Adatok
Esőfelhő
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A mostani mezőny legalább fele, de lehet, hogy a kétharmada nevetve lenne világbajnok a nyolcvanas vagy a kilencvenes években? Vélemények az azonos című írásunkról...

Somi barátom pár fotója indította el a gondolatlavinát, amely végül is ezen poszt megírásához vezetett. Nem csoda, egy Bugatti Veyron mindig megmozgatja az ember fantáziáját. Ferdinand Piëch valóra vált lázálma mind a mai napig megosztja az autós társadalmat, ha nem magát a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Sajnos minden sportban, ahova sok pénz kerül előbb-utóbb előtérbe kerül a szervezett, profi munka. Ez viszont nem látványos. Győzni akarnak, tehát előre szimulálják a versenyt, optimalizálják a gumik kopását, a motor élettartamát, mindent, amit csak tudnak. És mivel szép nagy számítógépek ezt tudják is számolni, ezért meglepetés se nagyon vannak. A versenyzők meg szintén profik és végrehajtják a győztes taktikát. És ők is tudják, hogy kár hősködni, ha győzni akarnak igenis be kell tartani az utasításokat. Ha belegondolunk, hasonló a dolog a profi boxban is. Ali idejében volt harc, most meg...
Szerintem hiába próbálnak technika szabályzásával eredményt elérni, mivel bármit is engedélyeznek vagy tiltanak az csak a köridőkre lesz hatásos, az pedig csak egy változó a verseny szimulációban. Ha nem lennének korlátozások, akkor se lenne különösebben más a verseny képe. Pláne így tesztkorlátozással meg spórolással, mivel egy-egy jó szezon eleji ötlet már egész idényre borítékolhatja a versenyeredményt, ld. tavaji Brawn sikerek.
Szóval sajnos egyáltalán nem jók a kilátások... Viszont nem véletlen hoztam fel a boxot példának, ugyanis lehet megoldás. Felhoznám pl. a K1-et, ami tagadhatatlanul jóval élvezetesebb egy profi boxmeccsnél. Egyrészt nagyobb lehetőségek a versenyzők eszköztárában, másrészt ügye 3 menet. Nincs taktikázás, spórolás, kivédekezés. Szerintem F1-ben is ez kéne. Egyrészt legyen újra év közbeni fejlesztés, gumik terén is. Másrészt rövidebb, de sokkal inkább mindent bele jellegű versenyek. Szerintem ha van folyamatos fejlesztés, akkor kényletenek mindig a legújabb technikát bevetni és ezért nem is tudják úgy kiszámolni, vajon mennyi idő alatt fog elkopni pl az új extra-extra lágy gumi az új hátsó szárnnyal.
Ezzel persze nagyon ellentmond a jelenlegi olcsó F1-et elvel. Szóval maradnak az unalmas versenyek és a remény, hogy csak esik egy kis eső verseny közben :)