Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Baly-München

0 bejegyzést írt és 93 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Boldog új évet, pupákok! A Karotta-háztartás halmazati influenzafertőzéstől szenved, így sajnos a szokásos szószátyárságra nem számíthattok, mert nem nagyon látok a láztól. Viszont nagyszerű örömhíreim vannak. Egyrészt elkészült a Hangyász futóműállítás utáni…..
Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban. Köszönet Tóth Zolinak és Drága…..
Baly-München 2012.12.20 10:01:28
@Macséta: Én arra gondoltam pontosabban, hogy konstrukcios hibákat nagyon komoly pénzekböl, mérnökökkel, tesztekkel az adott gép mögött, még nagy autogyárak is elkövetnek sportautoknál olykor. Lásd pl az 1-szériás Dodge Vipert, vagy a Vektorokat. Ezek az autok brutálisan erösek, de azonnal "ledobnak" a pályárol ha kicsit is a határokat feszegeted. Szoval megzabolázhatatlanok... Alkalmatlanok versenycélra komoly átalakitás nélkül. Itt nyilvan nem futomübeállitásrol van csak szo, hanem sulyelosztásrol stb...
Szoval kiváncsi leszek! De naygon tetszik a Karota lelkesége, nekem is van egy félkész Hobby gépem. Dodge Stealth RT 95´( Mitsu 3000 GT) De én mindent gyáriban hagyok, csak teljes generált kap az auto. ( Motor, fényezés, minden...)
Baly-München 2012.12.20 16:49:04
@Gera: Az én tapasztalatom éppen az ellenkezö. Na most kinek lehet igaza? :) Valoszinüleg mindenkinek!
- (Anno az én jobb elsö futomüvemben hihetetlen komoly difi lett a "baleset" után! Már ránézésre is horror volt. A felsö ponton befelé és elöre megdült vagy 3 cm-t a jobb elsö kerék. A helyszinen, az ADAC-os szerelö alánézett, majd mondta, hogy ovatosan menjek haza, minden bekötés a helyén van semmi nem tört el csak görbült. (A gumim kárát fogja látni, még ennyit hozzá tett) Szoval az auto uttartása változatlan maradt! Tökéletesen egyenesen haladt. Semerre nem huzott el! A Karota kerekei ránézésre ahhoz képest tökéletesen egyenesben vannak... De lehet, hogy a 4wd "tolta elöre" az autot a megfelelö pályán! )
Ez egy Audi A8 4,2 volt. Lehet, hogy a 4wd miatt nem lehetett semmit az egészböl érzékelni.
Majd kiderül mi a helyzet a hangyászon. Kivánom Karotának, hogy egy beállitásal megussza!
Baly-München 2012.12.20 22:43:48
@Nínó Karotta:
Hello!
Én komolyan azt gondoltam, hogy erre semmi esély! A videon nagyon instabilnak tünt a dolog. ( Fentebb már irtam, hogy más tapasztalataim vannak) Igy viszont nagyon jo munkát végezhettetek! Gratula!
Várjuk a folytatást!
Boldog karácsonyt! A hangyászt tessék behelyezni a fa alá! ;)
MaNDA Huszonötöt Paul Cézanne-ra 2012.11.08 14:17:04
Az alábbiakat a Szépművészeti amúgy vérprofi kiállításán látottak hatására voltam kénytelen papírra vetni. Egyszerűen nem tudtam benntartani, pedig megpróbáltam. Arról van szó, hogy a király meztelen, Cézanne a kipakolt munkáiból kiindulva egy tehetségtelen valaki volt, aki…..
Ha valaki két hete teszi elém ezt a posztot, azzal, hogy én írtam a jövőben, drogozással gyanúsítom meg. Természetesen nem azért, mert blogposztokat mutogat a jövőből, ehhez elég egy hiperhajtómű a NASA-tól. Hanem azért, mert ami itt olvasható, az színtiszta science fiction a…..
Baly-München 2012.09.26 23:16:50
Drukkolok! Csodálatos és nagyon ritka, igy értékes darab lesz, lehet Karotta gépéböl. Én is benne vagyok egy projektben. Persze az nem ennyire merész... ;) Mitshu 3000 gt- Dodge Stealth R/T 95' teljes felujitás. Hibás motorral vettem, most épp a generál folyik. Uj tulméretes dugatyuk stb... Folyamatos ebay ezés, mert mindig kell valami, stb. De ez alapvetöen utcai hobby és nem verseny céllal készul. Nagy öröm az ilyesmi.
Karotta gépével azért vannak aggályaim. Egy spotautot pláne verseny célokra hosszu évekig tarto preciz olykor megfeszitett munkával, komoly mérnökök fejlesztenek ki. És teszik ezt Euro- dollár milliokbol. Tesztek, kisérletek, hangolások, évtizedes tapasztalatok stb... A Karotta projekt esetében erröl nem igen lehet beszélni. ;) kicsit kivágunk, bevágunk, ebböl egy kicsit, abbol egy kicsit... Vagy egy korábbi idézet: "Nem lesz igy tul alacsony az auo? Most versenyautot akarsz vagy nem? Puhulunk, puhulunk?" Szoval ebben a stilusban egy olyan autot épiteni ami száguldozásra hivatott... Mi lesz ha ne adj isten kicsit komolyabban oda fogja magát vágni ezzel az autoval? Ha tuléli betudják majd töréstesztnek? Nekem pl az auto eleje nagyon instabilnak tünik. Kormánymüvel, fékekkel, futomüvel egy ennyire felszines tervezés ( tervezetlenség) nem negy bátorság? (ha mérnöki munka is folyik paralel nem szoltam!) Szoval nagy valoszinüséggel, nagy bátorság lesz a kész remekmüvel 200 felett hasitani. Még zárt pályán is. A kételyek ellenére drukkolok! Tényleg nagy szám lenne, ha a végére egy ütöképes versenygép születne Karotta gondnoksága alatt! Meglájuk! Addig élvezhejük viszont a posztokat. :)
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Adócsalókat fogtunk 2012.03.29 10:15:00
Azt mondták, negyvenezren vannak a külföldi rendszámmal közlekedő magyarok és milliárdos a bevételkiesés. A valóság sokkal szórakoztatóbb. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Baly-München 2012.03.30 16:19:13
@navan: Nagyon igazad van! Az ut teszi tönkre magyarországon az autoinkat! ;)
Baly-München 2012.03.30 20:00:18
@geegee: Igen ezt fogom tenni! Ha el fog érni a dolog egy abszurd pontot, A rendörrel elkezdek folyékonyan németül beszélni, ( káronkodni) ugy sem fogja érteni a dolgot, miközben az egészet videora veszem! :) A tehetetlenség egy szemét dolog... Ez bánt nagyon! Scheise auf Politik! :(
Baly-München 2012.03.30 22:56:13
@fmorpheus: Németországban élek, tehát tudom. A német hatoságok azonnal bevonnák az auto papirjait (Abgemeldet) amint a kiirt legkésöbbi vizsgaidöponton nem jelenik meg a gépjármü! A rendszámra matricák kerülnek, amiket csak németországban lehet, vagy a Tüv Süd nél vagy a Dekranal a vizsga során megkapni. Minden azonnal a központi adatbázisba kerül. Amit irtál az lehetetlen...Nem lehet német autot mas országban vizsgáztatnni. Pl: Ha itt valaki nem fizeti a biztositást, amint kifut mindenféle türelmi határidöböl, körözni kezdik az autot! Nem ugy van mint otthon, hogy az elsö ellenörzésig szabad a portya...
Belsőség A kút neve: Dezső 2010.11.21 08:45:00
Aki veteránautó felújításába kezd, annak többé nincs szüksége más szenvedélyre. Egy ilyen hobbi garantáltan száműzi a nőket, a piát, a kaszinót, a drogozást, a számítógép-függőséget az ember életéből. A tisztességes restaurálás tisztára nyalja a családi kasszát…..
Baly-München 2010.11.21 13:19:54
@Raven!: Jo gondolatsor...De nem hinném, hogy Zsolt ennyire önzetlen érdekekböl akarta ezt a Mercedest birtokolni!
Mármint mások szorakoztatására. :)
Baly-München 2010.11.21 13:26:35
@Alf: Szerintem itt nem "kelet-nyugat" a kérdés. Emberek belefejelnek álmokba, aztán ráébrednek, hohy nincsenek meg az anyagi lehetöségeik a dologhoz.
Van aki idöben menekül...van aki darabokra szed, és lehetetlen helyzetbe hozza magát és a családját.
Itt erröl van szo.
Én itt élek "nyugaton". Elhiheted a moralitás itt létezö dolog!
Baly-München 2010.11.21 14:11:41
@Alf: Körülbelül egyetértünk!
Az álmok akkor viszik elöre az "emberiséget" ha racionális alapokra épülnek. Egy nagy álmot megvalositani vagy csak ugy álmodozni más kérdés.
A Zsolti rosszul mérte fel a lehetöségeit.Nem biztos, hogy az elado maradéktalanul tisztában volt a helyzettel.
Nem védem zsolt ellenében! Félre ne érts!
De a Zsolti felelösége épp akkora a dologban mint az öregé aki eladta.
Egy ilyen koru atuval valoban akkora a meglepetés? Ez naivitás kérem!
Bizony az emberek valoban korrektebbek itt "nyugaton" egymással. Szerintem Zsoltit nem cágták át! Ezt akkor tették volna, ha restauált áron milliokért vette volna a potont!
A Cougar alakul. Avatatlan szemlélő azt mondhatná, hogy állandóan szerelőnél van, de ez csak az ő optikai csalódása. Néha szerelőnél van, és abból írok egy posztot, de azokról a napokról, amikor egész nap a Cougarral jöttem-mentem, nem írok. Amerikában sincsenek minden…..
Baly-München 2010.10.10 21:48:16
@Teshow: Teshow akarsz a tesowm lenni?
Köszönöm a tanácsot!Ránézek valami bulvárosabbra! Anno imádtam a Gyurcsány rajongok elmeháborodásait olvasgatni...De sajna már az is a multé.
( vagy nem???) Viktor meg nem annyira vicceskedik. ;)
Teljes az egység, teljes a királyság ugye... Itt kezdenek fáradni a dolgok!
Hajrá fapofák! :) 1000x :)
Baly-München 2010.10.10 22:17:22
@KuKori: Ne már!!!!
Szerinted igy lehet gépelni? Most komolyan....
Helyesirás ide helyesirás oda, olvas picit feljebb, hogy is kezdödött.
Ugye a tetko, meg a rohattat szo egymás után kétszer leirva. Azota már felhivták rá a figyelmem, hogy ennek igy, ebben a formában van létjogosultsága. :)
Ám legyen... :)
De a forrást mentem!!! Köszi!
Baly-München 2010.10.10 22:20:04
@KuKori: ä ß alap. :) A többivel vacakolni kell.....:(
Belsőség Cascóra mehet? 2010.10.04 14:12:00
Reggel fővárosunk felé hatoltam éppen, mikor a rádió bemondta a Nap Autóshírét:Félmilliárdos autót tört össze egy német az autópályánBerlin, 2010. október 4., hétfő (MTI) - Egy közel félmilliárd forint értékű szupersportkocsit tört össze Németországban egy autós, aki…..
Pénteken a Hungaroringen az egyik F1-es csapattag beszámolt róla, mi történt a Parlamentben, valójában megmagyarázta a felülmúlhatatlan képanyagot. "Tegnap meghívták az egész F1-et a Parlamentbe, mindenki ott volt, kivétel a Williams, nem tudom, miért, a Renault meg csak a…..
w A világi hatalom 2010.07.19 04:50:00
Ideje van a sírásnak, és ideje a nevetésnek. Lesz mindkettőből elég, a nemzeti ügyek kormánya eddig eddig főleg a röhögést tekintette nemzeti ügynek, de most ráálltak megint a tragédiára. Addig jó nekünk ugyanis, amíg Magyarország a kis színesek közé, a napilol rovatba…..
Baly-München 2010.07.19 09:58:36
@Janiboy70:
Juj baratom......
mar elnezest! De amit itt leirtal, valami akkora sötetsegre vall, hogy azzal
egy fekete juk mellett eszrevetlenül elosonhatnal!
Mifele törtenelmi parhuzamrol daralsz a nacikkal?
Ha zsido vagy, nem ertem miert kell paranoiasnak lenni? Bantott valaki?
Ha esetleg kereszteny, akkor azt nem miert kell magad butasagokkal lejaratni,
Ha budhista, akkor meg miert nem szarsz az egeszre?
Ha meg Gyurcsany fann...( mert ugye az mas vilag) Akkor szo nelkül megertelek... :)
....Mar elnezest de az olyan gondolkozassal megaldott alakok mint maga semmivel sem jobbak a hitleri nemetorszagnal...
Ez az emberiseg alap problemaja.
Majd en jobbat mondok...En! En!
Baly-München 2010.07.19 09:58:36
@szerénységem:
Mindazoknak, akik arról ugatnak, hogy végre jól megmondtuk az IMF-nek és az EU-nak:
Az ezen jelleggü piaci mozgasokat, orszagokat-politikat befolyasolo nemzetközi erök iranyitjak kedves tudatlan baratom.
Mit kell ezen csodalkozni?
Ez egy jatszma aminek meg az elejen sem tartunk.
A Ferrari 458 Italia azonban felette áll a szabályoknak, felette áll a gazdagságnak, talán felette áll az irigységnek is. Egyszerűen csak egy minden ízében csodás tárgy, ami – mivel ilyen csodás tárgyat komoly munka elkészíteni – történetesen elég sokba is kerül.…..
Baly-München 2010.06.27 12:37:17
@Peti33:
Akkor miert olvasod? Kedves baratom....
Igen...Csikosek egyszerü hetköznapi emberek. Hetköznapi emberekhez szolnak.
Igen Csikos kollegaja...hat valoban az egyszerübbnel is egyszerübb kivitel.
Valoban nem az a Ferrari tulaj.
Dömsödit biztos jobban szeretted...Mi?
Ha te sznob milliomos emberekkel szeretnel autokat teszteltetni...az a te problemad kell, hogy maradjon.
Te is az a tipus vagy aki mindig mindent, es lehetöleg minden mennyisegben fikaz?
Neked jo...te biztos egy szuperertelmisegi intelektuel pali lehetsz...
(Csikos kollegaja nalam is kerdeseket hagy hatra...na ez az igazsag)
Karesz rég volt ennyire lelkes. Tegnap reggel megjött a vezérműlánc a motorhoz, azonnal befűzte, átforgatta kétszer önindítóval, volt rögtön olajnyomás - ezt már az előző posztban megírtam. Egész délelőtt és kora délután az olajteknőt rángatta le a motorról, vizsgálta a…..
14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja ki a telefonom: Történelmi pillanat, a Ponty és a csapat megérkeztek Viszre. Öröm, eufória és könnyek. Margó, Karesz felesége pityereg a megkönnyebbültségtől, közben meg sem áll, mert gigantikus…..
Kozmikus a hideg: mínusz 4 fokban vártam a taxit a Gubacsi úton, ahol a Crazy Mama Music Pubban Tim "Ripper" Owens koncertjét tekintettem meg. Nagy élmény volt - akinek jelent valamit a Judas Priest, az tudja, miről beszélek. Ráadásul teljesen egyedi volt az élmény, mert Ripper egy egészen…..
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
Nehogy azt higgyétek, hogy minket itt a szerkesztőségben nem döbbent meg az az iszonyatos energiájú narancssárga szeretetsugár, ami a bejövő e-mailekből és kommentekből áramlik a svéd havazásban egyenletes fordulatszámon kilométereket faló Insignia felé. A biztatás mellett nagyon sok felajánlást is…..
Belsőség 12:20 Regensburg 2010.03.02 13:29:00
Balázs Viktor szállítja a friss infót: 12:20 Regensburg előtt vannak a fiúk, szépen hatolnak előre az autobahnon. Csikós a hátsó ülésen alszik, ájultan. Bende vezet, és közben azzal szórakoztatja magát, hogy a Karesz combját fogdossa. Is this the beginning of a beautiful friendship? 7.rész A…..
Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt…..