Adatok
Geree78
0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az Oldtimer Premier mérete nagyjából megduplázódott a tavalyihoz képest, ezt már sejtettük a regisztrációk száma alapján, de más ezt élőben megtapasztalni. Délelőtt állítólag az autópályáig állt a sor a Premier Outlettől, annyi autó jött és cipőkanállal kellett…..
Geree78
2015.04.27 17:34:50
@Érdekes: Szubjektív lózung? Igen, szubjektíve nagyságredekkel drágább egy modern autót km-arányosan fenntartani, mint egy régit. Mármint egy olyan állapotú öreg autóval összehasonlítva, mint amelyek pl. itt is ki lettek állítva. Ezek szilárd tények.
Amikor van egy törésmentes csúcsszuper modern verdád, amely gépészetileg is pöpec, de valamilyen hülye lámpa villog, és a műhelyben közlik, hogy az autóban lévő 100(!) ECU közül egy pár a legutóbbi villámlás vagy napkitörés miatt megdöglött, és nincs utángyártott (mert egy hatrétegű nyák-ot senki nem fog utángyártani), így meg kell venni a gyári elektronikát egy fél inka vagyonért, akkor majd pont a fogyasztói társadalom azon képviselői kell ezt kifizessék, akiket beszippantott a multik agymosó marketingje.
A kinézet pedig szintén szubjektív. De 20-30 évvel ezelőtt (és még régebben) még ránézésre bárki megmondta, hogy milyen autó is megy el előtte. Ma már mind egyen-formatervű. Ez is csak az én szubjektív véleményem, de szerintem elég sokan osztják.
És végül az erő. Súly/erő arány? Mint pl. egy RS6? Több, mint 500 lóerő és mindez 2.2 tonnás önsúllyal? Mi ez wazze, kamion? Sportautó létére olyan nehéz, mint egy kisbusz, vagy szimpla teherautó? Arról nem is beszélve, hogy a böszme motort még be is tették az első tengely elé(!).
Hiába a lóerőhajhászás, amikor a tömeg is megy vele együtt felfelé. No meg a fogyasztás is. A tömeget mozgatni kell.
Ha már a súly lóerő arányt feszegetjük, akkor meglepődnél, mennyire kicsi az előrelépés. Ráadásul, ha már ezt feszegetjük, akkor a teljesítmény csak egy adott fordulathoz tartozó számított érték. Nyomatékgörbe alatti terület nagyságáról és eloszlásáról beszélgessünk. Tudom, TSI és downsized feltöltött társai. Itt is igaz a tartósság és a megbízhatóság...?
Eleget láttam/látok a modern autóiparból BELÜLRŐL, ezért is mondom, hogy minél több új autót ismerek meg, annál jobban ragaszkodom az öreg autóimhoz...
Amikor van egy törésmentes csúcsszuper modern verdád, amely gépészetileg is pöpec, de valamilyen hülye lámpa villog, és a műhelyben közlik, hogy az autóban lévő 100(!) ECU közül egy pár a legutóbbi villámlás vagy napkitörés miatt megdöglött, és nincs utángyártott (mert egy hatrétegű nyák-ot senki nem fog utángyártani), így meg kell venni a gyári elektronikát egy fél inka vagyonért, akkor majd pont a fogyasztói társadalom azon képviselői kell ezt kifizessék, akiket beszippantott a multik agymosó marketingje.
A kinézet pedig szintén szubjektív. De 20-30 évvel ezelőtt (és még régebben) még ránézésre bárki megmondta, hogy milyen autó is megy el előtte. Ma már mind egyen-formatervű. Ez is csak az én szubjektív véleményem, de szerintem elég sokan osztják.
És végül az erő. Súly/erő arány? Mint pl. egy RS6? Több, mint 500 lóerő és mindez 2.2 tonnás önsúllyal? Mi ez wazze, kamion? Sportautó létére olyan nehéz, mint egy kisbusz, vagy szimpla teherautó? Arról nem is beszélve, hogy a böszme motort még be is tették az első tengely elé(!).
Hiába a lóerőhajhászás, amikor a tömeg is megy vele együtt felfelé. No meg a fogyasztás is. A tömeget mozgatni kell.
Ha már a súly lóerő arányt feszegetjük, akkor meglepődnél, mennyire kicsi az előrelépés. Ráadásul, ha már ezt feszegetjük, akkor a teljesítmény csak egy adott fordulathoz tartozó számított érték. Nyomatékgörbe alatti terület nagyságáról és eloszlásáról beszélgessünk. Tudom, TSI és downsized feltöltött társai. Itt is igaz a tartósság és a megbízhatóság...?
Eleget láttam/látok a modern autóiparból BELÜLRŐL, ezért is mondom, hogy minél több új autót ismerek meg, annál jobban ragaszkodom az öreg autóimhoz...
Geree78
2015.04.28 08:52:02
@Shadowbull: Véleménye mindenkinek van, és én tiszteletben is tartom mások véleményét. Sőt, szívesen vitatkozom mindenkivel érvek és ellenérvek alapon, és meggyőzhetőnek is tartom magam, ha a másik érvei logikus és tudományos alapon megállják a helyüket.
Nos, Veled kapcsolatban pedig, én megpróbáltam a saját érveimet felhozni, amire a válaszod a saját érveid helyett kizárólagosan a személyem és a véleményem becsmérlése volt. Ezen feltételek mellett viszont a fotelnidzsa kategóriába vagyok kénytelen sorolni Téged, és eme energiavámpír embertípussal eleve nem vagyok hajlandó foglalkozni.
Nos, Veled kapcsolatban pedig, én megpróbáltam a saját érveimet felhozni, amire a válaszod a saját érveid helyett kizárólagosan a személyem és a véleményem becsmérlése volt. Ezen feltételek mellett viszont a fotelnidzsa kategóriába vagyok kénytelen sorolni Téged, és eme energiavámpír embertípussal eleve nem vagyok hajlandó foglalkozni.
Ha Stump Bandi vagy én későn érünk haza, annak sok esetben a BDA/BDG az oka. A BDA/BDG egy drog. Beépül az agyunkba és nem ereszt, havonta legalább kétszer kéri a szervezet az adagját, ilyenkor - általában - brit, ír vagy skandináv rali-bajnokságok videót KELL néznünk. Legalább…..
Geree78
2014.02.19 08:16:46
Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Geree78
2013.08.16 12:17:04
@otapi:
Ha amúgy elfér, akkor nincs semmi gond. Ha nem fér el, és az autós nem húzódik le, akkor a bringás így járt. Tehát én bringával le fogok húzódni - de legalábbis hagyok magamnak menekülési útvonalat. Nem úgy, ahogy a bringások és a robogósok, valamint a motorosok nem elhanyagolható része, hogy aki arra apellál, hogy majd a szemből jövő autós megoldja, hogy ő elférjen. És ha nem oldja meg...? ;)
Ha amúgy elfér, akkor nincs semmi gond. Ha nem fér el, és az autós nem húzódik le, akkor a bringás így járt. Tehát én bringával le fogok húzódni - de legalábbis hagyok magamnak menekülési útvonalat. Nem úgy, ahogy a bringások és a robogósok, valamint a motorosok nem elhanyagolható része, hogy aki arra apellál, hogy majd a szemből jövő autós megoldja, hogy ő elférjen. És ha nem oldja meg...? ;)
Geree78
2013.08.16 12:26:07
@Brunnenthaler:
A KRESZ-t nem lehet tökéletesen betartani. Akaratlanul is követ el az ember hiábákat, ami büntethető. Amikor sárgára vált a lámpa és mögötted a Hummer 1m-re, akkor nyilván senki nem fog ráfékezni.
De más az, hogy Hummer nélkül azért megálltál volna, vagy az, hogy még a Hummer mögötti autó is átmegy.
Vagyis hogy törekszünk a szabályok szerint közlekedni, törekszünk az előzékeny és másokat is segítő közlekedésre; vagy pedig a forgalom többi résztvevőjére úgy tekintünk, mint egy megkerülhetetlen felesleges akadály, aki csak a mi bosszantásunkra van ott.
Az erősorrend úgy néz ki, hogy
- Gyalogos
- Bringás
- Robogós
- Motoros
- Autós
- SUV-s
- Kisteher
- Nagyteher
- Busz
- Villamos
Az biztos, hogy ha a fenti listában később szereplő nem sikerül, vagy nem is akarja betartani az elsőbbséget a listába korábban szereplővel szemben, akkor a gyengébb fog rosszul járni. Tehát én, mivel szeretnék sokáig élni, minimum kétszer ellenmőrzöm, hogy megadják-e az egyéként nekem jogosan járó elsőbbséget; és nem pedig más jóindulatára bízom az életemet.
A KRESZ-t nem lehet tökéletesen betartani. Akaratlanul is követ el az ember hiábákat, ami büntethető. Amikor sárgára vált a lámpa és mögötted a Hummer 1m-re, akkor nyilván senki nem fog ráfékezni.
De más az, hogy Hummer nélkül azért megálltál volna, vagy az, hogy még a Hummer mögötti autó is átmegy.
Vagyis hogy törekszünk a szabályok szerint közlekedni, törekszünk az előzékeny és másokat is segítő közlekedésre; vagy pedig a forgalom többi résztvevőjére úgy tekintünk, mint egy megkerülhetetlen felesleges akadály, aki csak a mi bosszantásunkra van ott.
Az erősorrend úgy néz ki, hogy
- Gyalogos
- Bringás
- Robogós
- Motoros
- Autós
- SUV-s
- Kisteher
- Nagyteher
- Busz
- Villamos
Az biztos, hogy ha a fenti listában később szereplő nem sikerül, vagy nem is akarja betartani az elsőbbséget a listába korábban szereplővel szemben, akkor a gyengébb fog rosszul járni. Tehát én, mivel szeretnék sokáig élni, minimum kétszer ellenmőrzöm, hogy megadják-e az egyéként nekem jogosan járó elsőbbséget; és nem pedig más jóindulatára bízom az életemet.
Geree78
2013.08.16 13:25:29
@Brunnenthaler:
"Nem a szabálytalankodással van a nagyobb probléma hanem a megbélyegzéssel..."
Ezt nem osztom. Az általánosítással van a baj, nem a megbélyegzéssel. Bár lehet, hogy ugyanazt akartad ezzel mondani. Én sem azt mondtam, hogy minden bringás és motoros hülye, hanem azt, hogy mindenhol van egy szűk réteg, akik miatt az általános rossz közvélemény kialakul a társaság egészéről.
Gyalogosként, bringásként, motorosként és autósként is részt veszek a forgalomban. Tudom, milyen a másik oldalon lenni. Épp ezért igyekszem előzékeny lenni. De vannak, akik szándékosan taposnak bele / sz*rnak rá a másik nyugalmára. Ezekkel van a baja mindenkinek - függetlenül attól, hogy épp mivel közlekedik.
Túl sokan vagyunk túl kicsi helyre összezárva. Ezt mindenkinek el kell fogandi, hogy egy bizonyos szintű alkalmazkodást mindenkinek be kell dobnia a közösbe. Nem sok ez, és ezzel már minden menne, szépen, mosolygósan.
De azért engedtessen már meg, hogy én legyek előzékeny és engedjek be valakit magam elé, miután kitette az indexet; és ne pedig ő vágjon be elém, vészfékezésre kényszerítve; majd még a végén neki áll feljebb.
Meg ne nekem kelljen már jobbra lehajtanom a padkára a szemből, az autók között előző motoros miatt, hogy ne haljon már meg. Márpedig ha csak szabályosan maradok a sávom közepén, akkor meghalna...
"Nem a szabálytalankodással van a nagyobb probléma hanem a megbélyegzéssel..."
Ezt nem osztom. Az általánosítással van a baj, nem a megbélyegzéssel. Bár lehet, hogy ugyanazt akartad ezzel mondani. Én sem azt mondtam, hogy minden bringás és motoros hülye, hanem azt, hogy mindenhol van egy szűk réteg, akik miatt az általános rossz közvélemény kialakul a társaság egészéről.
Gyalogosként, bringásként, motorosként és autósként is részt veszek a forgalomban. Tudom, milyen a másik oldalon lenni. Épp ezért igyekszem előzékeny lenni. De vannak, akik szándékosan taposnak bele / sz*rnak rá a másik nyugalmára. Ezekkel van a baja mindenkinek - függetlenül attól, hogy épp mivel közlekedik.
Túl sokan vagyunk túl kicsi helyre összezárva. Ezt mindenkinek el kell fogandi, hogy egy bizonyos szintű alkalmazkodást mindenkinek be kell dobnia a közösbe. Nem sok ez, és ezzel már minden menne, szépen, mosolygósan.
De azért engedtessen már meg, hogy én legyek előzékeny és engedjek be valakit magam elé, miután kitette az indexet; és ne pedig ő vágjon be elém, vészfékezésre kényszerítve; majd még a végén neki áll feljebb.
Meg ne nekem kelljen már jobbra lehajtanom a padkára a szemből, az autók között előző motoros miatt, hogy ne haljon már meg. Márpedig ha csak szabályosan maradok a sávom közepén, akkor meghalna...
- Bandi bácsi, mi ez a kis piros autó ezeken a régi képeken?
- Mutasd csak! Ja, az egy XR2-es.
- Mit jelent az, hogy XR2-es?
- Na, ez az, amit senki se tud, Lacika. A Ford, tudod, az a nagy amerikai autógyár, ami majdnem tönkre ment az évezred első nagy válságában, először a…..
Piros zacskó várt szombaton az XR2-n. Egy pillanatra hátra is hőköltem. Mi van, már a külvárosban is bevezették a fizetős parkolást? Képtelenség.
Ahogy ráncolt homlokkal kihúzom a papírost, még csúnyább szó üti meg a szemem: idézés. Kellett pár másodperc, amíg…..
Geree78
2012.10.09 11:49:37
@ZYLO: Te figyelj már. Most vagy Te tudsz valamit, vagy én nem...
Az égési csúcs hőmérséklet vastagon 1000°C felett van, de még a kipufogógázok is simán elérik a 800-900°C-ot. Mindezek mellett az égési csúcsnyomás is minimum 60bar. Ha nem repedés van, hanem a hullámos felület miatt nem tart a hengerfejtömítés és azon belül is a fém karima, vagyis mellette kifúj, akkor pasztával mit akarsz?!?!?!?!?!?!?!?!?
Ha pedig repedés van, akkor a tömítés rendesen teszi a dolgát most is...
Az égési csúcs hőmérséklet vastagon 1000°C felett van, de még a kipufogógázok is simán elérik a 800-900°C-ot. Mindezek mellett az égési csúcsnyomás is minimum 60bar. Ha nem repedés van, hanem a hullámos felület miatt nem tart a hengerfejtömítés és azon belül is a fém karima, vagyis mellette kifúj, akkor pasztával mit akarsz?!?!?!?!?!?!?!?!?
Ha pedig repedés van, akkor a tömítés rendesen teszi a dolgát most is...
Geree78
2012.10.09 12:00:56
@Stump András: Kicsit agyaltam. Ha normál terhelésre még elfogadható a helyzet, de terhelésre azonnal elszalad a vízhőfok, és mellette (ha jól emlékszem) még bugyog is néha a kiegyenlítő, akkor az erősen arra enged következtetni, hogy nincs hermetikusan elzárva az égéstér a víztértől. Ugyanis terhelésre jelentős hő és nyomás keletkezik az égéstérben, amit ha átfúj a vízkörbe, azt már nyilván nem tudja leadni a hűtő, hisz nem arra tervezték.
Így már szinte biztos, hogy HF le. Amit még érdemes megvizságlni, az a HF-tömítés. Melegen kellene a vizet leengedni, így még el tud párologni a maradék víz a tömítés körülről; és utána venni le a HF-et óvatosan úgy, hogy nehogy elmosódjon bármilyen jel. Ha a tömítés mellett fújt ki, akkor a fém karimáknál látszódni fog, hogy nem körkörösen fényes-fémes tiszta, hanem valahol matt vagy kormos. Ebből már lehet következtetni, hogy pl. a blokktető hullámos vagy valahol van valami repedés. Ha az illeszkedő felületek síkok, akkor a tömítés karimáinak szép fémesen tisztáknak kell lenniük körkörösen, mindkét oldalon. Ha így van, akkor viszont repedés van valahol, ami egy öntvény és eme motor esetében nagyon fejfájós művelet...
Így már szinte biztos, hogy HF le. Amit még érdemes megvizságlni, az a HF-tömítés. Melegen kellene a vizet leengedni, így még el tud párologni a maradék víz a tömítés körülről; és utána venni le a HF-et óvatosan úgy, hogy nehogy elmosódjon bármilyen jel. Ha a tömítés mellett fújt ki, akkor a fém karimáknál látszódni fog, hogy nem körkörösen fényes-fémes tiszta, hanem valahol matt vagy kormos. Ebből már lehet következtetni, hogy pl. a blokktető hullámos vagy valahol van valami repedés. Ha az illeszkedő felületek síkok, akkor a tömítés karimáinak szép fémesen tisztáknak kell lenniük körkörösen, mindkét oldalon. Ha így van, akkor viszont repedés van valahol, ami egy öntvény és eme motor esetében nagyon fejfájós művelet...
A Homárnak sem egészen világos, hogyan válthatott jegyet naiv ügyfél smsben, amikor, mint utóbb kiderült, egy másik parkolási társaság automatájáról nézte a telefonszámot, amit ráadásul elütött, bár az is elképzelhető, hogy át volt firkálva. De minthogy az egész parkolási…..
Geree78
2012.09.07 12:27:35
Váratlan fordulattal folytatódik a paranormális jelenségeket tömörítő Zugló-gate. A tegnapi abszurd óvodalátogatási interjúnál még sokkal súlyosabb helyzetet vázol az alábbi történet. Naiv ügyfél 52 év után azzal szembesült, hogy nem ér a neve, az okmányirodában nem…..
Kétféle nap létezik egy férfi életében. Amikor autót vesz, meg amikor nem. Az autóvevős: ünnepnap. Hetekig, hónapokig szokás készülni rá, mint egy rendes esküvőre. Tétova keresgéléssel kezdődik, gondolatban ízlelgetjük a szóba jövő típusokat, teszteket olvasgatunk,…..
Geree78
2012.04.23 11:20:37
@Stump András:
A Fiesta MkI guru nem én vagoyk, arra jobban ajánlom a Nyergesújfalui Soma-műveket, de a karburátor-problémáidban szívesen segítek. Weber 32-34 DFT, és még egy pont ilyen, Kent motorra való is van nekem itthon...
Ilyen állapotúnek kinéző autónál nem hiszem, hogy komoly,
orvosolhatatlan problémák lennének vele. Ha tudok segíteni,
megtalálsz... ;)
A Fiesta MkI guru nem én vagoyk, arra jobban ajánlom a Nyergesújfalui Soma-műveket, de a karburátor-problémáidban szívesen segítek. Weber 32-34 DFT, és még egy pont ilyen, Kent motorra való is van nekem itthon...
Ilyen állapotúnek kinéző autónál nem hiszem, hogy komoly,
orvosolhatatlan problémák lennének vele. Ha tudok segíteni,
megtalálsz... ;)
Nincs kecmec, a robotok teljesen átvették az irányítást a közüzemek számlázórendszerei felett. Ki tudja, mikor állnak át másodperc alapú számlázásra?Más fogyasztók "okulására" küldöm a csatolt számlát és a "szolgáltató" részére erre írt…..
Szerencsétlen Renegade kapott dudálást meg motorbőgetést a háta mögül, meg aztán mellé bónuszként majdnem néhány pofont is, csak mert nem akarta áthágni a KRESZ előírásait és ezzel még nagyobb dugót okozni a keresztforgalomnak, no meg akadályozni a zebrán a gyalogosokat. Ma…..
Geree78
2009.10.21 12:33:54
Nyitott motorházzal állt a Civic, mellette telefonált a fickó, és mintha intett volna, hogy álljak meg segíteni. Fék. Tolatás. Vélemények az azonos című írásunkról...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Jó, de kérdezhetnéd, hogy akkor a hétköznapi rohangálós úgy is valami modern. Ez sem nyert. Egy 30 éves szívódízel, amivel nyáron 4.8-as átlaggal járok városban (Pesten) munkába. Télen 5.2. Évi 20ekm-t. És mérnökként nem kell szégyelnem, hogy ezzel járok. ;)
Minden költséget összeadva 30Ft alatt maradok vele km-enként. És nincs common rail, PDTDI, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, megnyúló lánc, 100ekm-enként cserélendő szívósor, stb. Ezek közül bármelyik cseréje/javítása helyből hat számjegynél indul. És nem kell különösebb szerencsétlen bolygóegyüttállás a fél milliós számlához. Egy valamivel értelmesebb állapotú öreg autóra fél milliót költve azt még hosszú évekig csak tankolni kell és megy. Csak megy. És még mindig megy...
Erről még nagyon sokat lehetne írni, pro is és kontra is, de nem akarlak meggyőzni arról, amiben én hiszek. Cserébe pedig engem is nehéz lenne új autó vásárlásáról meggyőzni. Peace. ;)