Regisztráció Blogot indítok
Adatok
priszcilla

20 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egyszer egy Portfóliós, elektronikus tőzsdei kereskedelemről szóló előadáson hallottam ezt a mondatot. Mindig legyenek koncepcióink, de soha ne legyenek prekoncepcióink. Az előadó azt akarta mondani, hogy mindig tudjuk, hogy mit várunk a piactól, és ennek megfelelően vegyük fel a…..
                    Tudományos Diák Köri Dolgozat                                         Várnagy Priszcilla …..
A magyar felsőoktatás önállóságra neveli a diákot. Szívósságára és találékonyságára bízza, miként vegye fel a versenyt külföldi versenytársaival úgy, hogy egyetemi évei alatt sokszor éppen a korszerű eszközökkel és a szakterülete gyakorlatban fontos kérdéseivel nem…..
Tanulmány sugárút 9. Nyilatkozat 2007.12.31 15:58:00
    Mi, a parlamenti pártok ifjúsági szervezeteinek képviselői azt gondoljuk, szükség van konstruktivitásra az oktatáspolitikában annak érdekében, hogy országunk az oktatást érintő legfontosabb mutatók tekintetében végre fejlődésnek induljon. "Nem dughatjuk…..
Kedden volt a konferencia. Nagyon sok (csak) pozitív visszajelzést kaptam, aminek nagyon örültem, bár én azért levontam a következtetéseket, hogy legközelebb mire kell jobban figyelni - eléggé maximalista vagyok. Na de ez még az első volt, amit életemben szerveztem - és nem az…..
Az iskolai szelekció megfékezéséhez nem nonszensz módon a személyes szabadság korlátozására, hanem éppen hogy az ellenkezőjére, annak a megfékezésére van szükség, hogy ma a társadalom nagyobb része nem választhatja meg szabadon iskoláját, mert az iskola akarja szabadon…..
priszcilla 2007.12.01 04:05:27
Köszönöm a hozzászólásod, és mondom, semmiképpen sem akarom, hogy a valódi kérdés, hogy miként tudjuk az általános iskolai szegregációt csökkenteni, elsikkadjon! Ezért is álltam elő javaslatokkal. Ezzel ugyanakkor nem tekinteném a témát lezártnak, és ha valaki, én biztos támogatom az érdemi vitákat. Mit szólnál, ha kezdeményeznénk egy ilyet?
Egyébként én ebben a kérdésben azt gondolom, az igenis korlátozza a szabadságjogokat, ha nem lehet az iskolát megválasztani. Nem azért, mert valahova beengedik a gyereket, hanem azért, mert valahova nem engedik be. Lehet, hogy 80% ma is a körzetébe tartozó iskolába jár, de azért azt a 20%-kot sem kellene figyelmen kívül hagyni, aki viszont nem. Azért lenne jó inkább küzdeni, hogy ne is akarjanak máshova járni, ne érje meg! Legyen minden iskola közel hasonló színvonalú, és a romáktól, mint népcsoporttól ne féljenek.
Mellesleg azt nem értem, hogy ha az nem probléma, hogy nem tudnak a szülők arról, hogy hátrányos helyzetű gyerekeiket a körzetüknek megfelelő iskolákba automatikusan felveszik, akkor az lenne igaz, hogy minden körzetből minden iskolába jelentkeznek roma kisgyerekek is, tehát teljesen fölösleges lenne elvinni a gyereket egy másik iskolába.
Persze, oké, bizonyos településeken sokkal nagyobb arányban laknak romák, mint más településeken. De hát azt sem lehet megszabni, hogy márpedig régiókból ne lehessen elköltözni. Márpedig ha ezt nem lehet törvényileg szabályozni (legalábbis remélem nem akarjuk), akkor ha azt szabályozzuk, hogy melyik iskolából nem lehet eljönni, akkor majd elköltözik az egész család, és akkor tényleg létrejönnek a "tiszta" roma települések. Legalábbis van rá esély. Ezért gondolom, a korlátozás sosem vezet a megfelelő belátáshoz. Márpedig nekünk az lenne a cél, hogy a társadalom belássa, a roma kisgyerek éppolyan ember, mint mindenki más, számos értékkel, és azzal csak nyer az ő gyereke, ha többféle nézőpontot és kultúrát megismer. Ezért kellene arra helyezni nagy hangsúlyt, hogy hogyan lehet bemutatni a roma kultúra értékeit, hogyan lehet olyan projekteket létrehozni, melyben roma és nem roma gyerek ugyanazért küzd - pszichológiai kísérletek és vizsgálatok azt mutatták ki, hogy a negatív sztereotípiák megváltozásában egyedül ez a módszer bizonyult tartósan hatásosnak. Ezért azt gondolom, hogy ha hosszú idő is, mire hat, mégiscsak ezt kellene alkalmaznunk, támogatnunk. A körzetesítés szerintem tüneti kezelés, nem az okot szünteti meg: nem azért járnak egy iskolába a gyerekek, mert belátják, hogy ez semmiképpen sem hátrány, hanem azért, mert megszabják nekik, hogy kell. Amit pedig az ember kényszerből csinál, annak hasznát nem szokta belátni...
Fels(ül)ő - oktatás Felmérések 2007.12.08 11:48:00
  Alig pár nap telt el Hiller István örömteli bejelentésétől, miszerint a PIRLS nevezetű szövegértési teszten 45 ország közül az ötödik helyen végeztünk,( lám-lám, nemcsak a gyászos emlékű PISA teszt van, azóta eltelt pár év, és rengeteg reform, nemhiába, a…..
Minden út az elején indul... az enyém 15 évesen a beteg-ágyamból...Ez volt ugyanis az első pillanat, amikor úgy istenigazán elgondolkoztam azon, hogy mit akarok kezdeni az életemmel, ha már van nekem egy olyan. Apámtól azt hallottam amióta az eszemet tudom, hogy ha valaki valamit…..
Akkor, hogyha nem járnánk nyitott szemmel, és nem olvasnánk szakirodalmat, megjegyezhetnénk, hogy ejha, milyen nagyon okosak ezek a magyar kisgyerekek: az iskolában ötödikes korukra már lazán dobálóznak latin kifejezésekkel és nehezen kiejthető szakszavakkal, sokszor orvosokat,…..
A színfalak mögött néha nem könnyű. Honnan is kezdjem.... Azt már írtam, hogy az Új Generációs oktatási munkacsoporttal elkezdtük elemezni különböző országok oktatási rendszereit. Végig a fejemben volt, hogy ha már ezt csináljuk, akkor jó lenne eköré egy konferenciát is…..
Tegnap megtört a jég, és teljesült régi vágyam: a Fidelitas oktatási kabinetjének vezetőjével már-már baráti módon elbeszélgettünk egy-egy fagyi mellett közös céljainkról. Bármilyen különleges is volt az a fagylalt, nem az volt a legkülönlegesebb, hanem hogy ezt…..
... Engem legalábbis :) Pörgés -nyár vége felé én már erre vártam, hát most megkaptam! Igazából ami nagyon elgondolkoztató, az az, hogy amilyen feladatokat ősztől bevállaltam, azoknak még csak egy része indult be, és én már most is érzem, hogy bizony viszek súlyt... Nem…..
Vajon hány ember tudja ma Magyarországon, hogy mi kell neki ahhoz, hogy boldognak és kiegyensúlyozottnak érezze magát? Hányan ismerik fel a lehetőségeiket? (Egyáltalán hányan keresik őket?) Hányan tűznek ki célokat maguk elé? És hányan mernek lépni is a céljaik megvalósítása…..
Pszichológiát tanulok. Akinek ezt először említem, dermedten összerezzen, és olyan hangokat hallat, melyek határozottan a következő hangsorra emlékeztetnek a leginkább: "Jujj, akkor te belém látsz? Máris megvan a diagnózis?" - Viszont aki ezt mondja, az nem tudja, hogy a…..
Mostanában többször elképzeltem a szituációt, már csak azért is, mert néha bizony megesik, hogy találkozom egy volt osztálytársammal, egy régi vagy új ismerősömmel, aki megkérdezi, hogy na mi újság velem, milyen tervekkel indulok neki a jövőnek... És húzom be azt amim van,…..
Mondjuk azt sokan, hogy jön egy nagy szörny és bekebelezi a Földet. Ja nem, csak a magyarokat és először csak a gyerekeket. Vagy mégsem? De még mielőtt belelovallnánk ebbe magunkat, érdemes lenne megnézni, hogy az a hatalmas nagy ellenvéleményáradat, ami megtámadta az országot a…..
...Az például az, hogy lehet-e néha máshogy szavazni egy frakcióban mint a többség? Ebben nagyon nem normális módon gondolkozom, azt hiszem, hogy lehet. Valami nagyon utópisztikus  képem van a politikáról, amit még én magam is belátok, hogy egyelőre  nem állja meg a…..
priszcilla 2007.05.04 10:13:16
Bősz boszi!

Az interkatív táblákról majd akkor írok egy posztot én is, mert szerintem sok infó elveszik, amiről az emberek nem tudnak, pedig ezeket is figyelembe kell venni ítéletalkotáskor.

Egyébként az alacsony osztálylétszámok valóban jót tesznek a gyerekeknek és a tanároknak, de inkább a személyiségfejlődésükben (ami egy eszméletlen fontos szempont). Viszont én azt mondanám, hogy nem ezen áll vagy bukik a dolog. Meg lehet nézni jópár külföldi statisztikát: A diákok teljesítménye és a PISA felmérések eredményei nem kifejezetten az osztály létszámától függenek, a legtöbb ilyen mutató tekintetében alulmúljuk az OECD országok átlagát (
www.oecd.org/dataoecd/44/35/37376068.pdf 54.o). A tanár-diák kölcsönhatás nem elsősorban az osztály létszámától, hanem az egy tanár felelősségi körébe tartozó osztályok illetve diákok számától; a tanított tantárgytól; a tanár tanítással és egyéb kötelezettségekkel telő idejének arányától; a diákok osztályon belüli csoportosításától, valamint a közös (teamben való) tanítás gyakorlatától is függ.

Szerinted hogyan fogja a centralizálás négyzetére emelni a problémákat?
priszcilla 2007.05.05 00:36:44
Hella, ha én döntöshozó lennék, én sok újítást vezetnék be, épp ezért senki sem mondta, hogy én egyet értek mindennel, amit megszavaznak. Sőt. Szerintem sokkal nagyobb arányban van szükség fejlesztő pedagógusokra és iskolapszichológusokra egy teljesen más feladatkörrel mint manapság, szükség lenne egy folyamatos szupervizióra a tanároknak hogy mentálhigiénésen folyamatosan jó állapotban lehessenek, és egy tanárra kevesebb osztályt osztanék ahol csak lehet, és a projekt-szerű munkákat és a témahetek elterjedését szorgalmaznám - amikor viszont egy osztállyal elég sokat kellene foglalkozni, viszont cserébe könnyebb lenne rájuk hangolódni. Csak hogy egy két dolgot mégis megemlítsek. Nem (csak) a mennyiségre, hanem a minőségre szeretnék figyelni.
És még annyit, hogy hozzátettem kettőt: a diákok osztályon belüli csoportosítását, és a közös (teamben való) tanítás gyakorlatát is, mert akkor, ha egy 30 fős osztályban csoportokban teammunka folyik, az sokkal többet ér, mint egy 19 fős osztályban hallgatni a tanár előadását. Szóval szerintem ezt is fontos megemlíteni azért.

Hogy milyen órai tanításon kívüli feladata van egy tanárnak? Nem tudom ide sorolod-e de alaposan felkészülni az óráira, a diákoknak biztosítani a személyre szóló visszajelzést munkájukról, ha szükséges, elbeszélgetni velük a szünetben, kapcsolatot tartani az osztályfőnökkel és tapasztalatot cserélni és közben lépést tartani a fejlődő világgal. Most hirtelen egyszerre enyni jutott eszembe. Miért?
A tenni nem akarás csak kritizálás az éppen azon kevés tulajdonságok egyike, amit nagyon nem bírok a magyar szellemiségben. Annyira jó lenne ha végre ráeszmélnénk, hogy ahhoz, hogy valami változzon, semmi mást csak Tenni kell. De azt már nagyon kellene végre.Erre tök jó példa: A…..
Ez a videó szerintem azt szeretné  magyarázni , hogy az állam is csak egy  erőszakszervezet. Az ország egy része rákényszeríti a többiekre a saját akaratukat.Többen nem értik, hogy hogyan tudok támogatni háborúkat, és közben ellenezni az államot. Erről egy…..
w Légy ostoba! 2007.04.27 04:00:00
Hitről, halálról, Jézusról. Őszinte, feltáró jellegű. Sine ira et studio. Bántó szándék nélkül, eredetileg az El Mondo című underground keresztény újság számára készült. Viszonylag hosszú, úgyhogy itt egy nyomtatható változat (kommentek nélkül). Nem szoktam ingyen…..
priszcilla 2007.04.27 04:47:21
:) Ez jó, de szerintem a vallás, de ne is vallást mondjunk hanem spirituális síkot, nem feltétlenül antropomorf. És nekem az a hipotézisem (amit ugyan tesztelni mégsem fogok, szóval akkor nem is hipotézis), hogy nem maguk a történetek az érdekesek. Nem az a lényeg, hogy megváltott itt minket valami embernek kinéző csodalényvagyufóvagymi a Nagy Valamitől.

A spirituális sík a nevében is benne van, egy elvont fogalom. Olyan, mint egy művészeti alkotás. Vannak emberek, akiknek a mondanivalója túl magasan van ahhoz, hogy megértsék. Ők egyszerűsíteni fogják egész addig, amíg a lényeg kiveszik belőle és megmarad a köntös. Merthogy az megmarad, mert valljuk be, nem arról híres a világ hogy észkombájnok népesítették be. Szóval elkezdenek arról beszélni, hogy ki szerint milyen színű ez a köntös, és ez lesz az ember tragédiája, az az egy betű. Én nem gondolkoznék azon hogy kit miért feszítettek keresztre.

Ugyanakkor vannak olyan síkok amiken igenis hosszasan lehet gondolkozni. Ugyan Huxleyról nem gondolom hogy nagy keresztény, de néha nekem a spiritualitás határait pedzegeti a más tudatállapotában leírt gondolatfoszlányaival. Az ilyen és ehhez hasonlóakból pedig le lehet vonni a mindennapi életben használható következtetéseket...

Egyébként ha másért nem, azért is megérné még ezen gondolkozni, mert ha így teszel, és kiderülne hogy nem volt min, az nem derül ki.