Adatok
dzseebee
1 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Rólam...
Jómagam több, mint 20 éve foglalkozom vasútmodellekkel. A vasút és az elektromosság gyakorlatilag kiscsikó korom óta végigkíséri az életemet, ám a terepasztal építés eddig kimaradt. A gyűjtögetés azonban viszonylag folyamatos volt: szépen lassan kialakult egy nem túl…..
Valami azt súgja nekem, a mai egy megosztó poszt lesz, hiszen szerzője, Bé egy németországi étteremben dolgozik pincérként és tapasztalata szerint, ha egy férfi picit odafigyel a külsejére, az öltözködésére, akkor gyakorlatilag bárkit megkaphat.
„Hasonló írással még nem…..
A mai poszt alighanem kicsit kilóg a sorból, hiszen szerzője, Leslie rengeteg munkahelyen dolgozott már, és mint írja, vagy dolgozik és spórol, vagy a munka mellett félretett pénzt költi. Érdekes sors, sok tapasztalattal.
„Gyerekkoromtól készültem a gasztroágazat…..
Már mutattam egy rakás régi villamosos képet Ab van Donselaartól, most némi nagyvasút következik. Ezek a képek láthatóan spontán módon készültek (gyanúm szerint talán azért, mert a MÁV fotózása korántsem volt olyan egyszerű akkoriban, mint a villamosoké, úgyhogy nem volt…..
dzseebee
2012.12.15 19:45:46
Kisebb csend után ismét jelentkezett egyik legrégibb szerzőnk, Hothead, egyenesen Ausztráliából. Azt gondolom, mai írása kifejezetten nyugtatólag hat majd, és méltó lesz egy nyugodt és kellemes hétvégi naphoz. Ráadásul az is kiderül belőle, le kell-e szállni a bringáról, ha…..
dzseebee
2012.11.03 20:42:47
@Haragos Paradicsom:
Azt mondd meg nekem, hogy egy 45 mm ( vagy több ) átmérőjű pók hogy kerül be a lakásba?
Becsenget, te meg ajtót nyitsz, mert azt hiszed, hogy a postás?
Ez nem kúszik be a küszöb alatt, annyira meg nem hiszem, hogy szellős a lakás, hogy egy macska méretű pók besétáljon a réseken. Vagy elég csak egy órára nyitva hagyni az ablakot, és ott van a tajpántól kezdve a fehér cápáig minden?
Azt mondd meg nekem, hogy egy 45 mm ( vagy több ) átmérőjű pók hogy kerül be a lakásba?
Becsenget, te meg ajtót nyitsz, mert azt hiszed, hogy a postás?
Ez nem kúszik be a küszöb alatt, annyira meg nem hiszem, hogy szellős a lakás, hogy egy macska méretű pók besétáljon a réseken. Vagy elég csak egy órára nyitva hagyni az ablakot, és ott van a tajpántól kezdve a fehér cápáig minden?
Sajátos élethelyzet au pairnek lenni, hiszen az ember nem csak új országba költözik (ami már önmagában is lehet egy kultúrsokk), de egyből egy idegen család hétköznapjainak része lesz, első kézből tapasztalja meg az eltérő kultúrát, nevelési szokásokat, életmódot. Van,…..
A mai posztunk szerzője tulajdonképpen hazatért Németországba – otthonról haza. Hogy ez miként lehetséges, pillanatokon belül kiderül, elöljáróban csak annyit jegyeznék meg, hogy (lassan, de biztosan közelítve a félezredik poszthoz) számomra ez az egyik legérdekesebb írás a…..
Előfordul olyan egy blogszerkesztő életében (vigyázat, intim részlet...), hogy nem ért egyet mindenben azzal a poszttal, amit megjelentet. Nagyjából így vagyok Balázs írásának bizonyos részeivel, de a fogalmazás néha kissé talán túlzott markánsságát hajlamos vagyok betudni…..
Mai szerzőnk egy München melletti kisvárosból írt, ahol szakácsként dolgozik. Az odáig vezető út kissé zaklatott volt, de a jelek szerint Zsoltnak lassan sikerült révbe érni. Lássuk, hogyan!
TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és…..
Most már tényleg kijár egy vállveregetés a Országos Magyar Vadászati Védegyletnek, a kormányváltást követően tényleg nagyot húztak. Felkérték Semjén Zsoltot elnöknek. Így nem kell holmi lóti-futi lobbistákat fizetni, hiszen maga az Elnök úr / Miniszterelnök-helyettes úr…..
Greyhound és a Falka (a Best of Gyurcsány videó készítője) újra megcsinálta. Igazi csapatmunka volt összerakni ezt a 11 perces filmet összerakni az elmúlt 8 évről, max. elismerés a készítőknek. (Külön blogot is kapott a film: "A mi éveink" blog.) Zárójeles…..
Nagy para nincs, kis piti ügy: magyar holokauszt áldozatai egy megyei bíróságon Amerikában beperelték a MÁV-ot 1 milliárd 240 millió dollárra, mert a társaság a II. világháború alatt szerelvényeket biztosított a zsidók deportálásához. Ezzel hamar meg is lett a február…..
dzseebee
2010.02.11 11:15:31
@belzebubó:
És ha jól rémlik, lejátszódott a német vasúttal is.
Érdekes még, hogy a MÁV-ot perelték be. Na most ilyen ugye ma már nincs.
Van MÁV Cargo, MÁV trakció, MÁV Start, MÁV pálya - és még pár tíz darab olyan ezeken kívül, amik csak ahhoz kellenek, hogy egy izzócsere 180ezer Ft-ba kerüljön.
No de ki a MÁV jogutódja? Ki lett most beperelve?
És ha jól rémlik, lejátszódott a német vasúttal is.
Érdekes még, hogy a MÁV-ot perelték be. Na most ilyen ugye ma már nincs.
Van MÁV Cargo, MÁV trakció, MÁV Start, MÁV pálya - és még pár tíz darab olyan ezeken kívül, amik csak ahhoz kellenek, hogy egy izzócsere 180ezer Ft-ba kerüljön.
No de ki a MÁV jogutódja? Ki lett most beperelve?
Most aztán lesz, de még milyen. Első körben végre valahára bevezetik a regisztrációs jegyet a helyközi vonatokon és buszjáratokon, hogy képet kapjanak az ingyenesen utazókról. Ebbe a körbe ugye a 6 év alattiak és 65 év felettiek, menekültek, hadigondozási igazolvánnyal…..
dzseebee
2010.01.28 12:16:52
@667 - A Sátán szomszédja:
Minden benne van, csak nem teljesen pontosan.
Ugyanis a volánok és a MÁV is 10-15 százalékos bérlet és jegyáremelést tervez. Ebből fedezik majd a regisztrációs jegyet.
Tehát a történet egészen pontosan úgy hangzik, hogy mi - fizető utasok - fogjuk kifizetni az ingyen utazók regisztrációs jegyét, hogy megtudjuk, hányan utaznak ingyen.
Ami még érdekes az az, hogy miután bezártak ( szüneteltetnek ) pár ezer km vasutat, utána jut eszükbe megvizsgálni, hogy egyáltalán hányan utaznak a járatokon...
Minden benne van, csak nem teljesen pontosan.
Ugyanis a volánok és a MÁV is 10-15 százalékos bérlet és jegyáremelést tervez. Ebből fedezik majd a regisztrációs jegyet.
Tehát a történet egészen pontosan úgy hangzik, hogy mi - fizető utasok - fogjuk kifizetni az ingyen utazók regisztrációs jegyét, hogy megtudjuk, hányan utaznak ingyen.
Ami még érdekes az az, hogy miután bezártak ( szüneteltetnek ) pár ezer km vasutat, utána jut eszükbe megvizsgálni, hogy egyáltalán hányan utaznak a járatokon...
A Jobbiknak van ez a mániája, hogy karácsony előtt kereszteket állít fel köztereken és egy pappal felszentelteti. A keresztállítás miértjére adott magyarázat persze 100%-osan jobbikos: "Advent idejére, egészen Vízkeresztig a Jobbik Magyarországért Mozgalom már több éve…..
dzseebee
2009.12.08 14:33:17
@Talon Karrde:
Te vallásos ember vagy, igaz?
Mondd el nekem, hogy mennyiben változott az életed a keresztek kihelyezése előtt, illetve mennyiben lett más utána? pont azért kérdezem ,mert én nem tudhatom.
Mi az, amiért úgy gondolod, hogy neked, mint vallásos embernek jobb lett ezzel?
Illetve mit gondolsz, hol a határ? Hány keresztet tegyenek ki ahhoz, hogy jó legyen? Minden térre, parkba?
Te vallásos ember vagy, igaz?
Mondd el nekem, hogy mennyiben változott az életed a keresztek kihelyezése előtt, illetve mennyiben lett más utána? pont azért kérdezem ,mert én nem tudhatom.
Mi az, amiért úgy gondolod, hogy neked, mint vallásos embernek jobb lett ezzel?
Illetve mit gondolsz, hol a határ? Hány keresztet tegyenek ki ahhoz, hogy jó legyen? Minden térre, parkba?
dzseebee
2009.12.08 14:34:25
Sajnos, nem paródia, hanem csak Abszurdisztán mocorog egy picikét ... Október 26-án átadták (részlegesen) a felújított Vámház körutat a Kálvin tér és a Fővám tér között. És óriási szarkavarás után sikerült kilobbizni, hogy legyen rajta bicikliút. A parkolósávok…..
dzseebee
2009.11.21 12:54:05
@Rékuc: ha az emberek valóban a hétvégi kiruccanásokhoz használnák a kocsit, akkor nagy valószínűséggel nem volna minden nap, egész nap beállva a belváros mindegyik nagyobb utcája, nemdebár?
Túl egyszerűen tekintesz erre a problémára, holott jóval összetettebb.
Attól még, hogy valakinek a belvárosban van egy autója, egyáltalán nem biztos - sőt sok esetben biztos, hogy nem - használja azt ingázásra. Hogy úgy válaszoljak, ahogy Te gondolkodsz: ha ezek az emberek autóval járnak dolgozni, akkor kik lógnak fürtökben a villamosokról/buszokról ott a környéken?
A dolog tehát összetettebb. Hiszen az adott belvárosi kerületekben sok embernek semmi keresnivalója nincs ( se tömegközlekedőnek, se autósnak ), egyszerűen csak átutazik rajta. A legnagyobb problémát ebből a szempontból az agglomerációból ingázók okozzák. Naponta több tízezer autó robban be Budapestre az agglomerációból, elárasztják a várost. Nem belvárosi lakosok, mégis bedugul minden, mert átmennek a városon.
Jómagam 10 évig laktam Szigethalmon ( nemrég költöztem be Budapestre ). Ez egy agglomerációs település a Csepel szigeten, Budapesttől délre kb. 10-15 kilóméterre. Amikor odaköltöztünk, a dugó ismeretlen fogalom volt, amikor elköltöztem, akkor a bekötő utakon minden reggel és újabban délután is mindkét irányban megjelent az állandó dugó. Természetesen a 10 év alatt semmilyen tömegközlekedési fejlesztés nem történt, a Volán pedig gyakolratilag úgy szállítja utasat a nyitható ablakoktól mentes buszain, mint az állatokat. Meg is lett az eredménye..
Az agglomerációból ingázó előbb fogja választani az autót, mert:
- messzebbről jön
- a településen nehezebb elérni a Budapestre tartó közlekedési eszköz megállóját/állomását ( esetemben Szigethalmon belül nekem egy helyi járattal kellett utaznom, ami hétköznap fél óránként, hétvégén óránként visz ki gyártelepre, ahonnan van busz, meg egy HÉV-nek nevezett tökéletesen elhanyagolt gyermekvasút kategóriájú elővárosi vonat. Persze fél óránként/óránként )
- a tömegközelekedés onnan piszkosul lassú lehet, és túl sok átszállást generál
- a tömegközlekedés onnan piszkosul drága ( ha más országokkal hasonlítjuk össze, már nem csak a bérek arányában, hanem egy az egyben is drágább lehet! )
Említettünk itt két várost példaként. Javaslom, vizsgáljuk meg őket kicsit alaposabban!
Bécs: Bécsben valóban sok a kerékpárút, de igen sok független az autósoktól, azok útjától. Tömegközlekedését tekintve ég és föld Budapesthez képest. Bécsben az agglomerációból "támadó" embereknek rendelkezésre áll egy ú.n. S-Bahn hálózat (elővárosi vasút ), amely átmegy a belvároson, majd szétszéled annak másik felén az agglomerációban. Így az utasok közvetlenül bejuthatnak a város szívébe a településeikről. A legsikeresebb ilyen rendszer véleményem szerint Münchenben működik, akit érdekel, olvasson utána. Ott a pobléma az, hogy olyan számban emelkedik az utasszám ( igen, leteszik az autót kitiltások, megszorítások ellenére, mert jól működő tömegközlekedést kapnak! ), hogy a belső közös szakaszt bővíteni kell, mert a rendszer kapacitása nem növelhető tovább.
Bécsben sok hatalmas P+R parkolót találunk a város szélén többnyire a metróállomásoknál. Példának javaslom mindenkinek, aki Bécsbe megy: keleten van Erdberg, 3 Euro/napig a kocsi fedett helyen hagyható, és van egy metróállomása is. Be se kell menni a belvárosba autóval. Használják is rendesen ( magyarok is. :) ).
A másik itt megpendített város London. Igen, ennek "közepénből" ki vannak tiltva az autósok, illetve behajtási díj fejében mehetnek oda be. Ha látott már valaki londoni metrótérképet, akkor tudja, hogy ott gyakolratilag minden sarkon metróállomás van, illetve azt is, hogy ezen metróvonalak szétágaznak és a végük a város szélén, sok esetben agglomerációs településeken van. Ha ehhez hozzáadjuk még a vasúthálózatát is, akkor lehet csak igazán elájulni. Mindenki jól ki van szolgálva: elővárosi és belvárosi utas is. A londoni metró elég zsúfolt tud emiatt lenni ( ezt továbbnövelik a szűk alagutak és állomások a "tube" vonalakon ), sok esetben előfordul, hogy a zsúfoltság miatt egy-egy állomást ideiglenesen lezárnak. A metróra és a vasútra jól szervezett ráhordó buszjáratok dolgoznak.
Nézzük most, mi van nálunk. A tömegközlekedés borzasztó állapotban van. A buszparkunk Európa legöregebbje, és az alkatrészhiány miatt tökéletesen lepusztult. A garázsoknak annyira nincs pénzük, hogy arra kell játszaniuk, hogy reggel csak a kapun ki tudjon menni az a busz. Naponta több száz meghibásodás van Budapesten, és ebből persze járatkimaradás, késés.
A tarifarendszer annyira elavult, hogy az már nevetséges. Veszel egy 300 Ft-os jegyet, kilyukasztod ( ez is nevetséges ), és utazol vele 1, vagy 20 megállót. Zseniális.
Se zónás rendszer, se időalapú jegy. A járművek piszkosak, büdösek, sok túlkoros. Nyáron meg lehet bennük főni, télen megfagyni. Persze akad néhány kivétel is, de sajnos ezek vannak kevesebben.
A hálózat röhej. Túl sok az átszállás ( főleg az agglomeráció felől ), holott sok olyan megoldás működik külföldön, amiről itthon sokan nem is hallottak. Sajnos a közlekedési szakemberek se nagyon, valószínűleg részben ezért születik meg nagyon lassan piszok sok pénzből egy olyan torzó, mint a 4-es metró, ami ennyiért cserébel egalább em fog segíteni a problémákon, de jól fog kinézni, mert lesz benne paprika alakú pad, meg automata szerelvények. P+R parkolóink a város szélén nincsenek. Én pl. a békásmegyeri kigyomlált területet nem nevezném P+R-nek, a szakik kitáblázták annak - nem jár egy rugóra az agyunk.
Akkor, amikor Budapest kapcsán az autósok kitiltásáról, számuk csökkentéséről, dugódíjról, stb.-ről beszélünk, akkor fordítva ülünk a lovon. Véleményem szerint az autós nem véletlenül keletkezik. Mindannyian tömegközlekedünk előbb iskolába, stb. Az autós azért keletkezik, mert a tömegközlekedés elriasztja, ami nem csoda. És igen, még arra is hajlandó ezért cserébe, hogy ücsörögjön egyedül a dugóban. Inkább ücsörög akkoris, ha a tömegközlekedés gyorsabb. Ezp edig azt jelenti, hogy a hiba az utóbbiban van, azt kell rendbetenni. Nem teszik -> nőni fog az autósok száma.
Rákanyarodva a kerékpárútra: ha az adott járda olyan széles lett, akkor miért nem azon jelöltek ki mindkét oldalon egy-egy sávot a kerékpárosnak? Ahhoz, hogy valakinek autója legyen, mindenkinek joga van ( a belvárosinak is ). Hogyan tilthatnánk meg neki? mi alapján lehet másnak, neki meg nem? Ha viszont kínálunk neki valamit helyette, hogy használja azt ( jó tömegközlekedés ), akkor ritkán fog beleülni, tényleg csak és kizárólag hétvégi programoknál, vagy ha nagyon szükséges.
Azzal, hogy a kerékpárosok ( akiknek nagytöbbségéről igen rossz véleménnyel vagyok - noha magam is szoktam kerékpározni )most elérték, hogy a parkolókat megszűntessék, csak szivatják az autósokat, akik már egyszer pofára estek a BKV-val is. Nem megoldás senki problémájárasem!
Mellékesen kéretik megnézni a posthoz csatolt fotót: a kerékpáros ott jön középen a villamossínen, holott az ő saját sávja szabad, nem parkoltak be sehol sem. Ennyit a kerékpárútról.
Kicsit hosszú lett, kicsit összetettebb, már már egy post, de talán van benne egy kis okosság. Jómagam tömegközlekedem mindenhová, részben hobbim is a téma.
Túl egyszerűen tekintesz erre a problémára, holott jóval összetettebb.
Attól még, hogy valakinek a belvárosban van egy autója, egyáltalán nem biztos - sőt sok esetben biztos, hogy nem - használja azt ingázásra. Hogy úgy válaszoljak, ahogy Te gondolkodsz: ha ezek az emberek autóval járnak dolgozni, akkor kik lógnak fürtökben a villamosokról/buszokról ott a környéken?
A dolog tehát összetettebb. Hiszen az adott belvárosi kerületekben sok embernek semmi keresnivalója nincs ( se tömegközlekedőnek, se autósnak ), egyszerűen csak átutazik rajta. A legnagyobb problémát ebből a szempontból az agglomerációból ingázók okozzák. Naponta több tízezer autó robban be Budapestre az agglomerációból, elárasztják a várost. Nem belvárosi lakosok, mégis bedugul minden, mert átmennek a városon.
Jómagam 10 évig laktam Szigethalmon ( nemrég költöztem be Budapestre ). Ez egy agglomerációs település a Csepel szigeten, Budapesttől délre kb. 10-15 kilóméterre. Amikor odaköltöztünk, a dugó ismeretlen fogalom volt, amikor elköltöztem, akkor a bekötő utakon minden reggel és újabban délután is mindkét irányban megjelent az állandó dugó. Természetesen a 10 év alatt semmilyen tömegközlekedési fejlesztés nem történt, a Volán pedig gyakolratilag úgy szállítja utasat a nyitható ablakoktól mentes buszain, mint az állatokat. Meg is lett az eredménye..
Az agglomerációból ingázó előbb fogja választani az autót, mert:
- messzebbről jön
- a településen nehezebb elérni a Budapestre tartó közlekedési eszköz megállóját/állomását ( esetemben Szigethalmon belül nekem egy helyi járattal kellett utaznom, ami hétköznap fél óránként, hétvégén óránként visz ki gyártelepre, ahonnan van busz, meg egy HÉV-nek nevezett tökéletesen elhanyagolt gyermekvasút kategóriájú elővárosi vonat. Persze fél óránként/óránként )
- a tömegközelekedés onnan piszkosul lassú lehet, és túl sok átszállást generál
- a tömegközlekedés onnan piszkosul drága ( ha más országokkal hasonlítjuk össze, már nem csak a bérek arányában, hanem egy az egyben is drágább lehet! )
Említettünk itt két várost példaként. Javaslom, vizsgáljuk meg őket kicsit alaposabban!
Bécs: Bécsben valóban sok a kerékpárút, de igen sok független az autósoktól, azok útjától. Tömegközlekedését tekintve ég és föld Budapesthez képest. Bécsben az agglomerációból "támadó" embereknek rendelkezésre áll egy ú.n. S-Bahn hálózat (elővárosi vasút ), amely átmegy a belvároson, majd szétszéled annak másik felén az agglomerációban. Így az utasok közvetlenül bejuthatnak a város szívébe a településeikről. A legsikeresebb ilyen rendszer véleményem szerint Münchenben működik, akit érdekel, olvasson utána. Ott a pobléma az, hogy olyan számban emelkedik az utasszám ( igen, leteszik az autót kitiltások, megszorítások ellenére, mert jól működő tömegközlekedést kapnak! ), hogy a belső közös szakaszt bővíteni kell, mert a rendszer kapacitása nem növelhető tovább.
Bécsben sok hatalmas P+R parkolót találunk a város szélén többnyire a metróállomásoknál. Példának javaslom mindenkinek, aki Bécsbe megy: keleten van Erdberg, 3 Euro/napig a kocsi fedett helyen hagyható, és van egy metróállomása is. Be se kell menni a belvárosba autóval. Használják is rendesen ( magyarok is. :) ).
A másik itt megpendített város London. Igen, ennek "közepénből" ki vannak tiltva az autósok, illetve behajtási díj fejében mehetnek oda be. Ha látott már valaki londoni metrótérképet, akkor tudja, hogy ott gyakolratilag minden sarkon metróállomás van, illetve azt is, hogy ezen metróvonalak szétágaznak és a végük a város szélén, sok esetben agglomerációs településeken van. Ha ehhez hozzáadjuk még a vasúthálózatát is, akkor lehet csak igazán elájulni. Mindenki jól ki van szolgálva: elővárosi és belvárosi utas is. A londoni metró elég zsúfolt tud emiatt lenni ( ezt továbbnövelik a szűk alagutak és állomások a "tube" vonalakon ), sok esetben előfordul, hogy a zsúfoltság miatt egy-egy állomást ideiglenesen lezárnak. A metróra és a vasútra jól szervezett ráhordó buszjáratok dolgoznak.
Nézzük most, mi van nálunk. A tömegközlekedés borzasztó állapotban van. A buszparkunk Európa legöregebbje, és az alkatrészhiány miatt tökéletesen lepusztult. A garázsoknak annyira nincs pénzük, hogy arra kell játszaniuk, hogy reggel csak a kapun ki tudjon menni az a busz. Naponta több száz meghibásodás van Budapesten, és ebből persze járatkimaradás, késés.
A tarifarendszer annyira elavult, hogy az már nevetséges. Veszel egy 300 Ft-os jegyet, kilyukasztod ( ez is nevetséges ), és utazol vele 1, vagy 20 megállót. Zseniális.
Se zónás rendszer, se időalapú jegy. A járművek piszkosak, büdösek, sok túlkoros. Nyáron meg lehet bennük főni, télen megfagyni. Persze akad néhány kivétel is, de sajnos ezek vannak kevesebben.
A hálózat röhej. Túl sok az átszállás ( főleg az agglomeráció felől ), holott sok olyan megoldás működik külföldön, amiről itthon sokan nem is hallottak. Sajnos a közlekedési szakemberek se nagyon, valószínűleg részben ezért születik meg nagyon lassan piszok sok pénzből egy olyan torzó, mint a 4-es metró, ami ennyiért cserébel egalább em fog segíteni a problémákon, de jól fog kinézni, mert lesz benne paprika alakú pad, meg automata szerelvények. P+R parkolóink a város szélén nincsenek. Én pl. a békásmegyeri kigyomlált területet nem nevezném P+R-nek, a szakik kitáblázták annak - nem jár egy rugóra az agyunk.
Akkor, amikor Budapest kapcsán az autósok kitiltásáról, számuk csökkentéséről, dugódíjról, stb.-ről beszélünk, akkor fordítva ülünk a lovon. Véleményem szerint az autós nem véletlenül keletkezik. Mindannyian tömegközlekedünk előbb iskolába, stb. Az autós azért keletkezik, mert a tömegközlekedés elriasztja, ami nem csoda. És igen, még arra is hajlandó ezért cserébe, hogy ücsörögjön egyedül a dugóban. Inkább ücsörög akkoris, ha a tömegközlekedés gyorsabb. Ezp edig azt jelenti, hogy a hiba az utóbbiban van, azt kell rendbetenni. Nem teszik -> nőni fog az autósok száma.
Rákanyarodva a kerékpárútra: ha az adott járda olyan széles lett, akkor miért nem azon jelöltek ki mindkét oldalon egy-egy sávot a kerékpárosnak? Ahhoz, hogy valakinek autója legyen, mindenkinek joga van ( a belvárosinak is ). Hogyan tilthatnánk meg neki? mi alapján lehet másnak, neki meg nem? Ha viszont kínálunk neki valamit helyette, hogy használja azt ( jó tömegközlekedés ), akkor ritkán fog beleülni, tényleg csak és kizárólag hétvégi programoknál, vagy ha nagyon szükséges.
Azzal, hogy a kerékpárosok ( akiknek nagytöbbségéről igen rossz véleménnyel vagyok - noha magam is szoktam kerékpározni )most elérték, hogy a parkolókat megszűntessék, csak szivatják az autósokat, akik már egyszer pofára estek a BKV-val is. Nem megoldás senki problémájárasem!
Mellékesen kéretik megnézni a posthoz csatolt fotót: a kerékpáros ott jön középen a villamossínen, holott az ő saját sávja szabad, nem parkoltak be sehol sem. Ennyit a kerékpárútról.
Kicsit hosszú lett, kicsit összetettebb, már már egy post, de talán van benne egy kis okosság. Jómagam tömegközlekedem mindenhová, részben hobbim is a téma.
dzseebee
2009.11.21 13:17:06
@Pannonpuma: A legsikeresebb ilyen rendszer véleményem szerint Münchenben működik, akit érdekel, olvasson utána. Ott a pobléma az, hogy olyan számban emelkedik az utasszám ( igen, leteszik az autót kitiltások, megszorítások ellenére, mert jól működő tömegközlekedést kapnak! )
Hopp, elírtam!
Tehát: igen, leteszik az autót annak ellenére, hogy nincsenek kitiltások, megszorítások, mert jól működő tömegközlekedést kapnak!
Hopp, elírtam!
Tehát: igen, leteszik az autót annak ellenére, hogy nincsenek kitiltások, megszorítások, mert jól működő tömegközlekedést kapnak!
Nos kérem szépen, tegnap elindult az RTL-en a "Benkő feleséget keres" című reality, éshát jó volt, csak kicsit száni. Persze mindehhez kellett az, hogy Benkő (a Dánielt meghagyjuk a versenyzőknek) pofátlanul hozza a formáját, végül is ilyen könnyen még nem kapott nőt.…..
Rég szerepelt már nálunk a 2008-as év nr.1 Vastagbőre, Gaskó István. Zenés visszatérés következik! Megújult a VDSZSZ honlapja és egy dallal is kedveskednek: "A "Dal a Sztrájktörőről"-t a XX. század elején Joe Hill, az amerikai munkásmozgalom 1915-ben…..
már látjuk az alagutat ..
dzseebee
2009.09.21 13:26:23
@Mérhető Marketing: Csak nem valamelyik új beruházási projektben készült?
De nagyon úgy fest.
Csak egyel nyugatabbra: az infrastruktúrát tekintve ez osztrák vasút lesz. Ott meg azért nem jellemző a pusztába indokolatlanul alagutat építeni, mint nálunk.
Illetve nem jellemző a puszta sem. :)
De nagyon úgy fest.
Csak egyel nyugatabbra: az infrastruktúrát tekintve ez osztrák vasút lesz. Ott meg azért nem jellemző a pusztába indokolatlanul alagutat építeni, mint nálunk.
Illetve nem jellemző a puszta sem. :)
"Az SZDSZ üdvözli az Országos Választási Bizottság szándékát, mely az ajánlószelvények jelenlegi gyakorlatának gyökeres átalakítását célozza. Több alkalommal is meggyőződhettünk arról, hogy ez a rendszer nehezen átlátható, egyes elemei esélyegyenlőtlenséget…..
Ha nem is méltánytalanul, de az utóbbi időben mindenki a BKV-ra figyelt: mi lesz a következő botrány? Ki van benne? Hány milliót loptak? És mindeközben sok más dolog nem kapott kellő visszhangot. Mert ugye az a hülyének is világos, hogy más állami cégeknél nagy-nagy örömünnep…..
dzseebee
2009.09.14 10:08:11
@Dezsoke a kem: Abban bízom, hogy a feszültség még képes elérni egy olyan szintet, hogy robbanjon, itt már máshogy nem lesz rend.
Tegyük fel, hogy eléri. Robban. De mi lesz utána?...
Szerintem ez a nagy visszatartó erő. Nem tudsz mit csinálni. Tegyük fel, a nép felhördül, egyenként felakaszt minden képviselőt, vezetőt akit ér, a maradék meg elmenekül az országból.
De mi lesz utána?...
Anarchia? Esetleg fűszerezzük egy jó kis polgárháborúval, aminek keretében a cigányok és a magyarok egymásnak esnek?
Ki fogja vezetni ezt az országot? Gyanítom, hogy ha egy ilyen "robbanás" bekövetkezne - nagyon várható, és minden botránnyal egyre közelebb leszünk hozzá - akkor utána visszasírnánk ezeket a mostani khmm... "szép" időket. Erősen idézőjelesen "szép".
Tegyük fel, hogy eléri. Robban. De mi lesz utána?...
Szerintem ez a nagy visszatartó erő. Nem tudsz mit csinálni. Tegyük fel, a nép felhördül, egyenként felakaszt minden képviselőt, vezetőt akit ér, a maradék meg elmenekül az országból.
De mi lesz utána?...
Anarchia? Esetleg fűszerezzük egy jó kis polgárháborúval, aminek keretében a cigányok és a magyarok egymásnak esnek?
Ki fogja vezetni ezt az országot? Gyanítom, hogy ha egy ilyen "robbanás" bekövetkezne - nagyon várható, és minden botránnyal egyre közelebb leszünk hozzá - akkor utána visszasírnánk ezeket a mostani khmm... "szép" időket. Erősen idézőjelesen "szép".
dzseebee
2009.09.14 12:57:13
Egy apróság még, ami alá támasztja azt, hogy gazdag ország vagyunk - nem is értem, hogy miért csak most jutott eszembe belinkelni:
www.origo.hu/itthon/hm/20090908-negyes-metro-allomastervek.html
Felhívnám a figyelmet a cikkben szereplő árakra ( pad, kuka, stb. ). Értem én, hogy a padnak a metróban vandálbiztosnak kell lenni ,stb.. De 1 millió / pad? Paprikaalakú?
Ha esetleg bárki olvassa a 4-es metró tervezői közül a blogot, akkor itt hívnám fel a figyelmét: ennek az árnak a FELÉÉRT olyan paprika alakú padot készítek nekik, ami a biztos hatás érdekében csípni fogja a ráülők seggét! Az lesz aztán igazán magyaros!
De mindegy. Csak a bejegtyzés írójának mintha kétségei lettek volna azzal kapcsoaltban, hogy mi gazdag ország lennénk e.
Nyugodjon meg - azok vagyunk.
www.origo.hu/itthon/hm/20090908-negyes-metro-allomastervek.html
Felhívnám a figyelmet a cikkben szereplő árakra ( pad, kuka, stb. ). Értem én, hogy a padnak a metróban vandálbiztosnak kell lenni ,stb.. De 1 millió / pad? Paprikaalakú?
Ha esetleg bárki olvassa a 4-es metró tervezői közül a blogot, akkor itt hívnám fel a figyelmét: ennek az árnak a FELÉÉRT olyan paprika alakú padot készítek nekik, ami a biztos hatás érdekében csípni fogja a ráülők seggét! Az lesz aztán igazán magyaros!
De mindegy. Csak a bejegtyzés írójának mintha kétségei lettek volna azzal kapcsoaltban, hogy mi gazdag ország lennénk e.
Nyugodjon meg - azok vagyunk.
2002.08.22., MTI -hír: Négyes ikrek születtek a Szegedi Tudományegyetem szülészeti és nőgyógyászati klinikáján. A kislány és a három kisfiú gépi lélegeztetést és újszülött intenzív terápiát igényel. Katona Márta docens, az újszülött intenzív osztály vezetője…..
Új szelek fújnak Brüsszelben ... Mohácsi Viki befejezte 5 éves "tevékenységét" Brüsszelben és hazaköltözött. Viki elmúlt 5 brüsszeli évéből maradandó nyomot csak az hagyott bennem, hogy senki más nem tudja olyan hamar letolni a "Brüsszel -> random magyar…..
"Mit hozott ma a postás?" nyitotta ki az egyik kedves olvasónk a postaládáját... És valami egészen furcsa dolog eset ki ... AdóManó, az Apeh új figurája ugrott elő, az Adókalauz aktuális számának részeként... "Az adóval kapcsolatos ismerkedést nem lehet elég…..
dzseebee
2009.07.10 11:41:14
Tegnap egyöntetűen jót derültünk, sőt, nem túlzás azt állítani, hogy bearanyozta a napunkat Hagyó Miklós, és a remek pontonhidas ötlete.
Nos, a hozzáértők kiszámolták, hogy mennyibe is kerülne nekünk.
Az ára pedig ... wait for it ... 8 milliárd forint 1 évre...
Mivel…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyetlen sorával nem értek egyet, ez pedig a következő: "Ezzel nem mondtam szerintem újdonságot, otthon is hasonló a helyzet."
Szerintem itthon nagyon nem hasonló a helyzet. Itthon a külső, és a látszat nagyon sokat számít, amíg a német nőknél abszolút nem ezt tapasztaltam - sőt! Tényleg, ha igényes, ápolt vagy, az már abszolút elég akkor is, ha épp nem vagy egy adonisz. És persze kell némi beszélőke, de a nyelvi problémák talán még fel is dobják a párbeszédeket ( pl. nekem volt egy olyan stratégiám, hogy mindenre, amit nem értettem, "ja"-val feleltem az egyiknél. Ezzel persze sok dolgon túl tudtunk haladni, de néha elég vicces helyzeteket szült a megoldás ).
Én nagyon szeretem őket, főleg a határozottságuk, és életvidámságuk miatt. Ilyen nőből itthon nagyon kevés van, és azokért sorok állnak.
Aztán beszélgettem több német nővel és férfival is - ami érdekes, hogy egyik se szereti a másikat. A nők a tesze-tosza, "semmire nem jó" német pasikról panaszkodtak, a férfiak meg a nulla nőiességgel megáldott, romantikát nem értékelő, karrierista német nőkről.
Szóval én is arra jutottam, hogy ott egy szingli magyar pasinak olyan élete is lehet e téren, amire soha nem számított... Pláne, ha van egy jobb munkája, meg egy normális albi, ahová viheti őket. :))