Adatok
terror
2 bejegyzést írt és 1244 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Engem mélyen megérintett Tarlós István észrevétele, hogy mi kerékpárosok vagyunk a BKK legnagyobb ellenségei. Ha ez igaz nagyon szomorú lennék, de ha így van el kell fogadni és el kell gondolkodnunk rajta. Ezért a BKK-tól kinyerhető információk alapján kielemeztem, hogy hogyan tartjuk fel mi…..
Ilyen az, amikor egy szabálytalanul közlekedő autós és egy szabálytalanul közlekedő kerékpáros összekap. A helyszín Budapest XI. kerülete, a Fehérvári út és az Etele út kereszteződése, ahol némi forgalmi változás van az 1-es villamos pályájának meghosszabbítása miatt.…..
terror
2014.05.22 22:14:41
@Adani: Ennél jobban be se égethetted volna magad, de majd most megjegyzed: hatályos jogszabályok között túrkálj.
Ennyi erővel linkelhetted volna az adani.blog.hu-t is, ahol leírod, hogy Budapesten tilos kerékpározni.
Pont annyira lenne valós...
Ennyi erővel linkelhetted volna az adani.blog.hu-t is, ahol leírod, hogy Budapesten tilos kerékpározni.
Pont annyira lenne valós...
terror
2014.05.28 10:59:54
@Adani: Tudod mi a vicces? Hogy még fel is hívom a figyelmedet, hogy nem a hatályos jogszabályból idézel, és így sem tűnik fel, hogy ez miért is fontos...
Ezt idézted te az oldalról:
"A motorkerékpárt, a segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek"
Ezt írja a KRESZ:
"A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek."
Hol látsz te az utóbbi idézetben "motorkerékpárt" szót leírva?
Nekem is van rendőr ismerősöm. Sajnos nem egy közlekedési témában hiányosak vagy pontatlanok az ismeretei.
Az 54. paragrafusra hivatkoztak a TC-nél is, és végül törölték a bejegyzést (pedig van több közlekedési szakértőjük is), amikor páran jelezték nekik, hogy nem úgy van az, hogy mondatokat csak úgy kiragadunk, és nem figyelünk az előzményre. Lásd Tolesz hozzászólása...
Az 54. paragrafusból kiragadott mondat alapján egyébként minden egyes kereszteződésben tolni kellene a kerékpárt, ha van zebra, ha nincs, ha van lámpa, ha nincs, stb. Olvasd el külön azt a mondatot, és értelmezd...
Ezt idézted te az oldalról:
"A motorkerékpárt, a segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek"
Ezt írja a KRESZ:
"A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek."
Hol látsz te az utóbbi idézetben "motorkerékpárt" szót leírva?
Nekem is van rendőr ismerősöm. Sajnos nem egy közlekedési témában hiányosak vagy pontatlanok az ismeretei.
Az 54. paragrafusra hivatkoztak a TC-nél is, és végül törölték a bejegyzést (pedig van több közlekedési szakértőjük is), amikor páran jelezték nekik, hogy nem úgy van az, hogy mondatokat csak úgy kiragadunk, és nem figyelünk az előzményre. Lásd Tolesz hozzászólása...
Az 54. paragrafusból kiragadott mondat alapján egyébként minden egyes kereszteződésben tolni kellene a kerékpárt, ha van zebra, ha nincs, ha van lámpa, ha nincs, stb. Olvasd el külön azt a mondatot, és értelmezd...
terror
2016.04.09 05:14:16
@Behajtó70: Ja, nekem ilyen haverjaim vannak, akik tudják, hogy mi van odaírva. Szörnyű!
A tieid meg gyilkosok, akik az embereket gyilkolják a gépjárműveikkel.
Persze csak viccelek. Ha már odaírtad az IQ-dat a nickedbe, nem bántalak. Nem lenne tisztességes.
A tieid meg gyilkosok, akik az embereket gyilkolják a gépjárműveikkel.
Persze csak viccelek. Ha már odaírtad az IQ-dat a nickedbe, nem bántalak. Nem lenne tisztességes.
Hosszútáv blog
Offline térkép és futóútvonal androidos okostelefonra: Oruxmaps + gpsies.com jelenleg mindent visz
2016.03.12 18:00:00
Néha kicsit irigylem azokat a futócimbiket, akiknek útvonal tracket is mutatni tudó szuper futóórája van, ugyanakkor nagyon elkedvtelenedek a 3x3 centis monokróm kijelzőtől...
Frontend fejlesztő vagyok, szakmai ártalom, hogy szeretem a nagy és átlátható képernyőket, amin minden egyszerre elfér,…..
Bár már egy éve futok rendszeresen és futás közben a pulzusomat is mérem, mégis csak most a téli alapozásnál jutottam el oda, hogy meghatározzam a laktátküszöbömet. Nem mintha enélkül nem tudtam volna élni, de kíváncsi voltam, hogy milyen szintre jutottam egy év alatt.
A…..
A KRESZ szerint kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott…..
terror
2015.12.08 14:30:45
@firesharker: Ezek után már csak egy kérdés maradt a videó feltöltőjéhez: mit nem lehet ezen érteni?
(Egyébként 1 sarokkal odébb - a jobbhorgos szitunál - már minden bizonnyal hajlamosak elfelejteni a népek, hogy ott kerékpáros infra van, mert azt csak addig tudják, amíg valakit le "kell" centizni, népnevelés céljából. Ha már a neki járó elsőbbséget kéne megadni, akkor hirtelen semmit se lehet látni, vakít a nap, mifenebármi.)
(Egyébként 1 sarokkal odébb - a jobbhorgos szitunál - már minden bizonnyal hajlamosak elfelejteni a népek, hogy ott kerékpáros infra van, mert azt csak addig tudják, amíg valakit le "kell" centizni, népnevelés céljából. Ha már a neki járó elsőbbséget kéne megadni, akkor hirtelen semmit se lehet látni, vakít a nap, mifenebármi.)
Többek között István is azok táborát erősíti, akik legalább egy alap KRESZ tanfolyam elvégzését irányoznák elő a bicikliseknek is:
Ezúttal egy kerékpáros szabálytalankodik, hirtelen bevág elém a kerékpárútról, a stop táblát teljesen figyelmen kívül hagyva. Nem sokon…..
A playlist egy klasszikussal kezdődik, a többi jelenet viszont ugyanolyan elszomorító. A rendőrség azóta sem tesz érdemben semmit. Vajon miért nem?
..
Divatosak a közbringaprojektek az országban. A zászlóshajó persze az (egyelőre) elátkozott Bubi projekt, de vidéken itt-ott sokkal sikeresebben vették az indulás nehézségeit.
Olvasom pl. hogy már Hévízen is van közbringa, a HeBi.
Ezen azért morgok egy kicsit. Ez a projekt még a…..
terror
2014.07.19 11:58:47
@promontor: Azt írtad, hogy 3 millió per bringa, de az 3 millió per bringa + miegymás szétosztva sokfelé.
A helyszíni szervizeléshez kell helyszíni szerviz is. Annak milyen egyszeri és milyen folyamatos költségei lennének? Nagyon repkednének a milliók.
A dokkolók közötti mozgatást kétlem, hogy csak azzal az egy gépjárművel oldanák/oldják meg, tehát ha kiesik valamelyik nap, akkor aznap többet viszik át máshogy a bringákat. (Ha mégis csak a kisteherrel hordják, akkor valóban lámák :P)
Amúgy én azt gondolnám, hogy nem járnak fel egyesével (mármint minden egyes elromlott bringa esetén), de az is lehet, hogy a Neuzer vállalta, hogy lemegy, és szervizel. Annak is lehet költsége, amire lehet, hogy van félretéve tartalék. Nem tudom, ez is csak ötlet.
A lényeg, hogy sokfelé el lehet szórni pikk-pakk a pénzeket...
Nem tudom, Hévizen milyen a gépjárműhasználat. Hányan közlekednek ott napi szinten autóval?
Ha a 30 bringa napi szinten 50-75 autós mozgást kiiktat, akkor nagyon hamar megtérül a befektetett összeg. Na nem közvetlenül forintban, hanem közvetetten. Levegőminőségben, kisebb zajszennyezés, kevesebb szükséges parkolóhely/aszfalt felület, kevésbé rongálódó utak, stb. Ezek együtt komoly szempontok az élhetőség területén.
Milyen egy város, ha élhető? Vonzóbb a turisták számára, ami szintén anyagiakhoz juttatja a várost, aminek saját lakói is könnyebben mennek egy-egy városi sétára. Megéheznek, benyomnak egy fagyit, szimplán meglátnak valamit, amit autóban ülve nem látnának meg, vagy mivel nem tudnák hova tenni az autót, nem foglalkoznának vele, stb.
És akkor még nem beszéltünk a balesetekről, az azokkal kapcsolatos egészségügyi költségekről, mint ahogy arról sem, hogy ha valaki balesetet szenved, és kiesik a munkából, annak is forintosítható hátrányai vannak.
A Safety in Numbers már bizonyított itthon is...
Plusz ugye a bringázásnak - és úgy általában a mozgásnak - eleve megvannak az előnyei és az egészségügyi - és ezáltal az anyagi - vonzatai. Arról nem beszélve, hogy biztos nem véletlen, hogy a hollandok és a dánok a legboldogabbak a világon. Hogy hogynem, pont ezeken a területeken bringáznak a legtöbben, ott vannak a leginkább élhető városok, és a kettő bizony szorosan összefügg, lásd fentebb...
Amúgy a BuBinál van egy alap bringa darabszám, és van még pluszban lehívható, ha beindult a rendszer, és működik. Hévizen ilyen nincs?
Csak mert ott is simán lehet, hogy nem 30 bringa lesz, csak ki akarják próbálni, és ha működik, akkor kitolják 50-100 bringára, a bővítés pedig sanszosan olcsóbb lesz, mint az új rendszer kiépítése.
A helyszíni szervizeléshez kell helyszíni szerviz is. Annak milyen egyszeri és milyen folyamatos költségei lennének? Nagyon repkednének a milliók.
A dokkolók közötti mozgatást kétlem, hogy csak azzal az egy gépjárművel oldanák/oldják meg, tehát ha kiesik valamelyik nap, akkor aznap többet viszik át máshogy a bringákat. (Ha mégis csak a kisteherrel hordják, akkor valóban lámák :P)
Amúgy én azt gondolnám, hogy nem járnak fel egyesével (mármint minden egyes elromlott bringa esetén), de az is lehet, hogy a Neuzer vállalta, hogy lemegy, és szervizel. Annak is lehet költsége, amire lehet, hogy van félretéve tartalék. Nem tudom, ez is csak ötlet.
A lényeg, hogy sokfelé el lehet szórni pikk-pakk a pénzeket...
Nem tudom, Hévizen milyen a gépjárműhasználat. Hányan közlekednek ott napi szinten autóval?
Ha a 30 bringa napi szinten 50-75 autós mozgást kiiktat, akkor nagyon hamar megtérül a befektetett összeg. Na nem közvetlenül forintban, hanem közvetetten. Levegőminőségben, kisebb zajszennyezés, kevesebb szükséges parkolóhely/aszfalt felület, kevésbé rongálódó utak, stb. Ezek együtt komoly szempontok az élhetőség területén.
Milyen egy város, ha élhető? Vonzóbb a turisták számára, ami szintén anyagiakhoz juttatja a várost, aminek saját lakói is könnyebben mennek egy-egy városi sétára. Megéheznek, benyomnak egy fagyit, szimplán meglátnak valamit, amit autóban ülve nem látnának meg, vagy mivel nem tudnák hova tenni az autót, nem foglalkoznának vele, stb.
És akkor még nem beszéltünk a balesetekről, az azokkal kapcsolatos egészségügyi költségekről, mint ahogy arról sem, hogy ha valaki balesetet szenved, és kiesik a munkából, annak is forintosítható hátrányai vannak.
A Safety in Numbers már bizonyított itthon is...
Plusz ugye a bringázásnak - és úgy általában a mozgásnak - eleve megvannak az előnyei és az egészségügyi - és ezáltal az anyagi - vonzatai. Arról nem beszélve, hogy biztos nem véletlen, hogy a hollandok és a dánok a legboldogabbak a világon. Hogy hogynem, pont ezeken a területeken bringáznak a legtöbben, ott vannak a leginkább élhető városok, és a kettő bizony szorosan összefügg, lásd fentebb...
Amúgy a BuBinál van egy alap bringa darabszám, és van még pluszban lehívható, ha beindult a rendszer, és működik. Hévizen ilyen nincs?
Csak mert ott is simán lehet, hogy nem 30 bringa lesz, csak ki akarják próbálni, és ha működik, akkor kitolják 50-100 bringára, a bővítés pedig sanszosan olcsóbb lesz, mint az új rendszer kiépítése.
terror
2014.07.19 14:07:06
@promontor: Valószínűleg a szerviz-partnerkedés nem lenne jó biznisz a Neuzernek, hiszen nekik az az érdekük, hogy senki más ne foglalkozzon ezekkel a bringákkal, csak ők. A felelősség is nagyobb így, és ha gebasz van, nem tudnak takarózni, viszont ezért több pénzt lehet elkérni, és elviekben "hülyebiztosak" a bringáik. majd a gyakorlatban persze kiderül, hogy ténylegesen azok-e.
Elképzelhető, hogy ki lehetett volna hozni 80 millióból is, vagy 70-ből, nem tudom. Azt tudom, hogy a kiadásokat nem így kell nézni, hogy most ez 90 millió forint mínusz, és mikor lesz 0, illetve bevétel, csak a közbringarendszerből.
Egyébként mindig minden pénzt el lehet költeni hatékonyabban, de egy ilyen projektbe pl. nem tudsz bevonni önkénteseket, akik vagy ingyen, vagy valami nem anyagi szívességért segítenek, és azzal is lehet spórolni.
Tegyük fel, spórolhattak volna 20 milliót. Nem kevés pénz, ha egy átlagember szemével nézzük, de eltörpül a (sok száz/ezer) milliárdos kiadások között, mint amikbe pl. az autópálya építések is beletartoznak, mégis sokkal kevesebb ellenállás, panasz és "pánik" övezi azokat.
A stadionokról ne is beszéljünk, meg Pakról, de ott legalább van ellenállás/morgás, még ha sajnos hasztalan is.
Ráadásul azoktól a projektekből hosszútávon sem lesz jobb, a közbringától meg igen.
Én sokkal inkább azt nem értem, miért kellett pl. a BuBi-t ennyire túlbonyolítani. Évek óta mehetne, de persze nekünk olyan rendszer kell, amilyen még sehol máshol nem volt, és ezért sok pénzt is akarnak elkérni, ami csökkentheti a használók bázisát.
A HeBi-nél is furcsa az árképzés amúgy. Sokkal jobb lenne ott is egy ingyenes használat az első fél órára. (A BuBi esetében pedig tényleges ingyenes kellene, vagyis semmi éves bérlet és hasonlók...)
Kicsit nagyobb sikerük lenne a rendszereknek, csak kevesebb lenne az azonnal és kézzel fogható pénz. Itthon meg sajnos ez számít leginkább...
Elképzelhető, hogy ki lehetett volna hozni 80 millióból is, vagy 70-ből, nem tudom. Azt tudom, hogy a kiadásokat nem így kell nézni, hogy most ez 90 millió forint mínusz, és mikor lesz 0, illetve bevétel, csak a közbringarendszerből.
Egyébként mindig minden pénzt el lehet költeni hatékonyabban, de egy ilyen projektbe pl. nem tudsz bevonni önkénteseket, akik vagy ingyen, vagy valami nem anyagi szívességért segítenek, és azzal is lehet spórolni.
Tegyük fel, spórolhattak volna 20 milliót. Nem kevés pénz, ha egy átlagember szemével nézzük, de eltörpül a (sok száz/ezer) milliárdos kiadások között, mint amikbe pl. az autópálya építések is beletartoznak, mégis sokkal kevesebb ellenállás, panasz és "pánik" övezi azokat.
A stadionokról ne is beszéljünk, meg Pakról, de ott legalább van ellenállás/morgás, még ha sajnos hasztalan is.
Ráadásul azoktól a projektekből hosszútávon sem lesz jobb, a közbringától meg igen.
Én sokkal inkább azt nem értem, miért kellett pl. a BuBi-t ennyire túlbonyolítani. Évek óta mehetne, de persze nekünk olyan rendszer kell, amilyen még sehol máshol nem volt, és ezért sok pénzt is akarnak elkérni, ami csökkentheti a használók bázisát.
A HeBi-nél is furcsa az árképzés amúgy. Sokkal jobb lenne ott is egy ingyenes használat az első fél órára. (A BuBi esetében pedig tényleges ingyenes kellene, vagyis semmi éves bérlet és hasonlók...)
Kicsit nagyobb sikerük lenne a rendszereknek, csak kevesebb lenne az azonnal és kézzel fogható pénz. Itthon meg sajnos ez számít leginkább...
terror
2014.08.05 16:25:28
@promontor: Bocs, nem választ írtál, így nem kaptam emailt, hogy jött hozzászólás :P
Egy Hévízen (illetve bármilyen kicsi, mondjuk úgy üdülővárosban vagy üdülőfaluban) szerintem nem nagyon kell semmi sem egy komplett 30-as korlátozáson kívül, már ami az utak fejlesztését illeti.
Parkolók, tárolók oké, az valóban megvan töredék pénzből.
Sanszosan egyébként nem a helyieknek szánják elsősorban, habár biztos lesz olyan, aki kipróbálja, és jó esetben kedvet kap egy saját bringa beszerzéséhez, hiszen hosszútávon egy embernek nem éri meg a rendszert használni.
Azt a rendszert, aminek a turisták tekintetében nagy előnye, hogy megspórolható vele a saját bringa szállítása, ha esetleg az plusz nyűg lenne. (Pl. nincs bringaszállító, kicsi az autó, busszal megy az ember, stb).
Az sem lehetetlen, hogy valaki nem visz bringát, mert 7-10 nap alatt max. 1 nap használná, vagy be sincs tervezve, de aztán mégis kedvet kap hozzá. Hopp, ott a kölcsönbringa, juhé...
GPS valószínűleg mindenhol kéne, hiszen annak célja nem csak a lopások visszaszortása lehet, hanem pl. felmérés is, legalábbis külföldön már rámentek erre is. Nézik, hogy merre érdemes fejleszteni a városban a bringás közlekedést elősegítendő. Ennek persze szintén csak egy nagyobb városban van jelentősége.
Turisztikai szempontból viszont hasznos lehet a GPS-es nyomkövetés, a tárolók helyét is jobban be lehet lőni, stb.
Szóval szerintem a GPS több szempontból is hasznos, én nem hagynám ki. (A rendszerhez kell noti a figyeléshez, statisztikák és térképek böngészéséhez, stb, szóval az is ugyanúgy beszerezendő.)
Nem tudom, hány hotel van Hévízen, de egy dokkolóállomást csatasorba állítani biztos, hogy olcsóbb, mint egy hotelt :) Gondolok itt a bővítésre.
Értem a célzást, de pl. el lehetne adni a rendszert kedvezményesen a hoteleknek. Integrálódna a rendszerbe, lenne előttük bringa, stb. Így járna jól igazán mindenki. Ugyanígy lehetne a fürdő (vagy az egyéb közintézmények) elé is letenni egy állomást.
Viszont mindenféle megállapodás adminisztrációval jár. Papírozni kell, szerződni, a szerződésben sokmindent vállalni (pl. a közintézmények felelőssége lenne, hogy legyen ott bringa, nekik kéne intézni a bringák szervizelését, vagy meg kéne állapodni valakivel, ami újabb papírozás, stb.), a vállalt dolgokhoz tartani magát, és ez mind az adott intézmény illetve az ott dolgozók, tulajdonosok felelőssége lenne.
Még valami eszembe jutott, ez pedig a tisztaság. A közbringák kint parkolnak az utcán. Eső után illetve majd télen koszosak lesznek. Egy hotelbe nem hiszem, hogy örülnek, ha betolod. A recepció pedig általában bent van. Persze a legtöbb helyen van parkoló, de akkor le kell keríteni onnan egy részt, parkolókat telepíteni, stb. Ez is költség...
Maga a kiépítés lehet, hogy kijönne ennyiből (lehet, de nem biztos, mert ugye nem egy dokkoló állomás van, tehát több közintézménynek is fejest kéne ugrania az egálhoz, és együttesen nem léphetnék túl a 90 milliós költséget), de az üzemeltetés biztos, hogy többe kerülne.
Az autóhasználat visszaszorítása mindenhol hasznos, de ahol sok a turista, ott gondolni kel rájuk is. 7-10 nap alatt max. 1-2 nagy bevásárlás, nehéz csomagok, nagy pakkok az italok/üccsik miatt, stb.
A turisták esetében sokkal inkább megértem a bevásárláshoz az autóhasználatot, mint mondjuk a fővárosi átlagembereknél, akik simán tudnának többször is menni a dugóban eltöltött idő helyett, környezetkímélő és egészséges módon. Ha pedig nem egyszerre kell hazavinni a sokmidnent, akkor máris kényelmesebb - és sokkal több ember számára alternatíva - bringával menni, még akkor is, ha amúgy jópár kilót elbírna a htán azok többsége, akik inkább siránkozásra fordítják az energiájukat, hogy nekik autóval kell menni, különben világvége...
Egy Hévízen (illetve bármilyen kicsi, mondjuk úgy üdülővárosban vagy üdülőfaluban) szerintem nem nagyon kell semmi sem egy komplett 30-as korlátozáson kívül, már ami az utak fejlesztését illeti.
Parkolók, tárolók oké, az valóban megvan töredék pénzből.
Sanszosan egyébként nem a helyieknek szánják elsősorban, habár biztos lesz olyan, aki kipróbálja, és jó esetben kedvet kap egy saját bringa beszerzéséhez, hiszen hosszútávon egy embernek nem éri meg a rendszert használni.
Azt a rendszert, aminek a turisták tekintetében nagy előnye, hogy megspórolható vele a saját bringa szállítása, ha esetleg az plusz nyűg lenne. (Pl. nincs bringaszállító, kicsi az autó, busszal megy az ember, stb).
Az sem lehetetlen, hogy valaki nem visz bringát, mert 7-10 nap alatt max. 1 nap használná, vagy be sincs tervezve, de aztán mégis kedvet kap hozzá. Hopp, ott a kölcsönbringa, juhé...
GPS valószínűleg mindenhol kéne, hiszen annak célja nem csak a lopások visszaszortása lehet, hanem pl. felmérés is, legalábbis külföldön már rámentek erre is. Nézik, hogy merre érdemes fejleszteni a városban a bringás közlekedést elősegítendő. Ennek persze szintén csak egy nagyobb városban van jelentősége.
Turisztikai szempontból viszont hasznos lehet a GPS-es nyomkövetés, a tárolók helyét is jobban be lehet lőni, stb.
Szóval szerintem a GPS több szempontból is hasznos, én nem hagynám ki. (A rendszerhez kell noti a figyeléshez, statisztikák és térképek böngészéséhez, stb, szóval az is ugyanúgy beszerezendő.)
Nem tudom, hány hotel van Hévízen, de egy dokkolóállomást csatasorba állítani biztos, hogy olcsóbb, mint egy hotelt :) Gondolok itt a bővítésre.
Értem a célzást, de pl. el lehetne adni a rendszert kedvezményesen a hoteleknek. Integrálódna a rendszerbe, lenne előttük bringa, stb. Így járna jól igazán mindenki. Ugyanígy lehetne a fürdő (vagy az egyéb közintézmények) elé is letenni egy állomást.
Viszont mindenféle megállapodás adminisztrációval jár. Papírozni kell, szerződni, a szerződésben sokmindent vállalni (pl. a közintézmények felelőssége lenne, hogy legyen ott bringa, nekik kéne intézni a bringák szervizelését, vagy meg kéne állapodni valakivel, ami újabb papírozás, stb.), a vállalt dolgokhoz tartani magát, és ez mind az adott intézmény illetve az ott dolgozók, tulajdonosok felelőssége lenne.
Még valami eszembe jutott, ez pedig a tisztaság. A közbringák kint parkolnak az utcán. Eső után illetve majd télen koszosak lesznek. Egy hotelbe nem hiszem, hogy örülnek, ha betolod. A recepció pedig általában bent van. Persze a legtöbb helyen van parkoló, de akkor le kell keríteni onnan egy részt, parkolókat telepíteni, stb. Ez is költség...
Maga a kiépítés lehet, hogy kijönne ennyiből (lehet, de nem biztos, mert ugye nem egy dokkoló állomás van, tehát több közintézménynek is fejest kéne ugrania az egálhoz, és együttesen nem léphetnék túl a 90 milliós költséget), de az üzemeltetés biztos, hogy többe kerülne.
Az autóhasználat visszaszorítása mindenhol hasznos, de ahol sok a turista, ott gondolni kel rájuk is. 7-10 nap alatt max. 1-2 nagy bevásárlás, nehéz csomagok, nagy pakkok az italok/üccsik miatt, stb.
A turisták esetében sokkal inkább megértem a bevásárláshoz az autóhasználatot, mint mondjuk a fővárosi átlagembereknél, akik simán tudnának többször is menni a dugóban eltöltött idő helyett, környezetkímélő és egészséges módon. Ha pedig nem egyszerre kell hazavinni a sokmidnent, akkor máris kényelmesebb - és sokkal több ember számára alternatíva - bringával menni, még akkor is, ha amúgy jópár kilót elbírna a htán azok többsége, akik inkább siránkozásra fordítják az energiájukat, hogy nekik autóval kell menni, különben világvége...
A Duna mellett húzódó budai kerékpáros fő csapásvonalon kezdték büntetni a kerékpárosokat. Az ok: letiltották a kerekpározást a Tímár utca HÉV-megálló felüljáróján.
Ezen a gyalogos hídon lehetett átkelni a belváros és Óbuda között bringázóknak az Árpád fejedelem…..
terror
2013.05.03 22:48:26
@röhögő: A maradék meg egyéb műszaki előírások felrúgása miatt kellene hogy megszűnjön. Pl. zebrában érnek véget, nem megfelelő burkolat, stb...
terror
2013.05.03 22:51:51
@röhögő: lh3.googleusercontent.com/-k3L-lNLbLd4/TTCa-P0O_uI/AAAAAAAAA2Y/BmeyDxuG0Gc/s912/IMG_0601.JPG
Egy időben ilyen is volt az úttesten. Ma már ez nincs ott. Szóval voltak változások a környéken. Lehet, hogy többször is...
Egy időben ilyen is volt az úttesten. Ma már ez nincs ott. Szóval voltak változások a környéken. Lehet, hogy többször is...
terror
2013.05.03 22:53:31
@röhögő: Tudom. Van ahol festék se volt amúgy, csak egy tábla a járdára. Most meg megy a pislogás...
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Éljen a Bajcsy-bringasáv és az egész napos 109-es busz!
2013.04.29 07:37:00
Holnaputántól vehetik birtokba a közös busz-és biciklisávot a közlekedők a Bajcsy-Zsilinszky úton, továbbá holnaputántól az eddig csak este és hétvégén közlekedtetett 109-es busz is egész napos üzeművé válik, 9-es számmal. A létrehozott új közös sáv szaggatott piros…..
terror
2013.04.29 18:12:20
@eagbus: Az ember - ha jol latom a tobbi hozzaszolasat - egy 1990-es eset miatt hoborog meg mindig, 2013-ban.
Amugy ha letoltak, hogy tul lassan ment, mert kovette a bringast, akkor hogy tudott annyi serultet osszeszedni, amikor satuzott, es miert kellett satuzni?
Egyebkent meg a szokasos, amikor valami valtoztatas van: mindenki meg fog halni, verbulvar, kihal az emberiseg, a kerekparosok kocsogok, ennyi.
Ideje lenne ujitani, mert ez mar 5 eve sem volt meno, es azota minden valtoztatasnal kiderul, hogy folosleges volt a korai panik.
Mellesleg ha valaki nem megy be a buszsavba, amikor nem szbaad neki, akkor meg azert szidjak, szoval "eljenek" a frusztralt arcok...
Amugy ha letoltak, hogy tul lassan ment, mert kovette a bringast, akkor hogy tudott annyi serultet osszeszedni, amikor satuzott, es miert kellett satuzni?
Egyebkent meg a szokasos, amikor valami valtoztatas van: mindenki meg fog halni, verbulvar, kihal az emberiseg, a kerekparosok kocsogok, ennyi.
Ideje lenne ujitani, mert ez mar 5 eve sem volt meno, es azota minden valtoztatasnal kiderul, hogy folosleges volt a korai panik.
Mellesleg ha valaki nem megy be a buszsavba, amikor nem szbaad neki, akkor meg azert szidjak, szoval "eljenek" a frusztralt arcok...
terror
2013.04.30 11:59:03
@eagbus: Annyira azert nem dramai a helyzet. Egy atlagos buszsavban nem jon percenkent busz. Lehuzodsz/felreallsz, elengeded, mesz tovabb.
Nyilvan egy Rakoczin mas a helyzet, de azt meg fogod, es elkerulod. Ha nem tudod elkerulni, akkor meg figyelsz az utemezesre.
Egyebkent meg ne legyenek ketsegeid. En kihagyom a buszsavokat, ami miatt rendszeresen le is buntetnek a szabalykovetok. Ez van. Mindig lesz olyan, akit zavar, hogy ott mesz, ahol...
Nyilvan egy Rakoczin mas a helyzet, de azt meg fogod, es elkerulod. Ha nem tudod elkerulni, akkor meg figyelsz az utemezesre.
Egyebkent meg ne legyenek ketsegeid. En kihagyom a buszsavokat, ami miatt rendszeresen le is buntetnek a szabalykovetok. Ez van. Mindig lesz olyan, akit zavar, hogy ott mesz, ahol...
Androlib blog. Bipp!
A magyar ipari kémkedés minden részletet kiderített a Galaxy SIV-ről!
2013.03.13 13:38:29
A hype veszélyes dolog... Az persze már nyilvánvaló, hogy a Galaxy SIV a konkurencia minden igyekezete ellenére (HTC One, Sony Xperia Z, mond valamit?) az év első felének legnagyobb izgalommal várt okostelefonja lesz, és a legtöbb példányban eladott is. Az egymás után "kiszivárgó"…..
terror
2013.03.14 19:31:25
terror
2013.03.15 02:06:39
Előre leszögezem, hogy azt a vékony huzalt én sem nevezném kerékpárzárnak, hiszen ránézésre átvágható egy bovdenvágóval, nem is kell végigzongorázni (fél óra alatt) az összes kódkombinációt. Azért poénnak jó és egészen muris kis fejlesztés a Tranz-X-től.
..
terror
2013.01.17 20:58:12
terror
2013.01.18 16:50:25
Terror hívta fel a figyelmem erre a kis cikkre a haonon. Idézem:
"Bejelentette (gy.k.: Kósa): a kerékpárutakat nem fogják takarítani. – Ilyenkor különösen veszélyes két keréken közlekedni, ezért azt javasoljuk, válasszák inkább a tömegközlekedést, s ezt kérjük a…..
terror
2013.01.10 20:36:26
Mai:
www.facebook.com/photo.php?fbid=539846416034390&set=a.106692206016482.13218.100000271098994&type=1&theater
Ha nincs FB:
fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/207670_539846416034390_987820477_n.jpg
Es ez a kisero szoveg:
"Bejelentette (Kósa Lajos): a kerékpárutakat nem fogják takarítani. – Ilyenkor különösen veszélyes két keréken közlekedni, ezért azt javasoljuk, válasszák inkább a tömegközlekedést, s ezt kérjük a tapasztalatlan sofőröktől is – fogalmazott." (Haon, 2012.12.13)
www.facebook.com/photo.php?fbid=539846416034390&set=a.106692206016482.13218.100000271098994&type=1&theater
Ha nincs FB:
fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/207670_539846416034390_987820477_n.jpg
Es ez a kisero szoveg:
"Bejelentette (Kósa Lajos): a kerékpárutakat nem fogják takarítani. – Ilyenkor különösen veszélyes két keréken közlekedni, ezért azt javasoljuk, válasszák inkább a tömegközlekedést, s ezt kérjük a tapasztalatlan sofőröktől is – fogalmazott." (Haon, 2012.12.13)
terror
2013.01.11 15:28:07
Hát igen, az első komolyabb hó. A hóeltakarítás a bringaúton?! Az ismeretlen fogalom! (Miért is lenne, Debrecenben nem igazán szokás még az utakat se takarítani). A Böszörményi úton épült szép, új, kétsávos kerékpárútnak se igen van gazdája, így járhatatlanná kezd…..
terror
2013.01.06 12:07:36
A pontos helyet nem ismerjük, hol reinkarnálódott a kamikázé hagyományok polgári változata, de a csoda az csoda, a kerékpáros torpedó úgy ment át a tömegen, hogy nem talált el senkit.
..
terror
2012.06.21 10:47:16
@GG81: Mibol kovetkeztettel arra, hogy magamra vettem? Egyaltalan miert kene magamra vennem? Semmi kozom az esethez.
Pusztan erdeklodtem, hogy te honnan tudod, mi tortent, es mi alapjan tudod, hogy kozvetett balesetokozas tortent, es nem kozvetlen.
Ha valaki okkal lassit/hirtelen fekez az autojaval, es hatulrol beleszallnak, az miert balesetokozas?
Ha nem "arra celzol, amire", akkor miert kerult ide ez a cikk? Hogyan kapcsolodik Perill hozzaszolasahoz? Mert gondolom arra reagalva kerult ide, hiszen nem a blogbejegyzeshez kapcsolodik...
Pusztan erdeklodtem, hogy te honnan tudod, mi tortent, es mi alapjan tudod, hogy kozvetett balesetokozas tortent, es nem kozvetlen.
Ha valaki okkal lassit/hirtelen fekez az autojaval, es hatulrol beleszallnak, az miert balesetokozas?
Ha nem "arra celzol, amire", akkor miert kerult ide ez a cikk? Hogyan kapcsolodik Perill hozzaszolasahoz? Mert gondolom arra reagalva kerult ide, hiszen nem a blogbejegyzeshez kapcsolodik...
terror
2012.06.21 11:19:45
@GG81: A masik cikkhez kapcsolodo megjegyzesben nem volt celozgatas, a korulmenyek eleg egyertelmuek. Te viszont celozgattal, meg ha most be is huzod fuled-farkad, es letagadod. Ha nem celozgattal volna, akkor nem is irtal volna ide semmit, ezt mindenki tudja.
Perill hozzaszolasanak az apropojat annak gondolom, hogy a blogbejegyzes alapjat kepezo kamikaze pocs tudta, hogy mit csinal, es mazlija volt, hogy mindenki ugy reagalt, ahogy o elore elgondolta. Ennek ellenere kikerult ide, mint eletveszelyes mutatvany.
Ezzel szemben a sajat bevallasa szerint is "vak" sofornek fogalma nem volt, hogy mit csinal. Egy autoval a segge alatt. Nem egy 8-9 kilos bringaval, hanem tobbszaz kiloval.
Ha mar ott tartunk, hogy "éspersze": lehetett volna babakocsis menet is, akik tuntetnek a jarda allapota (gyakorlatilag hianya) miatt. Mazli, hogy nem az volt...
A kulonbsegeket a kamikaze es a "vak" ember kozott mindenki merje fel sajat maga. Mindketto allatsag, csak mas a kimenetel.
Szerintem ezt egyebkent te is fel tudtad merni, de csak egy "jaj nem mondom ki de majd ugyis mindenki tudja mire gondolok" akcional most nem jott ki beloled tobb.
De koncentraljunk a lenyegre:
Egy helyzet szerencsetlen kialakulasan a helyzetet nem ismerve hogyan gondolkozol el? Te peldaul milyen kovetkeztetesekre jutottal?
1. Ne bringazzunk.
2. Ne fekezzunk bringas mogott.
3. ...?
Az egyetlen dolog, ami a hirek alapjan kiszurheto, hogy tartsunk megfelelo kovetesi tavolsagot az elottunk halado mogott. Ez igy onmagaban nem nagy bolcsesseg anna fenyeben, hogy alapbol igy kellene mukodnie.
Perill hozzaszolasanak az apropojat annak gondolom, hogy a blogbejegyzes alapjat kepezo kamikaze pocs tudta, hogy mit csinal, es mazlija volt, hogy mindenki ugy reagalt, ahogy o elore elgondolta. Ennek ellenere kikerult ide, mint eletveszelyes mutatvany.
Ezzel szemben a sajat bevallasa szerint is "vak" sofornek fogalma nem volt, hogy mit csinal. Egy autoval a segge alatt. Nem egy 8-9 kilos bringaval, hanem tobbszaz kiloval.
Ha mar ott tartunk, hogy "éspersze": lehetett volna babakocsis menet is, akik tuntetnek a jarda allapota (gyakorlatilag hianya) miatt. Mazli, hogy nem az volt...
A kulonbsegeket a kamikaze es a "vak" ember kozott mindenki merje fel sajat maga. Mindketto allatsag, csak mas a kimenetel.
Szerintem ezt egyebkent te is fel tudtad merni, de csak egy "jaj nem mondom ki de majd ugyis mindenki tudja mire gondolok" akcional most nem jott ki beloled tobb.
De koncentraljunk a lenyegre:
Egy helyzet szerencsetlen kialakulasan a helyzetet nem ismerve hogyan gondolkozol el? Te peldaul milyen kovetkeztetesekre jutottal?
1. Ne bringazzunk.
2. Ne fekezzunk bringas mogott.
3. ...?
Az egyetlen dolog, ami a hirek alapjan kiszurheto, hogy tartsunk megfelelo kovetesi tavolsagot az elottunk halado mogott. Ez igy onmagaban nem nagy bolcsesseg anna fenyeben, hogy alapbol igy kellene mukodnie.
terror
2012.06.21 11:29:37
@GG81: A lenyegre persze nem reagalsz...
Nezzuk, ujra:
Egy helyzet szerencsetlen kialakulasan a helyzetet nem ismerve hogyan gondolkozol el? Te peldaul milyen kovetkeztetesekre jutottal?
Nezzuk, ujra:
Egy helyzet szerencsetlen kialakulasan a helyzetet nem ismerve hogyan gondolkozol el? Te peldaul milyen kovetkeztetesekre jutottal?
Egy harmincas Yorkshire-i férfi győzelmével zárult a tíz résztvevős kerékpáros világkerülő verseny. Mike Hall a verseny 108. napján 91 és fél napnyi tekerés után ért célba.
Hall a 20 országon át vezető World Cycle Race Grand Touron összesen közel 40 ezer kilométert utazott,…..
terror
2012.06.09 19:16:57
@igazi hős: Csovanyosra nincs aszfalt, de meg murva sem, csak terep.
A Nagy Hideg-hegyig fel lehet menni murvan, bar szerintem orszagutival az nem egy leanyalom, sot. Egy cyclo geppel meg csak-csak...
Ha a Borzsonyben szeretnel nyugis utakon - ertsd: forgalommentes, vagy szinte forgalommentes - tekerni, akkor:
Kismaros - Szokolya - Kiralyret - Z+/Koo utvonalon indulj el, aztan lesz egy elagazas, ahol valaszthatsz.
Ha egyenesen mesz tovabb, akkor Z4. Egy darabig meg aszfalt, aztan murva, ami majdnem felvisz a Rakodoig, de utana legjobb tudomasom szerint - es megneztem, a terkep szerint is - vege, gyakorlatilag a semmiben, mar orszagutis szemmel, bar mondom, szerintem eddig se igazan praktikus :)
Ha jobbra mesz, akkor koveted a Koo jelzest, Diosjeno fele, majd nemsokara Poo lesz belole, ami egeszen Kiralyhazaig, megtovabb haladva pedig Kemenceig visz. Onnan Letkes fele haza lehet jonni, egy darabig enyhebb forgalomban, majd Szob elottol surubb, de nyugis forgalomban, itt-ott kerekparos infrak utan kutakodosan, pl. Nagymarosnal.
Ha mindenkepp felmennel Csovira, akkor az elagazasnal szinten jobbra, Koo Diosjeno fele, abbol ugye Poo, es a Zavoz-nyereg elott nem sokkal balra kiagazik valami aszfaltos ut. Ezen meg nem voltam, igy a minoseget passzolom, de egy darabig tart. Utana kozel 3.5km seta a Z jelzesen, es fent vagy. Kellemes, folyamatos maszoka :)
Ha meg nem voltal: vizet vigyel, mert Csovin nincs, es biztos megkivanod a toligalasban :) Minosegre ez egyebkent jo ut, cyclo geppel szerintem vallalhato, csak legyen megfelelo attetel, mert itt-ott nem lankas, bar inkabb a hossza miatt faraszto. A vege elott van egy durvulat, de nem hosszu :)
Masik nepszeru utvonal (legalabbis folyton orszagutisokba utkozunk) a Kismaros - Szokolya utvonalon indul szinten, de Kiralyret elott balra el Kospallag fele. Jobbra kiagazaik a K#, gyanum szerint ez az, ami aztan a Kisinoci turistahaz utan jelzes nelkuli, de aszfaltos ut lesz. Ersek-tisztas, Szent Orban fogado (fel liter asvanyviz 600ft volt 2 eve :D), Nagyirtas, aztan elvileg vege a bulinak. Visszafele sajna nincs alternativa. Kospallag utan lehet menni Marianosztra fele, majd onnan Szob, aztan innen mar megint Dunaparti tekergeszes, kerekparos infra keresgeles, stb.
Mondjuk cyclo geppel peldaul Nagyirtasrol siman at lehet gurulni Nagyborzsonybe egy szeles, dozerolt uton, ha az erdeszek eppen nem DH-ztak szejjel.
Remelem nem irtam nagy hulyesegeket, reg jartam ezeken az utakon, illetve van, ahol terkep segitett csak. Tajekozodj meg mindenkepp :)
A Nagy Hideg-hegyig fel lehet menni murvan, bar szerintem orszagutival az nem egy leanyalom, sot. Egy cyclo geppel meg csak-csak...
Ha a Borzsonyben szeretnel nyugis utakon - ertsd: forgalommentes, vagy szinte forgalommentes - tekerni, akkor:
Kismaros - Szokolya - Kiralyret - Z+/Koo utvonalon indulj el, aztan lesz egy elagazas, ahol valaszthatsz.
Ha egyenesen mesz tovabb, akkor Z4. Egy darabig meg aszfalt, aztan murva, ami majdnem felvisz a Rakodoig, de utana legjobb tudomasom szerint - es megneztem, a terkep szerint is - vege, gyakorlatilag a semmiben, mar orszagutis szemmel, bar mondom, szerintem eddig se igazan praktikus :)
Ha jobbra mesz, akkor koveted a Koo jelzest, Diosjeno fele, majd nemsokara Poo lesz belole, ami egeszen Kiralyhazaig, megtovabb haladva pedig Kemenceig visz. Onnan Letkes fele haza lehet jonni, egy darabig enyhebb forgalomban, majd Szob elottol surubb, de nyugis forgalomban, itt-ott kerekparos infrak utan kutakodosan, pl. Nagymarosnal.
Ha mindenkepp felmennel Csovira, akkor az elagazasnal szinten jobbra, Koo Diosjeno fele, abbol ugye Poo, es a Zavoz-nyereg elott nem sokkal balra kiagazik valami aszfaltos ut. Ezen meg nem voltam, igy a minoseget passzolom, de egy darabig tart. Utana kozel 3.5km seta a Z jelzesen, es fent vagy. Kellemes, folyamatos maszoka :)
Ha meg nem voltal: vizet vigyel, mert Csovin nincs, es biztos megkivanod a toligalasban :) Minosegre ez egyebkent jo ut, cyclo geppel szerintem vallalhato, csak legyen megfelelo attetel, mert itt-ott nem lankas, bar inkabb a hossza miatt faraszto. A vege elott van egy durvulat, de nem hosszu :)
Masik nepszeru utvonal (legalabbis folyton orszagutisokba utkozunk) a Kismaros - Szokolya utvonalon indul szinten, de Kiralyret elott balra el Kospallag fele. Jobbra kiagazaik a K#, gyanum szerint ez az, ami aztan a Kisinoci turistahaz utan jelzes nelkuli, de aszfaltos ut lesz. Ersek-tisztas, Szent Orban fogado (fel liter asvanyviz 600ft volt 2 eve :D), Nagyirtas, aztan elvileg vege a bulinak. Visszafele sajna nincs alternativa. Kospallag utan lehet menni Marianosztra fele, majd onnan Szob, aztan innen mar megint Dunaparti tekergeszes, kerekparos infra keresgeles, stb.
Mondjuk cyclo geppel peldaul Nagyirtasrol siman at lehet gurulni Nagyborzsonybe egy szeles, dozerolt uton, ha az erdeszek eppen nem DH-ztak szejjel.
Remelem nem irtam nagy hulyesegeket, reg jartam ezeken az utakon, illetve van, ahol terkep segitett csak. Tajekozodj meg mindenkepp :)
terror
2012.06.10 07:45:26
@igazi hős: Pilisi klasszik, javareszt forgalommentes, erdeszeti aszfalton. Vegig jarhato orszagutival, bar itt-ott katyus:
trackabee.com/trip/340
~4km Dobogokoi ut van benne, ami forgalmas.
A Borzsonyt irtam, inkabb cyclo kompatibilisek a nem aszfaltozott, murvas/dozer utak. Orszagutival szerintem nem annyira...
trackabee.com/trip/340
~4km Dobogokoi ut van benne, ami forgalmas.
A Borzsonyt irtam, inkabb cyclo kompatibilisek a nem aszfaltozott, murvas/dozer utak. Orszagutival szerintem nem annyira...
terror
2012.06.10 10:21:39
@igazi hős: Esomentest :)
Egy új grádicsot lépett a fejkamerás downhillezős videók világában a kolumbiai Red Bull kupa. A májusban Bogotában tartott verseny az 500 méterrel a város fölé magasodó hegyről, a Monserrate-ról indult. A 3152 méter magas hegy tetejére a XVII. században egy templomot építettek,…..
terror
2012.06.06 18:15:15
"On the drizzly morning of May 11th, 30 elite mountain bikers raced down 1034 stairs of the mystical Monserrate hill in Colombia. Standing at 3,152 meters above sea level, Monserrate guards the capital city of Colombia, considered by the largely catholic nation as a holy place of workship. Its church, visited by faithful from all over the world proves to be a challenging pilgrimage and good workout due to its steep staircase, and for years, local riders dreamed of racing down the hill of the iconic location. And race they did, flying through wall rides, technical curves and surprising jumps and establishing two Guinness World Records: Biggest amount of stairs in a MTB Descent (1034 stairs) and longest Mountain Bike race track (2.2 km).
In the first round, 50 Colombian and international riders, including two women and Red Bull athletes Filip Polc from Slovakia, and the German Guido Tsugg, tried out the intricate course. The top 30 riders challenged each other in the second and final round in which Filip Polc proved his worldwide experience and overcame the obstacles of the 2.2 km track with speed and technique in only 04:26 minutes, closely followed by the Colombian Marcelo Gutiérrez (04:27m) and Alejandro Paz (04:35m) from Peru.
"Colombia is an excellent destination for people that want to be MTB Downhill professionals. This event was the most important one for the local scene and the level of the athletes was very high", said Polc. "I thought the hill´s altitude would make me sick, but it wasn't that bad and I´m really happy to be the winner and to be able to overcome all those stairs and obstacles
1. Filip Polc - Slovakia - 04:26m
2. Marcelo Gutiérrez- Colombia - 04:27m
3. Alejandro Paz - Peru - 04:35m
4. Mauricio Estrada - Colombia - 04:46m
5. Guido Tschugg - Germany - 04:50m"
Szoval 1034 lepcsofok, nem 1500, de egesz jol tippeltetek :)
Nem tudom, melyikuk lehet @kohabitállak vagy @xenuka, de az elso 3 az csupa luzer.
A videon amugy a "csirasatnya" 2. helyezett produkcioja lathato, aki 1 masodperccel kapott ki az elsotol. Nyilvan mindketto egyforman luzer :)
Ez pedig Alejandro "csirasatnyaesmeglassuis" Paz leghiresebb videoja:
www.youtube.com/watch?v=1q3LV2yyzJg
Lehet uberelni :)
Plusz info a szakertoknek: Marcelo amugy egy Santa Cruz V10 Carbon gepet hajt.
www.mtbr.com/cat/bikes/downhill-full-suspension/santa-cruz/v-10/prd_363914_1542crx.aspx
Picit messze van a 16 millio forinttol, meg akkor is, ha mindent sokkal dragabb cuccokra cserelt (volna), es raszamolunk egy adag vamot meg afat is, de dramazni jo volt :)
In the first round, 50 Colombian and international riders, including two women and Red Bull athletes Filip Polc from Slovakia, and the German Guido Tsugg, tried out the intricate course. The top 30 riders challenged each other in the second and final round in which Filip Polc proved his worldwide experience and overcame the obstacles of the 2.2 km track with speed and technique in only 04:26 minutes, closely followed by the Colombian Marcelo Gutiérrez (04:27m) and Alejandro Paz (04:35m) from Peru.
"Colombia is an excellent destination for people that want to be MTB Downhill professionals. This event was the most important one for the local scene and the level of the athletes was very high", said Polc. "I thought the hill´s altitude would make me sick, but it wasn't that bad and I´m really happy to be the winner and to be able to overcome all those stairs and obstacles
1. Filip Polc - Slovakia - 04:26m
2. Marcelo Gutiérrez- Colombia - 04:27m
3. Alejandro Paz - Peru - 04:35m
4. Mauricio Estrada - Colombia - 04:46m
5. Guido Tschugg - Germany - 04:50m"
Szoval 1034 lepcsofok, nem 1500, de egesz jol tippeltetek :)
Nem tudom, melyikuk lehet @kohabitállak vagy @xenuka, de az elso 3 az csupa luzer.
A videon amugy a "csirasatnya" 2. helyezett produkcioja lathato, aki 1 masodperccel kapott ki az elsotol. Nyilvan mindketto egyforman luzer :)
Ez pedig Alejandro "csirasatnyaesmeglassuis" Paz leghiresebb videoja:
www.youtube.com/watch?v=1q3LV2yyzJg
Lehet uberelni :)
Plusz info a szakertoknek: Marcelo amugy egy Santa Cruz V10 Carbon gepet hajt.
www.mtbr.com/cat/bikes/downhill-full-suspension/santa-cruz/v-10/prd_363914_1542crx.aspx
Picit messze van a 16 millio forinttol, meg akkor is, ha mindent sokkal dragabb cuccokra cserelt (volna), es raszamolunk egy adag vamot meg afat is, de dramazni jo volt :)
Jogerősen egy év öt hónap, két évre felfüggesztett fogházbüntetésre ítélte a Nyíregyházi Törvényszék azt a férfit, aki autójával három gyermeket gázolt el egy vásárosnaményi gyalogátkelőhelyen.Szabó József 2010 decemberében a sebességhatárt túllépve, lassítás és…..
terror
2012.04.19 23:18:32
@felfordul a gyomrom: Szerintem most piheno van. Mindenki a mindenkigyalogos.hu/ kampanyra koncentral, hogy a jatekon - es a ketsegtelenul hasznosabb balesetveszeyes keresztezodesek bejelolesenek lehetosegen - kivul lesz-e valami elorelepes...
Újabb himnusza született a harciasan környezettudatos kerékpáros szubkultúrának. „Kis ökológiai lábnyom a seggedbe” – üzenik a kocsitetőket bengelő túrdöfákkos amerikai tudósok. A Sons of Sience San Franciscóban öntötte rapbe társadalomtudományos nézeteit.…..
terror
2012.04.02 13:23:57
@GG81: En lattam mar gyalogosokat elkenodni az uttesten, nem egyet, nem kettot. Gyokerekben, padkaban, stb. Megse hord senki vedoszerkot, semmilyet. Sot, este sincsenek kivilagitva, pedig olyankor nehezebb oket eszlelni. A futok sincsenek, leszamitva 1-2 kivetelt, illetve szerencsere van olyan, akinek eszebe jut legalabb fenyvisszavero pantot magara aggatni, vagy fenyvisszaveros ruhazatban futni, ha mar kivilagitatlan helyen fut.
Ezeket viszont nem latom napi szinten az emberek orra ala dorgolve, pedig tulajdonkeppen logikus dolgok. A buko viszont allandoan visszatero tema. Miert? Mert ha valaki bringara ul, mindjart meg kel tennie mindent, hogy kivedje masok hibajat. Ugyanezt az elmeletet nem hangoztatjak a tobbi kozlekedo felnel, de a bringanal mar bizony kinosan igen.
Hosszu oldalakon keresztul lehetne elemezgetni, hogy kinek kellene beoltozni, es kinek nem, de egyszerubb lenne, ha mindenki odafigyelne a masikra, es ha baleset van, akkor nem egybol mutogatni, hogy na te ostoba, nem volt rajtad pancel... Nyilvan van olyan eset, amikor lehet mutogatni (reszeg/kivilagitatlan/melleny nelkuli/foutas hullajeloltek), de azokat nem kevernem ossze pl. a fenti esettel.
A kornyezettel kapcsolatban kicsit 22-es csapdaja jellegu, amit irsz. Kell a kornyezet, de a kornyezetet nem teremtik meg, amig nincs elegendo bringas. Hosszu evek ota ez a tortenet zajlik. Mar reges-reg sokkal nagyobb tomegek valasztanak napi szinten a bringat, ha nem ez a modszer lenne. A most beero es beigert fejlesztesek nagy resze viszont hasznos kategorias, meglassuk, mire jutunk.
Kozeleg 2015 is egyebirant, amikorra vallalas van az EU fele, bar ez mar sajnos tudjuk, hogy mit jelent :F
Ezeket viszont nem latom napi szinten az emberek orra ala dorgolve, pedig tulajdonkeppen logikus dolgok. A buko viszont allandoan visszatero tema. Miert? Mert ha valaki bringara ul, mindjart meg kel tennie mindent, hogy kivedje masok hibajat. Ugyanezt az elmeletet nem hangoztatjak a tobbi kozlekedo felnel, de a bringanal mar bizony kinosan igen.
Hosszu oldalakon keresztul lehetne elemezgetni, hogy kinek kellene beoltozni, es kinek nem, de egyszerubb lenne, ha mindenki odafigyelne a masikra, es ha baleset van, akkor nem egybol mutogatni, hogy na te ostoba, nem volt rajtad pancel... Nyilvan van olyan eset, amikor lehet mutogatni (reszeg/kivilagitatlan/melleny nelkuli/foutas hullajeloltek), de azokat nem kevernem ossze pl. a fenti esettel.
A kornyezettel kapcsolatban kicsit 22-es csapdaja jellegu, amit irsz. Kell a kornyezet, de a kornyezetet nem teremtik meg, amig nincs elegendo bringas. Hosszu evek ota ez a tortenet zajlik. Mar reges-reg sokkal nagyobb tomegek valasztanak napi szinten a bringat, ha nem ez a modszer lenne. A most beero es beigert fejlesztesek nagy resze viszont hasznos kategorias, meglassuk, mire jutunk.
Kozeleg 2015 is egyebirant, amikorra vallalas van az EU fele, bar ez mar sajnos tudjuk, hogy mit jelent :F
terror
2012.04.02 18:18:05
@GG81: Szamtalan "tajfutoval" es turistaval talalkozok erdei aszfaltozott utakon is, es nemhogy lampajuk nincs, de megcsak fenyvisszaverojuk sem. Es grasszalnak 4-5-en egymas mellett. De mint irtam is, vannak kivetelek, csak nem jellemzo. Es hangoztatva sincsenek allandoan, nem ugy, mint a buko...
Szerintem a leheto legnagyobb problema az, ha az autora bizzuk azt, hogy eldontse, hogy veszhelyzet van-e. Tipikusan az elkenyelmesedeshez vezeto ut: ha nem csipog, nincs baj, lehet menni. Aztan ha betojt a rendszer...
Ez a motorhazteton kinyilo legzsak biztos hasznos lesz 1-2 esetben, de az is tuti, hogy lesz olyan felelotlen, aki ettol meg kevesbe fog odafigyelni, mondvan, hogyha megis baj van, majd a legzsak megvedi az aldozatot. Aztan ha nem fujodik fel, vagy ha nem oda koppan a gyalogos a zebranal, akkor megint jon a ... resz. Fokepp a jelenleg is az erosebb kutya baszik elvet vallok lesznek ilyenek, es sajnos marhasokan vannak.
Amugy en sem ertem, miert nem epulnek sorba a P+R-ek (nem 1-2 eves problema ez), viszont azt latom, hogy ahol van a kozelben ilyen-olyan parkolasi lehetoseg, ott sem mindenhol hasznaljak ki. (Tudom, hogy van, ahol igen.)
De tovabbmegyek: lakotelepeken ha korulnezel, alanyi jognak tekintik a lepcsohaz elotti parkolast. Ha kell, akkor megallnak a jardan, fuvon, ami epp a legkozelebb van. Nem fognak - nem viccelek - 10-20 metert se pluszba gyalogolni, de olyat is napi szinten latok, hogy 5 metert kene (uttest tuloldala), de mar az is sok.
Ezeknel az embreknel hogy varhato el, hogy letegye 100-300 (esetleg 500) meterre egy P+R (vagy szimpla melygarazs) parkoloba az autojat? Mert szerintem sehogy. Es nem 1-2 ilyen van, hanem tele van veluk a varos :/
Szerintem a leheto legnagyobb problema az, ha az autora bizzuk azt, hogy eldontse, hogy veszhelyzet van-e. Tipikusan az elkenyelmesedeshez vezeto ut: ha nem csipog, nincs baj, lehet menni. Aztan ha betojt a rendszer...
Ez a motorhazteton kinyilo legzsak biztos hasznos lesz 1-2 esetben, de az is tuti, hogy lesz olyan felelotlen, aki ettol meg kevesbe fog odafigyelni, mondvan, hogyha megis baj van, majd a legzsak megvedi az aldozatot. Aztan ha nem fujodik fel, vagy ha nem oda koppan a gyalogos a zebranal, akkor megint jon a ... resz. Fokepp a jelenleg is az erosebb kutya baszik elvet vallok lesznek ilyenek, es sajnos marhasokan vannak.
Amugy en sem ertem, miert nem epulnek sorba a P+R-ek (nem 1-2 eves problema ez), viszont azt latom, hogy ahol van a kozelben ilyen-olyan parkolasi lehetoseg, ott sem mindenhol hasznaljak ki. (Tudom, hogy van, ahol igen.)
De tovabbmegyek: lakotelepeken ha korulnezel, alanyi jognak tekintik a lepcsohaz elotti parkolast. Ha kell, akkor megallnak a jardan, fuvon, ami epp a legkozelebb van. Nem fognak - nem viccelek - 10-20 metert se pluszba gyalogolni, de olyat is napi szinten latok, hogy 5 metert kene (uttest tuloldala), de mar az is sok.
Ezeknel az embreknel hogy varhato el, hogy letegye 100-300 (esetleg 500) meterre egy P+R (vagy szimpla melygarazs) parkoloba az autojat? Mert szerintem sehogy. Es nem 1-2 ilyen van, hanem tele van veluk a varos :/
terror
2012.04.10 10:25:47
@GG81: Szerintem idehaza egyelore nem annyira terjed az egymas iranti odafigyeles. Ha igy lenne, akkor bealdoznak a tobb penzt egy elektromos/hibrid autoba, stb. Ezzel szemben pl. szmogriadonal sokan buszken hirdetik, hogy ok szarnak a farmra, es mennek a piros/fekete plakettel. Es ha jogos a plakett (mert ugye sok esetben el van cseszve a matricazas), akkor batran hangoztatjak, hogy biztos naluk is szar.
Szerintem itthon inkabb a dogoljon meg a szomszed tehene tipusu emberekbol van tobb, legalabbis egyelore. Alakul a dolog, de nagyon lassan.
Nyilvan vannak kivetelek, de ok meg csak erositik a szabalyt.
A telecolopozessel az a baj, hogy igenytelen lesz tole a varos, egy csomo penz, es vegul ha akarjak, ugyis kidontik.
Nalunk is volt ilyen, kb. 10x szedtek ki azok, akik 50 metert (nem tobbet) akartam roviditeni, es vegul vissza se tettek, mert nem erte meg. Amikor kotombot raknak le, akkor meg a fuvon kerulnek.
A kozteresek erdekesek :) Van ahol hatekonyan mukodnek, es tenyleg szigor van, ott allandoan hallom a rinyat, hogy mekkora kocsogok. "Csak 3 percet alltam a zebran, es mar ott voltak, es buntettek" tipusu sirasok ezek persze. Es olyan is van, ahol tenyleg kocsogolnek, de ugyanugy, mint a rendoroknel, itt sem ertem, mi szukseg van erre.
Normalis eszkozokkel is be lehetne hajtani ugyanannyi, vagy akar megtobb penzt...
Egyebkent a belvarosi keruletekben konnyebb igy penz szerezni, mert ott kevesebb a hely. A kulvarosi(bb) keruletekben nem feltetlen eri meg ugyanaz a modszer, igy aztan marad a keresztbe-kasul parkolas. Pedig frekventalt helyek mindenhol vannak. Ha mas nem, legalabb ott lehetne figyelni, csak az is ugy lenne a jo, ha rogzitve lenne. Es ha adott helyszinen evek ota szivas az aktualis helyzet (urambocsa' esetleg mar par honap utan feltunne az iletekeseknek), akkor ott valtoztatnanak, es mondjuk melygarazzsal oldanak meg a bevetelt, nem kozteruletfelugyelokbol.
(Tuneti kezeles vs problemamegoldas tipikus esete ez is amugy, ami itthon sajnos nagyon jellemzo. Lasd kerekparutak, szallj le es told, stb.)
Talan egyszer azt is megerjuk, hogy lesz ertelem ezekben a rendszerekben...
Szerintem itthon inkabb a dogoljon meg a szomszed tehene tipusu emberekbol van tobb, legalabbis egyelore. Alakul a dolog, de nagyon lassan.
Nyilvan vannak kivetelek, de ok meg csak erositik a szabalyt.
A telecolopozessel az a baj, hogy igenytelen lesz tole a varos, egy csomo penz, es vegul ha akarjak, ugyis kidontik.
Nalunk is volt ilyen, kb. 10x szedtek ki azok, akik 50 metert (nem tobbet) akartam roviditeni, es vegul vissza se tettek, mert nem erte meg. Amikor kotombot raknak le, akkor meg a fuvon kerulnek.
A kozteresek erdekesek :) Van ahol hatekonyan mukodnek, es tenyleg szigor van, ott allandoan hallom a rinyat, hogy mekkora kocsogok. "Csak 3 percet alltam a zebran, es mar ott voltak, es buntettek" tipusu sirasok ezek persze. Es olyan is van, ahol tenyleg kocsogolnek, de ugyanugy, mint a rendoroknel, itt sem ertem, mi szukseg van erre.
Normalis eszkozokkel is be lehetne hajtani ugyanannyi, vagy akar megtobb penzt...
Egyebkent a belvarosi keruletekben konnyebb igy penz szerezni, mert ott kevesebb a hely. A kulvarosi(bb) keruletekben nem feltetlen eri meg ugyanaz a modszer, igy aztan marad a keresztbe-kasul parkolas. Pedig frekventalt helyek mindenhol vannak. Ha mas nem, legalabb ott lehetne figyelni, csak az is ugy lenne a jo, ha rogzitve lenne. Es ha adott helyszinen evek ota szivas az aktualis helyzet (urambocsa' esetleg mar par honap utan feltunne az iletekeseknek), akkor ott valtoztatnanak, es mondjuk melygarazzsal oldanak meg a bevetelt, nem kozteruletfelugyelokbol.
(Tuneti kezeles vs problemamegoldas tipikus esete ez is amugy, ami itthon sajnos nagyon jellemzo. Lasd kerekparutak, szallj le es told, stb.)
Talan egyszer azt is megerjuk, hogy lesz ertelem ezekben a rendszerekben...
Tizenhét hónap börtönt kapott egy bristoli buszvezető, mert súlyos sérüléseket okozott egy kerékpárosnak. A sofőr egy kisebb vita után úgy ráhúzta a kormányt az előtte haladó biciklisre, hogy az több métert repült, és a járdán ért földet. Az akciót rögzítették a…..
terror
2012.04.10 10:15:02
Ebből vajon mi lesz? :)
http://www.mindenkigyalogos.hu/
..
terror
2012.03.01 15:03:15
@vuk_: Nem nezted a kiemelt dobozos reszt? Pikk-pakk lezarult a vizsgalat.
"A rendőrség csütörtök reggel bővebb tájékoztatást adott: a helyszíni vizsgálat adatai szerint a kerekesszékes férfi féktávolságon belül gurult ki a kijelölt gyalogos átkelőhelyen az úttestre, ahol összeütközött a személygépkocsival."
Vegeztem egyebkent villamnyomozast. A csucskategorias motoros kerekesszex maximalis sebessege 15km/h. A nagy atlag 6-6.5km/h, de vannak 8km/h-s szaguldozasra kepes peldanyok is, bar azok mar ritkabban, es fel millio korul indul az aruk...
"A rendőrség csütörtök reggel bővebb tájékoztatást adott: a helyszíni vizsgálat adatai szerint a kerekesszékes férfi féktávolságon belül gurult ki a kijelölt gyalogos átkelőhelyen az úttestre, ahol összeütközött a személygépkocsival."
Vegeztem egyebkent villamnyomozast. A csucskategorias motoros kerekesszex maximalis sebessege 15km/h. A nagy atlag 6-6.5km/h, de vannak 8km/h-s szaguldozasra kepes peldanyok is, bar azok mar ritkabban, es fel millio korul indul az aruk...
terror
2012.03.01 18:07:02
@vuk_: Igen, mar informalt. Egyebkent az is elgondolkodtato, hogy vajon hany olyan eset van, ahol nem ennyire egyertelmu a helyzet, mert egy egeszseges embert utottek el, es az olvaso nem tudhatja egyertelmuen, hogy mi tortent...
New Yorkban a Soho Streeten kísérletezett a kerékpárok megmaradási mutatójával a Red Peak Branding marketing cég. 2011. január elsején egy tárolóhoz lakatoltak teljes felszereléssel egy biciklit, majd naponta fotózták a fejleményeket. 111 napig nem történt semmi, a kerékpár és a…..
terror
2012.01.27 09:55:52
terror
2012.01.27 09:58:01
@nevergone: Na en megegyszer nem gepelek ide azert, hogy benyelje a hozzaszolast ez a szar.
A criticalmass.hu-n nyiss egy forumbejegyzest, aztan majd segitenek masok is...
A criticalmass.hu-n nyiss egy forumbejegyzest, aztan majd segitenek masok is...
Már csak alig több mint kétszázat kell aludni, és bemutatják a Premium Rush című filmet, amely a hollywoodi hősök közé emeli a nagyvárosi biciklis futárt. A cool figurához cool járgány dukál. Ezt a rendező nem kis késéssel a fixiben találta meg. Az amerikai biciklis szájtok…..
terror
2012.01.15 18:16:19
@kisceruza: Ugy latszik, ezt mindenki beszopja, de nem baj. Illetve de, de nezzuk...
Eloszor is: ha barki utanaszamolna, kapasbol kiderul, hogy a 12% csak 11.5%. Gyengebbek kedveert: 1819 / 15800 * 100. Bonyolult muvelet, nem tagadom.
De mire is jo a szazalek? A rendorsegnek tokeletes.
Viszont ha a darabszamot nezzuk, mindjart szembetunik, hogy evrol evre csokken a kerekparosok altal okozott balesetek szama:
-2009: 1830db (10.2%)
-2010: 1826db (11.2%)
-2011: 1819db (11.5%, a rendorseg felkerekitette 12%-ra)
Mindekozben az egyetlen meropont - ahol van szamlalo, es nem a rendorseg sajtokozlemenyebol idezheto "forgalomban betoltott aranyuk" cimu sablon marhasag - szerint 2010. julius es 2011. julius kozott a munkanapokat tekintve atlagosan 73%-al nott a kerekparosok szama.
(Decemberben, koszonhetoen az enyhe telnek 124.3%-os novekedes volt. Csoda-e, ha ilyen novekedes mellett tobb a baleset?)
Persze a sok ostoba, csak kopkodni kepes trollt beszopatni es kamu indokot gyartani tokeletesen jo sajtokozlemeny. Le a kalappal elottuk, es termeszetesen gratula minden embernek, aki egy egyszeru osztast sem tud elvegezni, csak azonnal ugrik, ha frocsogni kell.
Tovabbra sem tudni, hogy a kerekparos okozoknal serult-e valaki a kerekparoson kivul, illetve adott balesetnel konnyu, sulyos vagy halalos serules tortent-e.
Szoval semmit, aminek haszna is lenne. Miert?
2010: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=411
2011: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=526
Mert akkor at kene irni a sablon dumat. Biztos nincs ra penz...
Eloszor is: ha barki utanaszamolna, kapasbol kiderul, hogy a 12% csak 11.5%. Gyengebbek kedveert: 1819 / 15800 * 100. Bonyolult muvelet, nem tagadom.
De mire is jo a szazalek? A rendorsegnek tokeletes.
Viszont ha a darabszamot nezzuk, mindjart szembetunik, hogy evrol evre csokken a kerekparosok altal okozott balesetek szama:
-2009: 1830db (10.2%)
-2010: 1826db (11.2%)
-2011: 1819db (11.5%, a rendorseg felkerekitette 12%-ra)
Mindekozben az egyetlen meropont - ahol van szamlalo, es nem a rendorseg sajtokozlemenyebol idezheto "forgalomban betoltott aranyuk" cimu sablon marhasag - szerint 2010. julius es 2011. julius kozott a munkanapokat tekintve atlagosan 73%-al nott a kerekparosok szama.
(Decemberben, koszonhetoen az enyhe telnek 124.3%-os novekedes volt. Csoda-e, ha ilyen novekedes mellett tobb a baleset?)
Persze a sok ostoba, csak kopkodni kepes trollt beszopatni es kamu indokot gyartani tokeletesen jo sajtokozlemeny. Le a kalappal elottuk, es termeszetesen gratula minden embernek, aki egy egyszeru osztast sem tud elvegezni, csak azonnal ugrik, ha frocsogni kell.
Tovabbra sem tudni, hogy a kerekparos okozoknal serult-e valaki a kerekparoson kivul, illetve adott balesetnel konnyu, sulyos vagy halalos serules tortent-e.
Szoval semmit, aminek haszna is lenne. Miert?
2010: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=411
2011: www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=526
Mert akkor at kene irni a sablon dumat. Biztos nincs ra penz...
December 20-án tartják a Margit hid ünnepélyes átadóját. Az évek óta tolódó protokolláris alkalomra való tekintettel a Magyar Kerékpárosklub elnöke is üzent a városvezetőknek. László János szerint az átadás még a több éves csúszás ellenére is elhamarkodott, mert a…..
terror
2011.12.20 12:48:55
@wilson77: Ennyi. Nem is ertem, hogy hogy gondolkodnak ezek az emberek. Ha telen a 0 fokban nincsenek turistak, akkor nincs gond?!
Es hanyan gondolkodnak igy? Valoszinuleg a tervezok kozott is jopar, hasonlo logikaval megaldott szemely talalhato...
Es hanyan gondolkodnak igy? Valoszinuleg a tervezok kozott is jopar, hasonlo logikaval megaldott szemely talalhato...
Közúti baleset okozása miatt, nem jogerősen, első fokon nyolc hónapi fogházbüntetésre ítélte Pásztor István volt magyar és világválogatott kézilabdázót a Veszprém Városi Bíróság; az ügyész az ítélet súlyosításáért, a vádlott és védője enyhítésért…..
terror
2011.12.20 09:43:49
@BaradlayR: "Az adott útszakaszon a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h volt. A motorkerékpártól keletkezett féknyom illetve a jármű véghelyzete alapján műszaki szakértői eszközökkel a motorkerékpár ütközési sebessége pontosan behatárolható volt (44-47 km/h). Megállapítást nyert továbbá az is, hogy a motorkerékpár vezetője hol és mikor döntött a fékezés mellett, szakszóval élve a motoros reakciópontja meghatározhatóvá vált, és azt is tisztázni lehetett, hogy ekkor milyen sebességgel haladt a motoros. A számítások eredményei kimutatták, hogy a motorkerékpár vezetője 63-67 km/h sebességgel haladt a gyalogátkelőhely felé."
www.fokt.hu/baleset-megelozes-vigyazzunk_egymasra
"Motorosunk emlékezete szerint úgy 50 km/órás sebességgel haladt a belső sávban, mielőtt az ominózus zebrához ért. A zebra előtt a menetirány szerinti külső sávban egy buszmegálló volt, ahol bent állt egy BKV busz. A zebra előtt kb. 30 méterrel vette észre a befelé rohanó alakot az úttest bal szélén, automatikusan fékezett, de az ütközést elkerülni már nem tudta: hosszú féknyom után a belső sáv közepén ütötte el az embert. Valaki hívta a mentőket, ő pedig félrehúzta a motort, műszaki hibára nem hivatkozott, a balesetben való felelősségét pedig nem ismerte el."
www.startouring.hu/index_2.php?tart=blog&id=154&lang=hu
Ezek a motoros oldalak csupa marhasagot irnak.
(Megjegyzem a 2. esetben is gyorshajtas volt, es gazolas, de ok csak azon tudtak lovagolni, hogy vajon bekovetkezett-e volna 50-nel. Ez spec tenyleg marhasag, ugyanis a zebrat nem a megengedett, maximalis sebesseggel kell megkozeliteni, es nem ezen kene rugozni. De persze ezt csak a felmentesi szandek miatt irjak...)
www.fokt.hu/baleset-megelozes-vigyazzunk_egymasra
"Motorosunk emlékezete szerint úgy 50 km/órás sebességgel haladt a belső sávban, mielőtt az ominózus zebrához ért. A zebra előtt a menetirány szerinti külső sávban egy buszmegálló volt, ahol bent állt egy BKV busz. A zebra előtt kb. 30 méterrel vette észre a befelé rohanó alakot az úttest bal szélén, automatikusan fékezett, de az ütközést elkerülni már nem tudta: hosszú féknyom után a belső sáv közepén ütötte el az embert. Valaki hívta a mentőket, ő pedig félrehúzta a motort, műszaki hibára nem hivatkozott, a balesetben való felelősségét pedig nem ismerte el."
www.startouring.hu/index_2.php?tart=blog&id=154&lang=hu
Ezek a motoros oldalak csupa marhasagot irnak.
(Megjegyzem a 2. esetben is gyorshajtas volt, es gazolas, de ok csak azon tudtak lovagolni, hogy vajon bekovetkezett-e volna 50-nel. Ez spec tenyleg marhasag, ugyanis a zebrat nem a megengedett, maximalis sebesseggel kell megkozeliteni, es nem ezen kene rugozni. De persze ezt csak a felmentesi szandek miatt irjak...)
terror
2011.12.20 09:49:49
@errorka: Termeszetesen normal esetben elso fek, hatso kerek a levegoben, vagy nem is hasznalnak hatso feket, ez ok. De amikor veszhelyzet van, maskepp reagal az ember, plane ha rajon, hogy gazolni fog. Korant sem biztos, hogy ugy fog fekezni, ahogyan idealis.
A fenti esetben egyebkent azert nincs feknyom, mert szinte semmit nem lassult az ember. Ez latszik a sebessegekbol, amiket megallapitottak.
A fenti esetben egyebkent azert nincs feknyom, mert szinte semmit nem lassult az ember. Ez latszik a sebessegekbol, amiket megallapitottak.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Bringa egy darab volt képen, amikor nem adták meg az elsőbbséget egy bringásnak.
A hajtipajtit én kihagytam volna:
www.youtube.com/watch?v=WVJyyIE7hOw
Ezen a ponton tudtam, hogy lesz videó, mert gyakorlatilag nincs olyan villamos, amelyik elé ne akarna valaki befordulni, úgyhogy direkt ide kerestem videót.
Érdemes megnézni a látogatottságot, a like-dislike arányt is (nem én voltam a dislike), meg a hozzászólásokat is.
Ez lazább:
www.youtube.com/watch?v=rRU-QPaAbZE
De nyílván hosszas kutatómunka kellene ahhoz, hogy az ember találjon még durvábbakat.
Egyiket sem hozta le minden fő média. A Blikk még offline is címlapozta a hajtit.
Felelős és következetes média rulez.