Adatok
SzG-1978
0 bejegyzést írt és 71 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az előzés nem kötelező, de nagyon utálom azt a jelenséget, amiről babel is ír. Mennek az úton és addig nem jut eszükbe gyorsan menni, amíg valaki utol nem éri őket és meg akarja előzni, és a gázra lépnek. Baleseteknél a legtöbbször kihozzák az előzést végrehajtót…..
Nem tölti ki mandátumát a kormány Bárándy Péter egykori igazságügy-miniszter szerint, aki az új alkotmány kiiktatását is elkerülhetetlennek tartja. A Medgyessy-kormányban megfordult sztárügyvédet nem lehet a regnáló hatalom kritikátlan rajongásával vádolni, de kap tőle az…..
SzG-1978
2012.01.02 18:31:37
@Silverstein -'I was lucky'-: "2. A fenti tényadatból így könnyen kiszámítható, hogy a magyar költségvetés 1%-a 255 milliárd forinttal egyenlő. (Sima aránypár: Ha 918,6 milliárd 3,6%, akkor 1% hány milliárd?) Tehát 1%: 255 milliárd forint!"
Fingod sincsen a valós számokról. Tényleg kár rád időt vesztegetni.
(14917 milliárd Forint a központi költségvetés, az önkormányzatok és a szociális elosztórendszerek összesített bevételi oldala 2012-ben.)
Még a narancsszínű pártlogót ki kellene biggyeszteni avatarként, vagy azt nem mondta a főnök?
Fingod sincsen a valós számokról. Tényleg kár rád időt vesztegetni.
(14917 milliárd Forint a központi költségvetés, az önkormányzatok és a szociális elosztórendszerek összesített bevételi oldala 2012-ben.)
Még a narancsszínű pártlogót ki kellene biggyeszteni avatarként, vagy azt nem mondta a főnök?
Érdekes helyszínre hívja fel a figyelmeteket Amatőr, ott árválkodik az út szélén a macisajt tábla, de vajon mire vonatkozik? Ha netán valaki forgalommal szemben érkezik és átvág a záróvonalon, akkor elsőbbséget kell neki adni? Egy újpesti kereszteződésben készítettem a…..
Észrevettem, hogy tegnap kimaradt egy poszt, de sajnos szinte mindenki nyaralni van, köztük én is. Az idő szar, de nincs mit tenni. Azonban Nektek ettől még nem kell olvasnivaló nélkül maradni, úgyhogy Bendegúz levelét ajánlom figyelmetekbe. Igazat adok Neki, én is úgy látom, hogy…..
SzG-1978
2011.07.24 21:46:31
@atompyka: jaaa... leesett. :)
SzG-1978
2011.07.27 08:59:32
@SzG-1978: és még hülyeséget is írok: nem a kapaszkodósávban írják elő a minimum sebességet, hanem a mellette lévő, előtte is létező "normál" sávokban. Kapaszkodósávban nincsen minimum sebesség előírva.
Vasárnapra csak egy könnyed posztot kaptok, gyorsan átfutható értelmezhető. MrPrakti nem tartja jogosnak a büntetését amit kapott és hozzátok fordul ötletekért. Én sajnos nem vagyok olyan jártas a paragrafusokban, úgyhogy próbáljatok Ti hasznos tanácsokat adni Neki.Üdvözletem!…..
SzG-1978
2011.07.10 17:50:12
@aabroncs.hu: az első videón nem tiszta, hogy viccből gyártották-e, bár a magyar közlekedési kultúrának megfelel.
A másodikra emlékszem én is gyermekkoromból, szerettük húgommal együtt, a gyereknek majdnem mindegy, milyen mese megy, a felnőttek rudják csak megítélni, milyen hatása lehet a megtekintésnek. Azokkal semmi baj nem volt. Igen, az előző rendszerben sokminden értelmesebb volt, például voltam közlekedési táborban, ahol pályákon közlekedtünk, kerékpárral, rollerrel, "autóval", meg mindennel, amit egy gyerek hajthat. Tábla is volt, és rendőrök is voltak, ők tanítottak bennünket. :)
És a logikát tanították, plusz a szabályokat, hogy a kettőnek EGYÜTT kell működnie, akkor balesetmentes a közlekedés. Szerintem a mai rendőrök sem tudják ezt, olyan gyorstalpalón végeznek, plusz nem is a rend fenntartása a feladatuk, hanem a saját fizetésük előteremtése. Na de ettől még nem kéne megölnünk egymást.
Ha az átlagemberek is, meg a kormány is csak magával van elfoglalva, akkor ez az eredmény.
A másodikra emlékszem én is gyermekkoromból, szerettük húgommal együtt, a gyereknek majdnem mindegy, milyen mese megy, a felnőttek rudják csak megítélni, milyen hatása lehet a megtekintésnek. Azokkal semmi baj nem volt. Igen, az előző rendszerben sokminden értelmesebb volt, például voltam közlekedési táborban, ahol pályákon közlekedtünk, kerékpárral, rollerrel, "autóval", meg mindennel, amit egy gyerek hajthat. Tábla is volt, és rendőrök is voltak, ők tanítottak bennünket. :)
És a logikát tanították, plusz a szabályokat, hogy a kettőnek EGYÜTT kell működnie, akkor balesetmentes a közlekedés. Szerintem a mai rendőrök sem tudják ezt, olyan gyorstalpalón végeznek, plusz nem is a rend fenntartása a feladatuk, hanem a saját fizetésük előteremtése. Na de ettől még nem kéne megölnünk egymást.
Ha az átlagemberek is, meg a kormány is csak magával van elfoglalva, akkor ez az eredmény.
SzG-1978
2011.07.10 19:05:23
@Tibi88: No igen, az élet nem fekete-fehér.
Kíváncsi leszek, mit csinálnak majd télen, havas úton.
Lehet, hogy nem kéne közlekedni?
(Kéne találni olyan munkát, amelyiknél nem kell autót vezetni. Nem mindenki programozó egy irodaházban...)
Addig meg úgy működik, mint a rablóval: pénzt vagy életet. Vagy fékezek és meghalok, vagy átmegyek és fizetek. Magyarország, 2011. És még egy pár évig így is marad...
(Sokszor azon gondolkodom, hogy szüleim elrontottak: nem tisztességes embert, hanem bűnözőt kell nevelni erre a világra. Ők NAGYON JÓL érzik magukat, senki nem piszkálja őket, meg sem merik állítani a zsaruk az úton, csak hogy maradjunk a közlekedésnél.) Mi meg azon fosunk, hogy mennyit fogunk fizetni akkor is, ha csak épségben szeretnénk befejezni az aktuális napot.
Kíváncsi leszek, mit csinálnak majd télen, havas úton.
Lehet, hogy nem kéne közlekedni?
(Kéne találni olyan munkát, amelyiknél nem kell autót vezetni. Nem mindenki programozó egy irodaházban...)
Addig meg úgy működik, mint a rablóval: pénzt vagy életet. Vagy fékezek és meghalok, vagy átmegyek és fizetek. Magyarország, 2011. És még egy pár évig így is marad...
(Sokszor azon gondolkodom, hogy szüleim elrontottak: nem tisztességes embert, hanem bűnözőt kell nevelni erre a világra. Ők NAGYON JÓL érzik magukat, senki nem piszkálja őket, meg sem merik állítani a zsaruk az úton, csak hogy maradjunk a közlekedésnél.) Mi meg azon fosunk, hogy mennyit fogunk fizetni akkor is, ha csak épségben szeretnénk befejezni az aktuális napot.
Múltkor a fővárosból kaptunk posztot, ami egy veszélyes zuglói kereszteződés problémáját írta le. Én legtöbbször inkább a bevásárlóközpontok környékén tapasztalom a parkolóban, hogy az autósok megzavarodnak és rögtön elfelejtik a jobbkézszabályt. András is rendre…..
SzG-1978
2011.06.23 22:41:54
@énisfélek: ezt már leírtam vagy öttel ezelőtt. Így nincs is értelme csevegni, ha nem olvasod el. Ez nem kereszteződés.
SzG-1978
2011.06.23 23:35:04
@Reggie: így van, ezt nem is vitatom. De mikor abban a parkolóban indulok, amit 'énisfélek' belinkelt, akkor ott is érvényes a jobbkéz-szabály a parkolón belül. Mikor a járdán keresztül elhagyom, akkor kapcsolódok be a másik úton is, és elsőbbséget kell adnom. Nem tudom ennél jobban megfogalmazni, nem vagyok szakértő. De el tudom olvasni az idevágó rendelkezéseket (24§, 28§, 1.sz. függelék 'k' pont),ami nem több kettő percnél.
De ha úgy gondoljátok, nevezzétek ki parkolónak önkényesen azt az egy utcát, amiből a delikvens indul a Tescoban, és ne adjatok elsőbbséget. Aztán úgyis kihívják a zsarukat, mikor nem értenek egyet Veletek. Ami persze semmit nem jelent, de ha továbbviszitek, közlekedési szakértő is lesz a folyamatban.
Jó éjt!
De ha úgy gondoljátok, nevezzétek ki parkolónak önkényesen azt az egy utcát, amiből a delikvens indul a Tescoban, és ne adjatok elsőbbséget. Aztán úgyis kihívják a zsarukat, mikor nem értenek egyet Veletek. Ami persze semmit nem jelent, de ha továbbviszitek, közlekedési szakértő is lesz a folyamatban.
Jó éjt!
SzG-1978
2011.06.24 06:26:57
@Reggie: oké, bocs, azt hittem, egy véleményen vagy 'énisfélek'-kel. Csak azt nem értem, hol írtam azt, hogy a parkolóban nem forgalom vagy közforgalom van. Az a példa, hogy a járdán keresztül csatlakozik be a forgalomba, nem azt jelentette, hogy idáig nem is volt forgalomban, csak próbáltam érzékeltetni az abszurditását annak, hogy ha ott nem lenne tábla, akkor jobbkezet kellene adni.
De az alap félreértés még mindig (legalábbis többeknek), hogy szerintük a Tesco parkolóban nincs kereszteződés, csak egy ÚT és sok-sok PARKOLÓ találkozása. Szerintem meg vannak az UTAK, és ezek KERESZTEZŐDÉSEI. Hogy mit tekintünk forgalomnak vagy közforgalomnak, az annyira nem lényeg, főleg, hogy a Kresz a két fogalmat nem nagyon különbözteti meg. (Amúgy nincs megkülönböztetve a forgalom és a közforgalom.)
De az alap félreértés még mindig (legalábbis többeknek), hogy szerintük a Tesco parkolóban nincs kereszteződés, csak egy ÚT és sok-sok PARKOLÓ találkozása. Szerintem meg vannak az UTAK, és ezek KERESZTEZŐDÉSEI. Hogy mit tekintünk forgalomnak vagy közforgalomnak, az annyira nem lényeg, főleg, hogy a Kresz a két fogalmat nem nagyon különbözteti meg. (Amúgy nincs megkülönböztetve a forgalom és a közforgalom.)
A mai poszt kapcsán nehéz eldönteni, vajon a lehúzás volt-e a közterület-felügyelet szándéka vagy szimplán rosszul értelmezik a KRESZ-t. Esetleg a kettő együtt. Sokan talán nem is tudják, hogy jogtalanul büntették meg őket, így pénzüket szépen benyeli a hatóság. Zsolt…..
SzG-1978
2011.06.19 22:46:42
@Versenycsiga: Mármint a Tűzoltó utca menetirány szerinti jobb oldalán álltál meg úgy, hogy ha előregurultál volna, a Sobieski János utcai kereszteződésbe gurultál volna?
Ez kemény dió, mert az a kérdés, mit jelent ebben az idézett mondatban a pontosvessző.
Nekem az a magyarázatom erre, hogy ez "T" alakú kereszteződére vonatkozik, és nem "+" alakúra, mivel ott nem tudsz szemben állni.
De nem vennék mérget rá, hogy jól értelmezem a jogszabályt.
Ez kemény dió, mert az a kérdés, mit jelent ebben az idézett mondatban a pontosvessző.
Nekem az a magyarázatom erre, hogy ez "T" alakú kereszteződére vonatkozik, és nem "+" alakúra, mivel ott nem tudsz szemben állni.
De nem vennék mérget rá, hogy jól értelmezem a jogszabályt.
Pete-nek nagyon megtetszett a "Kösz, hogy" sablon, ezért le is gyártott ezekből tizennégyet, amelyek autós kontra autós szemszögből jellemzik a közlekedést. Szokásos dolgokról van szó, ahogy Ő írta személyes áthallásokkal, de mindenki megtalálhatja közöttük a…..
SzG-1978
2011.06.19 13:14:23
@Tibi88: ugyanarra én is sokat járok, én is 150-nel szoktam menni. Ugyanúgy figyelek, hogy mi van mögöttem, mert jönnek rendesen a "nagyok". A tavalyi 800 halott (ha jól emlékszem a számra, talán 797 volt?) azonban döntően nem az autópályán halt meg, hanem a városokban. Ott van nagy baj a gyorshajtással, mert míg az autópályán csak autók és motorok vannak, a város tele van emberrel, kutyával, kerékpárral, robogóval, motorral, anyukával, mindenkivel. És ott a többi ember épsége miatt az embernek magától korlátoznia kell a sebességét.
Valaki írta az elmúlt hónapokban valamelyik kommentben, hogy intelligens emberek között nem kellenek szabályok. Ha nincs is így, jóval kevesebb kellene, de nem intelligens emberek vezetnek, hanem emberek. Intelligens, beleszaró, részeg, fáradt, és ugyanazon az úttesten hajtunk. És nem beszéltünk a járdáról, ahonnan lerohan a gyerek a triciklivel, anyuról, aki nem ismeri a jobbkéz-szabályt, arról, aki szerint a gyorshajtás nem veszélyes, ezért dönget a városban (nem a hatvanat hívom döngetésnek), stb..
Valaki írta az elmúlt hónapokban valamelyik kommentben, hogy intelligens emberek között nem kellenek szabályok. Ha nincs is így, jóval kevesebb kellene, de nem intelligens emberek vezetnek, hanem emberek. Intelligens, beleszaró, részeg, fáradt, és ugyanazon az úttesten hajtunk. És nem beszéltünk a járdáról, ahonnan lerohan a gyerek a triciklivel, anyuról, aki nem ismeri a jobbkéz-szabályt, arról, aki szerint a gyorshajtás nem veszélyes, ezért dönget a városban (nem a hatvanat hívom döngetésnek), stb..
SzG-1978
2011.06.19 13:15:34
Mostanában a magyar utakon mintha kevesebb olyan autót látnék, amiről azt gondolnám, hogy 5 percen belül széteshet, mert annyira szétette a rozsda. Sokszor hallom, hogy a mai autók már nem Zsigulik, csak kötelező szervizbe kell vinni őket. Viszont nem kell öregnek lennie egy kocsinak…..
SzG-1978
2011.06.19 11:19:32
SzG-1978
2011.06.19 12:04:46
@"streetfighter": persze, hogy jobb. Nem vagyunk autóversenyzők, csak átlagemberek. Az ABS nagyobb biztonságot hozott az utakra, mint ami előtte volt. Nem is vitatom a létjogosultságát (EU-ban új autó üzembe helyezésénél kötelező felszerelés).
Mivel ez egy autós blog, szép számmal kerülnek be az autó kontra kerékpár ellentétet az előbbi szemszögéből leíró posztok. Legtöbben közülünk talán elfogultságból is úgy látjuk, hogy a biciklisek szabálytalanabbak. Van mind a két félből bőven ilyen és olyan is, bár míg…..
Sokszor van vita itt a blogon, hogyan kell közlekedni, amikor lakott területen belül több forgalmi sáv is rendelkezésre áll, Ámond Pista levele ebben a témában íródott. Egy közlekedő társától kapott megjegyzéseket, bár a hölgynek nem feltétlen volt igaza. Az autósok sokszor…..
Közös akciót tartott a MÁV és a rendőrség, országszerte több vasúti átjárót ellenőriztek. A MÁV szakemberei megvizsgálták az átjárók műszaki elemeit, míg a rendőrök a szabályok betartását figyelték.A NOL.hu cikkét olvasva magam is meglepődtem, hogy milyen…..
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Az 1848-as forradalom nem kell az EU-nak
2011.01.15 07:00:00
Az EU nem ismeri a történelmet. Pontosabban: régiós szomszédaink az EU-ban nem ismerik el a történelmet. Történt ugyanis, hogy a magyar EU-elnökség brüsszeli installációja egy szőnyeg, amelyben Magyarország 1848-as térképe illusztrálja az európai forradalmi hullám legteljesebb…..
Az alábbiakban egy megözvegyült férj levelét tesszük közzé, aki a felesége halála után hiába intézkedett, öt év után felszólító levelet küldött az OTP. „2005 májusában veszítettem el a feleségemet. A halálát bejelentettem az OTP felé, leadtam a…..
SzG-1978
2010.09.27 17:26:04
Arányaiban az autópályákon történik a lekevesebb baleset, de a nagy sebesség miatt ezek különösen veszélyesek tudnak lenni. Ezért is figyelnek oda, hogy amikor valamilyen munkát végeznek akár az úton, akár mellette, azt jó előre kitáblázzák, fokozatosan csökkentik a…..
SzG-1978
2010.07.04 20:12:37
Az autóvezetés oktatók legegyszerűbben úgy szokták elmagyarázni a záróvonal fogalmát, hogy arra falként kell tekinteni és tilos átlépni. Nyilván ez abban az esetben nem igaz, ha valami fix akadály miatt kerülni kell rajta keresztül, de ilyenkor ezt fokozott óvatossággal kell…..
Örülök, amikor KRESZ kérdéses levelet kapok, mert akár a posztolónak van igaza, akár nem, vagy épp csak meg szeretne tudni valami, ami számára nem egyértelmű, gyakoribb, hogy mások is tanulhatnak belőle. Viasz Major arról érdeklődik, hogy gáz-e, ha a lenti képen látható…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Asztalos Gábor: el kell olvasni minden hozzászólást, mielőtt belevau. Elég részletesen leírta, ki mennyivel hajtott.
Amiért beleszólok:
Kollégám részese volt egy személyi sérüléses balesetnek pár évvel ezelőtt, mely pontosan így történt, ahogy az alaptörténetben, csak ő a Merciben ült (nem írom le az autókat, mert egyszerűbb ezt a szitut felhasználni). Az autók csattantak, mentő is volt, meg közlekedési rendőrök részvételével lezajlott helyszínelés. Eredmény: 1 év várakozás (megvárták, hogy a személyi sérült felépül-e, és hogy jelentkezik-e nála esetleg visszamaradó egészségkárosodás), majd kihozták osztott felelősségre az ügyet a bíróságon.
A kikanyarodó (esetünkben a Merci, esetemben a kollégám) nem nézett ki jobbra, hogy az út szabad-e teljes szélességben, az előző pedig az alárendelt útvonal tábla hiányában előzött.
Szerintem ha mindent szabályosan tennénk vezetés közben, megbénulna minden a lassú autósoktól. Ha viszont szabályt szegünk, tudnunk kell: ha rosszul jönnek össze a dolgok, baleset is lehet belőle, és ilyenkor nem másra kell mutogatni. Esetleg akkor, ha ő is hibás. Bár ehhez morál kell, itthon meg az a legkevesebb. (Ezért gázolnak gyalogost zebrán.)