányattatásai után sorsunk végre jó kezekbe kerül."

Hát igen, az igazságot is meg lehet szokni, de addig is módunkban áll remekül szórakozni:

" A legfrissebb közvélemény-kutatásokból kirajzolódó tendenciák alapján az MSZP tisztességes, kemény küzdelemben megszoronghatja a Jobbikot, és szélsőjobb a soron következő ciklus során végig érezheti a tarkóján magyar progresszió asztmatikus, hörgő lélegzetét."

/ www.hirszerzo.hu/cikk.lehet-e_ostobabb_on_mint_egy_szocialista_politikus.141638.html /
amancich 2010.02.28 18:34:28
@izrael miszteriuma:

"ebben a helyzetben az egyházak feladata nem az ellentétek szítása lenne, hanem a megbékélés megteremtése a szembenálló felek között"

Természetesen igazad lenne, ha egyenrangú alternatívákról lenne szó, erről azonban nyolc év baloldali ámokfutás után nem beszélhetünk. Következésképpen elmondható, hogy a szociálliberális" oldal elleni egyházi megnyilvánulásokat az idő visszamenőleg fényesen igazolta.

Szerintem ennyire egyszerű.
amancich 2010.02.28 20:06:52
@izrael miszteriuma:

Gyökössy Endrénak természetesen igaza van, és Neked is, ha VALÓBAN egyenlő mércével mérsz, úgy a kritikában, mint a szolidaritásban.
Kazinczy Ferenc, legendás nyelvújítónk 250 évvel ezelőtt született! Kötelezően feledésbe merülnek magyarságunkkal kapcsolatos események. Különösen érvényes lehet ez nyelvünkre, hiszen a nemzet állítólag ebben él(ne). Kosztolányinak egy írása jut eszembe. Kisfia olvasni…..
amancich 2010.02.24 17:04:26
@izrael miszteriuma:

"netalántán Te is ott voltál???"

Bocs, hogy közbeszólok, de hogyan függ ez össze egy regény, mint műalkotás minősítésével?

/ A Sorstalanság - igazságtartalmától függetlenül - számomra is elviselhetetlenül modoros. /
amancich 2010.02.26 21:10:42
@Kajla:

És sietnek a vesztesektől
A győztesek a rosszat eltanulni.
Rossz szavakkal mérgeztük meg a földet
S mindegy lesz már, hogy kiket ölnek:
Szaporodnak a Sátán vértanúi.

/ Vas István: Az eretnek vallomása /
József Attila volt talán a 20.század legnagyobb magyar költője. Nem lehet betelni versei olvasásával. 18 éves korában írta egykori tanárának címzett levelében: „…így vélek eljutni az életem értelméhez, hogy azután megtaláljam az élet (és a létezés) értelmét.…..
amancich 2010.02.26 08:24:08
@Kitalátor feljegyzetei:

"de a blogmotort a vonat alá kívánom "

... dolgozni csk pontosan szépen
ahogy a vonat megy a sínen
úgy érdemes ...
A sikerfilmek történetét dokumentáló szakemberek, művészettörténészek 2010-től újabb fejezetet illeszthetnek eddigi feljegyzéseik közé. Az Avatar, minden idők eddigi legnagyobb pénzügyi ráfordításával készült – és már eddig is a legnagyobb pénzügyi nyereségét…..
amancich 2010.02.20 21:51:55
Egy faj átültetésének legnagyobb szabású kísérlete az újabb korban az észak-amerikai kontinens túlnyomóan germán lakossággal való betelepítése volt. Mivel a klimatikus viszo­nyok eléggé különbözőek, azért az eredeti faj típusán mindenféle változás volt várható. Az indián vérrel való keveredés elenyészően csekély, úgyhogy nem játszik szerepet. Boas[5] úgy véli, sikerült kimutatnia, hogy a bevándorlóknak talán már a második generációjánál anatómiai változások jelentkeznek, főként a koponyaméreteikben. Mindenesetre a bevándor­lónál kialakul a jenki-típus, amely annyira hasonlít az indiánhoz, hogy amikor a közép-nyugaton való tartózkodásom alkalmával egy gyárból kitóduló több száz munkás elvonult előttem, kísérőmhöz a következő megjegyzést intéztem: sohasem gondoltam volna, hogy az indián vérnek ilyen magas bennük a százalékaránya. Ő nevetve válaszolt, bármibe hajlandó fogadni, hogy ebben a nagy tömegben, ebben a sok-sok emberben együttvéve egyetlen csepp indián vér sem folyik. Ez sok évvel ezelőtt történt, amikor még sejtelmem sem volt az amerikai lakosság érdekes elindiánosodásáról.

Ennek a rejtélynek csak akkor jöttem nyitjára, amikor nagyon sok amerikait kellett analízissel kezelnem. Ekkor ugyanis az európaiakkal szemben figyelemre méltó különbségek adódtak.

Először is feltűnt a négerek nagy befolyása, természetesen pszichológiai befolyása, vérkeveredés nélkül. Az amerikai ember emocionális megnyilatkozását, elsősorban nevetését, legjobban az amerikai lapok képes mellékletein lehet tanulmányozni; az utánozhatatlan Roose­velt nevetés ősformájában az amerikai négernél lelhető fel. A viszonylag laza ízülettel való sajátságos járás, vagy a himbálózó csípő, ami az amerikai nőknél oly gyakran tapasztal­ható, a négerektől származik. Az amerikai zene legfőbb ösztönzését a négerektől kapta, ugyanígy a tánc is. A vallásos érzés megnyilatkozósai, a revival meetingek [újjászületési összejövetelek], a holy rollers ["szent hempergők"] és egyéb abnormitások erősen néger befolyás alatt állnak, és a híres amerikai naivitás mind kedves formájában, mind az inkább kellemetlen megnyilatkozási módjában könnyen összehasonlítható a négerek gyerekességével. Az átlagosan rendkívül élénk temperamentum, ami nemcsak a baseball-mérkőzések alkal­mával mutatkozik meg, hanem egészen feltűnően a szokatlan nyelvi expresszivitásban, amire a legékesebb példa a szüntelen és végtelen fecsegésáradat az amerikai újságokban, ami aligha származik germán elődöktől, sokkal inkább egy néger falu chatteringjéhez [karattyolásához] hasonlít. Az intimitásnak csaknem teljes hiánya és a mindent elnyelő tömeges társadalmi élet a nyitott kunyhókban zajló primitív életre emlékeztet, a törzs összes tagjának teljes identitá­sával. Az volt a benyomásom, mintha minden amerikai házban valamennyi ajtó mindig nyitva állna, mint ahogyan az amerikai vidéki városkákban kerítés sem található. Úgy tűnik, mintha minden utca lenne. Természetesen nehéz részleteiben eldönteni, hogy mit kell a négerekkel való szimbiózis rovására írnunk, és mi tulajdonítható annak a körülménynek, hogy Amerika, szűz talajon, még mindig pioneering nation [pionír nemzet]. Ám nagyjából és egészben véve félre nem ismerhető a négerek jelentős befolyása az általános népi karakterre.

A primitivitásnak ez a fertőző volta ugyanilyen jól megfigyelhető más országokban is, azonban nem ilyen mértékben és nem ebben a formában. Afrikában például a fehér ember elenyésző kisebbségben van, és ezért a legszigorúbb társadalmi formák betartására kényszerül a négerekkel kapcsolatban, hogy az úgynevezett going black ellen védekezzen. Ha a primitív befolyásnak nem tud ellenállni, már el is veszett. Amerikában azonban a négerség, kisebb arányszáma miatt, nem degeneráló, hanem olyan sajátságos hatást fejt ki, amit nagyjában és egészben véve egyáltalán nem nevezhetünk kedvezőtlennek - feltéve, ha nem szenvedünk éppenséggel jazzfóbiában.

A különös mármost az, hogy az indián jellegből keveset vagy éppen semmit sem veszünk észre. Az előbb említett fiziognómiai hasonlóságok egyáltalán nem Afrika felé mutatnak, hanem jellegzetesen amerikaiak. Ezek szerint a test Amerikára, a lélek pedig Afrikára reagálna? Erre a kérdésre úgy kell válaszolnom, hogy csak a modorukat befolyásolták a négerek; az pedig, hogy miként alakult a lelkük, még külön vizsgálat tárgya.

Természetes, hogy amerikai pácienseim álmaiban a néger - mint személyiségük csökkent értékű felének kifejezője - nem csekély szerepet játszik. Hasonló esetben az európai ember csavargóról vagy az alacsonyabb néprétegek más elemeiről álmodna. De a legeslegtöbb álom, és különösen az analitikus kezelés kezdetén fellépő álmok, meglehetősen felületesek. Csak messzemenő és mélyreható analízisek során bukkanunk olyan szimbólumokra, amelyek indiánokkal állnak vonatkozásban. A tudattalannak a progresszív tendenciája, más szavakkal a hősmotívum, az indiánt választja szimbólumául. Így az Egyesült Államok bizonyos érmeire indiánfejet verettek, ami a korábban annyira gyűlölt, most pedig közömbös indián megbecsülését jelenti. Egyben ez annak az előbb említett ténynek a kifejeződése, hogy az amerikai hősmotívum az indiánt választotta eszményi alakjául. Bizonyára egyetlenegy amerikai kormánynak sem jutna eszébe, hogy Cetewayónak vagy valamelyik másik néger hősnek a fejét vésesse ércpénzeire. Monarchikus államok szívesen látják királyuk képét érméiken, demokratikus államok pedig eszményeik másféle szimbólumát tartják ideálisnak. Egy ilyen amerikai hősfantázia részletes példáját a Wandlungen und Symbole der Libido (A libidó változásai és szimbólumai) című könyvemben közöltem. Ehhez tucatjával sorolhatnék még hasonló példákat.

A hős mindig a legnagyobb vagy legerőteljesebb törekvést testesíti meg, vagy pedig azt, amivé ez a törekvés válhat, és ezért egyúttal azt is, amit leginkább szeretnénk megvalósítani. Ezért mindig nagyon fontos, hogy a hősmotívumot milyen fantázia kíséri. Az amerikaiak hősfantáziáiban az indián karakter játssza a főszerepet Az amerikai sportfelfogás messze maga mögött hagyta az európai kedélyességet. Egyedül az indián beavatási szertartások vehetik fel a versenyt a hajlíthatatlanul szigorú amerikai tréning kíméletlenségével és kegyetlenségével Ezért bámulatra méltó az amerikai sportnak a teljesítménye. Mindabban, amit az amerikai valóban akar, kiütközik az indián: a kitűzött célra való rendkívüli koncentrációban, a hajsza szívósságában, a legnagyobb nehézségek rendületlen elviselésében az indiánok összes legendás erényei teljes mértékben érvényesülnek. [Vö. Jung: Jung Negroid and Indian Behaviour.]

A hősmotívumnak nemcsak az élethez való általános beállítottsághoz, hanem a vallási problémához is köze van. Egy abszolút beállítottság mindig vallási beállítottság, és bárhol válik is egy ember függetlenné, ott megjelenik a vallása is.

Amerikai pácienseimnél azt találtam, hogy a hős fantáziaalakja az indián vallás ismertető jegyével is rendelkezik. Az indián vallási formák legfontosabb alakja a sámán, a doktor és a szellemidéző. Ezen a téren az első és Európa számára is fontossá vált amerikai lelemény a spiritizmus volt, a második a Christian Science [1866-ban alapított és imával gyógyító tevékenységet kifejező keresztény szekta, illetve ennek tanítása] és a Mental Healing [szuggesztiós gyógykezelés] egyéb formái. A Christian Science ráolvasási rituálé: a betegség­démonokat száműzik, az engedetlen testre "ráénekelnek", és magas kulturális nívónak megfelelő keresztény vallási varázslattal való gyógyításra használják. A szellemi tartalom sivársága elképesztő, mégis a Christian Science-nek eleven, határozottan életerős gyökerei vannak, és létrehozza azokat a csodákat, amelyeket a hivatalos egyházakban hiába is keresnénk

Nincs a földön még egy ország, ahol a jelszó, a slogannek nevezett varázsformula átütőbb hatóerővel rendelkeznék, mint Amerikában. Az európai csak nevet rajta, azonban megfeledkezik arról, hogy a szó varázserejébe vetett hit nemcsak hegyeket mozdít el. Hiszen Krisztus maga is ige volt, az IGE. Ez a pszichológia idegenné vált számunkra, az amerikaiakban azonban még elevenen él. Ezért nem tudhatjuk, hogy egyszer még mit tesz Amerika.

Az amerikai ennek megfelelően különös látványt nyújt számunkra: európai ember egy néger modorával és egy indián lelkületével. Osztozik az idegen területek kizsákmányolóinak sorsában: egyes ausztráliai törzsek állítják, hogy az ember semmiféle idegen földet nem bitorolhat, mert ott idegen ősök szellemei élnek, és így az újszülöttekben idegen ősök szellemei öltenek testet. Ebben sok pszichológiai igazság rejlik. Az idegen föld asszimilálja a hódítóit. De - eltérően a közép- és délamerikai latin hódítóktól - az észak-amerikaiak, ha a legpuritánabb szigorral is, de fenntartották az európai nívót; azt azonban már nem tudták megakadályozni, hogy indián ellenfeleik lelkeivel ne hasonuljanak. A szűz föld mindenütt azon mesterkedik, hogy a hódítónak legalább a tudattalanját a bennszülött lakosság színvonalára süllyessze le. Ezért az amerikai emberben tudatos és tudattalan között akkora távolság tátong, amilyen az európaiakban nem található: éles feszültség uralkodik a tudatos magas kultúra és a tudattalan átmenet nélküli primitivitása között. Ez a feszültség azonban potenciális pszichikus energiát jelent, ami az amerikainak korlátlan vállalkozó szellemet és egyenesen irigylésre méltó lelkesültséget kölcsönöz, ami Európában ismeretlen. Éppen azzal a ténnyel, hogy őseink szellemeinek még birtokában vagyunk, azaz hogy számunkra mindent a történelem hozott létre, tudattalanunkkal ugyan kontaktusban vagyunk, de éppen e kontaktus révén egyben foglyok is vagyunk, és történelmi determináltságunkban annyira elfogultak, hogy a legnagyobb katasztrófák szükségesek ahhoz, hogy megembereljük magunkat, hogy például politikai vonatkozásban többé ne úgy viselkedjünk, mint ötszáz évvel ezelőtt. A tudattalannal való kontaktus földünkhöz bilincsel és rendkívül nehézkes mozgásúvá tesz bennünket, ami a haladó jelleg és minden egyéb kívánatos mozgékonyság tekintetében nem éppen előny. Ám nem szeretnék túl sok rosszat mondani a mi jó anyaföldünkhöz való viszonyunkról. Plurimi pertransibunt [legtöbben átutazunk csupán], aki azonban hű marad a földhöz, az maradandó. Az eltávolodás a tudattalan­tól és ezzel a történeti meghatározott­ságtól, egyértelmű a gyökértelenséggel. Ez a veszély fenyegeti azt, aki idegen földet hódít meg, de magát az egyént is, ha valamilyen "-izmus" előidézte egyoldalúság következtében elveszíti az összefüggést lényének sötét, anyai, földszerű ősokával.

/ C. G. Jung
FÖLD ÉS LÉLEK*/
A média égboltozata vakító fényű állócsillagok világa. Zenészek, diktátorok, futballisták, vagy netán ezek ötvözete, a nagy testvér győztesei, az élet apró incidensei mellett (válás vagy éppen egy átmeneti idegösszeroppanás) is megkapóan megközelíthetetlennek, és éppen…..
amancich 2010.01.17 07:47:40
@bonne:

"Az, hogy "moralizálásom" agnosztikus ihletettségű-e vagy sem nem látom relevánsnak"

Többek szerint releváns:

Az Egyház tanítja, hogy az egy és igaz Istent Teremtőnket és Urunkat művei által az emberi értelem természetes fényével bizonyosan meg lehet ismerni / I. Vatikáni Zsinat: Dei Filius dogmatikus konstitúció, De revelatione 2. kánon: DS 3026. /

A "rossz problémája" csak akkor létezik, ha deklarálunk egy objektív jót."

Ezt az állítás önmagában nem cáfolható.A jelenlegi beszélgetés ugyanakkor szűkebb értelemben a katolikus, tágabb értelemben a vallásos gondolkozás keretei között zajlik, ahol ez a deklaráció megtörtént.

Mindenkinek:

orvosl.hu/erd/hit/barsi/barsi.html
amancich 2010.01.18 15:13:31
@bonne:

Zavarba ejtően magas labdákat adsz, ezért már csak a játék szépsége érdekében is javaslom, hogy térjünk vissza az alapvonalra.

Az oldal címe: jezsuita bloggerek.Lehet, hogy eléggé el nem ítélhető felületességgel, de ebből azt a következtetést vontam le már első látogatásomkor, hogy szerzői jezsuita bloggerek.

A jezsuita egy katolikus szerzetesrend tagja, következésképpen katolikus vallású. Ha blogot nyit, vélelmezhető, hogy a katolikus hit népszerűsítése, terjesztése, védelmezése okán teszi. Jezsuita voltából adódóan magas intellektuális színvonalon, a műfajból adódóan könnyed,szellemes stílusban. Ha posztot ír, véleményt nyilvánit azt - definíció szerint - " a katolikus gondolkozás keretei között " teszi.

Ha az " egyszerű ember " - legyen a neve mondjuk amancich - nem ezt tapasztalja, akkor bizony csodálkozik, szóvá tesz, kérdez. Nem a " nagy dogmakönyvet " kéri számon, hanem a katolikus egyszeregyet.

Nem a többi "egyszerű emberen " . Nem az ateistán. A jezsuita bloggeren.
amancich 2010.01.19 19:21:17
@bonne:
@türkiz:

"nem fogunk összeveszni"

Legyen most ez a végszó.
Jezsuita bloggerek Az Ubuntu 2010.01.06 08:30:00
Van egy frappáns és többnyire lefordíthatatlan kifejezés, amit mi magyarok oly találóan tudunk használni annak a kifejezésére, hogy egy bizonyos axiómarendszerből lehetetlenség tetszőleges eredményre jutni. Úgy hangzik, hogy „fából vaskarika” (egyesek tanult…..
amancich 2010.01.09 07:30:23
@bonne:

Szívesen folytatnám a beszélgetést,mert a felelősség kérdése azért megválaszolatlan maradt, de azt a majom-mese + az objektív jó és rossz elutasítása mint világnézeti alapvetésed túlságosan megterhelné...
amancich 2010.01.09 17:11:04
@bonne:

Az az igazság, hogy elkerülte a figyelmemet, hogy a - számomra - legizgalmasabb mondatodat mintegy visszavontad /a fogalmazásom kissé elcsúszott,.../.Innen kezdve minden igaz, csak kevésbé érdekes, a pizzát banánból sütik...
Éppen csak hogy túl vagyunk a polgári karácsonyok elmaradhatatlan, marathoni étkezésein; szerencsésen letudva az ajándékozási dömping; többségünknek a „két ünnep között” legalább kicsit „nyugi van”. Ha volt szép az ünnepekben, akkor annak –…..
Mi ösztönzi az embereket kérdések feltevésére? Mi tesz bennünket kérdezőkké, Keresőkké? Ilyen és hasonló dolgokkal tervezek halálra untatni mindenkit a következő percek folyamán. Habár nem mindenki dolgozik kutatási központokban, ahol olyan dolgokkal foglalkoznak, mint…..
amancich 2009.12.29 07:53:25
Háttéri vagy transzcendentális tapasztalatnak azt a tényt nevezzük, hogy a tárgyiasító ismeret (és akarás) közvetítésével az ember mindig tud "tiszta énjéről"és arról a titokzatos valóság-egészről, amely e tiszta én korlátlan horizontjában jelentkezik. A tiszta énre és a titokzatos valóság-egészre vonatkozó tudás a tárgyi ismeret hátterében húzódik meg, azaz nem nyújt olyan kifejezett és tematikus ismeretet, mint a tárgyakra irányuló tudás. A háttéri tapasztalat adatai sosem válhatnak tárgyakká, de mindig jelen vannak, valahányszor tárgyakat ismerünk meg.

A háttéri tapasztalat transzcendens valóságok megtapasztalása, mert adatai túllépik az érzékelhető és a fogalmilag megragadható tárgyak világát. Jóllehet a transzcendencia világa nem érzékelhető és szétfeszíti fogalmaink szűk kereteit, e világ éppúgy valóságos, mint az érzékelhető dolgok együttese. A tiszta én valóságához nem férhet kétség. Az empirizmus és a pozitivizmus csak azért tagadja létét, mert e két filozófiai áramlat az emberi ismeret határait önkényes és igazolhatatlan módon az érzékelésre és az elképzelésre korlátozza. A tiszta én korlátlan horizontjában jelentkező adatnak is valóságosnak kell lennie. Szellemünk a véges dolgok megismerése közben a végtelen felé mozog. A szellemnek ez a végtelenre irányuló dinamizmusa hiábavaló és érthetetlen lenne, ha ennek a dinamizmusnak nem felelne meg valamiféle végtelen valóság.

A háttéri tapasztalat, illetve az emberi szellem lendülete nem irányulhat a semmire. Egyrészt azért nem, mert az emberi ismeret mindig a létet, azaz a semmitől különböző valóságot ragadja meg. A semmi nem vonzaná az emberi szellemet. Másrészt a háttéri tapasztalat azért sem vonatkozhat a semmire, mert a világ dolgait és önmagunkat végesnek találjuk. A semmire irányuló dinamizmus nem fedné fel a dolgok végességét. Önmagunknak és a világ dolgainak korlátozott voltáról csak azért tudhatunk, mert valamiképpen a végtelen valósággal is találkozunk. A végtelen valóság fogalmához nem a véges dolgok határainak tagadásával jutunk, hanem ellenkezőleg: a végtelen valóság megtapasztalása fedi fel a dolgok végességét.

www.theol.u-szeged.hu/fileadmin/konyvtar/isker/index.htm
A mai világ egyik alapvető problémája az egységes emberi és a helyi nemzeti értékek közötti egyensúly megteremtése. Nekünk hármas önazonosságunk van: magyarok vagyunk, európaiak vagyunk, és egyszerűen emberek vagyunk. E hármas önazonosság között kellene harmóniát…..
amancich 2009.12.29 07:45:16
Kosztolányi Dezső:

Életre-halálra

Mint aki búcsúzik, beszélni
akarok.

Itt éltem én, vér véretekből,
magyarok.

Mint akit égő szókra gyújt föl
a halál.

Szájam kigyulladt viziókat
kiabál.

Együtt örökre, együtt, együtt
veletek.

Kuckóba, sáncba, rongyba, harcos
feletek.

Mi volt ez? A szívembe harsog
az egész.

Láng és korom, megtébolyul, ki
belenéz.

Sírtam miatta én is, én is,
beh korán.

Én is zokogtam hosszú, véres
lakomán.

Éreztem a semmit, a szégyen-
maratást.

De láttam egykor kánaáni
aratást.

Kerek eget, mely egy családot
ölel át.

Parasztleányok hercegnői
derekát.

Bő dáridót, mely könnyeinkbe
belefúl.

Ifjú erőt, bűnt tékozolni
pazarul.

Mégis mindent, ami tiétek,
szeretek.

Vén bajszotok, puffadt, lilás-kék
eretek.

Úr-kedvetek, amelynek párja
nem akad.

Öreg, nehézkes, régi-ízű
szavakat.

Ábrándomat, mely életemre
sebet üt.

Hajnal felé a múltba rívó
hegedűt.

A délibáb vizében úszó
gabonát.

Tükröztetett kastélyt, ezüstlő
habon át.

Halottjaim csontját a földben,
halavány,

matróna-arccal, mélyen alvó
nagyanyám.

Rokontalan, sívó magányom
egyedül.

A hosszú őszt, mely visszanézve
menekül.

Jaj, életem engem bilincsbe
veretett.

Élő bilincs, forró bilincs, te
szeretet.

Bilincsbe jár mindig a tiszta
szerelem.

Ember-jussom testvér-bilincsben
perelem.

Haraptam ezt és kincsre vágytam,
ami nincs.

Csókoltam is, mert álom, áldás
e bilincs.

Lelkem ha kérte, amit a sors
nem adott,

Arany János bűvös szavával
mulatott.

Itt és csak itt, nem, ezt nem és nem
feledem.

Holtomban is csak erre járok,
keleten.

Izzóbb a bú itt és szívig döf
az öröm.

De szép, vidám, vad áldomás volt
köszönöm.
Az alábbiakban nagyon nagy együttérzéssel és compassioval, együttszenvedéssel szeretnék beszélni arról, amit „sérült férfiasságnak” is mondhatnék. Csak utalásszerűen hadd említsem az ezen a területen támadó nehézségeket: a homoszexualitást nagyon merész dolog…..
amancich 2009.12.02 21:48:12
@bonne:

" szerintem csak racionalizálsz "

Ez már- már ismeretelméleti vita...
amancich 2009.12.03 13:42:13
@bonne:

"minden szubjektív negatív érzésünket "objektív morális valóságként" vagyunk képesek prezentálni"

Látom, ez nagyon fontos gondolat számodra, nem is képezheti vita tárgyát igazságtartalma. Ennek a mondatnak a fényénél kell most megkérdeznem: mi a véleményed a következő szövegről?

A hagyomány a Szentírásra támaszkodva -mely úgy mutatja be a homoszexuális kapcsolatokat, mint súlyos eltévelyedéseket - mindig vallotta, hogy a homoszexuális cselekedetek belső természetük szerint rendetlenek. Ellentétesek a természetes törvénnyel. A nemi aktusból kizárják az élet továbbadását. Nem az igazi érzelmi és szexuális komplementaritásból származnak. Nincs olyan eset, amikor jóváhagyhatók lennének.
amancich 2009.12.03 15:59:45
@felician :

A csapos közbeszól...

"Kíváncsi vagyok egyébként, lejátszhatnánk. Fogadtasd el velem kérlek az erényekkel vagy bevett gyakorlatokkal egyenrangú erkölcsi árnyalatként mondjuk a gyermekeken elkövetett (bárminemű) erőszakot, de légy szíves azt is bizonyítani, hogy az egyház potenciális ellenérv-rendszerei is CSAK ANNYIRA lehetnének erősek ezzel szemben is, mint a homoszexuális párkapcsolattal szembeniek! Parancsolj..."

Gonosz feladatot adtál a címzettnek... Nem akaron elvenni jabbok kenyerét,de a kérdés első részére már készen állnak a válaszok. Néhány példa:

1, Idézz fel néhány jellemző abortuszpárti gondolatmenetet, emeld a korhatárt X hónappal.

2, Tele van a sajtó a (pl.) kongói gyermekkatonákkal.Keress rá alkalmazóik ideológiájára.

3, Lapozd fel Józsué könyvét.
November 6 és 10 között a Vatikán asztrobiológia konferenciát rendezett 31 kutató részvételével. Az asztrobiológia egy igen szerteágazó interdiszciplináris tárgy, az élet kapcsolatát kutatja a világegyetem többi részével. Helyet kap benne a fizika, biológia, kémia, geológia,…..
amancich 2009.11.29 09:06:35
@izrael miszteriuma:

"Szent Pál a rohamai igen pontosan dokumentáltak"

Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de nem tiszta, hogy akkor most melyiket fogadod el: hagyományos értelmezés, elmekórtani, vagy a kettő együtt. Dr.Bear végkövetkeztetése is érdekel.

Gyemekkori olvasmányainkból is tudjuk, hogy az indiánok szentként tisztelték az elmebetegeket. Foglalkozásomból adódóan, de orvosi-pszichológiai szakismeret nélkül módomban áll időről időre velük érintkezni, valóban sajátos kapcsolatban állnak valami transzcendenssel, ebből persze nem vonom le azt a következtetést, hogy a transzcendenciára való nyitottság is elmekórtani alapon állna fenn.
Nos, nem túlzok. És nem is csak így gondolom. Így is érzem. Ez az érzés legalább négy éve bennem van. És napról napra egyre erősebb... Katolikus körökben (de talán keresztyén körökben úgyszintén) évek óta nagy divat szidni a szocikat, a komcsikat, ha nem is az egész…..
amancich 2009.11.20 20:56:43
@Felicitasz:

Hervad már ligetünk, s díszei hullanak,
Tarlott bokrai közt sárga levél zörög.
Nincs rózsás labyrinth, s balzsamos illatok
Közt nem lengedez a Zephyr.

Nincs már symphonia, s zöld lugasok között
Nem búg gerlice, és a füzes ernyein
A csermely violás völgye nem illatoz,
S tükrét durva csalét fedi.

A hegy boltozatin néma homály borong.
Bíbor thyrsusain nem mosolyog gerezd.
Itt nemrég az öröm víg dala harsogott:
S most minden szomorú s kiholt.
0. Vagyis bevezető. A hír, miszerint a Vatikán tárt karokkal fogadja a tradicionalista anglikán papokat és híveket enyhén szólva is vegyes fogadtatásra talált. A sajtótájékoztató másnapján a Guardian egy nagyon de nagyon meglepett Rowan Williams portréval a címlapján közölte:…..
amancich 2009.11.08 18:39:06
@jabbok:
@mercator:
@felician :

Lásd fent, akinek nem inge, tényleg ne vegye magára.
amancich 2009.11.08 19:16:58
@mercator:

" ízlésvilágotokba "

Bocs, de többes számot használtál...