Regisztráció Blogot indítok
Adatok
CoIie

0 bejegyzést írt és 860 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bizonyos szemszögből az emberiség két jól elkülöníthető csoportra oszlik: programozókra és nem programozókra. Hogy jobban megérthessük a programozók különleges és mások számára nehezen érthető lelkivilágát (mert igen, lelkük bizony nekik is van), összegyűjtöttük azt a top 10 dolgot a…..
CoIie 2016.06.07 17:50:43
@Nazareus: "JAVA részt igaz..." :)
Tökünk se akart ekkora listát írni a tapló magyar autósokról, de amikor elkezdtük poénból bemondogatni a legbosszantóbb suttyóságokat, öt perc alatt jutottunk túl a tízen. Nyilván mindenki találkozott ezekkel, meg úgyis ugyanez lesz mindörökké, de ha csak páran elgondolkoznak és legközelebb nem…..
CoIie 2016.05.09 18:39:29
@szombuda: a taxisokról tényleg jobb ha nem esik szó...
Engem már mindenféle korú zúzott le, pl.
- mögöttem egy huszonegykétéves nem követte a sávok 'tekergését', de a fék nem használata sokkal súlyosabbnak bizonyult egy piros lámpa előtt, így belémrohant,
- harmincvalamennyi balra indexelt, majd mivel oda mégsem tudott menni, akkor hirtelen jobbra rántotta, ahol éppen én voltam, tehát lezúzott,
- negyvenes 'balkézszabályt' ismert csak, így belémrohant, kitörte a kerekemet is, majd sajnálja saját fényezését a 20 éves kocsiján.
- ötvenesre nem emlékszem, de akár lehetett is,
- tinédzsert és hetvenest pedig én magam zúztam le! :)
Ja, immár ötvenes vagyok! :) :) /De a sajáthibás esetekkor még csak 30-40 voltam!/
CoIie 2016.06.02 17:46:40
@CoIie: azóta egy kerékpáros is megcsinálta ugyanezt, balról jött, majd megállt a kereszteződés közepén, fent a fekvőrendőrön, és amikor éppen közel értem és jobbra kanyarodtam, elindult és éppen ugyanoda hajtott ahova én, mire persze satuznom kellett, ő valahogy meg is állt, így nem ütköztünk, aztán bénázott helyben valamit, én meg otthagytam...
Nem láttam ott 'jobbkézszabály feloldó' táblát, vagy lemaradtam valami új szabályról?!
Háttérinfók mindenkinek, aki okosabb szeretne lenni, mint egy ötödikes, mint az internetes hozzászólók 90 százaléka. (Előrebocsátom: ez nem túl nehéz feladat.) [Az előzmény, amelyről már mindenki tud: tegnap délelőtt a Germanwings német fapados légitársaság…..
A főpolgármesternek nincs elképzelése Budapest közlekedéséről. A dugódíj csupán egy eszköz, ami nem helyettesíti a jó döntéseket.  Az elmúlt napokban több cikk is megjelent arról, hogy a Budapesti Közlekedési Központ javaslatokat dolgoz ki a behajtási díj bevezetésére.…..
CoIie 2015.02.22 18:00:24
@CoIie: Ha már elrontottam..., akkor ha "más" vállalta, akkor szedjünk be minél több pénzt?! ;)
CoIie 2015.02.22 20:14:51
@fifibá55: ~100 nap!
CoIie 2015.02.22 20:16:38
@elendem: A milliárdokat elviszi az 'üzemeltetés költsége'!
Ha nem lenne díj úgyanott lennénk! De ők nem!
Belsőség Heti merítés 2015.02.01 08:20:55
Ennyi pénzért nincs jobb Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk. Saab - Född från…..
CoIie 2015.02.01 17:18:38
@UdjanMineck: ...és az astrának kőkemény volt a kuplungja!
CoIie 2015.02.04 22:08:45
@Józsi a guminagykeres: persze lehettek "rejtett" hibái..., de új korától egyformán kemény volt a kuplung, tök fárasztó volt a városban (kb. 1999-es lengyel gyártmány lehetett). Persze azonnal nem volt nyilvánvaló, csak több éves vezetés, meg autóváltás után.
Most a Honda Civickel sokkal puhább a kuplung már 8 éve!
Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes…..
Az AAA Autó az egyik legnagyobb használtautó-kereskedés Közép-Európában, mely láthatóan a Monty Pythontól kapta a nevét,  de Sándor nem ezért nem bizniszel velük többet. Viszont irgalmatlan hosszú levélben fortyogta ki magából a bánatát. Figyelem, 14 bekezdéses betűhalmaz!…..
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében? Nyáron felfedeztük a lekopott rokkantparkolót, egy héten belül felfestették. Évszaktól függetlenül, esős időben sorra törik össze magukat az épület előtt kanyarodó…..
CoIie 2014.09.18 17:40:28
@XXL: ezért mondom, nem kell annyi adrenalin, nyugodtabban kell menni. A kapkodás okozza a legtöbb gondot. A tűzoltók is felborúlnak még magukban is időnként a kanyarban, mert felmegy bennük valami.

Egyébként a kreszszabály alkotó/elfogadó (parlamenti képv.) is kapjon szívrohamot, mert lassítja a mentőt/tűzoltót a lezárt vasúti átjáróval?!

További elméleti kérdés, ha ne menjen lassabban a kéklámpás, akkor miért ne mehetne gyorsabban? Még több 1 perc, még több élet megmentve.
CoIie 2014.09.18 18:26:43
@XXL: nem nagyon járok autópályán és nem is előzgetek, nyugodt maradok. Különösen igénylem a tempomatot, még városban is, az meg elég statikus dolog.
Nem szeretnék kéklámpás lenni, már csak azért sem, mert az adrenalin érzésének keresése nagyrészt benne van az efajta hivatástudatban. Ha úgy tetszik ez egyfajta drog. Nekem nem hiányzik! De aki bírja csinálja, csak másoknak ne okozzon kárt semmiben (ne éljen vissza a kéklámpával, még a jó értelemben sem).

Más téma, de ez is egyfajta visszaélés, mert megtehetik, hogy az épülő villamos vágány miatt a Kacsóh P. felüljáró elött a folyamatosan haladó középső sávban kialakított kezdődő buszsáv elejére tettek egy nagy terelő táblát, melyet csak sávváltással lehet balra vagy jobbra kikerülni, majd azonal mögé kerülni (persze csak a busznak és társainak). Ott is hasonló ráfutásos balesetek vannak, mert sok autóst váratlanul ér a hirtelen akadály és a rossz minőségű út (és még sziréna sincs:) Szerintem lenne megoldás erre is! Több is.
CoIie 2014.09.19 18:22:58
@scuynat: Jó lenne, de ezt 1127ccm -> @XXL vetette fel...
Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor a legjobb fejek sem beszédesek. De néha kicaplatunk a konyhába, csak egy kávéért, egy pohár vízért, beszélgetni öt percet. Ma összesen kétszer voltam kint, és mind a…..
Mostani időjárási viszonyok között időnként szükség lehet ezekre a plusz fényekre. De csak időnként, mivel ahogy Axim írja és én is tapasztalom, egyesek nincsenek tisztában ezek használatának szabályaival és akkor is égetik a ködzárót, ha már kifolyik a mögöttük haladó…..
CoIie 2011.11.26 19:03:01
@metal: A DRL egyetlen értelme kiváltani a tompítottat! Mi lenne mááás?! Érdemes utána nézni...
CoIie 2014.07.01 17:12:55
@0gábor: természetesen, ha vakít akár be is lehet tiltani ill. irány a soron kívüli műszaki vizsga!
Mitől biztonságos az extra erős világítás, ha egyvalaki lát vele, de mindenki más adott esetben csak szív?!
TComment Miért jó vonulni? 2014.04.16 06:15:00
Bántotta a fülemet a dudaszó, ezért kicsit előrébb sétáltam. Ekkor egy másik típusú zaj ütötte meg a fülemet, melyet a fennakadás okozói keltettek. Motorröfögtetés. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
Úgy tűnik, Európa teljesen megkergült, egyre feleslegesebb dolgokat írnak elő minden új autóhoz. Azonos című írásunk kommentposztja...
CoIie 2014.03.12 22:47:13
@MaCS_70: Még egy; a 3-4 gyerekülés árából vajon hány implicit beépített autóülés jönne ki? Ha már cask 1 db., akkor megérte anyagilag. Ráadásul nem kérdés az, hogy pl. befér-e 3 "húsos" gyerekülés egymás mellé.
CoIie 2014.03.12 22:49:43
@MaCS_70: Ha nem, akkor nem! Szerintem igen! :)
CoIie 2014.03.12 22:55:49
@MaCS_70: Bármely érvet sorolsz is fel, a normál autóülés ezzel a kiegészítő funkcióval éppen olyan jó, ha nem jobb és praktikusabb lenne! Csak bele kell gondolni a sok előnybe...
A Greenpeace - számomra mértékadó - ajánlása szerint az ökotudatos ember megelégszik olyan autóval, amely négy litert fogyaszt száz kilométeren. Nos, ennek a kritériumnak éppen megfelel az új és igen tetszetős Honda Civic Tourer, amelynek kombinált átlagfogyasztása, 3,8 liter,…..
CoIie 2014.02.09 16:42:19
@Normális: Az UFO Civic néhány paramétere, szerintem tudja is ezeket, nem gyári bullsheet:
Hengerűrtartalom: 1799 cm3
Teljesítmény: 103 kW (140 LE)/6300
Nyomaték: 174 Nm/4300
Széndioxid kibocsátás: 155 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Végsebesség: 205 km/h
Tesztfogyasztás: 8,6 l/100 km

A gyár nem is igért mást, így a motor alul valószínűleg nyomatékszegényebb az ismert okok miatt, de ezzel együtt kell élni, tehát nem 1000rpm-től, hanem pl 3000-től kell gyorsításra késztetni és akkor megy is - ezt tanusíthatom.

Nem tudom a régebbi hasonló kocsik melyik paraméterükben 'pipálták' le pl. ezt a járgányt?!

Vagy csak érzésre voltak mások, de 'műszeres' mérés nem történt.
Sőt anno egy trabantban/ladában is félelmetes volt a 'száguldás', pedig csak 100-120 km/h volt a sebesség, úgy 18sec-es 100-ra gyorsulás mellett! :)
CoIie 2014.02.09 21:15:40
@Normális: ma már a gyártás is 'zöld', nem csak a kibocsátásra mennek rá közvetlenül. Azaz olcsón gyártani a legegyszerűbb alkatrészekből. No eddig a demagógia. Azonban az igazság ott lehet, hogy megváltozott a világ, közben volt/van egy válság, kellenek az olcsóbb kocsik, fel kell áldozni a kényelemért vagy a "jóságért' valamit, a jobb technikai megoldásokat. A 4 ajtós azonos évjárat hátúl kényelmesebb maradt.
Engem nem is ezek a durvább futómű megoldások zavarnak, hanem az, hogy szó szerint hangja lett az egyszerűsítűseknek. Sajnos az autóiparban kettőt előre egyet hátra van, mert a jó dolgok időnként leromlanak, hogy majd jóval később ismét mint 'újdonság' megjelenhessenek.

Visszatérve a fogyasztásra, az senkinek nem jut eszébe, hogy ne 120, hanem 60 vagy 80 LE-el adjon el egy ilyen kocsit. Pedig az alig füstölne. De itt 'ádáz' küzdelem van a LE és a kibocsátás terén. Persze ez is véges dolog.
CoIie 2014.02.10 21:34:56
@villanyírógép: ez reklám, talált!
A reklámban pedig kiragadnak egy terméket, megemlítenek jó tulajdonságokat.De lehet mást is venni, szeretni. Kell írni arról is egy ilyen cikket, és majd veszik, mint a cukrot... ;)
A világ legismertebb tájképét naponta milliók nézegetik, de csak kevesen tudják, hogy ez egy valódi fotó, azt pedig talán még kevesebben, hogy hol is készült pontosan.   A Windows XP bárányfelhős kék eges, füves domboldalas háttérképe, művésznevén "Bliss"…..
CoIie 2013.11.21 07:07:20
@Zsoozsy: ugyanezt látni Abony közelében Szolnok felé a 4-es (elkerülő) úton!
TComment Igazodjunk a hülyékhez? 2013.08.28 07:27:39
Ha nem ismerjük a szabályokat, jelek helyett használjunk szöveget? Legyen Magyarország Amerika? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
CoIie 2013.08.28 19:35:02
@Macskond: elvileg a T kereszteződésben sem szabad bennragadni, függetlenül attól, hogy sárgán csíkoznak-e vagy sem!
TComment Motorozni halálos 2013.07.10 06:53:13
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
CoIie 2013.07.10 22:36:45
@GERI87: nem vennék rá mérget, hogy a szem sarkából a matt kosszínű motoros akár tizednyire is észrevehető az uv színű rikítóval szemben! A sebesség ront a helyzeten, de a jól láthatóság fontos, mert a fényt elég nehéz megelőzni!

Egyébként mi a fene lehet zavaró a feltűnő ruházaton a motorosnak?! Önmagát egyáltalán nem látja! Én sem "tudom" milyen színű autóban ülök és nem is érdekel(ne), hogy sötét, világos vagy rikító (feltéve, ha nem tudnám, hogy a feltűnő megmenthet...)
CoIie 2013.07.10 22:55:47
@GERI87: a motor lámpa a közhiedelemmel ellentétben sokkal csekélyebb mértékben segíti az észlelhetőséget, mint ahogy azt a "laikusok" gondolják. Elég egy kormánymozdulat és máris nem világít a szembe, elég egy pislogás vagy másfelé tekintés és nem jön át a lényeges "információ". Persze mindez leginkább nappal érvényes, amikor sok egyéb infó is megjelenik, pl. rengeteg a csillogó felület, egyéb forgalmi szitu is van, mint csak a motoros figyelése...
No ennyit erről, vonalon való előzéskor biztosan lesz még 1m hely két kocsi közt, vagy nem!
Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
CoIie 2013.07.09 19:15:09
@GYUSZI BACSI: +1 szavazat erre:
elbírna a csereperiódus 50k km-t is, de
már gyárilag sz@r volt az eredeti, azaz az OEM olaj,
esetleg néhány ezer km-es korában - szükségtelenül - egy másik sz@rra cserélte a márkaszerviz (ismert átverés!),
ill. sosem cserélték se márkaszervizben se máshol,
ráadásul vizzel keveredhetett,
plusz rengeteg fals égéstermék és fémszennyeződés került bele,
mert sz@r a motortechnológia is,
mindez gyári "jóváhagyással".

Ha ezek közül bármelyik nem igaz, akkor természetesen hoax az egész! ;)
CoIie 2013.07.09 22:31:40
@Boar...: az astra és társai már régóta "hybridek", mindent megesznek amit beléjük töltenek. Szerintem az ellenség motor tervezőjét sikerült megcsípniük - úgy 30 év óta az ő változatlan téziseire épülnek motorjaik. :)
Viszont cserében pörgetik a gazdaságot; itt épülnek a motorgyártó üzemeik, fogyasztják a GM olajat is bőven, a szervizek is dörzsölik a tenyerüket...
TComment Akik mögött soha! 2013.06.26 12:13:03
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
CoIie 2013.06.26 22:29:10
@Mérges 1234: Nincs kettőstömegűm és a csapágy is tökéletes, a fogyasztásról nem is beszélve! De mégis, az pazar! :)
CoIie 2013.06.26 22:30:15
@Csé: nyomaték nélkül is gurul a városi dugóban. Nem is gyorsításra használom! :)
CoIie 2013.06.26 22:36:10
@Csé: nem csak a botozásért érdemes Hondázni, de nélküle értelmetlen! ;)

Ha éppen nincs kedvem váltani, akkor 2-ben marad és jöhet a 'hullámvasút'...
Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző…..