Adatok
Urban Explorer
0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mint észrevettétek, az utóbbi időkben nem vagyunk valami termékenyek, cikk írás terén.Sajnos mindkettőnknek elkezdődött az egyetem, Szoldi ment Miskolcra, én meg maradtam Pesten...illetve Piliscsabán.Szoldi most elkezdte nézni Miskolc és környékének az "illegál…..
Ki ez?Az oldal Somogyi Levente idegenvezetőnek (Budapest szerelmesének) és a BudapestScenes csapatának a blog-ja, ez utóbbinak a keretein belül tematikus városnézéseink futnak. Mi ez? A tevékenységünket nehéz röviden összefoglalni. Ha mindenképpen kategorizálni…..
Temérdek képet erre a mondatra kattintva lehet nézegetni.
Ott vagyok!
A Nagyvásártelep viszonylag közhelynek számít a felfedezők és egyéb ilyesmire hajlamos emberek köreiben, de nekem eddig kimaradt. Pár napja viszont megkeresett egy pittsburghi ösztöndíjas arc a KIBU-tól…..
Figyelem, a legújabb hírek szerint sípoló mozgásérzékelőket helyeztek el az épületben (kösz az infót D-nek)!
Vágjunk rögtön a közepébe:
(Eredetileg teljesen más hangvételű videót akartam csinálni, de ez jött ki belőlem.)
Amikor korábban a külföldi urbex kultúráról…..
Magányos múlt. Több kép a Picasa albumban ide kattintva fogyasztható.
Ez a délután (aminek az 1. része ide, a 2. része pedig ide kattintva olvasható el) az ámulás-bámulás mellett a miértekről szólt. Nem is tudom megszámolni, hogy hány Miért kezdetű kérdés hagyta el a szánkat…..
Urban Explorer
2011.06.02 17:31:52
@Acelin:
Elképzelhető, de akkor szelesebb időnek kell lenni, hogy felkapja a port. Az volt?
A talaj ezen a környéken eléggé szennyezett. Nem csak a járműjavító, de a hatalmas rákosrendezői tajga is ilyen. Ezeken a vidékeken a hagyományos vasúti szennyeződésektől (pl. kátrány a talpfákról) kezdve bármi előfordulhat. Ennek oka az egykori teherforgalom. Azokban az időkben mindezt, amikor nem rendeztek vegyi elhárítási cikruszt egy kis tartálykocsi szivárgásból. :)
A lényeg, hogy elmúlt. De nem irigylem a környéken dolgozókat.
Elképzelhető, de akkor szelesebb időnek kell lenni, hogy felkapja a port. Az volt?
A talaj ezen a környéken eléggé szennyezett. Nem csak a járműjavító, de a hatalmas rákosrendezői tajga is ilyen. Ezeken a vidékeken a hagyományos vasúti szennyeződésektől (pl. kátrány a talpfákról) kezdve bármi előfordulhat. Ennek oka az egykori teherforgalom. Azokban az időkben mindezt, amikor nem rendeztek vegyi elhárítási cikruszt egy kis tartálykocsi szivárgásból. :)
A lényeg, hogy elmúlt. De nem irigylem a környéken dolgozókat.
Amióta aktívan biciklizem Budapesten (de lélekben örök autós maradok, aki korábban bringás volt), eleve nagyobb lelkesedéssel figyelem azokat a híreket, amik a bicikliseknek szólnak, ráadásul ez a tematika most találkozik a másik szívügyemmel: a főváros képének átszabásával.…..
Urban Explorer
2011.06.01 18:30:16
@John Preston:
Miután az a Margit-hídtról a Szabadság-hídig terjed, így a SzeBu bringahídjának is lőttek, ha jól értem. Sőt, jobban belegondolva az egész SzeBu-t elkaszálja, a rakpartok befedését is. Marad a tabáni kocsma talán.
Miután az a Margit-hídtról a Szabadság-hídig terjed, így a SzeBu bringahídjának is lőttek, ha jól értem. Sőt, jobban belegondolva az egész SzeBu-t elkaszálja, a rakpartok befedését is. Marad a tabáni kocsma talán.
FIGYELEM, A RENGETEG LÁTOGATÓ MIATT 3 ÓRÁRA LETILTÓDOTT A KÉPTÁRHELYEM, EZÉRT MINDENKITŐL SORRY, DE A VILÁG RENDJE HELYREÁLLT.
Az elmúlt 2 napban viszonylag sokan jelezték nekem, hogy terveznek "beugrani" az előző bejegyzésben bemutatott helyre (és talán még többen vannak, akik…..
Úgy néz ki a munkanélküliek körében egyre népszerűbb az ellenőri munka. Ezzel csak az a baj, hogy sokan nem jelentkeznek erre a szakmára, hanem inkább megveszik a munkaház szükséges kellékeket, piacon, vagy olyan ellenőröktől, akik a sajátjukat „elhagyták”. Sok…..
Urban Explorer
2009.05.07 10:14:27
Kedves MÁV-figyelő! Azért írom meg ezt a bejegyzést, mert nagyon szeretném, ha a győrszentiváni állomáson ismét figyelmeztetnének a hangosbemondóban, amikor nagy sebességgel halad át egy vonat valamelyik vágányon – még mielőtt ne adj’ Isten egy tragikus baleset…..
Urban Explorer
2009.05.06 17:46:37
@mól: Ez egy szép ötlet, hogy EGY kijelölt vágányokon haladtatsz...
De nem feltétlenül megvalósítható.
1. Operatív irányítás, bármilyen zavar esetén. A legtriviálisabb eset, amikor az áthaladás közben valami problémát szúrnak ki a vonaton és megállítják. A javításig, helyzet tisztázásáig a további áthaladó vonatok nem a kijelölt helyen lesznek áthaladtatva. Ugyanakkor van kijelölve vágány, minden vonat számára a Menetrendjegyzékben. Ha minden rendben van, kötelező a vonatokat az előírt vágányon át közlekedtetni.
2. A kapacitás optimális kihasználásához néha meg kell erőszakolni a dolgokat.
3. Bizonyos vonatokat illik csak bizonyos vágányokon haladtatni: RO-LA-t egyenes irányban illik közlekedtetni.
4. Sebességkorlátozás a mellékvágányokon: késéshez vezet, ha ott haladtatsz.
5. Utasvédelem.
6. Elágazóállomások - ott sem mindegy, hogy mit és hol haladtatsz!
De nem feltétlenül megvalósítható.
1. Operatív irányítás, bármilyen zavar esetén. A legtriviálisabb eset, amikor az áthaladás közben valami problémát szúrnak ki a vonaton és megállítják. A javításig, helyzet tisztázásáig a további áthaladó vonatok nem a kijelölt helyen lesznek áthaladtatva. Ugyanakkor van kijelölve vágány, minden vonat számára a Menetrendjegyzékben. Ha minden rendben van, kötelező a vonatokat az előírt vágányon át közlekedtetni.
2. A kapacitás optimális kihasználásához néha meg kell erőszakolni a dolgokat.
3. Bizonyos vonatokat illik csak bizonyos vágányokon haladtatni: RO-LA-t egyenes irányban illik közlekedtetni.
4. Sebességkorlátozás a mellékvágányokon: késéshez vezet, ha ott haladtatsz.
5. Utasvédelem.
6. Elágazóállomások - ott sem mindegy, hogy mit és hol haladtatsz!
Urban Explorer
2009.05.06 17:49:57
@matteo14: Ejnye! Mitől "általános fékkúttávolság" az a 400 méter?!
A vonalon a legrosszabb emelkedési viszonyok mellett, az engedélyezett legnagyobb terhelésű és sebességű vonat, a legroszabb pályaadottságok (csúszós) feltételezésével is azon belül meg kell állnia a vonatnak!
Tehát röviden: annyi alatt minden vonat meg kell tudjon állni, bárhol a pályán.
A vonalon a legrosszabb emelkedési viszonyok mellett, az engedélyezett legnagyobb terhelésű és sebességű vonat, a legroszabb pályaadottságok (csúszós) feltételezésével is azon belül meg kell állnia a vonatnak!
Tehát röviden: annyi alatt minden vonat meg kell tudjon állni, bárhol a pályán.
A címben lévő idézett szöveg egy buszvezető száját hagyta el. Olvasónk értelmetlenül áll a kijelentés előtt, mert nem tudja, mire vonatkozhat. Otthagyja majd a megállóban? Odacsukja az ajtóval? A buszvezető azért lett ideges, mert az utasok szóvá tették, hogy a 112-es busz…..
Urban Explorer
2009.04.29 10:59:30
@Comandante en Jefe: Ismerem a terepet. Még akkor is tovább kéne várnia az elől lévő busznak, legalább 2-3 percet. Ez nem jelentős időveszteség az átszállóknak. Senkinek sem kéne rohannia és ha volt egy kis késés (1-2 perc) az ezzel kiegyenlítődne. Tehát: a menetrendben kéne több időt szánni az átszállásra. Akkor is, ha "kevés az utas".
Urban Explorer
2009.04.29 11:51:12
@Comandante en Jefe: Jó, akkor viszont az megy, hogy várjuk a másik buszt, jön-e nem jön-e, satöbbi.
Sokkal egyszerűbb adni +2 percet a helyből indulónak aztán ezzel meg van oldva. Ha meg így is késik, akkor a diszpi majd utasítja a Szendrő utcait az indulás tekintetében. Kettő perc az 120 másodperc, azalatt bőven tényleg sikerül mindenkinek átérni.
Sokkal egyszerűbb adni +2 percet a helyből indulónak aztán ezzel meg van oldva. Ha meg így is késik, akkor a diszpi majd utasítja a Szendrő utcait az indulás tekintetében. Kettő perc az 120 másodperc, azalatt bőven tényleg sikerül mindenkinek átérni.
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
Urban Explorer
2009.04.28 18:50:40
@Józanész: Egy sor széli margóra tett megjegyzésként oké, hogy megreklamálod az órát.
De, egy-két nagyobb buszvégállomáson még budi sincs. Több ezer busz megállóban nincs óra sem. De talán fedett várakozóhely sincs...
És mindkettő ugyanannyiba kerül.
De, egy-két nagyobb buszvégállomáson még budi sincs. Több ezer busz megállóban nincs óra sem. De talán fedett várakozóhely sincs...
És mindkettő ugyanannyiba kerül.
Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési…..
Urban Explorer
2009.04.24 10:35:03
@petya.bacsi: Ez egy szabad ország...Ha szerinted jobban megéri autózni, hajrá!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha Miskolc, akkor mindenképp Diósgyőr-Vasgyár. Csak van ott valami látnivaló! Addig is, beérem az elhagyott faluval ;)
És bár ti tudjátok, de én nem biztos, hogy az accessről készült dokumentációt ennyire pontosan lehatárolva közreadnám, használhatják sajnos kevésbé nemesebb célokra is.