Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Esőfelhő

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mostani mezőny legalább fele, de lehet, hogy a kétharmada nevetve lenne világbajnok a nyolcvanas vagy a kilencvenes években? Vélemények az azonos című írásunkról...
Esőfelhő 2010.11.03 11:12:11
Szeintem kár a régi versenyekkel összehasonlítani, mivel 80-as évekből úgyse emlékszünk az unalmas versenyekre, csak arra, hogy XY mekkorákat meccselt. Ettől még ma peresze nem lesz izgalmasabb az F1.

Sajnos minden sportban, ahova sok pénz kerül előbb-utóbb előtérbe kerül a szervezett, profi munka. Ez viszont nem látványos. Győzni akarnak, tehát előre szimulálják a versenyt, optimalizálják a gumik kopását, a motor élettartamát, mindent, amit csak tudnak. És mivel szép nagy számítógépek ezt tudják is számolni, ezért meglepetés se nagyon vannak. A versenyzők meg szintén profik és végrehajtják a győztes taktikát. És ők is tudják, hogy kár hősködni, ha győzni akarnak igenis be kell tartani az utasításokat. Ha belegondolunk, hasonló a dolog a profi boxban is. Ali idejében volt harc, most meg...
Szerintem hiába próbálnak technika szabályzásával eredményt elérni, mivel bármit is engedélyeznek vagy tiltanak az csak a köridőkre lesz hatásos, az pedig csak egy változó a verseny szimulációban. Ha nem lennének korlátozások, akkor se lenne különösebben más a verseny képe. Pláne így tesztkorlátozással meg spórolással, mivel egy-egy jó szezon eleji ötlet már egész idényre borítékolhatja a versenyeredményt, ld. tavaji Brawn sikerek.

Szóval sajnos egyáltalán nem jók a kilátások... Viszont nem véletlen hoztam fel a boxot példának, ugyanis lehet megoldás. Felhoznám pl. a K1-et, ami tagadhatatlanul jóval élvezetesebb egy profi boxmeccsnél. Egyrészt nagyobb lehetőségek a versenyzők eszköztárában, másrészt ügye 3 menet. Nincs taktikázás, spórolás, kivédekezés. Szerintem F1-ben is ez kéne. Egyrészt legyen újra év közbeni fejlesztés, gumik terén is. Másrészt rövidebb, de sokkal inkább mindent bele jellegű versenyek. Szerintem ha van folyamatos fejlesztés, akkor kényletenek mindig a legújabb technikát bevetni és ezért nem is tudják úgy kiszámolni, vajon mennyi idő alatt fog elkopni pl az új extra-extra lágy gumi az új hátsó szárnnyal.
Ezzel persze nagyon ellentmond a jelenlegi olcsó F1-et elvel. Szóval maradnak az unalmas versenyek és a remény, hogy csak esik egy kis eső verseny közben :)
Belsőség Határ a csillagos ég? 2009.04.16 14:49:00
Somi barátom pár fotója indította el a gondolatlavinát, amely végül is ezen poszt megírásához vezetett. Nem csoda, egy Bugatti Veyron mindig megmozgatja az ember fantáziáját. Ferdinand Piëch valóra vált lázálma mind a mai napig megosztja az autós társadalmat, ha nem magát a…..
Esőfelhő 2009.04.17 13:56:38
Én úgy látom, hogy Bugatti névvel más esélyük nem is volt, mint ezt összehozni. Sportkocsnak ott a Lambo, mint belső konkurencia. És ha annál exotikusabbat akarnak, akkor meg a pl. Pagani csodáival kellene versenyre kellni, szintén nem egyszerű feladat. Elegáns és stílusos GT-ből ott az Aston, a Bentley, a Maserati, mellettük nehéz labdába rúgni. Hát csináltak egy roppant exkluzív kocsit, feleslegesen sok erővel, hogy legyen mi megkülönbözteti más roppat exkluzív kocsiktól.

Nekem ami miatt kissé ellenszenves, az a fejlesztését övező izzadtságszag és erőlködés. Több évet csúszott, közben arra hivatkoztak, hogy túlmelegszik a motor, hogy nem bírja a gumi, miközben számos példát látunk ilyen teljesítményű és sebességű kocsikra (az említett Callaway Sledgehammer, Skyline-okból is vannak 1000 le felettiek, Viperből is vannak, ha jól tudom), azok valahogy könnyebben megoldották. Aztán ott az aerodinamika. Legjobb tudomásom szerint álló helyzetben át kell kapcsolni nagysebességű üzemmódba... És ha nem abba vagyunk, akkor egy óriási vasalódeszka emelkedik ki a kocsiból, hogy ne essen le az útról. Egy Enzoban ennél azé' kifinomultabb megoldások vannak, de egy nem túl friss Mitsubishi 3000gt-ben is. Mondjuk a Veyron fékszárnyas fékezése tetszik :)
Aki meg tartósságot említ, az meg vajh honnan tudja, hogy mennyit kell szervízelni?

Számomra ez egy derék munka, de semmi egyéb. Nem látom benne a zsenialitást, az öteltességet, azt, hogy valami igazán különlegeset alkottak volna. Ettől persze még jó kocsi :) Kíváncsi vagyok, hogy 40 év múlva a gyűjtők vajon többet adnak majd a Veyronért, mint mondjuk egy Zondáért.