Adatok
evsp
0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez az aranylövés. A Hiéna-poszt, amelyhez nem is kell kép, maximum egy szponzorlogó, ez:
Ugye? Na, tíz szerencsés jöhet velünk és a WTCC-mezőny magyar ostorával gokartozni egy kiadósat január 15-én (szerdán) 14:00-tól vakulásig, de legalábbis este hatig biztosan. Tudják, ez az…..
evsp
2014.01.16 15:59:00
Milyen volt a buli? Lesz róla valami írás?
Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.
..
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Több kommentárt nem is fűznénk hozzá, hiszen mindenki látja, hogy elrontják a körét az aljas BMW-sek, Octáviások és különben is. Nem szabadna így hozzáállni egy pályanaphoz, pláne akkor nem, ha tulajdonképpen szándékosan nem tartotta fel őket senki. Mindenkinek egyformán…..
Az MVM Energia Futam élő közvetítése. Csak itt, csak Önöknek, csak most. Nézzék meg, mit tudunk kihozni minimális energiából!
MVM Energia Futam programja
2012. szeptember 22. Szombat
07.30-09.00 - Szabadedzés09.00-10.25 - Időmérő edzések10.30-10.50 -…..
evsp
2012.09.23 09:12:07
Többen is megpróbálták az idei Pikes Peak hegyiversenyt elektromos autóval teljesíteni, és nem is voltak esélytelenek. A Toyota prototípus hatodik ideje mutatja, mennyire nem. Azt viszont sosem gondoltam volna, hogy ekkora csalódást okoznak.
Amikor a 80-as évek végén először…..
evsp
2012.08.17 09:17:52
Érdekes, hogy mindenkinek a motor hangja hiányzik... Van akinek a közúton is. Ezen utóbbiaknak üzenném, hogy költözzenek egy csendes, de jó aszfalttal rendelkező utcába, és nyár éjszakánként nyitott ablak mellett örüljenek az óránként arra járó motorosoknak, vagy a koppány-kipufogós ladáknak! Ha valaki igazán kíváncsi mi a különbség a sornégy és a villanymotor hangja között, az látogasson el a hétvégén Győrbe: fshungary.hu/schedule-2012
evsp
2012.08.17 14:58:06
@2-More: Pont a végén adtad meg a választ a zöld dilemmára: Azért kell minél előbb áttérni alternatív energiákat használó közlekedésre, mert a kőolajat és származékait másra is fel lehet használni. Most én nem a vegyipart emelném ki, hanem pl a gyógyszeripart. Vagy pl pont a repülést.
Nem néztem utána, de a személyi közlekedésben elfogyasztott benzin, gázolaj 80%-át valószínűleg napi 150km-nél kevesebbet közlekedő járművek fogyasztják el. Ezt minél előbb váltja fel a nem kőolaj alapú közlekedés, annál több idő marad a repülés, gyógyszergyártás stb problémájának megoldására.
Amit az oxigénről írtál, az meg úgy ahogy van baromság: Mitől dúsulna fel a légkörben az oxigén?
Nem néztem utána, de a személyi közlekedésben elfogyasztott benzin, gázolaj 80%-át valószínűleg napi 150km-nél kevesebbet közlekedő járművek fogyasztják el. Ezt minél előbb váltja fel a nem kőolaj alapú közlekedés, annál több idő marad a repülés, gyógyszergyártás stb problémájának megoldására.
Amit az oxigénről írtál, az meg úgy ahogy van baromság: Mitől dúsulna fel a légkörben az oxigén?
Csak azt nem értjük, miért az egyik legdrágább kerületbe telepítették ezt a zseniális töltőállomást. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
evsp
2012.01.31 08:16:38
evsp
2012.01.31 10:08:14
@ommm: Nem, természetesen azt nem is várná az ember, de mindig mindent fikázni csak azért mert a MOL-ról van szó az sem túl szerencsés. Meg úgy általában amikor a villanyautók véletlenül szóbakerülnek (pl itt az ingyenes töltés kapcsán), mindig kicsit lesajnáló a cikkek illetve a commentek stílusa. Tisztelet a kivételnek! (pl te is kivétel voltál amikor a BME FRT elektromos versenyautójáról írtál)
Hogy ne tűnjek szemétnek, vállalom: aki ötszáznál több VDA-hasábot bepakol egy teljes pótkerékkel rendelkező i40 kombi csomagtartójába, megkapja tőlem sörben az ötszáz liter feletti részt. Mai cikkünk blogposztja...
Azt hiszem, lassan ideje lenne felébredni és elkezdeni gőzerővel támogatni a BME FRT-csapat tagjaihoz hasonló fiatalokat, akik ma még talán ezrével vannak az országban, de ki tudja, hányan maradnak itt a jövőben és hányan keresnek boldogulást külföldön, ahol esetleg jobban…..
evsp
2011.10.23 22:33:43
@Kopi3.14: Hálátlan szerep a károgóé! Ahogy a reakciókat elnézem nem sokan értenek egyet veled....szerencsére!
evsp
2011.10.25 09:04:14
Már régen kíváncsiak voltunk arra, hogyan hal meg egy villanyautó reális körülmények között, nem a laborban szépen kivéreztetve. Hirtelen beáll, mint a szög, vagy lassan, fogyasztót-fogyasztóra lekapcsolva kimúlik? Csik vállalkozott a tesztpilóta hálátlan szerepére. Íme.Mai…..
evsp
2011.09.08 11:07:09
@jobblab: Igen, ez így már korrekt.
evsp
2011.09.08 14:04:23
@fogash: Az A123 is Lítium ám... Ha látni akarod járműbe építve gyere ki jövő vasárnap ide:
www.mvm.hu/engine.aspx?page=mvmenergiafutam
www.mvm.hu/engine.aspx?page=mvmenergiafutam
Már régen feszít ez a téma, aztán ma egy kicsit elkezdtem túrni ez irányban a netet, MNASZ-től a különféle amatőr bajnokságokig és meg kell mondjam, nem csalódtam. Ekkora iszonyatos nagy káosszal ritkán találkozik az ember, pedig azért csak itt élünk, apróságokon a magyar…..
evsp
2011.07.20 09:16:27
@vancello: Fentebb már valaki belinkelte a szlalomverseny.hu oldalt, ott épp az ilyen versenyeket gyűjtik össze: Extrem kupa, Oszak, Esztergomi szlalom stb. Az Oszak az ráadásul MNASZ rendezvény, és nagyon jó pilóták vannak az élmezőnyben. Bárki nevezhet saját autóval, és a nevezési díj sem horror...
Lejtőn megállni, úgy hagyni az autót - a tapasztalat azt mutatja, hogy ezt azért tényleg szinte mindenki tudja, a múltkori, rögzítőfékes videónk tehát már-már trivialitásnak volt mondható. Ez alkalommal érzékenyebb témát veszünk elő - olyan témakört, amiben láthatóan…..
Belsőség
Tényleg olcsó lesz elektromos autóval járni? Ampera, és ami mögötte van
2010.10.29 06:30:00
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
evsp
2010.10.29 11:19:42
@Csikós Zsolt:
A cikkben találtam egy apró hibát: Te 16kWh fogyasztással számoltál mondván akkora kapacitású az Ampera akkutelepe. Máshol pedig 16A-es konnektorból 3 órás töltési időt említettél. Az 12kWh alatti összfogyasztást jelent! És ez így egyébként reális is lehet, mert az élettartam növelés érdekében ezeket az akkukat (sem) nem szokás 100%-ig kisütni. Ha tehát 70%-os DOD-vel (kisütés mértéke, depth of discharge) számolsz, akkor a 4.5l/100km-es egyenértékű fogyasztás lemegy 3 liter környékére.
A cikkben találtam egy apró hibát: Te 16kWh fogyasztással számoltál mondván akkora kapacitású az Ampera akkutelepe. Máshol pedig 16A-es konnektorból 3 órás töltési időt említettél. Az 12kWh alatti összfogyasztást jelent! És ez így egyébként reális is lehet, mert az élettartam növelés érdekében ezeket az akkukat (sem) nem szokás 100%-ig kisütni. Ha tehát 70%-os DOD-vel (kisütés mértéke, depth of discharge) számolsz, akkor a 4.5l/100km-es egyenértékű fogyasztás lemegy 3 liter környékére.
230 kilónyi akku volt alattam, benne 16 kilowattórányi töltés. Középmotor, hátsókerék-hajtás, bivaly nyomaték, 800 forintos tankolás, mi kell még? Egy jó navi! Vélemények az azonos című írásunkról...
evsp
2010.09.20 08:55:15
@karlmann: "Még valami, a szinkron motor a nyugalmi indukció elvén alapul, éppúgy, mint a transzformátor, ezért nincs indítónyomatéka. Csak az aszinkron motornak és az egyenáramú motoroknak van. Ebben a járgányban tehát aszinkron motor van"
Ha nem értesz valamihez, akkor inkább ne írj hülyeséget.
Ha nem értesz valamihez, akkor inkább ne írj hülyeséget.
hirdetés Norbi felkészül Hosszas egyeztetés után sikerült végre a Wi Drive-nak, spark82-nek (civil nevén Kozma Gyula) és a Dension szerelőinek egy tér- és időbeli ponton lenniük. Ezt még az időjárás is támogatta, a tavasz első napján verőfényes napsütéssel fogadta a…..
evsp
2010.03.29 13:15:07
Sperrdiffi, 180 ló, négy és fél másodperces százas sprint... a gondolatok végigfutnak agyamon és apró izzadságcsíkokat hagynak a homlokon. Ez egyszerűen nem LEHET szar. Életem első Seven-replikája muszáj, hogy jó legyen. Vélemények az azonos című írásunkról...
A többi hír tömegében szinte elveszik az új 911 GT3 RS-ről szóló, de az igazi finomságot kedvelők azért biztosan rákattintottak. Mert ők tudják, hogy az RS nem csak egy Porsche, az RS egy 36 évvel ezelőtt született igazi nemesi család sarja. Az 1973-ban debütált Carrera RS által…..
evsp
2009.08.20 13:56:56
@pejka:
ezt a Hopkins-t keresitek? www.ev-sport.hu/index.evs?lap=fotoalbum&galeria=album&album=2
Megcsapta a környezetvédelem szele, most elektromos versenyjárgányt épít.
ezt a Hopkins-t keresitek? www.ev-sport.hu/index.evs?lap=fotoalbum&galeria=album&album=2
Megcsapta a környezetvédelem szele, most elektromos versenyjárgányt épít.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz