Adatok
veron3
0 bejegyzést írt és 121 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Annak a budapesti villamosvezetőnek az esetén háborog a magyar internet, aki felpofozott egy nőt, miután az a jármű elé lépett. A nő védelmében persze minden sajtóorgánum hozzáteszi, jó hangsúlyosan, hogy az illető angol volt, nő, és ráadásul terhes is (ami, ha jól vettem ki,…..
Az epizódot felvezető képsorokból úgy tűnik, sűrű napunk lesz, lesz itt minden Jamie levágott kezétől az Operation: Fuck Westeros-t beindító Dany-n át a hőbörgő Karstrarkig. Aki lemaradt volna az eddigiekről, itt pótolhatja.
Valahol vidéken
Thoros imádkozik egy kicsit a…..
veron3
2013.04.30 16:52:20
@pizzaboy: Hallgattál volna, bölcs maradtál volna. 1. könyv 1. szezon, 2. könyv 2. szezon, és igen, a harmadikat szétszedték, ennek az oka az is, hogy a nézőpontok, karakterek és események is jóval terjedelmesebbek az előzőeknél...
Az előző körben Dany eljutott odáig, hogy belőtte a sárkányok árfolyamát (8000 herélt rabszolgát érnek darabonként), Theont kiszabadította valami ember, Jamie meg addig emberkedett egy Locke nevű, nem túl szimpatikus csávóval, hogy az levágta a jobb kezét, azt, amivel a kardot…..
veron3
2013.04.23 21:30:47
@beacska: Nem, nem nézte végig :) Yoren akkor már mellette volt, és elfordulva, magához szorította, míg Sansa 2 méterről nézte végig, ahogy elgurul az apja feje.
Érdekes infót tett közzé a Bors mai száma: Hernádi Judit lánya, Tarján Zsófi is elindult az idei X-Faktorban, de a tévében nem láthattuk, mert a kedves mama letiltatta a fellépést. A cikkből kiderül, hogy Hernádi Judit nem is tagadja, hogy kivágattata a mentorházba végül be nem…..
veron3
2012.10.03 14:05:58
veron3
2012.10.03 14:14:31
Mostanában szokássá vált, hogy másodpercekkel azután vesszük föl a fonalat, ahol az előző rész lerakta, most Starbuck épp hogy beért Roslin kabinjába, hogy fegyverrel fenyegesse, Adamáék máris küldik le a katonákat. Kara mérges, amiért az elnök nem bízik meg benne, és átadja…..
veron3
2012.06.18 12:01:11
Azt hiszem bátran kijelenthetjük, eljött az a pillanat, amire mindenki várt, játékosok, szerkesztők, hogyvolt-olvasók és Pinokkina, no meg én magam is: eldől, ki kapja a nagy lóvét, kiderül, akad-e olyan játékos, aki az utolsó pillanatban képes úgy átbaszni a párját, mint…..
veron3
2012.05.25 12:57:01
@kerdesek05: Tényleg ezt nyilatkozta, de fentebb írtam már, árnyalja a képet az, hogy egyrészt ő is "csak" nettó egy misit nyert, másrészt látta, visszanézve az adásokat, hogy hánszor "támogatta" magyarul szúrta hátba Naomi, azt hiszem a csók fájt neki a legjobban. És még ezen sérelmek ellenére is ad, csak mondjuk lehet, hogy nem 1 misit, hanem 500k-t.
veron3
2012.05.25 12:58:48
@Banyus83: eh, nekem nem megy a galária, a képaláírásokat sem látom, na majd talán az otthoni gépről :)
veron3
2012.05.25 13:06:02
@K3rnel: Akkor ha Anikó meg Levi nyeri, akkor Anikó olcsóbb lenne :D
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket! Tisztelt Praxis blog! Egy…..
veron3
2011.08.18 23:04:44
@pancel:
Én nem tudom, hogy mások itt nem olvasnak, de nem az első, hogy az írjátok, ha a gyerek nem mozog, meg lusta. Basszus, ott van a posztban, hogy a felírt gyakorlatokat naponta elvégzi, és hogy a könnyített, vagy gyógytorna javasolt. Akkor hol itt a lusta gyerek?
Én nem tudom, hogy mások itt nem olvasnak, de nem az első, hogy az írjátok, ha a gyerek nem mozog, meg lusta. Basszus, ott van a posztban, hogy a felírt gyakorlatokat naponta elvégzi, és hogy a könnyített, vagy gyógytorna javasolt. Akkor hol itt a lusta gyerek?
veron3
2011.08.18 23:22:24
@pancel: De attól sem, ha szekrényt ugrik!!!!!!! Ráadásul van gyógytorna az iskolában, akkor miért nem járhat arra?
"Ha most nem tornáztatod a gyereked, akkor felnőtt korára könnyen megeshet, hogy egy nyomorék roncsot csinálsz belőle.
A tanárral is meg lehet beszélni, hogy a gerincizmokat mozgató, de gerincet nem terhelő feladatokat erőltesse a gyereknél, akkor az izomzata és a fizikuma is utoléri a hirtelen növést, és rövid időn belül visszaállhat a normál életmódja.
Ha serdülőkorban nem mozog rendszeresen a gyerek, később már aszhatja..."
Ezt írtad, holott a posztban pont egy szó sincs arról, hogy anyuka nem akarja mozgatni a gyereket, sőt.
"Ha most nem tornáztatod a gyereked, akkor felnőtt korára könnyen megeshet, hogy egy nyomorék roncsot csinálsz belőle.
A tanárral is meg lehet beszélni, hogy a gerincizmokat mozgató, de gerincet nem terhelő feladatokat erőltesse a gyereknél, akkor az izomzata és a fizikuma is utoléri a hirtelen növést, és rövid időn belül visszaállhat a normál életmódja.
Ha serdülőkorban nem mozog rendszeresen a gyerek, később már aszhatja..."
Ezt írtad, holott a posztban pont egy szó sincs arról, hogy anyuka nem akarja mozgatni a gyereket, sőt.
Nem csattogott a szalagvágó olló, fű alatt megnyílt a Margit híd budai hídfőjébe fúrt kerékpáros alagút. (Tenczer Gábor kolléga átbiciklizett rajta, és írt egy posztot.) Kedden a legforgalmasabb fővárosi kerékpárúton közlekedők egyszer csak azt vehették észre, hogy nem…..
veron3
2011.08.10 22:21:56
@tatabike: hol is írta azt luciferko, hogy drága a benzint, meg banké az autó? Ezt mind Te írtad, most meg a szájába akarod adni a szavakat. Végtelenül korrekt.
veron3
2011.08.10 22:45:39
@qrisz: Igaz minden szó, amit leírtam. Nem szokásom hazudni, bármilyen fura :) Sokszor láthatsz engem is, férjem is egyedül a kocsiban, vagy kettőnket, meg az üres gyereküléseket hátul, már leírtam részben, miért is. Nem szoktam azzal védekezni, hogy ezt azt viszek, egyszerűen sokszor még most is olcsóbb, mint a vonat plusz BKV!!! Ez az igazán durva! Viszont a férjem tényleg vállalkozik, sokszor megy egyedül reptérre, előlegért, árut visz, ami nem látszik, mert a csomagtartóban van, viszont mivel autóalkatrész, sokszor nem kicsi és nem könnyű.
Én alapvetően a bringásokkal vagyok, bár magam két balláb és életveszély két keréken, ezért inkább nem, és azt is látom, hogy rengeteg agyament hely van Pesten. Kedvencem a Bajcsy mellett haladó biciklisáv, illetve a Podmaniczky térnél a bekanyarodás, már 100 méterrel korábban próbálok benézni, jön-e biciklis, mert a kereszteződésnél semmit, de semmit nem látni :( Andrássyn bárhova kis ívben bekanyarodni az Oktogonig dettó. Újpest Stop shop mögül kijönni, ahol álló helyzetből indulva is majdnem sodortam el gyorsabban érkező biciklist, ugyanis az épület miatt pont semmit nem látni. Tükör sincsen, ami megmutatná, érkezik-e onnan valaki.
Abban pedig 1000%-ban egyetértek Veled, hogy a közlekedési kultúra milyensége ember, és nem járműfüggő.
Én alapvetően a bringásokkal vagyok, bár magam két balláb és életveszély két keréken, ezért inkább nem, és azt is látom, hogy rengeteg agyament hely van Pesten. Kedvencem a Bajcsy mellett haladó biciklisáv, illetve a Podmaniczky térnél a bekanyarodás, már 100 méterrel korábban próbálok benézni, jön-e biciklis, mert a kereszteződésnél semmit, de semmit nem látni :( Andrássyn bárhova kis ívben bekanyarodni az Oktogonig dettó. Újpest Stop shop mögül kijönni, ahol álló helyzetből indulva is majdnem sodortam el gyorsabban érkező biciklist, ugyanis az épület miatt pont semmit nem látni. Tükör sincsen, ami megmutatná, érkezik-e onnan valaki.
Abban pedig 1000%-ban egyetértek Veled, hogy a közlekedési kultúra milyensége ember, és nem járműfüggő.
veron3
2011.08.10 22:55:36
@gyogyimogyinokedli: na de az ilyen jellegű, stílusú beszólások sem vezetnek előre :(
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket! 2007 Március.…..
veron3
2011.08.07 11:45:24
@Jim Raynor: De, szerintem a hozzátartozó dolga meggyőződni arról, hogy milyen ellátást kap a haldokló. Én mondjuk az ügyeletes doktornőt, aki közölte a diagnózist kezdtem volna el faggatni. Nem durván, hanem udvariasan. Ha ő azt mondja, hogy x.y illetékes ekkor van bent, akkor bemenni akkor illetékessel beszélni.
Ugyanezt a véres köpés/hányás esetében.
Tudom, szemét genya vagyok, de ne feledd, mostanában 3 haldoklást asszisztáltam végig, és nem érzem úgy, hogy ne tettem volna meg mindent.
Egy dolog biztos, én mindig, minden kórházi dolgozóval tisztelettel és udvariasan bántam, ha bunkón is kezdte, akkor is, és emiatt még a bunkó is normálissá vált.
Én is úgy érzem, hogy a posztoló most hárít, mert érzi, akkor, ott többet tehetett volna, de nem tett. Ami amúgy a sokknak is tulajdonítható, tehát őt sem hibáztatom.
Ugyanezt a véres köpés/hányás esetében.
Tudom, szemét genya vagyok, de ne feledd, mostanában 3 haldoklást asszisztáltam végig, és nem érzem úgy, hogy ne tettem volna meg mindent.
Egy dolog biztos, én mindig, minden kórházi dolgozóval tisztelettel és udvariasan bántam, ha bunkón is kezdte, akkor is, és emiatt még a bunkó is normálissá vált.
Én is úgy érzem, hogy a posztoló most hárít, mert érzi, akkor, ott többet tehetett volna, de nem tett. Ami amúgy a sokknak is tulajdonítható, tehát őt sem hibáztatom.
veron3
2011.08.08 22:36:42
@Braincelle: Én teljesen laikus vagyok, fentebb leírtam, hogy hasonló szituációkban én hogyan reagáltam, és hogyan reagálnék most is.
Sajnos az elmúlt években, mondjuk vegyünk 7 évet, nem volt olyan év, hogy személyesen, vagy közvetlenül érintve ne tapasztaljak meg kórházakat, nagyon különbözőket, különböző osztályokon.
Mégis, bár igen, voltak nehézségek, kommunikációsak is, soha nem éreztem úgy, hogy nem bántak volna velem, vagy hozzátartozómmal jól, és egyik haláleset után sem ostoroztam magam, mert ha problémám volt, addig mentem, amíg meg nem oldották, válaszolták. Nem kiabálva, vádaskodva, hanem udvariasan és kooperatívan.
Nem hinném, hogy csupán a szerencsén múlt az, hogy 10-12 alkalomból egyetlen egyszer nem volt panaszra okom.
Továbbra is úgy érzem, hogy a posztolónak van egy jó adag lelkiismeret furdalása, ha nem tudja letenni ezt a történetet, és magát semmilyen mértékben hibásnak nem látja, ellenben minden kórházi dolgozót gyakorlatilag ördögnek fest le. Amíg be nem látja, és nem bocsátja meg magának, hogy akár erőn felül is tehetett volna többet, addig akár a per (amit amúgy soha nem nyerhetett volna meg) megnyerése sem enyhítette volna az önmarcangolását.
Sajnos az elmúlt években, mondjuk vegyünk 7 évet, nem volt olyan év, hogy személyesen, vagy közvetlenül érintve ne tapasztaljak meg kórházakat, nagyon különbözőket, különböző osztályokon.
Mégis, bár igen, voltak nehézségek, kommunikációsak is, soha nem éreztem úgy, hogy nem bántak volna velem, vagy hozzátartozómmal jól, és egyik haláleset után sem ostoroztam magam, mert ha problémám volt, addig mentem, amíg meg nem oldották, válaszolták. Nem kiabálva, vádaskodva, hanem udvariasan és kooperatívan.
Nem hinném, hogy csupán a szerencsén múlt az, hogy 10-12 alkalomból egyetlen egyszer nem volt panaszra okom.
Továbbra is úgy érzem, hogy a posztolónak van egy jó adag lelkiismeret furdalása, ha nem tudja letenni ezt a történetet, és magát semmilyen mértékben hibásnak nem látja, ellenben minden kórházi dolgozót gyakorlatilag ördögnek fest le. Amíg be nem látja, és nem bocsátja meg magának, hogy akár erőn felül is tehetett volna többet, addig akár a per (amit amúgy soha nem nyerhetett volna meg) megnyerése sem enyhítette volna az önmarcangolását.
veron3
2011.08.08 23:12:31
@Braincelle: Igen, van lelkiismeretfurdalás, és a gyász munka, amivel dolgozni kell. Sajnos túl sokszor esetem át az utóbbi időben rajta.
Ami nekem fura, hogy a gyászmunka négy év távolságban sem zárult le. Édesapám halálát tartott a legtovább feldolgozni, mert úgy tűnt, dialízissel hosszú éveket élhet még, és hirtelen lett rosszabbul, úgy, hogy alapvetően senki nem tudta, mi baja.
Anyukám halálára volt idő "felkészülni", hisz tudtuk, hogy agresszív rákfajtában szenved, egy éve, hogy nincsen velük, de már mindent lerendeztem magamban, ami ezzel kapcsolatos, és volt mit megbocsátani magamnak rendesen.
Nagymamám 3 hónapja halt meg, az ő halálát már feldolgoztam, 93 éves volt, igazából ez az élet rendje, igazából ő is már csak erre várt, hogy végre a fia mellett lehessen.
Ezeknek tükrében gondolom azt, lehet, hogy tévesen, hogy a poszt igazából hárítás, és ismét csak szerintem, a posztolónak segítségre lenne szüksége ahhoz, hogy végre valahára fel tudja dolgozni édesanyja halálát, és ne rágja ezen magát még évekig.
Tudom, hogy a gondolatmenet indirekt az önérvényesítést sugallja, a sajnálatos igazság az, hogy amilyen állapotban az eü van, enélkül ha egy rosszabb helyre kerül az ember, vagy a hozzátartozója, akkor történhetnek rossz dolgok.
Más kérdés, hogy szintén saját tapasztalatból, mivel sajna sokat jártam szakrendelőkben, kórházakban azt is hallom sokszor, hogy a hozzátartozó mit enged meg magának az eü dolgozóval szemben. Olyan hangnem, stílus, hogy nekem nyílt a zsebemben a bicska, el sem tudom képzelni, milyen lehet ezt naponta hallgatni :(
Továbbra is tartom, és nem csak az eü-ben, de az élet minden területén, hogy a kedvesség, tisztelet és ha olyan a helyzet mosoly, nagyon messzire tud vinni. Mikor lementem Győrbe elintézni mamám halálának napján a temetést, az utolsó dolgom egy kis ajándékcsomag visszavitele volt a kórházba a nővéreknek. Egy fillér nem volt benne, de majdnem elsírták magukat, hogy gondoltam rájuk azon a napon.
Ami nekem fura, hogy a gyászmunka négy év távolságban sem zárult le. Édesapám halálát tartott a legtovább feldolgozni, mert úgy tűnt, dialízissel hosszú éveket élhet még, és hirtelen lett rosszabbul, úgy, hogy alapvetően senki nem tudta, mi baja.
Anyukám halálára volt idő "felkészülni", hisz tudtuk, hogy agresszív rákfajtában szenved, egy éve, hogy nincsen velük, de már mindent lerendeztem magamban, ami ezzel kapcsolatos, és volt mit megbocsátani magamnak rendesen.
Nagymamám 3 hónapja halt meg, az ő halálát már feldolgoztam, 93 éves volt, igazából ez az élet rendje, igazából ő is már csak erre várt, hogy végre a fia mellett lehessen.
Ezeknek tükrében gondolom azt, lehet, hogy tévesen, hogy a poszt igazából hárítás, és ismét csak szerintem, a posztolónak segítségre lenne szüksége ahhoz, hogy végre valahára fel tudja dolgozni édesanyja halálát, és ne rágja ezen magát még évekig.
Tudom, hogy a gondolatmenet indirekt az önérvényesítést sugallja, a sajnálatos igazság az, hogy amilyen állapotban az eü van, enélkül ha egy rosszabb helyre kerül az ember, vagy a hozzátartozója, akkor történhetnek rossz dolgok.
Más kérdés, hogy szintén saját tapasztalatból, mivel sajna sokat jártam szakrendelőkben, kórházakban azt is hallom sokszor, hogy a hozzátartozó mit enged meg magának az eü dolgozóval szemben. Olyan hangnem, stílus, hogy nekem nyílt a zsebemben a bicska, el sem tudom képzelni, milyen lehet ezt naponta hallgatni :(
Továbbra is tartom, és nem csak az eü-ben, de az élet minden területén, hogy a kedvesség, tisztelet és ha olyan a helyzet mosoly, nagyon messzire tud vinni. Mikor lementem Győrbe elintézni mamám halálának napján a temetést, az utolsó dolgom egy kis ajándékcsomag visszavitele volt a kórházba a nővéreknek. Egy fillér nem volt benne, de majdnem elsírták magukat, hogy gondoltam rájuk azon a napon.
Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
veron3
2011.07.28 15:14:46
@Alikam: Az a baj, hogy két átlagkeresetű embernek, akik összesen kb. 200 nettó körül visznek haza, annak sem egyszerű a gyerekvállalás. Azaz akár a tanárok, gyári munkások, eladók, pénztárosok, nővérek, rendőrök sem vállalhatnának gyereket. Ami azért szomorú lenne nagyon :(
veron3
2011.07.28 15:36:27
@tizenot:
Jelzem, hogy mi úgy vállaltunk gyereket, hogy a GYED és Családi pótlék minden körülmények közt fedezze a hiteltörlesztőt. Ezen kívül a férjemnek változó nettó bevétele van, de a 200 minden hónapban megvan. Mégis jó mélyen a tartalékainkba kellett nyúljunk. Pedig forintban van a hitelünk, tehát nem is nőtt. Szerinted hány olyan család van, aki minimum ennyi bevétellel rendelkezik? Mármint 200 nettóval a törlesztéseken/lakbéren kívül?
Plusz oszlassuk már el a félreértéseket. A szülő nőt a szülése után a következők illetik meg:
TGYÁS - Terhességi Gyermekágyi segély 24, az előző évi átlagkeresetének 70%-a, amiből csak az SZJA jön le, jelenleg nincsen maximalizálva
GYED - a 24 hét után jár, szintén az előző évi átlagkereset 70%-a, de ez már maximalizálva van a mindenkori minimálbér kétszeresében, ebből SZJA és Nyugdíjjárulék kerül levonásra, jelenleg 2 gyerek után járó adókedvezménnyel havi 93 ezer forint körül van a maximum
GYES - ami alanyi jogon jár, de csak a gyerek 1 éves kora után, amúgy pedig ha volt előzetes munkaviszony, akkor a gyerek 2-3 éves kora között, na ez a bruttó 28.500 forint
Jelzem, hogy mi úgy vállaltunk gyereket, hogy a GYED és Családi pótlék minden körülmények közt fedezze a hiteltörlesztőt. Ezen kívül a férjemnek változó nettó bevétele van, de a 200 minden hónapban megvan. Mégis jó mélyen a tartalékainkba kellett nyúljunk. Pedig forintban van a hitelünk, tehát nem is nőtt. Szerinted hány olyan család van, aki minimum ennyi bevétellel rendelkezik? Mármint 200 nettóval a törlesztéseken/lakbéren kívül?
Plusz oszlassuk már el a félreértéseket. A szülő nőt a szülése után a következők illetik meg:
TGYÁS - Terhességi Gyermekágyi segély 24, az előző évi átlagkeresetének 70%-a, amiből csak az SZJA jön le, jelenleg nincsen maximalizálva
GYED - a 24 hét után jár, szintén az előző évi átlagkereset 70%-a, de ez már maximalizálva van a mindenkori minimálbér kétszeresében, ebből SZJA és Nyugdíjjárulék kerül levonásra, jelenleg 2 gyerek után járó adókedvezménnyel havi 93 ezer forint körül van a maximum
GYES - ami alanyi jogon jár, de csak a gyerek 1 éves kora után, amúgy pedig ha volt előzetes munkaviszony, akkor a gyerek 2-3 éves kora között, na ez a bruttó 28.500 forint
Nincs mit hozzáfűzni, 22:00-kor percre pontosan megérkeztek a festő urak, megnézték, megbeszélték, odatették, megmérték, lefújták, kész. Ott van rajta, nem álom, nem délibáb,
HIVATALOSAN (értsd: oda van rajzolva) IS ÁT LEHET MENNI KERÉKPÁRRAL A MARGIT-HÍDON!
Nem volt egy rövid…..
Megelégelte a kormány, hogy egyre több, becslések szerint már közel harmincezer hazai autós próbál külföldi rendszámmal adót, bírságot elkerülni. Mai cikkünk blogposztja...
veron3
2011.06.15 12:06:27
@Puch Cavette: Csak jelzem, hogy a két év múlva nyugdíjba készülő anyósomat mi fogjuk eltartani, mert a 2013-tól érvényes nyugdíjszámítás alapján a nyugdíja a rezsit nem fogja fedezni.... Pedig nem csalt adót soha, az elmúlt 20 évben közalkalmazottként dolgozott.
A gyerekeimnek és magamnak utóbbi időben felírt és megvett gyógyszereken 0% támogatás volt.
A felsőoktatás mire a gyerekeim odakerülnek a gazdagok kiváltsága lesz.
Én már nem fogok nyugdíjat kapni.
Szóval ezt gondold újra, miről is beszélsz?
A gyerekeimnek és magamnak utóbbi időben felírt és megvett gyógyszereken 0% támogatás volt.
A felsőoktatás mire a gyerekeim odakerülnek a gazdagok kiváltsága lesz.
Én már nem fogok nyugdíjat kapni.
Szóval ezt gondold újra, miről is beszélsz?
veron3
2011.06.15 12:32:11
@ZF2: Szövegértés! Most ő is jól járna a nyugdíjjal, de nem mehet, majd csak 2013 nyarán. 2013 január 1-től számítják másképp a nyugdíjakat. Ezért fog a mai értéken 100 helyett 65-öt kapni.
veron3
2011.06.15 12:45:12
@conmorientes: Figyu, anyósom mit tudott volna tenni a közalkalmazotti fizetésével, ami arra elég, hogy hónapról hónapra megéljen belőle? Hova öngondoskodjon, pláne úgy, hogy most a nyugdíjpénzek kapcsán szembesült azzal, hogy miből is kell megélnie. Szerinted hány szülő fog ezzel szembesülni 2013 után? És hánynak a gyereke fogja tudni majd támogatni? Mi szerencsések vagyunk, ki fogjuk tudni egészíteni neki a nyugdíjat. Plusz tudunk magunknak félretenni öngondoskodásra. De nem ez lesz a jellemző.
Ja, és én nagyon szeretném, ha a lányaimnak lenne egy szakmája, de ugye ma egy vállalkozást törvényesen és jövedelmezően működtetni itt, hát gyakorlatilag a lehetetlennel egyenlő a járulék és egyéb fizetendő adók miatt :(
Mindegy, ez itt nagyon off, még egy gondolat, én nem nyúltam volna a 70 előtt születettek nyugdíjához, mert nekik már nagyon nincs idejük összegyűjteni a nyugdíj kiegészítésre a pénzt. Így sokkal szívesebben adnám én is a 24%-ot az államnak úgy is, hogy tudom, ezért a járulékért én már soha semmit nem kapok....
Ja, és én nagyon szeretném, ha a lányaimnak lenne egy szakmája, de ugye ma egy vállalkozást törvényesen és jövedelmezően működtetni itt, hát gyakorlatilag a lehetetlennel egyenlő a járulék és egyéb fizetendő adók miatt :(
Mindegy, ez itt nagyon off, még egy gondolat, én nem nyúltam volna a 70 előtt születettek nyugdíjához, mert nekik már nagyon nincs idejük összegyűjteni a nyugdíj kiegészítésre a pénzt. Így sokkal szívesebben adnám én is a 24%-ot az államnak úgy is, hogy tudom, ezért a járulékért én már soha semmit nem kapok....
Reszelős légzéssel nyitunk a koromsötétben, igencsak Ned lesz az, akinek nem ártana vagy abbahagyni a dohányzást, vagy lakóhelyet váltania. Elég szarul néz ki, na, én ebben a sminkben alkalmaznám valami férfiaknak szánt krém előtte-utána reklámjához. Varys jön, hogy beszéljen…..
veron3
2011.06.14 11:43:04
@sixx: Bírom a stílusod :D
Tisztelt Praxis blog! Korábban küldtem nektek pozitív történetet, most sajnos negatívat vagyok kénytelen. Természetesen mindabból, amit átéltünk nem szűrtem le azt a következtetést, hogy az orvosok, mentősök ilyenek volnának, hiszen eddig minden alkalommal, amikor rájuk…..
Tiszteletem! Édesapám nemrég majdnem életét veszítette a figyelmetlenségnek és a nem kellő körültekintésnek köszönhetően. Csak az Isteni gondviselésnek köszönhető, hogy még ma is közöttünk lehet. Elég sokáig küzdött hasfájással, többször előfordult az is, hogy…..
Tisztelt Munkahelyi Terror blog!
Miután személyesen, emailben megkerestek egy konkrét állásajánlattal, idén márciusban felvettek a világ egyik vezető telekommunikációs vállalatához, a British Telecomhoz 3 műszakos, két idegennyelvet igénylő munkakörre. Én nem sokkal az előtt…..
veron3
2011.06.01 20:43:22
@Borcsika: Gondoltam a részmunkaidőre, de az én fizetésemnél sokkal kevesebb a 6 óra. Mivel a mai világban semmi nem biztos, ezért inkább tenném félre a különbözetet (férjem saját cégében dolgozik, így belefér az idejébe, hogy délután ő menjen a csajokért, hogy ha valamilyen oknál fogva megválnának tőlem mikor lejár a védettségem, ne kelljen kapkodni az új állás keresésénél.
veron3
2011.06.01 20:54:24
@Káposztakukac: Én pont a munkájukhoz kevéssé értő HR-esek miatt néztem utána minden jogomnak ÉS kötelezettségemnek, hogy a hozzá nem értésüket, esetlegesen abban való hitüket, hogy én nem értek hozzá, és bármit el tudnak hitetni velem megelőzzem.
veron3
2011.06.01 22:31:48
@Spambella: Nekem egy gyereknél a pótszabikkal együtt ez alatt az idő alatt, úgy, hogy a tárgyévi keretet kimerítettem, 38 nap gyűlt össze. Közel 8 hét. Ráadásul a GYED nem kötelező, ha vissza akarsz menni korábban dolgozni, akkor mehetsz. Akár 6 hósan is bölcsibe adhatod a gyereked. Akkor csak 6 hónapra jár a szabi, ami nem fair mondjuk azzal a munkavállalóval szemben, akinek muszáj korán visszamenni. Míg az én példám: beszoktatom a nagyot oviba, utána beszoktatom a kicsit bölcsibe, ez utóbbi legyen egy teljes hónap. Utána még két hónapig semmi más dolgom, mint itthon üljek a fenekemen, és oda-vissza fuvarozzam a gyerekeket, közben pedig kapom a nem kevés fizumat, és egy szalmaszálat nem teszek keresztbe. Ja, és míg töltöm a szabimat, jár nekem újabb 6 nap szabi. Szerintem ez így nonszensz.
Sziasztok! Fél éves kislányom múlt hét szombaton belázasodott.Az otthon felelhető eszközökkel megpróbáltam csillapítani a lázát. Először hűtőfürdővel próbálkoztam, majd ezután kúppal, de egyik sem segített, egyszerűen nem ment a pici láza 39,5 fok alá. Nagyon meg voltam…..
veron3
2011.05.02 17:13:39
@miklos.rabai: Ok, kapjunk számlát kiszállás után, de könyörgöm, akkor ne vonjanak nem kicsi összegeket TB címén a fizetésemből, hanem legyen minimál TB és biztosítós rendszer. Ez most egy nagyon buta példa volt.
veron3
2011.05.02 17:38:21
@csutkababa: Én is ezt várom már. Sőt, emlékszem az 1000 forintos rendszerre is. Akkor majdnem a fejem vették, hogy miért vártam majd 24 órát, mielőtt a beroppant izület/spirál törés kombóval ügyeletre mentem, azt hitték a hétfőt akartam megvárni, de nem, arról volt szó, hogy haza akartam jönni Mátészalka mellől. Arra is emlékszem, hogy a már harmadik napja fáj a térdem srácnak szóltak, ez nem sürgősségi eset, aki ezen borzasztóan fel volt háborodva...
veron3
2011.05.02 17:43:03
@csutkababa: Ezt én sem értem. Ha betegséggyanús a gyerek, és péntekre nem kezd javulni, akkor irány a saját gyerekorvosunk, hogy ne kelljen hétvégén ügyeletre mászkálni. Azért hozzáteszem, hogy volt már olyan is, hogy a teljesen virgonc, egészséges gyerek szombat reggelre magas lázzal ébredt. Ügyeletet felhívtam, hogy ezt és ezt teszem, jó-e, válasz igen, kérjük este telefonáljon hogy van a kicsi, ha romlana az állapota közben, esetleg ezt meg azt a tünetet produkálja, akkor azonnal hívjuk, jönnek.
Az utolsó négy helyért folyt a küzdelem a Csillag születik középdöntőjében, ahol az első sokkot az ókori római pógárasszonynak öltöztetett Ördög Nóra okozta. Mikor kis tunikájában kimondja Szabó Ádám nevét, hátrébb tolom a fotelt, mert attól félek, bekap. Nagy…..
Három hete, amikor azt bírtam írni, hogy "A mostani helyzet azt vetíti előre, hogy a hármas döntőbe Törvényen kívüli Béla, Szexkiborg Alekosz és Boglyasfejű Éva kerül majd be, Jézusmária Anikó és Giginé Jerzy eddig asszisztálhatott az erős egyéniségek mellett"…..
veron3
2011.05.02 14:07:56
@shitgun2: Én úgy gondolom, aztán lehet, hogy nincsen igazam, hogy az rtl klub kvázi szabályos módon is el tud érni ilyen arányokat. Csak saját szavazógépek kellenek, akik a lemaradtabbat tudják tolni, míg közel azonos nem lesz az eredmény. Ezt a szavazás kezdetétől figyelik, így a párbajra már ebből az alapállásból könnyen dolgoznak.
Tényleg csak annyira szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nagyon sokan hőbörögnek, hogy azonos szavazatszám, csalás, pedig ezeknek az embereknek csak az alap matek hiányzik.
Tényleg csak annyira szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nagyon sokan hőbörögnek, hogy azonos szavazatszám, csalás, pedig ezeknek az embereknek csak az alap matek hiányzik.
Gabesz rendszeres olvasónk, de ez se menti meg a banki szopatástól. Vagyis a vásárló számára nem túl előnyös átváltásoktól. Etikátlan, de hát mióta foglalkoznak ezzel a pénzintézetek? Előljáróban leszögezem hogy lehet hogy nem törvénytelen amit leírok, ám etikailag…..
veron3
2011.05.02 12:12:29
@penumbra1984: Miért könyvelnének a zárolási nap árfolyamán, ha 3 nap múlva, egy hét múlva, vonja csak le az összeget? Én nem értem, ez embereknek miért okoz problémát.
Még mindig nem értem az alapvető post problémát sem, hiszen annyi történt, hogy a bank úgy járt el, ahogy azt a kártyakibocsátó megkívánja.
Legutóbbi angliai internetes vásárlásnál amúgy, mivel mint írtam EUR-ban vásároltam, fillérre annyit vont az MKB a kártyámról, mint a levonás napján érvényben lévő deviza eladási árfolyam volt. Hozzáteszem a webshop EUR árai picivel magasabbak, mint az UK-ben érvényes font árak, de még így is megéri, ezért nem szidom az üzletet. Hogy gennyes banda, keresni akarnak rajtam, jajj istenem, de erkölcstelen :D
Még mindig nem értem az alapvető post problémát sem, hiszen annyi történt, hogy a bank úgy járt el, ahogy azt a kártyakibocsátó megkívánja.
Legutóbbi angliai internetes vásárlásnál amúgy, mivel mint írtam EUR-ban vásároltam, fillérre annyit vont az MKB a kártyámról, mint a levonás napján érvényben lévő deviza eladási árfolyam volt. Hozzáteszem a webshop EUR árai picivel magasabbak, mint az UK-ben érvényes font árak, de még így is megéri, ezért nem szidom az üzletet. Hogy gennyes banda, keresni akarnak rajtam, jajj istenem, de erkölcstelen :D
veron3
2011.05.02 12:16:04
@F173: Te miről beszélsz? A honlapjukon van egy kereskedelmi deviza vétel/közép/eladás és egy pénztári vételi/eladási, közük nincs egymáshoz árfolyamban, és az is ott van, mikori. Általában délután egy/kettő körül frissül az aznapira.
veron3
2011.05.02 12:19:05
@F173: Nekem meg mindig devizán...
A napokban mindenki megkapta a januári bérét, amire már az Orbán-kormány új adórendszere vonatkozik. A havi bruttó 300ezer alatti keresetűek kevesebb nettót kapnak, mint eddig. Viszont minden drágább lett. Jópár forint megy rá pluszban az élelmiszerekre, 6% a villanyra, a többi…..
veron3
2011.02.11 14:10:34
@Lord_M_:
Végre nem egymás mellett beszélünk, köszönöm :) Jól esik, ha ilyen blogokban egymáshoz közeledő álláspontok, érvek, ellenérvek és azoknak mérlegelése is jelen van, szerintem és sajnos, ez is ritka.
A nyugdíjjal most pont az a bajom (én is maradtam MNYP tag) hogy a mi generációnknak jellemzően majd segítenie kell a szülei generációját, mert azon szülők, akik közalkalmazottként mennek nyugdíjba 2013-tól, azok nem fognak tudni a nyugdíjukból megélni. De ezt csak azok tehetik meg, akik az átlagnál jóval jobban keresnek, és tényleg félek attól, mi lesz 2015 körül, mikor a Ratkó gyerekek alacsonyabb bérekből tömegesen vonulnak még alacsonyabb nyugdíjba :( Anyósomon egy segíthet, ha még 2012 decemberben nyugdíjba vonulhat, most ezért szorítunk erősen.
Lakáshitel: igen, dotál az állam, máskülönben nem tudtunk volna lakást venni, én semmiképpen nem mertem volna deviza alapú hitelt felvenni. De már ez sincsen, olyanok a feltételek, amivel ma már mi sem tudnánk lakáshoz jutni, albérletbe pedig egy gyereknél többet nem mertünk volna vállalni.
A karácsonyra hitelből TV-t, sajnos igazad van, de én úgy látom, ez a nálunk idősebb generáció sajátja, vagy tévedek? Azoké, akik még abban a rendszerben lettek felnőttek, ahol nem kellett pénzügyekben gondolkodni.
Minimálbér felemelése: ez olyan gazdasági probléma, amit nem tanultam, nem értek hozzá, de azt hiszem, tényleg időszerű lenne, mert ha senki nem kezdi el, akkor a lejtőn nincsen megállás, tényleg jön a tömeges elszegényedés. Valahogy a fekete/szürke gazdaság kifehérítése is ide tartozik, saját szememmel látom, milyen járulékterhei vannak egy kisvállalkozásnak, férjemék ketten vannak, de van egy szint, ami fölé nem emelhetik a fizujukat, mert nem tudják kitermelni.
Végre nem egymás mellett beszélünk, köszönöm :) Jól esik, ha ilyen blogokban egymáshoz közeledő álláspontok, érvek, ellenérvek és azoknak mérlegelése is jelen van, szerintem és sajnos, ez is ritka.
A nyugdíjjal most pont az a bajom (én is maradtam MNYP tag) hogy a mi generációnknak jellemzően majd segítenie kell a szülei generációját, mert azon szülők, akik közalkalmazottként mennek nyugdíjba 2013-tól, azok nem fognak tudni a nyugdíjukból megélni. De ezt csak azok tehetik meg, akik az átlagnál jóval jobban keresnek, és tényleg félek attól, mi lesz 2015 körül, mikor a Ratkó gyerekek alacsonyabb bérekből tömegesen vonulnak még alacsonyabb nyugdíjba :( Anyósomon egy segíthet, ha még 2012 decemberben nyugdíjba vonulhat, most ezért szorítunk erősen.
Lakáshitel: igen, dotál az állam, máskülönben nem tudtunk volna lakást venni, én semmiképpen nem mertem volna deviza alapú hitelt felvenni. De már ez sincsen, olyanok a feltételek, amivel ma már mi sem tudnánk lakáshoz jutni, albérletbe pedig egy gyereknél többet nem mertünk volna vállalni.
A karácsonyra hitelből TV-t, sajnos igazad van, de én úgy látom, ez a nálunk idősebb generáció sajátja, vagy tévedek? Azoké, akik még abban a rendszerben lettek felnőttek, ahol nem kellett pénzügyekben gondolkodni.
Minimálbér felemelése: ez olyan gazdasági probléma, amit nem tanultam, nem értek hozzá, de azt hiszem, tényleg időszerű lenne, mert ha senki nem kezdi el, akkor a lejtőn nincsen megállás, tényleg jön a tömeges elszegényedés. Valahogy a fekete/szürke gazdaság kifehérítése is ide tartozik, saját szememmel látom, milyen járulékterhei vannak egy kisvállalkozásnak, férjemék ketten vannak, de van egy szint, ami fölé nem emelhetik a fizujukat, mert nem tudják kitermelni.
A Való Világ helyett legközelebb kérem élőben közvetíteni a Fidesz-KDNP közös frakcióülést. Móka, kacagás, ki és beszavazósó, sms-ben dönthetnének az Zemberek, megadjuk-e a szót Semjén Zsoltnak, vagy Lázár "Audi S8" Jani kihívja-e egy gyorsulási versenyre…..
A nagy felháborodásnak engedve a BBC és a Top Gear alkotógárdája végül csak elnézést kért a mexikóiaktól azért, mert a hétvégi adásban lustának és kövérnek nevezte a mexióiakat, akik ráadásul állandóan finganak. Illetve egy mexióki sportkocsiról mondták, hogy pont olyan,…..
veron3
2011.02.04 16:52:20
veron3
2011.02.04 18:24:41
@placcs: én baromira nem lennék, ha ismernéd a műsort, Te sem :)
Ma lehet utoljára jelezni a magánnyugdíj-pénztárakban, ha valaki nem kíván visszalépni az állami rendszerbe és apanázsát továbbra is magánkezekben akarja fialtatni. Számos elemzés látott napvilágot az elmúlt hetekben arról, hogy kinek, milyen körülmények között…..
veron3
2011.02.01 09:08:52
@lanyi:
Lassan mondom, hátha akkor megérted:
a MNYP-ben maradók
jelenleg lemondtak az állami nyugdíjról
DE ENNEK ELLENÉRE
vonják a bruttó bérük 24%-át a mostani és leendő nyugdíjasok számára.
Azaz gondoskodunk továbbra is nagyiról, apuról, anyuról és Rólad. Meg öngondoskodunk magunkról.
Lehet csendben maradni.
Lassan mondom, hátha akkor megérted:
a MNYP-ben maradók
jelenleg lemondtak az állami nyugdíjról
DE ENNEK ELLENÉRE
vonják a bruttó bérük 24%-át a mostani és leendő nyugdíjasok számára.
Azaz gondoskodunk továbbra is nagyiról, apuról, anyuról és Rólad. Meg öngondoskodunk magunkról.
Lehet csendben maradni.
veron3
2011.02.01 09:18:34
@valasz a KE-nek:
A "hülyeséget" innen vettem:
www.privatnyugdij.hu/nyugdijszamitas.php
Tömören:
* 2007.december 31-ig a nettó, azaz SZJA-val csökkentett átlagjövedelem 80%-a volt,
* 2008.január 1-től ez az elméleti nettó,azaz JÁRULÉKOKKAL ÉS SZJA-val csökkentett átlagjövedelem 80%-a lett,ami
* 2013.január 1-től a bruttó átlagjövedelem 48,8%-a lesz!
Ezt adta ki az a kalkulátor is, amit a MNYP-k is csináltak.
A "hülyeséget" innen vettem:
www.privatnyugdij.hu/nyugdijszamitas.php
Tömören:
* 2007.december 31-ig a nettó, azaz SZJA-val csökkentett átlagjövedelem 80%-a volt,
* 2008.január 1-től ez az elméleti nettó,azaz JÁRULÉKOKKAL ÉS SZJA-val csökkentett átlagjövedelem 80%-a lett,ami
* 2013.január 1-től a bruttó átlagjövedelem 48,8%-a lesz!
Ezt adta ki az a kalkulátor is, amit a MNYP-k is csináltak.
veron3
2011.02.01 18:36:00
@valasz a KE-nek:
Nem hozott rossz döntést. Ugye idén még gyűjtögeti az idejét, max. 1-1,5 év lesz, mikor "kiírta magát a rendszerből" Ha 2012 decemberében nyugdíjba mehet, megkapja a full nyugdíjat, plusz megmarad a MNYP pénze.
Ha meg csak 2013-ban tud nyugdíjba menni, akkor édes mindegy, hogy 63, vagy 44 ezer forintból fog éhen halni, viszont lesz pár millió, ami legalább egy darabig elég. Nekünk így is, úgy is támogatni kell őt, ha nem lesz meg a 40 éve 2012-ig. Mi ezt a férjem testvérével karöltve vállaljuk.
Egyszer már "kszámolták" hogy mennyi van neki abból, hogy 40 év jogosultsági idő után korhatárra tekintettel nélkül elmehessen nyugdíjba, de ugye a szakmunkás. Most beadta újra, most kérik a gyerekei születési anyakönyvijét, meg hogy mikor milyen jogcímen volt velük otthon. Ez decemberben nem kellett. Az is kedves, hogy 15 éve közalkalmazott, MÁK bérszámfejt, utal, de van egy év, természetesen 7 éve, pont a közepén, mikor nem találják az utána lévő befizetéseket. Tehát jogosultsági időbe beleszámít, de a bérébe nem, amiből a nyugdíjat számolják. Holott közalkalmazotti besorolás alapján tudni kéne, milyen bérrel számoljanak, max. bukta a 13. havit, meg az esetleges jutalmakat. Vajon hány közalkalmazott fog hasonlóan járni?
Ugye szakmunkásképzőben is volt munkakönyve, fizettek utána járulékokat, mégsem számít bele.
Ne mindegy, ez már szorosan nem is tartozik ide.
Nem hozott rossz döntést. Ugye idén még gyűjtögeti az idejét, max. 1-1,5 év lesz, mikor "kiírta magát a rendszerből" Ha 2012 decemberében nyugdíjba mehet, megkapja a full nyugdíjat, plusz megmarad a MNYP pénze.
Ha meg csak 2013-ban tud nyugdíjba menni, akkor édes mindegy, hogy 63, vagy 44 ezer forintból fog éhen halni, viszont lesz pár millió, ami legalább egy darabig elég. Nekünk így is, úgy is támogatni kell őt, ha nem lesz meg a 40 éve 2012-ig. Mi ezt a férjem testvérével karöltve vállaljuk.
Egyszer már "kszámolták" hogy mennyi van neki abból, hogy 40 év jogosultsági idő után korhatárra tekintettel nélkül elmehessen nyugdíjba, de ugye a szakmunkás. Most beadta újra, most kérik a gyerekei születési anyakönyvijét, meg hogy mikor milyen jogcímen volt velük otthon. Ez decemberben nem kellett. Az is kedves, hogy 15 éve közalkalmazott, MÁK bérszámfejt, utal, de van egy év, természetesen 7 éve, pont a közepén, mikor nem találják az utána lévő befizetéseket. Tehát jogosultsági időbe beleszámít, de a bérébe nem, amiből a nyugdíjat számolják. Holott közalkalmazotti besorolás alapján tudni kéne, milyen bérrel számoljanak, max. bukta a 13. havit, meg az esetleges jutalmakat. Vajon hány közalkalmazott fog hasonlóan járni?
Ugye szakmunkásképzőben is volt munkakönyve, fizettek utána járulékokat, mégsem számít bele.
Ne mindegy, ez már szorosan nem is tartozik ide.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az elmúlt héten ez kétszer is előfordult. Mindkétszer a szerencsén múlott, hogy az elrántott kormány nem okozott durva balesetet. Ez egy 50km/h-val haladó autósnak, aki ugye a sebességkülönbség miatt gyorsan közeledik a biciklisre, infarktusközeli élmény. Mert ha nincsen hova menekülni, akkor könnyű elcsípni a hátsó kereket még satufék esetén is :(
A rémálmom az, hogy egyszer egy ilyen biciklist csapok el. Múlt héten majdnem megtörtént, szerencse, hogy már elkezdtem a kikerülést, de másodperc törtrészén múlt.