Regisztráció Blogot indítok
Adatok
navigare necesse est

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A címbéli mondat fordítása számomra régi rejtély. Amikor elhíresült a "disz isz dö biginning off a bjútiful frencsip" (vagy hogy mondta...) a Macskajajból, én nem igazán értettem, hogy mi ez (nem láttam a filmet, csak idézgették sokszor). Amikor megmagyarázták, hogy de…..
Hófrász után itt a hőfrász? Déltől este hétig legfeljebb 80-nal haladhatnak a vonatok az egész országban. A nagy melegre való tekintettel döntött így Szamos Alfonz, nyugdíjazás előtt álló pályavasúti főigazgató. Az eleve kisebb sebességű (40-80 km/h közötti legnagyobb…..
navigare necesse est 2009.07.24 10:27:11
@erminavet: Ha szerinted ez a személyeskedés jó stílus, vállad és ne cenzúrázd! Természetesen: VÁLLALD
navigare necesse est 2009.07.24 19:36:12
@erminavet: Hát akkor érdemben:
- Édesanyádról egy szót sem írtam, nem is céloztam ilyesmire, minden anyát tisztelek.
- Téged valóban nem tisztellek, de nem gyûlöllek, csak stílusodat.
- Olvasd el néha amit írsz, és rájössz, csak egy korábbi - nekem szóló - megnyilvánulásodat idéztem.
- Ha nem vitattad a hôtágulást, mirôl írtál? Arról, hogy nyugdíjba készül az, aki ezzel a rendelkezéssel megakadályozott egy, a horvátországihoz hasonló tragédiát?

Ha nálunk történik mindez, most mrôl, kirôl fröcsögnél?

És tudod mit? Itt a nevem:
Gárdonyi László
navigare necesse est 2009.07.25 02:20:43
@erminavet:
Kedves Imre!

Mindenek elôtt köszönöm a megszólítást, tényleg kellemesebb így. Egy valami biztosan közös bennünk: szeretjük a vasutat és tenni is próbálunk érte. Továbbá - bármilyen meglepô - abban is egyetértünk, hogy ezt a dolgot (sem) kezelték optimálisan a MÁV csoport illetékesei. De legalább próbálkoztak.
Lehet, hogy együtt többet is elérhetnénk?

GL
Ezidőszerint az EU-ban alighanem csak Görögország kreténebb hazánknál, és ez alighanem igaz a nemzeti vasúttársaságokra is. Viszont a görögök elhitették a világgal, hogy ők Homérosz és Periklész népének leszármazottai (pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv…..
navigare necesse est 2009.07.09 11:11:18
@erminavet: De, lehet. Nem gondoltam, hogy ez egy vicclap. Ha az, elég hülye vicceid vannak. Ha meg nem az, a nem komolyan veendôket ezentúl szedd kurzívval (Ez nem egy szitokszó, hanem a dôlt betû nyomdai neve - mielôtt megsértôdnél!), hogy a magamfajta halmozottan hátrányos helyzetû és komoly szellemi kihívásokkal küzdô nyomingerek is tudjanak tájékozódni. Amúgy Te a villanykaron az elektrosokk demonstrációkon voltál önkéntes, az ártott meg a buksidban lévô sejthalmaznak?
Volt egy régi vicc: Hogyan fokozzuk azt a jelzôt, hogy hülye? Válasz: postás, vasutas. Legfelsô fok: @erminavet! Na ezért nem vesznek be Téged a Vasúthoz.
Megszűnik a MÁV Start önálló sajtórészlege is. A Kötött pálya információi szerint közös megegyezéssel távozik a MÁV sajtófőnöke. Kavalecz Imre másfél éve tölti be ezt a posztot, de előtte már évekig összeforrott a neve a cég kommunikációjával, magánál a vasútnál…..
navigare necesse est 2009.06.05 12:06:44
Eddig tényleg volt kommunikáció? Közlemények voltak és panaszfelvétel...

Néhány példa:

- milyen kommunikáció az, ahol egy eldugott rádió hírbôl derül ki, hogy féléven belül mûködni fog a mûholdas helymeghatározás a MÁV-nál, ráadásul senki nem mondja el, miért is lesz ez jó egy utasnak?
- a szmogriadó vagy a jegesedés napjaiban miért hallgattak a T. Hölgyek és Urak? Ki a felelôs egy-egy ilyen ziccer kihagyásáért?
- nem kellene a Levegô Munkacsoporttal közös kommunikációs platformot teremteni?
- megpróbálta már valaki felmérni hány hamis diákigazolvány van forgalomban és ez mekkora bevétel kiesést és jogtalanul felvett költségvetési árkiegészítést jelent?
- elgondolkozott már valaki azon, hogy mennyibe kerülne - fôként a régebbi tipusú elôvárosi szerelvényeken és a turisztikailag frekventált vonalakon - egy rendes auditív utastájékoztató rendszer bevezetése?
- tud valaki arról, hogy a Dunakanyarban egy vállakozó megpróbálkozott a "Rail-ferry-home shuttle bus" szolgáltatással, de együttmûködés híjján belebukott (nem kért pénzt, csak együttműködést!!!)
- miért nem tud semmit a nagyközönség Gaskó és Borsik urak ellentétérôl, a velük folytatott tárgyalásokról?
- hol tartanak a nagy sajtónyilvánosságot kapott vasúti események (balesetek) vizsgálatai? Tényleg le van tudva a dolog a miniszter és az elnök távozásával? Szakmai felelôs nincs? Továbbra is azokra vagyunk bízva, akik lekapcsolják a biztonsági automatikát, nem veszik észre a felvágott váltót vagy nem szállnak le a szerelvényrôl a megállóhelyi menesztéshez?
- tudja valaki, hogy a sztrájkolók nem csak az utasokat, de pl. a PFT-t is szisztematikusan akadályozták, ezzel saját kollégáiknak is keresztbe téve? Nem akármilyen belsô kommunikációs fejezet...
- egyáltalán, van ott valamilyen külsô/belsô kommunikációs stratégia?
- felel valaki azért, hogy a kommunikáció hatékony, progresszív legyen és eljusson a célközönséghez?

Megnyugtató, hogy a Start kezdeményező munkatársait kirúgták és helyettük marad az anyacég rátermett és eredményes vezetése, személyzete...
  És mégis mit gondolt, a mercis megijed, elszégyelli magát és hazáig hüppög? Hát nem.  Vélemények az azonos című írásunkról...
navigare necesse est 2009.04.15 16:02:20
...vivere non est necesse. Azaz hajózni muszáj,élni nem. Szerintem, ha nem élünk, nem is hajózhatunk. Tehát jó lenne egymást élni hagyni. Nem anyázni, muszklizni, csakazértis megmutatni. Az ostobaság és a tudatlanság (közlekedési) eszközfüggetlen. Valyon hány autós tudna levizsgázni kerékpáros KRESz-ből? És hány kerékpáros van tisztában a gyalogosok jogaival? És hány motoros egyezett már meg, hogy a dugóban csak a sávokat elválasztó vonalon araszol előre és nem a járda mellett és nem a záróvonalon vagy a villamossínen? Amióta nem motorozom, azóta sokkal jobban tisztelem őket. Az a baleset nagyon megtanított rá, milyen védtelen az ember - még utasként is - a tavaszi, üres Kútvölgyi úton, ha az "S" kanyarban némi leszóródott salak fogadja. Szemben pedig a 28-as csorog lefelé (még az IK 620-as, ha valaki emlékezne rá). Épp-hogy, de megúsztuk. Pedig a barátom nem is húzta a gázt. A kerékpárról is leszoktam, a robogó is csak álom... Miért? Mert autósként látom igazán mi mindentől kellene félnem...
Budapest egyszerűen nem veszi tudomásul a kétkerekűeket. Nem csak autós szinten, sehogyan sem. A városba nem lehet kerékpárral bejönni az aglomerációból, mert a MÁV nem szállít kerékpárt az elővárosi vonatokon, vagy ha igen, csak korlátozott számban. A vasútállomásokon nincs fedett és biztonságos tároló a kétkerekűeknek. Az állomásokhoz nem csatlakoznak kerékpárutak. Egyáltalán, lehet kerékpárútnak nevezni olyan sárga vonalakkal kijelölt csíkokat, amit egyes közlekedési analfabéták felfestegettetnek? Kész röhely amit művelnek, ráadásul életveszélyes is. Akkora merénylet lenne - kérdezem én, mint megrögzött autós - a kerékpáros utcák bevezetése? Ha a kerékpárosokon és a (valódi) robogókon kívül csak a célforgalom és a BKV, FŐKEFE használhatná és csak egy irányban az olyan utcákat, mint a Hajnóczy, Ignotus, Retek, Varsányi Irén, Kacsa utca (II. ker) vagy a Visegrádi,Tutaj, Lőportár és Szabolcs utca (XIII. ker) továbbá a Szondy,Csengery,Kiss József és Auróra utca, vagy a Paulay Ede (az Andrássy úti, tankönyvekbe illő balfogás helyett? Gondolom, a várost jól ismerők tudnák folytatni a sort. Így valódi kerékpáros úthálózat alakulhatna ki - a hozzá kapcsolható infrastruktúrával együtt.
Na meg a csomópontok (kereszteződések) észlelhetők, felfoghatók, átjárhatók stb. kell legyenek - lett légyen szó a legegyszerűbb mellékútvonali csatlakozásról is. Így tanította ezt idestova negyven éve Mentsik Győző tanár úr a BME-n. Ez a követelmény nem változott azóta sem! Próbált már valaki sötétedés után - esetleg esőben - balra nagyívben befordulni a Szilágyi Erzsébet fasorból a Gyergyó utcába? A pók nyolc szeme is kevés lenne! De választhatjuk ugyanezt a manővert a Kőbányai út és a Monori utcánál is. Ott még a villamos is besegít egy kicsit...
Szóval: az egymásra mutogatás helyett mi lenne, ha közösen próbálnánk jobb feltételeket kicsikarni a Városháza (Önkormányzat) e célból megválasztott és alkalmazott munkatársaiból. Mert hajózni muszáj. De élni is jó lenne...