Adatok
priszcilla
20 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egyszer egy Portfóliós, elektronikus tőzsdei kereskedelemről szóló előadáson hallottam ezt a mondatot. Mindig legyenek koncepcióink, de soha ne legyenek prekoncepcióink. Az előadó azt akarta mondani, hogy mindig tudjuk, hogy mit várunk a piactól, és ennek megfelelően vegyük fel a…..
priszcilla
2013.06.18 15:54:20
Igen, pl. úgy is észre lehet venni hogy bukik a koncepció, hogy nem látszik az út, hogy valóban haladnánk a kitűzött cél felé :). Talán ez a legegyszerűbb mód! Nem?
A címmel némileg ellentmondásosan, nem egy krízishelyzetet szeretnék elemezni, hanem egy kérdéskört járnék körbe, amelyről saját gondolataimat, és tapasztalataimat osztom meg. A blog egy szubjektív műfaj, így itt is az én saját gondolataim, értékeim, véleményeim fognak…..
Tudományos Diák Köri Dolgozat Várnagy Priszcilla …..
A magyar felsőoktatás önállóságra neveli a diákot. Szívósságára és találékonyságára bízza, miként vegye fel a versenyt külföldi versenytársaival úgy, hogy egyetemi évei alatt sokszor éppen a korszerű eszközökkel és a szakterülete gyakorlatban fontos kérdéseivel nem…..
Mi, a parlamenti pártok ifjúsági szervezeteinek képviselői azt gondoljuk, szükség van konstruktivitásra az oktatáspolitikában annak érdekében, hogy országunk az oktatást érintő legfontosabb mutatók tekintetében végre fejlődésnek induljon. "Nem dughatjuk…..
Kedden volt a konferencia. Nagyon sok (csak) pozitív visszajelzést kaptam, aminek nagyon örültem, bár én azért levontam a következtetéseket, hogy legközelebb mire kell jobban figyelni - eléggé maximalista vagyok. Na de ez még az első volt, amit életemben szerveztem - és nem az…..
Az iskolai szelekció megfékezéséhez nem nonszensz módon a személyes szabadság korlátozására, hanem éppen hogy az ellenkezőjére, annak a megfékezésére van szükség, hogy ma a társadalom nagyobb része nem választhatja meg szabadon iskoláját, mert az iskola akarja szabadon…..
Alig pár nap telt el Hiller István örömteli bejelentésétől, miszerint a PIRLS nevezetű szövegértési teszten 45 ország közül az ötödik helyen végeztünk,( lám-lám, nemcsak a gyászos emlékű PISA teszt van, azóta eltelt pár év, és rengeteg reform, nemhiába, a…..
Minden út az elején indul... az enyém 15 évesen a beteg-ágyamból...Ez volt ugyanis az első pillanat, amikor úgy istenigazán elgondolkoztam azon, hogy mit akarok kezdeni az életemmel, ha már van nekem egy olyan. Apámtól azt hallottam amióta az eszemet tudom, hogy ha valaki valamit…..
priszcilla
2007.12.04 00:34:57
Akkor, hogyha nem járnánk nyitott szemmel, és nem olvasnánk szakirodalmat, megjegyezhetnénk, hogy ejha, milyen nagyon okosak ezek a magyar kisgyerekek: az iskolában ötödikes korukra már lazán dobálóznak latin kifejezésekkel és nehezen kiejthető szakszavakkal, sokszor orvosokat,…..
A színfalak mögött néha nem könnyű. Honnan is kezdjem.... Azt már írtam, hogy az Új Generációs oktatási munkacsoporttal elkezdtük elemezni különböző országok oktatási rendszereit. Végig a fejemben volt, hogy ha már ezt csináljuk, akkor jó lenne eköré egy konferenciát is…..
Tegnap megtört a jég, és teljesült régi vágyam: a Fidelitas oktatási kabinetjének vezetőjével már-már baráti módon elbeszélgettünk egy-egy fagyi mellett közös céljainkról. Bármilyen különleges is volt az a fagylalt, nem az volt a legkülönlegesebb, hanem hogy ezt…..
... Engem legalábbis :) Pörgés -nyár vége felé én már erre vártam, hát most megkaptam! Igazából ami nagyon elgondolkoztató, az az, hogy amilyen feladatokat ősztől bevállaltam, azoknak még csak egy része indult be, és én már most is érzem, hogy bizony viszek súlyt... Nem…..
Vajon hány ember tudja ma Magyarországon, hogy mi kell neki ahhoz, hogy boldognak és kiegyensúlyozottnak érezze magát? Hányan ismerik fel a lehetőségeiket? (Egyáltalán hányan keresik őket?) Hányan tűznek ki célokat maguk elé? És hányan mernek lépni is a céljaik megvalósítása…..
Pszichológiát tanulok. Akinek ezt először említem, dermedten összerezzen, és olyan hangokat hallat, melyek határozottan a következő hangsorra emlékeztetnek a leginkább: "Jujj, akkor te belém látsz? Máris megvan a diagnózis?" - Viszont aki ezt mondja, az nem tudja, hogy a…..
Percre pontosan érkezik a civil kurázsi, ilyen ország vagyunk mi, öntudatos, kreatív és mégis fegyelmezett polgárok hazája. Kálmán László beletrafált a tizenhat óra nullanullába, beattacsolta népszavazási kérdéseit, és mindezt pont olyan függetlenül és önállóan, mint ahogy…..
priszcilla
2007.07.14 23:13:18
Tényleg jól hangzik, hogy aki agyilag nem jut el odáig, hogy ha apuka a kertben van, akkor nincs a házban, és meg tudja mondani, hogy mi magyarország fővárosa és mit jelent az a szó, hogy vény, akkor az ne is szavazzon, de tényleg itt lép életbe az a pszichológiai törvény, hogy a kampányokban az okosak majd megmondják, hogy 1es igen, 2es nem, 3as igen, 4es nem, csak nehogy elvétse szegény a sorrendet :)
Valamit ki kellene már találni megoldásként, hogy lehet kezelni az emberi természetet, mert hiába tanulok pszichológiát, ebben a kérdésben az sokat nem visz előre (hogy ez a demokráciában hogyan jelenik meg, annak egy szeletéről épp most írtam postot: www.tanulmanyut.blog.hu)
Valamit ki kellene már találni megoldásként, hogy lehet kezelni az emberi természetet, mert hiába tanulok pszichológiát, ebben a kérdésben az sokat nem visz előre (hogy ez a demokráciában hogyan jelenik meg, annak egy szeletéről épp most írtam postot: www.tanulmanyut.blog.hu)
Mostanában többször elképzeltem a szituációt, már csak azért is, mert néha bizony megesik, hogy találkozom egy volt osztálytársammal, egy régi vagy új ismerősömmel, aki megkérdezi, hogy na mi újság velem, milyen tervekkel indulok neki a jövőnek... És húzom be azt amim van,…..
Az biztos, hogy kemény ez a téma, felvállalása rengeteg érdeket sért, és nagyon könnyű félreérteni. Azért én mégis veszem a bukósisakom, és belevágok: innen nem tűnik zsákutcának.Bátorságot mindehhez pl. az ad, hogy éppen jövök a "drogprevenció és…..
Nem tartozom azok közé, akik csak skandálják, hogy a politika romlott, és hogy előrejutni csak akkor lehet, ha ahhoz olyan kapcsolataid is vannak. Bár bizonyára ez így igaz - azoknak, akik ebben hisznek. És sokan vannak. De vajon mi generálja ezt a folyamatot? Ha ugyanis elhisszük,…..
Mondjuk azt sokan, hogy jön egy nagy szörny és bekebelezi a Földet. Ja nem, csak a magyarokat és először csak a gyerekeket. Vagy mégsem? De még mielőtt belelovallnánk ebbe magunkat, érdemes lenne megnézni, hogy az a hatalmas nagy ellenvéleményáradat, ami megtámadta az országot a…..
Miért csökevényesedik el a kommunikációnk? Hát nem biztos hogy a Net miatt. Vagy nem ilyen közvetlenül. Percekkel ezelőtt még hatalmas elánnal és lelkesedéssel akartam elkezdeni püfölni a klaviatúriát azzal a szent meggyőződéssel, hogy én most kipötyögöm magamból, hogy…..
...Az például az, hogy lehet-e néha máshogy szavazni egy frakcióban mint a többség? Ebben nagyon nem normális módon gondolkozom, azt hiszem, hogy lehet. Valami nagyon utópisztikus képem van a politikáról, amit még én magam is belátok, hogy egyelőre nem állja meg a…..
priszcilla
2007.05.04 10:13:16
Bősz boszi!
Az interkatív táblákról majd akkor írok egy posztot én is, mert szerintem sok infó elveszik, amiről az emberek nem tudnak, pedig ezeket is figyelembe kell venni ítéletalkotáskor.
Egyébként az alacsony osztálylétszámok valóban jót tesznek a gyerekeknek és a tanároknak, de inkább a személyiségfejlődésükben (ami egy eszméletlen fontos szempont). Viszont én azt mondanám, hogy nem ezen áll vagy bukik a dolog. Meg lehet nézni jópár külföldi statisztikát: A diákok teljesítménye és a PISA felmérések eredményei nem kifejezetten az osztály létszámától függenek, a legtöbb ilyen mutató tekintetében alulmúljuk az OECD országok átlagát ( www.oecd.org/dataoecd/44/35/37376068.pdf 54.o). A tanár-diák kölcsönhatás nem elsősorban az osztály létszámától, hanem az egy tanár felelősségi körébe tartozó osztályok illetve diákok számától; a tanított tantárgytól; a tanár tanítással és egyéb kötelezettségekkel telő idejének arányától; a diákok osztályon belüli csoportosításától, valamint a közös (teamben való) tanítás gyakorlatától is függ.
Szerinted hogyan fogja a centralizálás négyzetére emelni a problémákat?
Az interkatív táblákról majd akkor írok egy posztot én is, mert szerintem sok infó elveszik, amiről az emberek nem tudnak, pedig ezeket is figyelembe kell venni ítéletalkotáskor.
Egyébként az alacsony osztálylétszámok valóban jót tesznek a gyerekeknek és a tanároknak, de inkább a személyiségfejlődésükben (ami egy eszméletlen fontos szempont). Viszont én azt mondanám, hogy nem ezen áll vagy bukik a dolog. Meg lehet nézni jópár külföldi statisztikát: A diákok teljesítménye és a PISA felmérések eredményei nem kifejezetten az osztály létszámától függenek, a legtöbb ilyen mutató tekintetében alulmúljuk az OECD országok átlagát ( www.oecd.org/dataoecd/44/35/37376068.pdf 54.o). A tanár-diák kölcsönhatás nem elsősorban az osztály létszámától, hanem az egy tanár felelősségi körébe tartozó osztályok illetve diákok számától; a tanított tantárgytól; a tanár tanítással és egyéb kötelezettségekkel telő idejének arányától; a diákok osztályon belüli csoportosításától, valamint a közös (teamben való) tanítás gyakorlatától is függ.
Szerinted hogyan fogja a centralizálás négyzetére emelni a problémákat?
A tenni nem akarás csak kritizálás az éppen azon kevés tulajdonságok egyike, amit nagyon nem bírok a magyar szellemiségben. Annyira jó lenne ha végre ráeszmélnénk, hogy ahhoz, hogy valami változzon, semmi mást csak Tenni kell. De azt már nagyon kellene végre.Erre tök jó példa: A…..
Ez a videó szerintem azt szeretné magyarázni , hogy az állam is csak egy erőszakszervezet. Az ország egy része rákényszeríti a többiekre a saját akaratukat.Többen nem értik, hogy hogyan tudok támogatni háborúkat, és közben ellenezni az államot. Erről egy…..
Hitről, halálról, Jézusról. Őszinte, feltáró jellegű. Sine ira et studio. Bántó szándék nélkül, eredetileg az El Mondo című underground keresztény újság számára készült. Viszonylag hosszú, úgyhogy itt egy nyomtatható változat (kommentek nélkül). Nem szoktam ingyen…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz