Regisztráció Blogot indítok
Adatok
emvé

0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Olvasónk szerint a MÁV-Startnál tudják, hogy az olyan kiemelt vonalakra, mint a siófoki, nyár közeledtével több kocsit kellene küldeni, hisz ez a vonat már évek óta jár, és a visszajelzésekből látják, hogy kevés a hely. Olvasónknak is állnia kellett Siófok és Budapest…..
emvé 2009.05.12 08:39:21
@zozoli: Okés. Bocs a kirohanásért.
Egy pár ilyen okoskodó poszt (nem a te hozzászólásod) után az ember már ... :)

A vasutaknál bevett szokás, hogy az idegen vasutak kocsijait beforgatják más vonatba. A MÁV-nak jobb, mert így pénzt kap a kocsikért, a másik vasútnak is jobb, mert több szabad kocsija marad, amit máshol fel tud használni. Ezek a kocsik egyébként csak ott állnának a tárolóban, úgyhogy ez a legjobb megoldás.

A mozdonyokkal ugyanez a helyzet. Régebben az egyik magyar Taurus, amelyik reggeli vonattal ment ki Bécsbe, csinált egy Bécs - St. Pölten -Bécs fordulót. Cserébe az osztrák meg vállalt egy Bp.Nyugati - Vác - Nyugati kanyart.
emvé 2009.05.12 14:34:09
@rickyramirez:
"Az viszont kevésbé, hogy teljes árat kérnek nem teljes árú szolgáltatásért."
Egyezik. A szolgáltatás minősége, meg az érte beszedett pénz között egyre szélesebb lesz a szakadék.

"Csakhogy ez így igazságtalan, ezt már több helyen is leírtam: egy háromszázezer forint nyugdíjat kapó 65 éves ingyen utazhat, egy minimálbérért robotoló 26 éves meg teljesárú jegyet kénytelen venni."
Ez viszont nem kis csúsztatás. Eszem megáll... A magyarországi nyugdíjas tényleg arról ismeretes, hogy majd felveti a pénz.

Annak a kevésnek, akinek tényleg 300 000 Ft a havi nyugdíja, az hidd el nem vonattal fog utazni. Az átlagos nyugdíj szerintem olyan havi 70-80 között lehet. Ha valakinek van pontos adata, az beírhatná, hogy mennyi ez pontosan.
emvé 2009.05.12 19:15:45
@rickyramirez: Az országgyűlési képviselők is ingyen utazhatnak. Mennyi is az éves bérlet? másfél milla? (tudom, kb. a fele... -se-). Mennyit is spórolnánk, ha ezt megvonnánk?

Elmondom semmit. Mert egyik sem használja ki. Pedig nem kizárható, hogy egy országgyűlési képviseilő az államilag fizetett autó helyett a vasutat választja. Kb. ugyanez a helyzet 2-300 ezres nyugdíjasokkal is.

A probléma igazából ott van, hogy amíg külföldön a tömegközlekedés kb. 40%-ban fizetik az utasok, és 60%-ban az állam, addig nálunk ez fordított. Így persze, hogy drágán kell adni a jegyet...
Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket az alábbi videóra. Egy kreatív fiatal a Kistehén tánczenekar Szájbergyerek című számát írta át, amivel a MÁV-nak és a sztrájkoló vasutasoknak üzen. A videó helyenként csúnya szavakat tartalmaz. Nem indul a videó? Kattints ide!..
emvé 2009.05.12 08:19:05
@Barabbás: Ez a kifejezés ma egyre divatosabb lesz. Sokan használják, anélkül, hogy tudnák mit jelent. Javaslom nézz utána te is!
A Hungarian Cycle Chic fáradtságot nem kímélve, 6 női és 4 férfi elődöntő után végre kihirdethette, ki volt a legszebb legsikkesebb, legstílusosabb lány és a legszebb legsikkesebb, legstílusosabb férfi – olvasóik ízlése szerint – az áprilisi bringás…..
Olvasónk a CitySzerda szolgáltatást szerette volna igénybe venni, ami azért jó, mert ezen a napon az IC-re csak egy ingyenes pótjegyet kell váltani, tehát nem kerül semmibe. Olvasónk késésben volt ezért nem volt ideje „megvenni” az ingyenes jegyet, és bérletével szállt…..
emvé 2009.05.09 13:51:06
@Dövan: Akkor mondom másképpen:
Amikor (pót)jegy nélkül utazol (attól, h 0 Ft még meg kell "venni" -helybiztosítás végett pl.- ), akkor a kalauz tartja érted a hátát. Ő jelen esetben nem akart emiatt bajba kerülni, ezért nem vállalta be. Kb. ennyi.

Tudod: ha a kaller engedte volna utazni, most arról lenne poszt, hogy a szemét mutyizós kaller megint nem
tartotta be a szabályokat. :D

A bulvár már csak ilyen. Mindig kell valami érdekes téma, amin lehet nyammogni. Ha van rajta sapka azért, h nincs, azért ... :D
emvé 2009.05.09 14:13:02
@Dövan: Mert nem adhat (azaz pótdíj nélkül nem). IC-re csak csak az állomáson lehet jegyet venni. Ez a helyfolglalás miatt fontos, ugyanis azt csak az állomásokon látják, hogy melyik helyre adták már el a jegyet. (Néha így is sikerül egy helyjegyet kétszer eladni.)

@Dorsz: Ez a "kis kütyü" eltárolja, hogy mikor milyen jegyet adott el. Az meg "kissé" életszérűtlen, hogy az IC-n pótdíj nélkül adott el jegyet. Ezért nem.
emvé 2009.05.10 12:04:03
@Dövan: Nem. Az alapfelállás az, hogy ahol van pénztár az állomáson, ott az utas a pénztárban vegye meg a jegyet. A pítdíjat azért találták, ki, mert különben mindenki a vonaton venné meg a jegyét. Azt meg gondolom nem kell magyarázni, hogy miért nem jó, ha a kaller bizonyos esetekben több százezer forinttal mászkál a vonaton.

Ezen most órákat is vitatkozhatunk, de amíg ez a szabály, addig ezt fogják követni, ha nem akarnak bajt maguknak. Ha esetleg mégis ad jegyet, azt a saját felelősségére teszi. Azt meg hagy döntse már el ő, hogy szabálytalankodik-e, vagy nem.
Egy nappal a sztrájk előttA MÁV ma már elfogadhatatlannak tartja saját, tegnapi javaslatát a még elégséges szolgáltatásról: miattuk nincs megállapodás - 2009. május 7.Saját, tegnapi javaslatát nem fogadta el a MÁV vezetése a még elégséges szolgáltatások tárgyalásának mai…..
emvé 2009.05.09 14:01:22
@ZBR: "Te voltál az egyetlen sztrájkoló vezér?"
Nem tudom, hogy ehhez neked mi közöd. Meg nagyon IRL találgatásba se kéne belemenni.

De hogy megnyugodjon kis lelked elmondom, hogy nem a MÁV kötelékébe tartozom. Így kizárásos alapon nem ... :D

De akkor hogy kérdezzek vissza. Csak nem te voltál az az illető a MÁV részéről? :DDD

"Köszi, nem kell ide a Gaskós propaganda. Ideje lenne néhány dolgot tudomásul venni a sztrájkjoggal, a jóléti állammal, a szociális ellátásokkal kapcsolatban."
Tudtommal ez a blog azért (is) született, hogy mindenki szabadon elmondhassa a véleményét. Persze ha Te nem látod szívesen, az egész más. Hisz mindenki tudja, hogy itt Te találtad fel a Spanyolviaszt.

Jóléti állam? Hahaha
Strájkjog? Ha szerinted jogellenes, pereld be a VDSZSZ-t, ne itt síránkozz ...
emvé 2009.05.09 14:04:31
@ZBR: "Te voltál az egyetlen sztrájkoló vezér?"
Nem tudom, hogy ehhez neked mi közöd. Meg nagyon IRL találgatásba se kéne belemenni.

De hogy megnyugodjon kis lelked elmondom, hogy nem a MÁV kötelékébe tartozom. Így kizárásos alapon nem ... :D

De akkor hogy kérdezzek vissza. Csak nem te voltál az az illető a MÁV részéről? :DDD

"Köszi, nem kell ide a Gaskós propaganda. Ideje lenne néhány dolgot tudomásul venni a sztrájkjoggal, a jóléti állammal, a szociális ellátásokkal kapcsolatban."
Tudtommal ez a blog azért (is) született, hogy mindenki szabadon elmondhassa a véleményét. Persze ha Te nem látod szívesen, az egész más. Hisz mindenki tudja, hogy itt Te találtad fel a Spanyolviaszt.

Jóléti állam? Hahaha
Strájkjog? Ha szerinted jogellenes, pereld be a VDSZSZ-t, ne itt síránkozz ...
emvé 2009.05.09 14:05:09
Adott itt egy választás, amiről az emberek többsége nem tud semmit. Azt már sokan tudják, hogy nem megyek szavazni, mert tegnap este, egész éjszaka és még reggel is emiatt anyáztak engem, mert „miaz, hogy nem megyek?”.Alap problémám a szavazással, hogy –bár…..
Néhány napja a blogon megjelent egy egyoldalú vélemény a vasutasok családtagjainak ingyen utazásáról. Nagyon megoszlottak a vélemények. Sokan azt mondták, vegyék el ezt a kedvezményt, mások azon a véleményen voltak, hogy maradjon. Jöjjön most egy vasutas véleménye: Kedves…..
emvé 2009.05.03 13:07:11
@petya.bacsi: Látom sikerült megtalálni a hozzászólásom zárójeles részét, és azt kiforgatni :D

Majd ha az infrastruktúra azon a színvonalon lesz, mint nyugaton, akkor majd esetleg visszatérhetünk erre a kérdésre :D

A szarból elég nehéz várat építeni, persze ha te tudod a frankót, várunk a csapatba :)

"piacgazdaság van és verseny. erre majd ti is rájöttök pár év múlva..."
Én már rájöttem, hidd el. De akkor miért is baj, ha néha sztrájk van? A MÁV már nem szociális intézmény. Ha az agyonmagasztalt üzleti érdekek sérülnek, akkor a piacgazdaságban biz ez jön.

miről is beszélünk akkor?
emvé 2009.05.03 13:09:12
@petya.bacsi: Ahhoz képest, hogy ez mekkora probléma a vasútnál pár szóval elintézted a témát ...
emvé 2009.05.03 13:47:27
@trainz: Na, erről van szó. Nézd meg például Bécsben a Matzleinsdorf-i Zentralstellwerk-et, meg nálunk mondjuk Kőbánya-felsőt. De erről nem az a 10 váltókezelő tehet, meg nem is a forgalmászok. Azt nem írtam sehol, hogy ahol fejlesztik az infrastruktúrát, ott ne legyen létszámleépítés. De az úgy nem megy, hogy az infrastruktúrán nem javítunk, de a dolgozókat leépítjük.

A Nyugatinak már rég nem úgy kellene kinéznie, mint most. Vajon lesz-e valaha felelőse ennek... Kétlem. Ha normális vezetése lenne a vasútnak, akkor ott is már a 70-es évektől D70 üzemelt volna (fele annyi, vagy még kevesebb emberrel), mint a Keletiben.

Most itt páran az "egyszerű" vasutasokat akarják felelőssé tenni egy olyan dologért, amiért nem, vagy csak nagyon kis részben felelősek...
A címben lévő idézett szöveg egy buszvezető száját hagyta el. Olvasónk értelmetlenül áll a kijelentés előtt, mert nem tudja, mire vonatkozhat. Otthagyja majd a megállóban? Odacsukja az ajtóval? A buszvezető azért lett ideges, mert az utasok szóvá tették, hogy a 112-es busz…..
emvé 2009.04.29 16:45:50
@proton1701: Mégis mi a faszt képzelsz magadról te kis geci??! Majd ha a munkahelyeden az egyik kollégád egy kívülálló szerint hibázott, akkor is jól basszuk szét a fejedet? Nóómális? Az OPNI még nyitva áll, és várja a leendő ügyfeleit (ez neked is szól, figyelő) ...
Gondoltatok arra, milyen lenne a sztrájkoló vasutasokat és a Gaskót megszívatni? Én arra gondoltam, mi lenne, ha a közlekedési miniszter a sztrájk előtt és után 2-3 nappal a MÁV javaslatára több vasútvonalon mentesíthetné a vasutat a közszolgáltatási kötelezettsége alól?…..
Teszi fel a címben szereplő kérdést minden normálisan gondolkodó ember. Amikor megjött az első néhány vonat a Stadler gyárából és munkába álltak a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalakon, akkor voltak velük hibák. Számos vonatot nem lehetett párba kapcsolni, mert nem…..
emvé 2009.04.27 16:47:57
@Trimo: A 71-est előszeretettel használják a kis ívsugarai miatt ilyen próbákra. Valószínűleg most is ezért esett rá a választás.
emvé 2009.04.28 15:50:14
@BKV figyelő: És az ott keresztező vonatokkal mit csinálsz?
emvé 2009.04.28 20:18:13
@emvé: Na? Kitaláltál már valamit?
Vagy már megint előbb gépeltél, és utána kezdtél el gondolkozni
Tegnap este olvasgattam különböző magán blogokat. Az egyiken találtam egy kicsit régebbi MÁV-os bejegyzést, ami szerintem a mai napig aktuális. A poszt a MÁV rossz kommunikációjáról szól, és az áremelésről. A bejegyzés írója szerint a MÁV kommunikációja pont ellentétes…..
emvé 2009.04.28 15:55:07
Én is cáfolom. Az utóbbi másfél két évben sokat javult a színvonal.

@mozdonyos józsi: Csodálkozol? Ha igényes közlekedési blog érdekel, akkor kotottpalya.blog.hu . A városi közlekedési témában: varoskoz.blog.hu/ .
Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési…..
emvé 2009.04.25 09:03:35
@HavocS: *****

Mindig szeretjük felhozni a nyugatot ellenpéldának. Németországban, Franciaroszágban nem egy-egy napra, hanem két-három hétre áll le a vasúti forgalom. És ehhez már ennél sokkal kevesebb is elég. Jah és még valami: a sztrájk több (nem vasutas) szakszervezet részvételével zajlik.

Ott már felfogták, hogyha A szakszervezet támogatja B szakszervezetet, akkor, amikor neki ebből semmi haszna nem származik, akkor B is fogja A-t, amikor ő sztrájkol. És együtt már kétszer olyan erősek, mint külön-külön...

Aki azt írja, hogy máshol sincsenek ilyen juttatások, az egyszerűen hazudik.

A vezigen vajon miért nincs válság? A millárdos prémiumok szerintetek jogosak egy ilyen helyzetben lévő cégnél? Ez nem zavar senkit sem? Kapjanak ők is szabadjegyet, ne szolgálati autót.
emvé 2009.04.26 12:17:31
@Kicsi79: Én is egyetértek. Annak idején az volt a duma, hogy most nem emeljük a fizut, de cserébe jár a szabadjegy a családtagoknak is. Minden vasutas kapja meg évente ennek az igazolványnak az eszmei értékét (az előző cikk szerint ez több, mint 1000000 Ft-, ami erősen túlzás, de most számoljunk ezzel. Ha jó volt ezzel az adattal gerjeszteni a népet, akkor most is jó lesz). Ez sokkal igazságosabb lenne így.

Na, ki támogatja? :)
Szolnokon felavatták a Stadler vasúti járműgyártó üzemét: ez 200 új munkahelyet jelent a városnak A svájci vállalat azért növeli termelését, mert világszerte nőtt az érdeklődés járművei iránt. A szolnoki üzemben évente hatvan kocsitestet gyártanak majd. A Stadler, amely…..
emvé 2009.04.25 15:29:33
@Blackmore: Vagy normálisan kell felújítani őket ...

Vagy vegyünk Schlieren kocsikat az ÖBB-től, úgy mint ahogy Gyesev teszi :) Már alig várom, hogy forgalomba álljanak idehaza ... :))
emvé 2009.04.26 12:07:21
@siófoki35: Kéne egy petíció ezügyben a mávnak :)