Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Urban Explorer

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mint észrevettétek, az utóbbi időkben nem vagyunk valami termékenyek, cikk írás terén.Sajnos mindkettőnknek elkezdődött az egyetem, Szoldi ment Miskolcra, én meg maradtam Pesten...illetve Piliscsabán.Szoldi most elkezdte nézni Miskolc és környékének az "illegál…..
Ki ez?Az oldal Somogyi Levente idegenvezetőnek (Budapest szerelmesének) és a BudapestScenes csapatának a blog-ja, ez utóbbinak a keretein belül tematikus városnézéseink futnak.   Mi ez? A tevékenységünket nehéz röviden összefoglalni. Ha mindenképpen kategorizálni…..
Urban Explorer 2011.09.08 17:07:59
Kicsit ambivalens erzeseim tamadtak a bevezeto kapcsan, meg ugy is, hogy olvastam az elso komolyabb bejegyzest...

- Namost, ha meg van beszelve a tulajjal es beenged, akkor mitol robban az adrenalin bomba? Hu, sotet van? Hu, ez nagy? Hu, itt meg nem voltam? Oke, nem a legalis bejarasok ellen vagyok. Sot. Eljen a legalitas. De azert az illegalisrol ilyen hatarozottan es tobb helyen lebeszelni az embereket, az olyan, mintha nyitnal egy kocsmat es csak alkoholmentes sor lenne benne. Mert az nyilvanvalo, hogy kedvet kapnak ezeket olvasva, nezegetve azert a kedves emberek ahhoz, hogy kinyissak a szemuket es olyan helyekre is elemereszkedjenek, ahova eddig nem. A legszebb pedig, hogy ha nem ismered a terulet kezelojet, akkor te is sitty-sutty bemesz. Bort iszol es vizet predikalsz, a kocsmai hasonlatnal maradva.
- Urbexnel senkit nem igazan erdekel, hogy most van-e orizve a terulet vagy sem. Meg kell nezni, hat meg kell. De aranyszabaly, hogy: "take nothing but pictures, leave nothing but footprints". Inkabb erre, az ilyen helyek kulturalt, kello alazattal torteno megkozelitesere hivnam fel a figyelmet.
- NAGYON furcsa mellekzongekent hat szamomra, hogy ebbol szeretnel megelni. Amolyan penzhajhasz, vallalkozo szemlelet jon le, ami nem csapodik le tul jol, amikor vegulis a koz javairol, a kulturankrol van szo. Mert ezek bizony azok, akkor is, ha magantelken, maganterulet, magankezelesben vannak. Konkretan persze nem ertem, mert ha tonnaszamra ontod a turistakat az ilyen helyekre, csokkenni fog az ertekuk. De ugye itt az van hangsulyozva, hogy kis csoportok, "szakertok" mennek csak veled. Tehat akkor hol jon ide a turizmus, az idegenvezetes? Ha meg itt kozzeteszed a kepeket, abbol csak nagyon sok latogato es sok kattintas utan fogsz felig-meddig megelni.
- Nem kell a szar duma a helyszin serthetetlensegerol. Te sertegetheted, csak mas nem? Hogy van ez? Mondd ki, onzo vagy, ennyi. En sem adnam neked az utolso kocka csokimat, nincs ebben semmi szegyellnivalo, csak az amitas resze nem tetszik. Oke, nyilvanvalo, felteve a netre mindenkinek az accesst, kicsit lehet, hogy egy-egy dolog kemeny lenne. De Altoman hozzaallasa, aki tervezi/tervezte, hogy egy zartabb adatbazist letrehoz, az azert jobban tetszik a csakazenyem elvnel. Felre ne erts, komoly dilemma ez, en sem tudok ra orvossagot, de beszelni rola, lehet, hogy kellene.

Kerlek fentieket ne vedd tamadasnak, lehet, hogy en nem teljesen ertettem a celjaidat. Alkalmasint (amikor visszakerulok Bp-re) meg akar lehet is, hogy felveszem veled a kapcsolatot. Mert termeszetesen szivesen mennek oda, ahol meg en sem voltam.
Figyelem, a legújabb hírek szerint sípoló mozgásérzékelőket helyeztek el az épületben (kösz az infót D-nek)! Vágjunk rögtön a közepébe: (Eredetileg teljesen más hangvételű videót akartam csinálni, de ez jött ki belőlem.) Amikor korábban a külföldi urbex kultúráról…..
Magányos múlt. Több kép a Picasa albumban ide kattintva fogyasztható. Ez a délután (aminek az 1. része ide, a 2. része pedig ide kattintva olvasható el) az ámulás-bámulás mellett a miértekről szólt. Nem is tudom megszámolni, hogy hány Miért kezdetű kérdés hagyta el a szánkat…..
Urban Explorer 2011.06.02 17:31:52
@Acelin:
Elképzelhető, de akkor szelesebb időnek kell lenni, hogy felkapja a port. Az volt?
A talaj ezen a környéken eléggé szennyezett. Nem csak a járműjavító, de a hatalmas rákosrendezői tajga is ilyen. Ezeken a vidékeken a hagyományos vasúti szennyeződésektől (pl. kátrány a talpfákról) kezdve bármi előfordulhat. Ennek oka az egykori teherforgalom. Azokban az időkben mindezt, amikor nem rendeztek vegyi elhárítási cikruszt egy kis tartálykocsi szivárgásból. :)
A lényeg, hogy elmúlt. De nem irigylem a környéken dolgozókat.
Amióta aktívan biciklizem Budapesten (de lélekben örök autós maradok, aki korábban bringás volt), eleve nagyobb lelkesedéssel figyelem azokat a híreket, amik a bicikliseknek szólnak, ráadásul ez a tematika most találkozik a másik szívügyemmel: a főváros képének átszabásával.…..
Urban Explorer 2011.06.01 18:30:16
@John Preston:
Miután az a Margit-hídtról a Szabadság-hídig terjed, így a SzeBu bringahídjának is lőttek, ha jól értem. Sőt, jobban belegondolva az egész SzeBu-t elkaszálja, a rakpartok befedését is. Marad a tabáni kocsma talán.
FIGYELEM, A RENGETEG LÁTOGATÓ MIATT 3 ÓRÁRA LETILTÓDOTT A KÉPTÁRHELYEM, EZÉRT MINDENKITŐL SORRY, DE A VILÁG RENDJE HELYREÁLLT. Az elmúlt 2 napban viszonylag sokan jelezték nekem, hogy terveznek "beugrani" az előző bejegyzésben bemutatott helyre (és talán még többen vannak, akik…..
Kedves MÁV-figyelő! Azért írom meg ezt a bejegyzést, mert nagyon szeretném, ha a győrszentiváni állomáson ismét figyelmeztetnének a hangosbemondóban, amikor nagy sebességgel halad át egy vonat valamelyik vágányon – még mielőtt ne adj’ Isten egy tragikus baleset…..
Urban Explorer 2009.05.06 17:46:37
@mól: Ez egy szép ötlet, hogy EGY kijelölt vágányokon haladtatsz...

De nem feltétlenül megvalósítható.
1. Operatív irányítás, bármilyen zavar esetén. A legtriviálisabb eset, amikor az áthaladás közben valami problémát szúrnak ki a vonaton és megállítják. A javításig, helyzet tisztázásáig a további áthaladó vonatok nem a kijelölt helyen lesznek áthaladtatva. Ugyanakkor van kijelölve vágány, minden vonat számára a Menetrendjegyzékben. Ha minden rendben van, kötelező a vonatokat az előírt vágányon át közlekedtetni.
2. A kapacitás optimális kihasználásához néha meg kell erőszakolni a dolgokat.
3. Bizonyos vonatokat illik csak bizonyos vágányokon haladtatni: RO-LA-t egyenes irányban illik közlekedtetni.
4. Sebességkorlátozás a mellékvágányokon: késéshez vezet, ha ott haladtatsz.
5. Utasvédelem.
6. Elágazóállomások - ott sem mindegy, hogy mit és hol haladtatsz!
Urban Explorer 2009.05.06 17:49:57
@matteo14: Ejnye! Mitől "általános fékkúttávolság" az a 400 méter?!

A vonalon a legrosszabb emelkedési viszonyok mellett, az engedélyezett legnagyobb terhelésű és sebességű vonat, a legroszabb pályaadottságok (csúszós) feltételezésével is azon belül meg kell állnia a vonatnak!

Tehát röviden: annyi alatt minden vonat meg kell tudjon állni, bárhol a pályán.
A címben lévő idézett szöveg egy buszvezető száját hagyta el. Olvasónk értelmetlenül áll a kijelentés előtt, mert nem tudja, mire vonatkozhat. Otthagyja majd a megállóban? Odacsukja az ajtóval? A buszvezető azért lett ideges, mert az utasok szóvá tették, hogy a 112-es busz…..
Urban Explorer 2009.04.29 10:59:30
@Comandante en Jefe: Ismerem a terepet. Még akkor is tovább kéne várnia az elől lévő busznak, legalább 2-3 percet. Ez nem jelentős időveszteség az átszállóknak. Senkinek sem kéne rohannia és ha volt egy kis késés (1-2 perc) az ezzel kiegyenlítődne. Tehát: a menetrendben kéne több időt szánni az átszállásra. Akkor is, ha "kevés az utas".
Urban Explorer 2009.04.29 11:51:12
@Comandante en Jefe: Jó, akkor viszont az megy, hogy várjuk a másik buszt, jön-e nem jön-e, satöbbi.

Sokkal egyszerűbb adni +2 percet a helyből indulónak aztán ezzel meg van oldva. Ha meg így is késik, akkor a diszpi majd utasítja a Szendrő utcait az indulás tekintetében. Kettő perc az 120 másodperc, azalatt bőven tényleg sikerül mindenkinek átérni.
MÁV-figyelő Vasúti szakmai topic 2008.03.13 00:00:00
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
Urban Explorer 2009.04.28 18:50:40
@Józanész: Egy sor széli margóra tett megjegyzésként oké, hogy megreklamálod az órát.
De, egy-két nagyobb buszvégállomáson még budi sincs. Több ezer busz megállóban nincs óra sem. De talán fedett várakozóhely sincs...
És mindkettő ugyanannyiba kerül.
Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési…..
Urban Explorer 2009.04.24 10:35:03
@petya.bacsi: Ez egy szabad ország...Ha szerinted jobban megéri autózni, hajrá!